Jos nyt oletetaan hetkeksi että jumala on olemassa niin, miksi minä ansaitsen helvetin. Yritän kuitenkin elää hyvän ja tasapainoisen elämän, ja tehdä niitä asioita josta pidän. Pyrin myös autttamaan muita, koska se saa minut hyvälle tuulelle. Miksi jumala kaikkivoipana olentona haluaa tuomita minut helvettiin, niinkin mitättömän asian takia kuin uskon vuoksi. Älkää antako vastaukseksi, koska et vaan halua ottaa vastaan jumalan rakkautta Bullshittä. Miksi jumala tarvitsee itselleen uskoa? Asetelma on täysin käsittämätön. Sama tilanne kuin joku mafioso tulisi kulman takaa ja käskisi: rahat tai henki.
Jumalan pitäsi osata tehdä maailmasta reilu paikka. Onko maailma reilu? Jumala antaa ihmisten kuolla nälkään, sairauksiin, sotiin ja älyttömään tuskaan. Miten kukaan ansaitsee tämän? Uskon koettelemiseksi? Jumala tietää kaiken kaikkivoipana olentona. Jumala näkee siis tulevaisuuteen. Mietitäänpä hetki, mitkä kaikki inhottavat tapahtumat jumala olisi voinut estää. Oikeastaan estäminen on väärä sana. Jumalahan itse kontrolloi kaikkea. Hän on siis yksin päättänyt esimerkiksi luonnonkatastrofin alkamisesta.
Mitä niin hirveän väärää järjen käytössä on? Jos jumala on meidät kaikki luonut ja antanut meille tiettyjä ominaisuuksia niin, miksi hän tuomitsee meidät niiden takia.
En pelkää kuolemaa, koska en usko helvettiin tai taivaaseen. Kunniotan kaikkia ihmisiä ja eläviä olentoja. Erityisesti kunnioitan järkeviä ja muut huomioon ottavia ihmisiä. En halua kohdella muita ihmisiä huonosti. Jossakin menee kuitenkin oikean ja väärän raja. En usko objektiiviseen moraaliin, mutta meille on evoluution myötä kehittynyt moraaliperusta. Minulle ehkä tärkein ohjenuora on:
Jos vahingoitat ympärilläsi olevaa arvokasta (ihmisiä, luontoa) on tekemäsi väärin, tai jos tekemäsi vahingoittaa itseäsi ei se ole hyväksi.
- Elämästä tekevät hauskan yllättävät tapahtumat!
Miksi ansaitsisin h3lvetin?
90
245
Vastaukset
- muuta tietä ei ole
Se on tuo syntiilankeemuksen seuraus. Yhden ihmisen lankeemus toi kuoleman ja eron koko ihmiskunnalle Jumalasta ja vain yhden täydellisen synnittömän ihmisen uhri Jeeusksessa toi sovituksen ja luo yhteyden ihmisen ja Jumalan välille. Vaikka eläisi kuinka täudellisen elämän niin ilman Jeesuksen sovitustyötä ja Hänen elämänä herruutta oman katoamattomuudern ylle taivas pysyy suljettuna.
Ilman Jeesusta ei siis voi ihminen pelastua. Tämä on Jumalan ainoa vaihtoehto ja mahdollisuus ihmiselle.- asdx8
Jumala tiesi, että ihminen lankeasi syntiin. Miksei jumala voinut vaan opettaa ihmiselle, mikä on oikein tai väärin? Muutenkin on todella lapsellista touhua jumalalta tuomita kaikki yhden hedelmän syömisen takia. C'MON. En viitsi puuttua tähän enempää. Muutenkin Jumala kohtelee ihmisiä raamatussa kuin jotakin koe-eläimiä.
- Coocco
Mistähän kohtaa Jeesus oli synnitön?
Meinaan vaan, että ennen kuolemaansa olivat ilmeisesti nämä vanhat säädökset vielä voimassa, eli Sapattikäskyjä vastaan rikkoi (kuten fariseukset häntä syyttivät).
Tämän lisäksi karkasi vanhemmiltaan ja kyseenalaisti heidän ymmäryksensä, näin siis rikkoen käskyä "kunnioita isääsi ja äitiäsi".
Ja pistipä vihoissaan paloiksi laillista elinkeinoa harjoittavien ihmisten pöydät ja tavarat, kutsuen näitä inhottavilla nimillä.
Puhumattakaan siitä, että kehtasi mennä kyseenalaistamaan Jumalan suunnitelman. - 768
asdx8 kirjoitti:
Jumala tiesi, että ihminen lankeasi syntiin. Miksei jumala voinut vaan opettaa ihmiselle, mikä on oikein tai väärin? Muutenkin on todella lapsellista touhua jumalalta tuomita kaikki yhden hedelmän syömisen takia. C'MON. En viitsi puuttua tähän enempää. Muutenkin Jumala kohtelee ihmisiä raamatussa kuin jotakin koe-eläimiä.
Jumala mun mielestä opetti sen, mikä on oikein ja väärin sanoessaan "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista. Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma.
Ja sittenhän kaikki olisi ollut vain näyttelemistä, jos Jumala tiesi, että ihminen lankeaisi syntiin, kun Herra Jumala kysyi: Kuka sinulle kertoi, että olet alasti? Oletko syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?
Vapaa tahto ihmisellä. - 234rtfg
768 kirjoitti:
Jumala mun mielestä opetti sen, mikä on oikein ja väärin sanoessaan "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista. Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma.
Ja sittenhän kaikki olisi ollut vain näyttelemistä, jos Jumala tiesi, että ihminen lankeaisi syntiin, kun Herra Jumala kysyi: Kuka sinulle kertoi, että olet alasti? Oletko syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?
Vapaa tahto ihmisellä.Teidän jeesusfriikkien käsitys vapaasta tahdosta on lievästi sanottuna kieroutunut.
768 kirjoitti:
Vapaa tahto ihmisellä."Ja sittenhän kaikki olisi ollut vain näyttelemistä, jos Jumala tiesi, että ihminen lankeaisi syntiin, kun Herra Jumala kysyi: Kuka sinulle kertoi, että olet alasti? Oletko syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
Tämä meneekin siinä vaiheessa jo aika sekavaksi. Kerta jumalaanne jotkut kehuvat kaikki ja kaiken tietäväksi. Ja ennalta määrääväksi.
"Sinun silmäsi näkivät minut idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennen kuin ainoakaan niistä oli tullut" Ps. 139:16.
Ei siksi, että itse näihin uskoisin. Mutta Kristinusko vain näyttää olevan hemmetin vaikeasti tulkittava asia.- 4 jKr
iksu_tep kirjoitti:
Ajatella,että tämän haluaa joku uskoa. Miksi ihmeessä?
Tälläkin hetkellä lukuisa joukko syyrialaisia jonottaa ruokaa pakolaisleireillä, ja taisteluja käydään monissa paikoissa. Ihmisillä on pulaa ruoasta ja puhtaasta vedestä. Kauko-Idästä tuodut vaatteemme on ompelutettu osittain lapsityövoimalla orjatyömaisissa työolosuhteissa. Meidän länsimaisten käynnistämä kerskakulutus tuhoaa luonnonvaroja kiihtyvää tahtia, ja ilmastonmuutos pakottaa monet muuttamaan kotiseuduiltaan kun ne käyvät asumiskelvottomiksi.
Kotiseuduillamme on tuhansia elämästä syrjäytyneitä, jotka eivät löydä keinoa osallistua ns. normaaliin elämään. Vanhusten yksinäisyys on meillä yleistä. Ihmiset on laatikoitu kerrostaloasuntoihinsa, ja ynseät ihmiset ovat pahoilla puheillaan saaneet monet siihen käsitykseen että on parempi olla omissa oloissaan kuin toimia naapuriyhteisönä. Meiltä puuttuu rakkautta sekä lähellä että kaukana asuvia lähimmäisiämme kohtaan.
Miksi siis lähtökohtaisesti ansaitsisimme palkinnon?
Raamatun mukaisen Jumalan arvostelussa kannattaa ottaa mukaan koko paketti. Enkelit ovat myös Jumalan luomia, ja Jumala pitää sanansa myös heille antamiensa lupausten kanssa. Meille on kerrottu että paholaiselle on annettu valta riehua maan päällä, ja siltä täällä myös näyttää. Maailma versio 2:een tehdään tarvittavia korjauksia, ja mukaan otetaan sinne vapaaehtoisesti haluavia. Ne jotka eivät halua mukaan, siirretään kaatopaikalle, kuten alempana viestiketjussa kerrotaankin. 4 jKr kirjoitti:
Tälläkin hetkellä lukuisa joukko syyrialaisia jonottaa ruokaa pakolaisleireillä, ja taisteluja käydään monissa paikoissa. Ihmisillä on pulaa ruoasta ja puhtaasta vedestä. Kauko-Idästä tuodut vaatteemme on ompelutettu osittain lapsityövoimalla orjatyömaisissa työolosuhteissa. Meidän länsimaisten käynnistämä kerskakulutus tuhoaa luonnonvaroja kiihtyvää tahtia, ja ilmastonmuutos pakottaa monet muuttamaan kotiseuduiltaan kun ne käyvät asumiskelvottomiksi.
Kotiseuduillamme on tuhansia elämästä syrjäytyneitä, jotka eivät löydä keinoa osallistua ns. normaaliin elämään. Vanhusten yksinäisyys on meillä yleistä. Ihmiset on laatikoitu kerrostaloasuntoihinsa, ja ynseät ihmiset ovat pahoilla puheillaan saaneet monet siihen käsitykseen että on parempi olla omissa oloissaan kuin toimia naapuriyhteisönä. Meiltä puuttuu rakkautta sekä lähellä että kaukana asuvia lähimmäisiämme kohtaan.
Miksi siis lähtökohtaisesti ansaitsisimme palkinnon?
Raamatun mukaisen Jumalan arvostelussa kannattaa ottaa mukaan koko paketti. Enkelit ovat myös Jumalan luomia, ja Jumala pitää sanansa myös heille antamiensa lupausten kanssa. Meille on kerrottu että paholaiselle on annettu valta riehua maan päällä, ja siltä täällä myös näyttää. Maailma versio 2:een tehdään tarvittavia korjauksia, ja mukaan otetaan sinne vapaaehtoisesti haluavia. Ne jotka eivät halua mukaan, siirretään kaatopaikalle, kuten alempana viestiketjussa kerrotaankin.Ongelmia on helpompi ratkaista, kun etsii niiden todellisia syitä, eikä tyydy maagisiin selityksiin. Hyvä-paha -akseli saa meidät helposti kuvittelemaan, että asiat ovat yksinkertaisempia kuin ovatkaan. Yksinkertaisuus taas antaa kuvan siitä, että olisi voinut ymmärtää jotakin. Uskovat kuulemma rukoilevat näissä kohtaa, jolloin tietysti saa itselle hyvän mielen, ilman, että varsinaisesti tarvitsee tehdä mitään. Parempi olisi ottaa vastuu omista valinnoistaan.
- 4 jKr
iksu_tep kirjoitti:
Ongelmia on helpompi ratkaista, kun etsii niiden todellisia syitä, eikä tyydy maagisiin selityksiin. Hyvä-paha -akseli saa meidät helposti kuvittelemaan, että asiat ovat yksinkertaisempia kuin ovatkaan. Yksinkertaisuus taas antaa kuvan siitä, että olisi voinut ymmärtää jotakin. Uskovat kuulemma rukoilevat näissä kohtaa, jolloin tietysti saa itselle hyvän mielen, ilman, että varsinaisesti tarvitsee tehdä mitään. Parempi olisi ottaa vastuu omista valinnoistaan.
No miten ateistit ottavat vastuun lapsityövoimalla ommelluista vaatteista?
Onko vaatekaapissasi kaukoidässä valmistettuja vaatteita?
Ostatko kaukomailta tuotuja hedelmiä marketista? Näin toimimalla olet mukana siirtämässä juomavettä köyhiltä rikkaille. Osa hedelmistä työnnetään länsimaissa jätteisiin ennen kuin ne edes pääsevät kaupan hyllylle.
Sanotko naapurille päivää, myös sille syrjäytyvältä vaikuttavalle?
Tarjoatko apua vanhukselle?
Annatko hätäapukeräyksiin yhtä paljon kuin sijoitat omaan hemmotteluusi?
Olen nähnyt uskovia jotka rukoilevat hädänalaisten puolesta samalla kun järjestävät näille rahallista tai muuta apua. Jos näet pelkästään rukouksella, ilman avustustoimintaa, maailmaa "parantavia" "uskovia", niin älä mene mukaan. 4 jKr kirjoitti:
No miten ateistit ottavat vastuun lapsityövoimalla ommelluista vaatteista?
Onko vaatekaapissasi kaukoidässä valmistettuja vaatteita?
Ostatko kaukomailta tuotuja hedelmiä marketista? Näin toimimalla olet mukana siirtämässä juomavettä köyhiltä rikkaille. Osa hedelmistä työnnetään länsimaissa jätteisiin ennen kuin ne edes pääsevät kaupan hyllylle.
Sanotko naapurille päivää, myös sille syrjäytyvältä vaikuttavalle?
Tarjoatko apua vanhukselle?
Annatko hätäapukeräyksiin yhtä paljon kuin sijoitat omaan hemmotteluusi?
Olen nähnyt uskovia jotka rukoilevat hädänalaisten puolesta samalla kun järjestävät näille rahallista tai muuta apua. Jos näet pelkästään rukouksella, ilman avustustoimintaa, maailmaa "parantavia" "uskovia", niin älä mene mukaan.Ostan vaatteni kirpputoreilta ja loppuunmyynneistä, pyrin kausituotteisiin, ostan vain reilun kaupan kaakaota ja viinejä,Asun lievästi syrjäytyneiden naapurissa ja olen heidän hyvä kaveri. Autan vanhoja vanhempiani. Hemmottelen itseäni kirjoittamalla ja kuuntelemalla musiikkia. Ei kiinnosta ostostelu pätkääkään. Jaan auton kaverini kanssa, tai kävelen tai pyöräilen töihin.
En kykene tekemään riittävästi. Kompostointikin on tällä retuperällä tällä hetkellä, maanviljely vielä vain haaveissa, peltoa tosin muokattu jo.
Kehitysavusta en tiedä..tehdäänkö me karhunpalvelus tekemällä ihmisiä riippuvaiseksi kahitysavusta...amnesty international on ollu paremmassa huudossa tykönäni..
Paljon meillä on väärää tietoa, ja vähän voimme tehdä, mutta jotakin omalla kohdallamme kuitenin.- 768
atac kirjoitti:
"Ja sittenhän kaikki olisi ollut vain näyttelemistä, jos Jumala tiesi, että ihminen lankeaisi syntiin, kun Herra Jumala kysyi: Kuka sinulle kertoi, että olet alasti? Oletko syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
Tämä meneekin siinä vaiheessa jo aika sekavaksi. Kerta jumalaanne jotkut kehuvat kaikki ja kaiken tietäväksi. Ja ennalta määrääväksi.
"Sinun silmäsi näkivät minut idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennen kuin ainoakaan niistä oli tullut" Ps. 139:16.
Ei siksi, että itse näihin uskoisin. Mutta Kristinusko vain näyttää olevan hemmetin vaikeasti tulkittava asia.Kai sen noinkin voi tulkita, itse tulkitsen että puhutaan vain elinpäivistä.
Mutta tehän sanotte että kaikkitietävä kaikkivaltias on looginen mahdottomuus?
- asdx8
Täytyy vielä lisätä, että pelkään kuolemaa niin kuin kuka tahansa. Mutta en pelkää kuolemanjälkeistä. Tuota siis tarkoitin.
- muuan mies
Mehän elämme maanpäällisessä helvetissä, johon ihminen joutui
materiasta kehityksen kautta syntyneen egon sielun takia.
Paluu takaisin tuohon tilaan ei ole minkäänlaisesta uskosta kiinni
vaan sen ymmärtämisestä miksi olemme joutuneet tähän tilaan.
Se on meidän perisyntimme,eli psykologinen perimämme
joka syyn ja seurauksen lain mukaan, ei voi hävitä fyysisessä kuolemassamme vaan jatkuu perimänä seuraavassa sukupolvessa, niin kauan kuin tuo perimä on jossain elämässä ymmärretty ja se lakkaa vaikuttamasta meihin, ja se on ylösnousemus johon millään jumalilla ole osaa eikä arpaa Jumalilla tuntuu olevan tarve kehitellä järjetön kaava, jota tulee noudattaa taivaaseen päästäkseen. Tällä ilmeisesti taataan, ettei väärät tyypit tule jatkossa vastaan.
Moraali ja etiikka tulee unohtaa, niillä on kovin vähän tekemistä taivaspaikan lunastamisen kanssa.
Tai ehkäpä asia onkin niin, että jumala loi ihmiselle järjen, jotta sitä käytettäisiin. Ja taivaaseen pääsevät vain ne, jotka ovat tajunneet ettei koko jumalassa ole mitään järkeä ja päätyvät ateismiin. Aivan yhtä pätevä teoria kuin mikä tahansa muukin taivaaseenpäästävä systeemi.1/2
Tällä hetkellä olet arviolta noin 19--29-vuotias opiskelija. Entä sitten? Sitten valmistut. Saat työpaikan. Menet naimisiin. Saat lapsia. Vaihdat työpaikkaa. Ostat talon. Mutta entä sitten?
Muutan Las Vegasiin.
Sitten viet lapsia lätkämatsiin. Yrität olla hyvä vanhempi ja aviopuoliso.
Se on Kings vastaan Red Wings, pojat!
Pidät lapsillesi lakkiaisia,
Elintaso kunniaan, George!
vaikka he vielä eilen tarvitsivat sinua vaihtamaan vaippojaan. Toimit juuri niin kuin omat vanhempasikin toimivat, vaikka olit vakaasti päättänyt toisin.
Joudut keski-iän kriisiin - ehkä parikin kertaa. Lapsesi päättävät opintonsa. Saat ensimmäisen lapsenlapsesi. Sinua aletaan kutsua mummiksi tai ukiksi. Jäät eläkkeelle ja alat harrastaa aamukävelyjä. Tongit pihalla kasvimaata, luet rauhassa lehteä ja löhöät TV:n ääressä. Juttelet puhelimessa lastesi ja lastenlastesi kanssa. Matkustelet.
Mutta entä sitten?
No, jonakin kauniina päivänä sitten kuolet. Jos hyvin käy, elät pitkään, ehkä seitsemänkymmentä-, ehkä peräti yhdeksänkymmentävuotiaaksi. Ellei sitten syöpä tai auto-onnettomuus vie sinua mukanaan jo aiemmin. Mutta ennemmin tai myöhemmin sinä kuolet. Kuolema on se viimeinen "sitten", joka jossakin käänteessä odottaa meitä jokaista.
Siinäkö sitten kaikki? Eikö muuta olekaan?
Outs.
Sinusta tulee vainaja. Vainaja haudataan arkussa maahan tai poltetaan uunissa ja tuhka säilötään uurnaan. Kysymys kuuluukin, lakkaatko silloin olemasta? Vai oletko yhä olemassa jossakin tietoisena olemassaolostasi? Onko elämää kuoleman jälkeen?
Tosiasiassa kai kuitenkin kaikki toivomme, että kuoleman jälkeen on edes jotakin. Jonkinlainen kuolemanjälkeinen elämä -- paratiisi, taivas. Helvetti? Siitäkin jotkut puhuvat. Ehkä jossakin mielemme syvimmistä sopukoista elää pieni toive siitä, ettei kuolema olekaan kaiken loppu.
Hyvin monilla tähän toiveeseen liittyy myös ajatus: "Pohjimmiltani minä olen hyvä ihminen. Pääsen siis taivaaseen."
Niinkö siinä käy?
Monet ajattelevat olevansa "tarpeeksi hyviä" päästäkseen taivaaseen. Vertaamme itseämme toisiin. Jos emme ole koskaan ryöstäneet pankkia, tehneet murhaa emmekä edes kiertäneet veroja, oletamme olevamme sitä lajia, jota Jumala haluaa kutsua kotiinsa asumaan. Olemmehan me nyt sentään totta vie tarpeeksi hyviä! Olemme lunastaneet lippumme taivaan lippuluukulta olemalla pohjimmiltamme hyviä ihmisiä koko elämämme ajan.
Jea! That's the spirit!
Mutta entä jos tämä ajattelu meneekin vikaan? Miten meille sitten käy? Silloin olemme tehneet aika pahan virheen!
jatkuu...2/2
Jos ajattelet, että olet "tarpeeksi hyvä" pääsemään taivaaseen, mietipä näitä kahta asiaa:
1. Jos taivaassa ei ole mitään pahaa, kuinka kukaan voi olla tarpeeksi hyvä?
Useimmat meistä joutuisivat tunnustamaan, että meillä on ainakin yksi luuranko komerossa. Jokin asia, jonka emme toivo koskaan tulevan ilmi. Jokin menneisyyden munaus. Jokin heikko hetkemme, jokin typerä päähänpisto, jota emme mielellämme muistele.
Se on ääritapaus. Mutta sitten on paljon muitakin asioita, joita emme myöskään mieluusti haluaisi toisten tietävän. Ehkä meillä on pieniä valkoisia valheita. Tai juoruamme toisten selän takana. Ehkä olemme luntanneet tentissä. Tai olemme sanoneet pahasti jollekulle. Tai vain ajatelleetkin hänestä pahaa.
Elämämme komerossa ei siis piileskelekään yksi tai kaksi kolisevaa luurankoa, vaan jos mietimme elämäämme tarkemmin, niin huomaamme tekevämme väärin jatkuvasti ja johdonmukaisesti. Usein emme tee sitä minkä tiedämme oikeaksi. Usein teemme sitä minkä tiedämme vääräksi.
Kaikki meistä, nekin, joita luonnehtisimme pohjimmiltaan hyviksi ihmisiksi, ovat loppujen lopuksi pohjimmiltaan itsekkäitä ja kaikkea muuta kuin täydellisiä.
Jumala näkee kaiken, mitä teemme. Hänelle ei siis voi teeskennellä. Hän tietää täsmälleen kaiken sen hyvän, mitä emme ole tehneet vaikka olisimme voineet, ja kaiken sen pahan, mitä olemme tehneet. Hän tuntee vieläpä ajatuksemme ja motiivimmekin.
Mutta jos ajattelet olevasi "tarpeeksi hyvä" pääsemään taivaaseen, on toinenkin miettimisen arvoinen asia.
2. Onko mahdollista olla pohjimmiltaan hyvä ihminen ja silti kieltäytyä Jumalan kutsusta?
Lauri oli "hyvä ihminen". Hän hoiti työnsä mallikkaasti. Hän ei eläessään varastanut edes paperiliitintä työpaikastaan. Hän oli huolehtiva isä ja mallikelpoinen ja uskollinen aviomies. Koko elämänsä ajan hän vieläpä antoi runsaasti rahaa hyväntekeväisyyteen.
Mutta vaikka Lauri oli näin hyvä, niin hän ei silti koskaan päästänyt Jumalaa elämäänsä. Monta kertaa elämänsä aikana hän tunsi, että Jumala ikään kuin koputti hänen sydämensä ovelle ja pyysi päästä sisään. Mutta Lauri ei kertaakaan avannut, ja Jumala meni pois. Hänellä oli mielestään aina hyvä syy. "Olen aina ollut hyvä ihminen. Minä pääsen taivaaseen."
Lauri todella halusi päästä taivaaseen. Kai kaikki haluavat. Mutta Lauri ei halunnut oppia tuntemaan Jumalaa. Eikä hän kertaakaan pysähtynyt miettimään, mitä se ratkaisu tosiasiassa merkitsi. Hänen ratkaisunsa olla ottamatta Jumalaa vastaan.
Mieti. Taivas on Jumalan koti. Jos Lauri ei halunnut tuntea Jumalaa eläessään maan päällä, miksi hän haluaisi tuntea hänet kuoleman jälkeenkään?
Taivaassa Jumalan läsnäoloa ei pääse pakoon. Taivaassa kaikki muistuttaa Jumalasta jatkuvasti. Eikö se olisi ollut kauhea paikka Laurille!
Lauri ajatteli, että taivas on äärimmäisen hieno paikka, jossa kaikki on kaunista ja hyvää. Sen sijaan hän ei tullut ajatelleeksi, että hänelle se olisi äärimmäisen kiusallista, koska hän ei tahtonut tuntea Jumalaa eikä olla tekemisissä hänen kanssaan. Laurilla ei olisi taivaassa mukavaa. Hänelle se olisi ennemminkin helvettiä.
Päästäisitkö itse kotiisi jonkun, josta tietäisit, ettei hän halua olla missään tekemisissä kanssasi?
Monet ajattelevat samalla tavalla kuin Lauri. Taivas kelpaisi heille, mutta Jumala ei. Eivätkä he huomaa, että sen vuoksi taivas olisi itse asiassa heille hyvin epämiellyttävä ympäristö.
Ehkäpä totuus onkin se, että taivas on niitä varten, jotka tietävät, etteivät ole "tarpeeksi hyviä" pääsemään sinne, mutta jotka haluavat päästä sinne saadakseen olla Jumalan kanssa. He haluavat tuntea Jumalan ja olla ikuisesti hänen seurassaan. Kuoleman jälkeisessä elämässä heille ei ole tärkeintä taivas, vaan Hän, joka siellä asuu.- asdx8
''Tosiasiassa kai kuitenkin kaikki toivomme, että kuoleman jälkeen on edes jotakin. Jonkinlainen kuolemanjälkeinen elämä -- paratiisi, taivas. ********?''
- Miksi toivoisin kuoleman jälkeen mitään. Minulle on tärkeintä elää nyt ja tehdä niitä asioita, jossa voin kehityä ja nauttia. En tarvitse mitään kuoleman jälkeen. Tosiasiassa kaikki eivät toivo mitään kuoleman jälkeen. Tiedän joskus tehneeni virheitä. Niinhän me kaikki. Ei kukaan ole täydellinen. Voi olla, että en ehdi tekemään kaikkea haluamaani eläessäni. Tärkeintä on kuitenkin että olen saanut elää merkityksellisen ja hyvän elämän.
''Mutta entä jos tämä ajattelu meneekin vikaan? Miten meille sitten käy? Silloin olemme tehneet aika pahan virheen!''
- Kerro mikä tekee tuollaisesta ajattelusta mielestäsi väärän. Miksi? asdx8 kirjoitti:
''Tosiasiassa kai kuitenkin kaikki toivomme, että kuoleman jälkeen on edes jotakin. Jonkinlainen kuolemanjälkeinen elämä -- paratiisi, taivas. ********?''
- Miksi toivoisin kuoleman jälkeen mitään. Minulle on tärkeintä elää nyt ja tehdä niitä asioita, jossa voin kehityä ja nauttia. En tarvitse mitään kuoleman jälkeen. Tosiasiassa kaikki eivät toivo mitään kuoleman jälkeen. Tiedän joskus tehneeni virheitä. Niinhän me kaikki. Ei kukaan ole täydellinen. Voi olla, että en ehdi tekemään kaikkea haluamaani eläessäni. Tärkeintä on kuitenkin että olen saanut elää merkityksellisen ja hyvän elämän.
''Mutta entä jos tämä ajattelu meneekin vikaan? Miten meille sitten käy? Silloin olemme tehneet aika pahan virheen!''
- Kerro mikä tekee tuollaisesta ajattelusta mielestäsi väärän. Miksi?"Miksi toivoisin kuoleman jälkeen mitään. Minulle on tärkeintä elää nyt ja tehdä niitä asioita, jossa voin kehityä ja nauttia."
Etka miksikään, mutta mikäli se ei menekkään suunnitelmian mukaan ja lokaa sataa niskaan joka tuutista, niin usein ihmisellä ääni muuttuu kellossa.
"Voi olla, että en ehdi tekemään kaikkea haluamaani eläessäni. Tärkeintä on kuitenkin että olen saanut elää merkityksellisen ja hyvän elämän"
Mihin sinä sitten turvaat jos toiveesi ei toteudukkaan?
"Kerro mikä tekee tuollaisesta ajattelusta mielestäsi väärän. Miksi?"
Se, että vain Kristus on tie vain Kristus on rappuset kultaiseen kaupunkiin.
Mikäli ajattelee olevansa tarpeeksi hyvä on jo eksynyt, vain armosta me pelastumme emme mistään teioista.
Jeesus sanoi: Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
"10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
13. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14. heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16. hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17. ja rauhan tietä he eivät tunne.
18. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
Kristus on pyhä ja kun päästämme Kristuksen sydämeemme asumaan, näkee Isä silloin meidän sydämen hohtavan Kristuksen valoa jolloin se kaikki pimeys ja lika peittyy siihen Kristuksen kirkkauteen.
Ei yksikään Kristitty ole toista ihmistä parempi, kaikki ollaan ihan samalla viivalla ja jokaisen sydämeen Kristus on valmis tulemaan asumaan mikäli vain ihminen sitä itse haluua.
Jumala kysyy sinulta tänään: Tahdotko sinä?- Atte Ateisti
"Tosiasiassa kai kuitenkin kaikki toivomme, että kuoleman jälkeen on edes jotakin. "
No ei todellakaan ole näin. Atte Ateisti kirjoitti:
"Tosiasiassa kai kuitenkin kaikki toivomme, että kuoleman jälkeen on edes jotakin. "
No ei todellakaan ole näin.Onko elämä niin hirveää ettei sen toivo jatkuvan?
- beenthere ei kirj.
aselon kirjoitti:
2/2
Jos ajattelet, että olet "tarpeeksi hyvä" pääsemään taivaaseen, mietipä näitä kahta asiaa:
1. Jos taivaassa ei ole mitään pahaa, kuinka kukaan voi olla tarpeeksi hyvä?
Useimmat meistä joutuisivat tunnustamaan, että meillä on ainakin yksi luuranko komerossa. Jokin asia, jonka emme toivo koskaan tulevan ilmi. Jokin menneisyyden munaus. Jokin heikko hetkemme, jokin typerä päähänpisto, jota emme mielellämme muistele.
Se on ääritapaus. Mutta sitten on paljon muitakin asioita, joita emme myöskään mieluusti haluaisi toisten tietävän. Ehkä meillä on pieniä valkoisia valheita. Tai juoruamme toisten selän takana. Ehkä olemme luntanneet tentissä. Tai olemme sanoneet pahasti jollekulle. Tai vain ajatelleetkin hänestä pahaa.
Elämämme komerossa ei siis piileskelekään yksi tai kaksi kolisevaa luurankoa, vaan jos mietimme elämäämme tarkemmin, niin huomaamme tekevämme väärin jatkuvasti ja johdonmukaisesti. Usein emme tee sitä minkä tiedämme oikeaksi. Usein teemme sitä minkä tiedämme vääräksi.
Kaikki meistä, nekin, joita luonnehtisimme pohjimmiltaan hyviksi ihmisiksi, ovat loppujen lopuksi pohjimmiltaan itsekkäitä ja kaikkea muuta kuin täydellisiä.
Jumala näkee kaiken, mitä teemme. Hänelle ei siis voi teeskennellä. Hän tietää täsmälleen kaiken sen hyvän, mitä emme ole tehneet vaikka olisimme voineet, ja kaiken sen pahan, mitä olemme tehneet. Hän tuntee vieläpä ajatuksemme ja motiivimmekin.
Mutta jos ajattelet olevasi "tarpeeksi hyvä" pääsemään taivaaseen, on toinenkin miettimisen arvoinen asia.
2. Onko mahdollista olla pohjimmiltaan hyvä ihminen ja silti kieltäytyä Jumalan kutsusta?
Lauri oli "hyvä ihminen". Hän hoiti työnsä mallikkaasti. Hän ei eläessään varastanut edes paperiliitintä työpaikastaan. Hän oli huolehtiva isä ja mallikelpoinen ja uskollinen aviomies. Koko elämänsä ajan hän vieläpä antoi runsaasti rahaa hyväntekeväisyyteen.
Mutta vaikka Lauri oli näin hyvä, niin hän ei silti koskaan päästänyt Jumalaa elämäänsä. Monta kertaa elämänsä aikana hän tunsi, että Jumala ikään kuin koputti hänen sydämensä ovelle ja pyysi päästä sisään. Mutta Lauri ei kertaakaan avannut, ja Jumala meni pois. Hänellä oli mielestään aina hyvä syy. "Olen aina ollut hyvä ihminen. Minä pääsen taivaaseen."
Lauri todella halusi päästä taivaaseen. Kai kaikki haluavat. Mutta Lauri ei halunnut oppia tuntemaan Jumalaa. Eikä hän kertaakaan pysähtynyt miettimään, mitä se ratkaisu tosiasiassa merkitsi. Hänen ratkaisunsa olla ottamatta Jumalaa vastaan.
Mieti. Taivas on Jumalan koti. Jos Lauri ei halunnut tuntea Jumalaa eläessään maan päällä, miksi hän haluaisi tuntea hänet kuoleman jälkeenkään?
Taivaassa Jumalan läsnäoloa ei pääse pakoon. Taivaassa kaikki muistuttaa Jumalasta jatkuvasti. Eikö se olisi ollut kauhea paikka Laurille!
Lauri ajatteli, että taivas on äärimmäisen hieno paikka, jossa kaikki on kaunista ja hyvää. Sen sijaan hän ei tullut ajatelleeksi, että hänelle se olisi äärimmäisen kiusallista, koska hän ei tahtonut tuntea Jumalaa eikä olla tekemisissä hänen kanssaan. Laurilla ei olisi taivaassa mukavaa. Hänelle se olisi ennemminkin helvettiä.
Päästäisitkö itse kotiisi jonkun, josta tietäisit, ettei hän halua olla missään tekemisissä kanssasi?
Monet ajattelevat samalla tavalla kuin Lauri. Taivas kelpaisi heille, mutta Jumala ei. Eivätkä he huomaa, että sen vuoksi taivas olisi itse asiassa heille hyvin epämiellyttävä ympäristö.
Ehkäpä totuus onkin se, että taivas on niitä varten, jotka tietävät, etteivät ole "tarpeeksi hyviä" pääsemään sinne, mutta jotka haluavat päästä sinne saadakseen olla Jumalan kanssa. He haluavat tuntea Jumalan ja olla ikuisesti hänen seurassaan. Kuoleman jälkeisessä elämässä heille ei ole tärkeintä taivas, vaan Hän, joka siellä asuu.Mistä tulee tuo luulo, että kaikki tai ainakin lähes kaikki haluaisivat taivaaseen ja ikuiseen elämään? Huh huh. Ajatuskin taivaasta ja ikuisesta elämästä saa kananlihalle. Kyllä elämä on nyt ja on syytä silloin elää se parhaimmalla mahdollisella tavalla. Elämä päättyy kuolemaan.
Ikuinen elämä ajatuksena on karmea. Mikään ei mitätöi asiaa niin nopeasti ja hyvin kuin ylitarjonta. Haaveilu ikuisesta elämästä latistaa tämän ainoan elämän merkityksen ja saa tuhlaamaan sen tuollaiseen hömppään. beenthere ei kirj. kirjoitti:
Mistä tulee tuo luulo, että kaikki tai ainakin lähes kaikki haluaisivat taivaaseen ja ikuiseen elämään? Huh huh. Ajatuskin taivaasta ja ikuisesta elämästä saa kananlihalle. Kyllä elämä on nyt ja on syytä silloin elää se parhaimmalla mahdollisella tavalla. Elämä päättyy kuolemaan.
Ikuinen elämä ajatuksena on karmea. Mikään ei mitätöi asiaa niin nopeasti ja hyvin kuin ylitarjonta. Haaveilu ikuisesta elämästä latistaa tämän ainoan elämän merkityksen ja saa tuhlaamaan sen tuollaiseen hömppään.Sama kysymys sinulle:
Onko elämä niin hirveää ettei sen toivo jatkuvan?- beenthere ei kirj.
aselon kirjoitti:
Onko elämä niin hirveää ettei sen toivo jatkuvan?
Syöpä kolme vuotta pelkkää kaurapuuroa ja kerro sitten, miltä se maistuu!
- beenthere ei kir.
aselon kirjoitti:
Onko elämä niin hirveää ettei sen toivo jatkuvan?
Elämän tekee arvokkaaksi ja hienoksi juuri sen rajallisuus. Rajattoman se menettä arvonsa.
beenthere ei kir. kirjoitti:
Elämän tekee arvokkaaksi ja hienoksi juuri sen rajallisuus. Rajattoman se menettä arvonsa.
Jos se todella on niin arvokas niin eikö silloin ihminen toivoisi sen säilyvän, kuolemankin jälkeen?
- please!
aselon kirjoitti:
Jos se todella on niin arvokas niin eikö silloin ihminen toivoisi sen säilyvän, kuolemankin jälkeen?
Lue nyt uudelleen ja poista sen jälkeen kommenttisi.
please! kirjoitti:
Lue nyt uudelleen ja poista sen jälkeen kommenttisi.
Jos sinulla on erittäin rakkaita lapsia, vaimo tai lemmikki, tai jotain mitä rakastat todella paljon. Et sinä edes haluaisi kuvitella luopuvasi niistä joskus ja toivoisit että ne olisi kanssasi aina.
Jos todella rakastaa elämää silloin sen toivoo jatkuvan.- diipadapaduu
aselon kirjoitti:
Jos sinulla on erittäin rakkaita lapsia, vaimo tai lemmikki, tai jotain mitä rakastat todella paljon. Et sinä edes haluaisi kuvitella luopuvasi niistä joskus ja toivoisit että ne olisi kanssasi aina.
Jos todella rakastaa elämää silloin sen toivoo jatkuvan.Okei. Katottaan sitten mitä mieltä sinä olet kun ollut sielä taivaassa (oletetaan että se on) sellaiset 1 000 000 vuotta.
Voi alkaa tulla hiukan tylsää... - 234rtfg
aselon kirjoitti:
Sama kysymys sinulle:
Onko elämä niin hirveää ettei sen toivo jatkuvan?Vaikka olisikin, ei turhuuksien ja olemattomien toivomisessa ole järkeä.
- 2345rt
aselon kirjoitti:
"Miksi toivoisin kuoleman jälkeen mitään. Minulle on tärkeintä elää nyt ja tehdä niitä asioita, jossa voin kehityä ja nauttia."
Etka miksikään, mutta mikäli se ei menekkään suunnitelmian mukaan ja lokaa sataa niskaan joka tuutista, niin usein ihmisellä ääni muuttuu kellossa.
"Voi olla, että en ehdi tekemään kaikkea haluamaani eläessäni. Tärkeintä on kuitenkin että olen saanut elää merkityksellisen ja hyvän elämän"
Mihin sinä sitten turvaat jos toiveesi ei toteudukkaan?
"Kerro mikä tekee tuollaisesta ajattelusta mielestäsi väärän. Miksi?"
Se, että vain Kristus on tie vain Kristus on rappuset kultaiseen kaupunkiin.
Mikäli ajattelee olevansa tarpeeksi hyvä on jo eksynyt, vain armosta me pelastumme emme mistään teioista.
Jeesus sanoi: Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
13. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14. heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16. hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17. ja rauhan tietä he eivät tunne.
18. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
Kristus on pyhä ja kun päästämme Kristuksen sydämeemme asumaan, näkee Isä silloin meidän sydämen hohtavan Kristuksen valoa jolloin se kaikki pimeys ja lika peittyy siihen Kristuksen kirkkauteen.
Ei yksikään Kristitty ole toista ihmistä parempi, kaikki ollaan ihan samalla viivalla ja jokaisen sydämeen Kristus on valmis tulemaan asumaan mikäli vain ihminen sitä itse haluua.
Jumala kysyy sinulta tänään: Tahdotko sinä?"Jumala kysyy sinulta tänään: Tahdotko sinä?"
Ei kysy, vaan sinä kysyt. Olematon ei kysele mitään. diipadapaduu kirjoitti:
Okei. Katottaan sitten mitä mieltä sinä olet kun ollut sielä taivaassa (oletetaan että se on) sellaiset 1 000 000 vuotta.
Voi alkaa tulla hiukan tylsää...Katsotaan, kunhan ensin perille päästään : )
Ei siellä ole aikaa se on ikuisuus, siellä saa olla ikuisesti Jumalan rakkaudessa ja muiden maaliin päässeiden kanssa.
Jumala luo uuden maan ja uudet taivaat:
1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
http://www.youtube.com/watch?v=58uqnm1vLxA- -s-
aselon kirjoitti:
Sama kysymys sinulle:
Onko elämä niin hirveää ettei sen toivo jatkuvan?Se olotila, jonka te kristityt kuvailette ihmispoloa odottavan kuoleman jälkeen, kuulostaa kertakaikkisen vastenmieliseltä. Oli suunta ylä- tai alakertaan. Ehdotankin dogmistonne uusimista, taivaaseen tulisi saada ainakin pari kunnon Irkkubaaria, keilahalli, kylpylä ja pihvipaikka. Tosin niihinkin kyllästyisi, jos aikaa olisi ikuisuus eikä mikään maksaisi mitään. Kaikkeen kyllästyisi, jollei sitten ihmisestä tehdä tunteetonta, tahdotonta, hiukan autistia muistuttavaa Jahvenpalvontarobottia.
Moinen nyt ei vain kiinnosta. - A.Mikkonen ( ei kirj.)
aselon kirjoitti:
Katsotaan, kunhan ensin perille päästään : )
Ei siellä ole aikaa se on ikuisuus, siellä saa olla ikuisesti Jumalan rakkaudessa ja muiden maaliin päässeiden kanssa.
Jumala luo uuden maan ja uudet taivaat:
1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
http://www.youtube.com/watch?v=58uqnm1vLxAKuinka aselon sä nyt noin loputonta aikaa pelkäät ?
A.Mikkonen ( ei kirj.) kirjoitti:
Kuinka aselon sä nyt noin loputonta aikaa pelkäät ?
Ensinäkään Ei se ole enää aikaa jos se on loputonta, silloin se on ikuisuutta, toiseksi se on taivas siellä ei voi tulla tylsää.
Jos tuntisitte Luojan ymmärtäisitte että hän haluaa tarjota parastaan jokaiselle, kaikille se ei valitettavasti vain kelpaa.
http://www.youtube.com/watch?v=6hYmxaAbtGc&feature=related- selevä kuin mikä
beenthere ei kirj. kirjoitti:
Mistä tulee tuo luulo, että kaikki tai ainakin lähes kaikki haluaisivat taivaaseen ja ikuiseen elämään? Huh huh. Ajatuskin taivaasta ja ikuisesta elämästä saa kananlihalle. Kyllä elämä on nyt ja on syytä silloin elää se parhaimmalla mahdollisella tavalla. Elämä päättyy kuolemaan.
Ikuinen elämä ajatuksena on karmea. Mikään ei mitätöi asiaa niin nopeasti ja hyvin kuin ylitarjonta. Haaveilu ikuisesta elämästä latistaa tämän ainoan elämän merkityksen ja saa tuhlaamaan sen tuollaiseen hömppään." Mistä tulee tuo luulo, että kaikki tai ainakin lähes kaikki haluaisivat taivaaseen ja ikuiseen elämään? Huh huh. Ajatuskin taivaasta ja ikuisesta elämästä saa kananlihalle. Kyllä elämä on nyt ja on syytä silloin elää se parhaimmalla mahdollisella tavalla. Elämä päättyy kuolemaan. "
- ei pääty.
" Ikuinen elämä ajatuksena on karmea. Mikään ei mitätöi asiaa niin nopeasti ja hyvin kuin ylitarjonta. Haaveilu ikuisesta elämästä latistaa tämän ainoan elämän merkityksen ja saa tuhlaamaan sen tuollaiseen hömppään. "
- ei haaveilua.
Ikuinen elämä alkaa jo silloin, kun ihminen löytää yhteyden Jumalaan Jeesuksen kautta.
Iankaikkisen elämän varmuus ei latista tätä elämää, päinvastoin.
Nyt voi elää täysillä. :D
Ja tätä sinä et ymmärrä, se on selviö. :( - diipadapaduu
aselon kirjoitti:
Ensinäkään Ei se ole enää aikaa jos se on loputonta, silloin se on ikuisuutta, toiseksi se on taivas siellä ei voi tulla tylsää.
Jos tuntisitte Luojan ymmärtäisitte että hän haluaa tarjota parastaan jokaiselle, kaikille se ei valitettavasti vain kelpaa.
http://www.youtube.com/watch?v=6hYmxaAbtGc&feature=related"Jos tuntisitte Luojan"
Väitätkö että sinä tunnet luojan? diipadapaduu kirjoitti:
"Jos tuntisitte Luojan"
Väitätkö että sinä tunnet luojan?En väitä, minä tiedän sillä tunnen hänet Jeesuksen Kristuksen kautta.
Eikä se ole mikään yksinoikeus, Jeesuksen käsi on ojennettuna jokaiselle ihmiselle ja siihen voi tarttua jokainen. Se on vain ihmisen omasta tahdosta kiinni haluaako.
http://www.youtube.com/watch?v=EC-DC3U1C5A- diipadapaduu
aselon kirjoitti:
En väitä, minä tiedän sillä tunnen hänet Jeesuksen Kristuksen kautta.
Eikä se ole mikään yksinoikeus, Jeesuksen käsi on ojennettuna jokaiselle ihmiselle ja siihen voi tarttua jokainen. Se on vain ihmisen omasta tahdosta kiinni haluaako.
http://www.youtube.com/watch?v=EC-DC3U1C5AEli onko jumala niinkuin mafia?
"vapaa tahto" juu juu.
Ja toi sun laittama biisisi "taivaan isä pitää huolta lapsistaan" näytää pitävän todella hyvää huolta ainakin sinusta mutta niille miljardeille muille selän se heille on kääntänyt. diipadapaduu kirjoitti:
Eli onko jumala niinkuin mafia?
"vapaa tahto" juu juu.
Ja toi sun laittama biisisi "taivaan isä pitää huolta lapsistaan" näytää pitävän todella hyvää huolta ainakin sinusta mutta niille miljardeille muille selän se heille on kääntänyt."Eli onko jumala niinkuin mafia?"
Kaukana siitä!
http://www.youtube.com/watch?v=pNxwJd4hLlY
""vapaa tahto" juu juu."
Kristus on Vapahtaja, ilman Kristusta ihminen on syntiin kahlittu. Kristus voi jokaisen vapauttaa joka tahtoo, mutta on monia jotka ei itse edes tahdo vapautua.
"Ja toi sun laittama biisisi "taivaan isä pitää huolta lapsistaan" näytää pitävän todella hyvää huolta ainakin sinusta"
Jumala pitääkin huolta lapsistaan ja Kristusta voi lähteä seuraamaan jokainen joka haluaa ja siten tulla Isän lapseksi.
"mutta niille miljardeille muille selän se heille on kääntänyt."
Miljardit muut ovat kääntäneet itse Kristukselle selän, Kristus ei työnnä ketään pois jokaiselle tarjotaan pelastusta.
Kysymys kuuluu haluatko sinä uskoa, että Jumala tosiaan on maailmaa rakastanut niin paljon, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei YKSIKÄÄN joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä?
"23. Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo".
24. Ja heti lapsen isä huusi ja sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani". "
Jos haluat uskoa, muttet vain pysty voit aina rukoilla Herra minä uskon, auta minun epäuskoani.
Sen rukouksen jälkeen luotat siihen, että Herra kuulee sen rukouksen tuntu miltä tuntui.
Etsit seurakuntayhteyden, luet sanaa ja rukoilet Herraa mitä ikinä tunnetkaan sydämessäsi.
Eli etsit Herran kasvoja, se on sitä uskoa.- pilli-piipari1
A.Mikkonen ( ei kirj.) kirjoitti:
Kuinka aselon sä nyt noin loputonta aikaa pelkäät ?
mieluummin minä vietän loputonta aikaa taivaassa, kun helvetissä.ja siksi teen isän tahdon mukaan, kuin olisin tekemättä mitään päästäkseni siihen mustaan luolaan.
- 234rtg
pilli-piipari1 kirjoitti:
mieluummin minä vietän loputonta aikaa taivaassa, kun helvetissä.ja siksi teen isän tahdon mukaan, kuin olisin tekemättä mitään päästäkseni siihen mustaan luolaan.
Haluat siis vain henkilökohtaista hyötyä uskonnostasi. Onhan tuo ihan inhimillistä.
- Mietippä sitä
Kuulun kirkkoon ja annan teologien pohtia noita ongelmia, jopa maksan heille siitä ilomielin.
Itse olen keskittynyt ratkomaan ongelmaa, mikä aiheutti alkuräjähdyksen ja mikä mahdollisesti aiheutti sen mikä aiheutti ko. räjähdyksen.
Tieteen Kuvalehdestä en ole löytänyt vastausta. Myös Wikipediassa tuntuu olevan musta aukko tässä kohden.
Raamatussa sitä kuvataan jotenkin näin (ulkomuistista):
Alussa oli sana ja sana oli jumalan tykönä ja jumala oli sana. Jumala sanoi tulkoon valkeus ja valkeus tuli jne... "Jumalan pitäsi osata tehdä maailmasta reilu paikka. Onko maailma reilu?"
On, ihmiset taas ei.
"Jumala antaa ihmisten kuolla nälkään, sairauksiin, sotiin ja älyttömään tuskaan."
Jumala antoi meille valinnan vapauden, autemmeko toisiamme vaiko emme. Pelaammeko yhteen vai erikseen,
Teoillamme on seuraukset.
"Miten kukaan ansaitsee tämän?"
Ihminen on niin ylpeä luupää, että usein tarvitsee kärsimystä ennen kuin tajuaa kääntyä Herran puoleen.
Itse olen pikku hiljaa alkanut ymmärtää, että tapahtuipa mitä tahansa kärsimystä tuottavaa elämässäni voin vain luottaa, siihen että sillä on joku tarkoitus opettamaan minulle jotain.
Jokainen meistä kuolee, jotkut kauhistuttavammin ja jotkut lempeämmin, mutta jokainen silti kuolee.
Tämä aika mikä täällä vietetään on mitättömän lyhyt, kun puhutaan sen jälkeisestä ikuisuudesta.
Tärkeintä täällä on, että ihminen oppisi turvaamaan Jumalaan kaikessa! kärsimystenkin keskellä ja löytäisi siten sielulleen pelastuksen.
Ps. 53:2 Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa."
"Mitä niin hirveän väärää järjen käytössä on? Jos jumala on meidät kaikki luonut ja antanut meille tiettyjä ominaisuuksia niin, miksi hän tuomitsee meidät niiden takia."
Eikö sinulla ole mitään asioita mistä sinun omatuntosi syyttää? Vanhoja tekoja mitä olisit voinut jättää tekemättä?
Kaikilta meiltä näitä löytyy mikäli ei ole paaduttanut kokonaan sydäntään.
Omantunnon kuunteleminen on tärkeää sen kautta Jumala puhuu, kukaan ihminen ei voi sinulle sanoa ansaitsetko helvetin vai et.
Sinä tiedät vastauksen siihen itse kun vain kuuntelet omatuntoasi ja olet itsellesi rehellinen.
"Mitä niin hirveän väärää järjen käytössä on?"
Saa sitä pähkäillä, mutta eteen päin pääsee vain uskomalla.
" Jos jumala on meidät kaikki luonut ja antanut meille tiettyjä ominaisuuksia niin, miksi hän tuomitsee meidät niiden takia. "
Jos tarkoitat "ominaisuuksilla" niitä mitä Raamattu kutsuu synniksi, niin ei ne ole ominaisuuksia ne ovat ihmisten itsekkyydestä, ahneudesta, pahuudesta, katkeruudesta, vihasta syntyneitä vammoja sielussa.- asdx8
''Jumala antoi meille valinnan vapauden, autemmeko toisiamme vaiko emme. Pelaammeko yhteen vai erikseen''
- Onko, jos et usko, niin joudut helvettiin tyyppinen ajattelu sinusta valinnanvapautta?
''Eikö sinulla ole mitään asioita mistä sinun omatuntosi syyttää? Vanhoja tekoja mitä olisit voinut jättää tekemättä?''
- Niin kuin kirjoitin tuohon aiemmin. Kukaan ei ole täydellinen. Enkä minäkään ja joskus teen vääriä valintoja. Pyrin kuitenkin oppimaan niistä, enkä halua jäädä rypemään niihin.
Eniten ajattelussasi ihmetyttää se, että et pysty näkemään ihmisissä mitään hyvää. Kaikki tuntuu lähtevän liikkelle siitä, että ihminen on huono. Itse ainakin haluan ajatella positiivisemmin meistä, vaikka on totta että kun ihminen sai omaisuutta siitä tuli ahneempi ja itsekkäämpi. Ihmiset ovat kuitenkin mielestäni parhaimmillaan yhteistyöhön kykeneviä ja erittäin nopeasti ja joustavasti eteenpäin kehittyviä nisäkkäitä."Onko, jos et usko, niin joudut helvettiin tyyppinen ajattelu sinusta valinnanvapautta?"
Ongelma on siinä, että Jumalasta sikiää kaikkinainen hyvyys, kirkkaus ja rakkaus mitä täällä koemme, niin Jumalattomat kuin uskovaisetkin.
Auringon paistekkin Jumalattomille ja uskovaisille kertoo Jumalan rakkaudesta meitä kaikkia kohtaan.
Helvetti on paikka missä ei ole Jumalan läsnä oloa, siellä on ihmiset jotka ei koskaan halunneet tutustua Jumalaan. Ihmiset jotka ei koskaan vaivautuneet ottamaan selvää Luojastaan. Ihmiset jotka vähät välittivät elämänsä tarjoajasta.
Jumala on valo, kirkkaus, rauha, rakkaus, lämpö, täydellisyys, kauneus, kaikkinainen hyvyys jne..
Helvetti on kaatopaikka, mihin sioitetaan kaikki jotka rakasti syntiä enemmän kuin Luojaansa
Sieltä siis puuttuu Jumalan läsnä olo koska ne ihmiset itse valitsivat etteivät halua tutustua Luojaansa.
Helvetissä vallitsee pimeys, levottomuus, viha, kylmyys, epätäydellisyys, rumuus, kaikkinainen pahuus..
Helvetti on ikuinen ero Jumalasta, siellä ei tunneta rakkautta, lohtua, armoa tai toivoa.
Koska nekin hohkaa lämpö tässä ajassa Jumalasta
Helvetti on paikka missä ihmisen omat himot kiusaa ihmistä, ihmisen saamatta niitä tyydytettyä.
Kysymykseesi lyhyt vastaus: On.
"Eniten ajattelussasi ihmetyttää se, että et pysty näkemään ihmisissä mitään hyvää. Kaikki tuntuu lähtevän liikkelle siitä, että ihminen on huono."
Ihminen on paha.
Kaikki hyvä tulee Jumalalta. Jumala on yksin vain hyvä.
12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. "
" Ihmiset ovat kuitenkin mielestäni parhaimmillaan yhteistyöhön kykeneviä ja erittäin nopeasti ja joustavasti eteenpäin kehittyviä "
Ihminen on erittäin nopea tuhoamaan elinympäristönsä ja siinä sivussa Luojansa luoman maapallon kokonaan ja kaikki tämä siksi ettei ihmisen ahneudelle ole rajaa.
Jos ihmiset olisivat hyviä olisi täällä oltavat kuin paratiisissa, mutta olemme kaukana siitä.
Se onkin hämmästyttävää että uskovaiset ovat varustaneet kaikkivaltiaan jumalansa eräällä varsin tarpeettomalla ominaisuudella:
PIKKUSIELUISUUDELLA.
Kun tarkastellaan tätä kristittyjen jumalan vaatimusta, että häneen on uskottava, saatettaisiin puhua myös narsismista.- vbm,
Itse olet narsisti, mutta narsistihan itse viimeisenä ymmärtää oman narsistisuuden, jos sittenkään.
vbm, kirjoitti:
Itse olet narsisti, mutta narsistihan itse viimeisenä ymmärtää oman narsistisuuden, jos sittenkään.
Uskovainen, joka kuvittelee itse kuvittelemansa mielikuvitusolennon rakastavan nimenomaan JUURI HÄNTÄ itseään, on narsisti ehdottomasti.
- Atte Ateisti
"Jos nyt oletetaan hetkeksi että jumala on olemassa niin, miksi minä ansaitsen helvetin. "
Jätit Suomen ev.lut. kirkon jäsenmaksun maksamatta. - 1213
Raamatun mukaan helvetti on toinen kuolema. Ja käsittääkseni elämän loppu sinne joutuvien osalta.
Voitko kertoa, miksi ansaitsisit ikuisen elämän? Koska olet tehnyt hyviä tekoja? Hyvää pitäisi tehdä, vaikka ei mitään palkkiota olisi tiedossa.
Raamatun mukaan ikuinen elämä on vanhurskaille. Vanhurskas ihminen on sukollinen Jumalalle, koska ymmärtää sen olevan hyvä. Ja kun ihminen on uskollinen Jumalalle, elää hän Jumalan tahdon mukaan ja rakastaa lähimmmäistä niin kuin itseä.
"Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys."
Room. 13:8-10
Jos uskoo tuon, uskoo mielestäni myös Jumalaa. Ja jos noudattaa tuota, on mielestäni uskollinen Jumalalle ja näkisin sen vanhurskautena. - että näin..
"Jos nyt oletetaan hetkeksi että jumala on olemassa niin, miksi minä ansaitsen helvetin."
Vain Jeesus on tie Jumalan luo, koska muuta tietä ei ole annettu. Ota tai jätä, sinä päätät.
"Yritän kuitenkin elää hyvän ja tasapainoisen elämän, ja tehdä niitä asioita josta pidän. Pyrin myös autttamaan muita, koska se saa minut hyvälle tuulelle."
Vain kristinuskon Jumala voi armahtaa syntisen poikansa Jeesuksen sovitustyön kautta. Omilla teoilla kukaan ei pääse taivasten valtakuntaan. Näin raamattu sen kertoo.
"Miksi jumala kaikkivoipana olentona haluaa tuomita minut helvettiin, niinkin mitättömän asian takia kuin uskon vuoksi."
Jumala ei halua ainuttakaan ihmistä helvettiin. Jumala on antanut ihmiselle valinnanvapauden, joko valita Hänen pelastussuunnitelmansa tai hyljätä se. Ihminen tekee valinnan itse.
"Älkää antako vastaukseksi, koska et vaan halua ottaa vastaan jumalan rakkautta Bullshittä. Miksi jumala tarvitsee itselleen uskoa? Asetelma on täysin käsittämätön. Sama tilanne kuin joku mafioso tulisi kulman takaa ja käskisi: rahat tai henki."
Sinä et voi ymmärtää armoa etkä Jumalan pelastussuunnitelmaa ilman Pyhää Henkeä. Pyhä Henki saa aikaan sen, että ymmärrät synnin synniksi ja armon armoksi. Jos torjut kolmiyhteisen Jumalan, et koskaan voi ymmärtää mihin uskoa tarvitaan, vaan pidät sitä "bullshittinä".
"Jumalan pitäsi osata tehdä maailmasta reilu paikka. Onko maailma reilu? Jumala antaa ihmisten kuolla nälkään, sairauksiin, sotiin ja älyttömään tuskaan. Miten kukaan ansaitsee tämän? Uskon koettelemiseksi?"
Jumala teki maailmasta reilun paikan, mutta synti teki maailmasta epäreilun. Ihminen rakastaa enemmän syntiä kuin Jumalaa. Ihminen saa syyttää itseään vääristä valinnoista. Nälänhätä, sairaudet, sodat ja tuska on ihmisen omaa syytä. Jumala ei ole pahuuden takana. Koettelematonta uskoa ei ole olemassakaan.
"Jumala tietää kaiken kaikkivoipana olentona. Jumala näkee siis tulevaisuuteen. Mietitäänpä hetki, mitkä kaikki inhottavat tapahtumat jumala olisi voinut estää. Oikeastaan estäminen on väärä sana. Jumalahan itse kontrolloi kaikkea. Hän on siis yksin päättänyt esimerkiksi luonnonkatastrofin alkamisesta."
Jos Jumala estäisi pahuuden, jota sinäkin haluat toteuttaa, syyttäisit Jumalaa tyranniksi kun kieltää kaiken kivan ja puuttuu sinun asioihin.
"Mitä niin hirveän väärää järjen käytössä on?"
Jumala loi järjen ja tarkoitti sen käytettäväksi. Ilman Jumalaa sinäkään et ymmärtäisi pohtia näitä asioita.
"Jos jumala on meidät kaikki luonut ja antanut meille tiettyjä ominaisuuksia niin, miksi hän tuomitsee meidät niiden takia."
Jos se noin olisi, niin Jumala olisi järjetön. Jumala on luonut ihmisen ominaisuuksineen, mutta täytyy ymmärtää ero Jumalan ja Saatanan toiminnan välillä. Saatana saa aikaan vain ja ainoastaan kaikkea moraalittomuutta ja pahaa. Jumala on luonut kaiken hyvän ja tahtoo, että ihminen antaa kunnian Hänelle.- Coocco
Vapaa tahto?
Tilanteessa, jossa on olento, joka on kaikkitietävä ja kaikkivoipa, ei voi olla vapaata tahtoa. Herra on jo ennen luomista tiennyt, miten kenenkin elämä menee etenemään ja on luonut kuitenkin tilanteen juuri siten. Tarkoituksella. Eli tarkoituksella osa ihmisistä menisi siis helvetttiin.
Noh, mutta oletetaan, että on vapaa tahto.
Tilanne on siis tämä:
Usko omasta vapaasta tahdostasi ja rakasta Jumalaa omasta vapaasta tahdostasi tai kärsi ikuisesti Helvetin liekeissä, kidutettavana vailla pelastusta tai helpotusta. Mutta eikös Herra ole hieno, kun on antanut meille Vapaan Tahdon!
Prkls, tuo on sama, kun jos kadulla tulee ryöstäjä aseen kanssa vastaan, toteaa "rahat tai henki".
Jos annat lompakkosi, ei ryöstöä ole tapahtunut. Annoithan lompakkosi vapaasta tahdostasi.
Jos taas kieltäydyt rahojen antamisesta, sinut ammutaan ja kuolet. Mutta eihän se ole murha. SInä olet itsevalinnut tulla ammutuksi, omasta vapaasta tahdostasi. Voidaan siis puhua korkeintaan itsemurhasta.
Toinen esimerkki taas olisi Mafiapomon kanssa juttelu.
"Kiva ravintola sulla tässä. Olis ikävää, jos sille tapahtuisi jotain..."
Jos maksat, omasta vapaasta tahdostasi, ei hätää. Mutta jos jätät Kummisedän armon vastaanottamatta, ravintolasi palaa, koska sinä olet itse valinnut näin.
Sielu on sinun ravintolasi ja Jumala Kummisetäsi. Coocco kirjoitti:
Vapaa tahto?
Tilanteessa, jossa on olento, joka on kaikkitietävä ja kaikkivoipa, ei voi olla vapaata tahtoa. Herra on jo ennen luomista tiennyt, miten kenenkin elämä menee etenemään ja on luonut kuitenkin tilanteen juuri siten. Tarkoituksella. Eli tarkoituksella osa ihmisistä menisi siis helvetttiin.
Noh, mutta oletetaan, että on vapaa tahto.
Tilanne on siis tämä:
Usko omasta vapaasta tahdostasi ja rakasta Jumalaa omasta vapaasta tahdostasi tai kärsi ikuisesti Helvetin liekeissä, kidutettavana vailla pelastusta tai helpotusta. Mutta eikös Herra ole hieno, kun on antanut meille Vapaan Tahdon!
Prkls, tuo on sama, kun jos kadulla tulee ryöstäjä aseen kanssa vastaan, toteaa "rahat tai henki".
Jos annat lompakkosi, ei ryöstöä ole tapahtunut. Annoithan lompakkosi vapaasta tahdostasi.
Jos taas kieltäydyt rahojen antamisesta, sinut ammutaan ja kuolet. Mutta eihän se ole murha. SInä olet itsevalinnut tulla ammutuksi, omasta vapaasta tahdostasi. Voidaan siis puhua korkeintaan itsemurhasta.
Toinen esimerkki taas olisi Mafiapomon kanssa juttelu.
Jos maksat, omasta vapaasta tahdostasi, ei hätää. Mutta jos jätät Kummisedän armon vastaanottamatta, ravintolasi palaa, koska sinä olet itse valinnut näin.
Sielu on sinun ravintolasi ja Jumala Kummisetäsi.Kyllähän sinä voit itse valita menetkö baariin vai menetkö seurakuntaan. Vai vievätkö jalat väkisin miestä? Noh siihenkin on lääke nimittäin Kristus. Hän voi vapauttaa.
"Toinen esimerkki taas olisi Mafiapomon kanssa juttelu.
Sielu on sinun ravintolasi ja Jumala Kummisetäsi."
Huono esimerkki. Koska Jumala on meidän elämän antaja.
Kolmas esimerkki olisi ravintolan omistajan kanssa juttelu.
Sinä ravintolan työtekijänä sanoisit, että kiva ravintola sulla tässä. Olis ikävää jos sua ei olisi olemassa ja se olisikin mun.
Johon ravintolan omistaja sanoisi, että lopeta tuollaiset puheet tai lennät pihalle.
Ei sinä vaan jatkaisit ja loppujen lopuksi luulisit itse omistavasi sen ravintolan, kunnes huomaisit istuvasi ulkona yksin pimeydessä.
Toiset menee iankaikkiseen kadotukseen, toiset iankaikkiseen elämään. Valitse viisaasti.- Coocco
aselon kirjoitti:
Kyllähän sinä voit itse valita menetkö baariin vai menetkö seurakuntaan. Vai vievätkö jalat väkisin miestä? Noh siihenkin on lääke nimittäin Kristus. Hän voi vapauttaa.
"Toinen esimerkki taas olisi Mafiapomon kanssa juttelu.
Sielu on sinun ravintolasi ja Jumala Kummisetäsi."
Huono esimerkki. Koska Jumala on meidän elämän antaja.
Kolmas esimerkki olisi ravintolan omistajan kanssa juttelu.
Sinä ravintolan työtekijänä sanoisit, että kiva ravintola sulla tässä. Olis ikävää jos sua ei olisi olemassa ja se olisikin mun.
Johon ravintolan omistaja sanoisi, että lopeta tuollaiset puheet tai lennät pihalle.
Ei sinä vaan jatkaisit ja loppujen lopuksi luulisit itse omistavasi sen ravintolan, kunnes huomaisit istuvasi ulkona yksin pimeydessä.
Toiset menee iankaikkiseen kadotukseen, toiset iankaikkiseen elämään. Valitse viisaasti.Kuten sanottu, kaikkitietävä ja kaikkivoipa skenaariossa ei ole minun päätettävissä, menenkö baariin vai seurakuntaan. Jos Herra asian tietää etukäteen (ja Hän Raamatun mukaan tietää, sillä on jo äitini kohdussa päiväni nähnyt) ja on tienyt jo ennen luomista, että jos Hän luo näin, tilanne tulee olemaan, että menen baariin. Minulla ei ole siis ollut sananvaltaa asiaan, vaan kohtalo, jonka Herra on määrännyt, on minut baariin vienyt.
Mitä ravintolaan tulee, niin etkös sinä ole sanonut, että minulla on vapaa tahto?
Eikö asia olekin näin? Olet sitä mieltä?
Eli minulla on vapaa tahto. Tahtoni on minun omaisuuttani, ei Herran.
Eli ravintola on minun. Mutta Herra pitää oikeutenaan polttaa sen, jos en tottele häntä. Vaikka kyseessä on minun ravintolani.
"Valitse viisaasti"
Niin, eikös olekin kiva valinta, ja ihan vapaasta tahdosta, kun skenaario on se, että jos et rakasta Herraa, hän järjestää sinulle ikuisen kidutuksen. Kivaa Rakkautta...
- Rapanhapakko
Vaikka ihminen toivoisi elämän jatkuvan kuoleman jälkeen (ja niinhän monet toivovat itselleen ja kuolleille rakkailleen)..... niin minä en ymmärrä miten joillekin se ilmeinen tapa hahmottaa asiaa on aina se fundiskristillisyyden äärimmäisen julma maailmanselitys. Miten niin uskoville niin on tapahtunut? Kasvaneet uskissuvussa? Tai jos ei, niin syntyjä syviä eka kertaa miettiessä ei tule mikään muu mieleen? Käsittämätöntä nykysuomessa.
Täytyy olla moraalisesti vajaa ihminen, joka ei pidä ahtaana ja julmana maailmanselitystä, että maailmaa hallitsee kansanmurhia urakalla tehnyt Jahve (jonka toinen persoona se "rakastava" Jeesus on) Ja että "Hyvä Sanoma" onkin se, että oletusarvoisesti kaikki joutuvat ikuiseen Kidutukseen, paitsi jos uskovat Jeesukseen. (Ja siinäkin uskovaisilla on usein rajoituksia mikä on oikea tapa uskoa Jeesukseen)
Vaikka tuo olisi totta, surullinenhan siitä pitäisi olla. Vaikka itse niillä säännöillä "Pelastuisin" minulle maailma olisi silti Helevetti, Jumala paha eikä elämä olisi elämisen arvoista.
Kuitenkin uskovaiset riemuitsevat ja aktiivisesti haluavat tuota pahuutta. Nyt uskovainen tietenkin sanoo, ettei halua. Vaan päinvastoin haluaa että kaikki "pelastuisivat" Jeesukseen uskomalla. Tämän uskovainen valehtelee ja ei ole tajuavinaan, että hän ITSE se haluaa että maailma on tuollainen, mukaanlukien haluamansa opin pohjakerros, se piinahelevetti muille kuin Jeesuksen porukalle. Eikä lähetystyökään jo kuolleita auttaisi. Vaikka olisivat ne vainaat uskiksen omaa sukua, jopa vanhemmat.
Uskovainen saattaa myös esittää, että niin se vaan on kuin luonnonlakina, ei mahda mitään. Senkin uskovainen valehtelee. Ei uskovainenkaan nykyään voi olla tietämätön, että tiede on kumonnut fundiskristillisyyden maailmanselityksen aikoja sitten. Jos uskovaista kiinnostasi muu kuin oma sairas halunsa, hän myös huomaisi pian, ettei Raamattu ole historiallisestikaan totta ja on kovin ristiriitainen jopa teologialtaan. Mutta niin paljon uskovainen haluaa julmaa oppiaan, ettei suostu katsomaan vaan väittää vastaan loppuun asti, vaikka tolkummat ihmiset miten asiatodisteita näyttäisivät.
Jotkut uskovaiset kaiken huipuksi valehtelevat tietävänsä maailmanselityksensä, koska Jumala tai Pyhä Henki sen heille ihan henkilökohtaisesti kertoo. Sen he varsinkin valehtelevat. Ei hihhulien "tieto" sitä kautta ole keskenäänkään yhdenmukaista. Eivätkä se kautta mitään tietoa saakaan, vain ihan ihmisten opettamaa uskovaisten kliseistä "kaanaankieltä".
Kaipa se täytysi suoraan ´todeta, että nämä uskovaiset ovat pahoja ihnisiä jos ketkä. Ja aina valmiita sulkemaan silmänsä ja valehtelemaankin pahan halunsa eteen. Valheellisuutensa on niin elämäntapa, ettei ole niin väliä onko jokin totta vai ei, kunhan heistä tuntuu hyvältä. Noin vaikka miten suloisesti hymyilisivät. Heidän pitäisi lopettaa loukkaaminen tuollaista pahaa kohtaloa kuin Helevetti muille haluaminen ja pahantahtoinen kieroilunsa, hävetä ja pyytää anteeksi. - Osittain moraaliset
Uskikset ovat pajoja ja moraalisesti vajaita, ateistit hyviä ja moraalisia ihmisiä.
Millaisia ovat osittain ateistit?- Rapanhapakko
Häh? En minäkään ole kokenut itseäni ihan ateistiksi. Enkä ole hyvä ja moraalinen läheskään aina. Eikä sellainen ole ateistienkaan perusolemus tietenkään.
Mutta mielestäni uskovaisuus on porsaanreikä olla yhteiskunnan hyväksynnän tuella pahantahtoinen mulukku. Loukkaavuustasolla jota ei muilta suvaittaisi, koska uskovaisuutta luullaan niin yleväksi ja herkäksi.
Minusta väitteet, että minä joudun ja monet rakkaat sukulaiseni jo ovat Helevetissä, koska eivät ymmärtäneet "lahjaa" uskoa uskovaisen tavalla.... vastaa kuin joku tuntematon törkyjätkä sanoisi kadulla: "Isäsi imee pirun kyrpää helevetissä."... ja olettaisi välttyvänsä turpiinvedolta jos oikein kauniisti hymyilee. Rapanhapakko kirjoitti:
Häh? En minäkään ole kokenut itseäni ihan ateistiksi. Enkä ole hyvä ja moraalinen läheskään aina. Eikä sellainen ole ateistienkaan perusolemus tietenkään.
Mutta mielestäni uskovaisuus on porsaanreikä olla yhteiskunnan hyväksynnän tuella pahantahtoinen mulukku. Loukkaavuustasolla jota ei muilta suvaittaisi, koska uskovaisuutta luullaan niin yleväksi ja herkäksi.
Minusta väitteet, että minä joudun ja monet rakkaat sukulaiseni jo ovat Helevetissä, koska eivät ymmärtäneet "lahjaa" uskoa uskovaisen tavalla.... vastaa kuin joku tuntematon törkyjätkä sanoisi kadulla: "Isäsi imee pirun kyrpää helevetissä."... ja olettaisi välttyvänsä turpiinvedolta jos oikein kauniisti hymyilee."Minusta väitteet, että minä joudun ja monet rakkaat sukulaiseni jo ovat Helevetissä, koska eivät ymmärtäneet "lahjaa" uskoa uskovaisen tavalla"
Mistä sinä tiedät missä rakkaat sukulaisesi on? Jeesus on vaikka voinut ilmestyä heidän vierelleen juuri sillä viimeisellä hengen vedolla ja sukulaisesi on antanut siinä hetkessä elämänsä Jeesukselle.
Ihan hullua ajatella noin, että sukulaiseni on helvetissä siispä menen itsekkin sinne. Kun voisit uskoa ja elää siinä toivossa, että he ovat taivaassa ja näät heidät siellä.
Mitä jos he ovat kaikki taivaassa?
Vaikutat siltä, että uskot Jumalaan joltain osin, mutta olet vihainen ja katkera kun olet päättänyt, että Jumala on pistänyt sukulaisesi helvettiin ja sitten sinun on helpompi kieltää koko Jumala kun ajatella sitä, että sukulaisesi olisi helvetissä.
Tuo sinun päätelmäsi vaatii jo uskoa, miksi et kohdistaisi tuota uskoasi Jeesukseen?aselon kirjoitti:
"Minusta väitteet, että minä joudun ja monet rakkaat sukulaiseni jo ovat Helevetissä, koska eivät ymmärtäneet "lahjaa" uskoa uskovaisen tavalla"
Mistä sinä tiedät missä rakkaat sukulaisesi on? Jeesus on vaikka voinut ilmestyä heidän vierelleen juuri sillä viimeisellä hengen vedolla ja sukulaisesi on antanut siinä hetkessä elämänsä Jeesukselle.
Ihan hullua ajatella noin, että sukulaiseni on helvetissä siispä menen itsekkin sinne. Kun voisit uskoa ja elää siinä toivossa, että he ovat taivaassa ja näät heidät siellä.
Mitä jos he ovat kaikki taivaassa?
Vaikutat siltä, että uskot Jumalaan joltain osin, mutta olet vihainen ja katkera kun olet päättänyt, että Jumala on pistänyt sukulaisesi helvettiin ja sitten sinun on helpompi kieltää koko Jumala kun ajatella sitä, että sukulaisesi olisi helvetissä.
Tuo sinun päätelmäsi vaatii jo uskoa, miksi et kohdistaisi tuota uskoasi Jeesukseen?"Vaikutat siltä, että uskot Jumalaan joltain osin, mutta olet vihainen ja katkera kun olet päättänyt, että Jumala on pistänyt sukulaisesi helvettiin ja sitten sinun on helpompi kieltää koko Jumala kun ajatella sitä, että sukulaisesi olisi helvetissä."
Vastaanpa omalta osaltani.
Iankaikkinen, kaikkitietävä Jumala luo ihmiset, ne kaksi alkuihmistä siis. Hän kuitenkin on tiennyt jo etukäteen että tulee epäonnistumaan luomisessaan, koska tuo hänen luomansa ihminen rikkoo Jumalan tekemiä sääntöjä. Jopa lunastuskin piti valmistaa ihmiselle etukäteen rikkomuksesta jota ei ollut vielä tapahtunut.
Sitten järjestettiin valekuoleminen ja kummalliset vuosisadasta toiseen jatkuvat veri- ja leipäkestit, ja siinä sivussa mennään viettämään hääyötä lampaan kanssa ("Karitsan häät"). Johonkin väliin sovitettiin puhuva käärme, puhuva aasi, vedenpaisumus jota ei ollut tapahtunut. Niin ja tämä ihmisiä ja eritoten lapsia rakastava Jumala massamurhasi oletettavasti tuhansittain naisia ja lapsia siten että Beetlehemin lastenmurha oli harraastelijoiden puuhastelua.
Tunnetun maailmankaikkeuden ~1 000 000 000 000 galaksin joukossa on eräs keskikokoinen galaksi jossa on ~1000 000 000 000 tähteä ja paljon enempi planeettoja. Jumala, joka ylläpitää koko tuota käsittämätöntä hässäkkää, suuttuu hirumuisesti kahdelle teinipojalle jotka ovat juuri huomanneet rakastavansa toisiaan ja osoittavat sen myös fyysisesti. Jumala jättää taivallisen ohjauskeskuksensa rankaistakseen noita kahta hulttiota.
Tätä uskontoa ja tätä rakastavaa jumalaa te sitten kauppaatte?
Mistä vi,tusta (no sieltäpä sieltä) teitä sikiää...- Rapanhapakko
exhellari86 kirjoitti:
"Vaikutat siltä, että uskot Jumalaan joltain osin, mutta olet vihainen ja katkera kun olet päättänyt, että Jumala on pistänyt sukulaisesi helvettiin ja sitten sinun on helpompi kieltää koko Jumala kun ajatella sitä, että sukulaisesi olisi helvetissä."
Iankaikkinen, kaikkitietävä Jumala luo ihmiset, ne kaksi alkuihmistä siis. Hän kuitenkin on tiennyt jo etukäteen että tulee epäonnistumaan luomisessaan, koska tuo hänen luomansa ihminen rikkoo Jumalan tekemiä sääntöjä. Jopa lunastuskin piti valmistaa ihmiselle etukäteen rikkomuksesta jota ei ollut vielä tapahtunut.
Sitten järjestettiin valekuoleminen ja kummalliset vuosisadasta toiseen jatkuvat veri- ja leipäkestit, ja siinä sivussa mennään viettämään hääyötä lampaan kanssa ("Karitsan häät"). Johonkin väliin sovitettiin puhuva käärme, puhuva aasi, vedenpaisumus jota ei ollut tapahtunut. Niin ja tämä ihmisiä ja eritoten lapsia rakastava Jumala massamurhasi oletettavasti tuhansittain naisia ja lapsia siten että Beetlehemin lastenmurha oli harraastelijoiden puuhastelua.
Tunnetun maailmankaikkeuden ~1 000 000 000 000 galaksin joukossa on eräs keskikokoinen galaksi jossa on ~1000 000 000 000 tähteä ja paljon enempi planeettoja. Jumala, joka ylläpitää koko tuota käsittämätöntä hässäkkää, suuttuu hirumuisesti kahdelle teinipojalle jotka ovat juuri huomanneet rakastavansa toisiaan ja osoittavat sen myös fyysisesti. Jumala jättää taivallisen ohjauskeskuksensa rankaistakseen noita kahta hulttiota.
Mistä vi,tusta (no sieltäpä sieltä) teitä sikiää...Etkö aselon vieläkään ymmärtänyt, että en syytä haaveilemaasi Jumalaa, vaan SINUA, joka noin inhottavaa maailmanselitystä massamurhaaja-Jahveineen ja Helevetteineen haluat. Vaikka sinun ei tarvítsisi. Jos vastaava olisi minkään muun uskonnon systeemi, niin sinäkin inhoaisit. Mistäs itse tiedät, ettei Allah ilmesty sinulle viimeisellä hengenvedollasi?
Jos tuon sinun viime-hetken-ilmestys-systeemiin mentäisiin, niin sittenhän kenenkään ei tarvitsisi ennen sitä viimeistä korahdusta tulla uskoon, ja silloinkin Jeesus hoitelisi homman? No sitä ennen rupea vaikka saaatananpalvojaksi itse, se käy, niinhän? - Rapanhapakko
Rapanhapakko kirjoitti:
Etkö aselon vieläkään ymmärtänyt, että en syytä haaveilemaasi Jumalaa, vaan SINUA, joka noin inhottavaa maailmanselitystä massamurhaaja-Jahveineen ja Helevetteineen haluat. Vaikka sinun ei tarvítsisi. Jos vastaava olisi minkään muun uskonnon systeemi, niin sinäkin inhoaisit. Mistäs itse tiedät, ettei Allah ilmesty sinulle viimeisellä hengenvedollasi?
Jos tuon sinun viime-hetken-ilmestys-systeemiin mentäisiin, niin sittenhän kenenkään ei tarvitsisi ennen sitä viimeistä korahdusta tulla uskoon, ja silloinkin Jeesus hoitelisi homman? No sitä ennen rupea vaikka saaatananpalvojaksi itse, se käy, niinhän?Vaikka uskovaisten karmea maailmanselitys olisi totta (ja eihän se voi olla, uskovaisten selitykset sortuvat aina), niin sellaiseen liittyminen olisi kuin liittyisi natsipuolueeseen päästäkseen keskitysleiriltä jonne moraalisemmat jäävät. Toki kidutuksen uhalla ihminen suostuu mihin vain, varmaan minäkin. Mutta ei siinä skenaariossa mitän hyvää ole. Päinvastoin maailma olisi jo sinänsä lohduton Helevetti ¨ja Jumala pelkkä piru. Kuka sellaisesta haaveilee?
Ja joo, kai minulla joku laosenusko voi olla, mutta tutustuttuani kristinuskoon tarkemmin olen huomannut, ettei se koskaan ollut uskoa kristinuskon kuvaamaan Jumalaan. Eikä muidenkaan uskontojen, ei niistä tarvitse valita. Rapanhapakko kirjoitti:
Etkö aselon vieläkään ymmärtänyt, että en syytä haaveilemaasi Jumalaa, vaan SINUA, joka noin inhottavaa maailmanselitystä massamurhaaja-Jahveineen ja Helevetteineen haluat. Vaikka sinun ei tarvítsisi. Jos vastaava olisi minkään muun uskonnon systeemi, niin sinäkin inhoaisit. Mistäs itse tiedät, ettei Allah ilmesty sinulle viimeisellä hengenvedollasi?
Jos tuon sinun viime-hetken-ilmestys-systeemiin mentäisiin, niin sittenhän kenenkään ei tarvitsisi ennen sitä viimeistä korahdusta tulla uskoon, ja silloinkin Jeesus hoitelisi homman? No sitä ennen rupea vaikka saaatananpalvojaksi itse, se käy, niinhän?"Jos tuon sinun viime-hetken-ilmestys-systeemiin mentäisiin, niin sittenhän kenenkään ei tarvitsisi ennen sitä viimeistä korahdusta tulla uskoon, ja silloinkin Jeesus hoitelisi homman? No sitä ennen rupea vaikka saaatananpalvojaksi itse, se käy, niinhän?"
Tuskin ilmestyy Jeesus sen enempää kuin Allahkaan. Kumpaakin i hoan suunnilleen tasapuolisesti. Mitään uskoa ei tarvittaisi jos tuo kaikkivaltias hiukkaden joskus näyttäytyisi muutenkin kuin "omiensa" päänsisäisinä ääninä.
Luulisi kaikkivaltiaalla maan ja taivaan luojalla (kuvitellaan nyt hetkisen että sellainen on olemassa) olevan muitakin konsteja pienen ihmisen taivuttelemiseen kuin ikuisella kidutuksella uhkaaminen ja massamurhaaminen. Haluatko jälkimmäisestä raamatunpaikkoja?Rapanhapakko kirjoitti:
Jos tuon sinun viime-hetken-ilmestys-systeemiin mentäisiin, niin sittenhän kenenkään ei tarvitsisi ennen sitä viimeistä korahdusta tulla uskoon, ja silloinkin Jeesus hoitelisi homman? No sitä ennen rupea vaikka saaatananpalvojaksi itse, se käy, niinhän?"Etkö aselon vieläkään ymmärtänyt, että en syytä haaveilemaasi Jumalaa, vaan SINUA, joka noin inhottavaa maailmanselitystä massamurhaaja-Jahveineen ja Helevetteineen haluat."
Jumala antaa elämän ja ottaa sen pois silloin kuin Jumala itse haluaa. Ei Jumalan tarvitse kysyä luomiltaan ihmisiltä miten heidän mielestään hänen pitäisi toimia, tai tekikö hän nyt oikein tai väärin sinun mielestäsi.
Jumala näkee paljon pidemmälle kuin ihminen miten sinä edes voisit ymmärtää kaikkia hänen päätöksiään?
Itselläni on usko siihen, että mitä ikinä Jumala päättääkään, hän tietää silti varmasti minua ja muita ihmisiä paremmin mitä tekee ja mitä hän ikinä tekeekään sillä on hyvät seuraukset vaikka aina heti siltä näyttäisikään.
"Mistäs itse tiedät, ettei Allah ilmesty sinulle viimeisellä hengenvedollasi?"
Koska tuota kuujumalaa ei ole olemassakaan, Jumala on minulle jo ilmoittanut itsensä.
"Jos tuon sinun viime-hetken-ilmestys-systeemiin mentäisiin, niin sittenhän kenenkään ei tarvitsisi ennen sitä viimeistä korahdusta tulla uskoon, ja silloinkin Jeesus hoitelisi homman?"
Se riippuu siitä onko ihmisen sydän jo liian paatunut, Jumala tutkii sydämet.
Sydämestä on voinut lähteä viime hetkellä huuto Herran puoleen ja sitä sinä et voi tietää kuka menee minnekkin, mutta antamalla Herralle nyt jo elämäsi varmistat ettei ainakaan oma sydämesi ole paatunut lopullisesti sitten kuin kuolema sinut korjaa.aselon kirjoitti:
"Etkö aselon vieläkään ymmärtänyt, että en syytä haaveilemaasi Jumalaa, vaan SINUA, joka noin inhottavaa maailmanselitystä massamurhaaja-Jahveineen ja Helevetteineen haluat."
Jumala antaa elämän ja ottaa sen pois silloin kuin Jumala itse haluaa. Ei Jumalan tarvitse kysyä luomiltaan ihmisiltä miten heidän mielestään hänen pitäisi toimia, tai tekikö hän nyt oikein tai väärin sinun mielestäsi.
Jumala näkee paljon pidemmälle kuin ihminen miten sinä edes voisit ymmärtää kaikkia hänen päätöksiään?
Itselläni on usko siihen, että mitä ikinä Jumala päättääkään, hän tietää silti varmasti minua ja muita ihmisiä paremmin mitä tekee ja mitä hän ikinä tekeekään sillä on hyvät seuraukset vaikka aina heti siltä näyttäisikään.
"Mistäs itse tiedät, ettei Allah ilmesty sinulle viimeisellä hengenvedollasi?"
Koska tuota kuujumalaa ei ole olemassakaan, Jumala on minulle jo ilmoittanut itsensä.
"Jos tuon sinun viime-hetken-ilmestys-systeemiin mentäisiin, niin sittenhän kenenkään ei tarvitsisi ennen sitä viimeistä korahdusta tulla uskoon, ja silloinkin Jeesus hoitelisi homman?"
Se riippuu siitä onko ihmisen sydän jo liian paatunut, Jumala tutkii sydämet.
Sydämestä on voinut lähteä viime hetkellä huuto Herran puoleen ja sitä sinä et voi tietää kuka menee minnekkin, mutta antamalla Herralle nyt jo elämäsi varmistat ettei ainakaan oma sydämesi ole paatunut lopullisesti sitten kuin kuolema sinut korjaa."Sydämestä on voinut lähteä viime hetkellä huuto Herran puoleen ja sitä sinä et voi tietää kuka menee minnekkin,"
Kovin sydämestä lähtevä ääni on se duns duns minkä kuulet yleensä painamalla korvasi toisen rintaan tai selkään. Sen ensisijainen tehtävä on pumpata verta eikä sillä ole mitään puhumiseen tai sanomiseen liittyviä tehtäviä.
Sydän ei paadu. Sieltä ei lähde minkäänlaisia pahoja ajatuksia.
Kun sydän siirretään ihmisestä toiseen, siityvätkö mielestäsi ajatukset myös? Entäpä jos oikein paatunut sydän siirretään?exhellari86 kirjoitti:
"Sydämestä on voinut lähteä viime hetkellä huuto Herran puoleen ja sitä sinä et voi tietää kuka menee minnekkin,"
Kovin sydämestä lähtevä ääni on se duns duns minkä kuulet yleensä painamalla korvasi toisen rintaan tai selkään. Sen ensisijainen tehtävä on pumpata verta eikä sillä ole mitään puhumiseen tai sanomiseen liittyviä tehtäviä.
Sydän ei paadu. Sieltä ei lähde minkäänlaisia pahoja ajatuksia.
Kun sydän siirretään ihmisestä toiseen, siityvätkö mielestäsi ajatukset myös? Entäpä jos oikein paatunut sydän siirretään?Jos et oikeasti ymmärrä mitä tarkoitan, niin vaihdetaan sydämen tilalle sana sielu.
http://www.youtube.com/watch?v=zLqxH9UKzj8exhellari86 kirjoitti:
"Vaikutat siltä, että uskot Jumalaan joltain osin, mutta olet vihainen ja katkera kun olet päättänyt, että Jumala on pistänyt sukulaisesi helvettiin ja sitten sinun on helpompi kieltää koko Jumala kun ajatella sitä, että sukulaisesi olisi helvetissä."
Mistä vi,tusta (no sieltäpä sieltä) teitä sikiää..."suuttuu hirumuisesti kahdelle teinipojalle jotka ovat juuri huomanneet rakastavansa toisiaan ja osoittavat sen myös fyysisesti"
Ja tämän tähden olet exhellari?aselon kirjoitti:
"suuttuu hirumuisesti kahdelle teinipojalle jotka ovat juuri huomanneet rakastavansa toisiaan ja osoittavat sen myös fyysisesti"
Ja tämän tähden olet exhellari?"Ja tämän tähden olet exhellari?"
Ehkä vähäisin useammasta syystä. Uskon ja homouden ristiriita oli kyllä tärkeä syy kun aloin paneutumaan asiaan, mutta jäi sitten taka-alalle.
Elän rekisteröidyssä parisuhteessa.aselon kirjoitti:
Jos et oikeasti ymmärrä mitä tarkoitan, niin vaihdetaan sydämen tilalle sana sielu.
http://www.youtube.com/watch?v=zLqxH9UKzj8"Jos et oikeasti ymmärrä mitä tarkoitan, niin vaihdetaan sydämen tilalle sana sielu."
Kyllähän runoudessa käytetään noita käsitteitä ristiin. Sydämestä puhutaan siksi koska muinoin sydämen keskeisen aseman takia sillä oletettiin olevan monia sellaisiakin tehtäviä joita sillä ei ole.
Sielusta ei ole mitään havaintoa, ellei sitä käytetä mielen synonyyminä.exhellari86 kirjoitti:
"Jos et oikeasti ymmärrä mitä tarkoitan, niin vaihdetaan sydämen tilalle sana sielu."
Kyllähän runoudessa käytetään noita käsitteitä ristiin. Sydämestä puhutaan siksi koska muinoin sydämen keskeisen aseman takia sillä oletettiin olevan monia sellaisiakin tehtäviä joita sillä ei ole.
Sielusta ei ole mitään havaintoa, ellei sitä käytetä mielen synonyyminä."Kyllähän runoudessa käytetään noita käsitteitä ristiin. Sydämestä puhutaan siksi koska muinoin sydämen keskeisen aseman takia sillä oletettiin olevan monia sellaisiakin tehtäviä joita sillä ei ole."
Minä taas uskon, että sydämestä puhutaan koska, monelta olen kuullut, että kun on jostain tullut vahva tunne se tuntuu rinnassa. Tämän olen itsekkin huomannut.
Esim. tulee tunne että kohta joku soittaa tai tapahtuu jotain, niin se on niin vahva tunne, että tuntuu rinnassa.
"Sielusta ei ole mitään havaintoa, ellei sitä käytetä mielen synonyyminä."
Kai sinulla sisimmästäsi on havaintoja?aselon kirjoitti:
"Kyllähän runoudessa käytetään noita käsitteitä ristiin. Sydämestä puhutaan siksi koska muinoin sydämen keskeisen aseman takia sillä oletettiin olevan monia sellaisiakin tehtäviä joita sillä ei ole."
Minä taas uskon, että sydämestä puhutaan koska, monelta olen kuullut, että kun on jostain tullut vahva tunne se tuntuu rinnassa. Tämän olen itsekkin huomannut.
Esim. tulee tunne että kohta joku soittaa tai tapahtuu jotain, niin se on niin vahva tunne, että tuntuu rinnassa.
"Sielusta ei ole mitään havaintoa, ellei sitä käytetä mielen synonyyminä."
Kai sinulla sisimmästäsi on havaintoja?"Kai sinulla sisimmästäsi on havaintoja?"
Miten sitä nyt sitten halutaan kutsua. "Sielu" on mielestäni uskonnollinen termi ja sitä käytettäessä hyvaksytään asian ympärillä oleva aatemaailma. "Sisin" on mielestäni ongelmallinen siksi että se määrittelee mielivaltaisesti paikkaa.
Siksi pidän "mieli"-sanaa parhaimpana ja käsittelen kaikkia näitä synonyymeinä vaikkakaan en samanarvoisina.exhellari86 kirjoitti:
"Ja tämän tähden olet exhellari?"
Ehkä vähäisin useammasta syystä. Uskon ja homouden ristiriita oli kyllä tärkeä syy kun aloin paneutumaan asiaan, mutta jäi sitten taka-alalle.
Elän rekisteröidyssä parisuhteessa.Olit siis saanut syntisi anteeksi, antanut koko elämäsi Jeesukselle Kristukselle ja kokenut uudestisyntymisen?
Kunnes himo heräsi samaa sukupuolta kohtaan ja luovuit Jeesuksesta, tämän miehen tähden?
Jonka jälkeen rupesit etsimään selityksiä mitkä kumoaisivat Jumalan olemassa olon, jotta et kokisi siitä asiasta syyllisyyttä?
Vai olitko enemmänkin vain tutkimusmatkailia joka ei koskaan tuntenut Jumalan suurta rakkautta?
Kysyn vain koska on homoseksuaaleja jotka, ei ole itse kyenneet homoseksuaalisuudelleen mitään. mutta ovat huutaneet Herraa avukseen, he ovat vapautuneet ja uudestisyntyneet. ja nyt kulkevat Jumalan osoittamaa tietä, vaimoineen ja omien lapsiensa kanssa.
Ja jotenkin vaikea uskoa, että olisit kokenut syntien anteeksi annon ja uudestisyntynyt ja sen jälkeen hyljännyt Jeesuksen.
Jotkut toki nauttii olla homoseksuaaleja, mutta myös osalle se on vankila, josta ei näy ulospääsyä.
Mitä mieltä olet siitä, että homoseksuaaleille järjestettään näitä eheytymisleirejä, kokouksia ja päiviä?
"Elän rekisteröidyssä parisuhteessa."
Oliko se sinun toivosi täyttymys? Oliko tämä suhde vastaus siihen mitä etsit? Onko sinulla nyt kokonainen sydän? Tekikö se sinut onnelliseksi ja oletko vieläkin onnellinen?
http://www.youtube.com/watch?v=b-S32nR8S34&feature=relatedaselon kirjoitti:
Olit siis saanut syntisi anteeksi, antanut koko elämäsi Jeesukselle Kristukselle ja kokenut uudestisyntymisen?
Kunnes himo heräsi samaa sukupuolta kohtaan ja luovuit Jeesuksesta, tämän miehen tähden?
Jonka jälkeen rupesit etsimään selityksiä mitkä kumoaisivat Jumalan olemassa olon, jotta et kokisi siitä asiasta syyllisyyttä?
Vai olitko enemmänkin vain tutkimusmatkailia joka ei koskaan tuntenut Jumalan suurta rakkautta?
Kysyn vain koska on homoseksuaaleja jotka, ei ole itse kyenneet homoseksuaalisuudelleen mitään. mutta ovat huutaneet Herraa avukseen, he ovat vapautuneet ja uudestisyntyneet. ja nyt kulkevat Jumalan osoittamaa tietä, vaimoineen ja omien lapsiensa kanssa.
Ja jotenkin vaikea uskoa, että olisit kokenut syntien anteeksi annon ja uudestisyntynyt ja sen jälkeen hyljännyt Jeesuksen.
Jotkut toki nauttii olla homoseksuaaleja, mutta myös osalle se on vankila, josta ei näy ulospääsyä.
Mitä mieltä olet siitä, että homoseksuaaleille järjestettään näitä eheytymisleirejä, kokouksia ja päiviä?
"Elän rekisteröidyssä parisuhteessa."
Oliko se sinun toivosi täyttymys? Oliko tämä suhde vastaus siihen mitä etsit? Onko sinulla nyt kokonainen sydän? Tekikö se sinut onnelliseksi ja oletko vieläkin onnellinen?
http://www.youtube.com/watch?v=b-S32nR8S34&feature=related"Olit siis saanut syntisi anteeksi..."
Hei aloitetaanpa alusta ilman mitään ennakko-oletuksia.
Ihmetys ja suoranainen kauhu omaa seksuaalisuuttani kohtaan oli herännyt suunnilleen samoihin aikoihin kun perheemme tuli Lähi-Idästä jossa isäni oli ollut töissä muutaman vuoden. Viimeksi olimme asuneet Jerusalemissa.
Minua oli jo Israelissa ihmetyttänyt se,miksi kavereiden naisjutut ja -kuvitelmat eivät sytyttäneet mitenkään erityisesti. Suomeen tultua suuntaus vain vahvistui. Koska elin uskovaisessa perheessä, olin kokenut Pyhällä Hengellä täyttymisen, kielilläpuhumisen ja monia muita "pakollisia" asioita, olin myös hyvin selvillä siitä, mihin kategoriaan tuntemani asiat sijoittuivat. Vaikka aikuiset puhuivatkin niistä kuiskaten, en ollut jäänyt vaille informaatiota.
Rukoilin. En koko elämäni aikana ollut rukoillut niin paljon kuin tuolloin. Tiedäthän, millaisessa asemassa 14-15-vuotiaan mielessä seksuaalisuus on? Joskus tuntuu että mitään muuta ei ajatuksiin mahdu. Mutta asia oli jo selvä, tytöt eivät kiinnostaneet minua lainkaan. Puhuin asiasta joillekin hyville ystävilleni. Puolestani rukoiltiin oikein urakalla. Muutaman kerran - vanhemmilta salaa - rukoiltiin läpi yön vuorotellen. Välillä rukous oli kovaäänistä kuin kivien rapina peltikatolla, välillä hiljaista kuin kesätuuli koivikossa. Rukoilimme uskossa, aivan kun jo sen saaneena mitä vasta hartaasti Taivaan Isältä pyysimme.
Jatkuu...exhellari86 kirjoitti:
"Olit siis saanut syntisi anteeksi..."
Hei aloitetaanpa alusta ilman mitään ennakko-oletuksia.
Ihmetys ja suoranainen kauhu omaa seksuaalisuuttani kohtaan oli herännyt suunnilleen samoihin aikoihin kun perheemme tuli Lähi-Idästä jossa isäni oli ollut töissä muutaman vuoden. Viimeksi olimme asuneet Jerusalemissa.
Minua oli jo Israelissa ihmetyttänyt se,miksi kavereiden naisjutut ja -kuvitelmat eivät sytyttäneet mitenkään erityisesti. Suomeen tultua suuntaus vain vahvistui. Koska elin uskovaisessa perheessä, olin kokenut Pyhällä Hengellä täyttymisen, kielilläpuhumisen ja monia muita "pakollisia" asioita, olin myös hyvin selvillä siitä, mihin kategoriaan tuntemani asiat sijoittuivat. Vaikka aikuiset puhuivatkin niistä kuiskaten, en ollut jäänyt vaille informaatiota.
Rukoilin. En koko elämäni aikana ollut rukoillut niin paljon kuin tuolloin. Tiedäthän, millaisessa asemassa 14-15-vuotiaan mielessä seksuaalisuus on? Joskus tuntuu että mitään muuta ei ajatuksiin mahdu. Mutta asia oli jo selvä, tytöt eivät kiinnostaneet minua lainkaan. Puhuin asiasta joillekin hyville ystävilleni. Puolestani rukoiltiin oikein urakalla. Muutaman kerran - vanhemmilta salaa - rukoiltiin läpi yön vuorotellen. Välillä rukous oli kovaäänistä kuin kivien rapina peltikatolla, välillä hiljaista kuin kesätuuli koivikossa. Rukoilimme uskossa, aivan kun jo sen saaneena mitä vasta hartaasti Taivaan Isältä pyysimme.
Jatkuu...En suinkaan selvinnyt lankeemuksitta; rippileirillä (kävin sellaisenkin vaikka en kulunut enkä edelleenkään kuulu kirkkoon) viettelin erään lestadiolaispojan, jonka näin katselevan itseäni selvästi kiinnostuneena, ja josta sittemmin – huomattavsti myöhemmin - on tullut poikaystäväni ja kumppanini.
Kaikki tämä paine sai aikaan sen, että minun oli tutkittava tarkemmin uskoni ja ajatteluni perusteita. Eräänlaisena lähtölaukauksena oli uskovan isäni kerran sanoma asia: hänen mukaansa kristillinen usko on niin hieno ja arvokas asia, että se kestää kaiken rehdin ja tasapuolisen tarkastelun. Tätä ohjetta noudatin. Kävin keskusteluja niin uskovien kuin erilaisten filosofienkin kanssa. Kävin eri seurakuntien ja uskonsuuntien tilaisuuksissa, tein kysymyksiä, mietin ja pohdin. Oikeastaan halusin löytää varmuuden sille, että uskoni on oikealla perustalla.
Helluntailiikkeessä minua häiritsivät eräät ilmiöt, jotka mielestäni kertoivat eräänlaisesta älyllisestä epärehellisyydestä. Kielilläpuhuminen, jota olin itsekin saanut maistaa, oli ja on edelleenkin käsitykseni mukaan pääasiassa teeskentelyä. Muistan eräänkin tilaisuuden, jossa eräs mamma hurmiossaan lasketteli juttua tulemaan niin että sylki roiskui. Hieman huvittuneena ihmettelin, kuuluvatko taivaalliseen kieleen myös nuo Ruotsin kaupunkien nimet joita oli hänen puheensa seassa.
Kun tein kysymyksiä, minun uskoani alettiin epäillä. ”Uskova ei tee tuollaisia kysymyksiä, hän vain uskoo, mitä sanotaan”, oli vakiovastaus. Kun kummastelin, mistä Kain löysi vaimonsa, miten Jumala ei tiennyt ennen ihmisen luomista, että hänen luomansa ihminen tulee lankeamaan ja miten kammottavat seuraukset olisivat olleet sillä kun aurinko pysäytettiin taivaalle (maapallo pysähtyisi ja kaikki irtonainen jatkaisi fysiikan lakien mukaan matkaansa ja kaikki elollinen kuolisi mannerlaattojen liikkeen takia), minulle naurettiin ja kehotettiin vain uskomaan. Samanlaista oli muissakin uskonyhteisöissä.
Jatkuu...- exhellari ei kirj.
exhellari86 kirjoitti:
En suinkaan selvinnyt lankeemuksitta; rippileirillä (kävin sellaisenkin vaikka en kulunut enkä edelleenkään kuulu kirkkoon) viettelin erään lestadiolaispojan, jonka näin katselevan itseäni selvästi kiinnostuneena, ja josta sittemmin – huomattavsti myöhemmin - on tullut poikaystäväni ja kumppanini.
Kaikki tämä paine sai aikaan sen, että minun oli tutkittava tarkemmin uskoni ja ajatteluni perusteita. Eräänlaisena lähtölaukauksena oli uskovan isäni kerran sanoma asia: hänen mukaansa kristillinen usko on niin hieno ja arvokas asia, että se kestää kaiken rehdin ja tasapuolisen tarkastelun. Tätä ohjetta noudatin. Kävin keskusteluja niin uskovien kuin erilaisten filosofienkin kanssa. Kävin eri seurakuntien ja uskonsuuntien tilaisuuksissa, tein kysymyksiä, mietin ja pohdin. Oikeastaan halusin löytää varmuuden sille, että uskoni on oikealla perustalla.
Helluntailiikkeessä minua häiritsivät eräät ilmiöt, jotka mielestäni kertoivat eräänlaisesta älyllisestä epärehellisyydestä. Kielilläpuhuminen, jota olin itsekin saanut maistaa, oli ja on edelleenkin käsitykseni mukaan pääasiassa teeskentelyä. Muistan eräänkin tilaisuuden, jossa eräs mamma hurmiossaan lasketteli juttua tulemaan niin että sylki roiskui. Hieman huvittuneena ihmettelin, kuuluvatko taivaalliseen kieleen myös nuo Ruotsin kaupunkien nimet joita oli hänen puheensa seassa.
Kun tein kysymyksiä, minun uskoani alettiin epäillä. ”Uskova ei tee tuollaisia kysymyksiä, hän vain uskoo, mitä sanotaan”, oli vakiovastaus. Kun kummastelin, mistä Kain löysi vaimonsa, miten Jumala ei tiennyt ennen ihmisen luomista, että hänen luomansa ihminen tulee lankeamaan ja miten kammottavat seuraukset olisivat olleet sillä kun aurinko pysäytettiin taivaalle (maapallo pysähtyisi ja kaikki irtonainen jatkaisi fysiikan lakien mukaan matkaansa ja kaikki elollinen kuolisi mannerlaattojen liikkeen takia), minulle naurettiin ja kehotettiin vain uskomaan. Samanlaista oli muissakin uskonyhteisöissä.
Jatkuu...Oli pakko käydä kaikki alusta pitäen läpi. Tein mielessäni päätöksen, etten pitäisi mitään oletusarvoisesti totena, vaan laittaisin kaiken, myös uskonnollisen tiedon, samalle viivalle ja kävisin koko jutun uudelleen läpi ja arvioisin asioiden totuudellisuutta samoilla kriteereillä.
Jos tarkastellaan raamattua, siinä on osa selkeästi uskonnollista ainesta, jota voi arvioida vain uskonnollisilla perusteilla. Niiden totuudellisuutta ei voi arvioida tieteellisin kriteerein. Tällaisia ovat mm. Pyhän Hengen vaikutukset ihmisessä, kuten hengellinen herääminen, synnintunto, armon kokeminen ja sovituksen eläminen todeksi. Jos joku ihminen väittää kokeneensa näitä, niitä ei vain voi toinen ihminen sellaisenaan osoittaa oikeaksi tai vääräksi.
Tämän lisäksi Raamatussa on paljon sellaista kertomusaineistoa, josta on ollut pakko jäädä jotain jälkiä, jotain todisteita jotka osoittavat tarinat todeksi. Esimerkeiksi voidaan ottaa vaikkapa edellä mainitsemani auringon pysäyttäminen, vedenpaisumus ja maailman luominen. Nykyään tapahtuneiksi väitetyistä ilmiöistä voidaan tarkastella vaikkapa ihmeparantumisia. Sellaisia on tutkittukin, mm. tutkimuksessa ”Herra tekee ihmeitä ilman määrää”. Siinä on tutkittu 30 ihmeparantumiseksi väitettyä tapahtumaa. Tähän lienetkin tutustunut.
Tultuani vähitellen siihen päätelmään että jumalia ei ole ja että voin ilman rangaistuksen pelkoa nauttia kaikesta hyvästä, luvallisesta ja toisia vahingoittamattomasta mitä ympärilläni on, olen vapautunut turhista peloista. Rakastan puolisoani, olemme uskollisia toisillemme, yritämme elää hyvin ja oikein siksi koska se on oikein ja omantuntomme mukaista – ei siksi, että siitä tulisi muuta palkintoa kuin hyvä mieli ja tietoisuus siitä, että asiamme ovat kunnossa, tulevaisuus vielä paljolti edessä ja hyvät suhteet vanhempiimme ja ystäviimme. - exhellari ei kirjaut
exhellari ei kirj. kirjoitti:
Oli pakko käydä kaikki alusta pitäen läpi. Tein mielessäni päätöksen, etten pitäisi mitään oletusarvoisesti totena, vaan laittaisin kaiken, myös uskonnollisen tiedon, samalle viivalle ja kävisin koko jutun uudelleen läpi ja arvioisin asioiden totuudellisuutta samoilla kriteereillä.
Jos tarkastellaan raamattua, siinä on osa selkeästi uskonnollista ainesta, jota voi arvioida vain uskonnollisilla perusteilla. Niiden totuudellisuutta ei voi arvioida tieteellisin kriteerein. Tällaisia ovat mm. Pyhän Hengen vaikutukset ihmisessä, kuten hengellinen herääminen, synnintunto, armon kokeminen ja sovituksen eläminen todeksi. Jos joku ihminen väittää kokeneensa näitä, niitä ei vain voi toinen ihminen sellaisenaan osoittaa oikeaksi tai vääräksi.
Tämän lisäksi Raamatussa on paljon sellaista kertomusaineistoa, josta on ollut pakko jäädä jotain jälkiä, jotain todisteita jotka osoittavat tarinat todeksi. Esimerkeiksi voidaan ottaa vaikkapa edellä mainitsemani auringon pysäyttäminen, vedenpaisumus ja maailman luominen. Nykyään tapahtuneiksi väitetyistä ilmiöistä voidaan tarkastella vaikkapa ihmeparantumisia. Sellaisia on tutkittukin, mm. tutkimuksessa ”Herra tekee ihmeitä ilman määrää”. Siinä on tutkittu 30 ihmeparantumiseksi väitettyä tapahtumaa. Tähän lienetkin tutustunut.
Tultuani vähitellen siihen päätelmään että jumalia ei ole ja että voin ilman rangaistuksen pelkoa nauttia kaikesta hyvästä, luvallisesta ja toisia vahingoittamattomasta mitä ympärilläni on, olen vapautunut turhista peloista. Rakastan puolisoani, olemme uskollisia toisillemme, yritämme elää hyvin ja oikein siksi koska se on oikein ja omantuntomme mukaista – ei siksi, että siitä tulisi muuta palkintoa kuin hyvä mieli ja tietoisuus siitä, että asiamme ovat kunnossa, tulevaisuus vielä paljolti edessä ja hyvät suhteet vanhempiimme ja ystäviimme.Mitä oikeastaan muuta tarvitsen?
Kysyit, mitä ajattelen eheytyshoidoista. Mielestäni ne ovat henkistä väkivaltaa, mutta jos joku niihin omasta tahdostaan ja omantuntonsa vaatimuksesta osallistuu, se on hänen asiansa. Meitähän on joka junaan.
Tiedän olevan homoseksuaaleja, jotka ovat pakottaneet itsensä heteromuottiin ja elävät onnettomina heteroparisuhteessa, tehden usein myös puolisonsa onnettomaksi.
Sinusta on vaikea uskoa, että olin uskossa ja että olin saanut syntini anteeksi. Tuolloin oikeana pitämäni käsitemaailman mukaan olin juuri kaikkea tuota. Nyt, kun käsitteistööni ei kuulu syntiä sen uskonnollisessa merkityksessä, ajattelen tietysti toisin. Synti, jos sanaa välttämättä halutaan käyttää, on minulle epämoraalinen, väärä teko, jolla vahingoitetaan toista ihmistä, luontoa, yhteiskuntaa tai toimitaan muuten eettisesti kestämättömällä tavalla.
Varmaan löydät minun otsaani jonkun nimilapun. Ihmisviisautta? Omaa ymmärrystä? Jumalan hylkäämistä? Annoin hänelle elämästäni monta vuotta aikaa osoittamaan rakkauttaan ja olemassaoloaan. Tyhjää huutelin. Hän ei vastannut. exhellari ei kirjaut kirjoitti:
Mitä oikeastaan muuta tarvitsen?
Kysyit, mitä ajattelen eheytyshoidoista. Mielestäni ne ovat henkistä väkivaltaa, mutta jos joku niihin omasta tahdostaan ja omantuntonsa vaatimuksesta osallistuu, se on hänen asiansa. Meitähän on joka junaan.
Tiedän olevan homoseksuaaleja, jotka ovat pakottaneet itsensä heteromuottiin ja elävät onnettomina heteroparisuhteessa, tehden usein myös puolisonsa onnettomaksi.
Sinusta on vaikea uskoa, että olin uskossa ja että olin saanut syntini anteeksi. Tuolloin oikeana pitämäni käsitemaailman mukaan olin juuri kaikkea tuota. Nyt, kun käsitteistööni ei kuulu syntiä sen uskonnollisessa merkityksessä, ajattelen tietysti toisin. Synti, jos sanaa välttämättä halutaan käyttää, on minulle epämoraalinen, väärä teko, jolla vahingoitetaan toista ihmistä, luontoa, yhteiskuntaa tai toimitaan muuten eettisesti kestämättömällä tavalla.
Varmaan löydät minun otsaani jonkun nimilapun. Ihmisviisautta? Omaa ymmärrystä? Jumalan hylkäämistä? Annoin hänelle elämästäni monta vuotta aikaa osoittamaan rakkauttaan ja olemassaoloaan. Tyhjää huutelin. Hän ei vastannut."En suinkaan selvinnyt lankeemuksitta"
Jokainen uskova lankeaa jossain vaiheessa, siitä on vaan noustava ylös eikä jäätävä tuleen makaamaan.
"Oikeastaan halusin löytää varmuuden sille, että uskoni on oikealla perustalla."
Uskosi oli täysin oikealla perustalla mikäli se perustasi oli Kristus, Raamattu antaa meille sen varmuuden.
"Helluntailiikkeessä minua häiritsivät eräät ilmiöt"
Minuakin häiritsee monetkin asiat yksi esimerkki on välillä se kauhea älämölö, ettei edes kuule omia ajatuksiaan :D Mutta sitten taas mietin, ettei yksikään ihminen ole täydellinen, niin ei ole myöskään yksikään maanpäällinen seurakuntakaan. Se riittää, että Kristus on täydellinen.
"Kun tein kysymyksiä, minun uskoani alettiin epäillä."
Olen kokenut samaa, olen sellainen tutkija luonne, haluan jokaiselle pisteelle ja pilkulle selityksen,kaikki eivät tätä ymmärrä. Luulevat, että yritän kysymyksilläni kumota Raamattua.
Moni on myös sanonut, että mietin ihan liikaa, totta kai minä mietin jos otan nämä asiat tosissani.
On tämä myös ollut rankkaa kun on usein usko horjunut, mutta olen huomannut, että ennemmin tai myöhemmin se vastaus löytyy kyllä.
Kysymyksiä on kyllä riittänyt maan ja taivaan väliltä. Sinänsä en ihmettele, että muut uskovaiset on välillä vähän väsähtäneet kyselyihini :D
Silti pikkuhiljaa olen alkanut huomaamaan, että tämä tutkija luonne on siunaus, vaikka se joskus tuntuikin enemmän kiroukselta.
"minulle naurettiin ja kehotettiin vain uskomaan. Samanlaista oli muissakin uskonyhteisöissä. "
Höh, olisivat edes yrittäneet vastata.
"Tämän lisäksi Raamatussa on paljon sellaista kertomusaineistoa, josta on ollut pakko jäädä jotain jälkiä, jotain todisteita jotka osoittavat tarinat todeksi. Esimerkeiksi voidaan ottaa vaikkapa edellä mainitsemani auringon pysäyttäminen, vedenpaisumus ja maailman luominen."
Minä uskon, että niitä löytyisikin, jos se mahdollisuus voitaisiin hyväksyä, että nuo voisivat olla todellisia tapahtumia. Ehkä silloin niiden tutkimiseen käytettäisiin rahaakin enemmän. Nyt on vain pieniä ryhmiä jotka tutkii pienellä budjetilla.
Olen minä lukenut, että nooan arkki olisi löytynyt.
"http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/90904-nooan-arkki-loytyi-”999-prosenttisen-varmaa”"
"kiinalais-turkkilainen evankelisten tutkimusmatkailijoiden ryhmä"
Tämä vain riittää jo siihen, että heitä ei oteta vakavasti.
Ja mitä vedenpaisumukseen tulee, niin tästä oli uutisissa viime vuonna:
Titanic-arkeologi löysi todisteita Raamatun vedenpaisumuksen esikuvasta-
http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288523268377.html
Sitten on tietysti tuo kiistelty, puuttuva vuorokausi.
"Siinä on tutkittu 30 ihmeparantumiseksi väitettyä tapahtumaa. Tähän lienetkin tutustunut."
Nyt olen tutustunut :) Eipä tuolla niin väliä olen itse kokenut, niin yliluonnollisen ihmeparantumisen pienenä poikana, etten epäile yhtään etteikö niitä olisi.
Herra parantaa kenet parantaa ja se miksi ihmisiä paranee on, että siitä todistettaisiin ja vietäisiin kunniaa Herralle.
Olin todella kipeä. Puolestani rukoiltiin, Enkeli ilmestyi minulle. Se oli kattoon asti korkea, hohti kirkkaana, pitkä valkoinen kaapu, lyhyet hiukset, ääriviivat näin tarkasti, mutta kasvoja en kunnolla kun se oli niin kirkas. Sitten se katosi ja olin täysin terve.
"Sinusta on vaikea uskoa, että olin uskossa"
Ei oikeastaan enää kun kerroit vähän tarkemmin ja huomaan että sinussa on vieläkin jotain uskoa jäljellä, mutta se on piiloutunut syvälle.
"Varmaan löydät minun otsaani jonkun nimilapun"
Löisin otsaasi nimilapun jossa lukisi "Väsynyt taistelemaan"
Minulla on omat syntini, omat himoni jonka kanssa kamppailen ja olen kaatunut niin monesti ettei edes sormet riitä, mutta yhtä monesti olen myös noussut.
Pysy vahvana Kristuksessa jatka taistelua!
http://www.youtube.com/watch?v=KYzMrWqo1u4&feature=relatedexhellari ei kirjaut kirjoitti:
Mitä oikeastaan muuta tarvitsen?
Varmaan löydät minun otsaani jonkun nimilapun. Ihmisviisautta? Omaa ymmärrystä? Jumalan hylkäämistä? Annoin hänelle elämästäni monta vuotta aikaa osoittamaan rakkauttaan ja olemassaoloaan. Tyhjää huutelin. Hän ei vastannut.http://www.youtube.com/watch?v=-J55e25tAHk
Tässäkin kaunis kappale Exit:iltä, sinulle exhellari :)aselon kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=-J55e25tAHk
Tässäkin kaunis kappale Exit:iltä, sinulle exhellari :)"Pysy vahvana Kristuksessa jatka taistelua!"
Oikein erityisen lämmin kiitos sinulle, aselon. Olet ensimmäinen uskova pitkiin, pitkiin aikoihin, joka edes yrittää omien ennakkoluulojensa ohi ymmärtää mitä oikeastaan sanon.
Totean vielä, etten suinkaan ole hylännyt Jumalaa tai valinnut ateismia. Tarkoitan siis, että kyseessä ei ole tietoinen päätös tyylillä "hei tänäänpä kokeilen miltä tuntuu olla homo ateisti". Tosiasiat - tai seikat jotka sellaisiksi tulkitsen - ovat ajaneet minut tähän tilanteeseen. Olen laajalti kiertänyt kiusaamassa uskovaisia löytääkseni jonkun, joka voisi uskottavasti (en tarkoita tässä uskonnollista uskoa) kumota argumenttini. Jos sellainen löytyy, alan välittösti ja peittelemättömän opportunistisesti seuraamaan uutta, kirkaampaa valoa.
Se tuskin tulee onnistumaankaan. (Tässä sinun kuuluisi sanoa: "Jumalalle on kaikkim mahdollista". Saa nähdä.) Tieto-nimisen Pandoran lippaan avaaminen merkitsee sellaisten tietojen vastaanottamista ja tiedon tasa-arvoisuuden hyväksymistä, että siltä tieltä harva palaa. Ymmärrän nyt entistä paremmin, miksi tuon lippaan avaamisesta niin paljon varoiteltiin helluntaiseurakunnassa. Mutta kuitenkin olen onnellinen että tein niin; tulevaisuudesta en tiedä.
Pari sanaa tuosta viittaamastasi, vedenpaisumusta koskevasta uutisesta. Siinä viitataan Mustanmeen alueella tapahtuneeseen PAIKALLISEEN tulvaan, ei sellaiseen joka peitti "korkeimmatkin vuorenhuiput".
Jos kohtaan kuolemani tietoisena lähestyvästä lopusta, saatan olla enemmän peloissani kuin sinä; minulla ei ole tulevaan elämään liittyvää - kuten oletan - valheellista lohdutusta. Nyt on kuitenkin melkein mahdotonta kuvitella tuota tilannetta. Eräs uskova ystäväni käytti juuri tätä pelko-argumenttia yrittäessään käännyttää minua. Mutta pelkokaan ei mielestäni ole mikään peruste, koska se tai sen puuttuminen ei millään tavalla liity kuolemanjälkeisen elämän olemassaolon tai olemattomuuden arviointiin.
Siihen, mitä kerroit omasta parantumiskokemuksestasi, pätee sama jonka sanoin jo aiemmin: en ole mikään kiistämään sitä mitä kerrot kokeneesi. Siihen, mistä se tapahtuma sitten johtuu ja juontuu, on monia selitysmalleja, mutten halua esittää niitä. Ei vain jotenkin tunnu oikealle puhua niistä tässä ja nyt.
Eilinen on mennyt, huomisesta en vielä tiedä, tänään elän ja rakastan.
- asdx8
'''--vain armosta me pelastumme emme mistään teioista. ''
''Ihmiset jotka ei koskaan vaivautuneet ottamaan selvää Luojastaan.''
- Eli ymmärsinkö nyt oikein? Oletetaan, että Pera on elänyt suhteellisen nuhteettoman ja hyvän elämän. (lapset, vaimo, harrastukset, työpaikka, koulutus...) Pera ei ole kuitenkaan uskonut jumalaan ja joutuu täten ikuiseen kadotukseen.
Sitten on Pasi, joka on koko elämänsä ollut harras kristitty. Elämä on kuitenkin ollut vaikeaa Pasille ja hän on ajautunut huonolle polulle. Jossain vaiheessa Pasilla vaan napsahtaa pään sisällä ja hän tappaa kiduttaen vaimonsa ja lapsensa. Pasin usko pysyy ja hän on yhteydessä jumalan kanssa. Pasi kuoleekin vanhurskaana kristittynä ja pääsee taivaaseen.. Seems legit!- Rapanhapakko
Otetaan esimerkiksi iäkkäät vanhempani. Varmaan hyvin tyypillisiä suomalaisia siinä suhteessa, että vaikka eivät ole ateisteja, uskonasiat eivät ole koskaan niin kiinnostaneet. Ei varsinkaan mikään fundamentalismi ja lahkolaisuutta ovat aina pitäneet huvittavana. Heillä on hyvin epämääräiset tiedot uskonnon alalta. Isä esimerkiksi ei tiennyt katolisuuden ja luterilaisuuden eroa. Äitini sanoi, että muslimitkin ovat kristittyjä, ilmeisesti "kristitty" tarkoittaa hänelle yleensä uskomista.
He ovat yli 80-vuotiaita. Heidän persoonallisuustyypillään ei ole hitusvinkuklan vertaa mahdollisuutta, että kiinnostuisivat uskonasioista, varsinkaan uskovaisten usein vaatimalla vielä siihen ihan varmasti oikeaan jeesususkoon tulemisesta. Heitä ei kiinnosta, ja käännyttäjähihhulia vain ihmettelisivät.
Nyt sitten "tosiuskovaisen" mukaan vanhempani joutuvat Helevettiin! Vaikka ei ole millään lailla mahdollisuuksienkaan rajoissa, että olisivat koskaan saati nyt uskoon hurahtaneet.
Minulle taas "Uskoon tulo" vaatisi lobotomiaa, yelistiedon unohtamista ja tämän vähäisenkin moraakintajun amputointia.
Eikö uskovainen käsitä oppinsa ilkeyttä? Eikö hän muka itse tajua haluavansa ilman kunnon perusteita sairasta maailmankuvaa johon kuuluu, että mm. minun vanhempiani (ja paljon paljon muuta väkeä) jotka eivät persoonallisuustyypiltään VOI siihen uskoon hurahtaa, kidutetaan ikuisesti? Miltä uskovaisesta tuntuu olla niin paha? Pyytäköön heti anteeksi, joo. Jumala tutkii ihmisten sydämet. Ihminen voi suullaan puhua toista ja sydämessään ajatella toista, mutta Jumalaa ei pysty huijaamaan.
Jätetään tuomiovalta Jumalalle.
Tämä siis vastaus sinulle asdx8
"- Eli ymmärsinkö nyt oikein?"- Erfert
" aseton "
Olet hyvä kopiomaan toisen ajatuksia, siitä huolimatta se on juuri näin, jumalaa ei voi huijata. - Erkki Marjamaa
Erfert kirjoitti:
" aseton "
Olet hyvä kopiomaan toisen ajatuksia, siitä huolimatta se on juuri näin, jumalaa ei voi huijata.Ei ihminen mihinkään Helvettiin joudu koskaan, vaikka olisi kuinka syntinen.
Hän saa ikuisen kuoleman, ei jumala mikään sadisti ole, että alkaisi kouleman jälkeen ihmistä Helvetin tulella kiduttamaan, se on suurinta soopaa mitä voi olla, kun puhutaan syntisen kohtalosta.
Helvetti oli aikoinaan kaatopaikka, siitä nämä jutut juontunut näihin päiviin. - Rapanhapakko
"Jätetään tuomiovalta Jumalalle"
Onpas "jalosti" sanottu.
Silti uskot siihen Jumalaan ja Helevettiin.
Miksi sinä niin pahaa systeemiä haluat?
Minkä tyydytyksen saat noin rumista kuvitelmista?. - 234rtg
Erkki Marjamaa kirjoitti:
Ei ihminen mihinkään Helvettiin joudu koskaan, vaikka olisi kuinka syntinen.
Hän saa ikuisen kuoleman, ei jumala mikään sadisti ole, että alkaisi kouleman jälkeen ihmistä Helvetin tulella kiduttamaan, se on suurinta soopaa mitä voi olla, kun puhutaan syntisen kohtalosta.
Helvetti oli aikoinaan kaatopaikka, siitä nämä jutut juontunut näihin päiviin.Ihminen ei ole syntinen. Synti on keinotekoinen massojenhallintakäsite, jolla ei ole mitään merkitystä muille kuin niille, jotka käsitteeseen uskovat.
Tämä on hieno kysymys, koska se pakottaa uskovan perustelemaan miksi tietoisen ja tuntevan olennon ikuinen ja ääretön kidutus on millään tavoin moraalisesti hyväksyttävää (samalla osoittaen minkälainen sosiopaatti uskova on). Totta kai uskova voi osoittaa, että hänellä on oikeasti jonkinlainen moraalitaju ja kieltää sadistisen H*lvetin olemassaolo. Mielestäni meidän ateistien tulisi kannustaa uskovia liikkumaan pois päin sadistisen H*lvetin ajatuksesta ja ehkä kohti jotain inhimillisempää.
Aselon tosin näyttää olevan menetetty tai jopa kadotettu tapaus. Hänelle 'might makes right', eli vahvin määrää mikä on oikein ja mikä ei. Eli aseella uhaten hänet saisi hyväksymään ties mitä kauheuksia.Aselon on nuori, vasta uskoon tullut poikanen, joka on löytänyt merkityksen elämälleen. Hänen tarinansa osoittaa, että hänellä on kykyä vaihtaa näkökulmaa elämäänsä. Antaa hänen toitottaa, se tekee hänelle hyvää, arvelisin. Sitten kun todellisuus taas iskee reiän kuvitteelliseen todellisuuteen,än saattaa huomata, että eihän meillä ihmisillä ole kuin toisemme. Ja täällähän me taas olemme :)
- Bertodes
http://www.youtube.com/watch?v=uZmDL_PzvdY
Tästä biisistä löytyy yhtä paljon totuutta kuin muistakin. Jumalahan loi pahan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5872286Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4101832Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H221660Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641438JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191256- 571164
- 1221154
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16908Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka13888Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66833