Polvikipu

polvikipu

Heippa!

Noin 1,5 viikkoa sitten toinen polvi kipeytyi lenkin jälkeen, niin että kävely oli vaikeaa. Typeränä juoksin täysiä melko jyrkkää ja pitkää alamäkeä (yleensä en mäkiä juokse) josta veikkaan tämän kivun johtuvan... Viikossa kipu hälveni ja lähdin lenkille taas tuossa pari päivää sitten kunnes kipu ilmaantui jälleen kovana.

Olen tässä lueskellut juoksijan polvista ja ties mistä. Oma kipuni tuntuu enemmänkin jalan sisäsyrjässä ja jonkin verran polvilumpiossa. Myös kyseisen jalan reisi on jokseenkin hellänä. Juoksijan polvessa kipu ilmeisesti tuntuu ulkosyrjässä? Kävellessä jalkaa joutuu pitämään melko suorana. Rappusten nousu on helpohkoa, mutta alasmeno yhtä tuskaa ja todella vaikeaa.

Juolahtaako kellään mieleen mitä tämä voisi mahdollisesti olla? Lääkäriin menen tietysti heti jos kipu pitkittyy. Olen hoitanut kipua kylmäpussilla, levolla, voimakkaammalla voltarenilla ja kokeillut kinesioteippauksia. Teippaukset on auttaneet ja lievittäneet kipua, tosin on vaikea tietää mitä ja miten teipata kun en ole varma mistä kipu johtuu.

Juoksua minulla on takana noin 8 vuotta, joista 3v minimalistikengillä (ei koskaan mitään ongelmia ollut näiden kanssa).

4

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemustakin on

Jos kipu on siinä polven alapuolella sisäsyrjällä, voisi kyse olla pes anserinuksen ärtymisestä. Tähän kiinniitty siis kolme reiden lihasta, joiden kiinnityskohta voi olla ärtynyt. Näi ollen tunnet kivun myös siellä sisäreidessä, jossa lihakset kulkevat. Googletappas itse lisää, jos tunnustaisi koskevan sinua. Venyttelyä, lepoa ja juoksutekniikan viilausta sanoinsin minä.

• manrunnerman,

Lyhyesti:LEPO. Nyt vaan muuta treeniä, uintia jne.Anna jalan levätä.

• teemukoo2

tuli vaan sellainenkin juttu mieleen että itselläni kipeytyi polven ulkosyrjä kympin lenkillä kun hankin kompressio-sukat. Huomasin jälkeenpäin että jos vedin kompressiosukan yläreunan liian lähelle polvea, polvi kipeytyi. Nyt kunjätän 1-2cm alemmaksi yläreunan ei ongelmia, olisiko sitten jokin verenkiertojuttu myös mahdollista. Syitä voi olla monia mutta polven rakenteelliset viat varmaan kannattaa tutkituttaa ennen kun tulee piiiitkä tauko..

• Sticks

Vaikea sanoa mikä polveasi vaivaa mutta itsellä vähän väliä pieniä ongelma jalkjen kanssa. Ikä tekee tehtävänsä, ja minulla erityisesti huono lihashuolto kun olen laiska venyttelemään. Kilometrejä tulee 50 viikossa. Mäkinen maasto tekee minulla sen että reidet kovilla ja sieltä vaivat säteilevät mitä ihmeellisemmin.mhierojalla säännöllisesti etureisia hierotutan ja näin vaivojen kanssa pystyy elämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1390
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1115
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      975
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      68
      866
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe