Apuja! Poikaystäväni mamis ja äitinsä manipuloiva noita

mitäpskaa

Hei,
Kaipaisin ulkopuolisen näkökulmaa tähän. Toivon asiallisia vastauksia.
Olemme poikaystäväni kanssa seurustelleet 3 vuotta. Olemme tällähetkellä molemmat 19. Poikaystävä asuu vanhempien luona, minä opiskelijakämpässä.
Ongelmaksemme on tullut pojan äiti, jolla taitaa olla selvästi minua vastaan. Hän poimii negatiivisia asioita minusta esiin ja puhuu niistä pojalle. Esimerkiksi se, että olen tullut varakkaasta perheestä, vanhempani ovat molemmat yrittäjiä, joten hän lsanoi että olisin automaattisesti piloille hemmoteltu enkä muka arvosta mitään ja luulen saavani kaiken haluamani. Näin ei todellakaan ole, koska äitini puolelta on moni joka asuu kehitysmailla huonoissa oloissa, joten sen puoleen osan kyllä enemmän kuin hyvin arvostavan mitä nyt meillä on.

- Hän selkäni takana arvostelee vanhempieni kasvatusta.
- Sanoi ettei minulla ole tulevaisuutta koska en opi tekemään minkään eteen töitä. ( tämä mielestäni ei pidä paikkaansa koska olen ollut jokakesä hernepelloilla ja mansikkapelloilla noukkimassa mansikoita ja herneitä joka on fyysisesti välillä raskasta.) Ja käyn lukiota.
- Pidän muka miestäni tossun alla. ( kun poikaystävältäni kysytään mitä mieltä on tai mitä haluaa hänellä ihansama ja sanoo että saan päättää koska ei itse tiedä.)
- Olemme muka erilailaisia. ( minä dominoivampi , poikaystäväni alistuvampi , muuten olemme aika samanlaisia, samat arvomaailma jne)
- hän aina valittaa että en halua tutustua häneen paremmin tai hänen perheeseeni ( syys miksi en ole uskaltanut edes käydä usein poikaystäväni kodissa on että äitinsä jokakerta analysoi minua ja yrittää etsiä negatiivisia puolia joita pommittaa poikaansa jotta eroisimme)
- meillä oli kerran riita johtuen hänen äidistä. poika oli pahana -> äitinsä tuli peittelemään häntä yms. kysyi mikä on tilanne varmaan 5 min välein. kun poika vastasi jatkamme suhdetta, hän sanoi " olisitte vetänyt kerrasta poikki" tekopyhää mielestäni lohdutella ja peitelllä ja olla " kyllä kaikki järjestyy" kun toivoi salaa että eroamme.
.... mitä hänen äitinsä minusta tahtoo ? eiköhän vain pidä minusta koska kokee uhkana? vai että olen erilainen kuin äitinsä. ? tms ? auttakaa.
Tänään sanoin vihdoin ja viimein suorat anat hänelle että on ilkeä eikä edes ajattele pojan etua vaikka niin väittää. jos ajattelisi pojan etua , miksi haluaa rikkoa suhteen joka toimii kaikinpuolin ja poika onnellinen ? poikaystäväni äiti sanoi minulle " minun poikani ei tollasen tytön kanssa seurustele" mikä on syy? onko minussa siis joku vika? tuomitsiko hän minut luonteeni vai vanhempieni ammatin takia vai onko vika vain sittenkin hänessä? Hän ei ole ikinä pyytänyt käytöstä anteeksi, mutta minä olen esim sitä kun hän valitti että olemme lliikaa yhdessä ( 2 kertaa viikos joka toinen vklp !) ja pyysin siitä anteeksi myös häneltä kun olemme meillä enkä heillä enemmän... ?

6

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirsikkapuu268

      Aikuisia jo olette poikaystäväsi kanssa, joten mielestäni poikaystäväsi äiti ei voi puuttua seurusteluunne. Parasta olisikin että poikaystäväsi harkitsisi myös kotontaan muuttoa ja itsenäistyisi, vaikka rahallisesti noin nuorille se on usein hankalaa. Uskoisin että poikaystäväsi äiti on samantyyppinen kun oma anoppini kun olimme nuoria; mieheni ei edes uskaltanut esitellä minua moniin kuukausiin kun tiesi että äiti ei tykkäsi (ei johtuen minusta vaan äitinsä mustasukkaisuudesta). Monia vuosia meni ennenkun saimme edes kohtuulliset välit aikaiseksi ja vieläkin miehen äiti yrittää määräillä tekemisiämme, itse en enää sellaiseen leikkiin mukaan mene. Yritä näin aluksi ainakin itse olla ystävällinen ja mukava miehesi äidille ja tapailla häntä välillä, mutta tottakai teidän pitäisikin viettää enempi aikaa ihan yhdessä tai kavereiden kanssa porukalla kun miehen äidin kanssa, nuoria kun olette :)

      • :)hh

        Hei,

        kiitos vastauksestasi! Juu tosiaan tässä hänen äitinsä ihan tunnin sisällä pisti valitsemaan tyttöystävän ja äidin väliltä. Hmm... saa nähdä miten jatkossa käy, mutta kiitoksia vastauksesta :)


    • Liina Anniina

      Onpa aika sählä äiti poikaystävälläsi.
      Kyllä hän on kynsin hampain päättänyt torpedoida suhteenne.
      Sinulla on aihetta loukkaantua. Näen että sinulla ei ole aihetta anteeksipyyntöihin.
      Nyt kannattaisi sinun ottaa matala profiili, koska muija ilmiselvästi provosoi riidanaiheita, joilla saa sotkua aikaan ja pojallensa hankalaksi seurustelun.

      Ota hieman takapakkia. Ei kannata tuhlata ruutia raakkuvaan varikseen eli turha on sanoa suoria sanoja.
      Älä yritä miellyttää, älä yritä hankkia hyväksyntää, mutta älä myöskään lähde sanomaan takaisin.
      Siis, oikeastaan, älä tee hänen suhteensa yhtään mitään. Antaa muijan yksinänsä käkättää, se on paras vastaisku hänelle.
      Ole neutraalin, soveliaan kohtelias, jos välttämättä joudut tapaamaan. Sillä keinoin todistat itsellesi ja ympäristölle olevasi fiksu ja sivistynyt ihminen.

      Anoppikokelaalla nimittäin on taktiikkana ärsyttää sinut, jolloin käyttäytymisesi muuttuu kielteiseen suuntaan. Näin hän pääsee osoittamaan sormella sinua ja todistamaan pojalleen: mitäs minä sanoin, ihan sopimaton tyttö.

      Sitä voisi kyllä toivoa, että poikaystäväsi olisi jämerämpi puolustamaan sinua. Mutta ilmeisesti kulkee vielä jonkun verran äitinsä talutusnuorassa, ettei uskalla suoraan viheltää äitinsä peliä poikki.
      Aikuisempi mies toimisi suojelevammin.

    • "hemmoteltu penska"

      Itsekin tulen perheestä, jossa vanhemmat ovat hyvin menestyneitä. Tosin tajusin asian vasta aikuisena, koska ei meillä asiaa alleviivattu enkä aineellisesti saanut enempää kuin luokkakaveritkaan.

      Mutta kaikenlaista kuittailua kyllä olen saanut. Hemmoteltu, saa kaiken, ei tajua poikeasta elämästä mitään... Ihmiset jotka eivät tiedä perheestämme mitään, ovat kuitenkin nämä asiat osanneet kertoa.

      Sitä eivät tienneet eivätkä tiedä, että jo lapsena totuin tekemään töitä (ei kysytty, että haluanko tehdä metsätöitä vai en) ja kantamaan vastuuta koko talon siivouksesta ja nuorempien sisarusten hoidosta. Rikas vanhempi ei tarkoita sitä, että sitä rahaa lapselle koko ajan jaetaan, eikä se tarkoita sitäkään, että perhe säästyisi normaaleilta kolhuilta: oli onnettomuuksia ja kuolemantapauksia ja sairauksia lähipiirisssä ihan kuin muillakin.

      Muuta selitystä en keksi, kuin että nämä huutelijat ovat kateellisia. Heitä ilmeisesti vain harmittaisi jos tietäisivät, että ei ole aina ollut helppoa minullakaan, joten sikäli ihan turha todistella mitä osaan ja mitä en ole saanut.

      Tosin yhtään en ole tällaista huutelua jaksanut kuunnella, sen verran kiusallista se on. Jos joku haluaa nolata itsensä tuollaisella, niin tehköön sen yksinään.

      • sshwks

        siis toki tilanne on inhottava mutta yritä olla ottamatta liikaa itseesi. Tuntuu siltä, että äiti ei haluaisi päästää lastaansa itsenäistymään ja sinä olet uhka nimenomaan, koska olet itsenäinen, taitava ja osaava. Jos olisit myös "hoidettava" et ehkä olisi yhtälailla uhka. Loppujen lopuksi tässä on kyseessä poikaystäväsi kyky ja halu itsenäistyä.


      • Kissankwllo
        sshwks kirjoitti:

        siis toki tilanne on inhottava mutta yritä olla ottamatta liikaa itseesi. Tuntuu siltä, että äiti ei haluaisi päästää lastaansa itsenäistymään ja sinä olet uhka nimenomaan, koska olet itsenäinen, taitava ja osaava. Jos olisit myös "hoidettava" et ehkä olisi yhtälailla uhka. Loppujen lopuksi tässä on kyseessä poikaystäväsi kyky ja halu itsenäistyä.

        Minulla miniä joka ei ole päivääkään tehnyt töitä. Olen pettynyt 26 v.ja edelleen paniikki häiriö. poikani elättäähänet neljä koiraa ja hevosen ja me autamme ja maksamme laskuja,kuusi vuotta kestänyt ei ole valon häivää näkyvissä.olemmeko liian anteliaita kun omasta olemme kuusi vuotta antaneet rahaa. Nuoteidän ongelmat tuntuvat tosi pieniltä,painin ihan eri sarjassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      172
      7089
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4152
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1624
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe