Hissi jää jumiin. Tuleeko paniikki?

hissi ylös vai alas

Oletko jääny hissillä jumiin?

41

3334

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei oo onneksi hirveesti ollu tarvetta hisseille joten en oo.. ja mitä ahtaampaa niin sitä isompi paniikki, varsinki jos siinä on muitaki tyyppejä, mut ekaksi sitä kuitenki pyrkii rauhallisesti selvittään tuliko joku hetkellinen stoppi ja miten ne napit siinä toimii jne.. vaikka helppohan se näin on sanoa :D

      • jos kestää tunteja

        Ahtaudessa tulee kuuma!


      • jos kestää tunteja kirjoitti:

        Ahtaudessa tulee kuuma!

        hyvin james potkukelkkamainen olo.


      • Olemme Täysin Rauhal
        LaRito kirjoitti:

        hyvin james potkukelkkamainen olo.

        .

        "Olemme Täydellisessä Sielun Rauhan Tilassa"

        * A-A-A-P-U-V-A!!!!!!"!!11111!!1!1!!11! *

        har!1

        .


    • klnbl

      Olen jäänyt jumiin. Ei tule paniikkia. Otin torkut.

    • En ole jäänyt niin pitkäksi aikaa jumiin, että olisi mitään traumoja jäänyt.

      Voisin kuitenkin kuvitella, että mikäli hissiin jäisi pitemmäksi aikaa, jossain vaiheessa ahdistus takuulla kasvaisi sen verran suureksi, että pieni paniikki voisi vallata mielen. Mitä pienempi hissi, sitä ahdistavampaa.

    • Ei tule, suurimmassa osassa hissejä on radioyhteys valvomoon ja sinne voi soitella, että viittiskö joku tulla päästämään. Eikä muutenkaan ole ahtaan tai suljetun tilan kammoa. Jos ei muu auta niin 112 voi aina soittaa. Kannattaa silti varmistaa, että on mieluissa seurassa kun hissi jumittuu, jos vaikka pitää antaa tekohengitystä :s

    • Neiti Näpsä

      Pieni tauko tekee terää, ei noin vähäntä tule paniikkia. Jymähtäneessä hississä voi ottaa torkut, tai vaikkaa kokeilla kirkastaa lauluääntään.
      Tähän kohtaan korkea C! :))

    • No Panic

      Alan huutaa ja lietson paniikkia.

    • Kahdesti mieleenpainuvasti olen jäänyt.

      Lapsena äidin ja veljen kanssa. Äidin 70-lukulainen takin vyö tais jäädä kotitalomme hissin oven väliin ja siellä olimme jumissa veljen lastenrattaiden kanssa, kunnes talonmies tuli jotain huutelemaan. Sen jälkeen kuljin vuoden rappusia viidenteen ja takas, eli jonkinlainen hissikammo jäi hetkeksi..

      Toinen kerta: Olen 18v ja aloittanut opiskelun uudessa opiskelupaikassa. Jäin hissiin 6-7:n muun vielä tuntemattoman opiskelukaverin kanssa (oli typerä idea tunkea samaan hissiin, siksi jumitti). Olin porukan ainoa tyttö :/ Yhdellä oli krapula, toinen kärsi ahtaanpaikan kammosta, kolmas oli muuten vaan woodyallenmainen neuroottinen höpöttäjä tollasissa tilanteissa.. itse kai yritin jotain leppoisaa jutustelua, vaikka hiki ja hermostus alkoi pyrkiä pintaan.. Noh, ovi saatiin onneks auki, ennen kuin krapulainen oksensi, ahtaanpaikankammoinen pyörtyi jne.. Tästä jäi se kammo, että ei kolmea enempää hissiin, kiitos..

      • jonne.hissi

        Vittu mitä sekopäitä sinne tuli


      • jonne.hissi

        Vittu mitä sekopäitä sinne tuli


      • jonne.hissi

        Vittu mitä sekopäitä sinne tuli


      • jonne.hissi
        jonne.hissi kirjoitti:

        Vittu mitä sekopäitä sinne tuli

        Miks tää tuli kolme kertaa?


      • jonne.hissi
        jonne.hissi kirjoitti:

        Vittu mitä sekopäitä sinne tuli

        Miks tää tuli kolme kertaa?


      • jonne.hissi
        jonne.hissi kirjoitti:

        Vittu mitä sekopäitä sinne tuli

        Miks tää tuli kolme kertaa?


      • jonne.hissi kirjoitti:

        Vittu mitä sekopäitä sinne tuli

        Ihan normiväkeä, mun mittapuun mukaan. Vaikka enhän mä taida ns. normaaleja juuri tunteakkaan. Oma kumppani on ehkä normaalimmasta päästä. Hän taas ei ole ollenkaan samoista "piireistä", kun mun opiskelukaverit tai työkaverit, hyvä jos pari tuntee mun kautta.

        Noista se krapulainen viettää nykyään reipasta ja työteliästä uusperhe-elämää, woody allen-tyyppisen vaiheista en tiedä, viimeks oli naimisissa yhden naiskirjailijan kanssa, mutta eros. Ahtaanpaikan kammoisesta tuli porukan tunnetuin ja suurin daideilija :) Oudot on kivoi :)


    • En käytä hissiä

      Tulee paniikki.

    • Skenaarioita

      Se vähän riippuu:
      ¨jos on jo valmiiksi pissahätä tms. niin todellakin suututtaa
      ¨jos olen työajalla, eikä vessata, niin otan tirsat. Mikäs siinä.
      ¨jos olen vapaa-ajalla ja hississä on komea ja mukava mies mukana, eikä vessata niin mikäpä siinä.

      ---ei vaa, en tahdo hissiin jumiin. Voi kestää parikin päivää ennenkuin lomautetut hissimiehet saavat luvan tulla pelastamaan. Eikä 112:ssa sitä kuitenkaan katsota kiireellisksi. Sanovat kuitenkin, että "ole siellä pari päivää, meillä ei ole aikaa tällaiseen joutavaan..." Parempi kun murtautuu itse sieltä ulos.

      Joten: joko varaudut kiipeilemään hissikuilussa TAI otat singon tms mukaan aina kun menet hissiin, sillä saat ammuttua reiän seinää suoraan ulos.

      Vaikka: jos esim Jyrki Katainen ilmoittaisi jääneensä hissiin, niin en minäkään kävisi sitä sieltä hakemassa. Jääköön sinne vähäksi aikaa.

      • jonne.hissi

        Oletko kuullut että hissiin jos jää jumiin, niin ei omin neuvoin saa pyrkiä ulos, sitä paitsi kyllä sinne hissiin tule riittävästi ilmaa


    • yx jamppa

      Jos hissi jää joskus nalkkiin niin toivon, että seurassani on silloin nuori kaunis nainen, eikä iso karvainen mies.

      • jonne.hissi

        Joka miehen unelma! Tai jos on homo niin sit on haisevaa jälkeä


      • ???

        onks toi muka jokaisen tyypin unelma?


      • Har!1
        ??? kirjoitti:

        onks toi muka jokaisen tyypin unelma?

        Ai kanoottipepun mallinen peppu?


      • ???
        Har!1 kirjoitti:

        Ai kanoottipepun mallinen peppu?

        kuvan äksöni kokonaisuudessaan.


      • jonne.hissi

        Mitä vittua


    • On koettu, ei tullut paniikkia.

      Siitä sen sijaan tuli paniikki kun kersana räpläsin hissin liikkuessa oven rakoja kaulasta suht. vahvassa nyörissä riippuvalla avaimella ja se jäi jumiin oven väliin...

    • Kyöstix

      Vanhojen kerrostalojen hissit ihan karmivia...minua ei niihin saa. Menen rappujen kautta.

      • hissit pelottavia:.

        .

        USeinkaan ei mene hissi ylimpään kerrokseen

        Har!

        HAR!

        .


    • maatalon emäntä

      Hissi, mikä se on? Ei meillä maalla semmosia

      • isäntämies xy

        Se menee ylös ja alas ja pysähtellöö välistä


      • jonne.hissi

        NO KATO WIKIPEDIASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • turvamies....

      hissimiehet tiiraa kameroita jos kähmitte ja laittavat nettiin

      • jonne.hissi

        No kiitti tiedosta, olen leikkiny hissil


    • Noh psykologit on semmosia tilanteita varten, jos alkaa hissi jumittamaan. Noin muuten kerrostalon hissi on joskus jäänyt jumiin ja kylläähän siinä meinasi parku muksuna päästä. Oli näet koiralla hihna oven välissä ja aika tiukallakin vielä. Onneksi hommasta selvittiin hengissä nopean toiminnan kautta. :)

    • Hissimatka

      En.

      Olen jäänyt jumiin hissiin useampia vuosia sitten työpaikalla. Poistuin perjantai-iltana luultavasti viimeisenä työkerroksestani hissillä autohalliin, kun hissi pysähtyi pimeisiin kerroksiin. Kaikki valot sammuivat, ja oli totaalisen pimeää ja hiljaista. Hissi oli korkea, joten sieltä ei olisi päässyt ulos millään. Autohallissa myöskään matkapuhelinkenttä ei ole toiminnassa. Ehdin jo miettiä mitä hissin painikkeita pitää alkaa hapuilla.

      Muutaman minuutin kuluttua kuitenkin valot ja sähköt palasivat, ja hissi saapui autohalliin. Ymmärsin kyllä työkuvioihini liittyen, että kun kissat on poistuneet työpaikalta hiiret hyppii hissikuiluissa ja järsii paikan sähköt, kun sopivaksi katsovat. Sittemmin ovat paisuneet egoltaan pulleiksi rotiksi.

      • jonne.hissi

        No just


    • Hissikammo

      Jäin eilen hissiin jumiin :( jouduin olla hississä vähän vajaa 2 tuntia.. Kunnes hissi miehet tuli auttaan

    • En ole koskaan jäänyt hissiin jumiin mutta, jos jään ei siitä paniikkia tule.
      Ajan kanssahan sieltä pääsee pois.

      Yhdellä tuttavallani on hissikammo koska jäi hissiin jumiin.

    • Luolamadonna

      Hissikammoisena muistan vain yhden miellyttävän hetken hississä, ja se oli Meilahdessa, kun minua oltiin siirtämässä leikkaussaliin. Olin niin mömmöissä, että hihittelin peiton alla kuin idiootti.

      Muuten olen keskittynyt vain ja ainoastaan peffani kiinteyttämiseen juoksemalla kaikki elämäni kerrokset läpi ilman Konetta.

      Lievä fobia kieltämättä huvittaa kanssaihmisiä, mutta siedän sellaista yhtä hyvin kuin siedän muutakin ilkeyttä, julmuutta ja epäoikeudenmukaisuutta.

      (Hihitystä)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      146
      2033
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      116
      1582
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      95
      1397
    4. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      92
      1338
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1292
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1141
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      48
      1086
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      205
      1076
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1057
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      242
      899
    Aihe