Mulle on tehonnut loistavasti Atkinsin dieetti.
Lihaskunto on huipussaan kuntosalilla, finnejä ei enää ole kasvoissa ja kuukautiskivut loppuivat lähes kokonaan. Enkä ole edes kauhean orjallisesti laskenut hiilareita. Painonpudotus on tasaisen varmaa koko ajan, vaikka söisi kuinka paljon ja välillä "lipsuisikin" ruokavaliosta.
Hiilihydraatteja kun voi vähentää pois ruokavaliosta ilman, että söisi pelkkiä kananmunia ja lihatuotteita... joten mun mielestä ainakin oma Atkins-ruokavalioni on kaikinpuolin terveellinen. Syön paljon broileria, kalaa ja vihanneksia.
Jo pelkästään sokerin ja viljan pois jättämisellä pääsee pitkälle!
Hyviä sivustoja ja kokemuksia löytyy mm. osoitteesta:
http://www.angelfire.com/vamp/atkinsin_dieetti/
Hiilihydraatit pannaan
13
1459
Vastaukset
- Vähähiilarinen
Kävin lueskelemassa päiväkirjaasi ja hämmennyin suunnattomasti,kuinka "lipsuilet" helposti!!!
Minä olen noudattanut Antti Heikkilän ohjeilla vähähiilihydraattista dieettiä nyt parisen viikkoa ja voin hyvin.Makeaa ei tee mieli yhtään,(minulla on suolasen himo!),nälän tunne on poissa ja "virtaa" on vaikka muille jakaa.
Riittävä veden juominen on äärimmäisen tärkeää ja minulla on tapana nauttia pari mukillista vettä yölläkin,pissillä käynnin jälkeen.Olisikohan se syynä,että aamulla herätessäni ei ole pöhnäinen olo,kuten sinulla.
Yhden oudon asian olen huomannut itsessäni.Käsivarren lihaksia särkee oudosti,ihan kuin olisi pienessä krampissa,vaikka en ole rasittanut itseäni mitenkään.Olisikohan magnesium-lisä tarpeen?
Olen myös huolehtinut riittävästä vitamiinien saannista sekä syön kalaöljykapseleita.
Olisi kiva kuulla muittenkin kommentteja tästä vähähiilarisesta (siis matalan hiilihydraattitason omaavista kasviksista ja vihanneksista ruokavaliossa),millaisia oireita on alkuvaiheessa ja kuinka niistä pääsee eroon?- Heikkiläläinen
Koetapa juoda välillä veden tilalla magnesium ja kalium -pitoista kivennäisvettä. Kun nestettä poistuu paljon, näistä voi tulla pulaa. Siitä mahdolliseti krampit.
- kaktus
Heikkiläläinen kirjoitti:
Koetapa juoda välillä veden tilalla magnesium ja kalium -pitoista kivennäisvettä. Kun nestettä poistuu paljon, näistä voi tulla pulaa. Siitä mahdolliseti krampit.
Haluaisin aloittaa hiilarittoman tai vähähiilarisen dieetin mutta mulla on ongelma siinä, että mitä ottaa töihin evääksi? Ennen olen ottanut just ruisleipää ym. Vinkkejä?
- Minä
kaktus kirjoitti:
Haluaisin aloittaa hiilarittoman tai vähähiilarisen dieetin mutta mulla on ongelma siinä, että mitä ottaa töihin evääksi? Ennen olen ottanut just ruisleipää ym. Vinkkejä?
Esim.salaatti:tonnikalaa,kanamunaa ym.tai tomaatti/juusto/kinkku....kauheesti on mahdollisuuksia syödä hyvin!Vältät vain jauhoja,eli leivät,pastat,riisit pois.
- Vähähiilarinen
Heikkiläläinen kirjoitti:
Lähdenkin tästä kauppaan hankkiin kyseisiä juomia,-toivottavasti saan siitä avun!
- Hiilarit pannaan
Totta, lipsuilen aika paljon :)
Mutta mulla onkin ideana laihtua hitaasti ja niin, ettei ruokavalio tuota suhteettoman paljon kieltäymyksiä. Jos alan kieltämään itseltäni kaiken dieettiin kuulumattoman, alan vain himoitsemaan niitä kahta kauheammin. Joten mieluummin lipsuilen välillä ja laihdun vähän hitaammin... kuin että kyllästyn koko hommaan ja lihon kaikki laihdutetut kilot takaisin salamannopeasti.
Paitsi sen ensimmäisen kaksiviikkoisen vedin läpi taiteen sääntöjen mukaan.
Pöhnäinen olo on jo poistunut, se oli vain muutaman ensimmäisen viikon vaiva. Nyt pystyn jo ihan normaalisti urheilemaan ja käymään kuntosalilla. Olo parani heti, kun vaihdoin osan lihatuotteista vihanneksiin, kuten parsakaali ja kukkakaali ja aloin syömään juustoa.
Tosin olen huomannut saman oireen kuin sinäkin, krampin tyylisiä tuntemuksia tuntuisi olevan enemmän kuin normaalisti. Pohkeet saattavat joskus krampata todella yllättäen vaikka vain venytellessä... - teba
Minä kirjoitti:
Esim.salaatti:tonnikalaa,kanamunaa ym.tai tomaatti/juusto/kinkku....kauheesti on mahdollisuuksia syödä hyvin!Vältät vain jauhoja,eli leivät,pastat,riisit pois.
sama ongelma eli mitä ottaa leivän sijaan töihin. Salaattia kyl voi tehdä, mut miten sen kastikkeen laita on? Saako esim.viinietikoita käyttää? Entä pestoa?
- Nist
teba kirjoitti:
sama ongelma eli mitä ottaa leivän sijaan töihin. Salaattia kyl voi tehdä, mut miten sen kastikkeen laita on? Saako esim.viinietikoita käyttää? Entä pestoa?
Eli rasvaa EI saa välttää, muuten elimistö luulee, että siitä on pula. Nyt vältetään vain hiilareita. Ja laihdutaan. Minäkin jo reilut kaksi kiloa ekan viikon jälkeen :-)
- typerä..
Mistä tietää jos syö liikaa rasvaa, eikä siks laihdu? Voiko kermaa syödä?
- Hiilarit pannaan
Kyseisen dieetin ideana onkin, että rasvaa ei tarvitse kauhistella eikä vältellä. Se ei lihota, jos olet hoitanut hiilihydraatteja välttelevän dieetin oikein.
Kermassa on jonkin verran hiilihydraatteja, joten sitä pitää käyttää kohtuudella... mutta mieluummin kuitenkin sitä kuin esim. maitoa. - typerä..
Hiilarit pannaan kirjoitti:
Kyseisen dieetin ideana onkin, että rasvaa ei tarvitse kauhistella eikä vältellä. Se ei lihota, jos olet hoitanut hiilihydraatteja välttelevän dieetin oikein.
Kermassa on jonkin verran hiilihydraatteja, joten sitä pitää käyttää kohtuudella... mutta mieluummin kuitenkin sitä kuin esim. maitoa...paljon..
- :O...
typerä.. kirjoitti:
..paljon..
"Kermassa vähemmän hiilareita kuin maidossa..."
ja ei taatusti ole!! - Hiilarit pannaan
:O... kirjoitti:
"Kermassa vähemmän hiilareita kuin maidossa..."
ja ei taatusti ole!!Etkö usko...
Sitten vaan kävelet kaupan maitohyllylle ja luet molempien purkkien (maito ja kerma) kyljestä kyseisten tuotteiden hiilihyraattipitoisuudet.
Mitä vähemmän rasvaa, sen enemmän hiilihydraattia...
Katso ja ylläty!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311335Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373863Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1103036Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1252391Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812045Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17790Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143745- 53699