Voiko saada SYDÄRIN liiasta laihdutuksesta?

sain sydänkipuja

Olenko syönyt liian vähän? Joskus kalorit jääalle 1000/pv.Sitten menin hölkälle, sydäntä vähän koski, siis aivan vähän, mut vielä hölkän jälkeen silloin tällöin. Voiko saada sydänvian liian vähästä ruuasta? Muilla samaa? Missä vika? Hölkkä ei ollu kovn raskasta.

7

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täti-ihminen

      1) Sydänvika ja "sydäri" (sydänkohtaus, infarkti) ovat kaksi eri asiaa. Jos sinulla olisi sydänvika, se olisi kyllä terveystarkastuksissa huomattu.

      2) Liiallinen laihduttaminen ja vääränlainen ravinto voivat vahingoittaa sydäntä ja aiheuttaa kohtalokkaitakin rytmihäiriöitä.

      3) Useimmat "sydänkivuiksi" luullut tuntemukset ovat lihaskipuja. Sydänperäinen kipu on useimmiten laaja-alaista ja puristavaa ja siihen liittyy hengenahdistusta, kylmänhikisyyttä yms. oireita. Jos pystyt sormella osoittamaan, mihin kohtaan koskee, kipu ei johdu sydämestä.

      4) Kyllä, syöt liian vähän. Kenenkään ei pitäisi syödä alle 1500 kcal päivässä. Kitukuurisi voi aiheuttaa vahinkoa myös luustollesi, keuhkoillesi, munuaisillesi, aivoillesi, sydämestä puhumattakaan. Tekstisi perusteella olet hyvin nuori eikä sinun pitäisi ollenkaan laihduttaa. Kun koulut alkavat, keskustele asiasta kouluterveydenhoitajan kanssa.

    • apgrgergerg

      ai, oon noin 40 v. LOL
      ylipainoo 10 kg. Lääkäri käski laihuttaa.
      mul on kylmää oloo, iho on kylmä , sydäntä joskus rasittaa kun urheilee.
      En laihu pisaraakaan kun syön enemmän. Mssä vika? Nesteitä kai kertyy kehoon? Mistä sen voi tietää jos syy nesteen kertymiestä? Ja, kaikki sydän sairaudet ei tule esiin edes ekg:ssä., esim vajaatoiminta!
      Naisten sydänsairauksia vähätellään, ihan niin kun just sä teit.
      Joten puhut puppua. Moni esim. keuhkoembolia aiheuttaa piikki tutntemuksen sydämessä, ikään kuin iso piikki olisi isketty sydämeen (lähde: wikipedia)

      • Happuvattu

        Miksi sitten kysyt, jos itse tiedät kuitenkin paremmin?


    • daaaaa

      enhän tiedä, siksi kysyin!

    • kokenut4

      Pumppu voi pettää jos saat juurilla liian vähän pehmeitä rasvoja. Laihtuessa kroppasi käyttää energianlähteenä omaa läskiä ja se on kovaa rasvaa.

    • 1500 kcal

      Mulla on synnynnäinen sydänvika ja yhtään ei laihdutuksen aikana (-11kg) mitään moisia oireita. Osaan elää sen mukaisesti ja on lääkkeet. No naapurin emäntä päätti vähän puottaa kiloja riehumalla pihatöissä ja dieetillä... seuraavan kerran soitti teholta että täällä ollaan, kaliumarvot päin peetä ja silleen.

      Sydänvikaa ei saa liikunnasta, mutta eteisvärinän voi saada jos riehuu liikaa liian vähällä ravinnolla.

    • 4222444

      Matalalla olevat kaliumhan tarkottaa että on juonu liikaa vettä eli suolat liian alhaalla. Eli pitäis juoda kivennäisvettä jos hikoilee paljon!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe