Yhdessä kevyempään elämään!

Kevyempi jouluna

Heippa kaikille. :)

Olen nainen jolle on tullut ylimääräisiä kiloja vuoden aikana 12kg työn vaihduttua aktiivisesta kävelemisestä konttorityöhön. Mutta nyt saa riittää!! Se, että joka päivä vaateet kiristävät, on väsyneempi, eikä jaksa tehdä mitään töiden jälkeen on suuri syy miksi nyt täytyy laittaa kroppa takaisin kuntoon. :)
Tavoite on saada -12kg pois jouluun menessä. Pituutta löytyy 163cm ja painoa tällä hetkellä 72,6kg. :(

Koska me kaikki tiedämme, että yksin laihduttaminen on hankalaa ja retkahtamisia sattuu. Niin haluan haastaa teidät kaikki jotka kamppailette painonne kanssa yhdessä laihduttamaan! Oli tavoitteene sitten saada pois -5kg tai -20kg niin autetaan yhdessä toisiamme. Jakamalla vinkkejä ja kertomalla kuinka paino on lähtenyt tippumaan.

Itselläni suurin motivaation säilyminen on juuri se, kun kuulee muiden tavoitteita ja niiden onnistumisia. :) Ja toki kun huomaa, että ne vanhat vaateet jotka kaapissa ovat olleet mahtuvat jälleen kerran päälle ja näyttävät hyvältä. :)

Joten nyt yhdessä aloitamme kevyemmän elämän ja joulukuussa voimme olla itsestämme ja toisistamme ylpeitä mitä olemme saavuttaneet! :)

Toivon, että tänne kirjoitetaan vaan asiallisia asioita, eikä ketään ala kauhistelemaan toisten painoja! Koska laihduttajaa ei saa arvostella, sillä hän on tehnyt jo elämän muutoksen alkaessaan laihduttamaan! :)

6

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuinen1

      Hei!
      Olen aika reippaasti ylipainoinen. 165/92 ja satanen lähestyy uhkaavasti.
      Tavoite olisi , että paino alkaisi numerolla 7.
      Liikun aktiivisesti eli käyn kuntosalilla ja pyöräilen.
      Lihavuuden suurin syy on ilman muuta yksinkertainen: syön enemmän kuin kulutan.
      Syöminen on keskittynyt iltaan. Syön aamulla puuron/kananmunan, lounas , välipaa ja iltaruuan jälkeen alkaa täydellinen repsahdus.
      Tähän kun löytäisi avun, konstin tai jotain...

    • Ylimääräistä15kg

      Hei! Itse olen huomannut iltarepsahduksen johtuvan liian pienistä annoskoosta ja liian pitkistä ateria väleistä. Jos tekee mieli jotain tiettyä on kyse tunnesyömisestä johon itsellä on auttanut veden juonti ja sanominen itselle ettei oikeasti ole nälkä ja ruvennut tekemään jotain muuta esim. katsonut telkkua, käynyt netissä. Tärkeintä on saada ajatukset muualle. jos kuitenkin aterioiden annoskoot ja ateriavälit on ok niin kannattaa vaikka ostaa iltasyötäväksi rasiallinen kirsikkatomaatteja tai porkkanoita eli lisätä suoraa yksi ylimääräinen välipala iltaan. Muistakaa juoda paljon vettä! Sillä on suuri merkitys painonpudotuksessa. Veteen voi lisätä esim. sitruunaa mauksi. Tsemppiä urakkaan!

      Itsellä alunperin pudotettavaa 15kg joista 12kg vielä jäljellä. Olen mukana ketjussa nimeltä Toinen Kahden kuukauden läskinpolttohaaste jossa katsotaan kuinka saa kahden kuukauden aikana painoa tippumaan. Jatkan ketjua niin kauan että pääsen painoon 57kg tai kunnon lihaksilla olen valmis 60kg kohdalla :) Pituutta 166cm

    • kevyempi jouluna

      Heippa! :)

      Ihana kuulla, että tänne on tullut muitakin mukaan!

      Minun ongelma on se, etten kestä kuntosalilla olemista. Ennen juoksin työpäivän jälkeen ja treenasin ahkerasti kotona, mutta nyt se kaikki on jäännyt. Jos illalla on tylsää istun sohvalla ja syön. Eli minulla sama ongelma kuin ikuinen1:llä, että illat menee syödessä.
      Tuota en ole vielä kokeillutkaan siis veden juomista jos tekisi mieli alkaa syömään juuri niihin tunteisiin. Itse käytän usein sitä, että kun menen ruokakauppaan otan purkan suuhun niin säästyn herkkujen ostamiselta.
      Koska makean nälkä ei silloin häiritse minua.
      Tuo veden juonti on hyvä muistutus koska itse olen sen unohtanut täysin! Limu kun on minun paheeni ja suuri sellainen.

      Viime viikonlopusta aloitin kuntopyörällä pyöräilyn sisällä ja kyllä se tästä. Haluan takaisin entisiin mittoihini jouluun mennessä!

      Eihän se olisi kuin vain 2kg kuukaudessa jos jouluksi esim. 10kg pudottaisi. :)

    • Ikuinen1

      Huomenia!
      Kuntosali/ohjatut tunnit eivät kaikkia viehätä. Itse olen jostain kumman syystä niihin tykästynyt. Onneksi:..
      Vesi on minulle myös ongelma. Tiedän, että sitä pitäisi juoda mutta jostain syystä se pääsee unohtumaan. Nykyinen tavoite on realistinen. Laitan litran kannuun vettä ja olen opetellut juomaan sen ensi alkuun iltaan mennessä, kun tämä alkaa sujumaan niin määrää lisätään:)
      Olen tiedostanut , että syön, kun olen tylsistynyt,stressaantunut muuten alamaissa ja aina tämä kohdistuu sinne iltaan. Olisin edes käsityöihminen niin käsillä olisi muutakin tekemistä kuin riuhtoa jääkaapin ovea.

    • Ylimääräistä15kg

      Jos kaipaat käsille tekemistä homma stressipallo tai niitä joilla parannetaan puristusvoimaa sormille(en muista nimeä :D). Näin saat tekemistä käsille katsoessa esim telkkaria tai tietokoneella ollessa ja kehosi oppii ettei sohvalla ollessa syödä mitään :D Voit myös nostaa painoja istuessasi ja kehittää hauista :)

    • kevyempi jouluna

      Heippa! :)

      Itse olen koittanut nyt tuota kuntopyörää, mutta koska se on aika yksipuolista vaikka telkkaa katsoisin niin vaihtelua kaipaan, siksi alkanut miettimään jos tuon juoksemisen aloittaisin taas. Se aloittaminen on vain vaikeaa kun viimeksi tosiaan ollut sen 12kg kevyempi kun on sitä harrastanut. :)

      Veden juonti on itselläni lähtenyt aika hyvin käyntiin otin tyhjän ison vissy pullon töihin ja täytän sen aina täyteen aamulla ja juon sitä pitkin päivää, vielä en ole onnistunut juomaan koko pulloa päivän aikana, koska siinä on myös se toinen puoli eli vessassa saa sitten juosta. :D

      Kiloja itselläni ei ole tippunut, vaan niitä on jopa tullut se 1kg lisää. :O Ja tämähän sitten tuntui kunnon takapakilta, mutta koska olen päättänyt että se -12kg lähtee niin se lähtee. Tosin pitäisi nyt vain aloittaa se, kun tulee kotiin ja jos ei ole tekemistä lähtisi lenkille eikä jäisi sohvalle koko illaksi tai tähän koneelle. :) Pään sisältähän se laihdutus lähtee. :)

      Tsemppiä taas loppu viikoksi ja kyllä me onnistutaan. Kuinka teidän viikko on lähtenyt käyntiin? :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe