Mistä tietää että laihtu liian nopeasti?

1200 rajako/päivä?

Kertokaa onko tuo 1200 kc siis absoluuttinen raja sille jota ei saa alittaa /päivä? Onhan toiset lyhyitä, toiset pitkiä. Milloin on liian nopea painonpudotus? Koko ajan kylmä, nälkä, heikottaa, näköhäiriöitä, tajunnan häiriöitä, ajatus on hidas, ei tajua lukemaansa? Toinen silmäluomi painuu alas. Mul on joskus ollu näitä, kun oon syöny n. 600-700 k.kaloria iltapäivään mennessä.Liian vähän? Onko nää aorexian oireita? Olen lyhyt, en liiku arkiliikuntana, illalla jumppaan. Paino nyt 73, pitäis 64 olla.

3

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

Hei!
      Monet asiat vaikuttaa tuohon kuinka laihdut.

Aivan esimmäisenä sukupuoli, ikä, pituus, ruumiinrakanne. Kannatan et käyt laskemassa oman perusaineenvaihdunnan jollain nettisivulla saat siitä hieman osviittaa mitä sen pitäisi kohdallasi olla jolla et liho tai laihdu.

Tuo kalorimäärä on mielestäni aivan liian vähän jonka mainitset. Toivottavasti tästä on sinulle apua

• 16+12

Yleisesti ottaen tuo 1200kcal on raja sen vuoksi, että saisit tarvittavat ravintoaineet ruuasta. Vitamiinit ja hivenaineet, sekä tarpeeksi proteiinia ja rasvaa. Ilman noita keho ei toimi optimaalisesti mikä puolestaan vaikuttaa myös siihen rasvanpolttoon.

Mitä pienempi kalorimäärä, sitä optimaalisempi ruokavalion pitää olla.

• ...

On hyvä myös muistaa, että nopeasti laihduttaessa ihminen menettää lihaskudosta suhteellisesti enemmän kuin hitaasti laihduttaessa. Rasvaprosentin seuranta olisi ehkä sellainen luotettava mittari, joka kertoisi, onko painonpudotus liian nopea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5901
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      58
      3396
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      186
      2739
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      12
      2624
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2289
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      30
      2204
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      18
      1987
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      18
      1745
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1389
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      277
      1287
    Aihe