Kiitos jos autatte,itse olen 11v ja pelaan salibandyä lähinnä kaveriporukoissa.Äiti antoi luvan alkaa harrastaa salibandyä ja tahtoisin olla se MV tai OLH.Mielummin MV
Auttaisitteko ja kertokaapas tekniikoita.
Huom!Myös OLH pelaajan paikan apua!
Maalivahdille apua!
6
212
Vastaukset
- ofbcDjunnu
itsekin olen 12v poika ja pelasin viimekauden maalivahtina :) alkavalle kaudelle vaihdan VLHksi koska haluan myös vaihtelua (y)
Muista runsaat venyttelyt niin ei jumita paikat ja harjoittele vähän joka paikalla torjumista, niin voit niistä valita itsellesi parhaan torjuntatyylin myöhemmin, itse pelastin paljon matalia laukauksia säärellä kun itse olin toisella tolpalla :p
ja ensimmäinen kausi ei mene melkein kenelläkään hyvin, oma tilasto oli seitsemässä pelissä jotka pelasin ensimmäisellä kaudellani 1 voitto ja 6 tappiota mutta siitä vain kehittämään :) voitto oli samalla ensimmäinen nollapelini ja torjuin vain viisi laukausta siinä pelissä :D
Mietin kun aloitin 11- vuotiaana että olenko liian vanha jo aloittamaan, ja kyllä siinä vielä pääsee peliin mukaan :) itselle huomautettiin heti että pitää olla valppaana ja pelata POLVILLAAN, eikä istuen, enhän mä tommosta ollu aluks tajunnu :D tsemppiä peleihin ;) toivottavasti tosta sai selvää edes pariin asiaann - MV-VS-OLH
Kyllä sai!
Kiitos- hoover1
http://www.youtube.com/watch?v=_Rc7QQ6Uv5Y siitä ihan hyviä vinkkejä. Muista kuitenkin ettei yhtä toimivaa tekniikkaa ole, kannttaa kokeilla mikä toimii itsellä parhaiten ja niistä muokata itselleen sopiva tyyli. Loppuun asti yrittäminen riittää pitkälle
- goaliebase
Morjensta,
Käykääpä tutustumassa täällä: http://goaliebase.com/index.php/floorball?id=30
Valmentajina on mm Henri Toivoniemi...
maalivahtiterveisin,
GoalieBase
www.goaliebase.com
www.facebook.com/goaliebase- MV kokemusta vuodesta 99
Hei !
Hienoa aina kun uusia maalivahteja kiinnostaa pelata maalissa koska niitä ihmisiä ei paljoa ole ;)
Tärkein pointti maalivahdille on että pidät itsesi koko ajan ns "ilmassa", eli kun olet polvillasi et saa istua jalkojesi päällä vaan pitää pitää takapuoli ilmassa. Voi tuntua aluksi raskaalle mutta helpottuu ajan kanssa.
Jaloilla liikkumista kannattaa harjoitella siten että kun liu'ut tolpalta toiselle kannattaa pitää jalat koko ajan maassa niin peität maan koko ajan että ei mene pallo ohi polvien alta.
Koppeja kannattaa harjoitella kotona heittelemällä palloa seinään.
Tärkein varuste missä ei kannata säästää on polvisuojat. Jos se nyt tuntuu oudolle niin kyllä kiität kun olet pelannut muutaman vuoden ;)
- kokemus-k
Liikkuvuus ja sen kautta oikea sijoittuminen on kaiken a ja o maalivahtityöskentelyssä. Mitä enemmän pystyt peittämään maalia, sen vaikeampi on palloa maaliin saada. Siksi on tärkeää että osaat lukea peliä, ennakoida ja myös liikkua nopeasti ja monipuolisesti. Ei riitä että liikut vain sivusuunnassa vaan yhtä tärkeää on liikkuminen myös syvyyssuunnassa. Oikea-aikainen vastaantulo pienentää huomattavasti maalintekemisen mahdollisuuksia mutta sinun pitää päästä nopeasti myös sen jälkeen takaisin maalille.
Oikean liikkumisen opettelu on siis ehdottoman hyödyllistä. Ja koska polvillaan liukuminen ON raskasta, maalivahti tarvitsee aivan yhtä kovan kunnon kuin kenttäpelaajakin. Se ei siis ole mikään "pulleimman pojan paikka" vaan yhtä lailla fyysisestikin vaativa pelipaikka kuin kenttäpelaajalla.
Vaikka pelaisitkin vain pihapelejä, voit saada monien seurojen kautta perusopetusta vaikkapa ns. salibandykerhojen kautta jossa pelaillaan enemmän pelaamisen ilosta kuin kilpailullisin tavoittein. Niiden vetäjät osaavat kuitenkin antaa perusohjeita ja innostumisen kautta voi sitten jatkaa pidemmällekin kilpatoimintaan.
Hyvää harrastusta toivottaen
Erään junnumaalivahdin isä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089481 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692368- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227