Puhelinmyynti (Pasastar Hyvinkää)

aloittelija...

Mua kiinnostaa paljon ton puhelinmyynnin alottaminen, koska nyt kesällä mulla ei oo töitä ja alotan aikuislukion ens vuonna (oon 17v), joten tarttisin rahaa. Haluisin siis alottaa jo kesällä ja sit olla vakinaisena. Mietityttää vaan, että millaiset työpisteet siellä Pasastar Hyvinkäällä on, että onko ne vieri viereen vai vähän väliä työkaveriin, koska oon muutenkin vähän ujo niin helpottais jos joku ei sentin päästä kuulis kun mä puhun luuriin.

Ja kertokaahan ketkä on ollu puhelinmyyjinä, että onko se oikeesti totta että työnantaja ei maksa palkkoja kokonaa ja antaa potkut jos ei saa heti myytyä tms.

Ja palkasta vielä: on lukenu että jollain pasastarilla palkkavaihtoehdot olis 4e/h 10%prov / 0e/h 25%prov. Toi 4e/h taitaa olla alle kaikkien minimipalkkojen, että jos liittyy PAMiin niin saako enemmän? Ja eikö siitä voi sitten (onko jotain hyötä jos) ilmoittaa poliisille jos palkkoja maksetaan puutteellisesti?

3

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittelija...

      hei vastailkaa pliis :)

    • Lopen Peruna

      Työpisteet on sellasia ku ne on. Työnhakija ei niitä päätä missään työpaikassa jo senkään takia kun sun tapauksessa sul ei oo pienintäkään (oikeanlaista) käsitystä puhelinmyyjän työstä. Työpisteet voi olla vierekkäin, vastakkain, yksityishuoneessa, soittohallissa, sohvalla, keittiössä, parvekkeella, kattoterassilla, kellarissa (ikkuna kait pitäs olla lain mukaan sieläkin), tai näin kesäisin jopa nurmikolla. Uimaranta ei käy koska veden liplatusta ei Nokian insinöörit oo vieläkään saanu poistettua luurin äänimaailmasta. Jotkut tykkää kävellä puhuessaan ni se kait sit on liikkuva työpaikka. Pasastarin systeemejä en tunne.

      Puhelinmyyjät ei oo ujoja. Päinvastoin ne vetää mielellään näytespiikkejä uusille harjoittelijoille.

      Se ei ole oikeesti totta missään työpaikassa että palkkoja ei makseta työntekijälle. Nenänkaivajat ja muut penkinlämmittäjät voi kokee tylympää maksuaikataulua mutta Työsuojelupiiri auttaa, sinne heti yhteyttä jos palkka on päivänkin myöhässä. (Tai odota 6 päivää, saat vielä jotain odotusajan palkkaa.) Ensin tietysti kysyt pomolta mikä mättää mut periaatteessa palkanmaksu ei saa myöhästyy mistään syystä. Edes tulipalo et toimistotalo hävii asemakaavasta ei voi palkanmaksua estää, konkurssipesästä liksan saa varmasti.
      Pasastar on ollut olemassa vuosia vuosia, ne kyllä tietää miten homma etenee.

      Palkkaa maksetaan niinku työsopparissa oot sopinu. Puhelinmyynti ei oo yleissitovan työehtosopimuksen tai jotain piirissä (en nyt muista tätä tarkkaan) eli tuntipalkaksi voidaan sopia nelosen tunti tai mitä vaan. Voit myös sopia että sulle maksetaan pelkästään provisio, 25% on ihan ookoo jossain lehtimyynnissä. Älä aloita töitä ennenku oot lukenu ja allekirjottanu työsopparin ja et siinä on kans pomon allekirjotus.
      Palkkatasosta ei tarvii puhelinmyyntialalla olla huolissaan. Ensin vaan katot että normihikoilulla saat normiliksan. Sit vaan triplaat työtehokkuutes ja saat triplapalkan, näin helppoo. Siis hikoileen joudut joka tapauksessa, se on työpaikka.

      Se on oikeesti totta että jos ei saa myyntiä niin monoa tulee nopeasti. Varsinkin jos oot tuntipalkalla mut provikapalkkastakaan ei katella pitkään. Monoa ei tuu heti vaan vasta sen jälkeen kun pomo on päättänyt että olet toivoton luuseri johon ei kannata enää aikaa ja koulutusresursseja hukata.

      Ammattiliitot (esim PAM) ei sun tapauksessa (ammattii ei viel oo) anna mitään. Liity YTK eli Yleinen Työttömyyskassa, Loimaan kassana tunnetaan myös. Vuosimaksu 99e. Liity heti. Sielä voit kerätä pätkissä työssäoloaikaa (oliko 36 viikkoo töitä ja 7 vuoden ajalta jos on ollu opiskelijana välillä) ja sit nostaa työttömyyskorvausta kun on kandin paprut hanskassa ;-)#

      Työsuhdekärhämät (yleensä palkka) ei kuulu Poliisille vaan Työsuojelupiirille. Työsuojelupiirin tyypit on oikeita hyvinvointiyhteiskunan rotwailereita ja työnantajat, ainakaan fiksut ei rupee niitten kanssa taisteleen.

      Nuorelle asiat voi olla vaikeita mut ei mitään turhaa ennakkospekulointia tässä vaiheessa. Heittäydy rohkeesti vaan uusiin haasteisiin. Mihin vaan töihin. Sun kyvyt kyllä huomataan jos niitä on. Myyntiala, erityisesti puhelinmyynti tekee pätevästä tyypistä nopeasti päällikön, jopa hyvätulosen.
      Jos on taitava on onneakin.

    • Paskastar

      Pasastar mainostaa itseään roskapostilla. Rikkoo siis Suomen lakia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe