Eli rakastan poikaystävääni yli kaiken. Selvinpäin hän on unelmieni mies; rehellinen, huomaavainen, rakastettava, mukava, hauska, puoleensavetävä jne chamikas.
Ongelma on se, että poikaystäväni sekoilee säännöllisesti noin kerran kuussa alkoholin ryynien sekoituksella, mikä muuttaa hänen persoonansa aivan täysin. Eli ns. ryynikäänit, jonka takia olemme eronneet jokaikinen kerta.
Poikaystävällä ei ole muistikuvia sekoiluputkien ajalta, jotka kestävät 3-5 päivää. Tällöin hänen puheensa on kuin humalaisen, sammaltaa, hän kävelee seiniä päin ja unohtelee asioita. Vie tavaroita esim vessaan ja tekee kaikkea ihan päätöntä. Sotkee talon kuin hurrikaanin jäljille hoiperrellen ja ääni on narinaa sekä puheesta ei saa selvää. Häneen ei saa mitään puhe kontaktia, sekä hän nukahtelee kesken lauseen ja on ilkeä, ahne, varastelee aina minulta ja kaupasta luullen ettei kukaan huomaa sekä on idiootti tajuamatta sitä itse.
Selvinpäin poikaystäväni on siis ihan eri ihminen ja ylläoleva on kuvaus, miten ryyni alkoholi yhdistelmä vaikuttaa ihmisissä ulkopuolisten näkökulmassa. (lue: saa aikaan jokaisessa ihmisessä, ei siis riipu henkilöstä itsestään)
Olen ottanut hänet takaisin sekoilujen jälkeen, kun hän on taas oma itsensä ja pahoittelee käytöstään. Ongelma on se, etten jaksa tätä enää. Olen aivan loppu ja kertonut sen poikaystävälleni. Hän lupaa aina olla sekoilematta, mutta totuus on eri, häneltä lähtee aina vahingossa nämä lääkkeet käsistä (mikä on yleistä lähes jokaisella ryynien ja alkoholin käyttävillä).
Olen aivan umpikujassa. Joko jatkan samaa rataa loistavaa suhdetta, aina välillä kärsien sekoiluista. tai sitten eroan elämäni miehestä jotta piina loppuu mutta ikävä jää..
Haluan siis seurustella hänen kanssaan mutta en voi sietää hänen sekoilujaksojaan, jolloin hän on oikeasti lääke alkoholi käytön takia 5-vuotiaan uhmaikäisen idiootin tasolla tuhoten kaiken ja useimmat ihmissuhteensakin.
Helppoa olisi, jos en itse muistaisi hänen sekoilujaksojaan, mitä hän ei muista, mutta valitettavasti vain minä elän sen helvetin ajan suhteessamme.
Hoitoon hän ei ole menossa, eli mistään lääkeriippuvuudesta ei ole kyse. Vaan siitä, että aina jos ottaa yhden ryynin, niin homma lähtee kädestä ja tietämättään hän on syönyt 10-50 ryyniä alkoholia.
Vinkkejä miten toimia tässä tilanteessa, jotta suhde säilyisi mutta sekoilu loppuisi? Vai pitääkö minun vain tyytyä siihen, että mahtavan mukana tulee aina ajoittain helvetillinen kääntöpuoli?
Olen jo uhannut lopullisella erolla ja eronnut aina sekoilujen jälkeen hänestä, mutta palatessa aina ajoittain sekoilut jatkuvat.
poikaystävän 2 eri puolta
15
356
Vastaukset
- sdgagasdgasdg
"Elämäni mies"?!?!?! Buahahahaha.
- ongelma pahempi
Seurustelet sekakäyttäjän(?) kanssa, joka tappaa pian itsensä lääkkeillä viinalla? En usko että kannattaa seurustella. Miehen tai pojan pitää hakea apua ongelmaansa nyt, jos ei omin avuin selviä eroon aineista. 3-5 päivää sekaisin on todella pitkä aika... Eikä normaalia mitenkään. Mikään hyvä puoli ei vie huonoja puolia tippaakaan pois.
Pitäisi pojan vanhempien sisarusten herätä (oletko puhunut heille) tai kunnallisen avun piiriin. Hän voi kuolla aineisiin nopeasti ja nuorena, piankin. Se voi vaikuttaa harmittomalta, mutta ei ole sitä, jos lääkkeillä tarkoitetaan sellaisia mitkä eivät kuulu hänen lääkitykseensä. Ja alkoholi päälle, ollaan vaarallisilla vesillä.
Oletko turvassa kun hän on sekaisin? Jos jatkat samaa suhdetta samalla tavalla, hyväksyt ikäänkuin miehen sekoilun jatkamisen. Hänelle pitää puhua vakavasti. Mihin tuskaan hän lääkitsee itseään? Onko liikaa vaatimuksia arjessa, voiko niitä vähentää? Onko hänellä huolia? Kuka (tai ketkä) välittää hänelle lääkkeitä? Onko hän huumepiireissä? Eikö terapeutti sen sijaan toimisi ja lääkärin lääke.
Lääkkeissä pienikin yliannos voi olla kohtalokas ja jos viina on vielä mukana.- lisään...
Kerran kuussa se on myös ongelma ja se on vaarallista touhua.
- kiltti mies.
Miksi naiset seurustelee sekopäiden kanssa? Onko se niin jännää et pakko uudestaan mennä yhteen tuolaisen juopon kanssa joka ei osaa edes käyttäytyä.
- Jätä riippuvainen
Poikaystäväsi ei muutu.Sen sijaan, vuosien edetessä, humalatilat yleistyvät jokaviikkoisiksi ja pitkittävät 3sta pvästä viikon mittaisiksi. Ja prosessi jjatkuu ja yhä pahenee vuosikymmenten edtessä. Hän on riippuvuusluonne, jonka ongelma pahenee mitä vanhemmaksi hän tulee. Et voi omalla käytökselläsi tai omilla puheillasi mitenkään muuttaa häntä. Selvinpäin nämä ovatkin kilttejä ja ihania, mutta se ei auta, sillä riippuvuus on riippuvuus. Vuosikymmenten edetessä kiltin miehen persoona muuttuu, riippuvuuden ja yhä pahenevan päihdekäytön vuoksi niin, että kilttiä miestä ei enää ole, on vain narsistinen alkoholisti, joka käyttää sinua hyväkksi juomisensa ylläpitäjänä. Lue www.al-anon.fi
Neuvot? Jätä tuo poikaystävä, sillä hänen kanssaan et voi rakentaa hyvää tulevaisuutta, et tehdä lapsia (hänestä ei koskaan ole vastuulliseksi isäksi) ja olisit itse onneton kaikki vuodet, jotka hänen kanssaan viettäisit.- kiltti mies.
Mun persoona ei muutu jos juon alkoholia. Olen rauhallinen ja osaan käyttäytyä eikä mua tarvii hävetä eikä muisti pätki. Mutta en mä vedä mitään sikä kännejä enkä sekoile, tiedostan oman tilani. Mut ihmiset on erilaisia ja joillekkin ei vaan alkoholi sovi ollenkaan.
- Dino Rex
Mikset samantien ota jätkää, joka hyppää joka perjantai kolmannesta kerroksesta voltilla alas? Se ois paljon vähemmän kivuliasta, koska hyppy kestää vaan muutaman sekunnin, kun taas poikaystäväsi sekoilu monta päivää. Ja kun luita menee katki, poikaystäväs vois hakea saikkua. Siitä ei saa saikkua, kun sekakäyttö viel elämänhalun ja motivaation.
- ...
Äitini on entinen sekä käyttäjä, aina "kierroksen" n 3-7päuvän jälkeen oltiin sairaalassa pari viikkoa,tarkastelussa.. Voin sanoa että pitkällä tähtäimellä tuo on hyvin kuluttavaa, oma lapsuuteni meni pilalle, murehtien äidistäni Se aika oli minulle myös helvetillistä, mieleen painuvin tapahtuma oli kun olin n 10v äiti pyöri alasti lattialla ja hoki että haluaa tappaa itsensä, minä jouduin seisomaan veitsilaatikon edessä ettei äiti vedä kurkkua auki kun isä piti äidistä kiinni.. Sitten soitettiin taas ambulanssi ja äiti kuljetettiin sairaalaan. Parin vuoden päästä hän tajusi ongelmansa ja suostui hoitoon, luojan kiitos
- 10+11
Ryynikännit eli bentsoja ja viinaa ja tiedoton tila. Tuo on se tila, missä monet tapot tehdään. Ryynikännejä harrastaneet ovat kertoneet myöhemmin elämässä, raitistuttuaan, että selviämisvaiheessa pahinta oli se hetki, kun pelkäsi mitä on tehnyt; itseään ei ilmiselvästi ollut sillä kertaa tappanut mutta oliko jonkun muun.
Vankiloista löytyy paljon ryynikännejä harrastavia ihmisiä.
Toivotaan, että sinun ihana miehesi tappaa vain itsensä ellei lopeta noita "sekoiluja". Kutsut niitä, muuten, aika viattomalla nimellä, "sekoilua". Ei ole kyse sekoilusta, sekoilua on kun pikkuhiprakassa soittaa vanhalle heilalleen. Tuo on päihderiippuvuutta, johon liittyy rikollisuutta ja totaalista välinpitämättömyyttä muista ihmisistä ja yhteiskunnan säännöistä.
Jos oma tyttäresi seurustelisi tuollaisen miehen kanssa niin millaisen ohjeen antaisit hänelle? - 5+15
Maailmassa on muitakin rehellisiä, rakastavia, mukavia, hauskoja, puoleensavetäviä charmikkaita miehiä, jotka eivät edes koe tarvetta vetää nuppia sekaisin lääkkeillä ja viinalla. Kuvitteletko tosiaan että tuollainen mies olisi hyvä ja turvallinen vaihtoehto esim. perheen perustamiseen? Miehen on mentävä vieroitukseen ja vieroituksen mahdollisuudet ovat melko pienet, koska se vaatii niin paljon itsekuria ja miehen on haluttava muutosta itse.
Mieti nyt vähän itsekin. - kannataa lopetaa
Sun pitää vaatia että mies ryhtyy toimenpiteisiin lopettaakseen päihteidenkäytön.
Jos se vaatii hoitoa, hänen on hankittava hoitoa kuinka päästä eroon lopullisesti päihteistä.
Älä jätä miestä siksi että hän sekoili,
jätä mies vasta jos olet kertonut hänelle mikä on tilanne ja hän ei lopeta päihteiden käyttöä. Lopettaminen ja raitistuminen on ihan eri asia, kuin olla hetken aikaa sekoilematta suunnitellen silti samalla seuraavaa ryynikänniä.
Ei oo sun velvollisuus kärsiä rinnalla tuollaisesta ongelmasta. Lisäksi kannattaa järjestää siten, että jos yrityksistä huolimatta mies retkahtaa,et joudu asumaan hänen kanssa. Näin et kärsi ja voit tukea häntä kun hän yrittää raitistua, sun ei tarvi pelätä milloin retkahdus tapahtuu. Sano että yhteenmuutto ja yhtienen tulevaisuus on edessä vasta sitten, kun päihdeongelmaan on jokin pysyvä ratkaisu. Ja sen etsii mies itselleen. Voit myös itse kysyä vaikapa a-klinikalta neuvoja tämänhetkiseen tilanteeseen.- kannataa lopetaa
Niin ja lopeta eron käyttö rankaisuna, vain palataksesi takaisin.
Sun pitää tehdä kuten itsellesi on hyväksi, eikä opettaa miestä käyttäytymään eron avulla. Ala ajattelemaan sinäkin tuota kokonaisuutta hieman laajemmin, kuin vain sitä edellisintä ja seuraavinta kännivaihetta.
- eronnk
jep eipä tuossa keskustelut auta. Et voi tehdä mitään mikä muuttaisi miestä. Joko hyväksyt asian ja jäät tai et hyväksy ja lähdet. Valinta on sinun. Tuolla että eroat ja annat anteeksi, mahdollistat ja hyväksyt miehen päihteidenkäytön.
Tosiaan miehen tilanne menee oikeasti vain pahempaan vuosien myötä. Luonne muuttuu sillä aineet vaikuttavat aivokemiaan.
Jos et kykene eroamaan, mitä kyllä lämpimästi suosittelen, niin mene tosiaan tuonne al anoniin. - ssici
Ongelma on siis, että olet itse riippuvainen hänestä etkä siksi tunne voivasi suhdetta, vaikka kuka tahansa järkevä ihminen lopettaisi suhteen eikä olisi henkilön kanssa enää missään tekemisissä.
Pelkästään liiallinen alkoholinkäyttö on syy lopettaa suhde, ei tarvita enää mitään "ryynejä". Lempinimen käytöstä tulee vaikutelma, että jollain tasolla hyväksyt päihdemaailman, kun käytät samaa lempparia kuin käyttäjät itse. Vähän sama kun hakkaavan miehen vaimo puhuisi, että mies vähän kouluttaa häntä. Oletko päihdeongelmaisesta perheestä tai lapsesta saakka nähnyt naapurustossa näitä sekoilevia ihmisiä? Silloin eron tekeminen siihen elämänmalliin voi olla vaikeampaa, jos se on mielessäsi normalisoitunut. Älä mieti niin paljon poikaystävääsi, mieti itseäsi ja omaa historiaasi, mikä saa sut pitämään häntä niin ihmeellisenä ihmisenä, ettet muka voi häntä jättää? Oletko ollut tärkeä vanhemmillesi? - wtw34tw34
Riippuvuus menee suhteen edelle. Sinulla on oikeus kunnolliseen suhteeseen ja valitettavasti alkoholi riippuvuus on este suhteelle. Jos mies ei tunnista ongelmaansa on aika heikot näkymät. En tiedä minkäikäinen olet ja haetko loppuelämän suhdetta, mutta tuskin tuollaista miestä haluat oikeasti esim. lastesi isäksi.Mieti haluatko oikeasti tuhlata aikaasi. Alkoholi ja lääkkeet tuhoaa aivot ja jossain vaiheessa myös väkivalta voi astua kuvioon. Jos mies sinut oikeasti haluaisi hän ei tekisi tuota sinulle. Ja sinunkaan ei kannata tehdä tuota itsellesi vaan kunnioittaa itseäsi ja etsiä hyvää elämää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791