Moi
Voittekos auttaa ja antaa hyviä neuvoja kuinka vaimon voisi motivoida laihduttamaan ???
Painoa hänellä on 97 kg ja pituutta 163 cm !
Olemme olleet yhdessä jo lähes 20 vuotta ja paino on lisääntynyt vuosien varrella pikku hiljaa.
Hänkin varmasti haluaa päästä eroon ylimäärääisestä painosta, mutta kaikki yritykset ovat jääneet vain yrityksiksi, Hän on mm. käynyt painovartijoissa, mutta aina lopettanut sen kesken..
Jos yritän varovasti keskustella asiasta, niin hän ei halua puhua asiasta ollenkaan.
Miten minä voisin auttaa ?
Kaikki neuvot ovat tervetulleita !!!
Rakkaan vaimoni ylipaino
16
2589
Vastaukset
- peggs
Ehdota yhteisiä kävely lenkkejä tai ehkä jotain muuta liikuntamuotoa jota voisitte yhdessä harrastaa. Laihdutus yksin on aina vaikeampaa kuin kaksin.
- Punkero
Saman ongelman kanssa minäkin painin, (olen varmaan laihduttanut 100 kg yhteensä Pain.vart. ja aina saanut kilot takaisin!) Mieheni myös huolissaan terveydestäni painoni takia (suvussa aikuistyypin diabetestä,verenpainetta, ym.ym)ja päätimme ostaa Antti Heikkilän "Hyvänolon keittokirjan",jossa opetetaan syömään terveellisesti.Lueppas kirjoituksesi alapuolella nimim.Vähähiilaristen kommentit,niin kenties saat vaimosikin siihen innostumaan. Olen noudattanut dieetiä pari viikkoa ja voin todella hyvin sekä paino laskee tasaista vauhtia.
Tänään aloitan sauvakävelyn "ukkokullan" kanssa ja pari kertaa viikossa vesijumpan,joten innolla odotan tuloksia.Tavoite olla Jouluna ainakin 10kg hoikempi!
- Tiia
Ja kokkailkaa yhdessä kevyttä ruokaa, esim. kasvispainotteista. Ja jos käytte ostoksilla yhdessä, voit hienovaraisesti ehdottaa tai keräillä koriin kevyempiä tuotteita. Yleensä jos toinen syö terveellisesti, ei sitä itsekään kehtaa mussuttaa niin paljon roskaruokaa, ja päinvastoin (en tiedä toimiiko kaikilla näin, itselläni ainakin). Ei kuitenkaan kannata tehdä asiasta suurta numeroa tai syyllistää vaimoa, muuten hän loukkaantuu eikä kiusallaankaan laihduta. :-)
- onnistunut
paremmin kuin yksin. Kun hän on lopettanut painonvartiossa käynnin niin silloin se tunne epäonnistumisesta on aika voimakas ja ei jaksa uskoa omiin kykyihin onnistumisesta. Sinun tulisi olla se joka aloittaa uuden jakson teidän ruokailun elämäntapa muutoksessa. Sinun tulisi laatia hyvä menetelmä teile sopivasta ruokalistasta. Vaikka sinulla ei olisikaan paino-ogelmia ei se estä sinua syömästä samoja ruokia. Vaikeinta hänelle onkin se että toiset samassa pöydässä syö eri ruokia.
- rapu
Ei kukaan voi vaimoasi laihduttaa ellei hän sitä itse halua. Hänet pitää siis motivoida siihen.
Esim.: "Voi voi kun tuo naapurin Elina on somasti solakoitunut... Ihan tuossa silmä lepää...", ja "Näitkös kuinka ihanan solakka tuo kassaneiti oli... huoh..." jne.
Ja eipä aikaakaan kun tapaat vaimosi lenkkitossuissa salaattia syömässä.- hih
saisi ukko kenkää aika nopeasti jos alkaisi muita katella ja ääneen kehua!
mutta toisaalta ei hänen ole tarvinnutkaan kyllästyin itse peilikuvaani ja aloin laihduttaa,ennen olin 160/85,nyt 160/67 ja tavoite 160/55-58.
seuraavan kerran kun hän valittaa painosta sano hänelle että nyt tehdään näin:joko sinä annat minun täyttää jääkaapin kevyillä tuotteilla tästä eteenpäin tai lopetat valittamisen!pitäisi tehota!siteen vaan mars kauppaan ostamaan:tummaa leipää,kasviksia,hedelmiä,kevytsulatejuustoa,kinkkua 2%ja muuta kevyttä ruokaa! =) - rapu
hih kirjoitti:
saisi ukko kenkää aika nopeasti jos alkaisi muita katella ja ääneen kehua!
mutta toisaalta ei hänen ole tarvinnutkaan kyllästyin itse peilikuvaani ja aloin laihduttaa,ennen olin 160/85,nyt 160/67 ja tavoite 160/55-58.
seuraavan kerran kun hän valittaa painosta sano hänelle että nyt tehdään näin:joko sinä annat minun täyttää jääkaapin kevyillä tuotteilla tästä eteenpäin tai lopetat valittamisen!pitäisi tehota!siteen vaan mars kauppaan ostamaan:tummaa leipää,kasviksia,hedelmiä,kevytsulatejuustoa,kinkkua 2%ja muuta kevyttä ruokaa! =)Kuten oivallisesti huomaamme, saisi moinen käytös vipinää vaimoihin.
Vipinä purkautuisi ehkä aluksi huomautuksina (tuskin nyt mokoman takia avioerona) ja pikkuhiljaa pyrkimyksenä päästä miehen silmien ihailun kohteeksi myös/jälleen.
...ja näin sinulla on ennätysajassa laiha vaimo.
Tätä keinoa kannattaa kuitenkin käyttää vasta kun muut keinot tuottavat vesiperän.
- MIku
Hoida asiat niin että sinä olet se joka teillä laittaa ruuan. Laitat sitten vain kevyttä ruokaa. Missään tapauksessa älä ala kehua naapurin solakkaa rouvaa, vaikutus saattaa olla päinvastainen (itse ainakin vajoaisin synkkyyteen sohvanpohjalle ja popsisin herkkuja illat, mitäpäs sitä mitään yrittämään kun ukko kerran kumminkin vieraita kattelee tietäessään että minä epäonnistun aina tuossa laihdutuksessa).
Niin ja sitten tietysti se perinteinen, lähdetkö rakas kaveriksi kävelylenkille paljon huomaavaisuutta ja hyvää seksiä. Eiköhän vaan salavihkaa tehoaisi, minulle ainakin (huokaus).- Valomerkki
Huomaavaisuus todella auttaa. Onhan olemassa vitsikin: miksi sinkkunaiset ovat hoikempia kuin avioliitossa elävät? Sinkkunainen katsoo jääkaappiin ja menee vuoteeseen. Avioliitossa elävä katsoo vuoteeseen ja menee jääkaapille.
Ei millään pahalla, mutta siinähän ne neuvot tiivistyvät :) Jos huomaavaisuus ei sitten auta, kannattaa varmuuden vuoksi lastata jääkaappiin vain terveellistä purtavaa ;)
- Tikrutar
Mielestäni se olisi loistava idea, että sinä kokkaisit teillä tästälähin ruuat ja teet maittavaa kevyttä ruokaa ja somistat ruokapöydän viimeisen päälle kyttilöineen kaikkineen.
Aamiaisenkin voisit kantaa vaimo kullallesi sänkyyn esim. kaurapuuroa, tuoremehua ja punaisen ruusun, se kyllä varmasti piristää aamua kuin aamua :D
Iltakävelylle myös voisit lähteä rakkaan vaimon kanssa käsikädessä.
Eiköhän se paino rupea tippumaan =) - entinen pönkerö
Todella hienoa nähdä kuinka joku näkee rakkaansa eteen näin vaivaa! Tiedätkö, oikein sieluani lämmitti tekstisi lukea, näin se usko ihmisiin herää pala palalta.
Onnistuit neuvojen avulla tai et, toivotan tsemppiä ja erittäin hyvää jatkoa sinulle ja suhteellenne! - Aurinkoinen
Heippa!
Minä ilmoitin rakkaalle miehelleni maaliskuussa, että nyt alan kiinnittää syömisiini huomiota todenteolla. Olin jo reilussa puolessa vuodessa laihtunut toistakymmntä kiloa. Meille ostettiin vain vähärasvaisia ja vähäkalorisia tuotteita. Nyt syyskuussa yhteenlaskettu pudotettu painomme on -50kg. Yhdessä onnistutaan!- pete
Loistavaa,
Kunpa saisin tuon saman lauseen vaimoni suusta ja tekemään sen !!
Jos alan puhua asiasta,niin hän alkaa syyllistää minua ja ilmoittaa, että aina paino vain nousee kun puhun asiasta.
En ole uskaltanut enää puhua asiasta lainkaan...
Pattitilanne, mikä pitäisi jotenkin laukaista, mutta miten, en tiedä.
Tuntuu siltä, että olisi parempi, että menisin asumaan jonnekkin muualle vähäksi aikaa, mutta en raaski lasten takia. - liian paksu perhoseksi
pete kirjoitti:
Loistavaa,
Jos alan puhua asiasta,niin hän alkaa syyllistää minua ja ilmoittaa, että aina paino vain nousee kun puhun asiasta.
Tuntuu siltä, että olisi parempi, että menisin asumaan jonnekkin muualle vähäksi aikaa, mutta en raaski lasten takia.Hei!
Aloitin seurustelun nykyisen miesystäväni kanssa puolitoista vuotta sitten ja kovin pian hän alkoi huomautella ivalliseen sävyyn paksuista jaloistani tai suurehkosta ahteristani. Hän kannusti kyllä minua liikkumaan mutta tunsin lähinnä itseni haavoitetuksi. Pian hän tajusi ettei rohkaise minua tuolla tyylillä tippaakaan ja yritti kannustaa minua liikkumaan lähtemällä seuraksi. Mutta naisen muisti ei ole lyhyt, saatoin vain ajatella näitä pilkallisia sanoja mitä hän oli kuukausia aiemmin päästänyt suustaan ja koin että hänen yrityksensä auttaa minua eroon liikapainostani johtuivat hänen inhostaan painoani kohtaan. Niin pitkään kun hän millään tavalla jaksoi kiinnittää huomiota ostoksiini kaupassa tai liikkumiseni määrään, tunsin vaan inhoa itseäni kohtaan. Nyt vuoden jälkeen päin hän ei huomioi syömisiäni tai liikkumisiani millään tavalla, saattaa korkeintaan kaupassa sanoa että haluatko kulta jotain hyvää, olet sen ansainnut. Nyt koen itse että haluan hoikentua ja näyttää kauniilta hänen silmissään ja kieltäytyminen on helppoa. Kun ei tunne painostusta ja kokee hyväksyntää, on niin paljon helpompaa tarttua toimeen! - rapu
pete kirjoitti:
Loistavaa,
Tuntuu siltä, että olisi parempi, että menisin asumaan jonnekkin muualle vähäksi aikaa, mutta en raaski lasten takia.Jos/kun ei muut keinot toimi niin tee todellakin näin ! Jos ei toimiva neuvo kelpaa niin älä sitten ruikuta täällä asiasta!!
"
Ei kukaan voi vaimoasi laihduttaa ellei hän sitä itse halua. Hänet pitää siis motivoida siihen.
Esim.: "Voi voi kun tuo naapurin Elina on somasti solakoitunut... Ihan tuossa silmä lepää...", ja "Näitkös kuinka ihanan solakka tuo kassaneiti oli... huoh..." jne.
Ja eipä aikaakaan kun tapaat vaimosi lenkkitossuissa salaattia syömässä.
"
...tuo toimii ERITTÄIN hyvin, vaikka ei naisten mieleen olekkaan. Mutta ei ole laihdutuskaan. Ja niinpä he hetken asiaa puntaroituaan tekevät ratkaisun...joka on laihtuminen!!!
- Kaikki lähtee kuitenkin its...
Mikäli vaimosi ei ole perehtynyt tarkemmin siihen minkä takia hän ylensyö, niin suosittelisin hänelle kirjaa nimeltä: "Tunteet ja syöminen". Valitettavasti en muista tekijän nimeä, mutta kirja auttaa lihomisen alkulähteille, jota kautta voi ehkä alkaa uusi hoikempi elämä. Yhtenä vinkkinä vaan. Älä painosta, vaan ole tukena. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1705041Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa243649Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1713457Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss412971Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082719Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie302086Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121934Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191915Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1571554Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo121515