laihdutus kuuri!

pullukka...

mä oon 14 vuotias tyttö. oon 171 cm pitkä ja painan n. 73 kiloo. eli oon yli painoinen. saatatte sanoa etten ole, mutta mulla on tosi leveä lantio, se on noloa kun pitää paitaa, niin kaikki kattoo, varsinkin koulussa. sitten mulla on maha edestäkin aika iso. syön normaalisti, välillä tulee herkkuja aika usein. koitan jättää ne kokonaan pois, mutta se on tosi vaikeaa. kun pidän farkkuja, niin mun reidet ja taka puoli on kans isot. oon varmaan meidän luokan lihavin tyttö. äitikin painaa musta vähemmän, ja mua hävettää itteni takia. teen joka päivä n. 70 vatsalihas liikettä, ennemminkin sivu vatsa lihakset, ja suoria teen n.20. käyn ainaskin kerran viikossa lenkillä, kävelen siis 2.5 kilometriä. pyöräilen joka päivä kouluun n. 2,5 km. auttakaa mua!!

7

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maria

Jätä karkit yms. pois.. vähennä leivän mussuttamista jos se kuuluu harrastuksiisi. Ja lopeta roskaruokien syöminen. Mitä tähän voisi muuta sanoa, lainaa kirjastosta terveys kirjoja ja tutki niitä..

• pullukka

niin... mä en kyl syö ikinä roskaruokaa... pitää vaan liikkua enemmän ja vähentää rasvaisten ja sokeristen ruokien syöntiä.

• kuvottunut

no ei tuo vielä ihan lihavuudelta kuulosta mutta...

LANNEHOUSUT JA NAPAPAITA vaativat todella hyvät muodot !!!
      Pienikin pömppömaha näyttää miesten mielestä oksettavalta kun se pursuilee nykyisen teinimuodin mukaisesti esille... ;p yök!
      Samoin on takamuksen kanssa!!!

Pue oikeat vaatteet päälle niin näytät niissä varmasti aivan normaalipainoiselta ja somalta!

• ---

Liikut ja treenaat ainakin kohtuullisesti. Mutta se on hankala tapa lähteä tiputtamaan painoa. Helpompaa on jättää syömättä sellaisia ruokia, joissa on paljon energiaa. Muista kuitenkin, että tarvitset energiaa.
      En suosittele ainakaan mitään paastoja, koska se on epäterveellistä; ruumis tarvitsee ravintoa.

Suosittelisin hiilihydraattidieettiä. Mutta muista: se on elämäntapa, ei dieetti. Sinun pitää muuttaa ruokatottumuksesi kokonaan.
      Tarvitset (kuten kaikki tarvitsevat) tolkuttomasti erilaisia ravintoaineita. Kun saat tervettä ruokaa kaikkine ravintoaineineen, niin keho puhdistautuu ja tunnet olosi vireämmäksi. Ensin muodot alkavat muotoutua. Sitten paino alkaa tippumaan. Pysyvällä ja oikeanlaisella elämäntavan muutoksella saat itsestäsi uuden ihmisen.

• akka

En kyllä suosittelisi 14-vuotiaalle vähähiilihydraattista dieettiä, jollei koko perhe sitä noudata. Vaikka vähähiilihydraattinen monelle aikuiselle sopiikin ja laihduttaa, voi nuoren olla hankala sitä noudattaa. Esim. kouluruokaa et voisi vähähiilihydraattisella dieetillä syödä.

• Ei ehkä viisaampi...

... a) normaalipainoinen, mutta sitähän et halunnut kuulla :) (Painoindeksisi on kuitenkin vajaa 25, joka on (tosin juuri ja juuri) normaalipainoa. Mutta painoindeksiä ei sinun ikäisenäsi vielä pitäisikään laskea!)

b) kasvuikäinen. Anna ajan kulua ja huomaat hoikistuneesi. Mutta se todellakin tarkoittaa sitä, että ruokavalion olisi oltava suhteellisen terveellinen... Älä yritä jättää herkkuja kokonaan pois! Salli itsellesi karkkipäivä kerran viikossa (tai kaksi kertaa, jos ne nyt ovat olleet jokapäiväisiä). Tällöin makeanhimo ei pääse yllättämään koko armeijan voimalla. Normaalilla kotiruoalla painon pitäisi pysyä kohtuullisena. Onko terveydenhoitaja huomauttanut sinulle painostasi? Anna piut paut hänen mielipiteelleen. Terveydenhoitajat ovat käyriinsä juuttuneita kaikkitietäviä. Itse huomasin tämän siinä vaiheessa, kun kysyin, että paljonkos minun sitten pitäisi painaa. Sain vastaukseksi emmintää ja lopulta: "no en nyt oikein tiedä, kun olet kasvanut pituuskäyräsikin yli"... (minusta piti tulla 168-senttinen, mutta olenkin 177)

Et tietysti usko tätä kaikkea, mutta olen itse karvaasti katunut sitä, että yritin ikäisenäsi (ja jopa vähän vanhempanakin) laihduttaa. Ei käynyt muuta kuin siten, että elimistö meni sekaisin eikä tunnistanut enää normaalia nälkää ja nyt (21-vuotiaana) painan enemmän kuin koskaan. On siis parempi antaa asian hautua vaikkapa nelisen vuotta.

Jatka liikkumistasi! Se normalisoi ruokailuakin. Tsemppiä kouluun!

PS: Haukuit lantiotasi.. Todennäköisesti se ei vähän ajan kuluttua näytä niin leveältä kun olet saavuttanut kasvussasi täysimittaisuuden. Ja ehkäpä olet koulussasi nopeimmin kehittyvä yksilö ja siksi muut näyttävät niin kapoisilta. Sitä paitsi: ihmiset ovat erimallisia. Toisilla on leveämpi lantio, toiset ovat ikänsä lautoja, toisille tulee leveät hartiat. Siksi vaatteitakin on erilaisia.

• Nimetön

Kun laihdutat kannattaa laittaa puntari piiloon..

1. Lihaskunto

Tee viidesti viikossa 100 normaalia vatsalihas liiketta ei oo pakko nousta ylös asti (jos nousee vaan puoleen väliin se vaikuttaa enemmän).
      Ja sitte 50 sivu vatsalihasliiketta. (yht)
      Ja nostele jonkun verran puntteja joka ilta.
      ( kun tekee lihaskuntoa niin rasvaa palaa koko vartalosta mutta lihakset kasvaa vaan esim. käsiliikkeissä kasissä)

Tee muutakin lihaskunto jokapäivä. MUISTA VENYTELLÄ!!

Käy lenkillä 4 kertaa viikossa... 30 min rivakkaa kävelyä tai juoksua. (pidä sama tahti ja itsesi hengästyneenä kokoajan.)

älä syö mtn muuta herkkuja kun hedelmiä marjoja ja
      jäätelöä ( älä lisää kermaa tai kastikkeita)

EI KARKKIA!!

Puolita ruokannoksesi.. ja syö 2 kertaa päivässä oikea ruoka ja aamiaiseksi omena.. Laihduin tällä 5 kuukaudessa 10 kiloa.. mutta kun aloitin painoindeksini oli 20.. jos se on korkeampi sinulla nii painotippuu nopeammin, :) tsemppiä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      13
      11315
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3843
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      3009
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      107
      2347
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      76
      2022
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1751
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      299
      996
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      770
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      715
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      699
    Aihe