Miksi suomalaisnaiset eivät osaa/halua meikata?

meikkikaunistaa

Olen törmännyt melko usein siihen kuinka etenkin suomalaisilla naisilla ei ole halua ehostaa itseään koska se on mukamas toisten huijaamista? Vielä kun tähän liittää valjut ja kalpeat kasvonpiirteet ilman näkyviä ripsiä ja kulmakarvoja, niin ei kyllä ole mukava näky ihmisten ilmoilla. Mielestäni tällaiset naiset ovat tympeän tylsiä ihmisiä. Meikkaaminen on naisellista ja tuo parhaat puolet esille, miksette halua tulla esille ihmisjoukossa? Meikkaaminen ei suinkaan tarkoita että pitäisi olla ylipakkeloitu vaan se antaa ihmiselle pirteemmän ulkoasun, eikä siihen tarvita paljoa!

Mutta sitten kun jotkut innostuvat meikkaamaan niin se onkin kunnon sotamaalaus ettei mitään rajaa. Kulmat piirretään paksuna tai ohuena viivana jotka näyttävät luonnottomalle ja puuteria laitetaan niin että naama näyttää viisi astetta valkoisemmalta kuin muu iho. Luomiin laitetaan itselle sopimatonta luomiväriä jne. jne. nyt suomalaiset naiset nyt vähän panostusta siihen ulkoasuun!

49

2029

Vastaukset 49

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai kalpeaa?

Piirteet tarkoittaa sitä millainen luusto on naamassa, ei mitään kulmakarvojen, silmäripsien tai ihon väriä. Piirteitä ei muuteta laittamalla pakkelia naamaan. Ei ole olemassa mitään kalpeita tai tummia piirteitä.

• ............

ennen käytin enemmän meikkiä mutta ulkkismieheni mielestä näytän paremmalta ilman meikkiä joten nyt meikkaan kevyesti. silti minulle jatkuvasti flirttaillaan ja kehutaan kauniiksi.

• ....................

Suomalaismiehet eivät tyypillisesti "palkitse" naisia naisellisuudesta: ei kehuja, ei mitään. Näinpä suomalaiset naiset ovat tulleet tulokseen, ettei naisellinen ulkonäkö ole vaivan arvoinen.

Itse meikkaan kyllä ja laittaudun mielelläni muutenkin, ihan arkenakin, mutta eipä miehiä kiinnosta. Mutta jatkan tällä tyylillä, koska pidän siitä itse.

• jokurandommerkki

Tosi on, ettei Suomessa maksa vaivaa tehdä naisen mitään ulkonäölleen, sillä suomalaiset miehet eivät selvinä ilmaise mitään ajatuksistaan. Päissään miehet tulevat kyllä kehumaan, mutta kehun "hintana" on sitten juopunut takiainen vonkaamassa seksiä "kun mä kerran sua nätiks sanoin".

Toisen ulkoisen olemuksen huomioinnin ei tarvitse olla mitään erikoista, ihaileva katse riittää puolitutuilta. Ei sitä vaan jaksa laittautua jatkuvasti ihasteltavaksi, jos niitä ihasteluja ei edes saa sieltä miehen päästä ulos.

• uskokaa jo

Olen huomannut että rumat lihavat naiset laittaa kilon pakkelia naaman ja luulevat sen jälkeen näyttävänsä kauniilta. Ei se meikkaaminen auta jos on 25-35 kg läskiä liikaa.

• ....

Kun ei meikkaa, voi kulkea ulkona tuulessa, sateessa, tuiskussa ja helteellä ilman, että meikit leviävät. Voi suukotella rakastaan ja hieroa poskeaan vasten hänen poskeaan ilman, että meikit leviävät. Välttyy kemikaaleilta, joita meikeistä kulkeutuu kehoon, eikä tarvitse uskoa valmistajien mainosväitteitä "hyväätekevistä marjauutteista" yms. puppua.

Ja niin, ihmisjoukosta ei halua erottua, koska sillä saa vain ääliöt vonkaamaan. Taustaan sulautuminen on siis ihan tarkoituksellista.

• onnellinen7

Ihana kommentti. Samat syyt minullakin miksi en meikkaa. Lisäksi iho jolla ei ole meikkiä tuntuu paljon paremmalle ja raikkaammalle :)

• fsj

"Välttyy kemikaaleilta, joita meikeistä kulkeutuu kehoon, eikä tarvitse uskoa valmistajien mainosväitteitä "hyväätekevistä marjauutteista" yms. puppua."

Neiti on hyvä ja tutustuu luonnonkosmetiikkaan, jota löytyy erilaisista ekologiseen elämään keskittyneitä kaupoista. Hintakaan ei oo normimeikkejä kalliimpi.

• ..........
        fsj kirjoitti:

"Välttyy kemikaaleilta, joita meikeistä kulkeutuu kehoon, eikä tarvitse uskoa valmistajien mainosväitteitä "hyväätekevistä marjauutteista" yms. puppua."

Neiti on hyvä ja tutustuu luonnonkosmetiikkaan, jota löytyy erilaisista ekologiseen elämään keskittyneitä kaupoista. Hintakaan ei oo normimeikkejä kalliimpi.

Kiitos, mutta ei kiitos. Nautin luonnontuotteet mieluiten ruuassa.

• Aah... Sotamaalaamattomat luonnonkauniit naiset

• eräs Nti

meikkaan kyllä joskus jos lähdetään miehen kanssa ulos ja jos tulee semmoinen fiilis että voisi hieman ehostaa itseään..mutta päivittäinen meikkaaminen ei sovi iholleni, enkä kyllä jaksaisikaan meikata päivittäin.
      joskus kun meikkasin enemmän, niin huomasin että ihoni alkoi kuivua ja tuottaa rasvapatteja ja tuli kipeitä punoittavia kohtia kasvoihin..siihen loppui liika meikkaus.

nyt ihoni on heleä ja kaunis eikä kutise ja kiristä.
      iho voi paljon paremmin ilman meikkiä.

ja BTW, kannattaa kiinnittää huomiota ennemmin ruokavalioon kuin meikkipussin sisältöön, sillä millään meikeillä et saa piiloon pahoinvoivaa ihoa, mutta ihon saa voimaan paremmin kun muuttaa ruokavaliotaan paremmaksi.

• naturelli elli

Näinpä. No itse törmäsin eilen kommenttiin että onpa hienoa kun oot ihtesi näköinen etkä pakkelikasa. Tämä vielä tapahtui kun olin töissä järkkäämässä kesätansseja.
        Laitan jotain viikon välein kestovärit ripisiin ja kulmiin ja se riittää arkena, joskus virallisempiin juttuihin vähän meikkiä. Oon kyllä töissä ihmisten kanssa ihan joka päivä. Mieskin on vaan tyytyväinen ettei aikaa mene lähtiessä jonnekkin meikkilaukun kimpussa tuntutolkulla.

Kun pitää kropan kunnossa ja hiukset siistinä niin ei se paljoa enempää vaadi . Hyvän ihon ja kynsien salaisuus on ihan sisäinen hyvinvointi, mikään loreal ei siihen auta.

• meikki suojaa

"joskus kun meikkasin enemmän, niin huomasin että ihoni alkoi kuivua ja tuottaa rasvapatteja ja tuli kipeitä punoittavia kohtia kasvoihin..siihen loppui liika meikkaus."

Mulla taas ihan päinvastoin. Kun pidän useamman päivän taukoja meikkivoiteesta, ihoni menee vain huonomman näköiseksi. Tulee punotusta, kuvettumia ja pikkunäppyjä. Tosin olen atoopikko, joten ehkä ihoni vaatii meikkivoiteen tuomaa suojaa ulkoisilta vahingontekijöiltä (pöly, saasteet, liika UV ym.)

• ksfg
        meikki suojaa kirjoitti:

"joskus kun meikkasin enemmän, niin huomasin että ihoni alkoi kuivua ja tuottaa rasvapatteja ja tuli kipeitä punoittavia kohtia kasvoihin..siihen loppui liika meikkaus."

Mulla taas ihan päinvastoin. Kun pidän useamman päivän taukoja meikkivoiteesta, ihoni menee vain huonomman näköiseksi. Tulee punotusta, kuvettumia ja pikkunäppyjä. Tosin olen atoopikko, joten ehkä ihoni vaatii meikkivoiteen tuomaa suojaa ulkoisilta vahingontekijöiltä (pöly, saasteet, liika UV ym.)

Johtuu siitä, että kun lopetat meikinkäytön hetkeksi niin sun iho saa taas hengittää ja ne epäpuhtaudet tulee pintaan. Jos lopetat meikkivoiteen käytön pitemmäksi ajaksi niin iho paranee varmasti.

• Pyh...

Miksi pitäis meikata, jos ei huvita?

• i prefer natural

Ei pidäkään. Itse ainakin arvostan naisessa sitä, jos hän on päättänyt olla meikkaamatta omasta tahdostaan.

• Koska:

Suomalaisnaiset on laiskoja, ja luulevat itsestään liikoja (että ovat muka luonnonkauniita).

Sitäpaitsi kaikki kauniit ja laittautuvat naiset nokitaan kuvainnollisesti hengiltä.
      "Mikä tuokin luulee olevansa, mokomakin pakkelinaamainen huora!"

Suomessa arvostetaan (tai siis naiset arvostavat) itsessään ja toisissaan äijämäisyyttä, ja kaikki naisellisuus on muka turhaa vaivaa, kevytkenkäistä touhua ja humpuukia.

• Näin se vaan on

Mitä se meikkaaminen hyödyttää jos nainen ei ole kaunis tai edes nätti? Ei meikkaaminen niitä kasvojen peruspiirteitä muuta miksikään. Jos nainen on ei ole minkäännäköinen tai on jopa ruma niin ei se meikkaaminen ja ulkonäköön panostaminen hyödytä mitään. Jää enemmän aikaa muille asioille kun on ei vatvo sen pakkelin sun muitten juttujen kanssa.

• rumaksi syntynyt

Tuonpa takia en näe enää vaivaa, kun en ole nätti naamaltani vaan ruma, niin se meikkaaminen menee hukkaan. Mitä sitä turhan takia korostamaan rumia kasvojaan, toisilta naisilta tulee vaan sanomisia siitäkin, tyyliin, etkö tajua kuinka ruma oot ja katsotaan kuin halpaa makkaraa päästä varpaisiin. Joten olen suosiolla jättänyt meikkaamiset näteimmille naisille, niillähän se kauneus vaan korostuu entisestään kun laittautuvat. Ei se meikkaamiseen kannusta, jos tosiaan saa vähän veemäisiä katseita ja naureskeluja osakseen just silloin kun olet meikannut hieman, en mä mitään sotanaamiota ole ikinä laittanut, vähän puuteria, ripsiväriä ja joskus harvoin huulipunaa tai kasvoihin ohuelti meikkivoidetta. Silti on katsottu siihen malliin, että tietää olevansa muita huonompi ja rumempi tapaus. Joten enpä näe enää turhan takia vaivaa, eipä enää kukaan ole pahemmin katsellut vinosti tai huomautellut luontaantyöntävästä ulkonäöstä.

• PeppiPitkätossu

Näin kesällä itseäni ei ainakaan huvita laittaa meikkiä juurikaan. Jätän suosiolla meikkivoiteet, puuterit ja luomivärit odottamaan talvea. Ahdistava ajatus, että laittaisin sotamaalauksen kasvoille, kun lämpöä on 25. Kesällä iho on ihanan heleä, päivettynyt ja kun ei pisamiakaan oikein saa peitettyä, niin käytän pelkkää ripsiväriä ja värjään kulmat. Vaikken jokapäivä meikkaakaan, niin hiukset laitan joka päivä jotenkin kivasti, ettei roiku vain rumasti naamalla. Tälläkin saa pirteyttä olemukseen, vaikkei meikkiä olisikaan :)

En välitä mitä muut ajattelevat, jos kuljen muutamana päivänä viikossa kadulla ilman meikkiä. Pääasia, että itselläni on hyvä olla ja jos jotakin ällöttää, niin se ei ole minun ongelma, vaan hänen.

• hymyhuulet6

Olen yli 50-kymppinen nainen,suurperheen äiti ja mummo.
      Sanovat kyllä tyttöseksi,noin 30- 40 vuotiaaksi tuolla tanssipaikoilla,joissa olen vasta joitakin vuosia käynyt.Vientiä riittää vaikken meikkiä käytä,vain kulmakynää.
      Joskus alle 20 v. meikkiä laittelin,silloinkin aika vähän.Enkä enää tässä iässä opettele käyttämäänkään.
      Olen tällainen oma itseni,luonnonlapsi.Luonnonkauniiksi sanovat.Sitä on kyllä vaikea itse uskoa.Meillä naisilla tahtoo tuo itsetunto olla joskus aika huono.
      Mutta me jokainen olemme luojan luomia.Ja eikös sisäinen kauneus ole sittenkin tärkeintä.

• lifemocker

taitaa vaan olla vähemmistöä ne, ketkä eivät meikkaa...

• =D =D =D =D

Pienetpä on sinunkin piirit lifemocker =D

• lifemocker
        =D =D =D =D kirjoitti:

Pienetpä on sinunkin piirit lifemocker =D

tai sitten niitä meikkaamattomia ei juurikaan paljon ole ;)

• =D =D =D =D
        lifemocker kirjoitti:

tai sitten niitä meikkaamattomia ei juurikaan paljon ole ;)

on niitä, sinun naispuoleiset tuttusi jne ovat vain kovin vähäiset.

• lifemocker
        =D =D =D =D kirjoitti:

on niitä, sinun naispuoleiset tuttusi jne ovat vain kovin vähäiset.

onhan niitä naisia ketkä eivät meikkaa, vaan ei paljon ;)

• Joo_O
        lifemocker kirjoitti:

onhan niitä naisia ketkä eivät meikkaa, vaan ei paljon ;)

So? Mitä väliä sillä on? Suurin osa taitaa meikata jonkin verran mutta se on mielestäni turhaa jos nainen ei ole kaunis.

• i prefer natural

Aijaa?

Minusta itsestäni kyllä tuntuu että meikkaamattomat tai huomaamattomasti meikkaavat erottuvat yleensä väkijoukosta juuri edukseen. Niin paljon näkee kaduilla jo ihan teinejä, joilla on sitä pakkelia naamassa. Omasta mielestäni juuri naiset, joilla on luonnolliset kasvot, ovat niitä kaikkein kauneimpia.

Ei siinä mitään, jos tosiaan osataan kauniisti meikata. Kyllä se varmaan on tottakin että aina meikattu näyttää paremmalta, kuten joltain palstalta luin mielipiteen. Mutta mielestäni meikin tulee olla mahdollisimman huomaamatonta. Miksi ihmeessä naisen ripsien täytyisi erottua sen enempää kuin miestenkään?

En aseta kumppaninhaussa kriteeriksi meikkaamattomuutta, mutta ihan toivottavaa olisi ettei mikään kosmetiikkafirman orja ole, eikä naurettavan pitkiä aikoja tule käyttää meikkaamiseen. Kyllä pitäisi itsetunnon olla myös sillä mallilla että uskaltaa paljaalla naamalla ulos lähteä.

• Hyvä näin!

En yleensä meikkaa koska olen söpö tällaisena ja uskon että hehkuva iloisuus näkyy paremmin kuin mikään meikki jonka voisi koskaan kasvoihinsa sutaista. Silloin harvoin kun meikkaan (ehkä kerran tai kaksi vuodessa), laitan vain ripsiväriä tehostamaan. Iho kiittää kun siihen ei änge ylimääräisiä aineita. En käytä kosteusvoiteita, pesen vaan vedellä ja iho on pehmeä ja puhdas.

• Vale-Vera

Kuka tämmöisellä helteellä jaksaa muka meikata? Pakkelihan lähtee heti valumaan hien mukana, onko sekään sitten hienoa?

• taito huonoa

Olen huomannut, että Suomessa ei hirveästi meikata, ja nekin jotka meikkaavat, tekevät sen yleensä tosi rumasti sotaten silmät mustalla tussilla ja läiskien naamalle täysin vääränväristä meikkivoidetta. Lopputulos on sellainen halvan lähiölutkan näköinen kauhistus. Harvassa ovat ne, joita meikki kaunistaa. Eikö kouluissa voitaisi järjestää oppitunteja siitä, kuinka ehostaudutaan naisellisesti ja kauniisti ja kuinka valitaan kaunis hiusväri, jos tukkaa on pakko sotkea?

• Ehostakaa

Itse pidän meikkaamisesta ja minusta on mukava ehostautua, jos menen julkisille paikoille.

Toimin asiakaspalvelijana ja työn puolesta tulee katselua paljon naisia. Monesti mietin, kuinka paljon paremmalta moni näyttäisi ihan vaan sillä, että korostaisi kulmia, laittaisi ripsiväriä ja ehkä hieman aurinkopuuteria. Minusta on sääli, että on niin paljon ihmisiä, joita ehostus ei kiinnosta. Ei siihen meikkaamiseen tarvitse käyttää kuin 5 minuuttia. Missä on se halu näyttää hyvältä? Tosi asia on se, että todella harva suomalainen nainen näyttää hyvältä ilman meikkiä.

Pi

• ....................

Miksi pitäisi näyttää hyvältä?

Itse olen se ns. luonnonkaunis nainen, jolla on kauniit kasvonpiirteet ja täydellisen mallinen kroppa. En kuitenkaan meikkaa ja pukeudun jätekassin mallisiin vaatteisiin, koska koko ajan tulee syyttelyä siitä, että olen pinnallinen tai turhamainen ihminen.

Suomi on tasa-arvon maa ja pakko sanoa itsekin, että naiset, joilla on merkkivaatteet päällä ja runsaasti meikkiä ovat surkuhupaisia. Oikeasti kaunis nainen on urheilullinen ja hoikka sekä sellainen, jolla on itsetunto kohdallaan.

Yhdestä asiasta en kuitenkaan luovu: hyvin istuvista ja kauniin värisistä vaatteista.

• lollotilollol
        .................... kirjoitti:

Miksi pitäisi näyttää hyvältä?

Itse olen se ns. luonnonkaunis nainen, jolla on kauniit kasvonpiirteet ja täydellisen mallinen kroppa. En kuitenkaan meikkaa ja pukeudun jätekassin mallisiin vaatteisiin, koska koko ajan tulee syyttelyä siitä, että olen pinnallinen tai turhamainen ihminen.

Suomi on tasa-arvon maa ja pakko sanoa itsekin, että naiset, joilla on merkkivaatteet päällä ja runsaasti meikkiä ovat surkuhupaisia. Oikeasti kaunis nainen on urheilullinen ja hoikka sekä sellainen, jolla on itsetunto kohdallaan.

Yhdestä asiasta en kuitenkaan luovu: hyvin istuvista ja kauniin värisistä vaatteista.

Puhut vähän ristiin :D "pukeudun jätekassin mallisiin vaatteisiin" ja sitten kuitenkin "Yhdestä asiasta en kuitenkaan luovu: hyvin istuvista ja kauniin värisistä vaatteista" jätekassithan ne hyvin istuu, heh heh :D ai että...

• rahan menoa

Olen varmaan sitten niitä harvoja, joilla menee joka aamu laittautumiseen (suihku, meikkaus, hiukset) n. 45 min, ellei jopa tunti. Minulla on couperosaan taipuvainen iho, joten peitän punaisuuden bb-voiteella ja meikkivoiteella (haluan näyttää "terveeltä" ja siistiltä). En ole maailman paras meikkaaja, mutta silloin tällöin innostun kokeilemaan luomivärejä eri tavalla. Ripset ovat luonnostaan pitkät, mutta nekin vanhemmiten kaipaavat ripsaria, jotta pääsevät oikeuksiinsa. Kulmat myös luonnostaan tummat, joten ei tarvitse kuin muotoilla ne.

Pakko kyllä sanoa, että jos on vähän hankalampi iho niin se vaatii paljon aikaa, vaivaa ja rahaa löytää lopulta ne toimivat tuotteet. Plus, että oppii oikean tekniikan, ellei sitten ole luontaisesti hyvä näiden asioiden kanssa. Tyttökaverit, jotka ovat meikkaamisesta kiinnostuneita voi olla hyvä apu uuden oppimisessa. Itsellä ei sellaisia tyttökavereita ole ollut, mutta youtube:sta löytyy nykyään paljon hyviä opettavaisia videoita. Mutta joo, joka tapauksessa tyyristä puuhaa!

• Johanmeniaikaa

Kerran pääsi luontaistuotekaupassa kokeilemaan luonnonskosmetiikkasarjan meikkejä, jolloin kosmetologi etsiä ihotyypille, silmien ja ihon väriin sekä kasvojenpiirteisiin sopivat sävyt. Kyseessä oli pikameikki, jonka teossa meni 15 minuuttia ja naamalleni laitettiin peiteainetta ja mineraalipuuteria, luomiväriä sekä rajaukset, väriä kulmiin ja poskille maapuuteria sekä poskipuna. Vaikka ihoni on rasvoittuva ja herkkä, niin silti menee 15 minuuttia tuon meikin teossa ja hyvältä näyttää. Käytän toki päivä- ja yövoiteita sekä seerumeita, kerran viikossa teen kasvonaamion ja kuorinnan. Ei todellakaan mene aikaa, koska sitä kuorintaa tai kasvonaamiota ei tehdä joka päivä eikä pidäkään, sillä se rasittaaa ihoa enemmän.

• Metsän Maahinen

Arvostan luonnollisen oloista ulkonäköä mutta parantelen sitä kevyellä meikillä, ohuesti meikkivoidetta peittämään nenänpään punoitusta, hyvin kevyesti poskipunaa ja silmiä korostamaan ruskeaa ripsiväriä. Olen normaalin näköinen eli ei meikki minusta mitään maailman kauneinta tee mutta korostaa mukavasti parhaita puolia. Meikkini vie 2 minuuttia aamuisin joten ei se mikään suuri "uhraus" ole vaan pieni rutiini joka jopa hieman piristää aamua.

• Meikkipossu88

hmhmhmhmh.. tota mää osaan meikata ja meikkaankin, sitten tulee suomijuntti valittamaan miksi olen meikkipossu ja monta kertaa sanonut että tykkään olla meikeissä/hajuveden tuoksuisena ym huolliteltu.en siis meikkaa mitenkään yli övereitä vaan ihan ripsarit, rajaukset kulmat kuntoon ja iholle puuteria. juhliin on eri asia. suomalaisille se on kauhea asia jos naapuri on nätimpi ja huolliteltumpi kuin itse.

• naturalnauta

Hyvä, etteivät meikkaa. Luonnollinen on kaunista ja parasta!

• ....................

Minusta jokainen nainen saa näyttää juuri siltä kuin haluaa. Kyllä nainen omalla ulkonäöllään tuo esiin sen mitä haluaa, että minusta ajatellaan. Jos nainen meikkaa vahvasti ja pukeutuu kuin strippari, niin toki hän viestii ympäristölle, että haluan seuraa tai kaipaan miesten huomiota.

• henkka++

Ehottomasti merkiattu nainen, luonnollinen kauneus on luulotauti

• bb-voide+minä

Luonnollisuus on täysin yliarvostettua.Kauniisti ja ei liian raskaasti tehty meikki kaunistaa ihan ketä tahansa naista . Tykkään korostaa parhaita puoliani ja häivytän vähemmän kauniit piirteet tai asiat piiloon .Olen oma luonteva ja positiivinen itseni meikattunakin.Saan aina hymyjä miehiltä ja seuraakin-ilman kilon pakkelia.No tämä vaan yhden naisen mielipide.Ihoni on todella hyvässä kunnossa koska hoidan sitä muutenkin ja nykyiset meikkivoiteet ovat ohuita ja hyvin levittyviä,Onneksi osaan meikata :D

• Muutama nyrkkisääntö

Niin kevyt meikki mutta kun ihan aikusillakin näkee sellaista överiksi vedettyä, yli-meikattua naamaa. On piirretyt kulmakarvat, kilo meikkivoidetta ja liian vaaleaa/ tummaa puuteria, räikeä huulipuna, paakkuiset ripset, pikimusta rajaus silmien ympärillä ja sellainen kirkuvan värinen luomiväri. Onko tälläinen meikki tyylikäs? No ei todellakaan eikä se imartele kenenkään kasvoja. Sepä siinä onkin että monet eivät löydä sitä kultaista keskistietä, joko meikataan aivan liikaa tai sitten ei ollenkaan. Ja kannattaa muistaa että niitä luonnonkauniita naisia on todellakin joilla on selkeät ja kauniit piirteet luonnostaan.

• Janiinkerta

Kuinkahan moni mies samalla aikaa kehuu että tykkää kun oma nainen ei meikkaa ja sitten kuolaa ja iskettää meikattuja typyköitä.. Jos nainen haluaa olla kaunis, siihen ei vaikuta miesten sanomiset. Kukaan mies ei oikeasti pety, jos oma nainen on kauniisti laittautunut ja kääntää päät. Kyseessä on vaan mustasukkaisuus ja menettämisen pelko.

Iho vaikuttaa erittäin paljon ulkonäköön. Olen itse tumma suomalaiseksi, joten kesällä tarvitsen todella vähän meikkiä ja saan silti kehuja että näytän upealta. Talvella samaan pääseminen vaatii jo jotain yritystä. Oma mieheni arvostaa että huolehdin ulkonäöstäni. Meillä on lapsia mutta olen pitänyt itsestäni huolta. Mitä tuo puhe miesten huuteluista on??? Höpötätte kai ja vaikka olis tottakin että joku vonkaa tai huutelee niin tokkopa se maata kaataa. Parisuhteen onneen tai autuuteen en usko ulkonäköni auttavan mutta olenpa itse tyytyväinen elämääni.

• Juuri sopivasti

Riippuu miehestä, toiset tykkää luonnonkauniista, toiset meikatuista. Ei sitä meikkiä ole pakko kiloa laittaa naamaan, kevyt meikki riittää esim. ripsaria ja huulikiiltoa.

• Sini-Liinu

Vanha ketju, mutten voinut olla kommentoimatta. ..
      Minusta meikkaaminen on oikeastaan aika typerää ja turhaa varsinkin jos kokee itsensä paremman näköiseksi ilman meikkiä. Iho voi myös paremmin kun sitä ei rasita kemikaalien alla.
      Miehet. .? Eiväthän he yleensä meikkaa, joten miksi heidän mielipiteensä olisi tässä mitenkään varteen otettavaa. .. Mukavasti olen miestä saanut elämäni aikana. Joten oletan että miehiä kiinnostaa ihan muut asiat naisessa kuin meikki.
      Ihonhoito ja itsensä hoitaminen yleensäkin taas on eriasia, eikä liity meikkaamiseen mitenkään
      Hyvä siis on hoitaa itseään ja ulkonäköön fiksusti ilman rumentavaa pakkeli kerrosta.

• Riippuumeikeistä

On olemassa luonnonkosmetiikkaa sekä mineraalimeikkejä, jos kemikaalit ja ihon tukkeutuminen kammoksuttaa. Mineraalipuuteri antaa ihon hengittää ja se tuntuu kuin ei olisi mitään naamalla! Meikkivoide ja puuteri-yhdistelmä tuntuu naamalla tunkkaiselta. Oma ihoni on rasvoittuva eikä finnejäkään ilmesty paljon naamalle, mutta siitä huolimatta naamalleni riittää peitevoide, mineraalipuuteri, maapuuteri sekä poskipuna.

• raharatkaisee

Suomessa suurin osa elää köyhyydessä, joten ei siinä mietitä kaunistautumista. Itse pärjään kohtuullisesti, mutta mulla ei ole varaa ostella mitään Versacen tyyliluomuksia ja Chanelin kosmetiikkaa. Luonnonkosmetiikkaa (löytyypi jopa alle 20 eurollakin) tosin löytyy, koska olen herkkäihoinen enkä halua tukea eläinkokeita. Pari kallista hajuvettä löytyy, mitkä olen ostanut Sokoksen tarjouksista. Olisitteko miehet valmiita kustatantamaan naisellenne meikit? Kyllä voisin itsekin laittaa kosmetiikan, ihonhoitotuotteet, kosmetologilla ja kampaajalla käynnit sekä kuntosalikorttini miehen piikkiin, jos mulla sellainen olisi. Mutta eihän suomalainen mies suomalaiselle naiselle moisia kustantaisi. Ja harvassa ne hyvätuloiset miehet on. Pitää varmaan itsekin suunnata ulkomaille, muualla päin maailmaa sentään mies maksaa nämä ilot naiselle. Saanpahan sitten rauhassa olla itsekäs prinsessa, sellainenhan minä olen suomalaisena halutessani samaa kuin virottaret.

Toinen syy on, että Suomessa naiset pelkää huorittelua, jos meikataankin tai yhdistetään naisellisuus Tuksuun paksuine pakkeleineen ja makkarankuorineen sekä bimboblondeihin.

• kemikaaleillealtistunut

Täytyykö mun allergiasta huolimatta miellyttää sua meikkaamalla naamani? Vaikka tulisi kutinaa niin silti! Mulle meikit aina meikkivoiteista luomiväreihin aiheuttaa herkkyyttä, harmi. Käytössäni on vain Lumenen herkälle iholle tarkoitettu ihonhoitosarja. Vielä kun löytäisin herkälle iholle sopivia meikkejä niin saisin minäkin näyttää hyvältä vaikka ihoni on hyvässä kunnossa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      616
      1615
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      44
      867
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      485
      739
    4. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      12
      721
    5. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      662
    6. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      614
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      556
    8. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      533
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      510
    10. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      160
      494
    Aihe