Nainen niskuroi

Hessuli

Olemme naiseni kanssa olleet aviossa nyt 9-vuotta. Lapset ovat jo ohittaneet sen pikkulapsi vaiheen, ovat koululaisia/esikoululaisia.
Viime aikoina on alkanut näkyä, että nainen ei kuuntele täysin mitä hänelle puhun. Hän saattaa esimerkiksi vastata puhelimeen, vaikka olisin selostamasssa tärkeää asiaa tai antamassa toimintaohjeita. Internetin kanssa alkoi olla myös ongelmia, fasebookit yms. alkoi kiinnostaa, niin ettei normaaleihin iltarutiineihin enää tahtonut riittää aikaa. Jouduin silloin ottamaan tietokoneen jäähylle. Tästä nainen alkoi murjottamaan, käskin keskittyä oleelliseen jos haluaa joskus tietokoneen takaisin.
Mutta nyt on tosiaan vastaavaa ongelmaa nähtävissä puhelimen kanssa. En haluaisi ottaa puhelinta pois, mutta pakkohan se on ottaa jos ei muu auta.
Olen tästä hänelle muutaman kerran maininnut ja esimerkiksi viimeksi otin puhelimen ja katkaisin puhelun, että sain kerrottua asiani loppuun. Sitten annoin puhelimen takaisin.

Onko teillä ajatuksia miten voisin opettaa naisen taas takaisin ruotuun, ettei harmonia kärsisi?

254

1335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matias

Juuri kuvailemallasi tavalla minäkin tekisin. Onneksi minulla on kiltti ja kuuliainen vaimo, joten meillä ei ole tuollaisia ongelmia.

• Hessuli

Hienoa, että olet samoilla linjoilla!
        Vielä pitäisi keksiä jotain keinoja, että vaimo osaisi keskittyä oleelliseen.

• kiltti mies.

Olet siis narsisti ja haluat naisen tekevän niin kuin tahdot ja tottelevan sinua. Kukaan naista rakastava mies ei ota konetta pois sen takia että toinen ei kuuntele. Jospa sillä on kavereita joille haluaa jutella. Jospa sillä on rakastaja koska oma mies on narsisti joka ei tiedä mitä rakkaus tarkoittaa. Et voi sitä kiristää ottamalla tavaroita pois. Mene metsään miettimään että onko sussa jotain vikaa.

• ----::

Provohan tämä on. Ei kai kukaan oikeasti halua myöntää olevansa mieleltään sairas.

• Hessuli

En kyllä tunnista itsessäni narsistin piirteitä. Appiukko-vainaa oli aikanaan sellainen. Kyllä minä olen aikalailla erilainen.

Tuon "koneen" pois ottamista edelsi se että minä olin kaksi kertaa käskenyt lopettamaan puhelun, että kesken jäänyt asia voidaan käydä loppuun. Ei se tullut naiselleni yllätyksenä.

Eikä nämä ennen ole olleet ongelmia. On ollut tietyt säännöt mitä kaikki noudattaa ja elämä on sujunut harmoonisesti. Nyt yksi yksilö on omavaltaisesti alkanut kieltäytymään sääntöjen noudattamisesta. Ei sitä niin voi toimia. Jos jossakin säännössä nähdään ongelma niin se pitää tuoda esille ja ehdottaa parempaa ratkaisua, eikä vaan alkaa omapäisesti kapinoimaan sääntöjä vastaan.

• Käskytät
        Hessuli kirjoitti:

En kyllä tunnista itsessäni narsistin piirteitä. Appiukko-vainaa oli aikanaan sellainen. Kyllä minä olen aikalailla erilainen.

Tuon "koneen" pois ottamista edelsi se että minä olin kaksi kertaa käskenyt lopettamaan puhelun, että kesken jäänyt asia voidaan käydä loppuun. Ei se tullut naiselleni yllätyksenä.

Eikä nämä ennen ole olleet ongelmia. On ollut tietyt säännöt mitä kaikki noudattaa ja elämä on sujunut harmoonisesti. Nyt yksi yksilö on omavaltaisesti alkanut kieltäytymään sääntöjen noudattamisesta. Ei sitä niin voi toimia. Jos jossakin säännössä nähdään ongelma niin se pitää tuoda esille ja ehdottaa parempaa ratkaisua, eikä vaan alkaa omapäisesti kapinoimaan sääntöjä vastaan.

Käskenyt?Onko nyt niin että sulla on koira kotona?

• jknlmllm
        Hessuli kirjoitti:

Hessulin pitäisi mennä terapeutille, näyttää olevan vakavia ongelmia hahmottaa omaa suhdetta muihin ympärillä oleviin ihmisiin. Hän on luonut mielessään säännöt, joita muun ihmiskunnan pitää noudattaa. Jos eivät noudata, hän ojentaa. Jos se ei riitä, niin rankaisee. Sairas ihminen. Toivottavasti vaimo tajuaa erota moisesta tunnevammaisesta miehestä.

• parisuhtees perseest

Miksi kenenkään pitäisi sinua totella?

• Hessuli

No miksiköhän yleensäkään pitää olla sääntöjä, lakeja, tiettyjä ennalta asetettuja toiminta tapoja?! Siksi, että ilman niitä ihmiset eläisivät kuin pellossa ja mikään ei toimisi. Juuri siksi.

• ---
        Hessuli kirjoitti:

No miksiköhän yleensäkään pitää olla sääntöjä, lakeja, tiettyjä ennalta asetettuja toiminta tapoja?! Siksi, että ilman niitä ihmiset eläisivät kuin pellossa ja mikään ei toimisi. Juuri siksi.

No elä sitten niiden tapojen mukaan mitä naisesi säätää. Älä tänne valita.

• parisuhtees perseest
        Hessuli kirjoitti:

Valtio luo säännöt, ne voi lukea lakikirjasta. Sinä et ole lakeja säätävä elin, se on eduskunta. Sinä et voi päättää muiden tekemisistä.

• Hessuli
        --- kirjoitti:

No elä sitten niiden tapojen mukaan mitä naisesi säätää. Älä tänne valita.

Kyllä meidän säännöt on yhdessä tehty tai ainakin yhdessä hyväksytty. Ei ne ole pelkästään minun kirjoittamia, vaikka aktiivisempi olen ollutkin sillä saralla (niin kuin lähes kaikessa muussakin paitsi facebookissa).

• Hessuli
        parisuhtees perseest kirjoitti:

Valtio luo säännöt, ne voi lukea lakikirjasta. Sinä et ole lakeja säätävä elin, se on eduskunta. Sinä et voi päättää muiden tekemisistä.

Eli parisuhteissa ja perheissäkö ei saisi olla omia sääntöjä? Että vaan lakikirjaan präntätyt lait on sellaisia joita pitää noudattaa parisuhteessa? Että esimerkiksi, minä voin hyppiä vieraissa mieleni mukaan kun sitä ei erikseen laki kiellä? Ehkä se toimii näin sinulla, mutta ei kannata yleistää. Kyllä jokaisessa parisuhteessa on syytä omat säännöt olla miten eri tilanteissa toimitaan!

• 13+6
        Hessuli kirjoitti:

Eli parisuhteissa ja perheissäkö ei saisi olla omia sääntöjä? Että vaan lakikirjaan präntätyt lait on sellaisia joita pitää noudattaa parisuhteessa? Että esimerkiksi, minä voin hyppiä vieraissa mieleni mukaan kun sitä ei erikseen laki kiellä? Ehkä se toimii näin sinulla, mutta ei kannata yleistää. Kyllä jokaisessa parisuhteessa on syytä omat säännöt olla miten eri tilanteissa toimitaan!

Mitä sääntöjä sun vaimosi on antanut sulle ja teidän parisuhteelle? Olisi kiva tietää mikä hänen osuus on.

• Hessuli
        13+6 kirjoitti:

Mitä sääntöjä sun vaimosi on antanut sulle ja teidän parisuhteelle? Olisi kiva tietää mikä hänen osuus on.

Ne on yhdessä hyväksytty. Ja kyllä vaimo on tiettyjä kohtia säännöissä viilannut, ennen hyväksyntää.

• parisuhtees perseest
        Hessuli kirjoitti:

Niin kauan kun ei tee lain vastaisia tekoja, ei tule rangaistuksia. Nyt kuitenkin sinä luulet, että sinulla on oikeus päättää toisen ihmisen tekemisistä ja rangaista ellei toinen tottele. Parisuhteessa ollaan vapaasta halusta, ei niin että toinen päättää ja toinen tottelee.

Yritä nyt ymmärtää, että vaimosi on ihminen. Ei robotti jota sinä ohjelmoit. Entä jos vaimosi olisi se joka loisi kaikki säännöt?

Ajat itsesi avioeroon....

• Hessuli

Niin kauan kun ei tee lain vastaisia tekoja, ei tule rangaistuksia. Nyt kuitenkin sinä luulet, että sinulla on oikeus päättää toisen ihmisen tekemisistä ja rangaista ellei toinen tottele. Parisuhteessa ollaan vapaasta halusta, ei niin että toinen päättää ja toinen tottelee.

Yritä nyt ymmärtää, että vaimosi on ihminen. Ei robotti jota sinä ohjelmoit. Entä jos vaimosi olisi se joka loisi kaikki säännöt?

Ajat itsesi avioeroon....

Mikä se sellainen parisuhde on jossa ei ole minkään valtakunnan sääntöjä? Se on entinen parisuhde. Kyllä tietyt säännöt on oltava, että homma edes jotenkin sujuisi. Toisilla sääntöjä on enemmän ja toisilla vähemmän. Se riippuu parisuhteista ja ihmisistä miten paljon sääntöjä on.

Vaimolla ei paljon ideoita sääntöihin kun niitä meillä kirjattiin, lähinnä vaan teki joitakin säätöjä. Mutta yhdessä ne hyväksyttiin.

• parisuhtees perseest
        Hessuli kirjoitti:

Mikä se sellainen parisuhde on jossa ei ole minkään valtakunnan sääntöjä? Se on entinen parisuhde. Kyllä tietyt säännöt on oltava, että homma edes jotenkin sujuisi. Toisilla sääntöjä on enemmän ja toisilla vähemmän. Se riippuu parisuhteista ja ihmisistä miten paljon sääntöjä on.

Vaimolla ei paljon ideoita sääntöihin kun niitä meillä kirjattiin, lähinnä vaan teki joitakin säätöjä. Mutta yhdessä ne hyväksyttiin.

Sitä sanotaan itsekuriksi ja käytöstavoiksi. Minä en siis petä miestäni koska se on väärin minun mielestäni, en siksi et mieheni olisi vaatinut sellaista sääntöä. En myöskään puhu pahaa miehestäni, koska sellainen on epäkohteliasta ja epäkunnioittavaa. Teen hyviä asioita perheelleni se takia, koska rakastan heitä ja heidän onnellisuutensa on minulle tärkeää. Samoin käy myös toisin päin.

Meillä ei ole sääntöjä vaan olemme vapaaehtoisesti yhdessä ei noudattaaksemme toisen kehittelemiä juttuja. Ymmärrän kyllä, jos kaikilla ei ole ymmärrystä ajatella omaa käytöstään ja puolison kohtelua vaan siihen tarvitsee sääntöjä.

• Hessuli

Sitä sanotaan itsekuriksi ja käytöstavoiksi. Minä en siis petä miestäni koska se on väärin minun mielestäni, en siksi et mieheni olisi vaatinut sellaista sääntöä. En myöskään puhu pahaa miehestäni, koska sellainen on epäkohteliasta ja epäkunnioittavaa. Teen hyviä asioita perheelleni se takia, koska rakastan heitä ja heidän onnellisuutensa on minulle tärkeää. Samoin käy myös toisin päin.

Meillä ei ole sääntöjä vaan olemme vapaaehtoisesti yhdessä ei noudattaaksemme toisen kehittelemiä juttuja. Ymmärrän kyllä, jos kaikilla ei ole ymmärrystä ajatella omaa käytöstään ja puolison kohtelua vaan siihen tarvitsee sääntöjä.

Eli loppujen lopuksi kyse on ihan samasta asiasta. Ette tekään elä kuin pellossa mistään välittämättä. Teillä on sisäsyntyiset säännöt olemassa, vaikka et niitä säännöiksi haluakkaan nimetä. Ette ole niitä paperille kirjannut, mutta voimassa ne kuitenkin on.

Vaikuttaa, että tässä on tullut sanasta "sääntö" nyt vaan kirosana ja itse asia unohtuu siinä.

• weroäö
        Hessuli kirjoitti:

Eli loppujen lopuksi kyse on ihan samasta asiasta. Ette tekään elä kuin pellossa mistään välittämättä. Teillä on sisäsyntyiset säännöt olemassa, vaikka et niitä säännöiksi haluakkaan nimetä. Ette ole niitä paperille kirjannut, mutta voimassa ne kuitenkin on.

Vaikuttaa, että tässä on tullut sanasta "sääntö" nyt vaan kirosana ja itse asia unohtuu siinä.

Niitä sanotaan käytöstavoiksi ja ne pitäisi olla hallussa aikuisella ihmisellä.
        Ei niin, että joku asettelee niitä, kuin pikkulapselle.

• Hessuli
        weroäö kirjoitti:

Niitä sanotaan käytöstavoiksi ja ne pitäisi olla hallussa aikuisella ihmisellä.
        Ei niin, että joku asettelee niitä, kuin pikkulapselle.

OK. Nimetään säännöt nyt sitten käytöstavoiksi. Helpottiko?
        Edelleen sama asia.

• valitettavasti näin
        Hessuli kirjoitti:

OK. Nimetään säännöt nyt sitten käytöstavoiksi. Helpottiko?
        Edelleen sama asia.

Edelleen ne ei ole teillä hallussa, koska niitä erikseen määräilet.

• Hessuli
        valitettavasti näin kirjoitti:

Edelleen ne ei ole teillä hallussa, koska niitä erikseen määräilet.

En määräile erikseen. Ne on aikanaan yhdessä hyväksytty. Ja niitä muutetaan vaan hyvästä ja perustellusta syystä. Sitä vaan ei vielä ole tullut, mutta kuten toiseen kohtaan kirjoitin, minun täytyy sitä harkita. En vaan ole varma paljonko sääntöjä voi löysentää.

• Hyvää yötä
        Hessuli kirjoitti:

Ne on yhdessä hyväksytty. Ja kyllä vaimo on tiettyjä kohtia säännöissä viilannut, ennen hyväksyntää.

Viilannut eli ne on sun sääntöjäs

• 18+16
        Hessuli kirjoitti:

Mieles tekis kuitenkin hyppiä vieraissa ellet ole jo?

• 40404
        Hessuli kirjoitti:

Joku helvetin pormestari/diktaattori/presidentti/paavi sä luulet olevas, ku sinähän ne lait oman mieles mukaan ja sanojes mukaan määräät? :D naurettavaa, toivottavasti tää on läppä :D mee ny piiloon oikiasti :D

• varg2
        Hessuli kirjoitti:

lakeja ja sääntöjä voi olla mutta sinä et niitä lakeja ja sääntöjä kenellekkään, et edes vaimollesi aseta. puhelin on yksityinen asia, tekstiviestitkin kuuluvat kirjesalaisuuden piiriin. toivon todella että vaimosi ottaa eron kaltaisestasi sairaasta tyrannista.

• 3+12

Kävikö aika pitkäksi etkä keksinyt muuta tekemistä kuin aloittaa taas yhden ketjun "naisen kouluttamisesta"?

Tumputatko yleensä näille fantasioillesi vai pyöritteletkö niitä muuten vaan mielessäsi?

• Hessuli

En yleensäkkään tumputa. Nainen tekee mitä pyydän. Se puoli toimii hyvin harmoonisesti.

• Rankkuri.

Naisesi kurittomuus johtuu seksuaalisen tyydytyksen puutteesta. Et enää riitä hänelle miehenä. Kännykästä ja Facebookista löytyy parempia miehiä eikä siihen kotikuri auta. Kohtalosi tulee olemaan naisettomuus ja köyhyys vuokrayksiössä elatusmaksujen vuoksi. Ota sitten vaikka joku löytökoira kennelistä koulutettavaksi, että harmonia säilyy.

• Hessuli

En nyt tiedä miten tosissaan tämän kirjoitit, mutta en kuitenkaan tähän usko!

Sänky-puuhissa olen varsin aktiivinen ja nainen tietää kyllä olevansa hyvässä käsittelyssä. Meillä ei nimittäin harrasteta seksiä tyylin "lauantai iltana pimeässä peiton alla". Ja intiimi-toiminnan sääntöjen kanssa ei ole erityistä ongelmaa ollutkaan, nainen on toiminut kuten pitääkin.

• repskops
        Hessuli kirjoitti:

Sänky-puuhissa olen varsin aktiivinen ja nainen tietää kyllä olevansa hyvässä käsittelyssä. Meillä ei nimittäin harrasteta seksiä tyylin "lauantai iltana pimeässä peiton alla". Ja intiimi-toiminnan sääntöjen kanssa ei ole erityistä ongelmaa ollutkaan, nainen on toiminut kuten pitääkin.

Ai siihenkin on sääntö? :-D :-D :-D

• Hessuli
        repskops kirjoitti:

Ai siihenkin on sääntö? :-D :-D :-D

Muutama sääntö vain, joskin ne on varsin kattavia.

• repskops
        Hessuli kirjoitti:

Muutama sääntö vain, joskin ne on varsin kattavia.

Toivottavasti sun vaimos saa edes vieraissa kunnon kyytiä :-D oot sä kyllä aika hulvaton tapaus..

• Hessuli
        repskops kirjoitti:

Toivottavasti sun vaimos saa edes vieraissa kunnon kyytiä :-D oot sä kyllä aika hulvaton tapaus..

Vieraissa käynti ei ole luvallista. Ja se sääntö koskee kumpaakin!

• repskops
        Hessuli kirjoitti:

Joo ei se sulle sitä kerro :-D luultavasti olet luonut pelurin joka viilaa sua linssiin minkä ehtii. Sä olet niin täynnä omahyväisyyttäsi ettet näe mitä vaimosi puuhaa.

• Hessuli
        repskops kirjoitti:

Joo ei se sulle sitä kerro :-D luultavasti olet luonut pelurin joka viilaa sua linssiin minkä ehtii. Sä olet niin täynnä omahyväisyyttäsi ettet näe mitä vaimosi puuhaa.

Luuletko niin?
        Ehkä minun on paras tarkistaa asia. Vieraissa käynti rikkoo harmoniaa pahasti!

Täytyy ensin tarkkailla naiseni menemisiä ja tulemisia ja tarvittaessa kiristää kotoa poistumis aikoja.

• tehty rikottavaksi
        Hessuli kirjoitti:

Miksipä vaimosi ei rikkoisi tuotakin sääntöäsi, kun muitakin rikkoo :D

• Hessuli
        tehty rikottavaksi kirjoitti:

Miksipä vaimosi ei rikkoisi tuotakin sääntöäsi, kun muitakin rikkoo :D

Niin kuin jo kirjoitin, niin lienee paras että otan vaimon tarkkailuun tämän asian osalta. Ei se kovin todennäköistä ole (johtuen kotoa poistumis ajoista), mutta tietysti mahdollista.

• Pidä tyytyväisenä!
        Hessuli kirjoitti:

nainen on toiminut kuten pitääkin....repesin ei haloo nyt mies.ei mikään ihme et naisen ns.niskuroi...syy et osaa tyydyyttää naistasi.voi luoja mistä näitä sikiää peräkammarista ja ajettelee vaan itseään ja omaa napaansa.hyvä ettö niskuroi hah tollaselle palien tyhjentäjälle mihin muuhunkan sitä muijaan tarviit?mieti ennen kuin vastaat ja tarkkaan.Kysy suoraan muijaltas!

• minä

Toivottavasti tää on provo, jos ei ole niin:

Onko teillä aina ollut tietunlaiset "säännöt" kotona. Että jos nainen puhuu, sinä et vastaa puhelimeen tai ole koneella. hirveetä toi on, että olet ottanut koneen pois? Hän on kuitenkin vaimosi, ei lapsesi joka ei syönyt tänään vihanneksia.

Itse alan käyttäytymään välinpitämättömästi silloin jos mieheni komentaa/rajottaa elämääni liikaa tai ei anna minkäänlaista huomiota. Suhteesta tulee merkityksetön joksikin aikaa. Sitten kun mies ymmärtää ollensaa ääliö kaikki palautuu normaaliksi. Suosittelen katsomaan peiliin ja miettimään mitä olet itse tehnyt väärin ja sen jälkeen juttelemaan vaimokkeellesi.

• Hessuli

Kyllä meillä on ollut säännöt heti yhteenmuutosta ja naimisiin menosta saakka. Ja hyvin ne on aiemmin toimineetkin.

Ja en tosiaankaan vastaa puhelimeen jos minulla on keskustelu menossa toisen ihmisen kanssa. Siihen väliin soittaminen on kuin puhuisi päälle, todella epäkohteliasta vastata sellaiseen puheluun. Sitä sietäisi muidenkin alkaa miettimään!

Mitä hirveää siinä on että olen ottanut naiselta tietokoneen pois? Ei se ole hänellä kuin viihdyke. Ei tee sillä töitä, ei mitään erityisen hyödyllistä. Meille tulee sanomalehti, joten ei tarvitse uutisten lukuunkaan sitä.

Tuo lauseesi: "Sitten kun mies ymmärtää ollensaa ääliö kaikki palautuu normaaliksi."
        Miksi miehesi pitäisi "tajuta olleensa ääliö", jos/kun vika on sinussa? Sinähän se "ääliö" olet ollut, jos et ole osannut olla sääntöjen mukaan, ei mies. Sitten vika on miehessä, jos hänellä on ongelmia toimia sääntöjen mukaisesti.

• Toista säännöt
        Hessuli kirjoitti:

Kyllä meillä on ollut säännöt heti yhteenmuutosta ja naimisiin menosta saakka. Ja hyvin ne on aiemmin toimineetkin.

Ja en tosiaankaan vastaa puhelimeen jos minulla on keskustelu menossa toisen ihmisen kanssa. Siihen väliin soittaminen on kuin puhuisi päälle, todella epäkohteliasta vastata sellaiseen puheluun. Sitä sietäisi muidenkin alkaa miettimään!

Mitä hirveää siinä on että olen ottanut naiselta tietokoneen pois? Ei se ole hänellä kuin viihdyke. Ei tee sillä töitä, ei mitään erityisen hyödyllistä. Meille tulee sanomalehti, joten ei tarvitse uutisten lukuunkaan sitä.

Tuo lauseesi: "Sitten kun mies ymmärtää ollensaa ääliö kaikki palautuu normaaliksi."
        Miksi miehesi pitäisi "tajuta olleensa ääliö", jos/kun vika on sinussa? Sinähän se "ääliö" olet ollut, jos et ole osannut olla sääntöjen mukaan, ei mies. Sitten vika on miehessä, jos hänellä on ongelmia toimia sääntöjen mukaisesti.

Tuskin heidän suhteessa on sääntöjä ja varsinkaan teidän suhteen sääntöjä.Ei kaikki parisuhteet toimi säännöillä.Ota huomioon sellainen asia.Jokainen parisuhde on omanlaisensa.Teillä säännöllisesti sääntöjen mukaisesti toimitaan.Olis kyllä hupaisaa saada ne teidän suhteen säännöt tänne luettavaksi.Sen verran hupaisaa touhua.Säännöt kehiin!

• per.kule.

Voi juma mikä äijä tuo ap. Kouluttaa naista ottamalla koneen pois. Mitä jos sulta otetaan kone pois samasta syystä.? Eli jos naiselle soitetaan enne kun sulla on asiaa ja silloin naisen pitää sammuttaa puhelin että saat kerrottua asiasi. Toivon et naisesi jättää sut heti.

• Hessuli

En tiedä miksi olet niin agressiivinen minua kohtaan. Mutta korjaan nyt kuitenkin nuo väärät väittämäsi.
        Eli jos puhelu on jo menossa niin en tietenkään ala kertomaan asiaani, enkä ota puhelinta pois. Paitsi jos puhelu alkaa venymään liian kauan, silloin kehoitan lopettamaan.
        Mutta ongelma on se että hän saattaa vastata puhelimeen vaikka kesken lauseeni, jos puhelin soi kun olen puhumassa. Se ei tietenkään ole hyväksyttyä ja nainen kyllä tietää sen, mutta ei aina halua "muistaa".
        Kyllä minulta saa tietokoneen ottaa pois jos alan siellä liian kauan turhuuksiin aikaani viettämään.

• 12+8
        Hessuli kirjoitti:

En tiedä miksi olet niin agressiivinen minua kohtaan. Mutta korjaan nyt kuitenkin nuo väärät väittämäsi.
        Eli jos puhelu on jo menossa niin en tietenkään ala kertomaan asiaani, enkä ota puhelinta pois. Paitsi jos puhelu alkaa venymään liian kauan, silloin kehoitan lopettamaan.
        Mutta ongelma on se että hän saattaa vastata puhelimeen vaikka kesken lauseeni, jos puhelin soi kun olen puhumassa. Se ei tietenkään ole hyväksyttyä ja nainen kyllä tietää sen, mutta ei aina halua "muistaa".
        Kyllä minulta saa tietokoneen ottaa pois jos alan siellä liian kauan turhuuksiin aikaani viettämään.

Öh... Eli periaatteessa jonkun pitäisi tietää että olet juuri kesken lausetta ja soittaa vasta sen jälkeen kun olet omat itsekkäät mölinäsi pitänyt? Mikä ihmeen maailman napa sinä luulet olevasi??? Tottakai puhelimeen vastataan silloin kun se soi. Vaimoasi käy sääliksi kun joutuu keskeyttämään elämänsä sun takia. Mikä ihmeen 5v sä oikein olet?

• Hessuli
        12+8 kirjoitti:

Öh... Eli periaatteessa jonkun pitäisi tietää että olet juuri kesken lausetta ja soittaa vasta sen jälkeen kun olet omat itsekkäät mölinäsi pitänyt? Mikä ihmeen maailman napa sinä luulet olevasi??? Tottakai puhelimeen vastataan silloin kun se soi. Vaimoasi käy sääliksi kun joutuu keskeyttämään elämänsä sun takia. Mikä ihmeen 5v sä oikein olet?

Ei soittajan tarvitse tietää onko minulla juttu kesken. Mutta ei pidä odottaa että siihen puhelimeen suoraan vastattaisikaan.

"Tottakai puhelimeen vastataan silloin kun se soi."

Miten niin vastataan kun se soi? Vastataan jos vastaamiseen on sopiva hetki! Jos keskustelet jonkun kanssa ja toinen tulee puhumaan päälle, niin keskeytätkö sinä alkuperäisen keskustelun sen uuden öykkäröijän takia? Sehän on todella epäkohteliasta sitä alkuperäistä keskustelukumppania kohtaan. Minä ainakin sanon tälle päälle puhujalle, että odottaa hetken käydään asia sitten läpi kun alkuperäinen keskustelu on saatu loppuun.

• 18+17
        Hessuli kirjoitti:

Ei soittajan tarvitse tietää onko minulla juttu kesken. Mutta ei pidä odottaa että siihen puhelimeen suoraan vastattaisikaan.

"Tottakai puhelimeen vastataan silloin kun se soi."

Miten niin vastataan kun se soi? Vastataan jos vastaamiseen on sopiva hetki! Jos keskustelet jonkun kanssa ja toinen tulee puhumaan päälle, niin keskeytätkö sinä alkuperäisen keskustelun sen uuden öykkäröijän takia? Sehän on todella epäkohteliasta sitä alkuperäistä keskustelukumppania kohtaan. Minä ainakin sanon tälle päälle puhujalle, että odottaa hetken käydään asia sitten läpi kun alkuperäinen keskustelu on saatu loppuun.

Juu vastataan kun soi. Juttua voi jatkaa puhelun jälkeen. Eri asia jos toisella on kuolemanvakavaa asiaa. puolisoa ei muutenkaan koske kohteliaisuus säännöt. Puolison kanssa voi olla vapaasti töykeäkin. Se on rakkautta ja läheisyyttä. Että jos miehen puhelin soi ja se sanoo et nyt koputtaa niin me lopetetaan puhelu. Samoin jos puhelin soi niin keskeytetään juttu. Ei siitä kumpikaan loukkaannu. Ja en todellakaan tulisi mieleenkään koskea toisen puhelimeen. Se jos joku on törkeää.

• Hessuli
        18+17 kirjoitti:

Juu vastataan kun soi. Juttua voi jatkaa puhelun jälkeen. Eri asia jos toisella on kuolemanvakavaa asiaa. puolisoa ei muutenkaan koske kohteliaisuus säännöt. Puolison kanssa voi olla vapaasti töykeäkin. Se on rakkautta ja läheisyyttä. Että jos miehen puhelin soi ja se sanoo et nyt koputtaa niin me lopetetaan puhelu. Samoin jos puhelin soi niin keskeytetään juttu. Ei siitä kumpikaan loukkaannu. Ja en todellakaan tulisi mieleenkään koskea toisen puhelimeen. Se jos joku on törkeää.

"puolisoa ei muutenkaan koske kohteliaisuus säännöt. Puolison kanssa voi olla vapaasti töykeäkin."

Tämä kertoikin kaiken suhtautumisestasi puolisoosi. Ei kannata sanoa että: "Se on rakkautta ja läheisyyttä."

Jos kohteliaisuus säännöt puuttuu, niin siitä on kaukana kunnoittaminen. Eikä voi rakastaa jos ei kunnioita....

• 6+13
        Hessuli kirjoitti:

"puolisoa ei muutenkaan koske kohteliaisuus säännöt. Puolison kanssa voi olla vapaasti töykeäkin."

Tämä kertoikin kaiken suhtautumisestasi puolisoosi. Ei kannata sanoa että: "Se on rakkautta ja läheisyyttä."

Jos kohteliaisuus säännöt puuttuu, niin siitä on kaukana kunnoittaminen. Eikä voi rakastaa jos ei kunnioita....

On se. Rakkaansa kanssa saa olla epätäydellinen ja rento. Älä huoli en oletakkaan sinun tajuavan todellista rakkautta.

• Hessuli
        6+13 kirjoitti:

On se. Rakkaansa kanssa saa olla epätäydellinen ja rento. Älä huoli en oletakkaan sinun tajuavan todellista rakkautta.

Miksi ihmeessä rakkaalleen saa olla epäkohtelias, mutta muiden kanssa osataan käyttäytyä?

Kyllä se nyt on niin että sinun pitää osata erottaa rakas ihminen ja likasanko toisistaan. Sinulle puoliso on likasanko johon voit purkaa kaikki negatiiviset tuntemuksesi, kun hän juuri on se jonka edessä sinun tulisi laittaa parastasi!

• 19+15
        Hessuli kirjoitti:

Miksi ihmeessä rakkaalleen saa olla epäkohtelias, mutta muiden kanssa osataan käyttäytyä?

Kyllä se nyt on niin että sinun pitää osata erottaa rakas ihminen ja likasanko toisistaan. Sinulle puoliso on likasanko johon voit purkaa kaikki negatiiviset tuntemuksesi, kun hän juuri on se jonka edessä sinun tulisi laittaa parastasi!

Mun ei tarvitse edustaa rakkaalleni mitään. En ole töissä meidän suhteessa. Ollaan toistemme tuki ja turva niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina. Ja siksi mua mieheni rakastaakin kun on vihdoinkin löytänyt ihmisen joka rakastaa häntä sellaisena kuin hän on ja jonka seurassa voi olla oma itsensä.

• Hessuli
        19+15 kirjoitti:

Mun ei tarvitse edustaa rakkaalleni mitään. En ole töissä meidän suhteessa. Ollaan toistemme tuki ja turva niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina. Ja siksi mua mieheni rakastaakin kun on vihdoinkin löytänyt ihmisen joka rakastaa häntä sellaisena kuin hän on ja jonka seurassa voi olla oma itsensä.

OK. Eli miehesi kestää huonoa käytöstäsi kun on ilmeisesti itse samanlainen. Ja silloinhan tuki ja turva on kohdillaan, kun käyttäytyminen on huonoa...

Onnea valitsemallenne tielle!

• 13+10
        Hessuli kirjoitti:

OK. Eli miehesi kestää huonoa käytöstäsi kun on ilmeisesti itse samanlainen. Ja silloinhan tuki ja turva on kohdillaan, kun käyttäytyminen on huonoa...

Onnea valitsemallenne tielle!

Me ei ollakaan se jonka elämä on päin mäntyä. Ja vielä omaa syytään. Tsemppiä vaimollesi ja voimia sun jättämiseen.

• Hessuli
        13+10 kirjoitti:

Me ei ollakaan se jonka elämä on päin mäntyä. Ja vielä omaa syytään. Tsemppiä vaimollesi ja voimia sun jättämiseen.

Ei meidänkään elämä mene päin mäntyä jos sitä tarkoitat. Ongelma on, mutta ei voi sanoa että menisi päin mäntyä.

Tuo sinun negatiivinen asenteesi minua kohtaan on uskomaton. Ilmeisesti sinulla ei ole itse hillintää yleisemminkään, eikä vaan miehesi seurassa...

• 8+11
        Hessuli kirjoitti:

Ei meidänkään elämä mene päin mäntyä jos sitä tarkoitat. Ongelma on, mutta ei voi sanoa että menisi päin mäntyä.

Tuo sinun negatiivinen asenteesi minua kohtaan on uskomaton. Ilmeisesti sinulla ei ole itse hillintää yleisemminkään, eikä vaan miehesi seurassa...

Meneehän. Juurihan sinä ruikutat sitä täällä että olet luonut naisellesi vankilan ja nyt se ei pysy siellä. En mä ole negatiivinen sua kohtaan. En vain kunnioita sinua et ole osoittautunut sen arvoiseksi.

• Hessuli
        8+11 kirjoitti:

Meneehän. Juurihan sinä ruikutat sitä täällä että olet luonut naisellesi vankilan ja nyt se ei pysy siellä. En mä ole negatiivinen sua kohtaan. En vain kunnioita sinua et ole osoittautunut sen arvoiseksi.

Tervetuloa reaali maailmaan, ihmisillä on joskus ongelmia kuten myös parisuhteilla. Ei se silti tarkoita että menisi päin mäntyä. Että menisi päin mäntyä, pitäisi ongelmia olla paljon enemmän. Siinä olet oikeassa, että tästä voi kyllä tulla suurempia ongelmia jos säännöistä aletaan enenevissä määrin lipsumaan. Mutta sitä varten yritän katkaista ongelmia aiheuttavat asiat/tavat heti alkuunsa. Paras olla vaan jämäkkä!

Enkä ole luonut vankilaa. Vankilaan on tästä pitkä matka.

• kasva aikuiseksi
        Hessuli kirjoitti:

Tervetuloa reaali maailmaan, ihmisillä on joskus ongelmia kuten myös parisuhteilla. Ei se silti tarkoita että menisi päin mäntyä. Että menisi päin mäntyä, pitäisi ongelmia olla paljon enemmän. Siinä olet oikeassa, että tästä voi kyllä tulla suurempia ongelmia jos säännöistä aletaan enenevissä määrin lipsumaan. Mutta sitä varten yritän katkaista ongelmia aiheuttavat asiat/tavat heti alkuunsa. Paras olla vaan jämäkkä!

No taatusti on ongelmia jos alkaa miettimään sääntöjä. Kontroloit liikaa ja tulet jätetyksi. Miten voit katkaista ongelmia aiheuttavat kohdat, kun se olet sinä.

• 12+19
        Hessuli kirjoitti:

Helppohan sun on vanginvartijana puhua. Toivottavasti vankisi jatkaa niskurointia ja hänelle tulee voimia paeta. Nykyinen oikeuslaitoskin jo paremmin tunnistaa narsistit että yksinhuoltajuus on hänelle hyvä mahdollisuus etkä ehdi toivottavasti sairastuttaa lapsianne.

• Hessuli
        kasva aikuiseksi kirjoitti:

No taatusti on ongelmia jos alkaa miettimään sääntöjä. Kontroloit liikaa ja tulet jätetyksi. Miten voit katkaista ongelmia aiheuttavat kohdat, kun se olet sinä.

Ilmeisesti et osannut lukea, provo. Ongelma on se että vaimo ei enää noudata yhdessä sovittuja sääntöjä. Muut perheessä noudattaa ja yksi ei noudata. Kummassakohan onkaan sitten ongelma... Hoh hoi...

• Hessuli
        12+19 kirjoitti:

Helppohan sun on vanginvartijana puhua. Toivottavasti vankisi jatkaa niskurointia ja hänelle tulee voimia paeta. Nykyinen oikeuslaitoskin jo paremmin tunnistaa narsistit että yksinhuoltajuus on hänelle hyvä mahdollisuus etkä ehdi toivottavasti sairastuttaa lapsianne.

Kuten aiemmin kirjoitin en tunnista itsestäni narsistin merkkejä, perfektionistin kylläkin, mutta se on vaan hyvä asia. Parisuhteen harmoniaa ei edistä niskurointi, joten turha edes yrittää selittää sen olevan jotenkin hyvä asia!

Narsismista vielä, appiukkoni oli narsisti, sen tunnisti oikeuslaitoskin, kun appivanhemmat erosivat kaikenlaisen epämääräisyyden jälkeen. Ja lopulta appiukko tappoi itsensä, kun ei saanut anoppia takaisin vaikka kaikenmaailman konstit yritti. Meidän persoonat on hyvin erilaiset. Emme tulleet hänen kanssaan toimeen. Kerran jätin hänet tielle kävelemään noin 15km kotiinsa, kun ei osannut käyttäytyä.

• 1+2
        Hessuli kirjoitti:

Kuten aiemmin kirjoitin en tunnista itsestäni narsistin merkkejä, perfektionistin kylläkin, mutta se on vaan hyvä asia. Parisuhteen harmoniaa ei edistä niskurointi, joten turha edes yrittää selittää sen olevan jotenkin hyvä asia!

Narsismista vielä, appiukkoni oli narsisti, sen tunnisti oikeuslaitoskin, kun appivanhemmat erosivat kaikenlaisen epämääräisyyden jälkeen. Ja lopulta appiukko tappoi itsensä, kun ei saanut anoppia takaisin vaikka kaikenmaailman konstit yritti. Meidän persoonat on hyvin erilaiset. Emme tulleet hänen kanssaan toimeen. Kerran jätin hänet tielle kävelemään noin 15km kotiinsa, kun ei osannut käyttäytyä.

Niinpä niin. Ja nyt vaimosi on päätynyt suhteeseen isäänsä muistuttavan miehen kanssa. Sairaassa ympäristössä elänyt ei osaa elää muulla tavalla joten puolisokin valikoituu sitten tukemaan tätä kieroutunutta elämäntapaa. Sitten eletään pahoinvoivana koko elämänsä mutta kun ei osata muuta eikä tiedetä muusta. Lapset jatkaa tätä kierrettä joko narskuina tai uhreina. Surullista tosiaan.

• Hessuli
        1+2 kirjoitti:

Niinpä niin. Ja nyt vaimosi on päätynyt suhteeseen isäänsä muistuttavan miehen kanssa. Sairaassa ympäristössä elänyt ei osaa elää muulla tavalla joten puolisokin valikoituu sitten tukemaan tätä kieroutunutta elämäntapaa. Sitten eletään pahoinvoivana koko elämänsä mutta kun ei osata muuta eikä tiedetä muusta. Lapset jatkaa tätä kierrettä joko narskuina tai uhreina. Surullista tosiaan.

Paitsi, että niin kuin useasti on todettu niin minä EN OLE narsisti, joten tämä narsismin ketju katkeaa tähän! En anna (enkä ole antanut) lasten kärsiä vaimon suvun puolen persoonallisuushäiriöistä.

• Hei mies mitä??
        Hessuli kirjoitti:

Onko teillä säännöt kuinka paljon tänne palstalle saa valittaa??? Hei mitä sä nyt teet koneella? Töitäkö? Käyt kommentoimassa joka vastausta eli ravaat vähän väliä koneella. Nyt rikot harmoniaa

• Hessuli
        Hei mies mitä?? kirjoitti:

Onko teillä säännöt kuinka paljon tänne palstalle saa valittaa??? Hei mitä sä nyt teet koneella? Töitäkö? Käyt kommentoimassa joka vastausta eli ravaat vähän väliä koneella. Nyt rikot harmoniaa

Olet oikeassa. Nyt on tullut piikki minun vapaa-ajan tietokoneen käytölle. On se silti vuositasolla vain pieni osa siitä mitä vaimoni käytti kun hänellä vielä oli tietokone käytössä. Mutta joo, harmonialle ei tee hyvää, joten menen nukkumaan!

• ---+++
        Hei mies mitä?? kirjoitti:

Ei sillä mitään itseään koskevia sääntöjä ole. Olis kyllä ollut jo vaimolla aika takavarikoida kone.

• itsenäinen ja onnell
        Hessuli kirjoitti:

Ilmeisesti et osannut lukea, provo. Ongelma on se että vaimo ei enää noudata yhdessä sovittuja sääntöjä. Muut perheessä noudattaa ja yksi ei noudata. Kummassakohan onkaan sitten ongelma... Hoh hoi...

Sinun säännöissäsi on se ongelma. Rajoitat aikuisen ihisen elämää, vaikkei sinulla ole oikeutta siihen.

• Hessuli
        itsenäinen ja onnell kirjoitti:

Sinun säännöissäsi on se ongelma. Rajoitat aikuisen ihisen elämää, vaikkei sinulla ole oikeutta siihen.

Yhteisesti sovitut säännöt...

• Hessuli
        ---+++ kirjoitti:

Ei sillä mitään itseään koskevia sääntöjä ole. Olis kyllä ollut jo vaimolla aika takavarikoida kone.

Puhut höpöjä. Meillä on yhteisiä sääntöjä ja jokaista henkilöä erityisesti koskevia sääntöjä, myös minua koskevia.
        Erona vaan on se ettei minulla ole ongelmaa toimia sääntöjen mukaisesti, eikä lapsillakaan. Vaimolla vaan on ongelma.

• //////
        Hessuli kirjoitti:

Yhteisesti sovitut säännöt...

Sä oot hullu. Ei kukaan valvo jotain sääntöjä. Siis olet persoonallisuushäiriöinen ja pahasti.

• Hessuli
        ////// kirjoitti:

Sä oot hullu. Ei kukaan valvo jotain sääntöjä. Siis olet persoonallisuushäiriöinen ja pahasti.

Mitä hyötyä on säännöistä joita ei valvota?
        Onko kaikki poliisit persoonallisuushäiriöisiä, kun valvovat sääntöjä?

• iwef
        Hessuli kirjoitti:

Mitä hyötyä on säännöistä joita ei valvota?
        Onko kaikki poliisit persoonallisuushäiriöisiä, kun valvovat sääntöjä?

Poliiseilla on oikeus tehdä sitä, sulla ei.
        Oletko takertuva vai narsisti?

• Hessuli
        iwef kirjoitti:

Poliiseilla on oikeus tehdä sitä, sulla ei.
        Oletko takertuva vai narsisti?

Kyllä minulla on oikeus valvoa parisuhteeni sääntöjä. Samoin on oikeus myös naisellani. Ei edelleenkään sellaisista säännöistä ole hyötyä joita ei valvota.

• Hyvää päivää...
        Hessuli kirjoitti:

Kyllä minulla on oikeus valvoa parisuhteeni sääntöjä. Samoin on oikeus myös naisellani. Ei edelleenkään sellaisista säännöistä ole hyötyä joita ei valvota.

Sulla ei ole oikeutta kuin omaan elämääs ei kenenkään muuhun.Jätä vaimos rauhaan:Kuka valvoo sinua?

• HYVÄ sisko
        Hessuli kirjoitti:

Paitsi, että niin kuin useasti on todettu niin minä EN OLE narsisti, joten tämä narsismin ketju katkeaa tähän! En anna (enkä ole antanut) lasten kärsiä vaimon suvun puolen persoonallisuushäiriöistä.

Tyypillinen narsku ei näe metsää puilta.Muija niskuroikoon!

• hep hep
        Hessuli kirjoitti:

Puhut höpöjä. Meillä on yhteisiä sääntöjä ja jokaista henkilöä erityisesti koskevia sääntöjä, myös minua koskevia.
        Erona vaan on se ettei minulla ole ongelmaa toimia sääntöjen mukaisesti, eikä lapsillakaan. Vaimolla vaan on ongelma.

Aha ,just joo.Mikä ongelma sulla on sitten kun kitiset tänne etkä saa vaimos kanssa selvitettyä sulla mitään muijaa edes.Tuulesta temmattu koko jorina.Ja jengi lähtee mukaan huh huh..

• Se on ansaittava
        8+11 kirjoitti:

Hessuli on menettänny vaimonsa kunnioituksen.Eikä sitä täältäkään tipu.

• 5+10

Kaikkea te ihmiset uskottekin... :-o

• 14+13

Provohan tämä on, mutta tiedän oikeassa elämässä tällaisen ihmisen. Lapsen tasolle kehityksessä jäänyt yksilö. Heikko itsetunto ja muutenkin aikuiseksi soveltumaton. Laitoshoitoon ei valitettavasti tuollaisia saa ja ovat sitten perheiden ja työyhteisöjen syöpänä ja kiusana.

• tattoolady69

VOI HERRAN JUMALA!! Mikä sun vaimon puhelinnumero on?

• Hessuli

Tuota, mitenkähän naiseni puhelinnumero tähän kuuluu? Yrittäisit sinäkin keskittyä, etkä tekisi tällaisia harmoniaa rikkovia epäjatkuvuuskohtia.

• Sessusli

Onhan se hyvä että on säännöt. Meilläkin on säännöt, ukko kun rupeaa liikaa kirjottamaan typeryyksiä Suomi 24 niin otan koneen pois ja laitan jääkaapin lukkoon. Ja kun hän kehuu olevansa sängyssä aktiivinen ja hyvä, nauhoitan puheen ja julkaisen Youtubessa vitsisivulla. Mieheni saa puhua puhelimeen vaikka kesken lauseeni mutta aina pitää laittaa kaiutin päälle.

• Hessuli

Hyvä hyvä! Säännöt olla pitää!

• fiksu.

Jos minulla on jotain asiaa tyttöystävälle ja sen puhelin soi niin en mä kiellä sitä vastaamasta. En mä ole mikään nipottaja. Ja sen puhelin soi usein.

• Hessuli

OK. Se on sitten sinun valinta.
        Mutta huonoa käytöstä tyttöystävältäsi vastata aina sun asian päälle. Varsinkin jos se puhelin usein soi. Kertoo siitä ettei arvosta ja kunnioita sinun asioita.

• Yöäk !

Sovinistisika vailla käytöstapoja. Etsi aikakone ja matkusta sinne, minne kuulut, pimeälle keskiajalle.

• Hessuli

Minulla on kyllä käytöstavat ja hyvät onkin. Sinun tyylistäsi huomaa, että sinun käytöstavat on hukassa.

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin, mikä pimeässä keskiajassa on pielessä? Jokainen aikakausi on omansa, ei ole huonompia tai parempia.

• esim näin
        Hessuli kirjoitti:

Minulla on kyllä käytöstavat ja hyvät onkin. Sinun tyylistäsi huomaa, että sinun käytöstavat on hukassa.

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin, mikä pimeässä keskiajassa on pielessä? Jokainen aikakausi on omansa, ei ole huonompia tai parempia.

Polttomurhat, miekkalähetys, ensiyönoikeus, uskontopakko, nälänhädät, epätasa-arvo, orjuus, ryöstöretket.

• Hessuli
        esim näin kirjoitti:

Polttomurhat, miekkalähetys, ensiyönoikeus, uskontopakko, nälänhädät, epätasa-arvo, orjuus, ryöstöretket.

OK. Eli itse ajassa ei ole vikaa, vaan vika on ihmisten, valtioiden, yhteisöiden yms. tavoissa.

• piweq
        Hessuli kirjoitti:

OK. Eli itse ajassa ei ole vikaa, vaan vika on ihmisten, valtioiden, yhteisöiden yms. tavoissa.

Ne säännöt olivat just tuolla ajalla.

• Hessuli
        piweq kirjoitti:

Ne säännöt olivat just tuolla ajalla.

Mutta se ei liene ajan vika vaan näiden edellä mainittujen toimijoiden!

• Alistajapaksiainen
        Hessuli kirjoitti:

Mitä merkitystä ns. käytöstavoilla on, jos päällepäsmäripomottajamieäs ei anna toiselle minkäänlaista itsemääräämisoikeutta. Se keskiajallakin oli pielessä, naisella ei ollut arvoa omana itsenään, vain miehensä omaisuutena eikä mitään sanomista omasta puolestaan, omista asioistaan. - Mikä h-i kuvittelet olevasi ruotuinesi?

• narsismia pukkaa???
        Hessuli kirjoitti:

Mutta se ei liene ajan vika vaan näiden edellä mainittujen toimijoiden!

Niillähän oli säännöt siitä...

• Hessuli
        Alistajapaksiainen kirjoitti:

Mitä merkitystä ns. käytöstavoilla on, jos päällepäsmäripomottajamieäs ei anna toiselle minkäänlaista itsemääräämisoikeutta. Se keskiajallakin oli pielessä, naisella ei ollut arvoa omana itsenään, vain miehensä omaisuutena eikä mitään sanomista omasta puolestaan, omista asioistaan. - Mikä h-i kuvittelet olevasi ruotuinesi?

Minä en alista, minä valvon ennalta yhdessä hyväksyttyjä sääntöjä. Kyllä vaimolla on leppoisaa keskiajan meininkiin verrattuna.
        Olen muuten aivan työläis-suvusta lähtöisin. Ei ole ollut siniveristä koskaan, joten ruodutkin voit unohtaa...

• Hessuli
        narsismia pukkaa??? kirjoitti:

Niillähän oli säännöt siitä...

Vääriä sääntöjä on ihmiskunnan historia pullollaan, monet liittyy uskontoihin, mutta se on toinen tarina sen.

• Ei h-i !
        Hessuli kirjoitti:

Minä en alista, minä valvon ennalta yhdessä hyväksyttyjä sääntöjä. Kyllä vaimolla on leppoisaa keskiajan meininkiin verrattuna.
        Olen muuten aivan työläis-suvusta lähtöisin. Ei ole ollut siniveristä koskaan, joten ruodutkin voit unohtaa...

Kannattaisiko käydä lukaisemassa oma aloituksensa, jotta tietäisi, mitä itse on sinne tällännyt. Ymmärryksestä lienee turha turista, kuulostat urpolta.

• miesvm1967

Ehkä Hessuli selosti asiansa hieman ärhäkästi, tuskin tässä on kyse mistään sovinistisesta sikaniskasta tai narsistista. En minäkään vastaa puhelimeen jos nainen puhuu minulle, ei mun tarvi olla ulkopuolisten tavoitettavissa sillon jos on tärkeä asia kesken kumppanin kanssa. Kyllä sitä puhelun keskeytysnappiakin voi silloin painaa ja soittaa myöhemmin itse takaisin jos puhelu vaikutti "tärkeältä". Ja jos on tärkeä asia kyseessä niin silloin soittaja yleensä pistää tekstarinkin perään että mitä asia koski. Olen sikäli samaa mieltä Hessulin kanssa että tiettyjä sääntöjä täytyy parisuhteessakin olla ja molempien on niitä syytä noudattaa. Ehkä sinä Hessuli kuitenkin hieman nyt ylireagoit, en mä itse nyt sentään alkais keneltäkään mitään laitteita käsistä repimään vaikkei homma aina menis niin mun haluni mukaan. Toki voisin mainita että "hei, voisitko puhua mun kanssa ensin tämän asian loppuun". No, sitä oot jo tietty yrittänyt eikä toimi. Mutta kyllä sunkin tarttis peiliin katsoa, miksei naistasi kiinnosta puhua sun kanssa, ehkä olet liian päällekäyvä pompottaja ja komentelija. Voisit pehmentää omia linjojasi, sulla on liian terävät reunat, ehkä nainen ei just niistä tykkääkään. Pehmeämpi toimintatapa voisi toimi paremmin? Kun laskeudut tuolle aggression tasolle niin parisuhde tulee tuhoutumaan siitä, sitä kannattaa miettiä koska olet nyt jo liian kaukana tasapainopisteestä.

• miesvm1967

Ja minä puhun kokemuksesta Hessuli sillä olin itse nuorempana ilmeisen samanlainen päällepäsmäri ja suhteen besserwisseri kuin sinä olet nyt. Minä sentään jossakin vaiheessa tajusin että terävät reunani viiltelevät suhteen rikki joten opettelin hoitamaan asiat eri tavalla, pehmeämmin. Se kannattaa vaikka siinä joutuu itse kasvamaan ja opettelemaan antamaan periksi ja joskus jopa anteeksi :)

• Hessuli

Mutta käykö siinä niin, että jos annan jossakin periksi, niin se ei jääkkään siihen. Vaan kohta alkaa jupina jostain toisesta asiasta ja taas pitäisi antaa siimaa. Kuulostaa loputtomalta kierteeltä ja se ei ole hyvä harmoniankaan kannalta.

• miesvm1967
        Hessuli kirjoitti:

Mutta käykö siinä niin, että jos annan jossakin periksi, niin se ei jääkkään siihen. Vaan kohta alkaa jupina jostain toisesta asiasta ja taas pitäisi antaa siimaa. Kuulostaa loputtomalta kierteeltä ja se ei ole hyvä harmoniankaan kannalta.

kuulostaa mun ex-exältä :D No sinä teet itse omat johtopäätöksesi, tiedän ettei jotkut naiset opi ikinä kuten ei jotkut miehetkään :)

• Hessuli
        miesvm1967 kirjoitti:

kuulostaa mun ex-exältä :D No sinä teet itse omat johtopäätöksesi, tiedän ettei jotkut naiset opi ikinä kuten ei jotkut miehetkään :)

Tuntuma on että iso osa naisista on juuri tällaisia. Kumpuaako se sitten siitä vapauden humalasta, kun ollaan niin kovin tasa-arvoista (naiselle tasa-arvohan on sitä että miehen oikeuksia poljetaan) koko ajan ja ei olla enää virallisesti miehen omaisuutta. Siihenkään aikaan ei niin kovin kauan ole...

• miesvm1967
        Hessuli kirjoitti:

Tuntuma on että iso osa naisista on juuri tällaisia. Kumpuaako se sitten siitä vapauden humalasta, kun ollaan niin kovin tasa-arvoista (naiselle tasa-arvohan on sitä että miehen oikeuksia poljetaan) koko ajan ja ei olla enää virallisesti miehen omaisuutta. Siihenkään aikaan ei niin kovin kauan ole...

Nyt puhui sovinistisika :P Kyllä mä suon tasa-arvon naisille. Ei se homma alistamisella parane, parisuhteessa täytyy olla tasa-arvoinen ja suoda toisille samat vapaudet kuin itsekin haluaa. Ihmisiä tässä kaikki ollaan sukupuolesta riippumatta, sitä ei parane unohtaa.

• Hessuli
        miesvm1967 kirjoitti:

Nyt puhui sovinistisika :P Kyllä mä suon tasa-arvon naisille. Ei se homma alistamisella parane, parisuhteessa täytyy olla tasa-arvoinen ja suoda toisille samat vapaudet kuin itsekin haluaa. Ihmisiä tässä kaikki ollaan sukupuolesta riippumatta, sitä ei parane unohtaa.

Niin, helpostihan sitä leimautuu sovinistisiaksi jos jollakin tavalla kritisoi tasa-arvo asioita...
        En nyt koe sellainen olevani, joskaan en myöskään yltiö liberalisti tasa-arvoilija.

Mutta oli miten oli, niin tuo jossakin asiassa siiman antaminen ei saisi tarkoittaa, että siitä tulee itseään ruokkiva kehä. Silloin löysäilyä on käytetty väärin. Tämä on erittäin pelottava kehityskulku.

• miesvm1967
        Hessuli kirjoitti:

Niin, helpostihan sitä leimautuu sovinistisiaksi jos jollakin tavalla kritisoi tasa-arvo asioita...
        En nyt koe sellainen olevani, joskaan en myöskään yltiö liberalisti tasa-arvoilija.

Mutta oli miten oli, niin tuo jossakin asiassa siiman antaminen ei saisi tarkoittaa, että siitä tulee itseään ruokkiva kehä. Silloin löysäilyä on käytetty väärin. Tämä on erittäin pelottava kehityskulku.

Phuuh perhana että katolla on kuuma, teen kattohommia :D No juu en minäkään mikään yltiöliberaali ole, esim. nää omakotitalon remppahommat on melkein yksistään miehen töitä, nainen välillä auttelee missä pystyy mutta kun juuri nyt ei pysty niin tehköön vaikka ruokaa meille. Olisihan se outoa jos mä vääntelen kattopeltejä irti ja rakennan lasivillan seassa ilmastointikanavia niin että tarttis ihan ite vielä tulla sapuskaa pistämään, ei, tässä vaiheessa se on toki niin että nainen tekee ne ruoat koska mä olen tuolla yläpohjassa painamassa duunia. Että kyllä tässäkin talossa on häivähdys sovinismia jos siihen kuuluu jaottelu "miesten töihin" ja "naisten töihin". Minä korjaan yleensä kaikki tekniset asiat ja sillä välin nainen tekee sitä mitä osaa, vai kuinka monen naisen olette nähneet vaihtavan autoon kansipahvin, jakohihnan tai edes renkaat? Tai vaihtavan TN-C syötön TN-S syötöksi, siihen tarvitaan jopa sähköpätevyyksiä :D Eli tässä talossa eletään periaatteella "se tekee joka parhaiten kykenee" ja muut auttavat siinä sivussa. Ruokaa nyt tosin tehdään paljon yhdessäkin kun molemmat haltsaa sen.

"helpostihan sitä leimautuu sovinistisiaksi jos jollakin tavalla kritisoi tasa-arvo asioita"

Myönnän koska olen omakohtaisestikin saanut kynsille tuosta :)

"siiman antaminen ei saisi tarkoittaa, että siitä tulee itseään ruokkiva kehä."

Ei niin, tässä olet ihan oikeassa. Mutta se oikea metodi tarttis löytää ettei tuosta tule siimaa joka kiertyy teidän parisuhteenne kurkun ympärille, itseasiassa se hirsilenkki on jo siellä, nyt tarttis keksiä ulospääsy siitä niin että molemmat teistä selviää .

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

Phuuh perhana että katolla on kuuma, teen kattohommia :D No juu en minäkään mikään yltiöliberaali ole, esim. nää omakotitalon remppahommat on melkein yksistään miehen töitä, nainen välillä auttelee missä pystyy mutta kun juuri nyt ei pysty niin tehköön vaikka ruokaa meille. Olisihan se outoa jos mä vääntelen kattopeltejä irti ja rakennan lasivillan seassa ilmastointikanavia niin että tarttis ihan ite vielä tulla sapuskaa pistämään, ei, tässä vaiheessa se on toki niin että nainen tekee ne ruoat koska mä olen tuolla yläpohjassa painamassa duunia. Että kyllä tässäkin talossa on häivähdys sovinismia jos siihen kuuluu jaottelu "miesten töihin" ja "naisten töihin". Minä korjaan yleensä kaikki tekniset asiat ja sillä välin nainen tekee sitä mitä osaa, vai kuinka monen naisen olette nähneet vaihtavan autoon kansipahvin, jakohihnan tai edes renkaat? Tai vaihtavan TN-C syötön TN-S syötöksi, siihen tarvitaan jopa sähköpätevyyksiä :D Eli tässä talossa eletään periaatteella "se tekee joka parhaiten kykenee" ja muut auttavat siinä sivussa. Ruokaa nyt tosin tehdään paljon yhdessäkin kun molemmat haltsaa sen.

"helpostihan sitä leimautuu sovinistisiaksi jos jollakin tavalla kritisoi tasa-arvo asioita"

Ei niin, tässä olet ihan oikeassa. Mutta se oikea metodi tarttis löytää ettei tuosta tule siimaa joka kiertyy teidän parisuhteenne kurkun ympärille, itseasiassa se hirsilenkki on jo siellä, nyt tarttis keksiä ulospääsy siitä niin että molemmat teistä selviää .

Meen jatkaan hommia, koitas keksiä jotain :)

• Hessuli
        miesvm1967 kirjoitti:

Niin meilläkin on sama havaittavissa. Vaimo pystyy noin 50%:iin kodin-töistä ja minä noin 95%:iin. Tämä nyt väkisinkin jo tekee jaon "miesten ja naisten töihin" Eli kun minä olen päivätyön lisäksi tehnyt tuon 50%-töistä joita vaimo ei ole kykenevä tekemään, niin vaimolle ei jää kuin siivousta, ruoan laittoa (jota teen yleensä viikonloppuna itsekin), pyykin pesua ja laittoa, lasten hoitoa. Siihen kun yhdistää sen että vaimo tekee noin 20% siitä työajasta mitä minä teen, niin todellisuus on että minä teen huomattavasti suuremman osan kokonaistyötä (palkkatyö koti työ) kuin vaimo ja vapaa aikaa ei itselle paljon jää. Se ei ole harmooninen tasapainotila! En siksi näe erityisenä ongelmana, jos vaimo suuntaisi ajastaan suuremman osan muuhun kuin itsensä viihdyttämiseen facebookissa yms...

• 13+5
        Hessuli kirjoitti:

Niin meilläkin on sama havaittavissa. Vaimo pystyy noin 50%:iin kodin-töistä ja minä noin 95%:iin. Tämä nyt väkisinkin jo tekee jaon "miesten ja naisten töihin" Eli kun minä olen päivätyön lisäksi tehnyt tuon 50%-töistä joita vaimo ei ole kykenevä tekemään, niin vaimolle ei jää kuin siivousta, ruoan laittoa (jota teen yleensä viikonloppuna itsekin), pyykin pesua ja laittoa, lasten hoitoa. Siihen kun yhdistää sen että vaimo tekee noin 20% siitä työajasta mitä minä teen, niin todellisuus on että minä teen huomattavasti suuremman osan kokonaistyötä (palkkatyö koti työ) kuin vaimo ja vapaa aikaa ei itselle paljon jää. Se ei ole harmooninen tasapainotila! En siksi näe erityisenä ongelmana, jos vaimo suuntaisi ajastaan suuremman osan muuhun kuin itsensä viihdyttämiseen facebookissa yms...

Mitä sulle kuuluu toisen aikuisen ihmisen vapaa-aika? Jokainen käyttäköön sen miten haluaa.

• Hessuli
        13+5 kirjoitti:

Mitä sulle kuuluu toisen aikuisen ihmisen vapaa-aika? Jokainen käyttäköön sen miten haluaa.

Ei se kuulukkaan silloin kun sitä on kummallakin yhtä paljon.

• omaisuutta vaan?
        Hessuli kirjoitti:

miehen omaisuutta?Ketään et voi omistaa!Vai ostitiko muijan itselles jostain kaupan hyllyltä?Toi kerto jo kaiken olennaisen susta.Oot tosi hieno mies kun vaimos on sulle vaan tavara,hyödyke.Et ole ansainnu vaimoas eikä vaimos sinua .Taidat itse elää jossain keskiajalla ja et todellakaan arvosta naisia ollenkaan kun lukee rivien välistä.Kukaan normaali itseään arvostava nainen ei anna miehen kohdella itseään tolla tavalla että ukko määrää ja takavarikoi kamoja ja rupee vielä vahtaa menemisiä.Sairasta touhua rajoittaa toisen ihmisen elämää .

• Hessuli
        omaisuutta vaan? kirjoitti:

miehen omaisuutta?Ketään et voi omistaa!Vai ostitiko muijan itselles jostain kaupan hyllyltä?Toi kerto jo kaiken olennaisen susta.Oot tosi hieno mies kun vaimos on sulle vaan tavara,hyödyke.Et ole ansainnu vaimoas eikä vaimos sinua .Taidat itse elää jossain keskiajalla ja et todellakaan arvosta naisia ollenkaan kun lukee rivien välistä.Kukaan normaali itseään arvostava nainen ei anna miehen kohdella itseään tolla tavalla että ukko määrää ja takavarikoi kamoja ja rupee vielä vahtaa menemisiä.Sairasta touhua rajoittaa toisen ihmisen elämää .

Minähän en ole sanonut että naisen tulisi olla miehen omaisuutta. Olisi hirveän hyvä että lukisit pohjalla olevan informaation, ennen kuin alat latelemaan omia "totuuksiasi". Jos tuntisit historiaa ja olisit tosiaan lukenut tämän ketjun niin ehkä ymmärtäisit, että kyse ei ole ihan niin yksinkertaisesta tilanteesta. Mutta onnea sinunkin valitsemallesi linjalle!

• AAApuuva
        Hessuli kirjoitti:

Minähän en ole sanonut että naisen tulisi olla miehen omaisuutta. Olisi hirveän hyvä että lukisit pohjalla olevan informaation, ennen kuin alat latelemaan omia "totuuksiasi". Jos tuntisit historiaa ja olisit tosiaan lukenut tämän ketjun niin ehkä ymmärtäisit, että kyse ei ole ihan niin yksinkertaisesta tilanteesta. Mutta onnea sinunkin valitsemallesi linjalle!

Olethan lue itse raapustukses.Päästä muijas menenään.Sairas olet mutta narsisiti ei myönnä olevansa.Vai pelkäätkö muijas löytävän facebuukista uuden ukon?Sitäkin tapahtuu ihan varotuksen sanaksi vaan.Kannattaa takavarikoida kaikki muijalta pois heh heh .Määräile sinä muijaas ei se kauaa keiku määräiltävänä.Sun ikä on varmaa 50-60v niin ahdasmielinen.naisia halveksiva yöäks.kierrän kaukaa tollaset ja ne tunnistaa kyllä .Muijas on sua varmaa paljon nuorempikin.ja kouluttamaankin olet joutunut.jestas.ei ketään kouluteta parisuhteessa.Oletko väkivaltainen?????

• voi vaimo parka
        Hessuli kirjoitti:

Miehen omaisuutta?Hessuli hyh hyh Mitäs tuli raapustettua?Äiti tulee ja laittaa sut komeroon häpeemään....

• Matias

Minua on myös aina ärsyttänyt henkilöt, jotka vastaavat puhelimeen heti kun se soi.
      EI PUHELIN SAA MENNÄ KAIKEN EDELLE.

• Hessuli

Nimenomaan. Mistähän ihmiset on saaneet käsityksen, että puhelin menee aina kaiken edelle? Ihan älyvapaa ajatuskin.

• miesvm1967

Tästä ollaan samaa mieltä, nykypäivänä ihmiset pitää puhelinta jonakin merkillisenä jumalana. Itse en edes vapaa-aikana juuri puhelinta mukanani kanniskele, sen paikka kirjahyllyssä on sille paras.

• Täh häh
        miesvm1967 kirjoitti:

Tästä ollaan samaa mieltä, nykypäivänä ihmiset pitää puhelinta jonakin merkillisenä jumalana. Itse en edes vapaa-aikana juuri puhelinta mukanani kanniskele, sen paikka kirjahyllyssä on sille paras.

Kirjahylly?Mikä se on en oo ikinä kuullu.Täytyy kysyy tolta 56 vuotiaalta ukolta kun heräilee aamulla.Ite oon 26 vee....

• 17+18

Minä vaan ihmettelen miksi vaimosi antaa sinun lätistä järjettömyyksiä koneella eikä ota sitä sinulta pois?

• Hessuli

No, jos "lätisisin" koneella turhuuksia vaikka puoletkin siitä mitä vaimo on ehtinyt alkuvuoden aikana tehdä, niin kyllä saisikin viedä koneen pois.

• 19+2
        Hessuli kirjoitti:

No, jos "lätisisin" koneella turhuuksia vaikka puoletkin siitä mitä vaimo on ehtinyt alkuvuoden aikana tehdä, niin kyllä saisikin viedä koneen pois.

Seliseli. Itselläs ei kontrolli pelaa.

• Hessuli
        19+2 kirjoitti:

Seliseli. Itselläs ei kontrolli pelaa.

Kiitos vaan asiallisesta ja tietoon perustuvasta kommentista!

• ilusseh
        Hessuli kirjoitti:

Kiitos vaan asiallisesta ja tietoon perustuvasta kommentista!

Kyllä tässä todisteita on koko ketju täynnä, ettet pysty hallitsemaan koneenkäyttöä ja se pitäisi ottaa pois.

• Hessuli
        ilusseh kirjoitti:

Kyllä tässä todisteita on koko ketju täynnä, ettet pysty hallitsemaan koneenkäyttöä ja se pitäisi ottaa pois.

Hyvä, pysy tällä linjalla! ;)

• Sosiaalinen elämä
        Hessuli kirjoitti:

Turhaan sä lätiset täällä kun sun pitäis vaimos kanssa selvittää asias.Ei se asia täällä ratkea.vai onko sekin säännöissä?Jos eukkos on ollu feisbuukissa voi voi.tietää ainakin kenen kanssa on jutellut kuin täällä suom24 palstoilla.Ihan kuin olisit kateellinen eukolles kun sillä on muutakin elämää kuin sinä?Ystäviä?Ai kamala nehän vaan sotkee eukkos pään.Hanki oma elämä äläkä kyttää ja vahtaa vaimos jokaista tekemistä,niin se sun toitottamas harmoonias vois säilyä teillä!Parisuhde perustuu luottamukseen ja sinä et näköjään luota vaimoos joten oisko itsetutkiskelunpaikka.Mites sun itsetunto?pelkäätkö et joku tulee ja korjaa eukkos parempaan talteen?Koska niin tulee käymää jos et anna "siimaa".Se on vaan fakta.Vai meinasitko telkee vaimos häkkiin?Tulee mieleen Timo Harjakainen reps....

• tattoolady69

Voi Hessuli! Harmi ettei vaimosi ole ymmärtänyt lähteä jo hyvissä ajoin. Ai että lapsiakin yhdessä? Toivottavasti ei tyttöjä! Voin arvavata että SM on sinun juttusi niin henkisesti kuin fyysisesti. Minä ainakin ottaisin sinut mielellään käsittelyyn, niin että kuvaisin videon naistasi varten. Sinä et tunnu tietävän mikä on nöyryytyksen ja nöyrtymisen ero. Nöyrtyminen on sitä, että ihminen todella oppii jotain tärkeää ja on sen vuoksi valmis muuttamaan mielipiteitään, koska ymmärtää käytöksen / asenteen loukkaavan toista oman eden tavoittelun takia. Sinä taas haluat pitää " naisesi" ohjaksissa ja kertoa mitä hän saa tehdä ja mitä ei. Se on nöyryyttämistä. Ja silti olet omasta mielestäsi oikeassa... ja ihan näköjään tosissaan. Jos saisin sinut itselleni..sanotaan vaikka 24 h, voisit kokea sen mitä et villeimmissäkään ajatuksissa ole koskaan ajatellut. Tulet nimittäin löytämään ihan uuden tavan kokea läppärin pois otto "talteen" niin että sen saa leikkaamalla ulos. Samoin puhelimen. Plus että vielä saat opetella 10 ihan uutta käskyä ulkoa niin ettei ne ikinä unohdu. Voidaan vielä oikein jatkaa parilla vuorokaudella, niin että olisin varma että tiedät mikä ero näillä kahdella asialla ( nöyrtyminen / nöyryytys) on. Minulle kun tämä sinun niin arvostama metodi on kans yrittetty oikein nyrkin kanssa opettaa. En todellakaan siedä sinunlaisia ihmisiä, ja voit vaan kuvitella ,että he jotka sairastaa samaa sairautta kuin sinä ovat saaneet jo oman osansa nyt kun olen aikuinen ja puolutuskykyinen. Niin tulee käymään myös sinulle HESSULI! Karma on asia jolta sinäkään et tule välttymään.

• Hessuli

Kuten jo kirjoitin, niin intiimi-hommat meillä hoidetaan ihan kahden kesken minun ja vaimon välillä. Se on sääntö, josta ainakaan minä en lähde poikkeamaan, vaikka nämä säännöt nyt tuntuukin olevan niin kauhean pahasta.

• miesvm1967
        Hessuli kirjoitti:

Kuten jo kirjoitin, niin intiimi-hommat meillä hoidetaan ihan kahden kesken minun ja vaimon välillä. Se on sääntö, josta ainakaan minä en lähde poikkeamaan, vaikka nämä säännöt nyt tuntuukin olevan niin kauhean pahasta.

Ei kait se vaan ole surullisen kuuluisa "2 minuuttia pimeässä peiton alla lähettyssaarnaajassa, oho multa tulikin jo" SÄÄNTÖ?

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

Ei kait se vaan ole surullisen kuuluisa "2 minuuttia pimeässä peiton alla lähettyssaarnaajassa, oho multa tulikin jo" SÄÄNTÖ?

Ei millään pahalla hemmo Hessuli mutta olet vain osittain oikeassa. Se toinen osa taitaa sittenkin olla aika pimeän vallassa eikä kukaan järjissään oleva halua tutustua siihen puoleen sunssa. Se on totta että parisuhteessa täytyy olla selvät säännöt etenkin jos on lapsia. Mutta tuo sun kontrolloiminen menee kyllä överiksi.

Mun mielestä parhaat vaihtoehdot on että joko alistut ja nöyrryt itse hieman ja pelaat tilanteen oikein pehmeillä metodeilla. Tai annat tuon tattooladyn tulla pistämään ne mobiililaitteet sun muut sinne mihin päivä ei paista :P

Mä meen jatkaan kattoprojektia, 28 ulkona ja mollikka kuumottaa täyttä häkää edelleen ettei tää mullekaan taas ihan helppoo oo hei. Mä vaan kiroan ja sopeudun tilanteeseen :D

• tattoolady69
        Hessuli kirjoitti:

Intiimiasiat? Sitäkö minä äsken sinun mielestä tarkoitin? Mitä minä tarkoitin ei ole mitään intiimiä sinun kannalta. Tuollaiselta tyhmyys on jo harvinaista.Sen lisäksi, että olet tyhmä, näät ja luet mitä itse haluat. Ilmankos juttusi on niin yksipuolisia. Ja äskeiseen kommenttiisi haluan vielä sanoa, että SINÄ et pysty poikkeamaan säännöistä. Nehän on sinulle pakkomielle.

• Hessuli
        tattoolady69 kirjoitti:

Intiimiasiat? Sitäkö minä äsken sinun mielestä tarkoitin? Mitä minä tarkoitin ei ole mitään intiimiä sinun kannalta. Tuollaiselta tyhmyys on jo harvinaista.Sen lisäksi, että olet tyhmä, näät ja luet mitä itse haluat. Ilmankos juttusi on niin yksipuolisia. Ja äskeiseen kommenttiisi haluan vielä sanoa, että SINÄ et pysty poikkeamaan säännöistä. Nehän on sinulle pakkomielle.

SM lasketaan intiimiasioihin, vai Suomen Mestaruuksiako aioit alkaa hankkimaan?
        Vaikutat sekä huono tapaiselta, yksinkertaiselta, aggressiiviselta, kaunaiselta, että muutenkin asioihin negatiivisesti suhtautuvalta. Sisäinen harmoniasi on kateissa, tai sitä ei ole ollutkaan.

Ihan näin off topiccina muuten, että SM-hommissakin on säännöt syytä olla. Ymmärsit kirjainyhdistelmän nyt sitten kummin päin tahansa.

• Hessuli
        miesvm1967 kirjoitti:

Vähän karkaa aiheesta, mutta meillä tuo 2 minuuttia peiton alla lähetyssaarnaajassa on kaikilta osin väärin, paitsi, että joskus harvoin sitä tehdään myös lähetyssaarnaajassa. Aika on huomattavasti pidempi, asentoja on paljon ja pidättelemäänkin olen oppinut hyvin... Ja jos tulee, niin sitten hetken päästä uudestaan. Vaimo on jo oppinut, millä sapeli pidetään jämäkkänä toiselle kerralle.

Mutta joo, tämä karkasi oikeasti aiheesta...

• Hessuli
        miesvm1967 kirjoitti:

Ei millään pahalla hemmo Hessuli mutta olet vain osittain oikeassa. Se toinen osa taitaa sittenkin olla aika pimeän vallassa eikä kukaan järjissään oleva halua tutustua siihen puoleen sunssa. Se on totta että parisuhteessa täytyy olla selvät säännöt etenkin jos on lapsia. Mutta tuo sun kontrolloiminen menee kyllä överiksi.

Mun mielestä parhaat vaihtoehdot on että joko alistut ja nöyrryt itse hieman ja pelaat tilanteen oikein pehmeillä metodeilla. Tai annat tuon tattooladyn tulla pistämään ne mobiililaitteet sun muut sinne mihin päivä ei paista :P

Mä meen jatkaan kattoprojektia, 28 ulkona ja mollikka kuumottaa täyttä häkää edelleen ettei tää mullekaan taas ihan helppoo oo hei. Mä vaan kiroan ja sopeudun tilanteeseen :D

OK. Pimeän vallassa tai ei, niin ei nämä minun tavat toimia ole mitään randomia toimintaa, kyllä niille löytyy perusteensa. Myönnän sen että olen ottanut kotona keskimääräistä tiukemman linjan. On ne säännöt kuitenkin yhdessä sovittuja, niin kyllä niitä yhdessä pitäisi noudattaakin. Jos haluaa jotain muutosta niin siitä pitäisi keskustella. Olen kyllä sanonut, mutta vastauksena tulee että "ei osaa perustella siten että se minulle kelpaisi". No kun edes jollakin järkevällä tavalla perustelisi, eikä vaan jupisisi hiljaa ja sekoilisi.

Onnea sinne katolle! Kokemuksesta voin sanoa että välikatossa lasivillan seassa ryömiminen näillä keleillä (tai millään keleillä) on sellaista puuhaa johon ei ole paljon naisia vapaaehtoisiksi ilmaantunut ja aika monet kerrat niissä on itse tullut aikanaan rymyttyä.

• 9+12
        Hessuli kirjoitti:

Vähän karkaa aiheesta, mutta meillä tuo 2 minuuttia peiton alla lähetyssaarnaajassa on kaikilta osin väärin, paitsi, että joskus harvoin sitä tehdään myös lähetyssaarnaajassa. Aika on huomattavasti pidempi, asentoja on paljon ja pidättelemäänkin olen oppinut hyvin... Ja jos tulee, niin sitten hetken päästä uudestaan. Vaimo on jo oppinut, millä sapeli pidetään jämäkkänä toiselle kerralle.

Et sä sitten ota edes vastuuta vehkeestäsi. Siihenkin on jokin hiton sääntö kun et muuten jaksa saada erektiota...taitaa se paras seisokki tulla niiden sääntöjen naimisesta.

• tattoolady69
        Hessuli kirjoitti:

Vaikutat sekä huono tapaiselta, yksinkertaiselta, aggressiiviselta, kaunaiselta, että muutenkin asioihin negatiivisesti suhtautuvalta. Sisäinen harmoniasi on kateissa, tai sitä ei ole ollutkaan.

Ihan näin off topiccina muuten, että SM-hommissakin on säännöt syytä olla. Ymmärsit kirjainyhdistelmän nyt sitten kummin päin tahansa.

Menikö Hessulilla hermo? Kierrätkö nyt kehää siellä ja toistat voimalausetta? Tuleeko ahdistavia pakkoliikkeitä kun et pysty kontrolloimaan? Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan!

• miesvm1967
        Hessuli kirjoitti:

Karkaa karkaa :D Sen voisin sanoa että tyhmä sä et ole vaan tietyllä tavalla hyvinkin älykäs kaveri olet ja tarkkanäköinenkin. Mutta tuo sun suhtautuminen toiseen ihmiseen on aika fanaattinen. Mistähän se juontuu, tuo säälimätön sääntöjen noudattaminen? Ei kait isäs ollu joku kapiainen tai toimari jolta sait lapsuudessasi lahjaksi tuon joustamattoman sääntöjen noudattamisen?

Mun isäukko oli kapiainen ja lapsuudessa kaikki oli tarkkaa puuhailua että mentiin sääntöjen mukaan, muuten alkoi meteli ja kuri&järjestys tuli heti voimaan :) Myöhemmin hänkin löysi ihmisen sisältään ja aikuistui oikeasti. Vaikka ei se oikeesti ilkee ollut ja oli aika hyvä isäksi ja puuhaili paljon meidän lastensa kanssa

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

Karkaa karkaa :D Sen voisin sanoa että tyhmä sä et ole vaan tietyllä tavalla hyvinkin älykäs kaveri olet ja tarkkanäköinenkin. Mutta tuo sun suhtautuminen toiseen ihmiseen on aika fanaattinen. Mistähän se juontuu, tuo säälimätön sääntöjen noudattaminen? Ei kait isäs ollu joku kapiainen tai toimari jolta sait lapsuudessasi lahjaksi tuon joustamattoman sääntöjen noudattamisen?

Mun isäukko oli kapiainen ja lapsuudessa kaikki oli tarkkaa puuhailua että mentiin sääntöjen mukaan, muuten alkoi meteli ja kuri&järjestys tuli heti voimaan :) Myöhemmin hänkin löysi ihmisen sisältään ja aikuistui oikeasti. Vaikka ei se oikeesti ilkee ollut ja oli aika hyvä isäksi ja puuhaili paljon meidän lastensa kanssa

Vaiks niin olihan se Hitlerin aatukin kai tietyllä tavalla aika älykäs jätkä mutta ei riittävän älykäs koska sen hommelit meni ihan puihin. Mistä tuli mieleen että täytyy hakea saunapuita jotta pääsee peseen lasihiukkaset pois kehosta xD

• miesvm1967
        tattoolady69 kirjoitti:

Menikö Hessulilla hermo? Kierrätkö nyt kehää siellä ja toistat voimalausetta? Tuleeko ahdistavia pakkoliikkeitä kun et pysty kontrolloimaan? Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan!

Jep, hermot meni ja meniköhän junakin jo :) No, seuraava tulee vuoden päästä että ootelkoon asemalla sen aikaa :P

• Hessuli
        tattoolady69 kirjoitti:

Ei minulta mennyt hermo. Sinulla ilmeisesti meni, vai onko tuo aggressiivisuutesi (jolla suhtaudut minuun), sinulle normaali olotila? Minulla ei ole pakkoliikkeitä, eikä tarvetta kiertää kehää paitsi ruohoa leikatessa.

• Hessuli
        miesvm1967 kirjoitti:

Vaiks niin olihan se Hitlerin aatukin kai tietyllä tavalla aika älykäs jätkä mutta ei riittävän älykäs koska sen hommelit meni ihan puihin. Mistä tuli mieleen että täytyy hakea saunapuita jotta pääsee peseen lasihiukkaset pois kehosta xD

Aatu oli älykäs, mutta ei riittävän pitkänäköinen. Ei joka paikkaan voi hyökätä yhtä aikaa. Jos voimat hajotetaan liikaa, niin hävitään kaikkialla.
        Taas menee aiheen ohi, mutta meille Suomalaisille Aatun hommat oli hyvästä. Muuten olisi oltu kommunisti vallan alla samaan tyyliin kuin Baltian maat. Muualta ei apua (riittävästi) olisi tullut naapurin vielä Aatuakin kahjompaa diktaattoria vastaan.

• Hessuli
        miesvm1967 kirjoitti:

Jep, hermot meni ja meniköhän junakin jo :) No, seuraava tulee vuoden päästä että ootelkoon asemalla sen aikaa :P

Asiallisuutta, asiallisuutta! Ei kannata provosoitua hormooni-hirviön jutuista.

• miesvm1967
        Hessuli kirjoitti:

Aatu oli älykäs, mutta ei riittävän pitkänäköinen. Ei joka paikkaan voi hyökätä yhtä aikaa. Jos voimat hajotetaan liikaa, niin hävitään kaikkialla.
        Taas menee aiheen ohi, mutta meille Suomalaisille Aatun hommat oli hyvästä. Muuten olisi oltu kommunisti vallan alla samaan tyyliin kuin Baltian maat. Muualta ei apua (riittävästi) olisi tullut naapurin vielä Aatuakin kahjompaa diktaattoria vastaan.

Täytyy myöntää että oikeassa olet tässä historiallisessa pointissa ja siinä että menee juu ohi aiheen lol.

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

Täytyy myöntää että oikeassa olet tässä historiallisessa pointissa ja siinä että menee juu ohi aiheen lol.

Mutta mieti nyt niitä pihtejä äläkä vaihda puheenaihetta :D Jos ei kykene niin kannattaa huolestua.

• Hessuli
        9+12 kirjoitti:

Et sä sitten ota edes vastuuta vehkeestäsi. Siihenkin on jokin hiton sääntö kun et muuten jaksa saada erektiota...taitaa se paras seisokki tulla niiden sääntöjen naimisesta.

Minähän kirjoitin että tämä karkaa aiheesta! Ei sitä olisi kannattanut lukea, jos noin paljon alkoi ahdistaa! On tämä hervoton ketju ja lähti niin pienestä kysymyksestä. ;)

• tattoolady69
        Hessuli kirjoitti:

Ei minulta mennyt hermo. Sinulla ilmeisesti meni, vai onko tuo aggressiivisuutesi (jolla suhtaudut minuun), sinulle normaali olotila? Minulla ei ole pakkoliikkeitä, eikä tarvetta kiertää kehää paitsi ruohoa leikatessa.

Voi Hessuli! Ai sinulla on pyöreä piha. Talokin on varmaan pyöreä ,pehmustettu ja keltainen väriltään. Ja loput kuuluukin sitten taudinkuvaan. Oikein hyvää jatkoa sinulle sinne mielikuvitusmaailmaan. Ai niin ja jos tuo hormooniheitto oli tarkoitettu minulle, niin onneksi minulla on hormoonit. Sinulta ne taas puuttuu ja se varmaan onkin tuon sinun pätemisen syvin syy.

• Hessuli
        miesvm1967 kirjoitti:

Isä-vainaja oli yrittäjä pienessä rakenus firmassa. Työn tekijöitä on oli 1-10. Isä ei ollut tosiaankaan kapiaistyylinen. Hän oli enemmän sellainen humaani-johtaja. Raksa-miehistä löytyi välillä kaikenmaailman ongelma-tapauksia. Minua "vitutti" kun isä oli ihan liian ymmärtäväinen heitä kohtaan.
        Siinä maailmassa niitä siiman vetäjiä riitti. "Nyt on vähän huono olo, en voisi tulla töihin", "saisiko kottia". V-mäisiä asiakkaita, "en muistanut ilmoittaa, että nyt ei ole rahaa, maksan kyllä heti ensi kuussa". Siinä yksi hyvä syy miksi en jatkanut tuolla suvun perintönä tulleella alalla vaikka alkuunsa olin mukana kyseisessä busineksessa. Kerran tuli yksi luhveri työhaastatteluun kun oltiin keikka-töissä. Vähän aikaa jätkän lätinää kuunneltuani, talutin kaverin niskasta pois ja viskasin polkupyörän perässä ilman avaimia. Kaveri oli umpi-humalassa haastatteluun tullessaan ja työuraa kun kyseltiin, niin kertoi tehneensä kaksi murhaa. Piti sitä hyvänäkin saavutuksena. No, isä oli aina turhan ymmärtäväinen näitä kohtaan. Minulta ei sympatiaa herunut.
        Olen kyllä itse ymmärtänyt sääntöjen ja käyttäytymisnormien päälle. Ja siiman antaminen on kokemuksen mukaan tuonut enemmän pahaa kuin hyvää... Minun firmassa (12 työntekijää) ollaan jämäköitä mutta asiallisia, ei ole ollut ongelmia.

Pihteihin muuten auttaa, että käy välillä aukomassa niitä, vaikka ei varsinaisesti tarvitsisikaan, vaikka se vähän hölmöltä kuullostaakin ja paksumpi öljy kestää pidempään.

• Hessuli
        tattoolady69 kirjoitti:

Voi Hessuli! Ai sinulla on pyöreä piha. Talokin on varmaan pyöreä ,pehmustettu ja keltainen väriltään. Ja loput kuuluukin sitten taudinkuvaan. Oikein hyvää jatkoa sinulle sinne mielikuvitusmaailmaan. Ai niin ja jos tuo hormooniheitto oli tarkoitettu minulle, niin onneksi minulla on hormoonit. Sinulta ne taas puuttuu ja se varmaan onkin tuon sinun pätemisen syvin syy.

Hyvä hyvä, helpottaa se sinullakin kun saat purettua pahaa oloa pois! Hyvää kesää kuitenkin sinulle! ;)

• Hessuli
        miesvm1967 kirjoitti:

Mutta mieti nyt niitä pihtejä äläkä vaihda puheenaihetta :D Jos ei kykene niin kannattaa huolestua.

OK. Ymmärrän pointtisi.
        Et tunne täysin tilannetta (tietenkään). Kun menimme yhteen vähän yli kymmenen vuotta sitten, oli vaimo aika hakoteillä, nuori tyttö. Hän tarvitsi paljon tukea ja vahvaa olkapäätä. Minä olin vanhempi jämäkkä mies ja autoin tytön "pinnalle". Tyttö kaipasi henkilöä joka sanoo miten asiat tehdään, ei itse vielä ollut kypsä ottamaan vastuuta oikein mistään. Takertui minuun ja halusi pysyä luonani vaikka tiesi että minun säännöt oli ehkä aika tiukat. Vuosien kuluessa ehkä nuo säännöt on alkanut sitten vähän ahdistaa. Ei vaimonikaan ole enää sama tyttö joka oli 2000-luvun alussa ihan hakoteillä elämänsä kanssa. Kyllä järkeä on tullut.

Kyllä minun varmastikin sitä siimaa pitäisi vähän antaa, mutta ongelmana on se kuinka paljon? Tilanne ei saa päästä huononemaan sen takia. En ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos antaisin liikaa vapautta ja sitten asiat menisi päin v-tua.

• miesvm1967
        tattoolady69 kirjoitti:

Nauraisin jos kehtaisin mutta yritän pysyä asialinjalla vielä hetken :D

• miesvm1967
        Hessuli kirjoitti:

OK. Ymmärrän pointtisi.
        Et tunne täysin tilannetta (tietenkään). Kun menimme yhteen vähän yli kymmenen vuotta sitten, oli vaimo aika hakoteillä, nuori tyttö. Hän tarvitsi paljon tukea ja vahvaa olkapäätä. Minä olin vanhempi jämäkkä mies ja autoin tytön "pinnalle". Tyttö kaipasi henkilöä joka sanoo miten asiat tehdään, ei itse vielä ollut kypsä ottamaan vastuuta oikein mistään. Takertui minuun ja halusi pysyä luonani vaikka tiesi että minun säännöt oli ehkä aika tiukat. Vuosien kuluessa ehkä nuo säännöt on alkanut sitten vähän ahdistaa. Ei vaimonikaan ole enää sama tyttö joka oli 2000-luvun alussa ihan hakoteillä elämänsä kanssa. Kyllä järkeä on tullut.

Kyllä minun varmastikin sitä siimaa pitäisi vähän antaa, mutta ongelmana on se kuinka paljon? Tilanne ei saa päästä huononemaan sen takia. En ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos antaisin liikaa vapautta ja sitten asiat menisi päin v-tua.

OOPS!!! Sorge mään, ihan sama tilanne siis kuin mulla oli aikoinaan. Perkele kun olisin tämän hokannu lukea ensin niin olis ymmärtäny paremmin kaiken :) Sorry man, nyt mä tiän mistä puhut :P

• emäntä immeinen
        miesvm1967 kirjoitti:

Nauraisin jos kehtaisin mutta yritän pysyä asialinjalla vielä hetken :D

Ihan aiheen vierestä, mutta käy nyt sääliksi, että joku siellä katolla huhkii. Ite olin miehen kanssa pellolla ja kyllä hiki virtasi. Sitten tyhmänä aateltiin poimia vadelmia pensaista. Ois pitänyt lähteä metsään mustikkaan paremminkin. Siellä varjossa olis ollut paljon mukavampaa. Meillä on peltikatto ja helteellä sinne ei asiaa ole.

Onnea remonttitöihin.

• Sulla hukassa nainen
        Hessuli kirjoitti:

oma kehu haisee ja luulet olevas kova panomies.kato lisää pornoa netistä.Se vaan ei ole todellisuutta vaan bisnestä!Reppanoilla äijillä rahastetaan ja kuvittelet sen olevan todellisuutta.Kaukana siitä!Hienoa,että vaimo oppinut sun sapelis pitää jämäkkänä,kun ei alistettuna tiedä muusta.Oota kun se jättää sut viimiisen kerran jälkeen...elämäs purkautuminen.itsekäs paska vai mikä olet.no kukaan meistä ei ole täydellinen saatika perfetionisti.Ohje Tyydytä naises!Parempaa se etsii kuitenkin....

• Hyvät näköalat
        emäntä immeinen kirjoitti:

Ihan aiheen vierestä, mutta käy nyt sääliksi, että joku siellä katolla huhkii. Ite olin miehen kanssa pellolla ja kyllä hiki virtasi. Sitten tyhmänä aateltiin poimia vadelmia pensaista. Ois pitänyt lähteä metsään mustikkaan paremminkin. Siellä varjossa olis ollut paljon mukavampaa. Meillä on peltikatto ja helteellä sinne ei asiaa ole.

Onnea remonttitöihin.

Juuri niin kyllä on kestävä nahka äijällä näillä keleillä;)No onhan kiva et se katto tulee laitettua kuntoon.Mitä lie tiirailee siellä.Naapurin Pirkkoa?

• Yksinoikeudella?
        Hessuli kirjoitti:

Arvostelet muita ihmisiä niiden kirjotusten perustelella.Analysoit.Sä ja sun harmonias.Menny aikoja sitten.Jos noudattisit niitä sääntöjäs.ai mut sähän saat arvostella vaimoos ja muitakin ihmisiä.

• 11+18
        Hessuli kirjoitti:

OK. Ymmärrän pointtisi.

vaikka tiesi että minun säännöt oli ehkä aika tiukat"No siinähän se tuli.Säännöt on hessulin omat.Puhu itsensä pussiin ja monta kertaa.Hävinny on kun pieru saharaa,mikä hyvä.Tuskin kehtaa ruikuttaa pikkuasioista täällä enää.Lapsellinen tapaus jankuttaja.Ei ihme ettei muija jaksa kuunnella samoja mölinöita.Toistaa itseään.hu huh parantumaton tapaus vai peräti toivoton harmi

• Olisikos tässä Hessu
        Hessuli kirjoitti:

OK. Ymmärrän pointtisi.

Eihän rakkaudessa mitään toiselta odoteta? Kaikki perustuu vapauteen ja vapaaseen tahtoon noudattaa niitä yhdessä sovittuja sääntöjä. Vaimosi tahto ei ilmeisesti ole enään sama kuin ennen? Ehkä säännöt pitäisi yhdessä päivittää sillä ethän sinä siellä ole mikään siiman antaja etkä rangaistusten jakaja? Kuka edes haluaa olla isä puolisolleen? En tuomitse yhdessä sovittuja rajoja en ollenkaan. Tuon kiristämisen tuomitsen ja yksipuolisen siiman kiristämisen ja rangaistusten jaon jos toinen ei noudata enään vapaaehtoisesti sääntöjä. Herää pahvi nainen ei enään tahdo sitä ja mieti miksi? Pakotammalla, uhkaamalla tai rankasemalla hän ei sinua tule rakastamaan yhtään enempää. Sinua taitaa juuri tuo pelottaa kovasti että vaimo ei vaan enään välitä sinusta?

• Hessuli
        Olisikos tässä Hessu kirjoitti:

Eihän rakkaudessa mitään toiselta odoteta? Kaikki perustuu vapauteen ja vapaaseen tahtoon noudattaa niitä yhdessä sovittuja sääntöjä. Vaimosi tahto ei ilmeisesti ole enään sama kuin ennen? Ehkä säännöt pitäisi yhdessä päivittää sillä ethän sinä siellä ole mikään siiman antaja etkä rangaistusten jakaja? Kuka edes haluaa olla isä puolisolleen? En tuomitse yhdessä sovittuja rajoja en ollenkaan. Tuon kiristämisen tuomitsen ja yksipuolisen siiman kiristämisen ja rangaistusten jaon jos toinen ei noudata enään vapaaehtoisesti sääntöjä. Herää pahvi nainen ei enään tahdo sitä ja mieti miksi? Pakotammalla, uhkaamalla tai rankasemalla hän ei sinua tule rakastamaan yhtään enempää. Sinua taitaa juuri tuo pelottaa kovasti että vaimo ei vaan enään välitä sinusta?

Joo, ei odoteta toiselta mitään rakkaudessa. Parisuhteessa kuitenkin on kyse rakkauden lisäksi kahden eri ihmisen muodostamasta yhteisöstä jota voi olla hämmentämässä myös esim. lapsia. Siinä kuitenkin kaiken pitäisi sujua mahdollisimman hyvin ja kitkatta, tätä pidän harmoonisena toimintana.
        Mutta jos toinen alkaa jättämään sovittuja asioita tekemättä tai toimii siten että se sotkee käytettyjä ja sovittuja toimintatapoja, niin silloin astuu nämä säännöt esille ja niiden noudattaminen.

Kyllä, tuossa osuit oikeaan, että vaimo ei halua enää toimia kuten ennen ja se on siihen asti OK, kunnes pysytään sovituissa rajoissa. Nyt hän kuitenkin haluaa rikkoa sääntöjä, yhtä sieltä ja toista täältä. Hän ei ole puhunut, että muutettaisiin jotain sääntöä vaan haluaa rikkoa niitä. Sääntöjä on meillä ennenkin muutettu, siihen on oma toimiva prosessi. Vaimo ei sitä kuitenkaan ole viime aikoina halunnut käyttää.

En halua olla isä puolisolleni, vaikka sitä olen joskus olemaan, varsinkin kun hän oli nuori. Ei kyse ole siitä. Minulle riittää lapsina minun oikeat lapseni.

Kyse ei myöskään ole siitä, että pelkäisin että vaimo ei välitä minusta. Jos haluaisi erota, niin sen voi kyllä tehdä. Sen prosessi on varsin yksinkertainen, kunhan käy jättämässä ero-hakemuksen. Kyllä hän tietää minua tarvitsevansa, haluaisi vaan unohtaa, että parisuhteessa on myös sääntönsä...

• 11+15

Tässä tyypillinen esimerkki viestiketjusta, jonka hieman provosoiva otsake vei keskustelun sivuraiteelle.
      Itse olen kyllä vakaasti sitä mieltä, että parisuhde vaatii ehdottomasti pelisäännöt.
      Se, että toinen osapuoli on ainoa joka ne laatii ei tietysti ole oikein.
      Myös tuo puhelimeen vastaaminen kesken keskustelun, ei ole minullekaan mieleen ja meillä, jos puhelin soi kesken keskustelun, siihen vastataan lyhyesti tyyliin: "soitan takaisin myöhemmin".

• miesvm1967

Juurikin näin sen pitäis mennä.

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

Juurikin näin sen pitäis mennä.

Tää nyt vaan meni yleiseksi riitelyksi mikä ei tällä palstalla niin kovin merkillinen ilmiö ole xD Comoon jengi, yritetään vielä, ihmisiä ollaan kaikki kai (paitsi erään ssicin mukaan saatan olla apina mutta itepä alotin) hihii!

• ???????
        miesvm1967 kirjoitti:

Tää nyt vaan meni yleiseksi riitelyksi mikä ei tällä palstalla niin kovin merkillinen ilmiö ole xD Comoon jengi, yritetään vielä, ihmisiä ollaan kaikki kai (paitsi erään ssicin mukaan saatan olla apina mutta itepä alotin) hihii!

Juu, osallistun sitten tähän minäkin, (tuolta esiin ottamaltasi viestiketjulta.)

Mitä mieltä olette muuten olisiko miehen "putkiaivoille" helpompaa toimia tarkkojen sääntöjen alla, ja taas naisten tippaleipäaivot kokevat ne enemmänkin rasitteena ja toimisivat mielummin tyyliin, "mennään tilanteen mukaan?
        (Provosoivaa stereotypiaa, eikö? lol)

• Hessuli
        ??????? kirjoitti:

Juu, osallistun sitten tähän minäkin, (tuolta esiin ottamaltasi viestiketjulta.)

Mitä mieltä olette muuten olisiko miehen "putkiaivoille" helpompaa toimia tarkkojen sääntöjen alla, ja taas naisten tippaleipäaivot kokevat ne enemmänkin rasitteena ja toimisivat mielummin tyyliin, "mennään tilanteen mukaan?
        (Provosoivaa stereotypiaa, eikö? lol)

Hei, tuosta tulee mieleen, että onkohan naisille armeijan käynti hankalampaa kuin miehille. Enkä meinaa fysiikkaa vaan tuota tiukkojen sääntöjen noudattamista. Eihän se aina miehillekkään ole helppoa, mutta miehet ehkä voi ottaa sen tietyn mittaisena projektina. Ottaako naiset sen tietyissä kohdissa liiankin henkilökohtaisena. Ainakaan suosio naisten osalta (joille se on vapaaehtoista) ei ole ollut päätä huimaavaa.

• Hessuli

Hyvä, et ole kaukana siitä mitä minä ajattelen. Ei säännöt ole kirosana.

• miesvm1967
        Hessuli kirjoitti:

Hei, tuosta tulee mieleen, että onkohan naisille armeijan käynti hankalampaa kuin miehille. Enkä meinaa fysiikkaa vaan tuota tiukkojen sääntöjen noudattamista. Eihän se aina miehillekkään ole helppoa, mutta miehet ehkä voi ottaa sen tietyn mittaisena projektina. Ottaako naiset sen tietyissä kohdissa liiankin henkilökohtaisena. Ainakaan suosio naisten osalta (joille se on vapaaehtoista) ei ole ollut päätä huimaavaa.

Eipä nyt sotketa armeijaa tähän, entisenä kapiaisena en tykkää tuosta suhteuttamisesta ollenkaan!!

Sen sijaan sinä Hessuli voisit kertoa meille 3 suurinta vikaa jotka löydät itsestäsi. Koska virheetöntä ihmistä ei ole, ja juurikin sen takia esim. budo-lajien harrastajat jatkavat ajan tappiin saakka itsensä etsimistä (jos on aikaa) niin sen logiikan mukaan sinussakin on virheitä. Että voisitko kertoa sen meille tänne julkisesti ja sitten lukea kirjoittamasi? Minäkin voin kertoa omani mutta odotan että sinä aloitat tällä kertaa. Tälleen katsos voidaan päästä asioissa eteenpäin, kun molemmat tunnustaa virheensä avoimesti ja hyväksyy sekä omansa että toisen virheet. Se on yhteisymmärryksen alkupää :)

• Hessuli
        miesvm1967 kirjoitti:

Eipä nyt sotketa armeijaa tähän, entisenä kapiaisena en tykkää tuosta suhteuttamisesta ollenkaan!!

Sen sijaan sinä Hessuli voisit kertoa meille 3 suurinta vikaa jotka löydät itsestäsi. Koska virheetöntä ihmistä ei ole, ja juurikin sen takia esim. budo-lajien harrastajat jatkavat ajan tappiin saakka itsensä etsimistä (jos on aikaa) niin sen logiikan mukaan sinussakin on virheitä. Että voisitko kertoa sen meille tänne julkisesti ja sitten lukea kirjoittamasi? Minäkin voin kertoa omani mutta odotan että sinä aloitat tällä kertaa. Tälleen katsos voidaan päästä asioissa eteenpäin, kun molemmat tunnustaa virheensä avoimesti ja hyväksyy sekä omansa että toisen virheet. Se on yhteisymmärryksen alkupää :)

Kirjoitin aiemmin että olen perfektionisti. Ja perfektionisti osaa heikkoutensa nimetä, muuten ei voi kehittyä.

- leppoisuus
        - vaatimattomuus
        - liika hempeily

• Hessuli
        Hessuli kirjoitti:

Kirjoitin aiemmin että olen perfektionisti. Ja perfektionisti osaa heikkoutensa nimetä, muuten ei voi kehittyä.

- leppoisuus
        - vaatimattomuus
        - liika hempeily

Tämä oli vitsi, katsotaan ottaako joku siitä itselleen ongelman. ;)

Eli oikeat heikkouteni/vikani ovat:

- tuurijuoppous (pari kertaa vuoteen)
        - huono kielipää, busineksille tekisi hyvää jos osaisin useampaa kieltä
        - konservatiivisuus ja muutosvastarinta

Järjestyksellä ei ole väliä.

• 15+17
        Hessuli kirjoitti:

- leppoisuus
        - vaatimattomuus
        - liika hempeily

Eli et osaa nimetä itsessäsi mitään vikaa? Miten ei tule yllätyksenä...

• Hessuli
        15+17 kirjoitti:

Eli et osaa nimetä itsessäsi mitään vikaa? Miten ei tule yllätyksenä...

Miten ei ollut yllätys, että joku tarttuu tähänkin!
        Kyllä nyt on jollakin muulla jouset liian kireällä kuin minulla! ;)

• miesvm1967
        Hessuli kirjoitti:

Ok, todellisuus alkaa siitä että tunnustaa mitä on, muuten ei pysty kehittymään yhtään.

Mun heikkoudet on ainakin seuraavat

- Äkkipikaisuus = poltan edelleen päreeni liian helposti, työn alla
        - Besserwisser = yhä yritän tietää liikaa kaikesta kaiken, vaikka tiän jo etten tiä lol. Työn alla tämäkin.
        - Epävieraanvaraisuus = no mut hei mä en vaan koskaan oo tajunnu ihmisiä jotka tunkee sun kotiis juomaan kahvia ja syömään kaakkuja... eihän täällä edes ole kaakkuja, siitä mä pidän huolen. On täällä tärkeämpääkin tekemistä.

No joo, noiden takia mulla ei niitä kavereita hirveesti ookkaan että kait oon itekin vähän epäsosiaalinen. Mutta koska kumppaneille asia on ollut OK niin sillon asia pelittää :)

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

Ok, todellisuus alkaa siitä että tunnustaa mitä on, muuten ei pysty kehittymään yhtään.

Mun heikkoudet on ainakin seuraavat

- Äkkipikaisuus = poltan edelleen päreeni liian helposti, työn alla
        - Besserwisser = yhä yritän tietää liikaa kaikesta kaiken, vaikka tiän jo etten tiä lol. Työn alla tämäkin.
        - Epävieraanvaraisuus = no mut hei mä en vaan koskaan oo tajunnu ihmisiä jotka tunkee sun kotiis juomaan kahvia ja syömään kaakkuja... eihän täällä edes ole kaakkuja, siitä mä pidän huolen. On täällä tärkeämpääkin tekemistä.

No joo, noiden takia mulla ei niitä kavereita hirveesti ookkaan että kait oon itekin vähän epäsosiaalinen. Mutta koska kumppaneille asia on ollut OK niin sillon asia pelittää :)

Jos haluaa sanoa itsestään jotain positiivista niin ahne tai kateellinen en osaa olla. Ei vaan pysty. Mutta minähän olen minä :)

• 17+16
        Hessuli kirjoitti:

muutos vastarinta on sun luettelemista asioista ainoo vika ja sun toinen vika on perfektionismi koska se ei kosketa vaan sua vaan kaikkien pitää olla täydellisiä sun mielestä. Tiesitkö että aikuisia ei kouluteta kuin lapsia / koiria. Sä käytät puolisoasi kohtaan kovaa henkistä alistamista, varmaan löisitkin jos et vois ikinä jäädä kiini.

• Hessuli
        17+16 kirjoitti:

muutos vastarinta on sun luettelemista asioista ainoo vika ja sun toinen vika on perfektionismi koska se ei kosketa vaan sua vaan kaikkien pitää olla täydellisiä sun mielestä. Tiesitkö että aikuisia ei kouluteta kuin lapsia / koiria. Sä käytät puolisoasi kohtaan kovaa henkistä alistamista, varmaan löisitkin jos et vois ikinä jäädä kiini.

Kyllä tuo huono kielipää on vika myös, siitä on ihan konkreettista haittaa nimenomaan yrittäjänä. Ulkomaille laajentaminen olisi helpompaa kuin osaisi puhua muutakin kuin jäykähköä englantia. Olen tätä puolta yrittänyt harjoittaa, mutta kehittyminen ei ole ollut kovin nopeaa. Tuo tuurijuoppouskin on sellainen, jota ilman pärjäisin ihan hyvin, joskaan ei siitä nyt isompaa haittaa ole ollut. Perfektionismi on hyve, jota kannattaisi muidenkin harrastaa, tiettyyn pisteeseen saakka.

• Yöäk !
        Hessuli kirjoitti:

Kyllä ovat, jos niillä alistetaan toista, aikuista ihmistä.

• Yöäk !
        Hessuli kirjoitti:

Kyllä ovat, jos niillä alistetaan toista, aikuista ihmistä.

• silläviisiin

Ei hyvää päivää! ap on kyllä mitä ilmeisimmin täys provo, mutta jos ei ole niin hessulille kysymys : Sun mielestä siis puhelimeen on törkeää vastata kesken SINUN lauseen. Ok.
      Entäs jos siellä onkin esim. lääkäri joka soittaa tuloksista, poliisi joka kaipaa vastauksia, omainen joka kertoo vaikka suru-uutisen tms. Luuletko tosiaan että he soittelevat monta kertaa perään, voipi jäädä tärkeääkin tietoa saamatta vain siksi että sinuahan ei keskeytetä. Vaikka lääkärit antavat yleensä soittoajan ( mistä tietysti sinä tietäisit mihin kellonaikaan lopettaa oma pulputus), he saattavat myös soittaa myöhässä, etuajassa tai sitten vaikka seuraavana päivänä jos eivät kerenneet ( syy, itsekkäät potilaat jotka veivätkin enemän aikaa kuin oli tarkoitus jolloin sinun tärkeää pulina-aikaa meni hukkaan)?

• Hessuli

Tuota, en tiedä ikääsi mutta ennen oli kiinteät puhelimet. Ei niitäkään päivystetty sisällä ja silti pärjättiin. Ja kännyköistä näkee vielä soittajan numeron (jos sitä ei erikseen ole estetty näkymästä). Joten tuo argumentti ei vedä, anteeksi vain...
        Ja ei tämä koske vain minun puhumistani. En minäkään vastaa jos joku toinen puhuu.

• silläviisiin
        Hessuli kirjoitti:

Tuota, en tiedä ikääsi mutta ennen oli kiinteät puhelimet. Ei niitäkään päivystetty sisällä ja silti pärjättiin. Ja kännyköistä näkee vielä soittajan numeron (jos sitä ei erikseen ole estetty näkymästä). Joten tuo argumentti ei vedä, anteeksi vain...
        Ja ei tämä koske vain minun puhumistani. En minäkään vastaa jos joku toinen puhuu.

Sori muru, mutta poliisi tai lääkäri soittaa yleensä tuntemattomasta. Ps. Lankapuhelin aikaan kyllä odotin sovittua puhelua jos sellainen tosiaan oli tiedossa. Mutta et siltikään vastannut kysymykseeni.

• miesvm1967
        Hessuli kirjoitti:

Tässäkin tulen sua vastaan, ennen tosiaan oli kiinteät puhelimet, minun nuoruudessani jopa pyöritettävä numerolevy :D Ja mieti, meidän puhnro oli joskus 523, no tosin käpykylässä mutta silti hahahaha!!! Silloin otettiin fillari alle ja poljettiin 10km päähän kattoon että onko ne kotona vai pihal..

Eli olet yhtä askeettinen paska kun mitä ite olin vuosikymmeniä (2) sitten.

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

Tässäkin tulen sua vastaan, ennen tosiaan oli kiinteät puhelimet, minun nuoruudessani jopa pyöritettävä numerolevy :D Ja mieti, meidän puhnro oli joskus 523, no tosin käpykylässä mutta silti hahahaha!!! Silloin otettiin fillari alle ja poljettiin 10km päähän kattoon että onko ne kotona vai pihal..

Oletko sotilasammatissa? Pakko kysyä kyllä nyt.

• Hessuli
        silläviisiin kirjoitti:

Sori muru, mutta poliisi tai lääkäri soittaa yleensä tuntemattomasta. Ps. Lankapuhelin aikaan kyllä odotin sovittua puhelua jos sellainen tosiaan oli tiedossa. Mutta et siltikään vastannut kysymykseeni.

Etukäteen sovitut puhelut on erikseen ja ne kannattaa mainita kun alkaa juttelemaan toisen kanssa. Ei toisen tarvitse sitten ihmetellä että olipas töykeää käytöstä. Toisekseen niitä puheluita tulee hyvin harvoin verrattuna kaikkiin puheluihin.

• Hessuli
        miesvm1967 kirjoitti:

Oletko sotilasammatissa? Pakko kysyä kyllä nyt.

Joo, meilläkin oli ennen pyöritettävä numero levy. Phelikin oli sellainen harmaa pyöreä muotoinen.
        Nykyään puhutaan kännyköillä.

En ole sotilas (vaikka lähellä oli etten olisi ollutkin), olen yrittäjä.

• miesvm1967
        Hessuli kirjoitti:

Joo, meilläkin oli ennen pyöritettävä numero levy. Phelikin oli sellainen harmaa pyöreä muotoinen.
        Nykyään puhutaan kännyköillä.

En ole sotilas (vaikka lähellä oli etten olisi ollutkin), olen yrittäjä.

OK mutta hyvin askeettinen olet. Sitä kannattais kyllä vähän liennyttää vaikka ymmärrän paineitasi, yrittäjillä riittää yrittämistä :P

Tai ehkä otat eron vaimostasi ja vaikkapa puolikkaan isyyden?

Meinaan että jos et pysty keskustelemalla puhumaan asioita niin ei sitten, on tässä maassa muutama muukin eronnut.

Sä olet omanlaisesi mies, älykäs mutta vitun Karthagolainen tai Spartalainen ja tarviit semmosen naisen rinnalles. Nykynaisista joku saattaa vieläpä jopa suostua mutta valinnat on vähissä. Sun housuissa mä todellakin miettisin niitä metodeja :)

• Vileeni vaan
        miesvm1967 kirjoitti:

Toi kerto jo äijen iän.huh huh joten unohdetaan.Ne elää jossain keskiajalla...Ei voi olla hauskempaa kun tollaset veijon esson baarin ukkelit.

• Sentraalisantra 69
        miesvm1967 kirjoitti:

Kas kun ei veivattava ja keskus yhdisti puhelut ja kylän juoruakat luunteli korvat höröllä.Juu mun nuoruudessa pysty soittelee sillä veivattavalla vaikka se lukittiin.Tiedätkö miten.Sama jippo toimi puhelinkioskeihin,jos muistat ?Oi niitä aikoja ja käytöstapoja!Oli silloin kaikki toisin ei huolta paremmasta.

• miesvm1967

HESSULI!!!

Luin tuolta välistä sun tarkemman selityksen niin vedän sanojani takasin :) Oot saatanan oikeessa, mulla oli täsmälleen sama tilanne paitsi että eukko tuli vielä vaikeasti mielisairaaksi :P

Samassa sarjassa painitaan siis ja tajuan nyt ettei nää muut tajuu asiasta mitään.

Mun ainoa ohje on että eroa :( Sä olet jo menettänyt pelin.

• Hessuli

Kiitos!
        Joo, tilanteet ei aina ole niin helppoja ja yksinkertaisia. Voin kertoa, että jos silloin aikanani en olisi ollut niin jämäkkä (luetaan kusipää tämän pääväestön mielestä), niin vaimoa olisi ollut ranteet auki aikaa sitten. Yksi konkreettinen pelastaminenkin tuli silloin tehtyä. Ei siinä ole silloin vaihtoehtoja. Joko tiukat säännöt tai annetaan menä vaan viimeiseen rotkoon. Vaimo valitsi ITSENÄISESTI tämän tien ja ainakin yli kymmenen vuotta on enemmän taivalta jo nyt takana kuin siinä toisessa vaihtoehdossa.
        Joku tulee heittämään varmasti että ammattilaiset hoitaa nämä jutut, ei siihen tällaista narsistia tarvita, mutta kyllä tilanne oli niin että ammattilaisita ei tähän vaan ollut. Liian vaikea oli ollut nuori elämä siihen saakka. Piti tulla joku joka otti kuukaudeksi niskasta kiinni ja näytti millaista se elämä voisi olla ilman niitä vanhoja kuvioita. Sitten sai itse valita. Ja voin sanoa että ensimmäinen vuosi ei ollut helppo, mutta siitä selvittiin.

Kyllä arkuus kaikkeen mikä voi vahingoittaa tätä korjautumis-prosessia on kasvanut ajan mittaan suureksi, myönnän.

• miesvm1967
        Hessuli kirjoitti:

Kiitos!
        Joo, tilanteet ei aina ole niin helppoja ja yksinkertaisia. Voin kertoa, että jos silloin aikanani en olisi ollut niin jämäkkä (luetaan kusipää tämän pääväestön mielestä), niin vaimoa olisi ollut ranteet auki aikaa sitten. Yksi konkreettinen pelastaminenkin tuli silloin tehtyä. Ei siinä ole silloin vaihtoehtoja. Joko tiukat säännöt tai annetaan menä vaan viimeiseen rotkoon. Vaimo valitsi ITSENÄISESTI tämän tien ja ainakin yli kymmenen vuotta on enemmän taivalta jo nyt takana kuin siinä toisessa vaihtoehdossa.
        Joku tulee heittämään varmasti että ammattilaiset hoitaa nämä jutut, ei siihen tällaista narsistia tarvita, mutta kyllä tilanne oli niin että ammattilaisita ei tähän vaan ollut. Liian vaikea oli ollut nuori elämä siihen saakka. Piti tulla joku joka otti kuukaudeksi niskasta kiinni ja näytti millaista se elämä voisi olla ilman niitä vanhoja kuvioita. Sitten sai itse valita. Ja voin sanoa että ensimmäinen vuosi ei ollut helppo, mutta siitä selvittiin.

Kyllä arkuus kaikkeen mikä voi vahingoittaa tätä korjautumis-prosessia on kasvanut ajan mittaan suureksi, myönnän.

Itseasiassa oletkin hieno mies, ymmärrän tuskasi. Mutta koska mullakin on kokemusta asiasta niin.. liittyen alkuperäiseen viestiisi, uumoilen että oot tehny kaiken minkä kykenit ja voit :( Mitään muuta ei ehkä ole tehtävissä paitsi anteeksianto jos pystyt siihen. Terveisin "mika joka näki ammattilaisten turhuuden".

• Hessuli
        miesvm1967 kirjoitti:

Itseasiassa oletkin hieno mies, ymmärrän tuskasi. Mutta koska mullakin on kokemusta asiasta niin.. liittyen alkuperäiseen viestiisi, uumoilen että oot tehny kaiken minkä kykenit ja voit :( Mitään muuta ei ehkä ole tehtävissä paitsi anteeksianto jos pystyt siihen. Terveisin "mika joka näki ammattilaisten turhuuden".

Joo, nostan kyllä sinullekin hattua! Nämä ei ole helppoja asioita minkä kanssa sinäkin olet taistellut. Näiden suunsoittajien epäasialliset mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa, jos ei heillä ole vastaavaan kokemusta.

Meillä on nämä vuodet menneet ihan hyvin, joitakin mustia päiviä on ollut, mutta vähenemään päin kuitenkin olen onneksi ne päivät pystynyt olemaan kotona (yrittäjän vapauksia, sitten on tehty taas yötä myöten). Mutta nyt sanotaan sellainen vuosi on ollut sitä että asenne on huonontunut. Säännöt on nähty kahleina, vaika ne kuitenkin pelasti aikanaan. Hiljalleen niitä voisi löysentää, mutta tässä tilanteessa se on tosiaankin kirurgin veitsellä tehtävää hommaa. Ei kannata edes puhua, että kaikki säännöt vaan pois kerrallaan.

Mutta olen pitkän tien kulkenut naisen kanssa ja toki häntä rakastan. En haluaisi antaa periksi, toisella kuitenkin alkaisi alamäki siitä. Lapsia en hänelle uskalla jättää, niin että en päivittäin näkisi, vielä menee muutama vuosi että lapset on niin itsenäisiä että sitä voisi edes harkita.

Pakko tässä on jokin sopiva höllennys miettiä ja joissakin asioissa ehkä katsoa vähän tarkemminkin. Dynamiikkaa on lisättävä!

• Ihanko totta?
        miesvm1967 kirjoitti:

Tosi hieno mies!Oiken sankari.Palkitaan vielä hengenpalastus mitalilla ja sut kans varmaan.No Hessuli myönsi olevansa narsisti.Case closed!

• miesvm1967

Eli kaiken jutustelun jälkeen asetunkin Hessulin tueksi mutta alkuperäisen ongelmaan jälkeen en osaa sanoa muuta kuin eroa :(

Mäkin tein niin kun näin lapseni äidin kyvyttömyyden tasapainoiseen elämään. Se oli kyllä molemmille helpotus. Nykyään kuullaan ehkä kerran kuussa lapsen asioiden takia. Nuoremman lapsen äidin kanssa voi sentään jutella muutakin, joskus jopa nauretaan yhdessä pikkusällin touhuja heh..

• miesvm1967

No, ennenkuin lähden koiran kanssa iltalenkille niin haluan sanoa yhden jutun mikä on tosi.. olin aikoinani 4 vuotta umpihullun muijan omahoitaja ja meillä oli vielä 3 kissaa.

Jos joku pistää tuosta paremmaksi niin tuun apuihin välittömästi :P

Että multa on turha kysellä mistä tiän mitäkin.. go home!

• Hessuli

Edelleen kaikki sympatiat sinun puolella!!! Anna koiralle reipasta kyytiä!

• 3+13
        Hessuli kirjoitti:

Edelleen kaikki sympatiat sinun puolella!!! Anna koiralle reipasta kyytiä!

Mulla on ihan omakohtaista kokemusta tällaisesta " pelastamis" yrityksestä. Siinä katosi minuus ja lakkasin olemasta. Sairastuin psyykkisesti ja menetin työkykyni. Nyt olen eläkkeellä kolmekymppisenä. Sinne meni yritys, työpaikka, lapset ja koti kun minua alettiin pelastaa itseltäni.

• Katso peiliin?
        3+13 kirjoitti:

Mulla on ihan omakohtaista kokemusta tällaisesta " pelastamis" yrityksestä. Siinä katosi minuus ja lakkasin olemasta. Sairastuin psyykkisesti ja menetin työkykyni. Nyt olen eläkkeellä kolmekymppisenä. Sinne meni yritys, työpaikka, lapset ja koti kun minua alettiin pelastaa itseltäni.

Näin vierestäkatsojana voin sanoa että ihmettelinkin agressiivisuuttasi hessulia kohtaan, joka sentään yritti sivistyneesti keskustella aiheesta.. Syytät exääsi epäonnistuneesta elämästäsi ja vihaat nyt miehiä.. Syytät muita itserakkaudesta ja narsismisuudesta, samalla kuitenkaan et itse löydä mitään vikaa itsessäsi vaan haet syyllisiä lähesistäsi..

• 5+10
        Katso peiliin? kirjoitti:

Näin vierestäkatsojana voin sanoa että ihmettelinkin agressiivisuuttasi hessulia kohtaan, joka sentään yritti sivistyneesti keskustella aiheesta.. Syytät exääsi epäonnistuneesta elämästäsi ja vihaat nyt miehiä.. Syytät muita itserakkaudesta ja narsismisuudesta, samalla kuitenkaan et itse löydä mitään vikaa itsessäsi vaan haet syyllisiä lähesistäsi..

Nyt putosi kärryiltä. En ole syyttänyt ketään. Kunhan totesin että minulla on omakohtaista kokemusta. Ja kuka sanoi että ex. Olen yhä mieheni kanssa. Ei kai sitä nyt eroa ota kun kaikki on jo mennyt.

• Hessuli

OK. No se selittääkin asennettasi.
      En tiedä tietenkään tilannettasi, mutta meidän tilanteessa ei ollut vaihtoehtoina kuin nykyinen elämä tai itsensä tuhoaminen. "Ammattilaiset" olivat jo näyttäneet kyvyttömyytensä tyttöä kohtaan.

• Hessuli

Tämän piti tulla tuohon "3 13":n kommenttiin. Räpelsin sen väärään kohtaan...

• Hyi hyi

Lyöt vie lyötyä.Häpeäisit.Sitä turha odottaa.Narsisitin uhri joutuu aina hakemaan apua itselleen.Eihän siinä narskussa mitään vikaa ole,ajaa vaan muut hulluuden partaalle.Sitten myöhemmin ihmettee narsku mihin kaikki kadonneet ympäriltä lukuunottamatatta juoppokavereitaan jos alko maistuu.

• Sade60

En millään jaksa lukea kaikkia kommentteja mutta tekstistäsi paistaa, että olet insinööri. Olet laatinut kaavion siitä, miten parisuhde sujuu harmonisesti; noudatetaan sääntöjä, pilkuntarkasti joka tilanteessa. Vaikka sitten talo palaisi, sinun asiasi on kuunneltava loppuun (vaikka se olisi kuinka tylsä). Katsot, että vaimosi on omaisuuttasi, jonka toimintaa sinä valvot.

Voi raukkaparka, elämä vain ei mene niin, kun on kyse ihmisistä eikä koneista. Muista, että vaimosi on rinnallasi vapaaehtoisesti. Ei ole itsestään selvää, että hän siinä pysyy. Mitä sitten voit tehdä ? Kohdella häntä niin hyvin, että hän haluaa siinä pysyä. Vaatia et voi.

Pientä kapinointia on jo havaittavissa. Ehkä hän on alkanut ajatella, mitä itse elämältä ja parisuhteelta odottaa. Oletko koskaan kysynyt ?

• Hessuli

Olen Insinööri, hyvä arvaus!
        Onnea sinunkin valitsemallesi linjalle!

• hemlockz
        Hessuli kirjoitti:

Sinä sitä onnea kaipaat.

• Hessuli
        Hessuli kirjoitti:

sääntö numero 1: Erota ei saa, se rikkoisi harmonian.
        sääntö numero 2: Olen aina oikeassa säännöissäni, jos en olisi niin se rikkoisi harmonian.

• 7+9
        Hessuli kirjoitti:

sääntö numero 2: Olen aina oikeassa säännöissäni, jos en olisi niin se rikkoisi harmonian.

1. Sitä ei sulta kysytä. 2. Niin SINUN säännöissäsi. Muita ne ei koskekaan.

• Ei h-i !
        Hessuli kirjoitti:

Kuulostat sovinistisialta.

• Hessuli (ap)
        Hessuli kirjoitti:

Tämä ei ollut sitten alkuperäisen Hessulin kommentti, vaan jonkin humoristin. Minä en ole kirjoittanut tänne yhtään viestiä 27.7 jälkeen. Tämä on ensimmäinen.

• Vaimo 2.0 versiossa on virus. Kannattaa etsiä uusimmat päivitykset ja ladata myös virustorjunnan uusin versio. Olethan tarkistanut käyttöohjekirjasta, että olet käyttänyt Vaimo 2.0aa oikein?

PROVO =)
      Kuka täyspäinen ottaa puolisoltaan "lelut" pois, kun tämä käyttäytyy "tuhmasti"? Kai teillä on myös kiukkupuuskia varten jäähynurkka?

• Hessuli

No niin, ctrl alt del and new start...

• niskuroiva vaimo

valitettavasti minun mieheni tekee tuota myös...ja kuvittelee että se on oikein! Imurin olen saanut pitää!

Siinä miehessä ei kyllä ole mitään täyspäistä...

• Sinkkuna parempi
        niskuroiva vaimo kirjoitti:

valitettavasti minun mieheni tekee tuota myös...ja kuvittelee että se on oikein! Imurin olen saanut pitää!

Siinä miehessä ei kyllä ole mitään täyspäistä...

Hieno mies!Jätti sentään sulle työvälineen;)

• Jadette

Höpö höpö Hessuli koko sun keksitty stoori.
      Sulla mitään vaimoa, korkeintaan mielikuvitusvaimo.
      Ei naiset nyt sentään kanoja tai apinoita ole.

• Hessuli

Miloinkas olen naisia eläimiksi väittänyt? Onnea sinunkin valitsemallesi linjalle!

• narskuu ja provoo
        Hessuli kirjoitti:

Miloinkas olen naisia eläimiksi väittänyt? Onnea sinunkin valitsemallesi linjalle!

Miksi toistat tota aina?

• eräs satu
        Hessuli kirjoitti:

Mitä teen Hessuli?Äijä niskuroi.Makaa sohvalla,juo kaljaa ja kattoo telkkarista formuloida.Jouduin ottaa kaukosäätimen pois.Keksi äijä nettipornon kattelun.Rajotin yhteen tuntiin/vrk.Sekin meni överiksi.Otin koneen pois.Seuraaviksi joudun ottaa lompakon pois,ettei saa kaljaa kaupasta.Auton avaimetkin varmuuden vuoksi otin pois.Kännykkäkin täytyy ottaa pois,kun soittelee kavereitaan ryyppäämään.Mistään yhdessä sovistu säännöistä ei piittaa vaan rikkoo niitä jatkuvasti.Onko tässä nyt kokeiltava "ammattilaisia" vai mitä ihmettä tehdä niskuroivalle äijälle.Oli vissiin väärii antaa siimaa sen nettipornon suhteen,kun se oli kiellettyjen listalla.Oisku sulla mitään hyviä neuvoja miehenä?heh ja tämä oli puuta heinää....

• miesvm1967
        eräs satu kirjoitti:

Mitä teen Hessuli?Äijä niskuroi.Makaa sohvalla,juo kaljaa ja kattoo telkkarista formuloida.Jouduin ottaa kaukosäätimen pois.Keksi äijä nettipornon kattelun.Rajotin yhteen tuntiin/vrk.Sekin meni överiksi.Otin koneen pois.Seuraaviksi joudun ottaa lompakon pois,ettei saa kaljaa kaupasta.Auton avaimetkin varmuuden vuoksi otin pois.Kännykkäkin täytyy ottaa pois,kun soittelee kavereitaan ryyppäämään.Mistään yhdessä sovistu säännöistä ei piittaa vaan rikkoo niitä jatkuvasti.Onko tässä nyt kokeiltava "ammattilaisia" vai mitä ihmettä tehdä niskuroivalle äijälle.Oli vissiin väärii antaa siimaa sen nettipornon suhteen,kun se oli kiellettyjen listalla.Oisku sulla mitään hyviä neuvoja miehenä?heh ja tämä oli puuta heinää....

Eräs tosiasia on että olen elänyt vastaavan vaiheen mielisairaan naisen kanssa. Sen vuoksi kykenisin ymmärtämään tilannetta.

Turha satuilla koska todellisuus lyö lujempaa kuin uskotkaan mutta ethän sinä ole sitä kokenut. Toivottavasti ei tarvikaan, semmoista paskaa ei oikeasti toivo muille jos on itse pysynyt järjissään.

Tasa-arvoa toki sopii toivoskella, sitä meistä ei kukaan kait kiellä. Annathan palasen minullekin?

• Höh höh
        miesvm1967 kirjoitti:

Eräs tosiasia on että olen elänyt vastaavan vaiheen mielisairaan naisen kanssa. Sen vuoksi kykenisin ymmärtämään tilannetta.

Turha satuilla koska todellisuus lyö lujempaa kuin uskotkaan mutta ethän sinä ole sitä kokenut. Toivottavasti ei tarvikaan, semmoista paskaa ei oikeasti toivo muille jos on itse pysynyt järjissään.

Tasa-arvoa toki sopii toivoskella, sitä meistä ei kukaan kait kiellä. Annathan palasen minullekin?

Olenpas pistis juopon "narskun" äijän pellolle.Että pysyn järjissäni.Siinä on tasan kaks vaihtoehtoa ja ne on joko oma elämä tai sen kusipään joka ei tajua mistään mitään vaikka kuinka rakastais.Minä en ole vastuussa kenenkään elämästä vaan ihminen itse omastaan.Äijätkin on mielisairaita.Mutta muija niskuroi niin mies leimaa sen mielisairaaksi,Taas tämä vanha paska eihän miehessä mitää vikaan.Se on vaan Herra Täydellinen,joka vaan käyttää naisia hyväkseen ja ihmettelee missä meni vikaan...Ja oma valintas jos elit mielisairaan vaimos kanssa.Sopii miettiä mikä johti vaimon sairastuimiseen.Ja tiedoksi mielisairaita ei ole tänä päivänä.MISSÄ AJASSA ELÄT?nYT ON VUOSI 2013. STEKKAA KALENTERIS.jA VOIT IHAN vapaasti leimata mut vielä mielisairaaksi.Olet vaan kukkona tunkiolla.Ps.mies sen vaimonsa sairastuttaa Mutta eihän "munaton" mies myönnä mitään.Pettää ja huseraa ympärin kyliä ja syyttää muijaa vielä vainoharhaseksi.Siinä tulos hienosta toiminnasta.

• Keittää yli?
        Höh höh kirjoitti:

Olenpas pistis juopon "narskun" äijän pellolle.Että pysyn järjissäni.Siinä on tasan kaks vaihtoehtoa ja ne on joko oma elämä tai sen kusipään joka ei tajua mistään mitään vaikka kuinka rakastais.Minä en ole vastuussa kenenkään elämästä vaan ihminen itse omastaan.Äijätkin on mielisairaita.Mutta muija niskuroi niin mies leimaa sen mielisairaaksi,Taas tämä vanha paska eihän miehessä mitää vikaan.Se on vaan Herra Täydellinen,joka vaan käyttää naisia hyväkseen ja ihmettelee missä meni vikaan...Ja oma valintas jos elit mielisairaan vaimos kanssa.Sopii miettiä mikä johti vaimon sairastuimiseen.Ja tiedoksi mielisairaita ei ole tänä päivänä.MISSÄ AJASSA ELÄT?nYT ON VUOSI 2013. STEKKAA KALENTERIS.jA VOIT IHAN vapaasti leimata mut vielä mielisairaaksi.Olet vaan kukkona tunkiolla.Ps.mies sen vaimonsa sairastuttaa Mutta eihän "munaton" mies myönnä mitään.Pettää ja huseraa ympärin kyliä ja syyttää muijaa vielä vainoharhaseksi.Siinä tulos hienosta toiminnasta.

ai ja kanat tulee loppupeleissä nokkimaan sut.joten pörhistele niitä kukon sulkias siihen asti siellä tunkiollas.

• Teoilla seuraukset
        miesvm1967 kirjoitti:

Ei toi ole satua vaan monen naisen arkea.Mutta et halua myöntää sitä.Mutta sinun näkökulmasta nainen on mielisairas jos käyttää alkoa ja laukoo totuuksia.Sitähän mies ei kestä .totuutta!omasta käyttäymisestään.Miksi se vaimos rupes dokaa ja skitsoilee?oisko peiliin katsomisen paikka.Ei ilman syytä.Ei savua ilman tulta!

• Hamekangasta?
        miesvm1967 kirjoitti:

Ei sulta kysytty mitään vaan Hessulilta.Miksi sekaannut asioihin mitkä ei kuulu suulle?Hoida se oma reviiris.Sä mitään ymmärrä kunhan puolusteley rikostoverias.Mut niinhän ne miehet toimii yksinkertaisesti yksinkertaisilla putkilllaan.

• miesvm1967
        Höh höh kirjoitti:

"mies sen vaimonsa sairastuttaa"

Niin toki minulla oli Siwan kassillinen neuropeptidejä kaapissani joita öisin ruiskutin muijan korvaan että saisin sen aivojen välittäjäaineet kunnolla epäbalanssiin, siitähän minä siis nautiskelin aivan suunnattomasti.

Suomeksi; vittu sä olet pöljä!

• 7+5
        Teoilla seuraukset kirjoitti:

Ei toi ole satua vaan monen naisen arkea.Mutta et halua myöntää sitä.Mutta sinun näkökulmasta nainen on mielisairas jos käyttää alkoa ja laukoo totuuksia.Sitähän mies ei kestä .totuutta!omasta käyttäymisestään.Miksi se vaimos rupes dokaa ja skitsoilee?oisko peiliin katsomisen paikka.Ei ilman syytä.Ei savua ilman tulta!

Mä voin myöntää että minä aloin juoda ja skitsota juurikin miehen narsismin takia. Yritin turruttaa itseni joko juomalla tai syömällä viisinkertaisen määrän rauhoittavia. Kun ei uskalla puhua. Syödä ilman lupaa ja kävellä kotonaan ilman ohjeita kuinka kaukana olla seinistä niin tulee hulluksi.

• Pöljä ku pöjlä
        miesvm1967 kirjoitti:

"mies sen vaimonsa sairastuttaa"

Niin toki minulla oli Siwan kassillinen neuropeptidejä kaapissani joita öisin ruiskutin muijan korvaan että saisin sen aivojen välittäjäaineet kunnolla epäbalanssiin, siitähän minä siis nautiskelin aivan suunnattomasti.

Suomeksi; vittu sä olet pöljä!

Voi voi niin se kalikka tais osua.Mutta eihän mies taaskaan tajua.omalla käytöksellään mies sen muijansa sairastuttaa.onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia.Kun ei noudata itse yhdessä sovittuja sääntöjä,ottaa itselleen eri vapauksia kun nyt sattuu ne killuttimet roikkuu jälkojen välissä ja aivotoiminta siellä myös.Testoteroni arvot kannattais käydä tarkistuttamassa.Pöljänäkin hauskempaa kuin ahdasmielisenä hulluna.Äläkä ny korvaan tunge niitä pillereitä.Laita iltakahvin tai aamukahvin sekaan.Jäät vielä kiinni ,kun akalle tulee korvatulehdus;)Siinähän se harmoonia vasta särkyy.No, mutta kykin tyylillään ja tavoillaan.Monesko muija menossa?

• miesvm1967
        Pöljä ku pöjlä kirjoitti:

Voi voi niin se kalikka tais osua.Mutta eihän mies taaskaan tajua.omalla käytöksellään mies sen muijansa sairastuttaa.onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia.Kun ei noudata itse yhdessä sovittuja sääntöjä,ottaa itselleen eri vapauksia kun nyt sattuu ne killuttimet roikkuu jälkojen välissä ja aivotoiminta siellä myös.Testoteroni arvot kannattais käydä tarkistuttamassa.Pöljänäkin hauskempaa kuin ahdasmielisenä hulluna.Äläkä ny korvaan tunge niitä pillereitä.Laita iltakahvin tai aamukahvin sekaan.Jäät vielä kiinni ,kun akalle tulee korvatulehdus;)Siinähän se harmoonia vasta särkyy.No, mutta kykin tyylillään ja tavoillaan.Monesko muija menossa?

No jos nyt haluat oikeasti tietää niin muija versio 3. Ja tuonkin sanoin melko kieli poskella että "versio" ettei tarvi mitään pultteja siitäkään kehittää.

Sinä raukka parka kun et tajua että jos ihmisen kuuppa sekoaa sen takia että aivokemia ei toimi niin pistät sen siis mun syyksi? Etkä viitsinyt edes ottaa asiasta yhtään mitään selvää. Se on mun vika ja soromnoo :D

Kunhan olet heittänyt parikymmentä ruumista kuoppaan työksesi ja nähnyt oikeasti edes pari "hullua" niin keskustellaan lisää jos tunnet tarvetta.

Todellisuudessa sä et ole nähnyt oikeaa elämää lainkaan, luulet vaan ja siksi soittelet suutasi. Mutta mä en suutu koska olen nähnyt elämän laidat, sanonpahan vaan että mietihän nyt oikeesti hetki. Tai noh, eipä miettimisestä mitään hyötyä ole kun ei ole nähnyt todellisuutta, totta.

Kun hätä on suurin, kun elämän reuna on liian lähellä.. se pistää miettimään missä kohdassa ollaan oikeasti. Huomaat kyllä kun pääset sinne, muista mun sanat. Eikä mulla silloinkaan ole mitään sua vastaan mutta pelastan sut jos voin.

• Tarkkuutta ilmaisuun
        miesvm1967 kirjoitti:

No jos nyt haluat oikeasti tietää niin muija versio 3. Ja tuonkin sanoin melko kieli poskella että "versio" ettei tarvi mitään pultteja siitäkään kehittää.

Sinä raukka parka kun et tajua että jos ihmisen kuuppa sekoaa sen takia että aivokemia ei toimi niin pistät sen siis mun syyksi? Etkä viitsinyt edes ottaa asiasta yhtään mitään selvää. Se on mun vika ja soromnoo :D

Kunhan olet heittänyt parikymmentä ruumista kuoppaan työksesi ja nähnyt oikeasti edes pari "hullua" niin keskustellaan lisää jos tunnet tarvetta.

Todellisuudessa sä et ole nähnyt oikeaa elämää lainkaan, luulet vaan ja siksi soittelet suutasi. Mutta mä en suutu koska olen nähnyt elämän laidat, sanonpahan vaan että mietihän nyt oikeesti hetki. Tai noh, eipä miettimisestä mitään hyötyä ole kun ei ole nähnyt todellisuutta, totta.

Kun hätä on suurin, kun elämän reuna on liian lähellä.. se pistää miettimään missä kohdassa ollaan oikeasti. Huomaat kyllä kun pääset sinne, muista mun sanat. Eikä mulla silloinkaan ole mitään sua vastaan mutta pelastan sut jos voin.

Pelastukoon muijas.Koska se versio hajoaa varmaa kohta kuuppahan sillä sanoo poks.Versio 3.Mikä sussa sitten vetää puoleen niitä sairaita versioita.Mikä ihmeen pelastaja kuvittelet olevas.Kyllä se muutos lähtee ihmisestä itsestään.Vedät magneetin lailla puolees naisia jotka sairastuvat.Miksi ne sun versiot levii sit käsiin?.Oisko päivityksistä huolehdittava paremmin.Vaihda ajoissa versioon neljä.Mitä tarkoitat hulluilla?Täsmesnystä,koska esim. masennuspotilaat leimataan hulluiksi herkästi.Persoonallissuhäiriöistä puhutaan yleensä ja niitäkin on. eri lajia.Niin ,että kyllähän noihin "hulluihin " törmää meistä kaikki päivittäin.Ja en ajatellut ryhtya suntioksi saatika rauhanturvaajaksi.Ruumitakin on erilaisia eläviä ja kuolleita.Kenen hermo kestää mitäkin työtä.Ne on ammatinvalinta kysymyksiä.JA jos ja kun olet syntynyt 1967 niin missäs olet heitellyt ruumiita kuoppaan.Ihmetten ei ainakaan Suomessa ,ellei eläinten ruumiista ole kysymys.Eikä niitä heitellä.Arvokas on jokaisen elämä ollut.Eläimiä olen pilkkonut ,sikoja ja nautoja ihan ihmisravinnoksi.Eipä uskois.Nainen olen.Meni sivuraiteelle.Itse et selventänyt tarinaas.Olisit heti kertonut asian ytimen,ei jäisi epäselväksi kenellekkään.Asia kerrotaan kunnolla eikä jätejä vähän niinkuin kesken ja arvailujen varaan..Sitten käy niin että lukijat tulkitsee sinua ei tyydyttävällä tavalla.Muutes on parilla rauhanturvajalla pääkoppa sairastunnu jälkikäteen.Johtu suurimmaks osaks näkemästään ja niiden ruumiinosien keräilystä.Sinä et tunne minua,et tiedä mun elämästä mitään eli sun arvostelusi minusta meni suoraan ö-mappiin.Mikä se sun todellisuus?Menneisyydessa koetut tapahtumat jotka on toivottavasti jalostanut sinua ihmisenä.Todellisuus on tässä ja nyt.Ei menneissä ja huomisessa on tulevaisuus..Menneistä pitää kyetä päästää irti niin voi jatkaa matkaa,ei saa antaa niiden kummitella.Aviovaimo on muuten viroksi kummitus ja avioliitto pulma.Hauska toi vironkieli;)

• miesvm1967
        Tarkkuutta ilmaisuun kirjoitti:

Pelastukoon muijas.Koska se versio hajoaa varmaa kohta kuuppahan sillä sanoo poks.Versio 3.Mikä sussa sitten vetää puoleen niitä sairaita versioita.Mikä ihmeen pelastaja kuvittelet olevas.Kyllä se muutos lähtee ihmisestä itsestään.Vedät magneetin lailla puolees naisia jotka sairastuvat.Miksi ne sun versiot levii sit käsiin?.Oisko päivityksistä huolehdittava paremmin.Vaihda ajoissa versioon neljä.Mitä tarkoitat hulluilla?Täsmesnystä,koska esim. masennuspotilaat leimataan hulluiksi herkästi.Persoonallissuhäiriöistä puhutaan yleensä ja niitäkin on. eri lajia.Niin ,että kyllähän noihin "hulluihin " törmää meistä kaikki päivittäin.Ja en ajatellut ryhtya suntioksi saatika rauhanturvaajaksi.Ruumitakin on erilaisia eläviä ja kuolleita.Kenen hermo kestää mitäkin työtä.Ne on ammatinvalinta kysymyksiä.JA jos ja kun olet syntynyt 1967 niin missäs olet heitellyt ruumiita kuoppaan.Ihmetten ei ainakaan Suomessa ,ellei eläinten ruumiista ole kysymys.Eikä niitä heitellä.Arvokas on jokaisen elämä ollut.Eläimiä olen pilkkonut ,sikoja ja nautoja ihan ihmisravinnoksi.Eipä uskois.Nainen olen.Meni sivuraiteelle.Itse et selventänyt tarinaas.Olisit heti kertonut asian ytimen,ei jäisi epäselväksi kenellekkään.Asia kerrotaan kunnolla eikä jätejä vähän niinkuin kesken ja arvailujen varaan..Sitten käy niin että lukijat tulkitsee sinua ei tyydyttävällä tavalla.Muutes on parilla rauhanturvajalla pääkoppa sairastunnu jälkikäteen.Johtu suurimmaks osaks näkemästään ja niiden ruumiinosien keräilystä.Sinä et tunne minua,et tiedä mun elämästä mitään eli sun arvostelusi minusta meni suoraan ö-mappiin.Mikä se sun todellisuus?Menneisyydessa koetut tapahtumat jotka on toivottavasti jalostanut sinua ihmisenä.Todellisuus on tässä ja nyt.Ei menneissä ja huomisessa on tulevaisuus..Menneistä pitää kyetä päästää irti niin voi jatkaa matkaa,ei saa antaa niiden kummitella.Aviovaimo on muuten viroksi kummitus ja avioliitto pulma.Hauska toi vironkieli;)

"Aviovaimo on muuten viroksi kummitus ja avioliitto pulma"

Hääh, oikeesti vai :D En viitsinyt käyttää mitään sanakirjaa juuri nyt, kysyn vaan heh. Hulluudella tarkoitan erittäin vaikeaa psykoosia ja skitsofreniaa. Enkä minä mitenkään erityisesti vedä mitään "hulluja" puoleeni mutta ihminen ei voi mitään sille jos sairastuu vakavasti, oli se sitten millainen sairaus tahansa. Se on vain huonoa tuuria. Kyllä, oikein, ilmaisin asiani väärin mutta olen ollut ruumishuoneella töissä jo kloppina. Toki oksensin kun jouduin käsittelemään elämäni ensimmäistä vainajaa aivan liian nuorena mutta se siitä, kaikkeen tottuu. En mä tämän enemmän viitsi tarkentaa, kukin lukeekoon ja ymmärtäköön lukemaansa parhaan käsityksernsä mukaan. Ei mua kiinnosta jatkaa tätä keskustelua sen enempää koska anonyymien mielipiteillä ei niin suurta merkitystä minulle ole. Se vain, että jos ei ymmärrä niin kannattaa pitää suunsa supussa eikä kailottaa sitä suureen ääneen kuten eräät tekevät :P Toivotaan että tämä vaimoke versio 3.0 on toimivampi kappale, en ole kyllä virustorjuntaa siihen asentanut :)

• 13+14
        miesvm1967 kirjoitti:

Hääh, oikeesti vai :D En viitsinyt käyttää mitään sanakirjaa juuri nyt, kysyn vaan heh. Hulluudella tarkoitan erittäin vaikeaa psykoosia ja skitsofreniaa. Enkä minä mitenkään erityisesti vedä mitään "hulluja" puoleeni mutta ihminen ei voi mitään sille jos sairastuu vakavasti, oli se sitten millainen sairaus tahansa. Se on vain huonoa tuuria. Kyllä, oikein, ilmaisin asiani väärin mutta olen ollut ruumishuoneella töissä jo kloppina. Toki oksensin kun jouduin käsittelemään elämäni ensimmäistä vainajaa aivan liian nuorena mutta se siitä, kaikkeen tottuu. En mä tämän enemmän viitsi tarkentaa, kukin lukeekoon ja ymmärtäköön lukemaansa parhaan käsityksernsä mukaan. Ei mua kiinnosta jatkaa tätä keskustelua sen enempää koska anonyymien mielipiteillä ei niin suurta merkitystä minulle ole. Se vain, että jos ei ymmärrä niin kannattaa pitää suunsa supussa eikä kailottaa sitä suureen ääneen kuten eräät tekevät :P Toivotaan että tämä vaimoke versio 3.0 on toimivampi kappale, en ole kyllä virustorjuntaa siihen asentanut :)

Eli sinullakin on mahdollisuus sairastua.Oletko käynyt terapiassa puhumassa tosta sun nuoruuden traumaattisesta kokemuksesta.Se tauti kun puhkeaa yleensä myöhemmin aikuisiällä.Ei ole tarkoitus pelotella.Oireilee unettomuutena ,painajaisina ja lääkkeeksi alkoholia, että uni tulee.Tarviiko olla huolissaan sun voinnista?Ja hyviä hetkiä vaimoke 3.0 version kanssa.Virustorjuntaa tuskin kannattaa asentaa,jos on toiminut moitteetta.Mutta huollossa kannattaa käyttää säännöllisestä,niin toimii moitteetta vuosikymmeniä.Teeppä hänestä onnellinen kummitus.

• Hessuli
        eräs satu kirjoitti:

Siiman anto oli virhe.

• Hessuli
        miesvm1967 kirjoitti:

Näinhän se on. Ja kuten aiemmin kirjoitin, niin "Näiden suunsoittajien epäasialliset mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa, jos ei heillä ole vastaavaan kokemusta."

• niskuroiva vaimo

Voi hessuli...naiset niskuroi aina...voisit antaa yhteystietosi niin pyydän miestäni ottamaan yhteyttä, voitte sitten yhdessä pohtia miten kurittomat vaimota aisis kuriin!

Valitettavasti itse olen ollut kana jo monta vuotta ja nyt vasta tajusin miten mies on pomottanut... 50-luvun vaimon ohjeet kuulemma pitäisi ottaa käyttöön uudelleen!

Mutta nyt riitti...

• Neiti 37

Koko ketjun tiivistää Hessulin kertoma vaimon toteamuksesta sääntöihin: en osaa ehdotustani muotoilla siten että _sinulle_ kelpaisi. Eli mies on despootti, joka ei ota toista aidosti huomioon. Säännöt on laadittu puusilmäisesti eikä tietenkään toisen rikkomukset ole rikkomuksia.. Narskusta en tiedä.

Miesvm1967: kerroit naisesi olleen umpihullu, mutta muistelen sinun kertoneen, että lapsi jäi äidilleen. Pelastit siis itsesi lähtemällä ja jätit lapsen äidille..?

PS. Pari avoeroa takana, narsku sukulainen ja useammat kuoppajaiset... Että on krediittejä kommentoida.

• Katketuuttako äijäll

Eiks tällä herra 1967 ole kaks lasta kahden eri naisen kanssa ,,Jotka mukas "hulluja."Miten on voinnu jättää lapsensa "hulluille".Aika edesvastuutonta!Taitaa ne hullut olla elämänsä kunnossa.Ja herralla kerran kuussa valvotut tapaamiset lastensa kanssa.

• miesvm1967
        Katketuuttako äijäll kirjoitti:

Eiks tällä herra 1967 ole kaks lasta kahden eri naisen kanssa ,,Jotka mukas "hulluja."Miten on voinnu jättää lapsensa "hulluille".Aika edesvastuutonta!Taitaa ne hullut olla elämänsä kunnossa.Ja herralla kerran kuussa valvotut tapaamiset lastensa kanssa.

Olenko mä sanonut että ne lapset on äideillään? Tuskin. No, toinen on, toinen ei. Joka toinen viikonloppu mulla ja lomilla kuten juuri parhaillaan.

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

Olenko mä sanonut että ne lapset on äideillään? Tuskin. No, toinen on, toinen ei. Joka toinen viikonloppu mulla ja lomilla kuten juuri parhaillaan.

Tarkennetaan nyt sen verran että toisella naisella ei ole lapsia koska ei kykene huoltajaksi. Hän oli se sairaampi ja oikeastikin ollut lääkityksessä jo pitkälti toistakymmentä vuotta. Suljetun osaston jaksoja oli useita, avo-osastoa vielä enemmän. Kykenee nykyään elämään omillaan lääkkeiden avulla. Tämä jälkimmäinen puolestaan paljastui tunnevammaiseksi, ikäänkuin paljon molotettu narsku mutta ei se kyllä ihan narsku ollut, siihen suuntaan jotain kuitenkin, alkoholistiperheen lapsi niin taisi vammautua jos nuorena. Ei se edes halunut mun apua vaikka joskus tarjosin, lapsuudestaan ei saanut juuri puhua, ei halunut muistaa siitä. Kuten tuolla jo sanottiin niin tarvis juu elää tätä päivää ja unohtaa menneisyys mutta mikä on ihminen ilman menneisyyttä? Jokaisella se kuitenkin on hyvässä ja pahassa.

• So sad
        miesvm1967 kirjoitti:

Tarkennetaan nyt sen verran että toisella naisella ei ole lapsia koska ei kykene huoltajaksi. Hän oli se sairaampi ja oikeastikin ollut lääkityksessä jo pitkälti toistakymmentä vuotta. Suljetun osaston jaksoja oli useita, avo-osastoa vielä enemmän. Kykenee nykyään elämään omillaan lääkkeiden avulla. Tämä jälkimmäinen puolestaan paljastui tunnevammaiseksi, ikäänkuin paljon molotettu narsku mutta ei se kyllä ihan narsku ollut, siihen suuntaan jotain kuitenkin, alkoholistiperheen lapsi niin taisi vammautua jos nuorena. Ei se edes halunut mun apua vaikka joskus tarjosin, lapsuudestaan ei saanut juuri puhua, ei halunut muistaa siitä. Kuten tuolla jo sanottiin niin tarvis juu elää tätä päivää ja unohtaa menneisyys mutta mikä on ihminen ilman menneisyyttä? Jokaisella se kuitenkin on hyvässä ja pahassa.

Todella ikävää kuultavaa.Niissäkin jokin tapatuma on kuitenkin laukaissut tapahtuneen sairastumisen.Tramattinen tapahtuma esim raiskaus tai hyväksikättö.Yleensä lähimmäinen ei voi auttaa,kyllä siinä tarvitaan ulkopuolista apua psykiatrisia palveluja,jos ei kerran halua puhua.Apua nekin olis saannu terapiasta ja sopivasta lääkityksestä,mutta ei vissiin siihen aikaan.No oma lukunsa on sitten ne jotka eivät halua parantua tai ota edes apua vastaan.Selviävät lääketokkurassa päivästä toiseen.todella surullista.Ethän voi alkoholistiakaan parantaa vaan sen alkoholistin on itse haluttava sitä.

• miesvm1967
        So sad kirjoitti:

Todella ikävää kuultavaa.Niissäkin jokin tapatuma on kuitenkin laukaissut tapahtuneen sairastumisen.Tramattinen tapahtuma esim raiskaus tai hyväksikättö.Yleensä lähimmäinen ei voi auttaa,kyllä siinä tarvitaan ulkopuolista apua psykiatrisia palveluja,jos ei kerran halua puhua.Apua nekin olis saannu terapiasta ja sopivasta lääkityksestä,mutta ei vissiin siihen aikaan.No oma lukunsa on sitten ne jotka eivät halua parantua tai ota edes apua vastaan.Selviävät lääketokkurassa päivästä toiseen.todella surullista.Ethän voi alkoholistiakaan parantaa vaan sen alkoholistin on itse haluttava sitä.

Hmm.. niin no, tämä exä1 raiskattiin 13-vuotiaana ja eli uusioperheessä jossa ei tullut äitipuolensa kanssa yhtään toimeen, jatkuvaa tappelua. Vielä siihenkin aikaan kun alettiin seukkailemaan, mua melkein hävetti se karmee huuto ja kiukuttelu puolin ja toisin. Ole siinä sit välissä jotenkin.

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

Hmm.. niin no, tämä exä1 raiskattiin 13-vuotiaana ja eli uusioperheessä jossa ei tullut äitipuolensa kanssa yhtään toimeen, jatkuvaa tappelua. Vielä siihenkin aikaan kun alettiin seukkailemaan, mua melkein hävetti se karmee huuto ja kiukuttelu puolin ja toisin. Ole siinä sit välissä jotenkin.

Mutta nyt menen saunaan peseytymään päivän päätteeksi, öitä kaikil.

• hjgfyjj

No kuule lakkaa ihan ensimmäiseksi olemasta isä vaimolles.
      Jospa vaimo kulta on vaan kyllästynyt sun paska juttuihis. Mitäpä jos itse koittaisit olla mielenkiintoisempi, jotta sua jaksais kuunnella.

Tollaset rajotusjutut kuuluu lastenkasvatukseen, ei aikuisten kiristämiseen.

• Matias

Huvittavaa lukee miten Hessuli ja miesvm1967, joka kääntyi Hessulin avuksi täällä tuomitaan. Koska he, Eivät mene massan mukana, nähtyään elämästä monta puolta.

• --------

Ei heillä on ihan oma linjansa. Elämää nähneiksi heitä ei voi sanoa. Lähtökohtaisesti kun he ei pysty asettumaan kenenkään muun kuin itsensä asemaan.

• miesvm1967
        -------- kirjoitti:

Ei heillä on ihan oma linjansa. Elämää nähneiksi heitä ei voi sanoa. Lähtökohtaisesti kun he ei pysty asettumaan kenenkään muun kuin itsensä asemaan.

Kerron vielä sen verran että tuo versio 1.0 tuli vahingossa raskaaksi kesken tuon sairauden, joskin hieman paremman kauden aikana. Koska meillä oli takana kaksi keskenmenoa emme haluneet enää keskeyttää tätä kolmatta huolimatta avokin sairaudesta. Hän jätti lääkityksenkin kokonaan pois raskauden ajaksi (heti kun huomasi olevansa raskaana) ja raskausaika menikin melko mukavasti. Mutta 2 päivää sen jälkeen kun olin hakenut äidin ja lapsen kotiin synnytyslaitokselta, iski kunnon psykoosikohtaus päälle joten hänet oli vietävä psykiatrian polin kautta suljetulle osastolle. Oli siinä tuore isä ihmeissään kun oli parin päivän ikäinen nyytti olkkarin pöydällä kopassa eikä oikein tiennyt mitä piti tehdä. Sen ekan viikon olin sairaslomalla töistä ja nukuin samoissa vaattteissa sohvalle, heräsin muutaman tunnin välein lämmittämään äidinmaidonkorviketta pienokaiselle. Onneksi sukulaiset pääsivät apuihin, olin viikon jälkeen itse jo aika rikki ja koomassa unenpuutteesta.

Eli tuo sun teoria ei oikein mun tapauksessa toimi, vain itsestään välittävä mies olisi todennäköisesti jättänyt lapsen viranomaisille tms. kun sitäkin tarjottiin ja touhuillut omia juttujaan. Minä en tehnyt niin vaan kannoin vastuuni lapsestani. Äsken se poika tuossa just kävi jääkaapilla :)

• Hoitovirhe
        miesvm1967 kirjoitti:

Kerron vielä sen verran että tuo versio 1.0 tuli vahingossa raskaaksi kesken tuon sairauden, joskin hieman paremman kauden aikana. Koska meillä oli takana kaksi keskenmenoa emme haluneet enää keskeyttää tätä kolmatta huolimatta avokin sairaudesta. Hän jätti lääkityksenkin kokonaan pois raskauden ajaksi (heti kun huomasi olevansa raskaana) ja raskausaika menikin melko mukavasti. Mutta 2 päivää sen jälkeen kun olin hakenut äidin ja lapsen kotiin synnytyslaitokselta, iski kunnon psykoosikohtaus päälle joten hänet oli vietävä psykiatrian polin kautta suljetulle osastolle. Oli siinä tuore isä ihmeissään kun oli parin päivän ikäinen nyytti olkkarin pöydällä kopassa eikä oikein tiennyt mitä piti tehdä. Sen ekan viikon olin sairaslomalla töistä ja nukuin samoissa vaattteissa sohvalle, heräsin muutaman tunnin välein lämmittämään äidinmaidonkorviketta pienokaiselle. Onneksi sukulaiset pääsivät apuihin, olin viikon jälkeen itse jo aika rikki ja koomassa unenpuutteesta.

Eli tuo sun teoria ei oikein mun tapauksessa toimi, vain itsestään välittävä mies olisi todennäköisesti jättänyt lapsen viranomaisille tms. kun sitäkin tarjottiin ja touhuillut omia juttujaan. Minä en tehnyt niin vaan kannoin vastuuni lapsestani. Äsken se poika tuossa just kävi jääkaapilla :)

Odottavan hoito laiminlyöty raskauden aikana.Lopetti lääkkeet raskauden ajaksi.Lääkäristä olisi varmaan löytynyt vaihtoehtoinen lääkitys,mikä ei vaikuta sikiön kehitykseen..Asettaa itsensä jonkun toiseen asemaan ei ole sama kuin vastuunkanto.Sitä sanotaan sympatiakyvyksi.Elämästä tiedät joo mitä on olla "äitinä" pienen kanssa ja olla koomassa unenpuutteessa.Olishan voinnu käydä niinkin että tää muksun äiti olis ollu ns: normaali ja kuolla kupsahtannu synnytyksessä.Sun tapauksessa "siivottiin" pois silmistä.Saisit olla kiitollinen että se nainen teki sulle pojan ja pisti lapsen oman terveytensä edelle.Ei kai kukaan kutsu lapsensa äitiään hulluksi varsinkaan kun se on oikeasti sairas?Toivottavasti poika tuntee äitinsä eikä salattu asiaa pojalta.

• miesvm1967
        Hoitovirhe kirjoitti:

Odottavan hoito laiminlyöty raskauden aikana.Lopetti lääkkeet raskauden ajaksi.Lääkäristä olisi varmaan löytynyt vaihtoehtoinen lääkitys,mikä ei vaikuta sikiön kehitykseen..Asettaa itsensä jonkun toiseen asemaan ei ole sama kuin vastuunkanto.Sitä sanotaan sympatiakyvyksi.Elämästä tiedät joo mitä on olla "äitinä" pienen kanssa ja olla koomassa unenpuutteessa.Olishan voinnu käydä niinkin että tää muksun äiti olis ollu ns: normaali ja kuolla kupsahtannu synnytyksessä.Sun tapauksessa "siivottiin" pois silmistä.Saisit olla kiitollinen että se nainen teki sulle pojan ja pisti lapsen oman terveytensä edelle.Ei kai kukaan kutsu lapsensa äitiään hulluksi varsinkaan kun se on oikeasti sairas?Toivottavasti poika tuntee äitinsä eikä salattu asiaa pojalta.

Ensinnäkin äiti lopetti itse lääkkeiden syönnin omatoimisesti ja minulta salaakin alkuun. Toisaalta kun sain asiasta tietää ja mietin niitä 7 eri pilleriä (harhaisuuteen, ahdistukseen, unettomuuteen ja särkyihin joista ei tiedetty onko niitä edes olemassa) mitä hän söi niin ajattelin että ehkä sittenkin parempi niin ettei syö raskausaikana. Toki seurasin vasemmalla silmämunalla hänen vointiaan jatkuvasti. Pupilleista näki aika helposti onko harhakohtaus päällä tai tulossa, opin sen noina vuosina. Ihminen on valitettavasti "siivottava" pois silloin kun hän on niin harhainen ettei tiedä kuka on, missä on ja saa ohjeita "ääniltä" ja saattaa olla vaarallinen itselleen tai ympäristölleen, siihen on olemassa ihan pakkohoitolakikin.

Siitä olenkin naiselle kiitollinen että hän toimi kuten toimi, teki lapsen ja vaaransi terveytensä sen takia. Ei nauttinut edes alkoholia raskausaikana ja tupakoikin vain hyvin minimaalisesti. Poika tuntee äitinsä ja vierailee sielläkin säännöllisesti, heidän välinsä on ihan hyvät. Lapsi myös rakastaa äitiänsä vaikka on aina tiennyt että äiti on jotenkin "sairas".

Syy miksi sanon tuota naista hulluksi ei itse asiassa ole sairaudessa vaan niissä muissa jutuissa mitkä tuo nainen ehti 10 vuoden aikana tekemään. Niistä en sentään viitsi laulaa mutta sanoisin että aika monelta muulta mieheltä olisi oma järki mennyt siinä touhussa. Mulla vaan on valitettavan kova tahto ja pää niin pysyin kelkassa. Ja jaksoin uskoa vuosia että jonakin päivänä asiat paranee ja kaikki on taas hyvin. Ei siinä ihan prikulleen niin käynyt mutta kyllä kaikki silti on nyt ihan hyvin tai jopa paremmin kuin jaksoin silloin edes uskoa. Ja onhan nuo päivät jo menneet ja pelkkää historiaa enkä mä niitä murehdi enkä normaalisti edes mieti mutta joskus ob hyvä muistaa vaikeuksia joita on kohdannut niin osaa suhteuttaa itsensä nykyhetkeen :)

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

Ensinnäkin äiti lopetti itse lääkkeiden syönnin omatoimisesti ja minulta salaakin alkuun. Toisaalta kun sain asiasta tietää ja mietin niitä 7 eri pilleriä (harhaisuuteen, ahdistukseen, unettomuuteen ja särkyihin joista ei tiedetty onko niitä edes olemassa) mitä hän söi niin ajattelin että ehkä sittenkin parempi niin ettei syö raskausaikana. Toki seurasin vasemmalla silmämunalla hänen vointiaan jatkuvasti. Pupilleista näki aika helposti onko harhakohtaus päällä tai tulossa, opin sen noina vuosina. Ihminen on valitettavasti "siivottava" pois silloin kun hän on niin harhainen ettei tiedä kuka on, missä on ja saa ohjeita "ääniltä" ja saattaa olla vaarallinen itselleen tai ympäristölleen, siihen on olemassa ihan pakkohoitolakikin.

Siitä olenkin naiselle kiitollinen että hän toimi kuten toimi, teki lapsen ja vaaransi terveytensä sen takia. Ei nauttinut edes alkoholia raskausaikana ja tupakoikin vain hyvin minimaalisesti. Poika tuntee äitinsä ja vierailee sielläkin säännöllisesti, heidän välinsä on ihan hyvät. Lapsi myös rakastaa äitiänsä vaikka on aina tiennyt että äiti on jotenkin "sairas".

Syy miksi sanon tuota naista hulluksi ei itse asiassa ole sairaudessa vaan niissä muissa jutuissa mitkä tuo nainen ehti 10 vuoden aikana tekemään. Niistä en sentään viitsi laulaa mutta sanoisin että aika monelta muulta mieheltä olisi oma järki mennyt siinä touhussa. Mulla vaan on valitettavan kova tahto ja pää niin pysyin kelkassa. Ja jaksoin uskoa vuosia että jonakin päivänä asiat paranee ja kaikki on taas hyvin. Ei siinä ihan prikulleen niin käynyt mutta kyllä kaikki silti on nyt ihan hyvin tai jopa paremmin kuin jaksoin silloin edes uskoa. Ja onhan nuo päivät jo menneet ja pelkkää historiaa enkä mä niitä murehdi enkä normaalisti edes mieti mutta joskus ob hyvä muistaa vaikeuksia joita on kohdannut niin osaa suhteuttaa itsensä nykyhetkeen :)

Alunperin tuumailin etten enää vastaa tähän ketjuun enkä kerro enempää itsestäni mutta mieleeni tuli että tänäkin päivänä on iso joukko ihmisiä jotka kamppailevat ehkä vastaavien vaikeuksien kanssa joten päätin sittenkin hieman tarinoida lisää, ihan vaikka rohkaisuksi heille että vaikeuksista voi selvitä ja toivoa on aina vaikka toisinaan tuntuu että seinät kaatuu päälle ja kaikki ympärillä romahtelee. Että tsemppiä teille kaikille, asiat korjaantuu ajan kanssa ehkäpä. Mutta vuosia se tulee ehkä syömään. Välittäminen on kuitenkin tärkeää, ei saa turtua.

• 5+1
        miesvm1967 kirjoitti:

Eräällä läheisellä oli sama ongelma. Jäi äkilisesti 4 lapsen yksinhuoltajaksi. No eihän isä vielä nykysuomessa voi mitenkään olla vanhempi joten sossu vei lapset äidin jouduttua pakkohoitoon. Siinä vasta painajaista niin isälle kuin lapsille. Onneksi oikeus palautti lapset. Sossu vielä muisti viimeiseen asti uhkailla että et tule koskaan saamaan lapsia takaisin. Sulla kävi tuuri että sait pitää lapsesi.

• miesvm1967
        5+1 kirjoitti:

Eräällä läheisellä oli sama ongelma. Jäi äkilisesti 4 lapsen yksinhuoltajaksi. No eihän isä vielä nykysuomessa voi mitenkään olla vanhempi joten sossu vei lapset äidin jouduttua pakkohoitoon. Siinä vasta painajaista niin isälle kuin lapsille. Onneksi oikeus palautti lapset. Sossu vielä muisti viimeiseen asti uhkailla että et tule koskaan saamaan lapsia takaisin. Sulla kävi tuuri että sait pitää lapsesi.

Hmm.. mun naapuripariskunnalle kävi tismalleen samoin ja isä alkoi yh:ksi 4 muksunsa kanssa, tosin joutui itsekin syömään mielialalääkkeitä kun pukkasi masennusta. En tiedä miten niillä menee tänä päivänä, sattui niin merkillisesti että oltiin uudestaan melkein naapureita ja törmättiin sattumalta mutta siitä on 10 vuotta jo aikaa. Toivottavasti ovat selvinneet koko konkkaronkka.

Olen mä asioiden tiimoilta paljonkin joutunut olemaan tekemisisssä sossun ja lastensuojelun kanssa ja kokemuksella voin kertoa että ihmisiä nekin ovat. Eli sielläkin on niitä "tiukkoja tätejä" mutta on myös hyvin humaaneja ihmisiä jotka oikeasti haluaa auttaa. Tuurista riippuu kuka niistä alkaa hoitamaan sun asioitasi. Vaikka laki määrittelee keinot niin ihmiset sitä työtä kuitenkin tekee. Mulla kävi siinä sentään tuuri, juu, oikeassa olet.

• asdzxcv
    • liina7

Ai kauhee... ihan päivän parhaat naurut sain. Mutta et ole ainut ongelmiesi kanssa, Minä painin poikaystäväni peliongelman kanssa. Pelaa Diablo peliä. että vihan sitä peliä. Oli jo minullekin valitsemassa tankkeria siellä pelissä....huh ja eih.. sanoin et mulle ei ikinä mitään typerää tankkeria. On ollut työtön yli vuoden, pelaa vaan sitä peliään ja eilen sain kuulla et sillon kun meil on riitaa niin katsoo myös pornoa. Ei käy baareissa, en saa kirveelläkään baariin häntä, ei polta eikä juo. Sinänsä hyvä mies. Mitä teen asian kanssa? Niin ja minä teen paljon töitä, 6 pvää viikossa koko ajan töitä. Ja hän sanoo ettei oo tarpeeksi vapaa-aikaa hänellä....työtön kun on...mutta silti.

• sdfayeas

Nyt pyydät heti anteeksi poikaystävältäisi, loukkaavaa kirjoitustasi tänne. Ja tämän jälkeen alat tekemään 7-päiväistä viikkoa ja otat ilolla vastaan sen tankkerin.
        Aloittaja on oikeilla jäljillä, naiset, niin kuin kaikki muutkin lemmikkieläimet tarvitsevart kovaa kuria ja sääntöjä.

• ihmetellen!

Pikkulapsenako vaimoasi pidät??!!

• Jaanuska123
    • Tohtori pili

Minkä takia ihmiset tänne asioitaan kirjoittelee ja kyselee neuvoa muilta.. Jos ei ole elämä kumppanin kanssa mukavaa niin tässä on lista jota noudattamalla olet kohta onnellinen ihminen:

- Sopeudut tilanteeseen
      - Vaadit tilanteen muuttumista puolisoltasi
      - Lähdet kävelemään

Jos pystyt sopeutumaan tilanteeseen niin puolisosi jää semmoiseksi ihmisraunioksi minä häntä vihaat, mutta sinä lopetat perkele itkemisen ja otat rennommin..

Jos vaadit tilanteen muuttumista, kohtaat puolisosi ja keskustelet hänen kanssaan(et muiden ihmisten kanssa netissä) sinua painavista ongelmista. Toivottavasti pääsette jonkun näköiseen kompromissiin..

Vaihtoehto 3 on yleensä jälkiseuraus vaihtoehdoista 1 ja 2.. Ensimmäisen kohdalla käy yleensä niin, että lopetit lopetit itkemisen ja yritit ottaa rennommin, mutta eihän se sinulta saatanan marisijalta pitemmän päälle onnistu.. Toisen kohdalla taas joko sinä helvetin natsi laadit semmoset ehdot että puolisosi ei ymmärettävästä syystä leikkiin ryhtynyt. Tai sitten puolisosi on jo niin tapoihinsa pinttynyt luuseri, ettei voinut tulla milliäkään vastaan luodakseen molempia tyydyttävän elinilmapiirin.. HUOM. Voit toki suorittaa tämän vaiheen ilman toisien vaihtoehtojen läpikäymistä jos sinusta tuntuu, että olet saavuttanut päätepisteen tuon ihmisjätteen kanssa..

Siinä ohjeet parisuhteeseen kaikille, jotka vielä pienessä päässään niitä tuumivat.. Olkoon elämänne täydempiä tästä hetkestä lähtien.

• Muori 7

"..etteii harmonia kärsisi." Harmoniaa taitaa olla vain sinun mielikuvituksessasi.Vaimosi on luultavasti hyvin onneton ihminen. Mutta tosissaan, kai tämä on provo? Eihän kukaan voi kohdella rakastamaansa ihmistä noin.

• Muusta ei tietoa

Kuule kyllä aito oikea junntimieäs "rakastaa" juuri aloittajan tavalla.

• kauheaa.

Narsisteista kun ei koskaan tiedä.
      Ajatella 15 vuoden yhdessä elon jäkeen aloin vasta ajattelemaan että onko mieheni narsisti.
      (Siis eilen vasta huomasin kuinka sokea olen ollut.)

• huoh*

Anteeksi tämmöinen rasistinen kommentti, mutta heti tuli mielen että nyt on joku uskontoon liittyvä asia tässä taustalla *huoh*

• vittu mikä muija

Akka vaihtoon!

• Luolamieskö?

Taitaa tämä kirjoituksen aloittaja elää vielä luolassa:D:D:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2857
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      43
      2824
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2608
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      328
      1667
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1041
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      192
      902
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      762
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      750
    10. Kuinka pitkiä olette?

Ap aloittaa, 177cm
      Sinkut
      99
      691
    Aihe