Vatsa pömpöttää... APUA SIIHEN?

apua...

Miten saan vatsan pömpötyksen pois? Muuten se ei mielestäni pömpötä, mutta aina jos vähänkään syö, niin se pömpöttää, etenkin jos syö normaalin aterian. Onko se ihan normaalia, että pömpöttää ruokailun jälkeen? Voiko sitä ehkäistä / pienentää jotenkin...? Se ei ole mun mielestä kivan näköistä, etenkin jos rannalle lähtee heti ruokailun jälkeen :(

102

7296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfgjhgfdsdfgh

      onko mahollista että on laktoosi intoleranssia/keliakiaa tms muuta semmosta joka aiheuttas? ummetus voi myös aiheuttaa pömpötystä :D ja sit no itellä ainaki pömppövatsaa autto ku treenasin syviä vatsalihaksia!

      • raakkuna1

        Ehdotan sinulle maitohapon käyttöönottoa ennen jokaista ateriaa. Ja tällöin voit itse valmistaa luomu Vehnän jyvistä ituja, 2-4 litran patenttilukko lasipurkissa johon laitat 1/8 luomu Vehnän jyviä yöksi lähdeveteen likoamaan, ja aamulla poistat vesimäärän viemäriin. Ja jätät patenttikorkin auki, kunhan säännöllisesti huuhtelet ja pidät huolta ettei idut pääse kuivumaan. Ja kun olet saanut Vehnän jyvät kunnolla itämään noin 2-3mm. Niin lopuksi kumoat sisällön johonkin talousastiaan ja survoimella murskaat ituja jonkinverran rikki. Ja tämän jälkeen laitat murskatut Vehnän idut takaisin patenttilukko lasipurkkiin ja täytät koko astian lähdevedellä ja suljet painetiiviin lasipurkin muutamaksi päiväksi. Voit myös puristaa seoksen joukkoon muutaman Lime sitruunan. Ja näin saat erittäin ravintopitoista ja B-vitamiinipitoista maitohappo juomaa itsellesi säännöllisesti nautittavaksi varsin helpolla ja edullisella tavalla.


      • raakkuna1
        raakkuna1 kirjoitti:

        Ehdotan sinulle maitohapon käyttöönottoa ennen jokaista ateriaa. Ja tällöin voit itse valmistaa luomu Vehnän jyvistä ituja, 2-4 litran patenttilukko lasipurkissa johon laitat 1/8 luomu Vehnän jyviä yöksi lähdeveteen likoamaan, ja aamulla poistat vesimäärän viemäriin. Ja jätät patenttikorkin auki, kunhan säännöllisesti huuhtelet ja pidät huolta ettei idut pääse kuivumaan. Ja kun olet saanut Vehnän jyvät kunnolla itämään noin 2-3mm. Niin lopuksi kumoat sisällön johonkin talousastiaan ja survoimella murskaat ituja jonkinverran rikki. Ja tämän jälkeen laitat murskatut Vehnän idut takaisin patenttilukko lasipurkkiin ja täytät koko astian lähdevedellä ja suljet painetiiviin lasipurkin muutamaksi päiväksi. Voit myös puristaa seoksen joukkoon muutaman Lime sitruunan. Ja näin saat erittäin ravintopitoista ja B-vitamiinipitoista maitohappo juomaa itsellesi säännöllisesti nautittavaksi varsin helpolla ja edullisella tavalla.

        Elävän ravinnon puolesta puhuja Ann Wikmoren esittelemä juoma on todella nimensä veroinen uudistava juoma, joka auttaa maitohappojen kautta suolistoa, sekä ravitsee ja puhdistaa kehoa suurenmoisella tavalla.

        Voin kertoa että todettuani uudistavan juoman vaikutuksen itsessäni, olen päättänyt ylläpitää jatkuvaa juoman tuotantoa 2X 3 litran patenttilukko lasipurkissa keittiön kaapissani.


        http://katriinanpuhdistus.blogspot.fi/2012/10/uudistava-juoma.html


      • mahan turvotus

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html laskee huomattavasti, jos vatsasi pömpöttää. Voit kokeilla päivittäistä paastoamista. Syö kaikki ruokasi 6 tunnin aikana ja paastoa seuraavat 18 tuntia. Syöt esim. 15.00-21.00 (valitse haluamasi 6 tunnin jakso) muista kontrolloida kaloreiden määrä. Turvottavia ruokia on monesti maitotuotteet, pavut sekä viljatuotteet. Kaurapuuro ei ole yleisesti turvottavaa kunhan syöt sen ilman maitoa. Riisin syöminen ei aiheuta turpoamista normaalisti.


      • raakkuna1
        raakkuna1 kirjoitti:

        Elävän ravinnon puolesta puhuja Ann Wikmoren esittelemä juoma on todella nimensä veroinen uudistava juoma, joka auttaa maitohappojen kautta suolistoa, sekä ravitsee ja puhdistaa kehoa suurenmoisella tavalla.

        Voin kertoa että todettuani uudistavan juoman vaikutuksen itsessäni, olen päättänyt ylläpitää jatkuvaa juoman tuotantoa 2X 3 litran patenttilukko lasipurkissa keittiön kaapissani.


        http://katriinanpuhdistus.blogspot.fi/2012/10/uudistava-juoma.html

        Sanottakoon vielä niille henkilöille jotka innostuvat valmistamaan uudistavaa juomaa kotonaan, että olen lukenut Ann Wikmoren kirjan ja poiminut sieltä paljonkin hyviä konsepteja käyttööni. Mutta kuitenkin hän on mielestäni aivan liian fanaattisen ehdoton väärälläkin tavalla monessa suhteessa. Ja tämä pätee myös uudistavan juoman valmistamiseen, sillä kunhan laitatte idätetyt vehnänjyvät käymisprosessiin ja alatte parin vuorokauden jälkeen maistelemaan valmistunutta juomaanne niin huomaatte että juomaseoksessa on paljonkin murskatuista vehnänjyvistä irronnutta valkoista tärkkelystä, ja jonkin verran myös pintaan noussutta valkoista hiivaa. Mutta voin varmuudella sanoa että Ann Wikmore oli väärässä tuon hiivan suhteen, sillä se on erittäin B-vitamiini pitoista ja ravitsevaa. Ja olen myös huomannut että jos lasipurkin laittaa jääkaappiin, niin käymisen loputtua myös juoman maku muuttuu laimeammaksi. Joten kehoitan pitämään lasipurkkia tavallisessa keittiön kaapin pimeydessä ja näin ylläpitämään jatkuvaa käymisprosessia niin kauan kuin vain jyvistä irtoaa ravinteita, ja lisäämään käytön jälkeen lisää lähdevettä joukkoon. Niin tällöin saatte idätyistä vehnänjyvistä ainakin 3 kertaa täysmääräisen annoksen uudistavaa juomaa.


      • raakkuna1 kirjoitti:

        Ehdotan sinulle maitohapon käyttöönottoa ennen jokaista ateriaa. Ja tällöin voit itse valmistaa luomu Vehnän jyvistä ituja, 2-4 litran patenttilukko lasipurkissa johon laitat 1/8 luomu Vehnän jyviä yöksi lähdeveteen likoamaan, ja aamulla poistat vesimäärän viemäriin. Ja jätät patenttikorkin auki, kunhan säännöllisesti huuhtelet ja pidät huolta ettei idut pääse kuivumaan. Ja kun olet saanut Vehnän jyvät kunnolla itämään noin 2-3mm. Niin lopuksi kumoat sisällön johonkin talousastiaan ja survoimella murskaat ituja jonkinverran rikki. Ja tämän jälkeen laitat murskatut Vehnän idut takaisin patenttilukko lasipurkkiin ja täytät koko astian lähdevedellä ja suljet painetiiviin lasipurkin muutamaksi päiväksi. Voit myös puristaa seoksen joukkoon muutaman Lime sitruunan. Ja näin saat erittäin ravintopitoista ja B-vitamiinipitoista maitohappo juomaa itsellesi säännöllisesti nautittavaksi varsin helpolla ja edullisella tavalla.

        Kovin olet innostunut yhdestä tuotteesta! Terveellinen ravinto on kokonaisvaltainen asia ja kattaa monia eikä vain yhtä tuotetta!


      • raakkuna1 kirjoitti:

        Sanottakoon vielä niille henkilöille jotka innostuvat valmistamaan uudistavaa juomaa kotonaan, että olen lukenut Ann Wikmoren kirjan ja poiminut sieltä paljonkin hyviä konsepteja käyttööni. Mutta kuitenkin hän on mielestäni aivan liian fanaattisen ehdoton väärälläkin tavalla monessa suhteessa. Ja tämä pätee myös uudistavan juoman valmistamiseen, sillä kunhan laitatte idätetyt vehnänjyvät käymisprosessiin ja alatte parin vuorokauden jälkeen maistelemaan valmistunutta juomaanne niin huomaatte että juomaseoksessa on paljonkin murskatuista vehnänjyvistä irronnutta valkoista tärkkelystä, ja jonkin verran myös pintaan noussutta valkoista hiivaa. Mutta voin varmuudella sanoa että Ann Wikmore oli väärässä tuon hiivan suhteen, sillä se on erittäin B-vitamiini pitoista ja ravitsevaa. Ja olen myös huomannut että jos lasipurkin laittaa jääkaappiin, niin käymisen loputtua myös juoman maku muuttuu laimeammaksi. Joten kehoitan pitämään lasipurkkia tavallisessa keittiön kaapin pimeydessä ja näin ylläpitämään jatkuvaa käymisprosessia niin kauan kuin vain jyvistä irtoaa ravinteita, ja lisäämään käytön jälkeen lisää lähdevettä joukkoon. Niin tällöin saatte idätyistä vehnänjyvistä ainakin 3 kertaa täysmääräisen annoksen uudistavaa juomaa.

        Hyvä "raakkuna1", kirjoitit mm. seuraavasti:

        "...jonkin verran myös pintaan noussutta valkoista hiivaa. Mutta voin varmuudella sanoa että Ann Wikmore oli väärässä tuon hiivan suhteen, sillä se on erittäin B-vitamiini pitoista ja ravitsevaa..."

        En kyllä menisi suosittelemaan yhdellekään TURVONNEESTA VATSASTA kärsivälle, hänen muita ruoansulatuselimistönsä vaivoja tuntematta, HIIVAA sisältävää juomaa - en simaa enkä sinun mainostamaasi "ihmejuomaa".

        En ylipäänsä usko, että mikään YKSITTÄINEN ELIKSIIRI olisi ihmisen terveyden, edes ruoansulatuselimistön terveyden, kannalta autuaaksi tekevä tuote. (Terveellinen ravinto tai jostakin terveydellisestä syystä noudatettava ruokavalio, perustuu HARVOIN, ellei koskaan yhden juoman nauttimiseen!)


      • jmnhbgfvdc
        mahan turvotus kirjoitti:

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html laskee huomattavasti, jos vatsasi pömpöttää. Voit kokeilla päivittäistä paastoamista. Syö kaikki ruokasi 6 tunnin aikana ja paastoa seuraavat 18 tuntia. Syöt esim. 15.00-21.00 (valitse haluamasi 6 tunnin jakso) muista kontrolloida kaloreiden määrä. Turvottavia ruokia on monesti maitotuotteet, pavut sekä viljatuotteet. Kaurapuuro ei ole yleisesti turvottavaa kunhan syöt sen ilman maitoa. Riisin syöminen ei aiheuta turpoamista normaalisti.

        No terve.. jos mä söisin 30xoman painoni verran niin en olis kauaa tämän painoinen :D :D


      • todellä ärsyttävää
        mahan turvotus kirjoitti:

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html laskee huomattavasti, jos vatsasi pömpöttää. Voit kokeilla päivittäistä paastoamista. Syö kaikki ruokasi 6 tunnin aikana ja paastoa seuraavat 18 tuntia. Syöt esim. 15.00-21.00 (valitse haluamasi 6 tunnin jakso) muista kontrolloida kaloreiden määrä. Turvottavia ruokia on monesti maitotuotteet, pavut sekä viljatuotteet. Kaurapuuro ei ole yleisesti turvottavaa kunhan syöt sen ilman maitoa. Riisin syöminen ei aiheuta turpoamista normaalisti.

        Ei varmaan pömpötä, jos paastoaa, mutta aina ei voi paastota... Tai kuolee.:)

        Itselläni on myös parasta aikaa vatsa ilmaa täys.. Ja olen miettinyt lääkärille menoa, että tarkastais onko syynä geliakia.
        Laktoosiintolerantikko olen, mutta ei sekään kaikkea selitä.Tiedän mitä syön ja kun syön hiilari pitoista ruokaa, pastaa, tuoretta leipää vatsa turpoaa, ei aina mutta usein.
        Töissä tulee syötyä sitä valmiskastike (kastike jauhetta ) pöperöä.. se on yksi syy.
        Jos ruoka tehtäis itse tietäis mitä siinä on, töissä siis, kotona teen itse ruoan.


      • 30xoma paino
        jmnhbgfvdc kirjoitti:

        No terve.. jos mä söisin 30xoman painoni verran niin en olis kauaa tämän painoinen :D :D

        Jos harrastat liikuntaa 30 * oma paino kaloreissa on hyvä perussääntö. esim. 60kg = 1800kcal 50kg=1500kcal


      • englantia osaaville
        todellä ärsyttävää kirjoitti:

        Ei varmaan pömpötä, jos paastoaa, mutta aina ei voi paastota... Tai kuolee.:)

        Itselläni on myös parasta aikaa vatsa ilmaa täys.. Ja olen miettinyt lääkärille menoa, että tarkastais onko syynä geliakia.
        Laktoosiintolerantikko olen, mutta ei sekään kaikkea selitä.Tiedän mitä syön ja kun syön hiilari pitoista ruokaa, pastaa, tuoretta leipää vatsa turpoaa, ei aina mutta usein.
        Töissä tulee syötyä sitä valmiskastike (kastike jauhetta ) pöperöä.. se on yksi syy.
        Jos ruoka tehtäis itse tietäis mitä siinä on, töissä siis, kotona teen itse ruoan.

        Aina ei voi paastota. Voit kuitenkin hyvin ajoittaa ruokailusi 6 tunnin jaksoon, jolloin paastoat säännöllisesti 18 tuntia. Syömällä/juomalla kaikki kalorit 6 tunnin aikana on myös helpompi kontrolloida päivien kalorit oikealle tasolle (liikuntaa harrastavalle n. 30*oma ihannepaino).

        Jos osaat englantia voit lukea aiheesta lisää vaikkapa http://fitnessinsane.com/nutrition/an-introduction-to-intermittent-fasting osoitteesta.


    • apua...

      Voisitko kertoa, millä liikkeillä treenasit syviä vatsalihaksia? Mä käytän kyllä maitotuotteita sekä viljatuotteita, että periaatteessahan se olisi mahdollista...

      • sexsjuusexsjuu

        Voe p-suoli sentään! Must on pikku pömppö VEEEERRY SEXY! Mitä sä sitä piilotteleen?


    • sdfghjbvdsasdfg

      no voithan sää kokeilla et vähentäisit noita tuotteita tai esim laktoosittomia maitotuotteita jonku aikaa, ja sit tsekkaat et onko vaikutusta mitää. ja syviä vatsoja tein esim hooveria, voimapyötä rullausta jne.. selaile googlesta esim hyvii liikkeitä

    • Max Martin

      Etenkin naisten normaaliin vartalonmuotoon kuulu myös vatsan olemassaolo. Että koko tämä pömppövatsan kitkeminen pois naisten elämästä on jonkinlainen sairaus, että ei edes hyväksytä naisen vartalon muotoja, vaan pitäisi olla kuin pikkutyttö. Ei pömppövatsaa kuuluisi edes diagnosoida, sillä se on hyvinvoinnin merkki.

      • siis sinusta

        on täysin normaalia että vatsa kerää normaalia enemmän kaasua..koska sitähän tuo pömppövatsaisuus on. Kyllä, vatsaa saa olla...mutta ei ole normaalia ttä 60km kiloinen näyttää kun olisi 5 kuulla raskaa joka aterian jälkeen.


      • Max Martin
        siis sinusta kirjoitti:

        on täysin normaalia että vatsa kerää normaalia enemmän kaasua..koska sitähän tuo pömppövatsaisuus on. Kyllä, vatsaa saa olla...mutta ei ole normaalia ttä 60km kiloinen näyttää kun olisi 5 kuulla raskaa joka aterian jälkeen.

        No, mutta sittenhän se helposti hoidettavissa maitohappobakteereilla, jos suolistoon on kertynyt vääränlaisia anaerobeja bakteereja. Mutta en minä ainakaan ole koskaan kuullutkaan mistää vatsan ilmapallotaudista, että sen täytyy olla jo liioittelua tai ulkomaiden ongelmia, jos ei käytä maitotuotteita. Piimää sitten vaan viikon verran niin paljon kuin jaksaa juoda.


      • muodokas nainen

        Max Martin, I love u xxx


    • hoikka96

      Reeniä horo reeniä. :D

      • Twelve points

        Yeap, tätä mieltä olen minäkin; ainut tepsivä keino littanavatsaan on kunnollinen vatsalihastreeni.


    • Max Martin

      Ja muutenkin tämä tällainen vartalon muodottomuus liittyy oikeasti Duchennen kehitysvammaisuuteen, että miksi kauneusihannetta edes pitäisi muuttaa kehitysvammaiseen suuntaan? Normaalivartalohan on kurvikas ja muodokas.

      • hilpy1

        toden totta, olet oikeassa. samaa asiaa olen miettinyt jo vuosia: kehitys on todella mennyt mitä kuivempi ja poikamaisempi, sen parempi-muottiin. se on outoa. selityskin on ollut: koska pojat/miehet pitää kaltaisenaan, siksi.


    • Naisella pitääkin olla pömppömaha. Pömppömaha kuuluu naisen luonnolliseen kauneuteen :)

    • EETU

      Jospa Pieraisisit kunnolla !!!!

    • pömpötti

      Olen hoikka mutta, minulla on pieni pömppövatsa :) Poikaystäväni sanoo sitä söpöksi.

      • iso sika

        No kyllä se siitä kasvaa eikä sit ole enään yhtään söpö!


    • dfgdg

      Sulla alkaa kerääntyä kaasua suolistoon. Se sen tekee.

      • سمَـَّوُوُحخ ̷̴̐خ ̷̴

        Äänekkäällä paukulla kaikki ulos.


    • makukysymys, minusta pieni vatsa on oikein kaunis

      eli anna pömpöttää vaan ja nauti kerrankin elämästä

    • vehnäjauho pois ruokavaliosta

      • *_'

        Myöskin ruis, ohra sipuli ( liiallinen), peruna ja herneet. Kaura ei turvota.


      • kaasuresepti
        *_' kirjoitti:

        Myöskin ruis, ohra sipuli ( liiallinen), peruna ja herneet. Kaura ei turvota.

        Söin sipulilla päällystettyä ruisleipää peruna-kasvissosekeiton kanssa ja join piimää kyytipojaksi. Nyt vähän turvottaa.

        سمَـَّوُوُحخ ̷̴̐خ ̷̴̐خ ̷̴̐خ امارتيخ ̷̴̐خ


      • YliherkkäViljoille:(
        *_' kirjoitti:

        Myöskin ruis, ohra sipuli ( liiallinen), peruna ja herneet. Kaura ei turvota.

        Kaura turvottaa minua. Myös muutkin viljat. Manteli ei onneksi. Saa tehtyä siitä tilalle.
        Nämä kun lopetin niin vatsa kaventui 5 cm :) Mutta täytyy muistaa korvata viljat jollain, se on tärkeää.


    • Oskari K

      Laihduta. Se on vatsalihasten alla olevaa rasvaa.
      Sulla on maha koko ajan, mutta kiinnitat siihen huomiota vasta kun maha on taynna ruokaa.
      Voit yrittää treenata sitä vatsalihas treeneillä, mutta se vaikuttaa vain lihaksiin. Läski pysyy.
      Mahaläski on läskin sitkein olomuoto, vaatii n. viikon nälkökuurin niin tuloksia alkaa tulemaan.
      Naisilla ei yleensä lihasten hukkaaminen ei haittaa niin paljon, niin kalorit voi tiputtaa hyvinkin alas. Ainakin välipalat pois.

      • tiedän tapauksen

        " Laihduta. Se on vatsalihasten alla olevaa rasvaa. "

        Ei muuten ole, se on TURVOTUSTA ! Sitten kun sitä turvottavaa ainetta ei ruokavaliossa ole, olo on normali ja housut eivät pingota.


    • sappipappi

      Sapen toiminnasta se johtuu tai mahahappujen toiminnasta. Tehtaiden ruoka ei sovi kaikille niiden lisäaineiden vuoksi.

    • ajoittain pömpöttää

      Tottakai ruoka mahaan menee ja tilansa ottaa. Eri asia on sitten, jos suolsitoon tulee kaasua, enemmän tai vähemmän...

    • And Justice For All

      On se niin ikävää että naiset haluaa päästä pömppövatsata eroon.
      Minun mielestäni sopivasti pömpöttävä vatsa on kaunis ja kiihoittava.
      On kaunis näky kun naisella on vartaloa myötäilevät housut ja alla
      sopivasti pöntöttävä vatsa. Se on kaunis kaari joka on luojanluomaa
      taidetta. Mies vuosimallia -69

    • Einari 4

      Pienempiä aterioita kerralla, liikuntaa, vatsalihasten treeniä ja lääkärillä käynti vaivan syyn selvittämiseksi.
      PS Ethän ole oluen lipittäjä?

    • ruokaan katsoa

      kaupan maito ja valkoinen vilja ynnä muut huonosti sulava ruoka täyttää eli puhistaa vatsaa eli kannattaa katsoa mikä ruoka sopii vatsalle.

    • asiantuntija.

      Voi olla loisia ja biofilmejä, katso onko ulosteessasi limaa. Triali antibiooteilla ja biofilmejä hajottavilla aineilla, kuten serrapeptaasi, nattokinaasi yai lumrokinaasi paljastaa jo paljon.

    • pözsi

      Itse sain mahakivut ja pahimmat turpoamiset pois havupuu-uutteen avulla jota saa luontaistuotekaupoista. Otan puoli lasillista (1 dl) aamuisin tyhjään mahaan raakana. Sen jälkeen ei saa syödä tai juoda mitään ainakaan puoleen tuntiin jotta uute vaikuttaisi.

      • TOSIrealisti Kokkola

        Vatsa alkaa pömpöttää, tai rupeaa pömpöttämään...


    • Aeroobinen treeni on ainut, mikä auttaa pömpötykseen. Vatsalihastreenillä saa lihaksia, mutta ne eivät näy, ennen kuin rasvakerros on matala. Itse pidän ainakin naisella pienestä rasvakerroksesta, tahi normaalista. Oonkin enemmän tissi- ja peppumiehiä, kuin maha.

    • rane7

      syöt pienenpiä annoksia sitä on myytävänä rasvaa polttavaa juomaa luontaistuotekaupois

    • motiliteetti

      Kokeilepa tätä: Laita muovipussiin vaikkapa kauraryynejä. Pussi ei enää ole littea vaan pullea. Sama mekanismi lienee vatsassakin kun sinne menee ruokaa, se vähän aikaa näkyy pömpötyksenä. Vähän ajan kuluttua ruoka siirtyy eteenpäin ja vatsa on taas litteä. Tsädäm!

    • pierupirkko

      Pieraise reippaasti muutama kerta niin kyllä helpottaa. :D

    • Jööteri

      Kannattaa kokeilla mikä ruoka-aine turvotuksen aiheuttaa. Se voi olla viljat, peruna tai homogenoidut maitotuotteet.

    • veli pirinen

      Sperma lihottaa myös nieltynä

      • *_'

        Proteiini ei lihota jos ei liikaa saa ja niin paljon spermassa sitä ei ole jotta lihottaisi.


    • No, huh huh

      Laktoosivaiva selviää verikokeella ja keliakia myös. Tosin aikuisista 20 %:lla ei verikokeista näy keliakia, vaan pitää tähystää ja ottaa koepalat.

      Katsokaa hyvät ihmiset mitä ostamanne 100 % taikaruis sun muut limput pitää sisällään; LISÄTTYÄ YLIMÄÄRÄISTÄ GLUTEENIA jota ihmisen elimistö ei kestä. Lisäys itsekkäiden leipomoiden, koska hyöty siitä-> helpommin leipoutuva höttöleipä-> säästöt koneissa. Kuluttajille ainoastaan terveyshaittoja :( Keliakiaa sairastaa 100 000 suomalaista, joista 75 % diagnosoimatta :(

      • Kyllä olen Paula Heinosen luennon jälkeen katsonut tarkemmin mitä leipää ostan.
        Ei tosiaankaan kannata ostaa vaaleita leipiä ja sellaisia joihin on lisätty vehnäproteiinia tai vehnägluteenia ja en myöskään osta selllaisia joissa on paljon lisäaineita, joten valikoima kaupan hyllyllä on aika suppea:(


    • öoigrf

      Mulla sama ongelma! Olen laiha, mutta ruokailun jälkeen mun ylävatsa turpoo ihan täysin, ei todellakaan oo mitään kaunista katseltavaa. Enkä kyllä usko, että johtuu mistään tietyistä ruoka-aineista. Kaikista sama vaiva.

    • vierailija20

      Kiitos edellisestä neuvosta..
      Itselläni auttanut maitohappobakteerit ( kuuriluontoisesti), veden juonnin lisääminen, leipätuotteiden niukka käyttö, magnesiumin käyttö,PH BALANCEn kuuriuontoinen käyttö, sokerin vähäinen käyttö ,liikunta, sauna.

      ..kunnes sitten ähkyn taas leipää ja karkkia..

    • itse harrastan sellaisen tunnin annoksen seksiä ruoan jälkeen, vatsa ehtii siinä hyvin rauhoittua

      • Kovvoo hommoo

        Eikös siinä väsy muukin kuin itse- käsi.


    • os..

      Yleensä kaikkiin vatsavaivoihin auttaa veden juominen. Vesi laimentaa väkeviä vatsanesteitä ja se on hyväksi. Vettä saa juoda aika paljon.

    • piilosairas

      Minun pömppävatsani ja turvotukseni hävisi kun selvisi että on nuo kilpirauhashormooni arvot vähän vinksallaan. Jotain oli normaalia mutta jotain epänormaalia myös. Laitettiin kuukausi sitten tuolle tyroks kuurille ja nyt on hävinnyt pömppä ja kiloja myös 7 kg ilman muuttamatta mitään. Ei kaikki turvotus ole intoleranssia tai huonoja vatsalihaksia.

    • ei pömppää

      no mulla vähän sama homma, kunnes laitoin ruokavalion remonttiin.

      eli ensinnäkin maitotuotteet kokonaan kaikki pois, korvasin maitotuotteet soijatuotteilla.
      pasta ja vaalea vilja pois ruokavaliosta, tilalle enempi kasviksia, hedelmiä, marjoja.
      huonot rasvat pois ja tilalle kylmäpuristettuja öljyjä.
      punainen liha pois ja tilalle broileria,kalkkunaa,äyriäisiä ja kalaa.
      muutenkin lihan määrä ravinnosta tulisi olla 20% ja loput kasviksia,hedelmiä, marjoja.
      tuolla olen saanut pömppäni suht kuriin.
      ruokailun jälkeen toki hetken saattaa olla täys olo, mutta kun ruokavalio on helpommin sulatettavissa niin pömpötyskin häviää normaalisti.
      ja huom. pyri pienentämään annoskokoja..itsekin tykkään herkutella, niin se on yksi syy mahan ajoittaiseen pömpötykseen.
      ja säännöllinen ateriarytmi on tärkeä.

      tuossa nyt jotain.

    • Pömpötön

      Pömpötykseen ruokavalion tarkkailu. Mitkä ruuat aiheuttavat kaasujen muodostumisen? Ja pienillä ruoka-annoksilla vatsalaukku pysyy pienenä ja näin edistää hoikkuutta.

      Uomaa vartaloon saa, kun jalat ovat haara-asennossa, kädet vyötäröllä ja pyörittää lantiota ympäri. Niskaa pidä pitkänä ja ylävartalo ryhdikkäänä. Tulosta tulee.

    • Lihavuus.

      Aiheuttaa vatsan pömpöttämistä. Kipin kapin netin äärestä lenkille, siellä ne läskit palaa tehokkaimmin.

    • Sama-vaiva

      Kärsin samoista ongelmista, jätin ruisleivän, varsinkin tuoreen, pois ruokavaliosta.

    • ei kestä vatsa

      ruisleipä on pahinta, vaikka sitä kun syö saa oikein vatsan puhdistuksen kerralla, mutta ne kivut,..

      • TOSIrealisti Kokkola

        Runsas seksin harrastaminen piti ja pitää vartalon solakkana. Ei ole ihmekään, että olen alkanut pyöristyä...


    • Hullujatäällä

      Tämän saman typerän ketjun toistumine aika ajoin on taas merkki siitä, että jokin pillerinpyörittäjätaho haluaa tehdä syömisestä ulkonäköongelman. Jos se syöminen on ongelma, pitää lakata kokonaan syömästä, ja ongelma häviää itsestään, koska kuolet pois.

    • it helps.

      Pierase.

    • plöääh

      hiivaa vatsassa = älä syö leipää :)

    • dfff frge

      On ihmisillä nykyään huolet...tulis sota niin arvot palautuisivat normaaleiksi eikä paljon jäisi aikaa pömppömahojen suremiseen...

    • Sinulle apua.. Minulla on sama ongelma. Minä olen mies ja samalla lailla alkaa maha pömpöttämään kun olen syöny .
      Liikunta ja syöminen vähän kerrallaan auttaa siihen.

    • 1234.

      On enemmän epänormaalia, jos ei yhtään vatsa kasva hetkellisesti - kun syö. Jonnekin ruuan on mahduttava, tilaa. Toki maitohappobakteerit vähentää liiallista turvotusta mahdollisesti ja jogurtti. Veden juominen ja kävely. Mallivartaloihanne on utopistinen, että ihminen olisi koko ajan sellainen elämänsä aikana.

    • Yleinen vaiva

      Käytätkö jotain huonolaatuisia lisäravinteita(esim. Fast, Leader ym).
      Eivät imeydy kunnolla ja sen takia haittaavat jopa ruuansulatusta.

    • likes_pömppö

      pömppö on kivannäkönen

    • tgtgtgtgtgr

      Minulla oli sama ongelma. Sitten join pullollisen Kodin putkimiestä.

    • pömppömassu

      Mulla alkaa turvottaan massu jos syön perunaa, leipää ja pastaa. Kaikkea hiilaripitosta :( Heti kauheen turvonnu maha ja pömpöttää. Mut oon huomannu että mulla alkaa pömpöttään sama mitä syö. Kerran jätin perunankin kokonaan pois, samoiten pastaruoat. Leipää söin kerran päivässä aamulla (ruisleipää), perunan tilalla oli kasviksia. Siltikin turvotti ruokailun jälkeen aina, en muista, turvottiko kuitenkaan niin paljon mitä perunan aikana. Mutta kuitenkin.

      Eikös Molkosan voisi auttaa myös? Saa mm. apteekeista ja luontaistuotekaupoista (esim Life myymälät), paljon kehuttu tuote ainakin. Mullakin on sitä ollu mutta en syöny säännöllisesti, joten en osaa sanoa tehoaako.

    • Ranixal
      • ootko tosissas

        Onko sulle maksettu tuon sanomisesta?

        Mene muualle markkinoimaan lääkkeitäsi, 95% terveysongelmista voi parantaa täysin luonnollisin keinoin. Ihmiset syövät nykyään lääkkeitä kuin karkkeja, ja lääketehtailijat kiittävät ja kumartavat, miljardit virtaavat heidän taskuunsa.
        Ja ihmiset ovat entistä sairaampia!


    • Varma Konsti

      Jos syöt nopeita hiilareita (peruna, leipä, sokeri), pömpötys sen jälkeen on taattu. Kun jätät nämä ruoka-aineet pois ruokavaliostasi ja syöt sen sijaan hitaita hiilareita, voit aina hyvin. Terveellisesti syömällä ruokailun jälkeen ei väsytä eikä maha pömpötä.

    • etooyksin.

      Hei.

      Tässä on ollu puheita vatsalihaksista sun muuta, mutta minulla tekee samaa vaikka taatusti lihaksisto kunnossa.
      Ilmaa alkaa kerääntyä suolistoon ja töissä kun ei oikeen sovi piereskelläkkään millon sattuu, niin iltapäivällä alkaa olemaan melko turvonnut olo jo.
      Hoksasin että eineksillä saattaa olla jotain tekemistä tämän asian kanssa jenkki.
      Olisiko noissa sitten säilöntäaineita jotka sen tekee, koska viikonloppuisin kotiruualla en ole moista huomannut. Viikollakin toinen ruoka on kotiruokaa, mutta lounas usein eineksiä ja silloin on ne ongelmatkin. Täytyy kokeilla jättää kokonaan einekset poikkeen.

    • Fit83

      Mikäli vatsalihakset ja varsinkin syvät vatsalihakset eivät ole kunnossa, niin vatsa pömpöttää hoikallakin ihmisellä.

    • toooosimies

      kantsii varmaan lopettaa se siiderin litkiminen sen nallekarhuliinin kainalossa

    • pikkuvinkit ooyy

      kannattaa jättää ruokavaliosta pois kaikenlainen ruoka aines ja kun juopi vaan olutta päivätpitkät niin niin ei huomaa pömpöttänsä paljoakaan .
      olutta kannattaa ottaa paripulloa heti kun herää ja suht tauottaa iltaan asti.
      jos ei ihan kokoajan jaksa kannattaa reenata ahkerasti niin kyllä alkaa jaksamaan.
      liikunta kannattaa rajoittaa mahdollisimman vähiin.
      töihin ei kannata missääntapauksessa ryhtyä koska kaljapäissään voi aiheuttaa yleistä pahennusta ,niinkun aiheuttaa kyllä jo muutenkin , mutta kumminkin näin on parempi.
      jos satut olemaan joku yleisesti tunnettu henkilö kannattaa pitää sukkahousuja päässä aina kun mahdollista ,niin ei sitten poliisiteeveessä tunnisteta niin herkästi ,kun olet kuitenkin kaljapäissäs kussut jonkun liikerakennuksen sokkeliin ja sinut pitätetään ns housut kintuissa.
      pömppövatsa on itseasiassa karmeinta mitä voi ihmiselle tapahtua ,ellei oteta syntymää huomioon.
      kuuluisa yleislääkäri kaikkonen voisi määrätä pitkän sairasloman aluksi enennen kun tajuat ottaa loparit ja ryhtyä yhteiskunnan varoilla elelemään ,tietenkin autoremonttia tai jotain sellasta pientä se voi haluta vastapalvelukseksi.
      lisätietoja asiasta kannattaa kysellä suomi kaksnelosesta ,sieltä saa paljon asiallista neuvoa ja kannustusta kaikkiin huoliin ja murheisiin.

    • Syöminen

      Yleensä syöminen venyttää vatsalaukkua ja siitähän se sitten sen pömppiksen tekee. Ruuan hävittyä mahasta se taas katoaa ja nälkä vaatii taas lisää ruokaa! Lakkaa syömästä ruokaa, niin ei tule pömppistä:)

    • hiivasyndrooma

      Sokeri pois! Kaikki hiivalla nostatettu leipä pois, nykyään saa myös taikinajuureen leivottua leipää. Kaikki elintarvikkeet, joissa on hiivaa tai hiivauutetta POIS POIS POIS! Kannattaa vaihtaa LAKTOOSITTOMAAN maitoon ja maitotuotteisiin. Olut ehdottomasti pois, siihen laitetaan käymisen jälkeen vielä ns. jälkihiiva, joka aiheuttaa oluelle tyypillisen kuohun. Punaviiniä ja kahviakin tulisi välttää, niiden sisältämät parkkihapot ärsyttävät suolistoa. Kannattaisi kokeilla hiivatonta laktoositonta ruokavaliota kuukauden, eiköhän lakkaa maha pömpöttämästä! Kokemusta on. Sinulla on hiivasyndrooma. Hassu juttu - se on sama asia kuin laktoosi-intoleranssi, tutkijat vain ensiksi keksivät laktoosi-intoleransssin, koska maito antaa ensimmäiseksi ihmiselle oireita, taustalla on hiivasyndrooma.

    • yrjolat

      Minulla sama ongelma vatsa turpoo.Mutta vain ja ainoastaan kun nautin joitakin ruokia jotka sisältää maitoa,ei ole siis kyse laktoosista vaan maidosta ja ehkä maitobroteiinista.

    • präääääääh

      Voimistele ja piere!

    • rupsahdus

      Päästä sävelmiä hanuristasi - anna perseen laulaa. :D

    • pallovaipyykkilauta

      Syy on tavallisimmin maito, kananmuna, gluteeni tai soija. Kokeile kaksi viikkoa ilman jotakin näistä tai näitä kaikkia. Kun koeaika loppuu, tiedät, mikä turvottaa. Itse rakastan soijamaitoa ja join sitä vuositolkulla joka päivä, kunnes seinä tuli vastaan: soijamaito on todella allergisoivaa. Siirryin riisimaitoon, vaikka sen juomisessa ei oikein ole mieltä, kun proteiiniakin on vain puoli prosenttia. Maitotuotteetkin maistuisivat, mutta saan niistä iho-oireita. Kananmuna muuttaa monilla mahan rantapalloksi, ei sula kunnolla ja myös kala voi tehdä saman tai pahempaa.

    • ....................

      Todennäköisesti kärsit ärtyvästä suolesta, joka turpoilee aina jokaisen aterian jälkeen. Opettele syömään säännöllisesti ja pienikokoisia annoksia, niin vatsakin vähän rauhoittuu. Sellaiset isot kerta-aterioinnit ovat pahinta, mitä herkälle vatsalle voi tehdä. Laktoosi-intoleranssi voi oireilla myös tuolla tavalla. Jos oireet poistuvat laktoosittomalla ruokavaliolla, niin silloin kyseessä on laktoosi-intoleranssi.

    • WTFKUITUA

      Huomasin erittäin omituisen asian miten suomessa hoidetaan ärtyvää suolta juuri päin vastaisella keinolla kuin esim englannissa!??

      Wikipediassa suomessa hoidetaa;Perinteisesti ärtynyttä suolta on pyritty hoitamaan kuituvalmisteilla! http://fi.wikipedia.org/wiki/Ärtynyt_suoli

      Ja tässä englantilaisessa ohjeessa juuri välttämällä kuitua jos nyt ymmärsin oikein; “Cutting out cereal fibre eases symptoms by between 30% and 40% in the majority of ­sufferers,” says Professor Whorwell.
      This means avoiding ­wholemeal bread, oats, muesli, digestive biscuits, cereal bars and all breakfast cereals other than Rice Krispies, but white bread, cakes, cream crackers and most biscuits are fine. http://www.mirror.co.uk/lifestyle/health/bloated-stomach-5-common-causes-1196763

    • MISSÄMÄTTÄÄÄ

      Toinen omituinen juttu on ärtyvän suolen hoitoon käytettävä Librax. Eikös tämä ole bentso?

      Wikipediasssa lukee ärtvän suolen kohdalla;Tiettyjen rauhoittavien ja hypnoottisten lääkkeiden krooninen käyttö, erityisesti bentsodiatsepiinien, voi aiheuttaa ärtyvää suolta muistuttavia oireita, jotka voivat johtaa ärtyneen suolen oireyhtymän diagnoosiin.[13]

    • ärtyvä suoli muistaa

      Ärtyvässä suolessa voi olla monenlaisia oireita: turvottelu, vatsakivut, ripuli, ummetus jne. Ärtyvä suoli yleensä sietää huonosti nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja. Myös mausteiset ruoat, sipuli, kaali, kahvi, hedelmien fruktoosi jne. voivat saada suolen herkästi ärtymään.

      Ärtyvän suolen hoitoon ei ole olemassa mitään tiettyä lääkettä, koska oireet ovat vaihtelevia. Jotkut hyötyvät kuidusta, jotkut ummetuslääkkeistä, jotkut ripulia vähentävistä lääkkeistä jne. Tärkeintä on kuitenkin säännöllinen ja melko samankaltainen ruokailu. Ylisuuret mätöt ja aikaisemmin vieraat ruoka-aineet saavat ärtyvän suolen herkästi kuralle tai ummetukseen. Ärtyvä suolikin voi tottua ruoka-aineille.

      Koko ärtyvä suoli on nykyajan vitsaus ja hyvin yleinen vaiva. Siitä kärsivät ihmiset yleensä syövät muutenkin huonosti ja epäsäännöllisesti, ovat keskivartalolihavia, jättävät aamupalan väliin, syövät eineksiä, litkivät hirveästi kahvia/hedelmämehuja/makeita alkoholijuomia.

      Tähän vielä epäsäännölliset elämäntavat, liikkumattomuus ja heikot yöunet, niin kierre on valmis. Elimistö kärsii kroonisesta stessitilasta. Stressaantunut ihminen tietysti syö kaikkea ruokaa, josta saa herkästi nopean mielihyvän: nopeita hiilihydraatteja, rasvaa, herkkuja, sokeroituja maitotuotteita. Vatsa turpoaa, olo on kehno, ateriat jäävät väliin, wc-pönttö kyllä muistuttaa sisällöllään. Koko olemus on turvonnut ja plösähtänyt. Kierre on siitä ikävä, että se ruokkii itseään. Alussa tietysti tulee hirveät vieroitusoireet, jos pitää syödä terveellisesti ja vähemmän kuin aikaisemmin.

      Laihduttakaa, syökää ja liikkukaa ihmiset itsenne terveiksi. Kyllä se vatsa sitten muistuttaa taas entisistä elämäntavoista, jos lähtee taas lipsumaan. Jos vatsa ei toimi, niin ei toimi mikään mukaan kunnolla.

    • ravitsemusterapeutti

      ota 1 Magnesium tapletti päivässä jätä vaalea leipä ja maito pois , lisää kasviksia, äläkä koskaan syö liian täyteen.
      uskon että jo tämä auttaa.
      Jos magneusumista tulee ripuli niin vähennä sitä niin että vatsasti on normaali, joka toinen päivä tai kerran viikossa. vain kokeilemalla tämä toimii, jokainen on yksilö

    • Itse olen kärsinyt samasta vaivasta kymmeniä vuosia. Monenlaisia tutkimuksia on tehty, mutta ainoastaan laktoosi-intoleranssi selvisi niistä. Viime aikojen kokeiluni jättää kotimaiset viljat pois, on tuottanut tulosta. Käytän ainoastaan kauraa, joka ei todellakaan turvota niin paljoa, kuin muut viljat. Kaupasta tosin on erittäin vaikea löytää aitoa kauraleipää. Selasin läpi kaikki k-supermarketin leipätarjonnan ja ainoastaan Uotilan leipomon Kultakaura on puhdasta kauraa. Muihin on käytetty vehnäjauhoja sidosaineena. Lisäksi aloitin myös Probimage kuurin. Se on ainoa maitohappobakteeri, joka ei sisällä prebiootteja. Nuo prebiootit aiheuttavat turvotusta. Useat laktaasientsyymikapselit sisältävät prebiootteja. Ihmettelinkin, kun käytin Laktaasi tms. laktoosin pilkkkomis kapseleita, kuinka niiden käytön jälkeen oli turvottava olo. Turvostus on tosi kiusallinen vaiva. Toivottavasti siihen joskus keksitään tehokas parannus keino.

    • 234234234

      Vehnä...

    • Tuhoon tuomittu

      Itse taistellut koko elämän tuon asian kanssa ja ikää on nyt 21. :(
      Tosin minulla on laktoosi-intoleranssi mutta syön sen mukaan, eli kaikki on laktoositonta, harvoissa tilanteissa vähälaktoosista (jos on vähälaktoosista otan laktoosinpilkkojan varmuuden vuoksi).
      Ihan sama mitä yrittää se vatsa silti pömpöttää, enkä todellakaan syö itseäni ähkyksi paitsi harvoina herkuttelupäivinä. :D
      Pömpöttää silti vaikka söisi vähän, sopivasti tai paljon.
      Oon kokeillut viljatonta ja maidotonta ruokavaliota - ei auta pömpöttää silti.
      Ei oo kauheen kivaa kun aika tasaisesta vatsasta tulee ruokailun jälkeen pinkeä pallo - ja iso sellainen.
      Syön maitohappobakteerivalmistetta eikä siitäkään ole apua.
      Pureskelen ruoan myös hyvin että ruoka pakkaantuu tiiviisti mahaan joten ei pitäisi turhaa ilmaa olla siellä pullistamassa.
      Ruoan kanssa juon vain vähän nestettä, pömpötys ei pitäisi olla nestettäkään.

      • Kokeiles näitä

        Kauanko olet kokeillut noita ruokavalioita?

        Pari viikkoa ei vielä kaikille riitä. Pari kuukautta alkaisi jo näyttämään linjaa. On paljon muitakin turvokkeita kuin vain maito ja gluteeni. Jotkut kasvikset aiheuttavat tuota myös, samoin juustot jne.

        Sinuna kokeilisin karsia ruokavaliosta aivan kaikki mahdolliset turvottajat pariksi kuukaudeksi! Löytyy googlettamalla, hakusanoiksi ärtyvän suolen oireyhtymä, gluteeniherkkyys, vatsavaivat jne... Noista löytyy sitten lisää hakusanoja. Lisää sitten kuukauden - parin päästä pikkuhiljaa jotain ruoka-aineita, ja katso miten käy.

        Maitohappobakteerivalmiste kannattaa jättää - siinä voi olla prebiootteja, jotka turvottavat. Jos probiootteja kaipaat, niin hanki niitä erikseen.

        Kaikilla turpoaa vatsa syömisen jälkeen, mutta jos se on kipeä, pinkeä ja täynnä ilmaa vaikka söisi vain vähän, jotain vikaa on. Ja jostain luin joskus, että kaasua muodostuu suolistossa normaalisti jopa 3 litraa päivässä, joten paukuttelukin kuuluu asiaan. Yleensä noi kaasut vaan poistuvat öisin, emmekä tiedosta sitä valtavaa määrää... Me nyt vaan ollan sellaisia haisevia biolaitoksia, ei sille mitään voi :-)

        Katso että saat ravinnostasi 25-35 % hyviä öljyjä. Hiilarit minimiin, ei myöskään hedelmiä.

        Liikuthan tarpeeksi? Sekin vaikuttaa vatsan toimintaan. Samoin säännölliset kellontarkat ruoka-ajat ja elämänrytmi.

        Eineksiä ei tietenkään syödä eikä mitään valmiiksi maustettuja jogurtteja tai lihoja. Kaikki tehdään itse mitä syödään.

        Noi auttoi minulla. Aika homma, mutta kannatti.


    • ammattilääkäri

      Jos vatsasi pömpöttää ruokaliun jälkeen ja sitten vähitellen laskee voi syynä olla ns.artyneen suolen oireyhtymä. Erityisesti jos pömpötys syntyy palleaan.
      Paras keino on katsoa ruokavaliota eli pois pavut, laktoosia siältävät tuotteet. Myös ruis- ja ohra eivät kuulu silloin ruyokavalioon. Kauraleipä, ja muut kauratuotteet ok.

      Tietenkään ei ole suositeltavaa myöskään rasvainen ruoka ja happamat elintarvikkeet. Nykyään suositaan myös liian maustettuja ruokia, joita tulisi välttää.

      Sopivan usein ja vähän kerrallaan syöden asia hoituu.

    • nutristi.32

      itse syön gluteenitonta vain! se poisti mun pömpöt. kaikki missä valkoista jauhoaa ja maitotuotteet pois ruokavaliosta. itse on voinu paremmin sen jälkeen.

    • malli_tyttö

      Minulla on hyvä lääke itselleni tuohon pömpötykseen,pieraisen kunnolla.Katsojien eteen ei viitsi pömpöttävällä vatsalla mennä esittelemään vaatteita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe