kesätöitä 13-vuotiaalle 2014!

jassuu01

eli siis oon miettinyt että saakohan 13vuotias kesätöitä joka _ei_ täytä sinä vuonna neljäätoista. että pääseekö esim. mansikkamaalle/hernemaalle jakamaan postia tai muuta tommosta ns. helppoa työtä. olisi tosi kiva saada tietää jo nyt:)

29

1372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä111

      Kannattaa ajoissa kysellä niitä työpaikkoja, mansikkamaalle tai koiria ulkoiluttamaan tms voit päästä, mutta kauppaan tai kaupungin puutarhatöihin et valitettavasti, sillä 15-... vuotiaita työnhakijoita on tosi paljon ja yleensä halutaan vanhempia. Mutta, kaikki on mahdollista, joten kannattaa käydä paikanpäällä tai soittaa firmaan johon haluaisit mennä (mieluiten jo tammikuussa), voi hyvinkin päästä jos on oma-aloitteinen ja ahkera.

    • spurdospärde

      en usko että mansikka- tai hernemaalle tarvitsee jakaa postia ollenkaan....

    • random8

      entäs jos täyttää sin vuonna 14 pääseekö silloin helpommin ??

    • Julia Korpinen

      Mäki täytän huhtikuus 13 , ja oon miettinu kans aika pitkään et voisko saada sit kesätöitä 2014 :/

      • kasva vähä

        spoiler et pääse töihin mihinkää


    • Ei lapsille...

      Koska täysi-ikäisten, 18 täyttäneiden, on vaikea saada kesätöitä, niin mietis vähän, mitkä mahdollisuudet on 13 - 14 vuotiaalla.

      Vastaan itse: Käytännössä mahdotonta.

      Jo lakikin estää lapsityövoiman käytön.

      • lasten kuuluu...

        Oikeastaa lapsii just kehotetaan töihin jotta ne oppis sitte ku ne vanhempii et millast o oikeesti tehä töitä...


      • Höh

        vaikka lapsonen itse haluaisi?


    • €uroopan omistaja

      Hakea kannattaa kuitenkin. Ei kannata uskoa kaikkia tänne kirjoittavia pitkäaikaisvoivottajia.Kyllä työtä hakijalle löytyy.

    • justnäinprkl

      Ite oon 14v. Marraskuussa 15v. ja itse en ole MISTÄÄN saanut kesätöitä ens kesäks koska muka '' liian nuori '' ni saati sitte sä mua 2vuotta nuorempi. Eli lopeta kesätyöstä haaveilu. Oot ihan lapsi vielä.

      • pen43

        kyllä pääsee ei se ole iästä kiinni. itse jo 12vuotiaasta ollut kesäisin töissä konehommissa. nyt 17 tulee syksyllä täyteen :D Tosin jos on suhteita tai vaikka tuttavapiirissä on joku yrittäjä niin paljon varmemmin saa töitä


      • Dark700
        pen43 kirjoitti:

        kyllä pääsee ei se ole iästä kiinni. itse jo 12vuotiaasta ollut kesäisin töissä konehommissa. nyt 17 tulee syksyllä täyteen :D Tosin jos on suhteita tai vaikka tuttavapiirissä on joku yrittäjä niin paljon varmemmin saa töitä

        Hyvä että lapsityövoiman käytön myönnät. Vai että konehommissa joo-o.


    • Girl37

      Jos lapsi ei täytä sinä vuonna 14 se on laitonta eli et pääse vielä ens kesänä kesätöihin.....

    • BISHNU

      mainoksia jakelemaan pääsee aina, vaikkei palkka olisikaan ihan paras. ( lisaduuni.fi ). Itse lähetin ensin lomakkeen ja jo seuraavana päivänä minulle soitettiin. Myös s-markettiin ja alepaan otetaan hyllyttämääN 2 viikoksi ja palkka on ihan hyvä :)

    • Lukekaa vaik

      Linnanmäki ottaa alle 15v

    • sellasta

      joo olis kiva kans tietää et minne kaikkialle 15-vuotias pääsis? :)

    • 14v

      minne 14 v pääsis

    • MitäJos...

      Mitä jos on lähettänyt monta kesätyöhakemusta kerralla ja pääsen vaikka kahteen työhaastikseen, niin onko sinä sitten joku aika jossa voi päättää ja käydä muissakin haastatteluissa vai pitääkö ne työsopimukset ja muut täyttää heti siinä haastiksessa?

      Pystyykö sitten niinkun ns. vaikka vertailemaan töiden palkkoja?

      Ja sitten jos on jo työsopimus allekirjoitettu ja saakin jostain miellyttävämmän tai parempipalkkaisen työn kuin se? Pystyykö työsopimusta enää peruuttaa?

      Ja entäs sitten jos minulla on jo työpaikka kesäksi ja sitten sähköpostiin tulee pyyntö haastikseen niin vastaanko sitten vain että sry. on jo työpaikka???

      • Hölm

        Tyydy vaa siihen mikä sattuu ekana vastaa tulee!!!!


      • kesaduuni_anna

        Moi! MitäJos:ssilla hyviä kysymyksiä.

        Kesätyöhakemuksia kannattaakin aina lähettää useampiin paikkoihin, sillä harvoin se ensimmäinen vaihtoehto tärppää. Kaikissa työhaastatteluissa kannattaa käydä joihin kutsu tulee...vaikket saisikaan työpaikkaa niin ainakin kokemus karttuu ja seuraava haastattelu onkin jo tutumpi tilanne. :) Työhaastatteluihin kutsutaan yleensä muitakin hakijoita, kuin vain juuri sinut, jolloin työnantaja haastattelee ensin tietyn ajan sisällä kaikki hakijat ja ilmoittaa sitten josko sinut valittiin työpaikkaan tai ei. Työsopimusta ei siis täytetä (poikkeuksia löytynee) vielä työhaastattelussa.

        Siinä vaiheessa kun työnantaja soittaa ja kertoo sinulle, että sait työpaikan, sinulla on kaksi ja puoli vaihtoehtoa toimintaan ;) :

        A) Otat työpaikan ilolla vastaan ja varmistat työkokemuksen ja palkan kesälle.
        B) Kieltäydyt työpaikasta, koska mielestäsi sinulla on vielä hyvät mahdollisuudet päästä johonkin muuhun työpaikkaan, jossa haluat kaikkein eniten olla ja josta on sinulle hyötyä tulevaisuuden kannalta. Vaarana on, että jäät ilman työtä.
        2B) Kysyt työnantajalta suoraan, että voitko saada päätöksen tekoon vielä hetken lisäaikaa, sillä odotat vastausta työhön pääsystä myös muualta. Vaarana on, että työnantaja ei pidä sinua tämän jälkeen motivoituneena ja antaa paikan jollekin muulle.

        Suosittelen vaihtoehtoa A. Jos työpaikan hyväksymisen jälkeen saat vielä pyyntöjä muihin työpaikkoihin, voit hyvin vastata juuri niin kuin ajattelitkin.

        -KesätyöAnna
        http://www.4h.fi/toihin/


    • :))))))

      Kyl 14 vuotiaat pääsee kesätöihin koska viime vuonna kaverit pääs kesätöihin alepaan
      mut kannattaa hakee ajoissa koska mä en päässy ei ollu paikkoja jäljellä enää

    • Avustajat.fi

      Moikka

      Valitettavasti alle 14-vuotiaalla on hyvin huonot mahdollisuudet saada töitä. Laki sallii ainoastaan TV-, elokuva ja muut sen kaltaiset työt. Silloinkin lupaa pitää hakea aluehallintovirastolta kutakin keikkaa varten. Lupaa haetaan n. 2 viikkoa ennen keikkaa (kertoi alv tarkastaja).

      Koiran ulkoilutuksia saattaa olla mahdollisuus tehdä. Siinä auttaa 4h-kerhot. Ensin sinne koulutukseen ja jäseneksi. Sitä kautta voi tulla keikkojakin.

    • mävaan

      Koska kannattaa alkaa hakemaan kesätyö paikkoihin, että kaikki hyvät paikat ei ehdi mennä? Onko nyt liian aikaista hakea töitä ensi kesälle?

      • Työelämää kokenut

        Ei todellakaan ole liian aikaista hakea kesätöitä. Ensimmäiset 2014 kesätyöpaikat ovat menneet jo. Kesätyöilmoituksia on yleensä tasaisesti lokakuusta toukokuuhun. Lisäksi monet yritykset saavat ilmoituksia hakijoiltaan, että ovatkin saaneet jo toisen paikan ja näin taas yksi paikka jää täytettäväksi. Hakea kannattaa koko ajan ja myöskin luoda suhteita erilaisiin ihmisiin. Ketään ei pidä väheksyä. Itse tapasin Siltamäessä pari vuotta sitten erään tuttavani pojan, joka oli hyvin ylimielinen. Pistin asian mieleen, enkä todellakaan tullut kertoneeksi myöhemmin, että tiedossani olisi juuri hänen jalkapalloharrastustaan tukevaa työtä.

        Lisäksi kuulin eräästä tummasta pojasta, joka oli saanut jonkinlaisen harjoittelupaikan eräästä pursiseurasta. Häntä opastettiin hommiin, mutta ei totellut ollenkaan, kun hänen esimiehenään toimiva tyttö antoi työohjeita. Kun seuran edustaja kysyi syytä, niin poika kertoi, ettei heidän kulttuurissaan totella naisia. Poika sai lähteä, eikä takaisin ollut tulemista.


    • Hohoo

      Näin kivasti voin kertoa muutaman tosiseikan.
      Yleensä peltotöiden min.ikäraja on se 14 vuotta.
      Se on yleensä myös noissa ilmaislehtien jakelussa ja niissäkin sitten pitää olla vanhempien lupa.

    • Minä vain

      Lain mukaan 14 vuotias saa tehdä töitä, siinä tosin tarkat määräykset kuinka paljon ja mihin aikaan ja mitä saa tehdä.

      Haen itse myös töitä ja täytän tässä alkuvuoden puolella 14, joten olen tutkiskellut netistä näitä asioita :)

    • Entäs se laki?

      13 vuotias EI SAA tehdä kesätöitä, sanoo suomen laki.
      14 vuotiaidenkin työnteko on rajoitettua.

      • No lål

        13-14 vuotiaat saavat tehdä kevyttä työtä.


      • SAA 13 TEHDÄ TÖITÄ!

        13 vuotias saa tehdä työtä jos on sitä varten haettu lupa!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe