kemi vs tornio

lassek2

hei, pitäisi valita kumpaan tulen muuttamaan. elikkä kumpi on parempi paikka, vai onko molemmat samanlaisia takapajuloita?

28

2766

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 78lyy

Mistäs takapajulasta olet muuttamassa?

• lassek2

10 kertaa asukasluvulta isommasta kaupungista

• pössöeno
        lassek2 kirjoitti:

10 kertaa asukasluvulta isommasta kaupungista

Muuta aloittaja simoon,Se on sinun makuusi oleva paikka.

• sdp1

Kemiin Ruutinrannalle.Meillä on oma ankkalampiki

• ray23

SImo asuinpaikkana monta kertaa parempi,kuin kemi ja tornio yhteensä.

• Kemiläinen.

Simo on perustettu juuri sinunlaisiasi verten.

• rauhallinen1

Älä ainakaan tornioon muuta jos vähäänkään omaa rauhaa arvostat. Kemi on rauhallinen ja mukava paikka asua.

• rauhallinen2

Älä ainakaan kemiin muuta jos vähäänkään omaa rauhaa arvostat. Tornio on rauhallinen ja mukava paikka asua

• jip1

Torniossa on parempi yöllinen kortteliralli,lämmitettävä kävelykatu,parkkihalli,sisäänpäin lämpenevää porukkaa varsinkin päättäjät(mie ja sie) pankitkin lopettavat,haaparantalaiset vievät torniota,osta maastoauto jotta voit ajella määrättyjä katuja.MUUTA KEMIIN.

• Supe.3

Kuule sanoisin sulle näin vanhana Kemiläisenä,että elä muuta kumpaankaan vaan ota suunta kohti Oulua siellä on kaikkea.

• Rehellinen vastaus

Heitä vaikka kolikolla jos et muuten osaa päättää. Mä olen asunut molemmissa ja hyvin samanlaisia tuppukyliä molemmat. Kummassakin pahimmat juntit haukkuu kilpaa toisiaan. Silloin kun naapurin haukkumiselta ehtivät.

• GeeGan

Täällä taas nää peräkammarin mammanpoijat tinkaa Kemi / Tornion parenmuudesta, vaika ei lähikauppaa kauempana ole synnärin jälkeen käyneet.

• selvä ero

Jos haluat olla selvästi esillä, mene Tornioon. Siellä tiedetään mainonta ja yritystoiminta. Kemiin sitten asumaan, jos haluat pysyä syrjässä kaikesta. Kemi osaa harrastaa kulttuuria ja virallisia asioita.

• pohojonen

Riippuu vähän siitä, miksi muutat. Jos muutat opiskelemaan, suosittelen sitä kaupunkia, jossa opiskelet. Etsi asunto keskustasta. Samassa kaupungissa asuen pääset paremmin ja helpommin sisälle opiskelijarientoihin ja tutustut opiskelukamuihin.

Jos tulet töihin, riippuu siitä, onko sinulla oma auto. Jos on, ihan sama, kumman kaupungin valitset. Täällä on lyhyet välimatkat käydä töissä naapurikaupungissa. Jos sinulla ei ole omaa autoa, suosittelisin samaa kaupunkia, missä työpaikka. Julkinen liikenne täällä on olematonta. Kaupunkien väliä kyllä pääsee, mutta itse kaupunkien sisäinen liikenne on mitätöntä.

Itse asun Kemissä, mutta voisin kuvitella asuvani myös Torniossa. Molemmat kaupungit ovat pikkukaupunkeja, mutta rauhallisia sellaisia ja hyviä asua. Peruspalvelut löytyvät, mutta Oulukin on lähellä, jos "isompaa" vilinää kaipaa.

• onnellinen7

Selvä ero Kemin hyväksi,Torniossa voi pysyä erossa kaikesta,Kemistä on helppo matkustaa junalla ja lentokoneella,pienellä laivalla tehdään risteilyjä,bussit kulkee,länsipohjan keskussairaala Kemissä,hienoja viihtyisiä rantaravintoloita,teatteri,harrastustoiminta vireää,paljon erillaisia järjestöjä,halvat asunnot,vuokra asunnon saa heti, .Tornio ihan kiva pikku paikka mutta Kemi parempi ja enemmän tekemistä,olen aikanaan ollut paljon torniossa.

• apin8

Mikäli vain mahdollista ehdotan pysymään molemmista kylistä mahdollisimman kaukana . Asuntoa ei saa ellei kuulu johonkin klikkiin ja jos on suoraluonteinen . Mitään palveluja ei kummassakaan paikassa . Vain jäsenkirja oikeuttaa yhteiskunnan jäseneksi . Tämä ei ole mielikuvitusta , sillä kirjoittaja on asunut yli 60 vuotta molemmissa yhteensä . Mikäli pidät vehkeilyistä ja valehtelusta , kieroilusta , silloin muutat oikealle alueelle .

• mirkku783

Huh huh, vai Kemiin??? Noh tervemenoa, itse kolme vuotta sitten muutin Rovaniemelle Kemistä. Eroa kuin yöllä ja päivällä. Nytten vasta hoksaa millanen taantuva ja ahdistava paikka se oikein olikaan. Harkitse vielä Kemiä ja Tornioita, toki työn perässä mene vain. Varaudu viiden vuoden sisällä tehtaiden alasajoon, massatyöttömyyteen sekä hirmuiseen asuntojen hintojen romahtamiseen. Tai no eipä siellä nytkään oikein mikään maksa mitään ja myyntiajat hurjaaaaaaaaaaaan pitkiä. Onneksi pääsin omasta juuri oikeaan aikaan eroon.

• No huh, huh.

Rovaniemellä asuin vuoden ja pidän sitä edelleen pahimpana paikkana missä olen suomessa asunut. Tylyintä porukkaa ikinä ja älyttömän riidanhaluista. Pieneksi kaupungiksi sekavin keskusta noin autoilija näkökulmasta. Kemi ja tornio ovat oikeasti leppoisia paikkoja rovitsuun verrattuna.

• K KKKKK
        No huh, huh. kirjoitti:

Rovaniemellä asuin vuoden ja pidän sitä edelleen pahimpana paikkana missä olen suomessa asunut. Tylyintä porukkaa ikinä ja älyttömän riidanhaluista. Pieneksi kaupungiksi sekavin keskusta noin autoilija näkökulmasta. Kemi ja tornio ovat oikeasti leppoisia paikkoja rovitsuun verrattuna.

Torniosta en osaa sanoa, mutta Kemissä olen viihtynyt hyvin ja perheen asiat ovat ihan hyvin sujuneet.
        En ole riidoissa kenenkään kanssa. Asunto oli edullinen.

• tahti8

Hei kyllä Kemissä on rauhallista, on monta kauppaa ja merikin ihan vieressä. Monen moista tapahtumaa, kuten sarjakuvavestarit. Hyvä teatteri ja marjaanki pääsee pyörällä. Vuokrat halpoja ja omistusasuntoa halavalle tiedoksi, että ne on edullisia. En ole myöskään riidoissa, mutta Rovaniemellä tykkään käydä pojan luona. Mukava kaupunki ja poika perheineen tuntuu viihtyvän erinomaisesti. Niin ja ihmiset ovat siellä kyllä kans oikein mukavia, kuten myös Kemissäkin.

• sohosoho

Kemissä on kulttuuri ja Torniossa kaupat. Päätä itse.

• GeeGan

Kutakuinkin samat kaupat kummassakin, mutta jos elää haluat niin Kemi siinä tapauksessa oikea vaihtoehto.

• richards.

Kummatkin ovat hiljaisia pieniä paikkoja.

Itse valitsisin Kemin halvenpien asuntojen, parempien liikenneyhteyksien, puutaloarkkitehtuurin ja venesataman vuoksi.

• Anonyymi

Tornio

• Anonyymi

Kemiin on paremmat yhteydet, ja meri on kaunis. Molemmissa asuu välittömiä ja mukavia ihmisiä, vaikka täällä muuta väitettäisiinkin. Molempi parempi.

• Anonyymi

Huvittavaa, kun katsoo tämän ketjun aloituspäivämäärää. Alle kymmenessä vuodessa Kemistä on tullut hylkijöiden aavekaupunki. Ehdottomasti Tornio.

• Anonyymi

Ei missään nimessä keskustalaista Torniota ja Outokummun terästehtaan päästöt ovat terveydelle vaarallisia, mutta siitä vaietaan. Ehdottomasti Kemi. Eikä ole mikään aavekaupunki.

• Anonyymi

Voi, olet sinä aika epävarma ihminen. Ottaisit itse selvää äläkä kysele tyhmiä. Jos naapurit ei miellytä, voi vaihtaa paikkaa. Ja se on itsestä paljon kiinni, kuinka viihtyy. Muuta korpeen, missä ei oo naapureita, niin saat olla ihan omassa rauhassa. Se joka arvostelee negatiivisesti jostain paikka kunnasta tai henkilöstä, tuo julki vain oman huonon olonsa. Ja yleensä sellainen moittii juuri sitä mistä on itse paitsi. Tuo esille kateutensa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      162
      7226
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4158
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      49
      3611
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      147
      3200
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2946
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      48
      2444
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2336
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      273
      2039
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1995
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1896
    Aihe