Poikaystävä ei pidä yhteyttä tarpeeksi usein

Takiainen(ko?)

Minulla on ongelma: en osaa olla päivääkään ilman poikaystävääni. =(

Olemme seurustelleet muutaman kuukauden ja olemme lähentyneet toisiamme hitaasti, mutta varmasti. Vielä emme ole siinä pisteessä, että tapaisin hänen vanhempansa tai nukkuisimme yhdessä. Mutta kaikki aikanaan. Molemmat ovat oikein onnellisia yhdessä!

On alusta asti ollut täysin normaalia, että toisinaan poikaystävästäni ei kuulu mitään 4 päivään, ei puhelua, ei tekstaria. Lopulta sorrun itse kyselemään kuulumisia ja sovimme seuraavan tapaamisen. Ei ole kyse siitä, ettei hän haluaisi nähdä. Hän on 35-vuotias ja asunut yksin 7 vuotta, eikä hänellä ole paljoa kokemusta seurustelusta. Ne vähäisetkin viritykset on päättynyt huonoon kokemuksiin, joka on tehnyt hänestä erittäin varovaisen. Luonnollisesti hän on tottunut tekemään mitä huvittaa ja se on minusta ihan ok, en halua millään lailla rajoittaa hänen elämäänsä.

Mutta ongelma on, että itse olen työtön, eikä minulla ole juurikaan tekemistä päivisin. Luonnollisesti haluaisin olla hänen kanssaan mahdollisimman paljon. En pysty edes tapaamaan ystäviäni ilman, etten ajattelisi häntä. =((

Hän oli kesälomalla ja vietimme kaksi viikkoa yhdessä joka päivä. Tällöin hän oli aktiivisempi osapuoli sopimaan tapaamisia. Teimme yhdessä vaikka mitä kivaa ja hän omistautui melkein täysin ja ainoastaan minulle. Olin onneni kukkuloilla! Mutta sitten, viimeisellä kesälomaviikolla aktiivisuus loppui. Ymmärrän, että hän haluaa nauttia viimeisestä kesälomaviikostaan kalastellen ja ystäviensä kanssa puuhastellen. Mutta miten saisin hänen päähänsä, että hän voisi edes soittaa useammin, vaikkemme näkisikään? Tai heittää silloin tällöin tekstiviestillä.

Tiedän, että ongelma on minussa ja olen typerä. En halua käydä asiasta keskustelua hänen kanssaan, sillä se varmasti pelottaa hänet pois. Viisainta olisi antaa miehen ilmoitella välillä itsestään, mutta en malttamattomuuttani pysty siihen. =( Onko kenelläkään ideoita, millä saisin itselleni lisää malttia?

Onko teillä vastaavia kokemuksia miestenne kanssa ja tarkoittaako tämä ongelma automaattisesti eroa? En ole nalkuttavaa sorttia ja jokaisella on oikeus myös omaan elämään ja aikaan, vaikka parisuhteessa ollaankin.

12

3704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n30+

4 päivää on melko pitkä aika. Voisitko kysyä kuinka usein hän haluaa viestiä tai nähdä, ja miksi sä joudut aina kyselemään perään. Että kiinnostaako häntä kunnolla. Riittävän kiinnostunut mies ei ole poissa pitkiä aikoja yleensä, ja suo huomiota naiselle.

Voit keksiä harrastuksia itsellesi ja kehittää itseäsi. Harrastusvälineitä tai työvälineitä. Silti miehen pitäisi olla aktiivinen, jos haluaa näyttää että kiinnostaa. Muuten ei kiinnosta tarpeeksi, ehkä. :(

Onko hän ystävien kanssa todella, vai onko hänellä nainen muualla. Tapaileeko hän montaa vielä yhtä aikaa, kunnes joku suhde varmistuu? Onko kiinnostunut kun ei soita tai viesti. Minulle tulisi ainakin kiire viestiä jos olis joku kumppani. Edes selitys aiemmista huonoista kokemuksista ei vakuuta... Minäkin selitän aiempia huonoja suhteita jos joku ei kiinnosta, enkä halua oikein nähdä.

Ei sulla tarvitse olla malttia loputtomasti ja tolkuttomasti. Miehellä on omaa aikaa ihan riittävästi. 4 päivää on liian pitkiä välejä kenelle tahansa ilman että mitään kuuluu, mitään. Jos mies olisi tosissaan, hän ottaisi usein yhteyttä eikä malttaisi olla erossa. Mitä jos miehellä onkin muualla avovaimo, ja esittää sinkkua? Tai ehkä on vapaa oikeasti? Kumman luona aina olette? Kutsuuko mies sinut omaan kotiinsa? Eikä varaasuntoonsa? Mitä jos vaimo oli ne 2 viikkoa matkoilla? Ja mies sun luona? Toivottavasti mies on rehellinen.

Toivon että suhde etenee. Mutta ota selvää miehen taustoista jotenkin. Pyörittääkö hän naisia? Pitääkö varalla sinua? Onko mitään oma-aloitteisuutta hänellä. Jos ei ole kiinnostunut, toinen saa yleensä vaan odottaa ja odottaa. Ja olla se joka kyselee. Hälytyskellot joskus soi.

En tiedä jos kaikki onkin hyvin. Mutta eivät miehet ole pyhimyksiä useimmat. Heillä on usein kontaktia toisiin naisiin, ennestään. Olettko sopineet suhteesta kunnolla? Ei nukkumista yhdessä? Kokeeko mies seurustelevansa vai tapailevansa vaan kevyesti? Seksiä pelkästään? Vai ei sitäkään? Mitä hän haluaa sinusta?

Jos toinen säikähtää, eipä ole kummoinen kiinnostuksen taso. Kiinnostunut mies ei säikähdä monestakaan asiasta. Toki kiinnostus voi syttyä vielä. Mikäli on mahdollisuuksia. Oletko paljon nuorempi? Vai samanikäinen? Mies etsii joskus paljon nuorempaa naista. Minkälaisia kontakteja miehellä on työelämässä, vapaalla ja muulloin? Pelkääkö hän sinun työttömyyttäsi? Se olisi väärin sinua kohtaan.

Minkälaiset arvot miehellä on elämässään. Se kaksiviikkoa meni kuitenkin hyvin. Haluaako hän siitä rauhoittua ennen elokuun töitä? Tuleeko tunne että mies on luotettava kun olet hänen kanssaan samassa huoneessa? Avoin? Kertooko hän asioistaan? Vai kiireinen ja sulkeutunut? Sulkeutuminen ei ole hyvä merkki, mies ei luota vielä silloin. Jos myöhemminkään?

Löydät elämään kyllä muutakin sisältöä kun mietit ajan kanssa. Kerro miten kävi.

• niin siis

"Löydät elämään kyllä muutakin sisältöä kun mietit ajan kanssa."

Siis tarkoitin sillä aikaa kun odottaa viestiä ja mitä toinen tuumailee. Mutta jos hän vielä katselee toista naista samaan aikaan, hänen kannattaisi olla rehellinen. Ellei ole sellainen Ei naisten suosiossa oleva ei-niin-komea mies. Sitten olisi uskottavaa olla eristynyt ja kaverien kanssa vain.

• Takiainen(ko?)

Kiitos vastauksestasi n30 !

Olet aivan oikeassa tuossa harrastus-asiassa, minun on pakko keksiä elämääni muutakin sisältöä kuin mies. Miksi naiset ”hylkäävät” ystävänsä ja keskittyvät olemaan pelkästään miehensä kanssa 24/7? Ei ihme, että suhteet kuolevat muutaman vuoden jälkeen, kun toisen naama alkaa tympiä.

Muita naisia ei ole hänellä kuvioissa ja hän aikoinaan toivoi, ettemme tapaile muita. Hän on erittäin rehellinen ja kertoo asioistaan avoimesti. Olen häntä 7 vuotta nuorempi, eikä hän ole onneksi pelästynyt, vaikka on nähnyt minusta myös kipakamman puolen.

Seksiä on ollut neljänsistä treffeistä lähtien säännöllisesti. Tiedän, etten ole miehelle pelkkä panopuu, vaan hän on esitellyt minut kavereilleen ylpeänä ja on muutenkin rakastuneen oloinen. Hän mainitsi viime kerralla jo vakiintuneesta parisuhteesta ja otti minut kainaloonsa hymyillen.

Olen ottanut puheeksi, miksei hän halua nukkua kanssani. Syynä on pelkästään se, että sänky on liian pieni, sillä hän on kova pyörimään. Kyse on myös tottumuksesta, hän ilmeisesti on tarkka reviiristään. Eikä tarkemmin ajatellen nukkuminen niin iso asia ole, sillä vietämme aikaa yhdessä pitkälle yöhön ja hyvin nukkuminen on molemmille tärkeää.

Joten ehkä huoleni on turha. Hän on aikoinaan sanonut, ettei hänen tarvitse olla yhteydessä päivittäin, vaan muutaman päivän välein riittää hänelle. Puhelun aikana hän ei ole vaivautunut, vaan juttelemme pitkät pätkät.

Tähän tilanteeseen minun on kai sopeutuminen, sillä en halua hänen pitävän yhteyttä velvollisuuden tunteesta. Itse asiassa meillä meni kauan, ennen kuin aloimme edes soittelemaan toisillemme. Ehkäpä ongelma on yleinen nuorten parien keskuudessa ja nimenomaan miehet pystyvät elämään helpommin ilman jokapäiväistä yhteyttä tyttöystäväänsä?

PS. En myöskään totu millään sanomaan häntä poikaystäväksi, saati kertovani rakastavani häntä. =) Hitto että rakkaus osaa olla hankalaa! =D

• Takiainen(ko?)
    • 12+6

Kuavsit loistavasti ongelmanne:

"ongelma on, että itse olen työtön, eikä minulla ole juurikaan tekemistä päivisin"

Tärkein tehtäväsi tällä hetkellä on työn tai opiskelupaikan hakeminen, nuo Cosmot kannattaa heivata hemmettiin, nehän ovat ihan roskaa!

Nyt mars TE-toimistoon kysymään, miten voisit tehostaa työnhakuasi; olisiko esimerkiksi jotain työvoimakoulutuksia alkamassa tai pääsisitkö työkokeiluun tai jopa palkkatuettuun työhön.

• eläkää

Itsellä oli samanlainen tilanne, tuntui, että odotin koko ajan miehen viestiä (vaikka niitä tuli monta päivässä) ja ehdotin aina näkemiset, tuntui etten enää edes muistanut millainen olen, koska mietin vain miestä koko ajan, sairasta.

Sitten päätin, että tilanne muuttuu, aloin keksimään enemmän tekemistä, tai oikeastaan tein samoja asioita kuin sinkkunakin, näin paljon kavereita, kävin vanhemmilla, harrastin näihin vielä työnteko. En niinkään odottanut mieheltä mitään ja niinhän siinä kävi, että tilanne kääntyi melkein päinvastaiseksi, hän alkoi ehdottamaan näkemistä ja oli muutenkin se aktiivisempi osapuoli :)

En yleensä perusta tämmösistä "pelailuista", mutta naiset alkaa roikkumaan liikaa ja unohtavat sen minkälaisia olivat ennen. Ja ihmiset on erilaisia, joku haluaa viestitellä/soitella joka päivä ja joillekin riittää harvemmin.

• -----

No ei kauhean ihastunut voi olla jos päiväkausiin ei mitään kuulu. Meillä ei mennä edes työpäivää viestimättä muutamaan kertaan ja ollaan sentään naimisissa. Nytkin olen matkalla ja aamulla läheteltiin viestejä ja lopulta soiteltiin.päivässä viestejä kertyy kummallekin kymmeniä nyt kun ollaan erossa toisistamme.

• Elämä jatkuu
        ----- kirjoitti:

No ei kauhean ihastunut voi olla jos päiväkausiin ei mitään kuulu. Meillä ei mennä edes työpäivää viestimättä muutamaan kertaan ja ollaan sentään naimisissa. Nytkin olen matkalla ja aamulla läheteltiin viestejä ja lopulta soiteltiin.päivässä viestejä kertyy kummallekin kymmeniä nyt kun ollaan erossa toisistamme.

Kyllä voi olla ihastunut, vaikka viestejä tulee harvoin, ihmisillä on vaan erilainen tottumus tai oman tilan tarve olla välillä omissa oloissaan ja ottaa myös sitä omaa aikaa. Myös monta vuotta yksin eläneellä voi opetteluttaa aikansa huomioida se toinen ihminen osana omaa elämää. Jos on paljon muuta tekemistä, ystävien seurassa, harrastuksissa ja työn luonne sellainen ettei voi jatkuvasti olla puhelin kädessä, niin se on luonnollista että viestien määrä on vähäinen. Kyllä ne "hanipuppeli" viestit jatkuvasti lähetettynä myös menettävät ennen pitkää merkityksensä. Kyllähän sitä suhteen alussa luonnollisesti enemmän viestitään/soitellaan, kun tunteet ovat kuumimmillaan, mutta suhteen edetessä/vakiinnuttua luottamus kasvaa ja ymmärretään, että toisellekin pitää antaa sitä omaa aikaa ja tilaa, jota myös itsekin kaipaa. Ei se toinen ihminen siinä rinnalla ole koko elämä, millainen oli elämäsi ennen häntä?

• Jadette

Ongelmako SINUSSA pelkästään?

Kyllä sinulla saa HÄLYTYSKELLOT soida.
      Perusteluni tässä... LUE, toivon että luet ja ajattelet.

Tämä miehesi on tyyppiä, joka ei astu mukavuusalueensa ulkopuolella suhteessa sinuun tai naisiin.

Hän tekee niin kuin HÄNELLE parhaiten sopii, ottamatta sinua kovin paljon huomioon:

1) Kun hänellä oli aikaa ja hänelle sopi, hän vietti kaksi viikkoa kanssasi tiiviisti.
      2) Kun häntä ei huvita tai hänelle ei sovi, hän ei ilmoita itsestään mitään.
      3) Kun sinä haluaisit joskus jakaa sänkysi ja koko yön hänen kanssaan, niin hän ei jousta. Hänen tarpeensa ovat tärkeämmät aina kuin sinun.
      4) Kun HÄN ei tarvitse jokapäiväistä yhteydenpitoa, niin sitä ei sitten pidetä, vaikka sinä tarvitsisit. Hän vieläpä ilmoittaa sinulle sen ja olettaa, että SINÄ joustat.

Se mitä hän on sinulle kertonut aikaisemmista naissuhteistaan, on hänen näkemyksensä. Eivät ihmiset aina näe totuutta itsestään. Oikeastaan ET tiedä tosiasiassa, mihin hänen ed. suhteensa ovat kaatuneet.

Kun hän antaa ymmärtää, että on virityksistään tullut varautuneeksi, niin tällä hän petaa itselleen sinulta terapeuttista ymmärtämystä, ja sitä kautta sitä, että sinä joustat hänen tarpeittensa mukaan.

Pysähdy jo! Mieti!
      Olet kuules työttömyytesi myötä kai menettänyt itsetuntosi ja annat miehen alistaa sinua. Tosin hän tekee sen aika ovelalla tavalla.
      Hän laittaa sinut odottamaan, soittamaan, joustamaan. Olet henkisesti tyydyttämättömässä tilassa.
      Vaikka hän sinun kehosi seks. tarpeet ehkä täyttää, niin henkisesti et voi hyvin.

Olet pieni onnen kerjäläinen hänen rinnallaan.

Työttömyytesi sinänsä jo tekee sinut turvattomaksi. Tarvitset itsellesi turvallisen ja jämäkän sekä selkeän miehen, joka ottaa molempien tarpeet huomioon.

Voit mitata miestä sillä, kuinka aulis hän on toisinaan menemään mukavuusalueensa ulkopuolelle tehdäkseen sinut onnelliseksi.

OLET MENOSSA ONNETTOMAAN SUHTEESEEN, jos jatkat tämän miehen kanssa näillä pelimerkeillä.

Neuvoni on: jos et pysty nyt jättämään miestä, niin muuta tyyliä.
      Älä soittele hänen peräänsä. Älä herrantähden. Anna HÄNEN soittaa.
      Ota huomioon myös itsesi ja omat toiveesi. Jos sinulla on menoa, niin anna HÄNEN odottaa.
      Mene ystäviesi kanssa harrastamaan jotain, sano, että viikko on omistettu heille, eikä hänelle. -No, tietenkään en tee niin... mutta ajatuksena jo huomaat, kuinka altavastaaja olet suhteessanne.

Älä kiellä itseltäsi ajattelemasta häntä. Kun on rakastunut ja riippuu tyydyttämättömänä, niin aivot tekevät tempun ja pistävät kiihkeään haluun.
      Määrää itsesi ajattelemaan päivän aikana jatkuvasti! Tämä on käänteinen temppu aivoille, että pääset paremmin irti ikävästäsi.
      Kun huomaat, että ajatuksesi vahingossa menevät muihin asioihin, rankaise itseäsi ja käskytä ajatuksesi takaisin mieheen.

Ennen pitkää huomaat, että aivot pyrkivät väkisin muihin ajatuksiin ja tunteet mieheen laimenevat. Tämä on tutkittu juttu, että aivot toimivat näin.

Suurin tavoitteesi pitäisi olla nyt löytää sinulle ensin työ, hyvä itseluottamus ja sitten turvallisempi mies.
      Toivotan sinulle hyvää ja onnellista loppukesää ja voimia uusiin koitoksiin.

Näin minä näen asiasi. Mieti!

• Käymme yhdessä ain

Hieno näkökulma tilanteeseen, ap:n tulisi kouluta tuota miestään ottamaan enemmän toinen huomioon. Mieshän on asunut yksin 7 vuotta, joten aika on tehnyt tehtävänsä ja hän on oppinut siinä ajassa elämään vaan itselleen, hänen ei ole tarvinnut joustaa, ja tehdä kompromisseja yksin eläessään. Juuri tästä ap:n tulisi nostaa "kissa pöydälle" ja keskustella miehensä kanssa.

• mies- 75

4 päivää on ainakin minulle nyt ihan lyhyt aika, eikä tietääkseni ole mitään virallista parisuhdesäännöstöä, missä määrätään, kuinka ihastuneen ihmisen tulee olla yhteydessä kiinnostuksen kohteeseensa.

Ei se määrä vaan se laatu. Jos tulette hyvin toimeen, niin kuin kerroit, ei tässä ole mitään muuta ongelmaa kuin se, että ette ole puhuneet asiasta keskenänne.

Todella huolestuttavaa on asenteesi, että ET HALUA puhua hänen kanssaan kokemastasi ikävästä. tekosyysi, että hän säikähtää, on todella lapsellinen. Aikuistu ja ota asia puheeksi. Hyvässä parisuhteessa KAIKISTA asioista voidaan puhua ja ongelmat hoituvat niin pois päiväjärjestyksestä.

Jos olisit minun tyttöystäväni, olisin todella kiitollinen, että otat itseäsi vaivaavan asian puheeksi kanssani. Näin voisimme keskustella asiasta yhdessä.

Poikaystäväsi ei nyt välttämättä edes tiedä, että mitään ongelmaa on olemassakaan ja elää näin harhakäsityksessä suhteenne tilasta. Se ei ole koskaan hyvä asia.

• ....................

Minun miehestäni ei seurustelu aikaan saattanut kuulua mitään kahteen viikkoonkaan, jos hän oli töissä ja minä omissa töissä eri paikka kunnilla :D Sata varmasti tiedän sen että hänellä ei todellakaan mitään toista ole ollut.. Alusta asti pidimme tosi vähän yhteyttä. Ja yleensä kaikki tehtiin miehen ehdoilla.. Tätä kesti melkein 3 vuotta ja sitten muutimme vasta yhteen.. sen jälkeen vasta alkoi ylipäätään päivittäinen yhteyden pito. Yhteenmuuton jälkeen kaikki muukin muuttui, mies tekee kaikkensa vuokseni ja suurinosa asioista minun ehdoilla. hakisi vaikka kuun taivaalta jos tahtoisin :) Anna toiselle tilaa jos hän sitä tarvitsee ja voi olla myös että miehesi ei koe tarvetta jatkuvalle yhteyden pidolle, toisille se ei ole niin tärkeää..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1006
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      18
      997
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      811
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe