Itse en ole, koska en halua tukea fasismin voimia. Uskoakseni hyvä päätös.
Oletko käynyt armeijan?
50
444
Vastaukset
- CEEPPAARI
OLEN MUTTA JOS NYT OLISIN SAMASSA TILANTEESSA KUIN SILLON 10 VUOTTA SITTEN KUTSUNTATILAISUUDESSA NIIN HAISTATTAISIN PASKAT KAIKILLE JA HANKKISIN CEPARINPAPERIT
- atm.
joo olen käynyt. Tykkäsin kyllä armeijasta
- Anonyymi
Jos poika kiinnostuu asevelvollisuusarmeija, viekää se hoitoon,intti on aina heterolle iljettävä paikka.
- Sinkohippaa
Käyty...kivaa oli ja uudelleen menisin. Kerran vaan päässy kertaamaan :/
Sivarin kävin aikoinaan. Mutta jos nyt saisin valita uudestaan, niin hankkisin varmasti vapautuksen koko asevelvollisuudesta, niin ei tarvisi miettiä koko asiaa ollenkaan ja samalla voisi käyttää sivariajan hyödyllisemmin, eli työssä käymiseen.
- Taakse poistu!
DarkFear kirjoitti:
Sivarin kävin aikoinaan. Mutta jos nyt saisin valita uudestaan, niin hankkisin varmasti vapautuksen koko asevelvollisuudesta, niin ei tarvisi miettiä koko asiaa ollenkaan ja samalla voisi käyttää sivariajan hyödyllisemmin, eli työssä käymiseen.
Kyllä armeija pitää käydä. Siellä tehdään pojista miehiä. Ilman armeijaa jää ikipojaksi.
Taakse poistu! kirjoitti:
Kyllä armeija pitää käydä. Siellä tehdään pojista miehiä. Ilman armeijaa jää ikipojaksi.
Suurin osa maailman miehistä ei käy armeijaa, koska tämä suomen kaltainen asevelvollisuuspakko on maailmalla niin harvinainen. Tota sun mieltä ei ole muut kun jotkut suomalaiset militaristijuntit, jotka haluavat vaalia näitä vanhoja asevelvollisuusperinteitä sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten muiston kunniaksi.
- Taakse poistu!
DarkFear kirjoitti:
Suurin osa maailman miehistä ei käy armeijaa, koska tämä suomen kaltainen asevelvollisuuspakko on maailmalla niin harvinainen. Tota sun mieltä ei ole muut kun jotkut suomalaiset militaristijuntit, jotka haluavat vaalia näitä vanhoja asevelvollisuusperinteitä sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten muiston kunniaksi.
Muualla maailmassa ei olekaan jatkuvaa pelkoa, että ryssä vyöryy itärajan yli ja sen varalta kaikkien Suomen miesten on oltava valmiita veriuhriin isänmaan puolesta, kuten sotiemme veteraanit aikanaan olivat.
Muualla maailmassa ei olekaan jatkuvaa pelkoa, että ryssä vyöryy itärajan yli ja sen varalta kaikkien Suomen miesten on oltava valmiita veriuhriin isänmaan puolesta, kuten sotiemme veteraanit aikanaan olivat.
On Venäjällä muitakin naapurimaita kun Suomi, eikä näissäkään maissa ole mitään asevelvollisuuspakkoa. Itse en ole koskaan ollut mikään isänmaallinen ihminen, joten ei se olisi mikään niin hirveä asia, vaikka suomi ei olisikaan itsenäinen valtio. Muutenkin oon aina suhtautunut erittäin myönteisesti itänaapuriamme kohtaan, eikä mulla ole heistä mitään huonoa sanottavaa.
- vasemmistoanarkisti
Juu, veriuhria ehdottomasti - tietenkin niin, että sinä et niihin tapettaviin kuitenkaan kuulu. Kuitenkaan selväjärkinen ei Suomen tapaista paskakasaa hengellään puolusta.
Saa olla muutenkin aika pihalla jos luulee, että nykyajan sodat ovat edelleen jotain tuhannen kilometrin rintamasotia, kuten 1941. Nyykyään lentokoneet lentävät 20-50 kilometrin korkeudessa ja pommin osuvat maalin sen verran tarkasti, että Suomen jalkaväki on Venäjää vastaan pelkkä tykinruoka-armeija.
Jos Venäjä haluaa lamauttaa Suomen hetkessä, siihen riittää pari paukkua Helsinkiin ja Tampereelle.
Ei Venäjällä ole kuitenkaan mitään syytä hyökätä Suomeen, koska täällä ei ole yhtikäs mitään arvokasta. Järviä ja metsää riittää Venäjälläkin. Ainoastaan Suomen infratruktuuri on jollain tavalla arvokas ja sehän tuhoutuu sodassa. - Taakse poistu!
vasemmistoanarkisti kirjoitti:
Juu, veriuhria ehdottomasti - tietenkin niin, että sinä et niihin tapettaviin kuitenkaan kuulu. Kuitenkaan selväjärkinen ei Suomen tapaista paskakasaa hengellään puolusta.
Saa olla muutenkin aika pihalla jos luulee, että nykyajan sodat ovat edelleen jotain tuhannen kilometrin rintamasotia, kuten 1941. Nyykyään lentokoneet lentävät 20-50 kilometrin korkeudessa ja pommin osuvat maalin sen verran tarkasti, että Suomen jalkaväki on Venäjää vastaan pelkkä tykinruoka-armeija.
Jos Venäjä haluaa lamauttaa Suomen hetkessä, siihen riittää pari paukkua Helsinkiin ja Tampereelle.
Ei Venäjällä ole kuitenkaan mitään syytä hyökätä Suomeen, koska täällä ei ole yhtikäs mitään arvokasta. Järviä ja metsää riittää Venäjälläkin. Ainoastaan Suomen infratruktuuri on jollain tavalla arvokas ja sehän tuhoutuu sodassa.Mutta jos Venäjä haluaa miehittää Suomen (ja siihen ei mitään syytä tarvita, joku kajahtanut yksinvaltias saa päähänsä että nyt mennään pelastamaan lapset tms.) niin niiden pommitusten jälkeen tänne tulee jalkaväen sotilaita ja jonkun ne on tapettava. Siihen tarvitaan armeijan käyneitä isänmaallisia miehiä, joilla on uhrihenkeä.
- Suur-Suomi saasta
Mutta jos Venäjä haluaa miehittää Suomen (ja siihen ei mitään syytä tarvita, joku kajahtanut yksinvaltias saa päähänsä että nyt mennään pelastamaan lapset tms.) niin niiden pommitusten jälkeen tänne tulee jalkaväen sotilaita ja jonkun ne on tapettava. Siihen tarvitaan armeijan käyneitä isänmaallisia miehiä, joilla on uhrihenkeä.
Toistaiseksi itä-naapuri ei vielä ole ilman Suomen provokaatiota rajan yli tullut. Ikinä.
- vasemmistoanarkisti
Suur-Suomi saasta kirjoitti:
Toistaiseksi itä-naapuri ei vielä ole ilman Suomen provokaatiota rajan yli tullut. Ikinä.
Aivan. Silloin 30-luvun Suomi kaveerasi Saksan kanssa, joka oli Venäjän suurin uhka. Suomi ei suostunut Venäjän ehdotukseen rajan siirtämisestä ja siten Stalinin oli pakko hyökätä, koska Suomen raja oli aivan liian lähellä Pietaria ja sitä sitten siirrettiin reilusti siitä poispäin.
- Suur-Suomi saasta
vasemmistoanarkisti kirjoitti:
Aivan. Silloin 30-luvun Suomi kaveerasi Saksan kanssa, joka oli Venäjän suurin uhka. Suomi ei suostunut Venäjän ehdotukseen rajan siirtämisestä ja siten Stalinin oli pakko hyökätä, koska Suomen raja oli aivan liian lähellä Pietaria ja sitä sitten siirrettiin reilusti siitä poispäin.
Jep. Stalin jopa tarjosi suomalaisille korvaukseksi suurempaa maa-aluetta kuin, mitä se itselleen halusi. Suomi ei uhossaan tähän suostunut ja alkoi Erkon sota. Ja pataanhan siellä tuli 6-0.
Jatkosota olikin sitten jo astetta röyhkeämpää hyökkäyssotaa. Ajettiin fasisti-ideologiaa Suomeen ja pyrkimys oli mennä ihan Uraliin asti. Kuvottavaa. Ja jälleen kerran tsuhnaa vietiin kuin litran mittaa.
- vasemmistoanarkisti
Pakkoarmeija on vapaudenriistoa eli ihmisoikeusrikos. En suostunut menemään, vaan hain vapautuksen.
- sivarivanhus
En.
- G.Ei. Joe
Olen käynyt ja en pahemmin tykännyt. Lampaana seurasin laumaa.
- poispoispostintieltä
En. Syy terveydelliset syyt.
Ja en muuten käynyt edes kutsuinnoiss, sain kutsuntatodistuksen kirjatulla kirjeellä postissa myöhemmin.
Syy miksi en käynyt edes kutsunnoissa oli se, että sain ns. kaveri vinkin siitä, että ei tarvi mennä kutsuntoihin kun paperit on hoidettu virallista tietä myöten kutsuntalautakunalle. Kutsuntatodistusta olen tarvinnut vain passinhaussa ja poliisi on sen pari kertaa tsekannut liikennevalvonnassa kun se oli samassa kotelossa ajokortin kanssa. - 168
En. Vapautus eikä huijaamalla saatu. Silti tullut vähän joka paikassa kettuilua asiasta (yliopistoa myöten).
- rhoniåa
Olen, jos en mitään hienoa odottanutkaan niin kyllä se pelleily ylitti jo omatkin odotukset. Se alikkien russutus on aivan naurettavaa, henkilökunta on ollut ilmeisen koulukiusattua ja nyt leikkii isoa herraa paria poikkeusta lukuunottamatta, ymmärrän kyllä aseiden puhdistuksen, mutta en kolmen tunnin sessioita siinäkään, rautakauteen jääneet tavat ja itse asiaa ei ollut juuri yhtään.
Itse viestikomppaniassa palvelleena olisin voinut jopa kuvitella, että tehdään jotain oikeasti hyödyllistä kuten käydään kuntosalilla ja lenkillä, harjoitellaan ampumista muulloinkin kuin kovimpien pakkasten aikaan ja perehdyttäisiin niihin asioihin mitä sanasta viesti nyt ikinä mieleen tuleekin. Mutta ei, meillä tärkein prioriteetti oli se, että kontit ovat purettu laskentakuntoon ennätysvauhdilla ja, että lapiot ovat öljytty. Jos sota syttyisi ja voittaja ratkeaisi sillä, että kellä ovat punkan ruudut parhaiten ojennuksessa saattaisi Suomella olla mahdollisuuksia. Vittu mitä paskaa sanon minä.- Gona II/04
362 eli vuoden palkan (20 000-30 000e) maksoi minulle Suomen puolustamisen harjoittelu. Svidduunuin koko touhuun jo ensimmäisten kuukausien aikana, juurikin edellä mainittuihin pelleilyihin. Ainoa porkkana mikä piti minut siellä, oli ilmainen rekka-kortti, tosin empä ole sen jälkeen kärryä vetänyt, mutta periaatteessa yksi vara-ammatti kuitenki.
- Poliisivaltio?
Tulihan se aikoinaan käytyä. Kaipa se oli ihan kasvattava kokemus nuorelle miehelle, joten siinä mielessä voin suositella.
En kuitenkaan löydä enää kovinkaan monta syytä puolustaa tätä turmeltuneisuuteen ja byrokratiaan alistunutta maata. Voisin ajatella muuttavani pysyvästi ulkomaille, jos elämäntilanne sallisi. - Väärinpä valitsin
Valitettavasti nuorena olin idealisti ja nössö ja kävin sivarin.
Nyt miehistyttyäni ja väkivaltaistuttuani erinäisten hyökkäysten kohteeksi joutumisen takia, toivon kovasti että olisin mennyt inttiin ja ryynännyt intissä kunnolla ja sitten kouluttautunut vaikka rajavartijaksi tai kapiaiseksi, pääsisin kohta ansaitulle eläkkeelle. - 164cm mies
Vai tehdään armeijassa pojista miehiä ? ;D
Jos olisin käynyt intin niin alkaisiko ihmiset pitämään minua yhtäkkiä miehenä vaikka olen näin lyhyt ja lapsen näköinen ? - Miehistynyt
Kävin armeijan. Kokemus teki minusta miehen, varsinkin ne suklaajonot kasarmilla ja porukalla "nukkuminen" teltassa, ahh...
Sain C-paperit mielenterveyssyistä.
Saitko periaatteen mies miten helposti noi c-paperit? Jouduitko paljon selittelemään ja perustelemaan asiaa lääkärille?
Sulla on ollut hyvä säkä, kun sun ei ole tarvinnut tuhlata aikaa johonkin turhaan asevelvollisuuden suorittamiseen, josta ei edes ole mitään oikeaa hyötyä itselleen.
Jos olisin nuorempana tiennyt enemmän näistä keinoista saada vapautus armeijasta, niin olisin varmasti hyödyntänyt tilanteen.- kaksviitone
DarkFear kirjoitti:
Saitko periaatteen mies miten helposti noi c-paperit? Jouduitko paljon selittelemään ja perustelemaan asiaa lääkärille?
Sulla on ollut hyvä säkä, kun sun ei ole tarvinnut tuhlata aikaa johonkin turhaan asevelvollisuuden suorittamiseen, josta ei edes ole mitään oikeaa hyötyä itselleen.
Jos olisin nuorempana tiennyt enemmän näistä keinoista saada vapautus armeijasta, niin olisin varmasti hyödyntänyt tilanteen.Minä hankin myös aikoinaan C-paperit. Hyvä tuuri, pääsin sitten heti töihin ja armeijaan meno olisi pilannut työpaikka mahdollisuuteni. Nyt olen samassa työssä jo kuudetta vuotta.
Eikä niiden paperien hankintaan mennyt kauan, olisko varttitunti kulunut. Joskus on mietityttänyt, jäikö jotain väliin... mutta toisaalta arvostan sitä, että työpaikka on mahdollistanut minulle paljon. - kaksviitone
kaksviitone kirjoitti:
Minä hankin myös aikoinaan C-paperit. Hyvä tuuri, pääsin sitten heti töihin ja armeijaan meno olisi pilannut työpaikka mahdollisuuteni. Nyt olen samassa työssä jo kuudetta vuotta.
Eikä niiden paperien hankintaan mennyt kauan, olisko varttitunti kulunut. Joskus on mietityttänyt, jäikö jotain väliin... mutta toisaalta arvostan sitä, että työpaikka on mahdollistanut minulle paljon.Ja lisään vielä, että pitkiä parisuhteitakin on sopinut myös elämään. Etten ole jäänyt edes ilman naista...
kaksviitone kirjoitti:
Ja lisään vielä, että pitkiä parisuhteitakin on sopinut myös elämään. Etten ole jäänyt edes ilman naista...
"Saitko periaatteen mies miten helposti noi c-paperit? Jouduitko paljon selittelemään ja perustelemaan asiaa lääkärille? "
Ensin menin yksityisen puolen lääkärille, tavoitteena saada c-paperit. Sain ainoastaan E-paperit eli kahden vuoden lykkäyksen. Noin vuoden kuluttua tuosta, varasin uuden ajan yksityiseltä lääkäriltä, joka tällä kertaa kirjoitti lähetteen julkiselle puolelle.
Julkisella puolella minulla oli ensin yksi lääkärikäynti ja sen perusteella määrättiin 10 kerran mittainen terapiajakso. Terapiajakson jälkeen lääkäri ja terapeutti arvioivat kuntoani ja samalla pyysin häneltä C-papereita puoltavan lausunnon, jonka hän kirjoitti. Lähetin vapaamuotoisen C-paperihakemuksen Siviilipalveluskeskukseen ja annoin lääkärinlausunnon liitteeksi. Muistaakseni noin viikon tai kahden kuluttua sain vapautuksen.
Kerroin lääkärille ja terapeutille muutamia argumentteja, miksi minun olisi parempi välttää koko palvelus. Kerroin mm. koulukiusaamisesta, yksinäisyydestä ja ongelmasta sopeutua mihinkään ryhmään jossa on itseni ikäisiä miehiä paljon. Mainitsin parissa sivulauseessa myös kiinnostukseni GTA-sarjan pelejä kohtaan sekä sen että minulla on varsin hyvät tiedot kemiasta ja fysiikasta. En korostanut noita asioita enkä käyttäytynyt uhkaavasti, mutta tiesin että kaikkien kouluampumisten yms. aikakautena noilla seikoilla voi olla yllättävänkin paljon painoa.
Loppujen lopuksi palvelus oli melko helppo välttää, vaikka se tietenkin vaati vaivaa hieman. Ja uskoisin että se oli kaikkien kannalta oikea päätös antaa minulle c-paperit.- kaksviitone
periaatteen-mies kirjoitti:
"Saitko periaatteen mies miten helposti noi c-paperit? Jouduitko paljon selittelemään ja perustelemaan asiaa lääkärille? "
Ensin menin yksityisen puolen lääkärille, tavoitteena saada c-paperit. Sain ainoastaan E-paperit eli kahden vuoden lykkäyksen. Noin vuoden kuluttua tuosta, varasin uuden ajan yksityiseltä lääkäriltä, joka tällä kertaa kirjoitti lähetteen julkiselle puolelle.
Julkisella puolella minulla oli ensin yksi lääkärikäynti ja sen perusteella määrättiin 10 kerran mittainen terapiajakso. Terapiajakson jälkeen lääkäri ja terapeutti arvioivat kuntoani ja samalla pyysin häneltä C-papereita puoltavan lausunnon, jonka hän kirjoitti. Lähetin vapaamuotoisen C-paperihakemuksen Siviilipalveluskeskukseen ja annoin lääkärinlausunnon liitteeksi. Muistaakseni noin viikon tai kahden kuluttua sain vapautuksen.
Kerroin lääkärille ja terapeutille muutamia argumentteja, miksi minun olisi parempi välttää koko palvelus. Kerroin mm. koulukiusaamisesta, yksinäisyydestä ja ongelmasta sopeutua mihinkään ryhmään jossa on itseni ikäisiä miehiä paljon. Mainitsin parissa sivulauseessa myös kiinnostukseni GTA-sarjan pelejä kohtaan sekä sen että minulla on varsin hyvät tiedot kemiasta ja fysiikasta. En korostanut noita asioita enkä käyttäytynyt uhkaavasti, mutta tiesin että kaikkien kouluampumisten yms. aikakautena noilla seikoilla voi olla yllättävänkin paljon painoa.
Loppujen lopuksi palvelus oli melko helppo välttää, vaikka se tietenkin vaati vaivaa hieman. Ja uskoisin että se oli kaikkien kannalta oikea päätös antaa minulle c-paperit.Mulla heti ekalla lääkärikäynnillä irtos C-paperit. Sanoin, ettei oo mun juttu, ahdistaa koko homma. Ja lääkäri kirjoitti C-paperit ja minä lähdin kotiin. 15min.
- Taasnäitä
Kävin ja kävin rukinkin. Siinä olen samaa mieltä, että Suomen kenraalit ovat varustautuneet käymään sitä edellistä sotaa.
- atm aina.
Turhaan kävin armeijan koska en ole saanut pil.lua vaikka minusta tuli mies silloin.
Armeija on siis huijausta.- Yksi kymysys...
Sait siis meisseliä mekkoon?
- ihan hyödyllinen
Kävin armeijan ja aukin. Taistelijan koulutuksesta on hyötyä kaiken varalta, koska ei voi tietää mihin suuntaan maailma menee. Itseään on hyvä osata puolustaa myös hallinnon romahtaessa sisäistä tai ulkoista uhkaa vastaan esim: Snowdenin paljastama kansalaisten vakoilu kertoo mihin suuntaan demokratia on menossa.
Venäjä taas ei hyökkää Suomeen, koska Suomesta on enemmän hyötyä kauppakumppanina, ellei sitten syty kolmas maailmansota. Sellaisessa sodassa taas on niin monta osapuolta, ettei kukaan voi keskittää suuria joukkomääriä Suomea vastaan.- antifasisti.
Osta foliohattu, tulee helpommaksi.
Ja Venäjä/NL ei edelleenkään ole vielä koskaan hyökännyt Suomeen ilman provokaatiota. Ennemmin siellä on syytä varautua milloin täällä taas valtaan pääsee joku kilipää koohottaja, joka keksii alkaa laajentamaan Suomea.
- Sosiaalinen aspekti
Sanoisin, että palstan AT-miehille armeija olisi voinut olla tai olisi ihan hyvä kokemus, vaikka nykyisessä maailmassa ei ehkä sotaa olekaan näköpiirissä.
Armeijassa kohtaa erilaisia ihmisiä ja saa hetkeksi etäisyyttä normaaleihin kotioloihin. Siellä on sietämättömiä tyyppejä, mutta sieltä voi myös saada uusia kavereita.
Varmasti jokainen saa siellä kuittailuja ja ivaa toisilta ja joutuu huutojen ja komentelujen alaiseksi, mutta kokemuksiahan nekin ovat. Sen verran kuitenkin nössö tuo nykyinen armeija on, että vähänkin normaali ihminen sen kestää.- lifemocker
jokainen joka sanoo "armeijassa tehdään miehiä" ei ole todennäköisesti itse siellä koskaan ollut
- Jo kauan siten
Olen käynyt ja siitä on jo aika paljon aikaa. Armeija oli silloin varmaan melko erilainen mitä nykyään. En ala väittämään että silloin olis ollut kovempaa ja nykyyän 'pullamössöä' koska ei se niin ole. Ihmiset muuttuu ja armeijan kaltaiset laitokset siinä mukana. En minä pahalla armeijaa muistele vaikka eipä siitä mitään 'hehkuttamista' myöskään jäänyt. En koe että siitä olisi mitään haittaa ollut joskaan ei isompaa hyötyäkään. Esim joitain sen ajan kavereita tuli tavattua ehkä pari vuotta jälkeenpäin, ketään ei sen myöhemmin.
- Näkökulmia
Oikeastaan voisin melkein täysin allekirjoittaa tämän.
Ei se silloin niin kivaa ollut, mutta ei myöskään jälkeenpäin yhtään kaduta, että tuli armeija koettua. Jonkinlaista siedätyshoitoa. - lifemocker
Näkökulmia kirjoitti:
Oikeastaan voisin melkein täysin allekirjoittaa tämän.
Ei se silloin niin kivaa ollut, mutta ei myöskään jälkeenpäin yhtään kaduta, että tuli armeija koettua. Jonkinlaista siedätyshoitoa.voisi olla ihan kiva kyllä lähteä paistamaan sinne makkaraa....mutta taitaa olla kaikki kertaukset jäissä kun armeija säästää
"koska en halua tukea fasismin voimia."
Repesin! XD ..hyvä läppä. X)
"Oletko käynyt armeijan?"
-Olen käynyt. Olin varusmiesajan jälkeen vajaan vuoden töissäkin intissä. Ihan jees...- intr. detail
Etnojakamisen taustat muuten lähtevät jo sodan ajoilta. Otto-Wille Kuusinen muistelee kuinka Lotta Svärd -järjestö perustettiin palvelemaan saksalaisten upseerien tarpeita.
- Anonyymi
Tuli käytyä kokemuksen ja kasvamisen takia ja sotiminen taas ei ole ratkaisu ja puhumalla asiat tulisi ratkoa.
Kävin kyllä. Sissikomppanissa .8 kk riitti sitä pellehommaa.
Tiegän mihä teen, jos joudun sotaan...mutta ei oĺlut 8 kk;n wörthi..- Anonyymi
Itse kävin pioneerkolutuksen ja sain räjäyttäjän paperit.
>simiti< Tietysti kävin armeijan. Tykkäsin siitä silloin. Fiiliksen pilasivat ainoastaan typerät tupakaverit. Onneksi niitä ei ole tarvinnu enää intin jälkeen nähdä.
- Anonyymi
Vain miehiä koskeva asevelvollisuus on vastoin perustuslain 6§.
https://www.oikeusasiamies.fi/suomen-perustuslaki-6-
Ei pidä alistua tuollaiseen laittomuuteen, nuorelle miehelle antaisin ohjeeksi, kun tuohon systeemiin aletaan työntämään, taistele vastaan.
Jos nyt olisin tilanteessa, jossa tulee määräys lääkärintarkastukseen armeijan takia, vetäisin turpaan sitä lääkäriä, jos kutsuntoihin vielä haluaisivat, sylkisin kasvoille niitä univormuhomppeleita. Varma vapautus ja itsekunnioitus säilyy, kun ei ole itseään antanut nöyryyttää. - Anonyymi
Ei ihme että sinkkuna oleminen on ainoa vaihtoehtosi.
- Anonyymi
Totta kai olen. Se on jokaisen miehen kansalaisvelvollisuus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894210
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032373Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?332327Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972104Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281897- 321875
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91577- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881360- 751214