Mitenkään olisi varaa jäädä vuorotteluvapaalle

Onkos näin..

Saisin käsittääkseni jotain 660 euroa kuukaudessa "palkkaa" vuorotteluvapaalla.
Siitä miinus vuokrakulut melkein 500 euroa ja loppuja tarvii edes mainita mit
kuluja on niin ei pientäkään tovioa edes kuvitellakkaan olla sellasella vapaalla.

Ymmärsinkö oikein?

Parisuhteessahan toinen voisi periaatteessa ollakkin
vuorotteluvapaalla vaikka pienituloisilla sekin nyt voi olla
aika tiukkaa. Riippuu millämallilla se elämä on, lainoja sun muita,
harrastuskuluja jne.

Kyllä minäkin voisin unohdaa veneilyn/kalastuksen jos
tulot olisi vaan luokkaa 660, enhän mä pääsisi kuin hädintuskin
satamaan autolla niin roskiksesta saisi jo dyykkää ruuat :)

11

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpä..

      Vain varakkaille.

      Ei normituloisille ole tähän mahdollisuutta.
      Jos palkasta jää käteen vain puolet niin yhtälö on ihan mahdoton.

      • Vapaalla oleva

        Täytyy realisoida omaisuutta, niin voi jäädä vapaalle.


      • swdeccwcc
        Vapaalla oleva kirjoitti:

        Täytyy realisoida omaisuutta, niin voi jäädä vapaalle.

        Niin, eli myy kaikki pois ja jäljellä asunto ja kengät, voi ulkoilla vaikka vuoden.

        Varakkaiden vapaat.


    • Piotriski

      Olethan ollut yli kymmenen vuotta työelämässä! Säästöön ainakin 100€ kuussa. Eli 120x100€=12000€ plus tuotto koska olet sijoittanut ne.

      Näillä säästöillä sinä pystyt jäämään vuorotteluvapaalle ellei hallitus ehdi poistaa sitä ensin.

    • arghhh1

      noh.... olin juuri vuorotteluvapaalla muutaman kuukauden ja 4800e/kk bruttotuloista kertyy vuorottelukorvausta 1500e/kk josta verottaja nappaa kolmanneksen koska työtulot vaikuttavat tietysti vuosiverotukseen. Ei pienituloisten hommaa jos ei kotoa löydy toista joka tasaa asumiskulut. Kyllähän on käsittämätöntä jos korvauksen tasoa vielä alennetaan. Silloin tästä tulee kyllä "herrojen huvia"

    • nainen4

      niinkuin tuossa joku jo kirjoitti, niin kannattaa yrittää säästää jonkun verran ennen vuorottelulle jäämistä. Tuommoinen 100 euroa kuussa vaikkapa vuoden ajan, niin se auttaa jo paljon. Vuorottelun aikana säästää esim. ruokakuluissa, koska on aikaa tehdä sellaisiakin ruokia jossa kypsyminen vie aikaa. Ja kerkiää kaupassa rauhassa katsella halvempia vaihtoehtoja, ei ole kiire minnekään.

    • yksi käämijä vaan

      Mun palkka oli 1800€ käteen ja vuorotteluvapaalla 990€ kyllähän se aika pudotus oli mutta pidin vain 3kk

    • vuorovapaalla ollut

      Riittävä työsuhteen vuosimäärä jolloin maksimi joka keskimäärin hieman yli puolet työssä olevasta palkasta netto. (eläkeläisen tuloilla siis) erotuksena se, että ei saa mitään erillistä rahallista tukea mihinkään koska itse on vapaaehtoisesti kyseisessä tilassa!

      Velaton talous tai minimissään toinen ansiotyössä! Henk.koht tulot laskevat n. 40% ja sillekkin on viive kun maksua alkaa tulla n. 1.5kk...

      Veneilyn ja kalastuksen luulisi lisääntyvän kun aikaa on ja kalaa ruuaksi...

    • ihmettelijä1000

      Hieman yli tonnin siis tienaat kk ja olet itkukurkussa kuvttelemaan vuorotteluvapaalle miten pärjää??? Jatka kuvittelua!

      • köyhät kyykkyyn

        Joo, saat ehkä 150€ kk. Jäin itse 3kk vapaalle ja kkpalkkani on 2000€ kk. Sain eilen ensimmäisen palkkani 360 €. Ei kyllä juhlita...


    • SopiiKaikille

      Olin itse vuorotteluvapaalla vuoden ja ihan normaalituloinen palkansaaja olen. Vuokrasin asuntoni ja reissasin vuoden ympäri maailmaa. Mitään juoksevia kuluja ei minulla Suomessa ollut. Korvaus riittää mainiosti helvemmissa maissa elämiseen sisältäen majoituksen, ruoat, puhelimen jne... Joinain kuukausina jäi jopa hieman säästöönkin rahaa. Omia säästöjä en vuoden aikana käyttänyt euroakaan. Suosittelen kaikille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe