opinnot loppui kuukausi sitten, mutta todistus tulee vasta tällä viikolla. kävin työkkärissä jo ajat sitten mutta sanoivat, että tule sitten infoon syyskuussa ja ota paperit mukaan.tiedot ne päivitti kyllä silloin koneelle eli osoitteet yms. eli alkaako se päiväraha nyt sitten tulemaan vasta kun vien paperit vai siitä kun kävin eka kerran työkkärissä? käydessäni sain sellaisen kortin, jossa seuraava tapaaminen merkitty.
mistä päivästä päiväraha alkaa
2
300
Vastaukset
- joku vain
Itse vein työkkäriin lausunnon, josta kävi ilmi, että koulut on käyty. Varsinaista todistusta en koskaan edes vienyt. Se tuli pari viikkoa myöhemmin. Opintotoimistosta varmaan sait sen lapun, että tutkintosi on hyväksytty. Minun kohdallani semmoinen lappu kelpasi ja sain valmistumispäivästä (merkitty tähän lausuntoon) lähtien työmarkkinatukea.
Onnea vaan työnhakuun. - Näin
että päiväraha alkaa tulemaan vasta sitten, kun jätät päivärahahakemuksen Kelalle tai työttömyyskassaan, kumpaan nyt sitten kuulutkin. Pelkkä työkkäriin ilmoittautuminen ei riitä. Päiväraha alkaa juoksemaan työkkärissä käyntipäivästä tai mikäli olet käynyt työkkärissä viimeisten opiskelupäiviesi aikana, ensimmäisestä työttömyyspäivästä alkaen. Alkuun kuitenkin tulee ns. omavastuuaika, joka on työttömyyspäivärahassa 7 ja työmarkkinatuessa 5 ARKIpäivää (ma-pe). Nämä päiväthän sinun pitää tietysti ilmoittaa tuossa hakemuksessa (siis olleesi työttömänä), mutta niiltä ei kuitenkaan makseta sinulle mitään. Typerä käytäntö, mutta lain mukainen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."442176Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1841978- 1161372
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933825- 56716