Marjoja pomimalla 30 000 €/kk nettotulot!

kesän aikana 60 000€

Ainakin Etelä-Lapissa on juuri nyt alkanut lakkojen eli hillojen poiminta-aika. Poimin eilen yhden päivän aikana 125 kg lakkoja, jotka myin torilla marjoja ostavalle tukkuostajalle hintaan 8 euroa/kg eli yhteishintaan 8 € x 125 kg = 1000 euroa.

Tienasin siis yhdessä päivässä hilloja poimimalla 1000 euroa nettona!

Aion poimia hillaa joka päivä 125 kg niin kauan kuin hillaa on poimittavana eli koko tämän kuluvan heinäkuun, joten tällä tavalla tienaan tämän heinäkuun aikana 30 000 euroa nettona hilloja poimimalla!

Veroa ei verolain mukaan tarvitse poimittujen marjojen myynnistä maksaa silloin, kun poimija toimii itsenäisesti ja myy marjat vaikkapa suoraan ravintolaille, tukkuostajalle, elintarvikemyyjälle tai torikauppiaalle. Silloin voi olla rauhallisin mielin eli verottajan väliintuloa ei tarvitse pelätä.

Kun heinäkuu vaihtuu elokuuksi aloitan mustikan ja puolukan poiminnan ja koitan niissäkin päästä syyskuun alkuun mennessä samoihin tuloihin, mitä näitä lakkoja poimimalla tämän heinäkuun aikana aion tienata eli 30 000 euroa/kk nettona!

Siis kun minä tienaan heinäkuussa 30 000 € ja elokuussa saman verran, olen silloin tienannut kahdessa kuukaudessa 60 000 euroa nettona! Se 60 000 euroa on summa jota kaikki ei saa edes vuodessa hankittua bruttona!
Tämän Lapin lisäksi kaiketikin Kainuussa ja myös Itä-Suomessa on yhtä hyvä hillakesä menossa.

http://www.hillamarkkinat.fi/

Sitä minä kyllä ihmettelen, minkä takia Lapissa asuvat eivät poimi marjoja? Ovatko lappilaiset niin laiskaa väkeä, että pitää toiselta puolelta maapalloa, Thaimaasta, tuoda poimijat?

Oli miten oli, minä aion poimia kuluvana kesänä (kahden kuukauden aikana) niin paljon marjoja, että saan niitten myynnistä 60 000 euroa.

28

6513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnea vaan

      Onnea ja jaksamista!

    • von Münchhausen

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Paroni_von_Münchhausen

      "Münchhausen kertoi tarinoissaan muun muassa lentäneensä tykinkuulalla, käyneensä kuussa kuumailmapallolla, vetäneen itsensä omista hiuksistaan ylös suosta sekä saaneensa sormuksen, joka tekee hänestä näkymättömän."

    • Matematiikka kusoo

      Kova jätkä kun aloittaa 10.7 ja meinaa poimia heinäkuun aikana 30000€ edestä =)

    • 2415rr12r31

      Eihän tuo vielä mitään. Poimi kuule sen jälkeen tatteja niin tuplaat tulosi!

      Voit kertoa tuon unesi äidille aamulla kun heräät. Varmaan saat puuroon lakkahillosilmän kun kauniisti pyydät ja vaihdat itse yökastelulakanasi!

    • Olipa laskelmat

      Ei lappilaiset laiskoja ole. Eilen kun menin hillasuolle, jokaisen pienenkin suopläntin äärellä oli auto tai pari tien laidassa. Kyllä ihmiset marjoja poimivat. Poimin minäkin, mutta en myyntiin. Pakastan talven varalle ja vien ystäville tuliaisina.

      Aika utopistiset on laskelmat tuolla aloittajalla. Hän ei laske kuluja pois. Olen laskenut, että kun ajelee autolla ympäri pitäjiä ja etsii hilloja, se iso kulu on vähennettävä tuloista. Jokainen aikuinen jos on järjissään käsittää, että on etsittävä niitä marjapaikkoja. Ei se ole niin, että mennään metsään ja aletaan poimia. Kyllä marjapaikkaa pitää vaihtaa päivittäin ja jos raakoja jää, samaan paikkaan kannattaa mennä vasta 2-3 pv:n kuluttua. Jos noihin tienesteihin meinaa päästä, on melkein asuttava metsässä ja koluttava monta hillasuota.

      Jos tuo olisi noin helppoa ja yksinkertaista, jättäisin HETI ikävän duunini ja hankkisin vuoden tulot heinä- syyskuun aikana. Ensin hillat, mustikat, puolukat, kaarnikat ja sienet keräisin ja muun ajan vuodesta olisin vain. Vielä kun kasvattaa itse potut, sipulit, porkkanat, punajuuret, yrtit, nauriit, sallaatit, mansikat ja viinimarjat, elää todella leveästi. Siis:KAIKKI MARJAMETSÄÄN JA HYVILLE ANSIOILLE! Jos sinulla ei satu olemaan autoa, senhän ammattimarjastus vaatii, tunkeudu jonkin autollisen följyyn.

    • 12000

      tuskin oot 11000edestä jo poiminut?

    • Riksat kohilleen

      Jokku pörröt yrittää poimia sormin. Ei sillä palkoille pääse!

      Ei muuta kun iso lumilapio ja saavi niin a vot.

    • Oli pitkä valhe

      Harhoissa olevan ihmisen höpinää tuo aloitus. Ei tule toteutumaan yhdenkään ihmisen toimesta. Sellaista yli-ihmistä ei taatusti maapallolta löydy, joka noihin ansioihin pääsee.

      Itsekin olin eilen pitkän päivän jängillä ja sain paljon marjoja. Raskasta työtä, ei sitä jaksa, jos ei pidä palauttavia välipäiviä. Sitten ajoin dieselautolla yli 200 km yhteensä siis meno ja paluu, kun menin ennalta tietämälleni hillasuolle.Ei kaikki puhdasta tuloa.

      Olen huomannut, että reilusti lipsahtaa Lapin lisää niinhin kertomuksiin poimituista marjamääristä.

    • Ukp.

      Viikko eteenpäin hilla-kausi on ohi,jostakin korvesta ehkä voi löytyä korkeintaan ja siihen pitää kävellä erräitä kilometrejä,sitä myöten määrät tippuu radikaalisti.!!!

    • Pieni lisä ansio

      Huh, huh, jopa oli laskelmat! Ei voi muuta todeta.

      Jos on hyvä vuosi, marjakausi on pitkä ja ehtii poimia kaikkia marjoja myyntiin. Mutta kuitenkin hyvin epävarmaa. Hillat on aika tarkkaan poimittu kaikilta helpommin saavutettavilta alueilta. Mustikkaa näyttää tulevan paikoin hyvin, mutta jo yksi hallayö vie tulot. Kaarnikasta ei paljon makseta ja puolukkasadon määrän voi vain arvella. Sienetkin ovat helposti paleltuvaa tavaraa.

      Kyllä ansioihin pääsee ahkeroimalla pitkää päivää. Mutta aloittaja ei ole laskelmiaan oikein räknännyt, on ne niin utopistisia. 1000 euron tienaan puhtaana käteen, saat olla kohtuullisen ahkera. Autollahan marjastajat liikkuu ja autolla näkyy ihmiset ostajille marjoja tuovan.

    • tunturi poimija

      Kyllä se on kova sana jos 40-50 KG päivässä kerää, pitää olla tosi hyvä paikka. että normaali päivä kun on hyvin hillaa niin tuossa 20 kg ehkä vähän yli.

      • Innolla marjastan

        Jos olet jängällä pitkän päivän, pitää ne hillat vielä puhdistaakin. Kävin saalistani tarjoamassa kahdelle ostajalle, ei puhdistamaton kelvannut. Millä ihmeen ajalla ne vielä ehtii putsata, jos poimii kokopäiväisesti joka päivä. Niinhän pitää tehdä jos aikoo palkoille päästä.

        Ei ne minu marjat kovinkaa roskaisia olleet. Kun ei kelvanneet ostajalle, laitoin rasiaan ja itsella pakastin. Pakastin jo aika täysi ja lisää haluttaa poimia sekä muutkin marjat pitää saada sopimaan.

        Kun on nähnyt thaikkujen tuovan marjoja ostajille, ne on niin roskaisia, että tulee mieleen:tuotiin roskia jossa oli seasa vähän marjoja. Ihmetyttää tuon aloittajan laskelmat siinäkin mielessä, että hillojen joukossa ei saa olla roskia, kun myyt ne.


    • itselle vaan

      siis hillat pitää poimia kypsinä.....ei sillo tule roskaa ja sanon että 5kg on ihan hyvä päiväsaalis,kestää jopa selkä sen määrän kyykkiä,tiukkaa tekee sekin määrä.

      • Innolla marjastan

        Poimin aina marjat kypsinä. Aina. Mutta siitä huolimatta hilloissa on roskiakin. sääskiä, männyn neulasia ja muutakin pientä roskaa. Tänä kesänä on paljon hilloja, joissa on mustia pilkkuja. En ole vielä tähän ikään nähnyt kellään täysin roskattomia hilloja.

        Itse nostelen sangosta hillat lusikalla pakasterasioihin. Aina kun näkyy roska, nyppäsen pois. Kun hillat on kypsiä ja niitä on täysi iso sangollinen, alimmat on niin mehun seassa, että vain lusikoimalla saattaa käsitellä. Sen vuoksi poiminkin mielellään pienempiin astioihn ja käyn monta reissua. Nyt olin tällä kertaa niin korvessa, että oli pakko ottaa isot astiat mukaan, kun ei ollut mahdollista palata autolle ämpärin vaihtoon. Ja hilloja tuli poimittua runsaasti.


    • et sillee

      marjastaja ei ole oikein ajan tasalla, hilloja ei poimita mäntymetsässä siis ei pitäisi olla neulasia. toiseksi sääski ei ole roska.

      • Luonto-opas uros

        et sillee: hilloja ei poimita mäntymetsässä. Voi pyhä yksinkertaisuus ja pöljyyden suuri määrä.

        Niin pitkään kun olen vuosikymmeniä kulkenut hillasoilla ja jängillä, osin korvessakin, niin kyllä hillaa ja mäntyjä on samoilla paikoilla.!!!! Avosoilla hillat on mättäiköillä ja hyvin usein, siis hyvin usein näillä samoilla pounuilla on käkkyrämäntyjä. Soiden raunamilla ja jängillä on myöskin mäntyjä. Korpihillat on metsän reunoissa ja soistuneilla metsillä. Eilenkin poimin lähes 30 litraa sellaiselta alueelta jossa on vaivaiskoivua ja kääpiöitynyttä tiheää männikköä.

        Isoja hilloja oli noiden mäntyjen tyvillä ja vaikka oikein varjeli sankoa, niin silti neulasia tippui kun rymysin niiden mäntyjen alustoissa. Niin oli hyvä hillikko, että en ole monesti sattunut moiseen, ei juuri jalansijaa. Olin onnekas.

        En ollut mäntymetsässä sen sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta oli siellä kyllä taaja se mäntyjen määrä. Mäntyjä vaikka kitukasvuisia.

        Avosuon hillat on jo ylikypsiä ja heinäsoilla niitä ei ole, mutta molempien em. reunoilla kyllä - ja myös mäntyjä.


    • vai mättähällä,heh

      Toki mänty ja hilla ovat samalla pounikolla jängän reunoilla.
      Mitä tulee sääskiin,niin ne eivät todellakaan ole roskia vaan superruokaa eli jängällä ja pusikoissa kannattaa kuljeskella monttu auki.Saa välipalan,proteiinia ja mukavan kepeän askeleen taas seuraavalle mättäälle kuin Mikki Hiiri,joka mättähältä mättähälle hyppi. Malmstenilla vaan oli kettu kainaloss tuota lorua kirjoitellessa.Ne mättäät,mättäät ei ne tainneet pounikoissa olla.

    • virtuaalipoimija

      höpöä, höpöä ja vielä kerran höpöä!

      ketjun aloittaja on mielestäni näitä ns virtuaalipoimijoita, jotka jo noin puolet ministerisalkun tölkkimäärästä juotuaan aloittavat kirjallisen tuotannon tänne nettiin.
      ajatukset ovat jopa nin lennokkaita, että ns. velatkin ovat saatavia. ja rahaa tulee, lähes tyhjästä.

    • kypsyy pitkin kessää

      Hilla on paraimmillaan (paraat sokerit) syyskuun lopussa, kun pakkanen sitä on öisin vähän paneskellut. Hirviaikhan syöjän ja juojan palijo hillatöräyksiä.

    • hilla yök

      En kyllä ole ikinä hillasta pitänyt, oli kerätty sitte milloin vaan. Mustikka se onki herkkua, hillan saa jättää vaikka mesikämmenille.

    • Tietäjä

      Valhetta, valhetta, valhetta . Yrität polkea hillan hintaa alas. Itse et ole marjastaja. Jos jänkälle menisit, tulisit itkien pois.

    • notkoselkä

      Jos kaikki hillat kypsyisivät yhtäaikaa, päivän aikana voi poimia hyvänkin saaliin, mutta kun ne eivät kypsy. Samalla suolla voi käydä monen päivän ajan. Jos viikonkin käy joka päivä hillassa, 20 kg päiväsaalis on kova juttu. Yksittäisenä päivänä voi toki poimia enemmänkin. Riippuu paljon myös siitä, puhdistaako, pakastaako vai myykö hillat suoraan. Väsyminenkin vaikuttaa tehoon.

    • lomalaperla.com

      Tervetuloa marjaisaan maastoon...


      Tarjolla vuokramökkejä paljulla tai porealtaalla 1 h etäisyydellä Helsingistä tai Turusta.

      Hinnat alkaen 220e vkl.

      www.lomalaperla.com

      Olemme myös facebookissa

      https://www.facebook.com/lomalaperla/

    • Anonyymi

      Höpö höpä😅😅😅

    • Anonyymi

      Pikku-Ikonen täällä Kuopiossa on kerännyt kolmena päivänä lakkoja 750 kg ja kanttarellejä 150 kg .

    • Anonyymi

      niinpä

    • Anonyymi

      ei lapin vetelistä ole keräämään lakkoja, siksi sinne tuleekin taikkuja keräämään.

    • Anonyymi

      Valetta pukkaa. Kukaan ei kerkiä päivässä noin paljon poimia tai oikeastaan kerätä lakkoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe