Vihollinen turhentaa sivullamme Jumalan sanaa

Tehkää parannus

Pyhän Kasteen sisällöstä vain harvalla on Raamatun mukainen käsitys.
Syntien anteeksiantaminen Jumalan sanan kautta kielletään.
Syntien antreeksiantaminen Pyhässä Kasteessa kielletään.
Syntien anteeksiantaminen Herran Pyhässä Ehtoollisessa kielletään.
Jeesuksen nimi ja veri pilkataan ja ylenkatsotaan.

Tämän kaiken kieltämisen ja pilkkaamisen jälkeen uhotaan uskosta Kristukseen.
Martti veli totesi aivan oiken, että he kyllä lausuvat suullaan uskovansa Jumalaan joka on kaikkivaltias, mutta sydämessään he eivät sitä usko. He kieltävät hänen työnsä.
Kaiken tuon ihmine tekee omaksi vahingokseen ja pahimmassa tapauksessa omaksi kadotuksekseen elleivät saa parannuksen armoa synnistään.

Sääli vaan, ei mikään ole tässä maailmassa sen ihanampaa kuin uskosta Kristukseen autuaana eläminen. Siksi vihollinen tee työtä yötä ja päivää etteivät he uskoisi ja vapaiksi tulisi. Kun ei tulla uskosta Kristukseen vanhurskaiksi, niin kyllä sitten konsteja riittää, joilla yritetään tehdä itse itsensä autuaiksi.

Ei turhaan sanota, - kun usko loppuu niin konstit alkavat. Ihmisen mielikuvitus on rajaton tuottamaan näitä kosteja joilla autuutta rakennetaan lihan varaan. Herätysliikkeistä ja kirkkokunnista riippuen nämä heikot kohdat vaihtelevat.

Konstimestareille on kaikille yhteistä, etteivät he usko geneettisen perimänsä tuhoutumiseen syntiinlankeemuksessa. Silloin toivo lihan jalostumisesta elää.
Ihminen joka tiedostaa ja tunnustaa syntinsä, eli täydellisen kyvyttömyytensä Jumalan tahdon mukaiseen elämään, hänen edessään on enää YKSI TIE Jeesus Kristus, muuta vaihtoehdot on toteuttamiskelvottomina hylättävä. Jumalan ansaitsematon armo jonka syntinen saa omakseen uskon ja kasteen kautta. Tästä lähtee OIKEA tie. Ihmisen ajallinen elämä arvot asenteet puheet ja teot lähtevät rakentumaan Jumalan armon kautta Jeesuksessa Kristuksessa. JUmalan rauahasta käsin syntyy uusi ihminen Hengestä syntynyt, joka ei enää turvaa lainkaan lihaan. Liha kokonaisuudessaan viimeistä solua myöten on kuuden tuuman rautanauloilla lyöty ristille, se on tapettu ja haudattu yhdessä Kristuksen kanssa.

Ristin ryövärin armosta usein puhutaan, tajuamatta ollenkaan sitä että mies roikkui naulojen varassa ristillä, voimatta tehdä itse yhtään mitään. Hän oli syntinsä tehnyt ja nyt kuolema oli nenän edessä. Hänen onnekseen hänen vierelläään riippui toinen mies, joka oli VIATON JUMALAN POIKA. Ryöväri ajatteli ja sanoi ääneenkin, että hänen olonsa ansaitsemassaan helvetissä helpottuisi, jos tämä mies muistaisi häntä taivaansa ihanuudessa. Ei ryövärillä ollut mitään luuloja lihastaan, hän tiesi mitä se oli saanut aikaan tässä maailmassa. Pelkkää pahaa ja syntiä.

Tekopyhät eivät käsitä sitä että tuo ryöväri ristillä on juuri hän itse. Tekopyhillä ei ole ollenkaan oikeata kuvaa itsestään, he uskovat omaan valheeseensa, tulematta koskaan Kristus-valoon, joka paljastaa koko syntisyytemme, karmealla tavalla.

Synti ei siis ole ongelma, Jeesus on sovittanut meidät Jumalan kanssa ja maksanut koko syntivelkamme. Usko omaan synnittömyyteen tuo kadotuksen, koska silloin ihminen ei kadusyntejään, ei etsi armoa, eikä tarvitse Kristusta. Sen raskaammin ei voi enää Jumalaa pilkata eikä häntä satuttaa kun jättää ilmaiseksi tarjotun armon vastaanottamatta. "En ole kenellekään mitään pahaa tehnyt", tämän pöyristyttävämpää lausetta ei maailmassa voi kukaan lausua. Se nostaa aina ihon kanalihalle kauhusta, kun tietää minne tuo ihminen on kulkemassa..

53

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pellet kotiin

Kasteessa eletään Kasteen hetkestä kuolinpäivään saakka, Kaste on Jeesus Kristus.
      Kun meidät Kastetaan Kristus merkitsee meidät omikseen (signum).
      Kasteessa kuollaan joka hetki pois synnistä, yhdessä Kristuksen kanssa.
      Kasteessa nousee joka hetki uusi ihminen, Hengestä syntynyt.

Kasteen armoliitto on ilmestyskirjassa mainittu kristallinkirkas virta joka vuotaa Jumalan ja Karitsan istuimesta.

Kaste on hyvän omantunnun liitto, Jumalan kanssa sanoo 1938 kRa käännös.
      Kasteessa ei poistu lihan saasta kuten Raamattu toteaa, lihan pyhittymisoppi on
      näin poistettu, ja valheena hautaan saatettu. Kasteesta siis alkaa jokapäiväinen kilvoittelu USKOSSA Kristukseen, lihan kuolettaminen pois synnistä. Jalkojen pesu jonka Jeesus opetuslapsilleen suoritti. Vaelluksen aikana kertyneen saastan pesu. Tästä meillä uskossa valvovilla kristityillä on paljon kokemusta mitä kaikkea tuo pesu joka tapahtuu Jeesuksen pyhällä verellä merkitsee. Jumalattomat ja kuolleessa uskossa elävät eivät näistä tiedä mitään, siksi pellet palajstuvat heti jo muutamista sanoistaan tällä palstalla.

• teu.

Minusta ALOITTAJA ei ollut pelle . , minä luulen että Hän on meidän veli ,
        joka harvemmin täällä palstalla kukee ,,ehkäpä alku oli kieltoja täys..

Muuten olikin ASIAA , KOKO lailla , kaikissa otteissa ei pelkästään riitä
        Jalkojen pesu , vaan se riittää silloin kun UHRI RISTILLÄ on ymmärretty
        ITSELLE SAADUKSI . ARMOSTA , ILMAN MINKÄÄNLAISTA ANSIOTA.

JEESUS. oli ristillä ,oo30 jolloin hänet tuomittiin RAIPPOIHIN , ja KOSKA
        TÄMÄ PIISKAAMINEN ERINÄISISTÄ SYISTÄ meni ylenpalttiseksi .
        ( siihen aikaan oli sääntö että40 1 vajaa ,antaa vielä joltisestikin mahdollisen
        siitä paranemisen ,syystä että Pilatuksella oli tarkoitus , laskea Jeesus vapaaksi
        kun hä'n oli mennyt Palatsiin ,ja sieltä pois tullessa havaitsi Ruoskijoiden vielä
        suoskivan aivan kamalaa , ) Siinä saattoimennä saatana , häneen ja tehdä
        paatöksen ei tun näkoista voi jättää todisteeksi , ja hän teki kuin ylipappi
        halusi ristiin naulitse .

Silloin lähti saa ta na tasivaaseen ,valittamaan uskovien päälle Jumalalle sillä
        hän kai luuli saattamansa oman suhteen Jumalaan paremmaksi HUOM:LUULI
        kun hän oli 40 päivää tätä harrastanut ,hän huomasi yheen äkisti .
        Kuka tulee vastaan , SE ON SAMA MIES JONKA hän luuli kuolleen ,
        Kyllä Hän oli se sama , hän vain ei ollut saanut vihiäkään .
        JUMALAN JA POJAN SOPIMUKSESTA ETTÄ HERRA HERÄTTÄÄ POIKANASA
        KOLMANTENA PÄIVÄNÄ. JA NYT ALKAA saa ta nan pois ajo taivaasta ,,
        se on toinen kerta saa ta nalle , eka kerta oli kun tä'ä'llä telluksella ei ollut mitään .
        vielä ja hän tuli pois heitetyksi .

Olisiko ollut ennen Aadamia Eevaa, koskapa ehti heidät langettaa ,
        syntiinlangeemiseen .0000. vuonna. jolloinvasta annettiin aika .Siitä
        alkoi ajanlasku , sitä ei oled annettu heitä vatren vaan meitä ihmisiä
        varten .
        ei kerrrta kaikkea nyt , jätetän vähän toiseenkin kertaan .

• TEU.

"PELLET KOTIIN "

"TEHDÄÄN PARANUS "

kYSYMYKSESSÄ EI OLE PELKÄSTÄÄN 1 VIHOLLINEN , NIITÄ ON AINAKIN LEGIOONA , KUIN SE PI,RU SANOI SEN SIKA LAUMAN LUONA SAMARIASSA
        VAI PALJONKA LUULET,

KASTEESSA , ELETÄÄN KASTEEN HETKESSÄ KUOLEMAAN ASTI
        KASTE ON JEESUS KRISTUS KUN MEIDÄ'T KASTETAAN MERKITSEE
        MEIDÄT OMIKSEEN .
        KASTEESSA KUOLLAAN JOKA HETKI POIS SYNNISTÄ YHDESSÄ
        KRISTUKSEN KAnssa .
        kasteessa nousee joka hetki uusi ihminen Hengestä syntynyt

KASTEEN ARMOLIITTO , ON ILMESTRYS KIRJASSA MAINITTU KRISTALLI VIRTA ,JOKA VCUORTAA JUMALAN JA KARITSAN ISTUIMESTA.

KASTE ON HYVÄN OMANTUNNON LIITTO , JUM,ALAN KANSA.SANOO.
        KASATEESSA EI POISTU LIHAN SAASTA ,KUTEN RAAMATTU TOTEAA,
        KASTEESASA SIIS Alkaa jokapäivä'inen kilvoitus ukossa KRISTUKDSEEN
        , LIHAN KUOLETTAMINEN POIS SYNNEISTÄ .
        JALKOJEN PESU JONKA JEESUS OPETUSLAPSILLEEN SUORITTI

OLIPA TEKSTIÄ

• Valvovat ja nukkuvat

Elävään uskoon kuuluu elävä synnintunto. Valkeudessa siis Kristus autingon paisteessa pienikin pölyhiukkanen erottuu selvästi. Pimeydessä elävät eivät tunne minkäänlaisia syntejään, siksi heillä on omantunnon rauha.

Jos kristitty varoittaa heitä synneistä joissa he elävät, niin he suuttuvat. Se on reaktio jonka tarkoitus on estää synnit palajastavan Kristus valon pääsy sielun pimeyteen.

Joh. 14:23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

Joh. 14:24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
      Joh. 14:25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
      Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Joh. 14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Joh. 14:30 En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
      ***) Joh. 14:31 Mutta että maailma ymmärtäisi minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä."

• Mitä ihmettä sinä oikein jaarittelet? Ei sillä että sisältö nyt olisi mitään järisyttävää - se on samaa uskonnollista jargonia johon itsekin olin tottunut - mutta kun ITSE aina vaahtoat että palstalla pitää puhua LESTADIOLAISUUDESTA.

Jos joku muu kuin sinä itse haluaa vaikkapa kritisoida jotain lestadiolaisuuden näkemystä jostain uskonasian yksityiskohdasta, olet aina nokkimassa ja työntämässä pois. Nyt itse et puhu lestadiolaisuudesta sanaakaan.

Otapa joskus malka pois omasta silmästäsi ennenkuin alat nokkimaan rikkaa toisten silmistä.

• voi Martti parkaa

Tarkoittaako aloittaja Lutheria, kun tämä kielsi kasteen välttämättömyyden pelastumiseen:

"Kirkkopostilla:
        Helatostai sivu 504
        "On siis välttämätöntä että me, jos olemme kristityitä, kastatamme itsemme,
        tai, ellei se ole mahdollista ainakin sanomme: Halusta tulisin kastetuksi."

Saman sisältöisenä sivulla 515
        26 Saataahan joku uskoa, vaikka ei olekaan kastettu. Kastehan on ainastaan
        ulkonainen merkki, jonka on määrä muistuttaa meitä Jumalan lupaksesta. Jos
        kaste on saatavissa, niin kaikella muotoa se otettakoon, sillä kukaan ei
        saa sitä helveksiä; mutta ellei sitä voida saada tai jos se evätään, ei
        silti kadotukseen tuomita, kunhan vain uskotaan evankeliumi. Siinä, näet,
        missä on evankeliumi, on myöskin kaste ja kaikki muukin minkä kristitty
        tarvitsee, sillä kadotus ei ole minkään muun synnin seurausta kuin epäuskon.

• pitäs tietää kans
        voi Martti parkaa kirjoitti:

Tarkoittaako aloittaja Lutheria, kun tämä kielsi kasteen välttämättömyyden pelastumiseen:

"Kirkkopostilla:
        Helatostai sivu 504

Luther tietää samoin kun me kaikki Jeesuksen seuraahjat. että Kaste on välttämätön.
        Eikä hän muulla tavalla ole koskaan opettanutkaan. Miksi puhut Lutherista kun et tiedä Lutherin opetuksista mitään?

• älä valehtele

Lupoio ei tiedä mistä puhuu. Puhun ainoastaan lestadiolaisuudesta. Koska lestadiolaisillakaan ei ole Raamatusta poikkeavaa pelastustietä, niin oppi sama kuin kaikilla muillakin Kristus-uskoisilla. - Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja.

Jos (ja kun) löytyy lestadiolaisia jotka opettavat eri tavalla kun Raamattu sanoo, niin sitä ei ainoastaan saa, vaan pitääkin arvostella. Mutta silloin kun arvostelee on sanottavansa perusteltava AINA tarkoin Raamatusta kopioiduilla teksteillä.

• älä valehtele kirjoitti:

Lupoio ei tiedä mistä puhuu. Puhun ainoastaan lestadiolaisuudesta. Koska lestadiolaisillakaan ei ole Raamatusta poikkeavaa pelastustietä, niin oppi sama kuin kaikilla muillakin Kristus-uskoisilla. - Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja.

Jos (ja kun) löytyy lestadiolaisia jotka opettavat eri tavalla kun Raamattu sanoo, niin sitä ei ainoastaan saa, vaan pitääkin arvostella. Mutta silloin kun arvostelee on sanottavansa perusteltava AINA tarkoin Raamatusta kopioiduilla teksteillä.

"Lupoio ei tiedä mistä puhuu. Puhun ainoastaan lestadiolaisuudesta. Koska lestadiolaisillakaan ei ole Raamatusta poikkeavaa pelastustietä, niin oppi sama kuin kaikilla muillakin Kristus-uskoisilla. - Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja."

Tiedän ihan täsmälleen mitä puhun. Ja koska kontekstuaalinen yhteys lestadiolaisuuteen riittää, voit pikkuhiljaa lopettaa yritykset työntää minut ja savon ukon pois palstalta.

Minä tarjoan selkeästi raamatusta poikkeavaa pelastustietä. Siitä puhuminen on samalla lestadiolaisuudesta keskustelemista, koska siinä liikutaan lestadiolaisen uskon ydinalueilla. Vai eikö lestadiolaisuuden valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä saakaan esittää?

Tai sitten - laputtaja ei oikein tiedä mistä puhuu.

• 5+7#
        exhellari86 kirjoitti:

"Lupoio ei tiedä mistä puhuu. Puhun ainoastaan lestadiolaisuudesta. Koska lestadiolaisillakaan ei ole Raamatusta poikkeavaa pelastustietä, niin oppi sama kuin kaikilla muillakin Kristus-uskoisilla. - Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja."

Tiedän ihan täsmälleen mitä puhun. Ja koska kontekstuaalinen yhteys lestadiolaisuuteen riittää, voit pikkuhiljaa lopettaa yritykset työntää minut ja savon ukon pois palstalta.

Minä tarjoan selkeästi raamatusta poikkeavaa pelastustietä. Siitä puhuminen on samalla lestadiolaisuudesta keskustelemista, koska siinä liikutaan lestadiolaisen uskon ydinalueilla. Vai eikö lestadiolaisuuden valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä saakaan esittää?

Tai sitten - laputtaja ei oikein tiedä mistä puhuu.

Exhellari86, kritiikki on aina paikallaan. : )

• teu.
        voi Martti parkaa kirjoitti:

"Kirkkopostilla:
        Helatostai sivu 504

"voi Martti parkaa"

En löydä tekstiä tuon perusteella , sivu on kaikissa kolmeessa kirjassa
        ja muu tieto ei täsmää , tietenkin sinulla on vanhempi painos , minulla
        on joku 2004. jossa on ennen julkaisematrtomia tekstejä .

Olen sitä mieltä , että pitäis olla tietoo millaisia kirjoja on ihmisillä
        toiseksi, ei silläkään väliä mitä on mutta puuttuvat tiedot pitää olla
        että vaikka sitten lainaa kirjan ,jollei satu olemaan 1/1. .

• _Y_
        pitäs tietää kans kirjoitti:

Luther tietää samoin kun me kaikki Jeesuksen seuraahjat. että Kaste on välttämätön.
        Eikä hän muulla tavalla ole koskaan opettanutkaan. Miksi puhut Lutherista kun et tiedä Lutherin opetuksista mitään?

Mistähän se johtuu, ettei Jeesus asettanut / määrännyt kastetta pelastuksen ehdoksi?
        Ettet vaan Jeesuksen Nimeen Häntä pilkaten valehtele?

Lapsikasteesta:
        Meidän ei tule lisätä edes Jeesuksen Nimessä kaste oppeja Hänen tahdokseen koska Jeesus ei evankeliumeissa lapsikastetta asettanut vaan Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsi kohteleville antoi myllynkivien käyttöohjeet.
        Aikuisten kasteesta:
        Ja aikuisten ei myöskään ole pelastuksen ehto, Jeesus ei käskenyt kastaa aikuisiakaan ja ottamalla kastamattoman ryövärin Paratiisiin Jeesus osoitti tekonsa esimerkillisyydellä, että kaste ei ole tie pelastukseen. Samalla Jeesus todisti teollaan, että nk. "kastekäsky" on raamattuun väärennetty.

Suomen Laki & lapsikasteet
        Kenelläkään ei ole oikeutta uskoa toisen/toisten puolesta.
        Suomen Laki antaa uskovapauden suojan KAIKILLE, LAPSET ERISJOISESTI MAINITEN.
        Uskonvapautta koskeva Laki ei anna oikeutta rikkoa MUITA VOIMASSA OLEVIA LAKEJA.
        JOTEN:
        Tämän alla olevan Suomen Laki tekstin mukaan lapsikasteet ovat rikoksia.
        Aikuisikaan EI SAA PAKKOKASTAA USKOON / KIRKONJÄSENYYTEEN edes vanhempien niin halutessa, kirkonkaan vaatimusta noudattaen!

JOTEN "tasa-arvoisesti yksilöinä" LAKI MÄÄRÄÄ KOHTALEMAAN LAPSIA SAMAN ARVOISINA KUIN AIKUISIA, tosin ei asiaa näin ilmaistuna.

KUKAAN LAPSENA KASTEETUNA EI OLE SITÄ LAILLA SUOJATTUA OIKEUTTAA "tasa-arvoisesti yksilöinä" SAANUT!
        MIKSI???
        MIKSI???

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        "2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään."

Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

• sokeat silmätkö

Aloitus on taas kerran täysin Raamatulle täysin vierasta pulun tuubaa.

Miten te aikaihmiset jaksatte tuota hölynpölyä veivata vuosisadasta toiseen !?

Mikä teiltä puuttuu ?

Lukutaitoko vaiko uskallus lukea vai ettekö ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita häh !

• Mielestäni pitäisi pohtia mitä kirjoittajalla on sanottavaa, kuin että kuka tai minkäluonteinen kirjoittaja itse on.

Voi tosin olla, että kärttyisäksikin leimatulla aloittajalla on hengellisen mission lisäksi myös inhimillinen missio johon liittyy ehkä korostettu oikeassa olemisen ja esillä olon tarve. Jokaisella meillä on oma tyylimme.

Mutta kun pohditaan mitä aloittajalla on sanottavaa, en voi muuta kuin allekirjoittaa aloittajan raamatulliset, aitoluterilaiset näkemykset. Hänen Raamatun ymmärryksensä on hyvä ja oikea.

Mielestäni tämä aloitus on erinomainen. Siinä on ensin kerrottu mikä on nykytilanne. Sitten on kerrottu mikä mättää. Sitten kerrotaan ratkaisu.

On selvää, ettei tällä foorumilla aloittaja voi täysin sydämin saarnata armon evankeliumia, olisihan se helmiä sioille (suruttomille ja armonvarkaille / antinomilaisille). Totuus ja Jumalan vanhurskaus on se jota täällä pitää toitottaa jos vaikka joku ottaisi onkeensa. Heränneitä (synteihinsä kauhistuneita) ei tällä foorumilla ole näkynyt ainakaan silloin kun olen täällä käväissyt - heille kuuluu armon ja lohdutuksen sanat.

Seuraava aloittajan lause on totuus:
      "Jos kristitty varoittaa heitä synneistä joissa he elävät, niin he suuttuvat. Se on reaktio jonka tarkoitus on estää synnit paljastavan Kristus-valon pääsy sielun pimeyteen."

Uskoisin, että aloittajalla on jo pikkuhiljaa kasvanut pieni tatti otsaan jo sen takia, ettei kukaan ota totista kristillisyyttä tosissaan. Kaikenlaiset sokeat riekkujat ja kuurot viisastelijat ovat liimaantuneet tälle palstalle kuittailemaan milloin mistäkin - välillä täysin pöhköillä kommenteillaan.

Olen pohtinut, kumpi on parempi: aloittajan suora, ankara tyyli vaiko lempeämpi, rakkaudellinen tyyli. Olen tullut siihen tulokseen että molempi parempi. Riippuu tilanteesta.

Aloittaja: anna palaa omalla tyylilläsi. Niin me muutkin.

• oikias oot

tyhmelin kirjoitti viestin 25.7.2013 klo 16:29

Näinhän se on emme me kristityt itseämme kyvä että jotakin hedelmää Herralle siitä kasvaisi. Sen sijaan julistamme Kristusta sielujen pelastamiseksi kadotuksesta.
        Aina joku pennonen kilahtaa silloin tällöin, huonetta laastessa. Kiitos Jumalalle.
        Nykyisin näitä ilonpisaroita meille Jeesuksen todistajille onkin ollut yllättäen enemmän vanhoillsiestadiolaisten palstalla kun täällä. Tänne on pesiytynyt kolmesta neljään henkilöä tekemään jatkuvasi päivästä toiseen provbokaatioita sammuttaakseen Kristuksen hengen palavuuden vihapuheillaan.

OLen kymmenisen vuotta todistanut Kristuksesta nettipalstoilla lähes päivittän ja täytyy myöntää että muutaman pystyyn ulostetun mäntin höpinät eivät todellakaan kiinnosta vähääkään. Tarkoitusd on savustaa heidät ulos keinolla millä hyvänsä, he ovat näyttäneet jo sen ettei Kristuksen evankelimi kiin nosta heitä tippaakaan, vain kiusanteko Hengestä sanan kautta uudestisyntyneille on heitä kiinnostavaa.

• 5+7#

Tyhmelin, "Mielestäni pitäisi pohtia mitä kirjoittajalla on sanottavaa, kuin että kuka tai minkäluonteinen kirjoittaja itse on."

Kirjoittaja on ihan itse hankkinut arvostelijoita itselleen arvostelemalla toisia tietämättä heistä mitään. Arvostella on tässä hyvin laimea ilmaus hänen törkeästä kielenkäytöstään

"Olen pohtinut, kumpi on parempi: aloittajan suora, ankara tyyli vaiko lempeämpi, rakkaudellinen tyyli. Olen tullut siihen tulokseen että molempi parempi. Riippuu tilanteesta."

Toivottavasti jatkossa pohdit vähän lisää ja tulet käymään sivuilla useammin, että pääset näkemään, minkälaista kylvöä hevosmies tekee ja millaisella kielenkäytöllä. Hän tietää itsekin käyttäytyvänsä niin, ettei voi kirjoittaa missään sellaisella foorumilla, missä vaaditaan kirjautuminen.

Mistä muuten luulet johtuvan ainaisen nikin vaihtamisen ja sinä menet vielä yllyttämään. Pohdi vielä sitä, mistä kaikista asioista hänen käytöksensä voisi johtua. ja koita olla eri mieltä hänen kanssaan vaikka siitä, ettei kasteeessa, tai ehtoollisella saa syntejä anteeksi.

• 5+7#
        oikias oot kirjoitti:

tyhmelin kirjoitti viestin 25.7.2013 klo 16:29

Näinhän se on emme me kristityt itseämme kyvä että jotakin hedelmää Herralle siitä kasvaisi. Sen sijaan julistamme Kristusta sielujen pelastamiseksi kadotuksesta.
        Aina joku pennonen kilahtaa silloin tällöin, huonetta laastessa. Kiitos Jumalalle.
        Nykyisin näitä ilonpisaroita meille Jeesuksen todistajille onkin ollut yllättäen enemmän vanhoillsiestadiolaisten palstalla kun täällä. Tänne on pesiytynyt kolmesta neljään henkilöä tekemään jatkuvasi päivästä toiseen provbokaatioita sammuttaakseen Kristuksen hengen palavuuden vihapuheillaan.

OLen kymmenisen vuotta todistanut Kristuksesta nettipalstoilla lähes päivittän ja täytyy myöntää että muutaman pystyyn ulostetun mäntin höpinät eivät todellakaan kiinnosta vähääkään. Tarkoitusd on savustaa heidät ulos keinolla millä hyvänsä, he ovat näyttäneet jo sen ettei Kristuksen evankelimi kiin nosta heitä tippaakaan, vain kiusanteko Hengestä sanan kautta uudestisyntyneille on heitä kiinnostavaa.

Kirje roomalaisille 6. "11. Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        12. Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        13. älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        14. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        15. Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        16. Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

• PIru sotkee kaikki
        5+7# kirjoitti:

Kirje roomalaisille 6. "11. Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        12. Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        13. älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        14. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        15. Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        16. Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

5 7# 26.7.2013 klo 00:33

Sinulla oli Raamatusta paljon jakeita, mutta ei mitään selitystä mitä noilla jakeilla haluat muille kertoa!!?? Tyypillisen typerää Raamatu lainailua, - kokonaisuus Paavalin viestistä Roomalaisille jää täysin pimentoon. Omavanhurskaus saa kuolettavan niskalenkin tuollaisista "sieltä täältä" lukijoista välittömästi

Room. 6:8 Mutta jos olemme kuolleet ...

... *** Kristuksen kanssa, *** ...

... niin me uskomme saavamme myös elää ...

*** hänen kanssaan, ***

Room. 6:9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        Room. 6:10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.

Paavali siis kertoi roomalaisille Kristuksesta, jonka kautta heillä on täöydellinen sovitus synneistään. Kristuksesta, jossa Jumalan laki on täydellisesti täytetty.

Omavanhurskaus sotkee tämänkin, (sinun kopioimasi Raamatun jakeet siis) ja lyö eteen faktat, "sinun pitää elämän synnittömänä, mikäli mielit pelastua". Pru on niin ovela silmänkääntäjä että sitä ei helposti huomaa.

Kun sitten luetaan tuota lainaamaasi paikkaa edeltävät kohdat, havaitaan että ne jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat, ovat Jumalan edessä synnittömiä.

Kuinka niin?

Koska Jeesus kristus on synnitön ja hän on heidän puolestamme uhrattu, ja HÄNESSÄ USKON KAUTTA syntimme on sovitettu.

Kyllä heikoilla ovat ne ihmiset, jotka luulevat lain vaatimukset täysin täyttäneinä pelastuvansa, - ei ole vaihtoehtoja heidän on mentävä helvettiin synteineen.

• Kiitos riittää
        5+7# kirjoitti:

Tyhmelin, "Mielestäni pitäisi pohtia mitä kirjoittajalla on sanottavaa, kuin että kuka tai minkäluonteinen kirjoittaja itse on."

Kirjoittaja on ihan itse hankkinut arvostelijoita itselleen arvostelemalla toisia tietämättä heistä mitään. Arvostella on tässä hyvin laimea ilmaus hänen törkeästä kielenkäytöstään

"Olen pohtinut, kumpi on parempi: aloittajan suora, ankara tyyli vaiko lempeämpi, rakkaudellinen tyyli. Olen tullut siihen tulokseen että molempi parempi. Riippuu tilanteesta."

Toivottavasti jatkossa pohdit vähän lisää ja tulet käymään sivuilla useammin, että pääset näkemään, minkälaista kylvöä hevosmies tekee ja millaisella kielenkäytöllä. Hän tietää itsekin käyttäytyvänsä niin, ettei voi kirjoittaa missään sellaisella foorumilla, missä vaaditaan kirjautuminen.

Mistä muuten luulet johtuvan ainaisen nikin vaihtamisen ja sinä menet vielä yllyttämään. Pohdi vielä sitä, mistä kaikista asioista hänen käytöksensä voisi johtua. ja koita olla eri mieltä hänen kanssaan vaikka siitä, ettei kasteeessa, tai ehtoollisella saa syntejä anteeksi.

5 7# 25.7.2013 23:56

Vastaanpa sinulle:

Kirjoittajaa vihataan ainoastaan siksi, että hän puhuu KOKO ajan YKSIN Kristuksesta pelastusen tienä, eikä hyväksy pilkkuakaan omavanhurskautta autuuden perustuksena, - vaan pidän sen syntinä jota se onkin.

Kymmenia vuosia oman vanhurskauden vankina on minulle opettanut kuinka saa'tanallinen ja vaarallinen saa'tana on silloin kun se tulee valkeuden enkelinä julistamaan "totuutta".

Jä näitä riittää täällä jotka ovat nielleet tämän omanvanhurskauden koukun syötteineen. Syökööt minun puoestani vaikka paskaa itse, mutta älkää kaupatko muille omaa vanhurskauttanne autuuden perustuksena.

Teette ainoastaan itsellenne vahingon hylkäämällä Kristuksen, autuutenne ainoan perustuksen.

• Kiitos riittää kirjoitti:

5 7# 25.7.2013 23:56

Vastaanpa sinulle:

Kirjoittajaa vihataan ainoastaan siksi, että hän puhuu KOKO ajan YKSIN Kristuksesta pelastusen tienä, eikä hyväksy pilkkuakaan omavanhurskautta autuuden perustuksena, - vaan pidän sen syntinä jota se onkin.

Kymmenia vuosia oman vanhurskauden vankina on minulle opettanut kuinka saa'tanallinen ja vaarallinen saa'tana on silloin kun se tulee valkeuden enkelinä julistamaan "totuutta".

Jä näitä riittää täällä jotka ovat nielleet tämän omanvanhurskauden koukun syötteineen. Syökööt minun puoestani vaikka paskaa itse, mutta älkää kaupatko muille omaa vanhurskauttanne autuuden perustuksena.

Teette ainoastaan itsellenne vahingon hylkäämällä Kristuksen, autuutenne ainoan perustuksen.

"Kirjoittajaa vihataan ainoastaan siksi, että hän puhuu KOKO ajan YKSIN Kristuksesta pelastusen tienä"

Kerronpa sinulle mistä vastustus johtuu: muuan lestadiolainen tuttavani sanoi kerran viisauden joka jäi pysyvästi mieleeni. Hän nimittäin sanoi:

"On taito erottaa SUORUUS ja TÖRKEYS toisistaan." Sinä auttamatta sekoitat nämä kaksi.

• exhellari86 kirjoitti:

"Kirjoittajaa vihataan ainoastaan siksi, että hän puhuu KOKO ajan YKSIN Kristuksesta pelastusen tienä"

Kerronpa sinulle mistä vastustus johtuu: muuan lestadiolainen tuttavani sanoi kerran viisauden joka jäi pysyvästi mieleeni. Hän nimittäin sanoi:

"On taito erottaa SUORUUS ja TÖRKEYS toisistaan." Sinä auttamatta sekoitat nämä kaksi.

Arvasin ja odotin kritiikkiä teiltä muilta. Kiitos teille siitä, en ihmettele yhtään.

On taito erottaa suoruus ja törkeys toisistaan. Se on totta.

En missään tapauksessa kannata törkeää ja ilkeää kielenkäyttöä. Mutta ei sitä pilkalla ja halveksunnalla saa loppumaan.

Kuten toisessa ketjussa nimimerkki Epätoivoinen sanoi, on suuri ero tuleeko totuuden saarna ylhäältä vai alhaalta. Jos kuulija haistaa ylpeyden tai vihan tai halveksunnan, sanalla on suuri vaara mennä hukkaan . Tiedän asian kokemuksesta, onhan sukulaisissani ja tuttavissani ollut ja on edelleen paljon taitamattomia Kristuksen palvelijoita. Nöyryydellä ja tuomalla esiin sitä, mitä itse on lahjana saanut, saa myös paljon aikaan.

Silti olen sitä mieltä, että jos me muut haluamme olla suvaitsevaisia, suvaitsemme sitten kaikkia. Ei kannata provosoida, jos huomaa että joku provosoituu. Ja jos joku ei ole suvaitsevainen, se ei tarkoita että itse saa olla samanlainen.

Siinä olen parjatun kirjoittajan kanssa eri mieltä, että hän koko ajan puhuu yksin Kristuksesta. Se ei pidä paikkaansa. On täällä muitakin Kristuksen Kirkon jäseniä. Absoluuttinen puhdasoppisuus ei ole sama asia kuin Kirkon jäsenyys - niin sanoi Luther itse - ja Laestadius ja Raattamaa vahvistivat asian.

Toisaalta olen edelleen sitä mieltä, että antaa kaikkien kukkien kukkia, ja myös antaisin parjatun kirjoittajan toimia omalla suoralla vanhatestamentillisella ja välillä inhimillisellä tyylillään. On täällä pahempiakin tapauksia- he ovat niitä jotka jatkuvasti vuodesta toiseen haluavat pilkata Kristuksen oppia - se on kantani. Antakaamme hänelle kiitosta hänen pitkästä urastaan tälläkin foorumilla. Ehkä hänkin jaksaa parantaa kielenkäyttöään palautteissaan, kun muut jaksavat häntäkin kunnioittaa ihmisenä eikä heti ala pilkata kun hänellä on sanottavaa. On muistettava, ettei kukaan muutu yhtään pyhemmäksi, vaikka uskossa saakin elää.

• tyhmelin kirjoitti:

Arvasin ja odotin kritiikkiä teiltä muilta. Kiitos teille siitä, en ihmettele yhtään.

On taito erottaa suoruus ja törkeys toisistaan. Se on totta.

En missään tapauksessa kannata törkeää ja ilkeää kielenkäyttöä. Mutta ei sitä pilkalla ja halveksunnalla saa loppumaan.

Kuten toisessa ketjussa nimimerkki Epätoivoinen sanoi, on suuri ero tuleeko totuuden saarna ylhäältä vai alhaalta. Jos kuulija haistaa ylpeyden tai vihan tai halveksunnan, sanalla on suuri vaara mennä hukkaan . Tiedän asian kokemuksesta, onhan sukulaisissani ja tuttavissani ollut ja on edelleen paljon taitamattomia Kristuksen palvelijoita. Nöyryydellä ja tuomalla esiin sitä, mitä itse on lahjana saanut, saa myös paljon aikaan.

Silti olen sitä mieltä, että jos me muut haluamme olla suvaitsevaisia, suvaitsemme sitten kaikkia. Ei kannata provosoida, jos huomaa että joku provosoituu. Ja jos joku ei ole suvaitsevainen, se ei tarkoita että itse saa olla samanlainen.

Siinä olen parjatun kirjoittajan kanssa eri mieltä, että hän koko ajan puhuu yksin Kristuksesta. Se ei pidä paikkaansa. On täällä muitakin Kristuksen Kirkon jäseniä. Absoluuttinen puhdasoppisuus ei ole sama asia kuin Kirkon jäsenyys - niin sanoi Luther itse - ja Laestadius ja Raattamaa vahvistivat asian.

Toisaalta olen edelleen sitä mieltä, että antaa kaikkien kukkien kukkia, ja myös antaisin parjatun kirjoittajan toimia omalla suoralla vanhatestamentillisella ja välillä inhimillisellä tyylillään. On täällä pahempiakin tapauksia- he ovat niitä jotka jatkuvasti vuodesta toiseen haluavat pilkata Kristuksen oppia - se on kantani. Antakaamme hänelle kiitosta hänen pitkästä urastaan tälläkin foorumilla. Ehkä hänkin jaksaa parantaa kielenkäyttöään palautteissaan, kun muut jaksavat häntäkin kunnioittaa ihmisenä eikä heti ala pilkata kun hänellä on sanottavaa. On muistettava, ettei kukaan muutu yhtään pyhemmäksi, vaikka uskossa saakin elää.

"Arvasin ja odotin kritiikkiä teiltä muilta. Kiitos teille siitä, en ihmettele yhtään"

Kokonaisuudessaan rakentavin puheenvuoro aikoihin. Tuossa olisi oppimista - minulla varsinkin.

Kiitos.

• teuta.
        5+7# kirjoitti:

"5 7 #"

Room. 6:11-16.sel. Ja samase merkitsee ja kuolemaa synnille ja "synnin ruumiin ", eli "Lihan "ristriinnaulitsemista .
        Synnistä lakkaaminen, pyhitrys, , hyvän hedelmän KANTA´MINEN JA JUMALAN
        PALVELIJANA TOIMIMINEN . ON TOISAALTA "JUMALAN ARMON JA HENGEN VAIKUTUSTA" ja toisaalta KILVOITUSEN ASIA. Sen YDIN on Sydämmen halausta
        oleva kuuliaisuus, "SILLE OPIN MUODOLLE " ELI RAAMATUN OPETUKSELLE .

Joiden johdossa kristitty on kutsuttu elämään . Tämä vaatii kilvoitusta . Uskovan on "PYRITTÄVÄ PYHITYKSEEN ",( HEBR,12;14.). SEURAKUNNASSA , yhdessä
        toiaten uskovien kanssa. (Ef. 2:19-22. ); Tim. ":22 ). Pyhitys ja Hedelmän kantami-nen ovat täten samalla kertaa ARMON /HENGEN vaIkutus Tehtävä /velvollisuus.
        SILLÄ SAYNNIN EI PIDÄ VALLITEMAN TEITÄ , KOSKA ETTE OLE LAIN ALLA , VAAN ARMON ALLA.

LUTHER: "Emme ole lain alla , se ei syytä meitä ... koska sen on jo meidän
        kaikkien edestä täyttänyt toisen vanhurskauden , nimittäin Kristuksen ... Toiseksi :Emme ole syyttävän lain alla , koska Pyhän Henken saatruamme
        Alamme inhota ja vihata syntiä ja perkaamme sen pois Pyhön Hengen avulla Emme mielessämme suostu syntiin .vaan taistelemme sitä Vastaan ..
        Wa,39,I,436.

• muuttis
        exhellari86 kirjoitti:

"Arvasin ja odotin kritiikkiä teiltä muilta. Kiitos teille siitä, en ihmettele yhtään"

Kokonaisuudessaan rakentavin puheenvuoro aikoihin. Tuossa olisi oppimista - minulla varsinkin.

Kiitos.

Minäkin laitan lusikkani "soppaan".

Kiistelty kirjoittaja on lempeä ja rakastettava ihminen. Hämmästyttävää monen mielestä, jotka tuntevat hänet vain kirjoituksistaan. Vuosia lueskelin hänen kirjoituksiaan ja ihmettelin, kuinka hänellä on uskallus sanoa itsestään, että hän on puhdas, pyhä ja vanhurskas, kun itse tunsin olevani kaiken tuon vastakohta sisimmässäni.

"Sattumalta" tiemme kohtasivat ja siitä alkoi pitkä prosessi, jolloin hän itseään ja aikaansa uhraamalla opetti minut tuntemaan Jumalan Sanaa ja ihanaa evankeliumia. Kiitos ja ylistys Jumalalle, Hän kuuli rukoukseni, näki epätoivoni ja lähetti ihmisen, jolle saatoin paljastaa haavani ja kuormani.

Mitä tulee hänen tyyliinsä kirjoittaa, siinä olisi parannettavaa. Pitäisi eroittaa ihminen ja hänen epäuskonsa. Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä, mutta vihaa syntiä.
        Se on vaikeata meille monille, koska niin helposti alamme kirjoittaa henkilöstä, vaikka pitäisi kirjoittaa ko aiheesta.
        Epäuskoinen ihminen ei ole piru, mäntti tai saat-ana. Hän on ihminen ilman elävää uskoa ja hänen herransa ei ole Jeesus Kristus. Siksi ei pidäkään provosoitua pilkkaviesteistä, koska epäuskoinen ei ymmärrä mitä hän tekee.

Ihminen, joka tunnustautuu Jeesuksen seuraajaksi, vaikka uskoo eri tavalla joissakin asioissa, mikä itselle on kirkastunut toisin, olisi jätettävä tuomitsematta, koska siihen Sana ei anna lupaa. Se on syntiä. Siinä itsellänikin on kilvoittelemista.

• 5+7#
        muuttis kirjoitti:

Minäkin laitan lusikkani "soppaan".

Kiistelty kirjoittaja on lempeä ja rakastettava ihminen. Hämmästyttävää monen mielestä, jotka tuntevat hänet vain kirjoituksistaan. Vuosia lueskelin hänen kirjoituksiaan ja ihmettelin, kuinka hänellä on uskallus sanoa itsestään, että hän on puhdas, pyhä ja vanhurskas, kun itse tunsin olevani kaiken tuon vastakohta sisimmässäni.

"Sattumalta" tiemme kohtasivat ja siitä alkoi pitkä prosessi, jolloin hän itseään ja aikaansa uhraamalla opetti minut tuntemaan Jumalan Sanaa ja ihanaa evankeliumia. Kiitos ja ylistys Jumalalle, Hän kuuli rukoukseni, näki epätoivoni ja lähetti ihmisen, jolle saatoin paljastaa haavani ja kuormani.

Mitä tulee hänen tyyliinsä kirjoittaa, siinä olisi parannettavaa. Pitäisi eroittaa ihminen ja hänen epäuskonsa. Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä, mutta vihaa syntiä.
        Se on vaikeata meille monille, koska niin helposti alamme kirjoittaa henkilöstä, vaikka pitäisi kirjoittaa ko aiheesta.
        Epäuskoinen ihminen ei ole piru, mäntti tai saat-ana. Hän on ihminen ilman elävää uskoa ja hänen herransa ei ole Jeesus Kristus. Siksi ei pidäkään provosoitua pilkkaviesteistä, koska epäuskoinen ei ymmärrä mitä hän tekee.

Ihminen, joka tunnustautuu Jeesuksen seuraajaksi, vaikka uskoo eri tavalla joissakin asioissa, mikä itselle on kirkastunut toisin, olisi jätettävä tuomitsematta, koska siihen Sana ei anna lupaa. Se on syntiä. Siinä itsellänikin on kilvoittelemista.

Evankeliumi Matteuksen mukaan 5
        "43. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        47. Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

Näinhän meidän pitäisi toimia, mutta emme toimi. Minulla ei ole mitään harha kuvitelmia omasta synnittömyydestäni, eikä tämä kirjoitukseni tule siitä lähteestä, mistä ystävämme luulee, enkä halua, enkä edes voi tuomitä ketään. Onneksi.

Minulle tulee vain auttamatta sellainen kuva mieleen, että hän on jostain ymmärtänyt olevansa koskematon uskonsa tähden ja ikääkuin Jeesuksen jalkojen välistä syytä törkeyksiä ja luulee sen olevan oikein, koska on synnitön. Tällaisen käytöksen ajattelisin omalle kohdalleni synnin luvallisuudeksi.

Jos huomaan jonkun tekevän julkisesti väärin ja väittää itsellään olevan pyhän hengen, niin on se kuitenkin minusta sanomisen arvoinen. En kiellä hänen ominaisuuksiaan silloin, kun ollaan nenäkkäin, mutta ne eivät toimi näköjän täällä, eivätkä ne tee tyhjäksi mitään tänne kirjoitettua.

Minusta löytyy omaa vanhurskautta ihan omiksi tarpeiksi, mutta sen kanssa on vain painittava. On joku muukin vika, mutta ei nyt tule mieleen.

Enemminhän meidän pitäisi rakentaa, eikä hajoittaa.

• 5+7# kirjoitti:

Evankeliumi Matteuksen mukaan 5
        "43. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        47. Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

Näinhän meidän pitäisi toimia, mutta emme toimi. Minulla ei ole mitään harha kuvitelmia omasta synnittömyydestäni, eikä tämä kirjoitukseni tule siitä lähteestä, mistä ystävämme luulee, enkä halua, enkä edes voi tuomitä ketään. Onneksi.

Minulle tulee vain auttamatta sellainen kuva mieleen, että hän on jostain ymmärtänyt olevansa koskematon uskonsa tähden ja ikääkuin Jeesuksen jalkojen välistä syytä törkeyksiä ja luulee sen olevan oikein, koska on synnitön. Tällaisen käytöksen ajattelisin omalle kohdalleni synnin luvallisuudeksi.

Jos huomaan jonkun tekevän julkisesti väärin ja väittää itsellään olevan pyhän hengen, niin on se kuitenkin minusta sanomisen arvoinen. En kiellä hänen ominaisuuksiaan silloin, kun ollaan nenäkkäin, mutta ne eivät toimi näköjän täällä, eivätkä ne tee tyhjäksi mitään tänne kirjoitettua.

Minusta löytyy omaa vanhurskautta ihan omiksi tarpeiksi, mutta sen kanssa on vain painittava. On joku muukin vika, mutta ei nyt tule mieleen.

Enemminhän meidän pitäisi rakentaa, eikä hajoittaa.

Minulla pyöri sama raamatunpaikka eilen illalla mielessä ja aioin kirjoittaa vielä tästä - mutta ehdit ensin ja kirjoitit vielä paremmin.

Tämä asia koskee meitä kaikkia.

Kannattaa miettiä kaksi kertaa mistä lähteestä ajatuksemme tulee ennenkuin alamme näpyttää koneelle.

Ja suosittelen oman rekisteröidyn nikin käyttöönottoa - silloin on mahdollista poistaa oma teksti - silloin kun huomaa hups en ajatellutkaan asiaa loppuun asti.

• pistettä jo

Mitään Pyhää Kastetta ei ole olemassakaan.

siitä voit aloittaa funteeraamisen ja tilanteen kartoituksen lestadiolaisuudessa.

• Jeesus auta omiasi

Eiväthän jumalattomat epäuskoiset Kasteesta ole koskaan mitään ymmärtäneetkään.

Kun ymmärtäisivät poistua täältä, se olisi vähintä mitä Jumalalta Jeesuksen nimeen apua rukoillen edelleen hartaasti odotamme.

• oikeaakin oppia olis

Älä puhu palturia, siis missään Raamatussa ei ole minkäänlaista merkkiä sellaisesta käsitteestä kuin PYHÄ KASTE !

Jumalasta eipidä puhua mitään, jos ei tuon vertaa ole jyvällä siitä mikä on RAAMATUN LINJA PELASTUKSEEN !

Eikä sitä koko universumissa kukaan muu kuin nämä paavin lapset joille sellainen silmä on annettu että sill'ä näkee Raamatusta sellaisen asian kuin PYHÄ KASTE.

Raamattu sanoo, joka USKOO ja kastetaan se pelastuu.

Kuka on antanut luvan nostaa tuosta kokonaisuudesta sellaisen käsitteen kuin PÅYHÄ KASTE jollekkin jalustalle ?

Kertokaa kuka sen luvan antoi ja kenelle jamiksi ?

• Tulta ruumeniin

Jumala on Pyhä ja Kaste on Jumalan asettama. Pyhä tarkoittaa kaikkea mikä on Jumalasta. Kaksi asiaa on pelastukselle aivan välttämättömät, USKO JA KASTE.

Kertaalleen kjo sanopin ettemme tarvitse täällä jumalattomiltas neuvoja.
        HYvästi!

• teuta.
        Tulta ruumeniin kirjoitti:

Jumala on Pyhä ja Kaste on Jumalan asettama. Pyhä tarkoittaa kaikkea mikä on Jumalasta. Kaksi asiaa on pelastukselle aivan välttämättömät, USKO JA KASTE.

HYvästi!

"tulta uumeniin "
        Asia on varmasti noin. JUMALA ON PYHÄ JA KASTE ON JUMALAN ASETTAMA .
        PYHÄ TARKOITTAA KAIKKEA MIKÄ ON JUMALASTA .
        KALSI ASIAA ON AIVAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ ,,USKO JA KASTE..

VARMAANKIN nämä asiat tuli Lutherin aikana enemmän esiin kuin ennen ,
        SILLÄ MINÄ KIN OLEN HAVAINNUT ETTÄ NIISTÄ EI KIRJOITETTU ,VIELÄ
        TOORAN AIKAAN.
        NIISTÄ alettiin kirjoittaa apostolien aikaan , joka joka alkaa, oo30jKr. ja kesti .
        Johanneksen kirjoittamaan Ilmestys jirjaan oo98jKr.. kaikkien asioiden siemen
        Oli silloin Raamatussa . Halutaanko sitä tutkia on toinen juttu .

Pyhä kaste on todella raamatullinen /Jumalallinen asia , koska olen monasti
        kirjoittanut siitä Kastekirjasta ,jonka tiedot alkaa oo50 .jKr. ,,verrokiksi otan
        Matteuksen Evankeliumin valmistus ajan , oo49.-.oo50jKr .HUOMAA
        n.samanaikaisuus ("oikeaakin oppi olis ,vaikkei luulis.), kyllä paljon paremmin
        uskon ," tulta ruumeniin ", joka tekee hyvää työtä kristillisyyden ja palstan eteen.
        Jä'äkää nyt hyvästi sillä uskolla , että meidän Jeesus on lunastanut meidän
        syntimme , ja antanut meille sen Uhrilajan Ristillä.

• oikeaakin oppia on
        Tulta ruumeniin kirjoitti:

HYvästi!

MIksi ett epuhu koskaan sanaaakaan pyhästä Uskosta vaikka ilman sitä ei mitään ole eikä edes voi olla ?

Mikä siitä vauvakasteesta tekee niin pyhän tarkoitan Pyhän, vaikka Raamattu ei sanallakaan edes viittauksenomaisesti puhu sellaisesta ?

Olisko mahdollista edes jonkinlainen lookisuus noissa höpinöissänne olla olemassa, onko se liikaa pyydetty ?!

• raukkaparoille oppia

Tiesitkö teu että sinä joudut kerran seisomaan tuomarin edessä joka kysyy, miksi kirjoitit satuja suomifoorumilla puhumalla pötyä kastekirjoista ja lutterin harhaisista opeista !

Miksi et pysynyt Raamatussani jossa Apostolini näyttävät selvän ja kirkkaan mallin ja siihen ei kuulu millään tavalla eikä tasolla mallia vauvojen kasteista eikä mitään joka viittaisi sanallakaan sellaiseen !

ja sama teille muille vänkylöille ja harhaanjohtajille.

Eikö teitä ihmetytä lainkaan sellainen seikka, että kukaan Apostoli ei sanallakaan viittaa siihen teidän Pyhään Kasteeseenne joka teill etarkoittaa AINA vauvan pään kostuttamista kenties jumalattoman papin ja krapuloissaan olevien muotojumalisten kummien säestyksellä tehtävää joutavaa rituaalia !?

• su***

teu, "tulta munille" sano entinenkin taistelija.

Näin se on täälläkin. Kaste ei ole Jumalan asettama, vaan se on ihmisten keksimä rituaali olettamuksella pääseminen Jumalan suojeluun. Se on keksitty Johanneksen aikaa taiemminkin. Se on kaunis piirre toivoa lapsikasteessa lapselle onnekasta elämää. ja aikuiskasteessa saada ihmiselle sellainen olo, että on hyväksytty yrttitarhaansa.

Olen kertonut täällä aikaisemminkin miten kastaminen mielestäni alkoi jo pakanuuden ajalla. Haluatte siis sen vielä kuulla! Jaa ette? Mutta kerron sen siitä huolimatta. No, se tapahtui siten, että kun palvottini aurinkoa, kuuta ja tähtiä, joukon silloinen pomo, joka oli syytti alaistaan siitä, että hänen mielestää nämä eivät olleet Jumalia. Hän otti korvasta kiini epäilijää ja vei hänet joelle ja talutti epäilijän kaulaansa myöten veteen, pani kätensä hänen päänsä päälle ja kysyi, Uskotko näihin Jumalaliin. Epäilijä vastaisi epäilevänsä. Tällöin pomo painoi epäilijän pään veden alle, piti sitä siellä hetken, nosti pään ylös.

Tätä hän teki kolme kertaa, ja sitten kysyi epäilijältä, Uskotko vai et usko. Tällöin epäilijä kakistellen huudahti Uskon uskon! Silloin tapahtui rannalla liikettä katsojissa jota oli suuri lauma. He syöksyivät kaikki veteen peloissaan huutamalla, mekin uskomme, mekin uskomme, kasta meidätkin. Tämä siis oli yksi versio kastamisen syntymisestä.

Siis ei millään pahalla, vaan pakottamalla saadaan ihminenkin uskomaan kasteeseen. Jumalaa en tähän sekoita.

• teu.

"su" kyllä saitä jokaisen Apostolin sanoissa on pikkusen ,Mutta Johanneksaen ja Paavalin todella pajon , Tuolla aikaisemmin kysyttiin USKONKO minä ja uskonko
        Apostolin sanaan. Vastaan KYLLÄ , ja Vastaan niistä sanoistá VIIMEISEELÄ tuo-
        miolla , jotka olen sanonut ja sanon , ellei ne ole mitään "örvelön toisintoja "

JOISTA ON VOITU MANIPULOIDA . eri muotoon kuin alkuperänen .,

Lutherillä on myös tarkkaa selitystä Kasteesta , kirjoitan sen kun tulen
        vattu maalta . JUMALAN SANAA , KAS KUN OLEN AINAKIN 5 KERTAA
        SIITÄ KIRJOITTANUT ,ETTEKÄ VIELÄ OLE USKONUT ,MUTTA SATUJA
        KERROTTE ,en voi kun ihmetellä .

No katsotaan nyt.

• ihme kaartelua
        teu. kirjoitti:

"su" kyllä saitä jokaisen Apostolin sanoissa on pikkusen ,Mutta Johanneksaen ja Paavalin todella pajon , Tuolla aikaisemmin kysyttiin USKONKO minä ja uskonko
        Apostolin sanaan. Vastaan KYLLÄ , ja Vastaan niistä sanoistá VIIMEISEELÄ tuo-
        miolla , jotka olen sanonut ja sanon , ellei ne ole mitään "örvelön toisintoja "

JOISTA ON VOITU MANIPULOIDA . eri muotoon kuin alkuperänen .,

Lutherillä on myös tarkkaa selitystä Kasteesta , kirjoitan sen kun tulen
        vattu maalta . JUMALAN SANAA , KAS KUN OLEN AINAKIN 5 KERTAA
        SIITÄ KIRJOITTANUT ,ETTEKÄ VIELÄ OLE USKONUT ,MUTTA SATUJA
        KERROTTE ,en voi kun ihmetellä .

No katsotaan nyt.

Jos sanon, että ainutkaan Apostoli ei puhu sanaakaan vauvojen kostuttamisesta, niin kerro teu nyt niin että ymmärretään, mikä siinä satua ?!

Ja miksi alat aina selittää jotain kirkkoisien kastekirjoja, mitä niillä on virkaa kun tutkitaan onko jokin asia Raamatussa vaiko ei ole !

Onko siellä Raamatussa ne paavinkin opin tarinat, on kaiketi teu:n logiikan mukaan?!#%

• näin Raamatussa
        ihme kaartelua kirjoitti:

Jos sanon, että ainutkaan Apostoli ei puhu sanaakaan vauvojen kostuttamisesta, niin kerro teu nyt niin että ymmärretään, mikä siinä satua ?!

Ja miksi alat aina selittää jotain kirkkoisien kastekirjoja, mitä niillä on virkaa kun tutkitaan onko jokin asia Raamatussa vaiko ei ole !

Onko siellä Raamatussa ne paavinkin opin tarinat, on kaiketi teu:n logiikan mukaan?!#%

Se on kai niin, että Lutherin ristiriitaiset sepustukset ovat joillekin tärkeämpiä
        kuin Jumalan sana.

Lutherilla oli monta erilaista tulkintaa kasteesta; välillä kaste pelastaa, välillä
        ei, ja välillä usko tulee kasteessa, välillä uskolla ei ole lainkaan väliä
        ja välillä kaste ei ole lainkaan välttämätöntä pelastukseen.

Mutta sitä ei Lutherkaan opeta, että vauvalla olisi ns "syntymäusko", jonka
        perusteella hänet voidaan kastaa. Lutherin vauvakaste-opin mukaan siinä
        kastetaan uskomaton vauva, joten tuollainen seremonia ei ole raamatullinen
        kaste.
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu"!

• su***

No, kertokaapa miten se kaste sai alkunsa. Kuka sanoi ja kenelle? Taitaa olla vaikea kuin uskonnot Jumalan ympärille rakennettuina. Pitäis vaan tietää mikä on hyvä ja paha sekä, että Jumala on Jumala, kaikessa hyvyydessään, suojelluksessaan ja armossaan.

• teu.

"su"
        Juimala SANOI jOHannes kaststajalle mitä' pitää tehdä ,ja hän tekikin
        kaiken kuin oli kuullut tehtävän ,Nyt pitää muistaa Kewnen lapasi Johannes oli ,
        Hön oli Elisabetin ,,kun Jewesus oli Mareian . Kuitenkin heillä oli 6kk. ikäeroa
        Kastajan hyväksi , Se että tarevittiin vielä jotakin koska IHMISET EI TULLEET
        HETI VALMIIKSI, EI TARKOITA KAIKILLE SAMAA , KUN jEESUS TULI KAS-
        TEELLE , hÄNELLE SE KASTE RIITTI , hÄN SAI NÄKYVÄN pYHÄNHENGEN
        JA HÄNELLE JUMALA SANOO: tÄMÄ ON MINUN RAKAS POIKANI JOHON
        MINÄ OLEN MIELISTYNYT ...

Niin kuin sanoin Kaste on jumalasta , kuin myös se tapa jota Johannes kuulutti .
        Taivasten valtakunta on tullut lähelle ,tehkää parannus ja ottakaa kaste , HÄN
        kastroi sen kesän aikana yli 200'000 tuhatta Jordanilla. .

Ja AIN seudulla .n 100.000 hengeä ,,silti sanotaan että' Jeesuksen opetus lapset
        Kastoivat useamman .

Tähän voidaan palata myöhemmin ..

• missä se on
        teu. kirjoitti:

"su"
        kaiken kuin oli kuullut tehtävän ,Nyt pitää muistaa Kewnen lapasi Johannes oli ,
        Hön oli Elisabetin ,,kun Jewesus oli Mareian . Kuitenkin heillä oli 6kk. ikäeroa

Niin kuin sanoin Kaste on jumalasta , kuin myös se tapa jota Johannes kuulutti .

Ja AIN seudulla .n 100.000 hengeä ,,silti sanotaan että' Jeesuksen opetus lapset
        Kastoivat useamman .

Ei tässä ole epäselvää uskovan kaste, mutta missä on Raamatullinen ohje kastaa väkisin vauvoja jotka eivät mitään mistään tiedä, eivät ennen kastetta eivätkä sen jälkeen !

Tiedämme lutterin kastesekoilut, mutta kuka Apostoleista antoi sellaiseen luvan ?

• 5+7#

SU***, olisiko näistä apua?

Joh. 1:23
        Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut." > Siirry

Rinnakkaisviitteet
        Jes. 40:3 Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme. > Siirry
        Matt. 3:3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi.'" > Siirry
        Mark. 1:3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa:'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'", > Siirry
        Luuk. 3:4 niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan sanojen kirjassa: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi.' > Siirry

• faktaa esiin
        teu. kirjoitti:

"su"

Kastoivat useamman .

teuta, et koskaan halua oppia ymmärtmään, että Jumala ja Jeesus ei ole kastetta asettanut pelastuksen ehdoksi!
        ja
        Että AINOA RAAMATULLINEN JEESUKSEN ANTAMA KASTEKÄSKY ON TÄSSÄ JA SITÄ ETTE TUNNE vaan kompuroitte eksyksissä herrojenne oppeja ja heitä jumaloivina petoina!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
        Jeesuksen Oman Sanan kasteoppi:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

Lapsikasteesta:
        Meidän ei tule lisätä edes Jeesuksen Nimessä kaste oppeja Hänen tahdokseen koska Jeesus ei evankeliumeissa lapsikastetta asettanut vaan Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsi kohteleville antoi myllynkivien käyttöohjeet.

Aikuisten kasteesta:
        Ja aikuisten ei myöskään ole pelastuksen ehto, Jeesus ei käskenyt kastaa aikuisiakaan ja ottamalla kastamattoman ryövärin Paratiisiin Jeesus osoitti tekonsa esimerkillisyydellä, että kaste ei ole tie pelastukseen. Samalla Jeesus todisti teollaan, että nk. "kastekäsky" on raamattuun väärennetty.

Murhaja, raiskaaja, ryöstäjä rikollisuuden eksyttämät paasaavat Jumalan ja Jeesuksen oppeja vaikka ovat tunnustaneet etteivät sitä ymmärrä! Selvää sairasta saatanallisuutta mieleltään sairaaksi manipuloijen järjettömyyttä!

IHMISYYS KIELTÄMISENNE JA JÄRJETTÖMYYDENNE OMIEN TUNNUSTUKSIENNE SANOIN tässä lyhennettynä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; "Järkemme ei voi käsittää Jumalaa."(mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

HUOM! Lukekaa tarkkaan sivun nuoli > linkkien sivujen tiedotkin!

• su***

(P) lähettämästä kuvasta ja sen lähettäjästä näkyy lestadiolaisuuden koko kuva. Miksi lestadiolaiset pilkkaavat, nimittelevät ja tuomitsevat henkilökohtaisesti toisin ajattelevia lähimmäisiään.

Osatolla pitäisi keskustella lestadiolaisuudesta. Oman ryhmän vikoja arvosteltaessa, niistä pitäisi ottaa oppia ja puntaroida olemmeko aina oikeassa, eikä fundamentalisuudellaan loukkaantua. Onko tuollainen lähimmäisen "vihollisen" solvaaminen , pilkkaaminen, nimitteleminen ja tuomioiti raamatun ja Jumalan mielen mukaista. Onko lestadiolaisuudelle opetettu jo LLL aikoina miten lähimäistä voi ja saa lyödä. Koetan en ymmärtää, koska se on lestadiolaisuudelle arkapaikka jos siitä mustan aukon joku löytää. He eivät sulata heidän mielestää oikeata ja uskon arvostelua.

Raamattua selitetään monella tavalla ja jokainen lukee sen sieltä mitä hänelle on sopivaa. Näin on tapahtunut raamatun kääntäjille ja uudistajille. Ja sitten uskonlahkot näkevät ne teksti omaan pussiin käyvinä.

Tämä on nyt sitä KESKUSTELE LESTADIOLAISUUDESTA tekstiä.
      En sano teille. Tehkää parannus, muuten ette pääse taivaaseen, koska en ole teitä viisaampi, parempi ja synnittömämpi.

• Järkyttävä totuus

Kuten sanoin jo, vihollinen turhentaa Jumalan sanaa sivullamme joka päivä ahkerasti.
      Ainut päämäärä on, ettei kukaan uskoisi Kristukseen ja autaaksi tulisi.

• muukalainen2

Ehkä voisit lakata huolehtimasta! Luulenpa, ettei Kristukseen uskominen ole tämän palstan ansiota - eikä uskomattomuus myöskään tämän palstan syytä.

Joku voisi jopa uskoa ilman tämän palstan viestejä - enkä tarkoita nyt samoja mitä sinä tarkoitat.

Jokaisella on tietenkin vastuu itsestään. Kukaan ei voi koskaan mennä toisten selän taakse eikä puolustautua sillä, että "kun se sanoi niin ja niin, niin sitten en enää uskonut yms."

Mutta. Luulen, että huolesi on turhaa sittenkin. Kristukseen on uskottu ennen palstaa ja Häneen uskominen jatkuu, vaikkei tätä palstaa olisi ikinä ollut olemassa.! Relax!

• muukalainen2
        muukalainen2 kirjoitti:

Ehkä voisit lakata huolehtimasta! Luulenpa, ettei Kristukseen uskominen ole tämän palstan ansiota - eikä uskomattomuus myöskään tämän palstan syytä.

Joku voisi jopa uskoa ilman tämän palstan viestejä - enkä tarkoita nyt samoja mitä sinä tarkoitat.

Jokaisella on tietenkin vastuu itsestään. Kukaan ei voi koskaan mennä toisten selän taakse eikä puolustautua sillä, että "kun se sanoi niin ja niin, niin sitten en enää uskonut yms."

Mutta. Luulen, että huolesi on turhaa sittenkin. Kristukseen on uskottu ennen palstaa ja Häneen uskominen jatkuu, vaikkei tätä palstaa olisi ikinä ollut olemassa.! Relax!

Siis kommenttini on nimimerkille "järkyttävä totuus".

• Et tiennyt, sokea
        muukalainen2 kirjoitti:

Per'kele joukkoineen haluaa että sanoma Kristuksesta vaikenee. Tiesitkö kakkosmuukalainen kenen lauluja laulat ja kienen lepää syöt?

• Näin se menee
        muukalainen2 kirjoitti:

Siis kommenttini on nimimerkille "järkyttävä totuus".

Jaak. 4:7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.

Koskaan emme tule hyväksymään per'keleen orjien toimintaa tällä palstalla.

• muukalainen2
        Et tiennyt, sokea kirjoitti:

Per'kele joukkoineen haluaa että sanoma Kristuksesta vaikenee. Tiesitkö kakkosmuukalainen kenen lauluja laulat ja kienen lepää syöt?

Juu. Tiedän. Edelleen olen sitä mieltä, että voisit rentoutua!

Palstan nimi on "keskustele lestadiolaisuudesta". Jos se on mielestäsi herätyspalsta tai jollain lailla lestadiolaisille (niille vain oikeille ja ainoastaan oikealla tavalla ja oikeista asioista kirjoittaville tarkoitettu), sille ei sitten voi mitään.

Mutta se ei ole.

Ja jos mielestäsi jumalattomat sinua/uskoa Kristukseen pilkkaavat, kysyn vaan, että eikö se ole kristityn/Kristukseen uskovien osa? Mitä siinä on valittamista?

• gunnar vierasmaalain
        muukalainen2 kirjoitti:

Juu. Tiedän. Edelleen olen sitä mieltä, että voisit rentoutua!

Palstan nimi on "keskustele lestadiolaisuudesta". Jos se on mielestäsi herätyspalsta tai jollain lailla lestadiolaisille (niille vain oikeille ja ainoastaan oikealla tavalla ja oikeista asioista kirjoittaville tarkoitettu), sille ei sitten voi mitään.

Mutta se ei ole.

Ja jos mielestäsi jumalattomat sinua/uskoa Kristukseen pilkkaavat, kysyn vaan, että eikö se ole kristityn/Kristukseen uskovien osa? Mitä siinä on valittamista?

Muukalaisen totuus: "Ja jos mielestäsi jumalattomat sinua/uskoa Kristukseen pilkkaavat, kysyn vaan, että eikö se ole kristityn/Kristukseen uskovien osa? Mitä siinä on valittamista?"

Todellakin. Ei pitäisi alentua samaan mistä muita moittii. On iso ristiriita siinä että julistaa evankeliumia ja pilkkaa monin sanakääntein toisuskoisia.

• gunnar vierasmaalain kirjoitti:

Muukalaisen totuus: "Ja jos mielestäsi jumalattomat sinua/uskoa Kristukseen pilkkaavat, kysyn vaan, että eikö se ole kristityn/Kristukseen uskovien osa? Mitä siinä on valittamista?"

Todellakin. Ei pitäisi alentua samaan mistä muita moittii. On iso ristiriita siinä että julistaa evankeliumia ja pilkkaa monin sanakääntein toisuskoisia.

"Todellakin. Ei pitäisi alentua samaan mistä muita moittii. On iso ristiriita siinä että julistaa evankeliumia ja pilkkaa monin sanakääntein toisuskoisia."

Eipä tuota tuomitsijaa ole liiemmin saatu kiinni toisen posken kääntämisestä.

• ja taivaaseen sitä m

Tämä on hölmöläisten palsta ei tässä muuhun tulokseen voi tulla.

Ei vähäisintäkään kiinnostusta Raamatun totuuksiin, kaikki muu menee sen ohi.

mikä tekee ihmisistä tällaisia, siinä on ihmettelyä loppukesäksi.

teu satuilee jotain mitä milloinkin eikä vahigossakaan ota mitään kantaa selviin kysymyksiin,... enkä minäkään kyllä ottaisi jos olisin niin pihalla kuin nämä kastekirjoja plaraavat lutterkerholaiset.

• su***

Olen aina ihmetellyt, että kiihkoilja papit ja yleensä normaalista kirkkokunnasta eronneet lahkolais saarnamiehet plus täälläkin uskossaan seonneet, käyttävät sanaa per.kele, ahkeraan minusta tuntuu, että oikein maiskutellen, noin "luvan perästä" koska olettavat olevansa siihen vapaat, käyttämällä tätä paholaisen nimeä uskonsa tukena.
      Ei tarvii ihmetellä, että tämä paha henki on kutsun kuullut sinne omakehukiihkon väliin. Käytetään aika raakoja vertauksia. Opit ovat juuri perityneet Lestadiuksen Larssilta. Hän ei kaunistellut sanojaan, mikä oli pohjoisen kansan mieleen.

Puhutaan paljon anteeksi annosta, mutta anteeksipyyntö on vieraslestadiolaisuudelle. Lestadiolaisuus keittää kovaksi ihmistä. Tarkoitus on vahvistaa omaa käsitystään oikeasta uskosta, mutta se vahvistaa vain heidän erillaisuuttaan päivän normeista.

Mitä, jos he tekeisivät parannuksen. Muuttaisivat sanatyylejään, "meitä syntisempiä" kohtaan. Näin minusta tuntien, heillä ei ole kuin vain ikävää kerrottavaa Jeesuksesta saatika sitten Jumalasta. He ovat rankaisijoita ja syntisten kaivajia täälläkin. Minä keskustelen nyt lestadiolaisuudesta. Ja vaitiolo lienee myöntymisen merkki,

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      587
      2286
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      410
      1832
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1660
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1438
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1256
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      57
      1164
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1154
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      908
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      888
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      833
    Aihe