Vastaukset 11
- saamevaiei
Onkohan enää yhtään tosi saamelaista olemassa. Kyllä saamelaiset ja lappilaiset on aika hyvin sekottuneet keskenään. Joka suvussa on liuta saamelaisia. Eihän puhdas saamelaisuus säilyisikään ilman että naisivat vain keskenään. No sitähän tietenkin monissa tämän kunnan kylissä on harrastettu tiettävästi ainakin 300-500 vuotta. Serkut menneet serkkujen kanssa, enot, setät lähisukulaisten lasten kanssa jne.....Aina joku saamelainen ollut siellä välissä vetämässä silloin tällöin. Joten tuo saamelaisuus on kyllä aika vaikea selvittää. Kuka on oikea saame ja kuka ei. Joku prosentti on monessa lappilaisessa. Poronhoitoakin ovat lappilaiset harrastaneet ja käyttäneet kulkuvälineenä samoin kuin saamelaiset. No ite en ole montakaan täysin saamea tavannut eli sellaista joka saame monessa polvessa.
- Anonyymi
Kalastaja-, metsä-, poro saamelaisia ja osa värvättiin maanviljelijöiksi. Ja siksi sukunimi otettiin paikan mukaan?
- Etupuoli
Se oikea sukupuoli tapaus .
- Anonyymi
Joku kaljupää PP
- Anonyymi
Se kuule katsotaan saamelaiseksi jo joku lähisukulainen tullut norjasta. Lapsista ja lapsenlapsista jne. Tulee suomen saamelaisia.
- Anonyymi
Ja Kunta Kinten Afrikasta.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6141600Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44867Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl485739Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12711- 45652
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30556- 32523
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494