Kerron teille taas yhden hyvän syyn miksi vuokratyöstä kannattaa pyrkiä "talon" kirjoille tai johonkin muuhun vakituiseen työhön. Olin 14kk rahtiterminaalissa vuokratyöntekijänä kunnes alkoivat ensimmäiset ns. iskias oireet alaselässä mistä seurasi useat sairaslomat. Työnkuvaani liittyi huomattavana osana fyysisesti vaativa, käsin tapahtuva pakettien käsittely, mm. liukuhihnan tahtiin tapahtunut pakettien syöttäminen lajittelu hihnalle, osa paketeista oli erittäin painavia mm. paperi –ja rauta pakkauksia joiden hyvistä viivakoodeista johtuen useasti käskettiin asiakasyrityksen työnjohdon toimesta heittämään ns. automaatti tavarana jolloin toista henkilöä ei tarvittu erikseen syöttämään paketin/lähetyksen tiedot viivakoodin lukijalla tietokoneelle.
Oletettavasti lähes kaikki muutkin vuokrafirmat on sellaisia kuten entinenkin työnantajani, ei työterveyshuoltoa, pelkästään pakollinen tapaturma vakuutus. Tuolloisella työnantajalla ei ollut tarjota työterveyshuoltoa joten ensimmäisten selkäoireiden alkaessa olin täysin julkisen terveyden huollon varassa eikä täten asiaa koskaan tutkittu työterveyslääkärin toimesta.
Sairauskertomuksista ilmenee että selkään liittyvät vaivat ovat olleet jatkuvia myöhemminkin ja johtaneet tähän mennessä jo kahteen leikkaukseen ja tällä hetkellä olen leikkausjonossa Töölön sairaalassa odottaen kolmatta leikkausta samasta vaivasta.
Sairauden alkuvaiheilla julkiselta puolelta sain ainoastaan sairaslomia milloin määrittelemättömästä selkä särystä viimeisimmät missä jo puhutaan iskias kivusta mutta ei puhettakaan jatkotoimenpiteistä, sairaslomaa sairasloman perään kunnen vuokrafirma käytti kuningas oikeuttaan ilmoittamalla että nyt loppu työt kuin seinään.
Koska terveyden huollon julkisella puolella vitkuteltiin kuukausia näiden ensimmäisten sairaslomien ja potkujen jälkeen että pääsin jatko tutkimuksiin ja magneetti kuvauksiin niin loppu tuloksena on se että kaikki pesevät kädet koskien siitä että olen kokenut sen ammattitaudiksi, julkisella puolella minua hoitaneet lääkärit eivät halua ottaa kantaa ammattitauti asiaan koska he eivät ole työterveyslääkäreitä vaikka työsuhde tietojen ja sairauskertomuksien perusteella pikku lapsikin osaisi laskea 1 ynnä 2een.
Loppu tulos on se että menetin tuhansia euroja verrattuna siihen jos olisin ollut vakituinen työntekijä suoraan talon kirjoilla millä toimiva työterveyshuolto mitä kautta olisin päässyt ajoissa tutkittavaksi, magneetti kuvattavaksi ja ammattitauti olisi todettu mistä olisi maksettu lain mukaiset korvaukset ja vielä mahdollisesti haittarahaa jos ja kun kolmaskaan selkä leikkaus ei olisi tuonut merkittävää apua.
Tässä ei pidä vielä unohtaa sitä että KELA ei myöskään tule järjestämään uudelleen koulutusta/kuntoutusta kolmannen leikkauksen jälkeen koska julkisen puolen lääkärit sairaalassa kirjoittaa b-lausuntoja missä ei oteta mitään kantaa mihinkään kuntoutukseen tai ammattitautiin, he leikkaavat kun ehtivät ja sitten se on vaan niin että koita pärjätä, ei muuta.
Vuokratyö ja ammattitauti
ei näin ei toidell..
3
209
Vastaukset
- ei näin ei toidell..
Niin ja kyseinen vuokratyönantaja irtisanoi minut vielä kesken kuitatun sairasloman.
- exaaja
riippuu varmaan keikkafirmasta, meitä on kaks eri firmoissa keikkailevaa ja molemmilla on työterveyshuolto.
- annu772
olen ollut muutamassa vuokrafirmassa, koskaan ei ole ollut minkäänlaista työterveyshuoltoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1486851Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142518Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk471740Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141411Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901285- 711107
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631073Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271059Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481055- 63976