Polvikipu

polvikipu

Heippa!

Noin 1,5 viikkoa sitten toinen polvi kipeytyi lenkin jälkeen, niin että kävely oli vaikeaa. Typeränä juoksin täysiä melko jyrkkää ja pitkää alamäkeä (yleensä en mäkiä juokse) josta veikkaan tämän kivun johtuvan... Viikossa kipu hälveni ja lähdin lenkille taas tuossa pari päivää sitten kunnes kipu ilmaantui jälleen kovana.

Olen tässä lueskellut juoksijan polvista ja ties mistä. Oma kipuni tuntuu enemmänkin jalan sisäsyrjässä ja jonkin verran polvilumpiossa. Myös kyseisen jalan reisi on jokseenkin hellänä. Juoksijan polvessa kipu ilmeisesti tuntuu ulkosyrjässä? Kävellessä jalkaa joutuu pitämään melko suorana. Rappusten nousu on helpohkoa, mutta alasmeno yhtä tuskaa ja todella vaikeaa.

Juolahtaako kellään mieleen mitä tämä voisi mahdollisesti olla? Lääkäriin menen tietysti heti jos kipu pitkittyy. Olen hoitanut kipua kylmäpussilla, levolla, voimakkaammalla voltarenilla ja kokeillut kinesioteippauksia. Teippaukset on auttaneet ja lievittäneet kipua, tosin on vaikea tietää mitä ja miten teipata kun en ole varma mistä kipu johtuu.

Juoksua minulla on takana noin 8 vuotta, joista 3v minimalistikengillä (ei koskaan mitään ongelmia ollut näiden kanssa).

4

540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemustakin on

Jos kipu on siinä polven alapuolella sisäsyrjällä, voisi kyse olla pes anserinuksen ärtymisestä. Tähän kiinniitty siis kolme reiden lihasta, joiden kiinnityskohta voi olla ärtynyt. Näi ollen tunnet kivun myös siellä sisäreidessä, jossa lihakset kulkevat. Googletappas itse lisää, jos tunnustaisi koskevan sinua. Venyttelyä, lepoa ja juoksutekniikan viilausta sanoinsin minä.

• manrunnerman,

Lyhyesti:LEPO. Nyt vaan muuta treeniä, uintia jne.Anna jalan levätä.

• teemukoo2

tuli vaan sellainenkin juttu mieleen että itselläni kipeytyi polven ulkosyrjä kympin lenkillä kun hankin kompressio-sukat. Huomasin jälkeenpäin että jos vedin kompressiosukan yläreunan liian lähelle polvea, polvi kipeytyi. Nyt kunjätän 1-2cm alemmaksi yläreunan ei ongelmia, olisiko sitten jokin verenkiertojuttu myös mahdollista. Syitä voi olla monia mutta polven rakenteelliset viat varmaan kannattaa tutkituttaa ennen kun tulee piiiitkä tauko..

• Sticks

Vaikea sanoa mikä polveasi vaivaa mutta itsellä vähän väliä pieniä ongelma jalkjen kanssa. Ikä tekee tehtävänsä, ja minulla erityisesti huono lihashuolto kun olen laiska venyttelemään. Kilometrejä tulee 50 viikossa. Mäkinen maasto tekee minulla sen että reidet kovilla ja sieltä vaivat säteilevät mitä ihmeellisemmin.mhierojalla säännöllisesti etureisia hierotutan ja näin vaivojen kanssa pystyy elämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe