Kelvottomat alkkarit ja rintsikat

Nättiä ja mukavaa

En ymmärrä nykyajan alushousuja, ne ovat erittäin epämukavia. Eilenkin olin töissä koko päivän alushousut vinossa peppuraossa. Liikun työssäni koko ajan ja herkkäihoisena tuollainen ei tunnu mukavalta. Olen ostanut tavallisesti vanhanaikaista mallia, joka aina toimii, mutta joskus voisi jotakin muutakin mallia käyttää. Istuvatko hipsterit ja muut teidän takapuoliinne nätisti ja ennenkaikkea mukavasti?

Olen herkkäihoinen ja selkään on tullut rintsikoiden kohdalle lähes pysyvä ihottuma. Onko sen kiinnityksen pakko olla kaikissa näteissä ja edullisissa liiveissä samassa kohtaa? Inhoan napakoita urheiluliivejä, eikä minulla ole yhtään lyhythihaista paitaakaan, josta ne eivät rumasti näkyisi joko kauluksesta tai hiha-aukoista tai molemmista. Onko teillä ehdotuksia, mistä liivini alkaisin hankkimaan?

6

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -madde-

      Olet oikeassa, muoti näyttää ajavan mukavuuden ohi usein. Itse ostan hipstereitä, mutta joudun usein jonkin verran korjaamaan niitä, että saan niistä hyvät (eikä ns. väliinmenevät).

      Jos ihottuma on liivien kiinnityskohdassa, onko kyse nikkeliallergiasta? Vai hankaus jossain muussa kohdassa?

      Minkälaisia liivejä olet käyttänyt jos tuollaista jälkeä tulee?

      Mukavien liivien ostaminen riippuu siitä mitä kokoa käyttää ja minkämalliset käy. Jos on sellaista 70-75B-C kokoa eikä tarvitse paljon tukea, löytyy mukavia kaarituettomia liivejä enemmän, jotkut jopa ok nättejä. Jos taas tarvitsee DD kuppia sitten löytyy enimmäkseen sellaisia tätimäisiä liivejä.

    • ---------

      Joskus tein itse alushousuja trikoosta ja joustopitsistä, kun sopivia alushousuja oli vaikea löytää.
      Ne olivat joko liian kireitä tai tuollaisia kuin ap kuvaili.
      Liivit joissa on leveämpi kaistale kiinnityskohdassa ovat paremmat.

    • Nättiä ja mukavaa

      Tavallisia liivejä olen käyttänyt ja nuorempana olin usein ilman liivejä. Jokin allergia voi olla, mutta enemmän veikkaan sitä, että samassa kohdassa on aina karhea möykky.
      Minäkin tein joskus niitä alushousuja, kun saumat hankasivat. Täytyy varmaan hankkia jotain toppeja aluspaidoiksi, jospa ei tarvitsisi liivejä ollenkaan.

    • loloferrari

      Moi
      Olen käyttänyt stringejä jo yli 15 vuotta enkä vaihtais tavallisiin alushousuihin takaisin. Ne on parhaat kunhan tottuu!!

    • -madde-

      Mikä on sopiva rippuu siitä onko kyse herkästä ihosta, joka ei kestä hiertämistä, kaaritukia ja saumoja. Silloin pitää valita saumattomat alushousut, materiaalit ovat usein mikrokuitua, miellyttävää ja mahdollista toteuttaa saumattomana. Noita on usealla merkillä ihan perus-Anttila, Lindex, yms. voi löytää, sitten Calvin Klein, Sloggit yms.

      Liivit pitää ottaa kaarituettomat "soft-cup" liivit, suomeksi usein termillä pehmeät rintaliivit. Näitä on joissain merkeissä myynnissä Suomessakin. Calvin Klein, Sloggi, yms. Myös Kappahlissa on jokin "pehmeä" liivi.

      Jos on pienehkörintainen, sitten pehemä toppikin käy, esim. Elloksella on aika kivoja erivärisiä toppeja.

      Maailmalla on lisää merkkejä, esim. Spanx Wireless liivit sekä ainakin Espanjassa olen nähnyt herkälle iholle tehtyä merkkiä Avet.

      Jos ongelma onkin lateksiallergia tai etä iho ei siedä synteettisiä kuituja, sitten pitää etsiä luomupuuvillasta tehtyjä alusvaatteita. Tai silkistä, bambusta, yms.
      Koko alusasusettiä en muista Suomessa nähneeni, paitsi olen kuullut että Nudge-kaupassa Helsingissä olisi ranskalaista ekomerkkiä.

      Muuten saa varmaan seikkailla netissä etsien.

    • kitty kat

      Mulle on hipserit käyneet hyvin, ennen ostin tai-mallisia niin ne oli just aina vaossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe