Voinko johonkin vihjata entisen työnantajani pimeästä palkanmaksusta ja matalista palkoista? Voidaanko palkan ylipäätään katsoa olevan liian alhainen, jos se on provisio?
Työntekijöille ei maksettu lainkaan palkkaa työvuoron valmistelutehtävistä eikä koulutusajalta. Kyseessä oli osa-aikainen yötyö provisiopalkalla, itselleni kertyi kahdesta työkeikasta (yhteensä noin 10 h) noin 30 euroa plus nämä pimeästi maksetut "palkkiot".
Voiko tästä vihjata johonkin nimettömästi? Onko lakia rikottu muuten kuin pimeän palkanmaksun osalta? Ja vaikuttaako ilmoittamiseen se, että en ole itse enää pitkään aikaan ollut tuolla töissä?
Voinko käräyttää?
5
278
Vastaukset
- Semmoista peliä
Voit. Ilmoita verottajalle työnantajasta, joka ei suorita työnantajavelvoitteitaan.
Täytyy muistaa, että verojen maksamatta jättäminen kielii myös siitä, että työeläkemaksut ja työttömyysvakuutusmaksut sekä muut työnantajamaksut ovat rästissä.- Semmoista peliä
Matalasta palkasta taas saattaa saada syytteen kiskonnantapaisesta työsyrjinnästä. Asiat ratkaistaan toki tapauskohtaisesti.
- Yön rotary
Mutta missä ja miten tämä ilmoitetaan? :(
- Semmoista peliä
Tuolta löydät verotarkastusyksiköiden yhteystiedot lääneittäin. Yksikköön voit lähettää joko etanapostia tai soittaa läänisi verotarkastusyksikköön. Viranomainen tekee soiton johdosta rutiinitarkastukset ja päättää sen jälkeen onko tarve tehdä jatkotoimenpiteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli439678Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.674687"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn584304Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1372806Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1252625Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji1652415Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait211780- 201527
Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.341523Älä nyt ainakaan pelkää
että enää yritän lähelle. Kyllähän toisen rajoja on kunnioitettava. Olen ymmärtänyt täysin, että en kiinnosta sillä tava72950