Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nuoret eivät rahapalkkaa tarvitse

pennuille kuria

Hyvä nyrkkisääntö yrittäjille on se, että mikäli nuori ei ole osannut kirjallista työsopimusta tehdä niin se on sama asia kuin työsopimusta ei olisi ollenkaan. Ja näinhän se on! Nuorille rahaa paljon tärkeämpi asia on kesätyöstä saatava työkokemus, jonka saaminen voittaa aina joutavanpäiväisen lorvimisen kavereiden kanssa tai tietokoneen ääressä. Ja jos nuori rupeaa hankalaksi ja rupeaa kinumaan rahaa, voi suoraan sanoa että turha sitten etsiä töitä mistään jatkossa - ovathan työnantajat hyvin verkostoituneita ja vastarannan kiisket päätyvät nopeasti mustalle listalle!

9

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luottamusmies Turust

      Itseasiassa tilanne on hieman toisin.

      Nimittäin mikäli työsopimus solmitaan vain suullisesti, on työnantajan annettava kirjallinen selvitys työsopimuksen ehdoista. Selvitys on annettava työntekijälle joka on työsuhteessa toistaiseksi tai vähintään kuukauden pituisen ajan ja selvitys on annettava ensimmäisen palkanmaksun yhteydessä. (TSL 2. Luku 4. Mom)

    • ......

      No eihän nuoren tarvi töistä tehdä, kun ei kerran ole töissä.

    • kiitos luottamusmies

      Eli päivää ennen kun kuukausi on täynnä pitää pentu pistää pihalle ja lakiakaan ei ole rikottu

    • vapaa kasvatus syy

      Samaa mieltä. Raha menee kuitenkin viinaan ja tupakkaan tai jopa huumeisiin. Nuorille ei senttiäkään rahaa, opetelkoon ensin terveet elämäntavat!

    • 14-vuotias

      Okei, tää keskustelu on täynnä raivostuttavaa yleistämistä. Hyvin usea nuorista ei käytä päihteitä ollenkaan ja kyllä rahalle löytyy nuorilla aina käyttöä. Mutta mikäli teidän mielestänne nuori ei saisi opetella vastuuta (palkan takia lähinnä nuoret hakevat kesätöitä) ja heidän pitäisi elää vanhempiensa siipien suojassa mahdollisimman pitkään, niin ei siinä mitään. Omasta mielestäni on huomattavasti kätevämpää jos nuori saa itse tienata ainakin osan rahoistaan.

    • minä

      Minä olen itse kohta 16 ja haen kesätöitä rahan takia. Mutta ei raha mene mihinkään viinaan tai tupakkaan vaan olen keräämässä rahaa vaihto-oppilasvuoteen, jonne saan lähteä jos kerään koko rahan itse.

    • pasdckwpo

      Töissä yleensä rahan takia ollaan. Juuri tuollaisten niinkun ap:en kaltaisten ihmisten takia ketään ei kiinnosta tehdä töitä. Minua vanhempi sukupolvi puhuu kuinka he on mennyt viisitoistavuotiaana töihin koska heille on ystävällisesti se annettu. Mutta mihin se ystävällisyys on kadonnut...? Kusipää 40weet puhuu mutta ei mitään tee. Kattois peiliin. Olin 16w kun ei ollut kirjallista sopimusta eikä palkkoja näkynyt, menin pomon juttusille eikä suostunut maksamaan. Onneksi olen aina ollut isokokoinen ja väkivallan avuin sain palkat. EI KENENKÄÄN ILMASTA TYÖTÄ PIDÄ TEHDÄ....

    • Lott@

      Itse nuorena ihmisenä ihmettelen tätä aloitusta.
      Nuoret eivät ilmaiseksi työtä tee. Eihän nuori saa tästä mitään intoa työelämään jos teet suht raskasta työtä (henkisesti kuin fyysisesti) etkä saa palkkaa. Itse en menisi työpaikkaan, vaikka kesätöihin jos en palkkaa saisi. ILMAISTA TYÖVOIMAAHAN TÄMÄ OLISI! Kaikenlisäksi, vanhemmilla nykyään on se periaate: "Et saa rahaa, mene töihin." Ei siis kaikilla vanhemmilla, mutta yleistetään vaikka näin.

      On monia 16vuotiaita jotka asuvat yksin kotonaan. Syinä yksinasumiseen on esimerkiksi vanhempien päätös, että nuori pärjää yksin kotona tai muutto opiskelupaikan perässä.

    • trhtrsh

      Ei näin. Mutta lihaville ihmisille vähemmän palkkaa, kun näemmä menee rahat vaan kakkuun ja pullaan. Kyllä niitä keski-ikäisiä tankkeja on tässä maassa jo tarpeeksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe