Moikka!
Pekkaspäivien kertyminen on minulle hieman hämärän peitossa.Olen työskennellyt nyt 1v ja 9kk henkilökohtaisena avustajana (Heta) työaikani on 40h/viikko.
Mielestäni minulle täten kuuluisi kertyä n.1pv/kk lomaa? Olenko ihan väärässä? Kukaan ei minulle ole koskaan pekkasista maininnut, joten olen itsekin hieman unohtanut kyseisen "edun" . Mikäli pekkasia kertyy minulle, niin kesäloma taitaa jatkua useammalla viikolla ;)
kiitos asiallisista vastauksista!
Kertyneet pekkaspäivät?
2
584
Vastaukset 2
- Ei laissa...
Lainsäädännössä ei ole työajan lyhentämistä koskevia säännöksiä, vaan työajan lyhentäminen pekkaspäivillä perustuu työehtosopimukseen ja työpaikalla noudatettuun käytäntöön. Niillä aloilla, joilla työnantaja ei ole sidottu mihinkään työehtosopimukseen, ei työnantajalla ole velvollisuutta antaa pekkasvapaita, ellei siitä ole työsopimuksessa tai muuten sovittu.
Eli mitä työehtosopimusta sinun tapauksessa noudatetaan, ja mitä on työpaikalla / työsopimuksessasi sovittu. - jp1976
työehto sopimukseen kuuluiva asia mutta käsittääkseni tässä tapauksessa palvelualan työehtosopimus ellen ole ihan väärässä ja muistaakseni pekkasia karvan alta pv kk.. jos meinaat pitää niin sovi työnantajan kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.511323Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt171031- 93987
- 77673
- 37668
- 26466
- 26451
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?53450Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.15439Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?
Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h30423