Mun kaverin ajoi rajusti tieltä vanhempiensa autolla. Ajokortti on ja lupa oli lainata isän autoa. Onnettomuudessa selvisi kuin ihmeen kaupalla vain mustelmilla vaikka auto meni lunastukseen.
Mulle ja mun kavereille hän kertoi, että "Pyhä Henki kosketti ja siunasi häntä niin, ettei hän hallinnut autoa, kun kiitti ja ylisti Jumalaa".
Haluaako Jumala "siunata" niin, että ihmiseltä menee kontrolli itsestään? Kuka on vastuussa, jos ei ihminen itse?
Tämä mun kertoma tapaus sattui Etelä-Suomessta ja on totta.
Helluntailainen kaverini ylisti Jumalaa ja ajoi metsään !
23
221
Vastaukset
- 21-3
Vaikea arvata, mistä kaverisi kohdalla oli kysymys.
Koska PH yleensä on jatkuvasti läsnäoleva, ehkä kaverisi ajaessaan ja rukouksessa täyttyi voimalla. Hän itse toimi vastuuttomasti: autoa ajaessa keskitytään autolla ajoon, ei rukouksiin eikä ylistyksiin.
Toisaalta on mahdollista, ettei kysymyksessä ollut PH ensinkään vaan Hänen olemustaan matkiva riivaajahenki, Hurmahenki, joka on yleinen vieras helluntailaisten tilaisuuksissa. Kaverisi ei siis välttämättä ole ollenkaan täyttynyt Jumalan Pyhällä Hengellä, vaan Hurmahengellä. Tähän viittaisi tätä "kosketusta" seurannut onnettomuus: kaverisi on eksytyksen vallassa ja ollut vähällä kuolla sen seurauksena. Saa'tana yritti tappaa hänet. Jumalan PH ei tee tuollaista.
Oliskohan kaverisi aika mennä polvilleen, lopettaa jumalanpilkka ja rukoilla, jos hänen syntinsä ehkä annettaisiin hänelle anteeksi. Hän kuullostaa vastuuttomasti käyttäytyvältä ja on mahd. riivaajahenkien vallassa. Hänen tulee myös hyljätä helluntailaisuus, eli karismaattisuus ja etsiytyä kristilliseen kirkkoon, papin puheille.- henkensä teihinkin.
Sitä jos Hengessä joutuu hurmoksiin, pitää pysähtyä pysäkille, ja puhua siinä Herran kanssa. Sama se on kännyykäänkin puhuessa, jos ei ole "kädet vapaana" laitetta, niin tienviereen ja siinä porisee.
Kyllä se Herran voi hurmoksiin viedä, se on aivan raamatullista ollut jo aikojen alussa.
Sillä niissä ennusmerkeissä Jumala on ihmisen kanssa, ja muuttuu toiseksi mieheksi.
5. Senjälkeen sinä tulet Jumalan Gibeaan, jossa filistealaisten maaherrat ovat. Ja tullessasi sinne kaupunkiin sinä kohtaat joukon profeettoja, jotka tulevat alas uhrikukkulalta hurmoksissaan, harppu, vaskirumpu, huilu ja kannel edellänsä. 6. Ja Herran henki tulee sinuun, ja sinäkin joudut hurmoksiin niinkuin hekin; ja sinä muutut toiseksi mieheksi. 7. Ja kun nämä ennusmerkit käyvät toteen, niin tee, mikä tehtäväksesi tulee, sillä Jumala on sinun kanssasi.
26. Mutta leiriin oli heitä jäänyt kaksi miestä, toisen nimi oli Eldad ja toisen nimi Meedad. Heihinkin henki laskeutui, sillä hekin olivat luetteloon merkityt, vaikka eivät olleet lähteneet majalle; nämä joutuivat leirissä hurmoksiin. 27. Silloin riensi muuan nuorukainen ja ilmoitti Moosekselle sanoen: "Eldad ja Meedad ovat joutuneet hurmoksiin leirissä". 28. Mutta Joosua, Nuunin poika, joka oli ollut Mooseksen palvelija nuoruudestaan asti, puuttui puheeseen sanoen: "Oi, herrani Mooses, kiellä heitä!" 29. Mutta Mooses vastasi hänelle: "Oletko kateellinen minun puolestani? Oi, jospa koko Herran kansa olisi profeettoja, niin että Herra antaisi henkensä heihin!" - maanmatonen minä
Ja Daavid ja sotapäälliköt erottivat palvelukseen Aasafin, Heemanin ja Jedutunin pojat, jotka hurmoksissa soittivat kanteleilla, harpuilla ja kymbaaleilla. Ja tämä on luettelo miehistä, jotka tätä palvelustaan toimittivat: 2. Aasafin poikia oli Sakkur, Joosef, Netanja ja Asarela, Aasafin pojat, Aasafin johdolla, joka hurmoksissa soitti kuninkaan johdolla. 3. Jedutunista: Jedutunin pojat Gedalja, Seri, Jesaja, Hasabja ja Mattitja, kaikkiaan kuusi, isänsä Jedutunin johdolla, joka hurmoksissa soitti kanteleilla kiitosta ja ylistystä Herralle.
Eihän sitä tänäaikana Uudessa liitossa. Katsovat kieroon, jos Herran Henki toimisi.
Parempi suomalaiseen tapaan ylistää, jota tummaihoinen tietämättään olettaa hauatajaisjuhlaksi. - näin se on
maanmatonen minä kirjoitti:
Ja Daavid ja sotapäälliköt erottivat palvelukseen Aasafin, Heemanin ja Jedutunin pojat, jotka hurmoksissa soittivat kanteleilla, harpuilla ja kymbaaleilla. Ja tämä on luettelo miehistä, jotka tätä palvelustaan toimittivat: 2. Aasafin poikia oli Sakkur, Joosef, Netanja ja Asarela, Aasafin pojat, Aasafin johdolla, joka hurmoksissa soitti kuninkaan johdolla. 3. Jedutunista: Jedutunin pojat Gedalja, Seri, Jesaja, Hasabja ja Mattitja, kaikkiaan kuusi, isänsä Jedutunin johdolla, joka hurmoksissa soitti kanteleilla kiitosta ja ylistystä Herralle.
Eihän sitä tänäaikana Uudessa liitossa. Katsovat kieroon, jos Herran Henki toimisi.
Parempi suomalaiseen tapaan ylistää, jota tummaihoinen tietämättään olettaa hauatajaisjuhlaksi.10. Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin. 11. Ja hän näki taivaan avoinna ja tulevan alas astian, ikäänkuin suuren liinavaatteen, joka neljästä kulmastaan laskettiin maahan. ,
Sattuuhan sitä Uudessaliitossakin, kuten Pietarille, mutta ei meille suomalaisille.
Meitä on opetettu seisomaan kuin seipäät puseronalla.
Kunhan tasasesti messutaan ja jäykästi kävellään, niin siinä sitä ylistystä meillä suomalaisilla.
Ei ihmeessä, sillä harhaksihan sitä pitää sanoa. - 16-1
henkensä teihinkin. kirjoitti:
Sitä jos Hengessä joutuu hurmoksiin, pitää pysähtyä pysäkille, ja puhua siinä Herran kanssa. Sama se on kännyykäänkin puhuessa, jos ei ole "kädet vapaana" laitetta, niin tienviereen ja siinä porisee.
Kyllä se Herran voi hurmoksiin viedä, se on aivan raamatullista ollut jo aikojen alussa.
Sillä niissä ennusmerkeissä Jumala on ihmisen kanssa, ja muuttuu toiseksi mieheksi.
5. Senjälkeen sinä tulet Jumalan Gibeaan, jossa filistealaisten maaherrat ovat. Ja tullessasi sinne kaupunkiin sinä kohtaat joukon profeettoja, jotka tulevat alas uhrikukkulalta hurmoksissaan, harppu, vaskirumpu, huilu ja kannel edellänsä. 6. Ja Herran henki tulee sinuun, ja sinäkin joudut hurmoksiin niinkuin hekin; ja sinä muutut toiseksi mieheksi. 7. Ja kun nämä ennusmerkit käyvät toteen, niin tee, mikä tehtäväksesi tulee, sillä Jumala on sinun kanssasi.
26. Mutta leiriin oli heitä jäänyt kaksi miestä, toisen nimi oli Eldad ja toisen nimi Meedad. Heihinkin henki laskeutui, sillä hekin olivat luetteloon merkityt, vaikka eivät olleet lähteneet majalle; nämä joutuivat leirissä hurmoksiin. 27. Silloin riensi muuan nuorukainen ja ilmoitti Moosekselle sanoen: "Eldad ja Meedad ovat joutuneet hurmoksiin leirissä". 28. Mutta Joosua, Nuunin poika, joka oli ollut Mooseksen palvelija nuoruudestaan asti, puuttui puheeseen sanoen: "Oi, herrani Mooses, kiellä heitä!" 29. Mutta Mooses vastasi hänelle: "Oletko kateellinen minun puolestani? Oi, jospa koko Herran kansa olisi profeettoja, niin että Herra antaisi henkensä heihin!"Kirjoitin riivaajahengestä, nimeltä Hurmahenki, en PHengessä hurmoksiin joutumisesta.
Miten ihmeessä te ette ymmärrä suomenkieltä, vaikka sen teille tavaisi?
Kyllä, Jumalan Pyhässä Hengessä voi joutua hurmoksiin, ei kuitenkaan autonratissa, siitä Itse PH pitää huolen.
Sitten on olemassa erilaisia riivaajahenkiä, jotka matkivat PH:n toimintaa, niin että epäraittiit, Raamatun tarkasta sanasta piittaamattomat puoli-uskovat täyttyvät PH:n sijasta nimenomaan niillä. Karismaattisessa liikkeessä toimivat nämä riivaajahenget, joista yksi on nimeltään Hurmahenki. Se saa aikaan joukkohurmosta, epäraittiita kiemurteluja ja sätkimistä, riivattua naurua.
Se ei ole Jumalan Pyhä Henki, joka vaikuttaa helluntai-karismaattisessa liikkeessä, vaan Hurmahenki kavereineen, kuten Haureudenhenki, Valheenhenki, Saastaisuudenhenki. Niitä on monia kumppanuksia.
Nyt juuri niillä on kiireitä Keuruulla, Helluntaikonferenssissa. - ei rukoillakaan.
näin se on kirjoitti:
10. Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin. 11. Ja hän näki taivaan avoinna ja tulevan alas astian, ikäänkuin suuren liinavaatteen, joka neljästä kulmastaan laskettiin maahan. ,
Sattuuhan sitä Uudessaliitossakin, kuten Pietarille, mutta ei meille suomalaisille.
Meitä on opetettu seisomaan kuin seipäät puseronalla.
Kunhan tasasesti messutaan ja jäykästi kävellään, niin siinä sitä ylistystä meillä suomalaisilla.
Ei ihmeessä, sillä harhaksihan sitä pitää sanoa."Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn:
Rukoileminenkin on erittäin vaarallista. Siinä sitä hurmahenkeä voi saada.
Parempi pysyä isien perinnäisääntöopissa, niin naapurikin ei katso pitkään.
Ei kotona, ei pyhäkössä, eikä missään. - tottakai.
16-1 kirjoitti:
Kirjoitin riivaajahengestä, nimeltä Hurmahenki, en PHengessä hurmoksiin joutumisesta.
Kyllä, Jumalan Pyhässä Hengessä voi joutua hurmoksiin, ei kuitenkaan autonratissa, siitä Itse PH pitää huolen.
Sitten on olemassa erilaisia riivaajahenkiä, jotka matkivat PH:n toimintaa, niin että epäraittiit, Raamatun tarkasta sanasta piittaamattomat puoli-uskovat täyttyvät PH:n sijasta nimenomaan niillä. Karismaattisessa liikkeessä toimivat nämä riivaajahenget, joista yksi on nimeltään Hurmahenki. Se saa aikaan joukkohurmosta, epäraittiita kiemurteluja ja sätkimistä, riivattua naurua.
Se ei ole Jumalan Pyhä Henki, joka vaikuttaa helluntai-karismaattisessa liikkeessä, vaan Hurmahenki kavereineen, kuten Haureudenhenki, Valheenhenki, Saastaisuudenhenki. Niitä on monia kumppanuksia.
Nyt juuri niillä on kiireitä Keuruulla, Helluntaikonferenssissa.ja tyhjänpuhujanhenkikin. Sekin on hurmahenkisyyttä.
- 1-5
ei rukoillakaan. kirjoitti:
"Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn:
Rukoileminenkin on erittäin vaarallista. Siinä sitä hurmahenkeä voi saada.
Parempi pysyä isien perinnäisääntöopissa, niin naapurikin ei katso pitkään.
Ei kotona, ei pyhäkössä, eikä missään.Krjoitat valheen ja eksytyksen hengessä.
Selvitin edellä mitä eroa on olla hurmoksissa PH:ssä, mitä on täysin toisen, riivaajahenki Hurmahengen toiminta.
Taisi osua sinuun, kun aloit vääristellä.
Helluntaifoorumilla. Näinhän edellä kirjoitinkin, täällä ne liikkuvat.
Minkä hengen vedät seuraavaksi esiin? Et voi yllättää uskovaa näissä asioissa. - -..-
16-1 kirjoitti:
Kirjoitin riivaajahengestä, nimeltä Hurmahenki, en PHengessä hurmoksiin joutumisesta.
Nyt juuri niillä on kiireitä Keuruulla, Helluntaikonferenssissa." Se ei ole Jumalan Pyhä Henki, joka vaikuttaa helluntai-karismaattisessa liikkeessä, "
Sinuna en pilkkaisi koska:
Evankeliumi Luukkaan mukaan 12
Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta. - hellari....
henkensä teihinkin. kirjoitti:
26. Mutta leiriin oli heitä jäänyt kaksi miestä, toisen nimi oli Eldad ja toisen nimi Meedad. Heihinkin henki laskeutui, sillä hekin olivat luetteloon merkityt, vaikka eivät olleet lähteneet majalle; nämä joutuivat leirissä hurmoksiin. 27. Silloin riensi muuan nuorukainen ja ilmoitti Moosekselle sanoen: "Eldad ja Meedad ovat joutuneet hurmoksiin leirissä". 28. Mutta Joosua, Nuunin poika, joka oli ollut Mooseksen palvelija nuoruudestaan asti, puuttui puheeseen sanoen: "Oi, herrani Mooses, kiellä heitä!" 29. Mutta Mooses vastasi hänelle: "Oletko kateellinen minun puolestani? Oi, jospa koko Herran kansa olisi profeettoja, niin että Herra antaisi henkensä heihin!"Olen kyllä itse vakaasti mieltä, että Pyhä Henki ei koskaan saata uskovaa tuolla tavoin hurmoksiin, että ei pysty ajamaan tai suorittamaan tehtäviään. Siinä on aina kysymys henkilön sielun toimminnoista. Jos on noin mielensä ohjattavossa niin parasta silloin pysäyttää auto ja antaa spyyken rauhoittua.
- rukoilla voi ajaessakin
Helluntailaisuuden piiristä nimenomaan löytyi elävä usko Jeesukseen, mitä itse en luterilaisuudesta löytänyt.
Olen ikikiitollinen Jumalalle, että Hän johdatti aikanaan helluntaiseurakuntaan, uskovien keskuuteen, pois nimikristillisestä kirkosta, jossa edes rippikoulussa en kokenut Jumalan läheisyyttä.
Mitä erilaisiin ilmiöihin tulee (eläimellinen karjunta, älytön nauru, riehuminen, ..), ne ovat sielullisia, ei hengellisiä.
Terve oppi löytyy Raamatusta, jolla voi ja pitää puntaroida kaikki!
Olenpa itsekin kokenut Hengellä täyttymistä autolla ajaessani, mutta se ei ole vienyt millään tavoin kontrollikykyäni. - Aamen!
rukoilla voi ajaessakin kirjoitti:
Helluntailaisuuden piiristä nimenomaan löytyi elävä usko Jeesukseen, mitä itse en luterilaisuudesta löytänyt.
Olen ikikiitollinen Jumalalle, että Hän johdatti aikanaan helluntaiseurakuntaan, uskovien keskuuteen, pois nimikristillisestä kirkosta, jossa edes rippikoulussa en kokenut Jumalan läheisyyttä.
Mitä erilaisiin ilmiöihin tulee (eläimellinen karjunta, älytön nauru, riehuminen, ..), ne ovat sielullisia, ei hengellisiä.
Terve oppi löytyy Raamatusta, jolla voi ja pitää puntaroida kaikki!
Olenpa itsekin kokenut Hengellä täyttymistä autolla ajaessani, mutta se ei ole vienyt millään tavoin kontrollikykyäni.Aamen!
- KTS (Ei kirj.)
Kyllä luulisi Jumalan tajuavan ettei kuljettajaa ajossa saa häiritä!
Tää on tätä äärikarismaattista hurmoshenkisyyttä, joka toimii kuin kaatumatautikohtauis - 11+11 ja jotain
Jätkä ajaa ojaan jossain sieluhurmoksessa tai muussa, ja täällä kirjoittajat alkavat vaan pilkata suomalaista jäyhää uskonnollisuutta tai mitä lie. On vissiin toronton opit menneet hyvin läpi.
- KTS (Ei kirj.)
Tuuppas Leidi Sophia Linduxliini kattoon mitä soppaa tää lössi on taas keittänyt!
- vain ja ainoastaan
" Näin tapahtui.."
Trolli ! - 1+2
No ei Jumala niin siunaa että autot metsiin menee, se nyt lienee päivänselvää.
Eli kyse oli taas kerran sielullisesta olotilasta ja sekin väärässä paikassa.
siinä se. - ei saa toimia noin
Ei todellakaan tuollainen hihhuloiminen ole Pyhän Hengen ainaansaannosta. Kyllä ylistäessä pitää itsenä ja hallita ja olla vastuullinen ajaessaan autoa. No Jumala voi kyllä verjella lapsellista ja heikkoa, mutta eiköhän tämä ole opetus tälle henekilölle, jos asia on niin kuin kerroit.
- Näin ajattelin
Kuka haluaa tuhota tai tehdä toimintakyvyttömäksi?
Jumalan vastustaja tietenkin, itse pääpetturi. Kunhan ei vain olisi itse ollut enkeleineen tässä tapauksessa työssään. Tällä kerralla Jumala vielä suojeli nuorta, mutta käykö niin toiste.
Parempi on rukoilla, kun lähtee ajelemaan, kuin ajon aikana ottaa henkimaailmaan yhteyksiä. Silloin voivat vastata toiset ja vaaralliset henkivallat.- Olkaa raittiit
Ei sitä piruja tarvitse seinille maalailla, jos joku nuori vähän innostuu sekoittamaan sielullisia tuntemuksiaan rukoukseen.
Ihmeellistä tämä jatkuva riivaajien pelko ja joka paikkaan liittäminen. - auto tiellä
Olkaa raittiit kirjoitti:
Ei sitä piruja tarvitse seinille maalailla, jos joku nuori vähän innostuu sekoittamaan sielullisia tuntemuksiaan rukoukseen.
Ihmeellistä tämä jatkuva riivaajien pelko ja joka paikkaan liittäminen.No niin mietippä kuinka viisasta oli juttusi !
eikös tässä just kehoiteta olemaan sitä raitista uskovaa ja siten vältellään tuolaiset metsään ajotkin.
Helluntailaisuuden henki on pröystäilevä hurmahenki. Kieltävätpä lapsikasteenkin Kristukseen (Gal.3:27), koska ovat omia ratkaisuja ja tekoja täynnä.
- höpöt höpöön
meneppäs sinne omaan parteesi julistamaan väisäsen höpöjä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85882
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52821- 53786
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253677Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10660Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58634- 53604