Sikamaista! Onko muka niin?!

Pirpanainen83

Siis mä sanoin pomolle että haluan heinäkuun lomaa. Pomo sanoi että ei onnistu, vaan lomat on mulla elokuussa!? Voiks se oikeesti vaan päättää että mä en voi olla heinäkuussa lomalla? Onks se ihan laillista? Kaveritkin on saanu melkein kaikki heinäkuun lomaa ja miedän piti lähtee reissuunkin yhessä. Siitäkin on varausmaksu maksettu ja sitä ei kai saa takas vaik ei lähe. Voinks mä soittaa liittoon tai johonkin että mä saa ton heinäkuun auki?

15

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

      Työnantaja sen loman ajankohdan loppujen lopuksi määrää. Työntekijältä kysytään toivomuksia toki. Jos kaikki haluaa tietyn ajankohdan vapaaksi, niin työnantaja saajan sitten ratkaisee. Jos kaikki ei voi olla pois. Ja työntekijät eivät pääsee sopimukseen asiasta.

    • antero-42

      lomakuukausia ovat touko.kesä.heinä.elo ja syyskuu...työnantaja voi määrätä ..ei työntekijä milloin loma on!Mulla on loma elokuussa,viimevuonna oli heinäkuu..ensvuonna kesäkuu..eli kiertävä lomavuoro.Iloista kesänjatkoa kaikille

    • Pirpanainen83

      Kiitos vastauksista. Voinko mä kuitenkin vaatia työnantajaa maksamaan ton varausmaksun mulle takaisin? Mähän kuitekin ilmotin että haluun heinäkuun vapaaks. Tää on jokatapauksessa ihan peestä ettei ite saa päättä lomistaan.

      • Et voi

    • 12+5

      Hyvä pirpanainen, tässä vinkki saman kokeneelta: jäät saikulle. Helppoa ja yksinkertaista. Saikulta sitten suoraan kesälomalle. Siinäpä jää vittuileva pomo ihmettelemään ja sulle palkka juoksee!

      • En ymmärrä...

        "Siinäpä jää vittuileva pomo ihmettelemään ja sulle palkka juoksee!"

        Nyt en ymmärrä, mikä vittuileva pomo?

        Noinhan se on kaikilla työpaikoilla, että viimekädessä työnantajalla on oikeus, ihan lain mukaan, määrätä loman ajankohta.

        Työnantaja voi esittää toivomuksen, mutta jos sitä ei voi toteuttaa, niin työnantaja määrää sen ajankohdan.

        Varsinkin nuorilla, kuten ilmeisesti aloittajakin on, on kummallinen käsitys työelämän pelisäännöistä.


      • En ymmärrä..
        En ymmärrä... kirjoitti:

        "Siinäpä jää vittuileva pomo ihmettelemään ja sulle palkka juoksee!"

        Nyt en ymmärrä, mikä vittuileva pomo?

        Noinhan se on kaikilla työpaikoilla, että viimekädessä työnantajalla on oikeus, ihan lain mukaan, määrätä loman ajankohta.

        Työnantaja voi esittää toivomuksen, mutta jos sitä ei voi toteuttaa, niin työnantaja määrää sen ajankohdan.

        Varsinkin nuorilla, kuten ilmeisesti aloittajakin on, on kummallinen käsitys työelämän pelisäännöistä.

        "Työnantaja voi esittää toivomuksen, mutta jos sitä ei voi toteuttaa, niin työnantaja määrää sen ajankohdan."

        Siis korjaus tuohon: TYÖNTEKIJÄ voi esittää toivomuksen...........


    • Koko kesä töissä

      No ole onnellinen, että sait edes elokuulle sen loman, mä sain vasta syyskuulle, vaikka toivoin kesäkuuta.

    • S. Hotti

      "Siis mä sanoin pomolle että haluan heinäkuun lomaa"
      Sinua on siis kuultu. Sinä et määrää koska lomasi alkaa vaan työnantaja.
      Ainahan liittoon voi soittaa. Sieltähän ne sulle ton heinäkuun vapaaksi laitaa ja eikä työnantajalla ole mitn sanomista. Kaikki muutkin asiat ne hoitaa esim. jos haluat palkankorotuksen, työsuhdeauton tms. Soita liittoon.

    • S. Hotti

      "Voinko mä kuitenkin vaatia työnantajaa maksamaan ton varausmaksun mulle takaisin?"
      Ilman muuta työnantajan on pakko maksaa toi sun varausmaksu takaisin. Ei mene tänä päivänä tuollainen sikamaisuus läpi.

      Pieni vinkki. Varaa itsellesi viikon matka etelään talvella. Pyydät tuota viikkoa sitte mahdollimman myöhään vapaaksi ja jos et saa tuota viikkoa vapaaksi. Pyydät, että työnantaja maksaa takaisin tuon matkan sinulle. Ootat sitte, että maksu on tullut sinulle. Sitten menet lekurille ja haet sairaslomaa tuon ko. viikon ja lähet matkalle.
      Jos ei ole ehditty maksaa, niin soitat matkatoimistoon ja perut matkan. Saat sieltäkin rahat takaisin vedoten force majoriin.
      Helppoa. Eikö??

    • ...

      Toivottavasti saat äkkiä potkut. Voit sitten pitää lomaa mielesi mukaan. Tuollaisia itkijä-hienohelmoja kukaan ei halua työpaikalle narisemaan.

    • Virpi -

      Varo vaan Piparinainen83 ettet saa verokorttia työnantajaltasi! No sen jälkeen sulla on aikaa matkustaa, jos on rahaa :)

    • S. Hotti

      Voi hyvää päivää, Sulla on hyvä pomo, kun saat olla viä töissä. Epäilen kyllä vahvasti, että joudut tosiaan soittamaan liitton ja kysymään, että miten ne päivä raha-asiat oikein hoituu.
      Työtodistuksessa kun lukee, että työsuhteen päättymisen syynä on joku lainmukainen pykälä, niin saat hakea helvatan kauan uutta duunia.
      Mie en ainakaan palkkaa ketn, jolla on työsuhteen purku työnantajan puolelta, en kylläkään toisin päinkään.
      Ihme janipettereitä.

    • Pale Face

      Onks joku oikeesti noin v'''''''''n pihalla???? Trolli tämä varmaakin on???

    • lompsis1

      Höh. Ois kiva tietää, onko pirpanainesella vielä työpaikka.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      64
      2655
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      342
      2500
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      95
      2160
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      67
      1844
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      64
      1523
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1503
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe