Maalivahdille apua!

MV-VS-OLH

Kiitos jos autatte,itse olen 11v ja pelaan salibandyä lähinnä kaveriporukoissa.Äiti antoi luvan alkaa harrastaa salibandyä ja tahtoisin olla se MV tai OLH.Mielummin MV
Auttaisitteko ja kertokaapas tekniikoita.
Huom!Myös OLH pelaajan paikan apua!

6

203

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ofbcDjunnu

      itsekin olen 12v poika ja pelasin viimekauden maalivahtina :) alkavalle kaudelle vaihdan VLHksi koska haluan myös vaihtelua (y)
      Muista runsaat venyttelyt niin ei jumita paikat ja harjoittele vähän joka paikalla torjumista, niin voit niistä valita itsellesi parhaan torjuntatyylin myöhemmin, itse pelastin paljon matalia laukauksia säärellä kun itse olin toisella tolpalla :p

      ja ensimmäinen kausi ei mene melkein kenelläkään hyvin, oma tilasto oli seitsemässä pelissä jotka pelasin ensimmäisellä kaudellani 1 voitto ja 6 tappiota mutta siitä vain kehittämään :) voitto oli samalla ensimmäinen nollapelini ja torjuin vain viisi laukausta siinä pelissä :D

      Mietin kun aloitin 11- vuotiaana että olenko liian vanha jo aloittamaan, ja kyllä siinä vielä pääsee peliin mukaan :) itselle huomautettiin heti että pitää olla valppaana ja pelata POLVILLAAN, eikä istuen, enhän mä tommosta ollu aluks tajunnu :D tsemppiä peleihin ;) toivottavasti tosta sai selvää edes pariin asiaann

    • MV-VS-OLH

      Kyllä sai!
      Kiitos

      • hoover1

        http://www.youtube.com/watch?v=_Rc7QQ6Uv5Y siitä ihan hyviä vinkkejä. Muista kuitenkin ettei yhtä toimivaa tekniikkaa ole, kannttaa kokeilla mikä toimii itsellä parhaiten ja niistä muokata itselleen sopiva tyyli. Loppuun asti yrittäminen riittää pitkälle


    • goaliebase
      • MV kokemusta vuodesta 99

        Hei !

        Hienoa aina kun uusia maalivahteja kiinnostaa pelata maalissa koska niitä ihmisiä ei paljoa ole ;)
        Tärkein pointti maalivahdille on että pidät itsesi koko ajan ns "ilmassa", eli kun olet polvillasi et saa istua jalkojesi päällä vaan pitää pitää takapuoli ilmassa. Voi tuntua aluksi raskaalle mutta helpottuu ajan kanssa.
        Jaloilla liikkumista kannattaa harjoitella siten että kun liu'ut tolpalta toiselle kannattaa pitää jalat koko ajan maassa niin peität maan koko ajan että ei mene pallo ohi polvien alta.
        Koppeja kannattaa harjoitella kotona heittelemällä palloa seinään.
        Tärkein varuste missä ei kannata säästää on polvisuojat. Jos se nyt tuntuu oudolle niin kyllä kiität kun olet pelannut muutaman vuoden ;)


    • kokemus-k

      Liikkuvuus ja sen kautta oikea sijoittuminen on kaiken a ja o maalivahtityöskentelyssä. Mitä enemmän pystyt peittämään maalia, sen vaikeampi on palloa maaliin saada. Siksi on tärkeää että osaat lukea peliä, ennakoida ja myös liikkua nopeasti ja monipuolisesti. Ei riitä että liikut vain sivusuunnassa vaan yhtä tärkeää on liikkuminen myös syvyyssuunnassa. Oikea-aikainen vastaantulo pienentää huomattavasti maalintekemisen mahdollisuuksia mutta sinun pitää päästä nopeasti myös sen jälkeen takaisin maalille.
      Oikean liikkumisen opettelu on siis ehdottoman hyödyllistä. Ja koska polvillaan liukuminen ON raskasta, maalivahti tarvitsee aivan yhtä kovan kunnon kuin kenttäpelaajakin. Se ei siis ole mikään "pulleimman pojan paikka" vaan yhtä lailla fyysisestikin vaativa pelipaikka kuin kenttäpelaajalla.
      Vaikka pelaisitkin vain pihapelejä, voit saada monien seurojen kautta perusopetusta vaikkapa ns. salibandykerhojen kautta jossa pelaillaan enemmän pelaamisen ilosta kuin kilpailullisin tavoittein. Niiden vetäjät osaavat kuitenkin antaa perusohjeita ja innostumisen kautta voi sitten jatkaa pidemmällekin kilpatoimintaan.

      Hyvää harrastusta toivottaen

      Erään junnumaalivahdin isä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe