Eli, olen reilu parikymppinen jätkä. Viime aikoina kun olen alkanut enemmän ja enemmän kiinnittämään huomiota ulkonäkööni, yksi asia yli kaiken, eli punertava nenä harmittaa peiliin katsoessa...
Tosiaan en tiedä mistä tämä punaisuus johtuu, sillä sitä on aina vähintäänkin jonkun verran ja joskus esimerkiksi auringonvalo saattaa saada sen entistäkin punaisemmaksi. Oikeastaan isoin ongelma punerruksen ohella on se, että nenä taitaa tuottaa liiaksi talia, jolloin se on täynnä pieniä komedoja ja mustapäitä tai vastaavia. Siis harvemmin niinkään mitään finnejä muodostuu, vaan lähinnä sellaisia kuivia valkoisia "ihomatoja", miksi sitten kutsutaankaan. Suurinpiirtein tämän näköisiä: http://bit.ly/12HV9a9 , olen komedorautaakin tosiaan joskus käyttänyt. Punertavalta iholta ne tosiaan erottuvatkin pahemmin.
Jos pesen aktiivisemmin nenän joka aamu ja ilta kasvosaippualla, niin suurin osa komedoista yms saattaa hävitä, mutta punaisuus säilyy kuitenkin. Oikeastaan ihoni on muuten ihan ok, lukuunottamatta juuri nenää ja ehkä poskipäitä. Leukakin on selkiytynyt aika hyvin, kun olen vähentänyt sokerin syömistä. Olen ajatellut katsoa, josko poskipäille kävisi samoin jos vähentäisin maitotuotteiden syömistä/juomista.
Tosiaan tuo nenä on aina sen verran punainen, että ihan huomattavasti se haittaa itsetuntoa, ja haluaisi sille jotain parannusta etsiä. Jollei pysyvää, niin kyselisin lähinnä millä sitä sitten voisi peittää? Esimerkiksi joskus teininä käytetty perus-peitepuikko ei oikein toimi hyvin, sillä ensinnäkin väri on aika kaukana luonnollisesta ja muutenkaan ei levity tasaisesti vaan jää ihohuokosten kohdalle vain "möykkyjä".
Eli mitä niitä nyt sitten on... meikkivoiteet, bb-voiteet peitevoiteet yms? Mitkä niistä sitten sopisi miehenkin käyttöön, ja mitä niitä valittaessa pitäisi ottaa huomioon?
En ole siis ikinä käynyt aknen tai minkään muun syyn takia lääkärillä tai kosmetologilla (onko näin "pienen" asian takia syytä?), kyselen vain vinkkejä.
Millä peittää punertava nenä?
4
1058
Vastaukset
- apinaorkesteri2
Minä suosittelisin kokeilemaan merisuolavettä? Itse sain sillä naamani kuntoon. Eli siis keität veden ja sekoitat merisuolaa veteen ja sitä pistät iltaisin vaikuttamaa ( älä kuitenkaan sitä kiehuvaa vettä laita naamalles :D )! Poistaa mustapäitä ja hillitsee punoitusta ja auttaa rasvaisuuteen kuitenkaan kuivattamatta! En laittaisi mitään kaupan tai apteekin ihmemömmöjä, vain perusvoidetta jos on pakko? Googleta merisuolavedestä, löydät tietoa ja paljon kehuja tästä! Itsekkin löysin netistä tämän keinon ja todellakin toimi myös minun kohdallani! itse sain tästä oikeasti suuren avun! Apteekin rasvat tuntuivat aina vain pahentavan ja mitään apua ei ollut ja maksaa paljon! Merisuolapurkilla pärjäät kauan!! Sitten jos jotain meikkiä, niin ihan parasta mitä tiedän punaisuuteen on Joe Blascon Red neutralizer eli punaisuuden neutraloisoija! Omalla kohdallani parasta mitä tiedän, pieni purkki ja aika hintava mutta todellakin hintansa arvoinen ja purkki kestää KAUAN! Itse rakastan ko tuotetta ja vannon käsi sydämellä että tämä todellakin ajaa asiansa :)
- meikkailija
Paras ja luonnollisin tulos tulisi varmaan mineraalimeikillä, miehenä kannattaisi valita varmaan mattapintainen. Olen kuullut, että miehetkin oikeasti käyttäisivät sitä. Sopivaa mineraalimeikkipohjaa ei huomaa meikatuksi edes kokeilemalla eikä parransänkikään haittaa, se myös suojaa auringolta. Jotain kevyttä BB-voidettakin voi tietenkin kokeilla, mutta peittävyys ja luonnollisuus eivät oikein käy käsi kädessä. Meikkivoiteet tuppaavat tekemään ihon "meikatun" näköiseksi. Tietenkin jokin Grimasin/Joe Blascon peitevoide voisi pysyä ja toimiakin.
Ongelma tässä on saatavuus ja hinta. Bare Minerals Matte on ainoa tietämäni Suomen markkinoilla, itse tilaan Meow Cosmeticsia Yhdysvalloista, maksaa neljänneksen täkäläisistä hinnoista. Mutta kannattaa uskaltautua Sokokselle tai Kicksiin, siellä voivat testata sopivaa. Katso myös vaikka ensimmäinen osuus tästä videosta http://www.youtube.com/watch?v=xmUXF_W21Rc
Sopivaa hoitoa on vaikeampi neuvoa, tietenkin pesu aamuin illoin pitäisi olla ihan rutiinia. Kuulemma myös alkoholi saa monella nenän punoittamaan, että sitäkin voisi vähentää, jos tulee otettua... Kokeilla voisi salisyylihappoa sisältäviä tuotteita, kannattaa kysellä kemikaliopuolen myyjiltä sopivia. Hyviä arvioita ovat saaneet Freemanin Facial Refining Cleanser Pear ja Neutrogenan Pink Grapefruit -sarja, eivät ole edes kalliita. Jokin rauhoittava voide tai naamiokin voisi auttaa. - asdcv
Tossahan vois olla kyse myös couperosasta, jos ihoalue kuten nenä tai poskipäät punoittavat. Couperosa siis tarkoittaa sitä, että ihon pintaverisuonia on paljon ja ne kuultavat ihon läpi tavallista enemmän. Couperosa pahenee yleensä pakkasella tai ehkä myös kesällä kovassa auringon paisteessa. Couperosaiholle on olemassa erilaisia hoitovoiteita, mutta siihen kuuluu auttavan myös laserhoito, jolla pintaverisuonet pysyvästi supistetaan pois.
- aino a. keino
Varaa kosmetologilta aika lämpöneulaukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2672451Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762401- 1201578
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis451465Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331339
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711240Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821039Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731009Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999