Essitalopram actavisia on nyt syöty pari päivää, vaihdettiin sepramista kun sain siitä tosi pahaa unettomuutta ja sietämättömiä painajaisia. Essitalopraamin kanssa voin nukkua, mutta olen saanut muita inhottavia sivuoireita; sekoamisen pelkoa, derealisaatiota ja akatisiaa. Kahden ensimmäisen luulisi menevän ohi kun lääkkeeseen tottuu mutta entä akatisia, kun sille suositellaan lääkkeen lopetusta tai annostuksen vähentämistä. Annos on minulla 5 mg ja pitäisi vielä nostaa kymmeneen, ja olettaisin että silloin akatisia vain pahenee. (Olen siis levoton, jalkoihin koskee ja varsinkin illalla niitä on pakko liikutella, palelee yms. )
Meneekö akatisiakin ohi kun lääkkeeseen tottuu? Pitäisikö minun syödä 5 mg pitempään kuin viikko ja katsoa mitä tapahtuu?
essitalopraami aiheuttaa akatisiaa, voiko jatkaa?
16
2918
Vastaukset
- ola20
Ota yhteyttä hoitavaan lääkäriin. Ei ole mitään järkeä syödä lääkettä, joka haittaa enemmän kuin auttaa.
- helpmeeeeee
Minulla ei ole hoitavaa lääkäriä, lääkkeet on määrännyt terveyskeskuslääkäri jolle en nyt enää kehtaa soittaa kun lääke on jo kertaalleen vaihdettu.
Kaikki ssri:thän lähes aina ensin huonontaa oloa ennen kuin alkavat auttaa, kiinnostaisi vaan voiko tällainen sivuvaikutus mennä ohi lääkkeeseen tottuessa?- To the rescue!
Ehdottamasti lopeta moinen lääkekäyttö ennen kuin aiheutat itsellesi pysyviä vammoja, sanoo terveyskeskuslääkärisi sinulle mitä tahansa. SSRI:t aiheuttavat aina terveydentilan huononemista ajan kuluessa, sanoo sinulle vastaan tässä asiassa kuka tahansa lääkäri, hoitaja, psykiatri, psykologi, maisteri, presidentti, toinen SSRI-käyttäjä tai paavi.
"inhottavia sivuoireita; sekoamisen pelkoa, derealisaatiota ja akatisiaa."
Kysy itseltäsi ja ole itsellesi rehellinen. Ovatko listaamasi haittavaikutkset todella käytön väärti? Muista, että tässä on vasta osa ongelmista, joita SSRI-käyttö sinulle tulee tai saattaa tulla aiheuttamaan. Joka tapauksessa otat merkittäviä riskejä joko tiedostaen ne tai tiedostamattasi. Lääkärisi ei sinua näistä varoita, joten sinun on itse suojeltava itseäsi! Osa oireista saattaa poistua, mutta uutta tulee tilalle. Tässä muutama erittäin yleinen haittavaikutus: pysyvä seksuaalinen kyvyttömyys, tunteettomuus (tätä helvettiä et tosin pääse kokemaan ennen kuin on liian myöhäistä), tardiivi dyskenisia, mania, psykoosi, aggressio, itsetuhoisuus, pahentunut depressio ja ahdistuneisuus. Nämä siis vasta yleisimmät. Lisäksi, jos onnetar suosii voit kohdata muun muassa seuraavia: sydämen johtumishäiriöt (voi johtaa nopeaan kuolemaan), virtsaamisvaikeudet, serotoniinioireyhtymä (tulee salakavalasti niille joille tulee ja kuolema kerjää nopeasti ennen kuin sinä tai lääkärisi ehtii reagoida), paresthesia, unettomuus, sekä hiustenlähtö. HUOM. Tämä ei ole pelottelua vaan realismia. Suosittelen kaikkia SSRI-käyttäjiä tutustumaan potilasohjeeseen ajan kanssa ja ottamaan ohjeen tosissaan. Otathan siis tämän neuvon opastuksena ja varoituksena.
Oli diagnoosisi mikä tahansa, SSRI:t eivät paranna oloasi kuin korkeintaa lyhyellä aika välillä, mutta voivat jo lyhyelläkin käytöllä aiheuttaa pysyviä aivovaurioita. Ja edelleenkään tämä ei ole pelottelua vaan todellisuutta. Toivon, että otat viestini tosissasi ja etsit oikeita, turvallisia tapoja hoitaa masennustasi, oli se sitten terapia, uudet sosiaalisuhteet, uusi harrastus tai mikä ikänä elämässäsi on sinulle aiheuttanut huonon mielen. Kaikilla on elämässä erilaisia haasteita, ongelmia ja vastainkäymisiä. Varmaan on vain se, ettei niitä voi korjata pillereitä nielemällä.
"You cannot swallow good mental health"
- helpmeeeee
Tilanne on mulla tajuttoman paha, paniikkikohtauksien takia minulla ei ole hoitosuhdetta enkä voi mennä lääkäriin. Mitä siis suosittelet vaihtoehdoksi?
- helpmeeeee.
Olen kyllä tietoinen ssri lääkkeiden haittavaikutuksista, olen jo ennen tätä syönyt sepramia 4 vuotta, auttoi alussa hyvin. Vei kuitenkin kyvyn saada orgasmia (tuli lopettamisen jälkeen takaisin) ja heräilin yöllä enkä saanut enää unta (tämäkin poistui lääkkeen lopettamisen myötä.. Kestin kamalat lopetusoireet n. 1,5 kk. Tämän jälkeen olo normaali muutaman kk kunnes ahdistus ja paniikki tuli tosi voimakkaana takaisin. Viime viikolla en voinut enää mennä kauppaan ja aloitin uudestaan (en siis pysty enää olemaan ilman lääkettä, tämän jo tiedän mutten mitään sille mahda. Harmittaa kyllä.) sepramin mut säikähdin yhtä sivuoiretta niin paljon että soitin tk:lle että voisiko lääkkeen vaihtaa ja sain essitalopraamiin reseptin. Tiedän että vain että en pysty minkäänlaiseen hoitosuhteeseen ennenkuin oloni on parempi, itseänikin harmittaa että en voi tätä oloa saavuttaa muuten kuin näiden lääkkeiden avulla, vaikken niitä haluaisikaan syödä.
- TTR!
helpmeeeee. kirjoitti:
Olen kyllä tietoinen ssri lääkkeiden haittavaikutuksista, olen jo ennen tätä syönyt sepramia 4 vuotta, auttoi alussa hyvin. Vei kuitenkin kyvyn saada orgasmia (tuli lopettamisen jälkeen takaisin) ja heräilin yöllä enkä saanut enää unta (tämäkin poistui lääkkeen lopettamisen myötä.. Kestin kamalat lopetusoireet n. 1,5 kk. Tämän jälkeen olo normaali muutaman kk kunnes ahdistus ja paniikki tuli tosi voimakkaana takaisin. Viime viikolla en voinut enää mennä kauppaan ja aloitin uudestaan (en siis pysty enää olemaan ilman lääkettä, tämän jo tiedän mutten mitään sille mahda. Harmittaa kyllä.) sepramin mut säikähdin yhtä sivuoiretta niin paljon että soitin tk:lle että voisiko lääkkeen vaihtaa ja sain essitalopraamiin reseptin. Tiedän että vain että en pysty minkäänlaiseen hoitosuhteeseen ennenkuin oloni on parempi, itseänikin harmittaa että en voi tätä oloa saavuttaa muuten kuin näiden lääkkeiden avulla, vaikken niitä haluaisikaan syödä.
Hei. En tiennyt, että olet syönyt SSRI:tä jo neljän vuoden ajan. Luulin, että olit vasta etsimässä "sitä oikeaa lääkettä". Neljä vuottahan on niin pitkä aika SSRI:llä, että en ihmettelisi yhtään, vaikka kyseessä olisivat olleet yhä vieroitusoireet tuolloin useamman kuukaudenkin jälkeen. Voi olla, että olet selvinnyt vähällä, mutta 1,5kk on kyllä lottovoitto näiden aineiden lopetuksessa ja saa siksi epäilemään. Moni nimittäin ei tunnista oireilua vieroitukseksi, koska vieroitusoireet ovat aina alkuperäiset oireet * 10. Ajatellaan, että 'sairaus' on pahentunut ja jatketaan lääkekäyttöä saman tien eikä enää ikinä katsota taakse. Tätä oireiden hurjaa pahentumista vieroituksen aikana kutsutaan englanniksi reboundiksi (withdrawal rebound effect). Tuntematta sinua en kuitenkaan valitettavasti voi sanoa mitään varmuudella. Suosittelen ehdottomasti nettihakua SSRI-vieroitusoireista ja -kestoista, koska pystyt näin parhaiten arvioimaan ja vertailemaan kokemuksiasi muiden ihmisten kertomuksiin. Muuten Sepram (sitalopraami) ja Escitalopram Actavis (S-sitalopraami tai essitalopraami) ovat vaikuttavalta aineeltaan samat. Vaikutuksessa voi olla silti joitain eroja (näistä aineista, kun tiedetään lääketieteessä vielä niin vähän). Essitalopraami on karkeasti sanottuna tuplasti vahvempaa.
En ihan täysin ymmärtänyt miksi et voi mennä puhumaan lääkärille asiasta. Pelkäätkö, että he tekevät sinulle jotain, jos huomaavat miten huonossa kunnossa olet? Tämä on tietysti ymmärrettävää tässä järjestelmässä, jossa harva lääkäri tajuaa kyseessä olevan edelleen vieroitusoireet ja painostaa ottamaan lisää pilleriä, ehkäpä entistäkin vahvempana. Paniikkihäiriötä en tunne omakohtaisesti niin hyvin, että uskaltaisin mitään lääkäreiden ohi ehdottaa. Olen vain kuullut, että moni olisi oppinut elämään paniikkihäiriönsä kanssa ilman jatkuvaa lääkitystä. Ilmeisesti ovat ottaneet jonkun rauhoittavan, kun tilanne on ollut paha, mutta ei siis mitään jatkuvaan pillerin syömistä. Näin ovat välttyneet paremmin jatkuvan lääkesyönnin tuomilta haittavaikutuksilta, mutta kuitenkin saaneet helpotusta, jos ovat kokeneet sitä joskus tarvitsevan. Tämä vaihtoehto kannattaisi kyllä ainakin selvittää lääkärin kanssa.
Oletko muuten lukenut kirjallisuutta paniikkihäiriöistä? Apu saattaa olla todella suuri varsinkin, jos kirjoittajalla on omakohtaista kokemusta. Varoitus sopii kuitenkin tähänkin kohtaan. On runsaasti kirjallisuutta (ja "tutkimustietoa"), joka promoaa ylenmäärin lääkkeiden käyttöä. Näihin kannattaa suhtautua kriittisesti ja kiertää kaukaa, sillä kirjailijalla tai tutkimuksen tekijällä/tekijöillä on monesti siteitä lääketeollisuuteen. Kannattaa siis tutustua kirja-arvosteluihin ensin.
Tsemppiä sulle!
- helpmeeee!
Lopetin sepramin käytön ihan seinään. Aluksi oli pari viikkoa vain päässä humahtelua, jotkut ehkä kuvailevat näitä "sähköiskuiksi" mutta itse en käyttäisi tällaista sanaa. Pyörrytti ja huimasi myös.
Ennen lopetusta minulla saattoi olla aina parin päivän välejä jolloin en yksinkertaisesti muistanut ottaa lääkettä, ja ehkä tästä johtuukin että ne pahemmat vieroitusoireet tulivat sitten vasta niinkin myöhään kuin kk päästä jolloin kun rupesin nukkumaan niin säpsähdin aina hereille ja olo oli pelokas ja ahdistunut sen takia koska en ikinä ollut kokenut mitään tuollaista, ei ollut ihan sama asia kuin se kun joskus kun keho rentoutuu nukahtaessa niin tulee se putoamisen tunne johon herää..(samaa kuin nyt aloittaessa mutta tuohon ei liittynyt ONNEKSI painajaisia)
Sitten nuo oireet menivät pikkuhiljaa pois, joten en oikein usko että tämä ahdistus joka nyt tuli olisi ollut vieroitusoiretta, tosin ihmettelen sitä että kun yleensähän sanotaan että lääkettä pitää käyttää joskus parikin vuotta että mahdollisuus masennuksen/paniikin uusiutumiseen pienenee.. Miksi se tuli takaisin vaikka käytin lääkettä 4 vuotta?
Pelottaa nyt että ei tosiaan koskaan pysty olemaan ilman lääkettä. Vaikka sanotaankin että näitä tavallaan voisi syödä vaikka koko loppuelämän niin tuskinpa niin pitkäaikaisesta käytöstä on vielä tutkimustuloksia. Ja siinäpä meni sitten haaveet esim. lapsista ja perheen perustamisesta, olisi todella julmaa saattaa viaton elämänalku heti riippuvaiseksi lääkkeestä, varsinkaan kun ei tiedä millaisia vaurioita se hänen aivoilleen voisi aiheuttaa.- TTR!
"Kestin kamalat lopetusoireet n. 1,5 kk. Tämän jälkeen olo normaali muutaman kk kunnes ahdistus ja paniikki tuli tosi voimakkaana takaisin. Viime viikolla en voinut enää mennä kauppaan ja aloitin uudestaan"
Saako kysyä oliko sinulla tällaisia oireita aikanaan ennen kuin aloit käyttämään lääkitystä? Huomaatko mitään eroja aikaisemman lääkkeettömän elämän ja lääkelopetuksen jälkeisen ajan kohdalla mitä tulee oireisiisi?
Jos oikein ymmärsin, sanoit lopettaneesi ensimmäisellä kerralla lääkkeen käytön niin sanotusti seinään, opastiko lääkärisi tekemään näin vai teitkö päätöksen itse? Näin ei nimittäin saisi koskaan tehdä, sillä seuraavat vieroitusoireet voivat olla vaarallisia, muun muassa ennen kokematonta masentuneisuutta ja ahdistusta, itsekontrollin menettämistä, muuttumista agressiiviseksi ja jopa itsetuhoiseksi.
En ole ikinä kuullut, että annosten väliin jääminen olisi mitenkään vaikuttanut myöhempään vieroitukseen, mutta jos annos jää välistä, samat vieroitusoireet ilmaantuvat.
"ihmettelen sitä että kun yleensähän sanotaan että lääkettä pitää käyttää joskus parikin vuotta että mahdollisuus masennuksen/paniikin uusiutumiseen pienenee.. Miksi se tuli takaisin vaikka käytin lääkettä 4 vuotta?"
Itse asiassa tässä ei ole mitään uutta tai yllättävää. SSRI:t kuin mitkään muutkaan mielialalääkkeet eivät paranna ikinä mitään, eivät masennusta tai muutakaan mitä psykiatria kutsuu 'mielisairaudeksi', millään aikavälillä. SSRI:n toiminta perustuu siihen, että ne luovat käyttäjälleen ainoastaan tunteettomuuden tilan normaaleja aivotoimintoja häiritsemällä. Moni kokee sen parempana olotilana, koska kyky aistia tunteita, joista ahdistus ja masennus ovat vain muutamia, on heikentynyt. Kun lääkeaine otetaan pois, palaa tilanne samaksi kuin mitä se on ollut ennen lääkekäyttöä, mikäli vain pysyviä vaurioita ei ole syntynyt. Tämä aivojen korjaus-/palautumisprosessi voi kestää viikkoja, useita kuukausia ja jopa muutamia vuosia, se on kaikilla yksilöllistä. Yksi asia on kuitenkin tärkeä tietää ja ymmärtää!! Vieroitusoireet sekoitetaan psykiatrien ja potilaiden toimesta todella usein alkuperäiseksi oireiluksi, joka näyttäisi vain pahentuneen. Tässä kohtaa psykiatri yleensä tarjoaa lääkepurkkia takaisin ja saattaa jopa haluta nostaa annosvahvuutta. Diagnoosi on lähes poikkeuksetta väärä. Sen sijaan, että osattaisiin epäillä oireita vieroitukseen liittyväksi, saatetaan virheellisesti lähteä leimaamaan tätä uudeksi 'puhjenneeksi' 'mielisairaudeksi'. Kuten aikaisemmin totesin, vieroitusoireet ja palautuminen voivat kestää helposti 6 kuukautta tai enemmän ja harva psykiatri tätä tietää. Oireiden seassa voi toki olla alkuperäisiäkin oireita, mutta niiden erottaminen toisistaan voi olla todella hankalaa potilaallekin ja vain asiaan perehtynyt lääkäri tiedostaa tämän. Koska alkuperäistenkään oireiden tilasta tai vakavuudesta ei voida sanoa mitään ennen kuin vieroitus on edennyt riittävän pitkälle ja potilaan vointi alkaa tasaantua, ei mitään uusia diagnooseja tulisi tehdä. Tällöin oikeampi diagnoosi lieneekin:
2012 ICD-9-CM Diagnosis Code 292.84
Drug-induced mood disorder
Koska en tunne sinua tai elämäntilannettasi lähemmin, on minun mahdotonta sanoa mikä olisi omasta mielestäni paras ratkaisu tilanteessasi. Suosittelisin kuitenkin etsimään lääkärin, joka ei vain luule tietävänsä lääkkeistä jotain, vain tietää oikeasti. Jotta pystyt erottamaan tällaisen joutunet tutustumaan SSRI-lääkkeisiin ja vieroitukseen ensin omatoimisesti. Tässä voi käyttää apuna kirjallisuutta tai nettiartikkeleita jne. Oikea tietokin tosin voi olla joskus vaikea erottaa lääkepropagandasta.
- RaunioRauno
Ite kärsin edelleen näköhäiriöistä (sumuinen ja epätarkka katse) ja huimauksesta vaikka essitalopraamin lopetuksesta on jo 5½ viikkoa. Tuttua kellekkään?
Paniikeista kärsiviä neuvoisin kokeilemaan vieroittumaan kofeiinista ihan ekana. Jokusen päivän/viikon kuluessa pitäis nähdä auttaako vai nou. Itsellä tuo paljon rauhallisemman olon kunhan ne viekkarit loppuu (lähinnä väsymys, vitutus ja päänsärky).- TTR!
Hei Rauno. Tämä on ihan tyypillistä. 6 viikkoa on erittäin lyhyt aika mitä tulee vieroitusoireisiin.
- helpmeeeeee!
Silloin ennen kuin aloitin mitään lääkitystä niin rupesi "loppuvaiheessa" oireet olemaan samoja, en uskaltanut edes mennä kauppaan. Mutta luulisi että kun lääkityksen aikana on oppinut siihen että kauppa on turvallinen paikka niin outoa että se ahdistus mennä sinne tulee takaisin sitten kun lääkettä ei käytä. Nyt on taas miettiminen päällä, lopetanko tuonkin essitalopraamin koska parina edellisenä päivänä olo on ollut "parempi" ja ei ole enää ollut "kuin" pahaa ahdistusta välillä, mutta viimeyönä näin aivan sairasta ja ahdistavaa unta, ja painajaiset jatkuivatkin taas koko loppuyön. Tää sekoamisen pelko on myös kamalaa, saan kaikenlaisia mielikuvia ja pakkoajatuksia, ja on niin epätodellinen olo. Pakotin itseni tänään käymään lenkillä, ja yleensä lenkin jälkeen on tullut tosi hyvä olo ja ajattelu että tätä pitäisi tehdä joka päivä. Nyt ei tuntunut miltään, ei tuntunut edes omalta itseltä kun kävin.
Kofeiinista luopuminen varmaan ihan hyvä neuvo, mutta koskaan en ole juonut kahvia tai teetä tai kolajuomia säännöllisesti.. Tupakkaa poltan kyllä, nyt enää n 2 kpl päivässä ja yritän lopettaa.
Mulla lääkärin ja hoidon esteenä on että tosiaan se että en voi mennä kun saan niin pahan kohtauksen, nyt MTT:n kanssa sovittu että aloitetaan puhelinpohjalta, mut jos se on sitä samaa sontaa kun alussakin ja ainoo ohje on että pitää vaan yrittää mennä ni eipä oo apua.. - Ei enää sumussa!
Moi,aloitin psykiatrin suositteleman essitalopraamin käytön 5mg:n
määrällä jota tarkoitus käyttää kaksi vk ja siitä eteenpäin 10mg!
MUTTA ,stoppi tuli kättelyssä,viiden päivän ja 5mg:n päivässä jälkeen heitin koko moskan
Pois enkä ikinä ota käyttöön!!En saa nukuttua,kaikki ulkovaatteet päällä yölläkin
peitoissa,sekavuutta,yököttävää oloa,särkyjä ja kruununa päällä
alapää sanoi kaikki sopimukset irti!!!Lisäksi tasapainohäiriöitä,todella "tyhmää oloa"!!
Nuo yhdistettynä lukemiini ihmisten kokemuksiin noiden myrkkyjen haitoista
vakuutti täysin lopettamispäätökseni!!
Pahimpia,lähes kestämättömiä ovat minulle myös kaupassakäynnit,yleensä paikat
jossa joutuu kontrolloimaan käytöstä!Jonotus on täysin out!
olen pettynyt lääketeollisuuden kykyyn kehittää siedettävä lääke
joka ei aiheuta enemmän haittaa kuin hyötyä!
Tietysti tuo muutaman päivän käyttö on liian lyhyt kokemus mutta koska
sukupuolielämän alueella tuli heti sellainen
takaisku,eli ei saa orgasmia millään niin miksi
katastrofiksi se sitten pitemmällä käytöllä muuttuu!
Uskon näitä ihmisiä jotka itse kokeneet läökkeen haitat kuin
läökäreitä joiden "kokemus"perustuu kuulopuheisiin ja
ahneen lääketeollisuuden "tietoihin"- 15+10
Hieno päätös. Psykoaktiiviset aineet eivät ole oikea tai fiksu ratkaisu psyykkisen pahoinvointiin tai muihin ongelmiin. Hakeudu esimerkiksi ymmärtävälle osaavalle terapeutille, jos koet tarvitsevasi apua. Viisi päivää ja 5mg/pvä on onneksi vielä kohtuu lyhyt myrkytys, joten toipunet kyllä alkutilanteeseesi ajallaan. Seksuaalitoimintojen vauriot ovat erittäin yleisiä ja noin kolme neljästä saa tuntuvia ongelmia tuolle alueelle. Halut ja kyvyt katoavat kokonaan. Nämä ongelmat voivat jäädä elinikäisiksi vaikka lopettaisitkin käytön. Tästä tuskin psykiatrisi sinulle mainitsi mitään.
Osa kertomistasi oireista liittyy myrkyn käytön aloitukseen, mutta osa seuraa eri muodossa, jaksottain tai jatkuvani koko käytön ajan. Lähtee ja palaa, yleensä pahempana. Uusia vaivoja ilmaantuu ja ajattelu- ja tunneälysi ja -kykysi heikkenevät kuukausien ja vuosien käytön seurauksena. Tätä kutsutaan käyttäjien ja uhrien keskuudessa zombifioitumiseksi. Moni aivoihin kohdistunut vaurio jää pitkäaikaiseksi ja elinikäiseksi lopettamisesta huolimatta, asia, josta potilaille ei ikinä hiiskuta.
"Uskon näitä ihmisiä jotka itse kokeneet läökkeen haitat kuin
läökäreitä joiden "kokemus"perustuu kuulopuheisiin ja
ahneen lääketeollisuuden "tietoihin"
Tämä on sellainen aarre ajattelussasi, että se tulee kantamaan sinut pitkälle ja kykenet välttämään terveydenhuollon suurimmat ansat paremmin jatkossakin. Ole onnellinen kyvystäsi järkeillä. Kaikilla tuota kykyä ja pokkaa ei ole ja he maksavat siitä kovan hinnan monesti tietämättään esimerkiksi kroonisen masennuksen, pysyvän impotenssin ja itsetuhoisuuden muodossa, jota he eivät koskaan osaa yhdistää saamiinsa 'lääkkeisiin'. Et välttämättä voi kuvitellakaan millaisen ansan olet välttänyt, mutta olen onnellinen puolestasi. Viisas on se, joka etsii tietonsa itse.
Usein kuulee lääkärien sanovan, että nettikirjoituksiin ei ole luottamista tai siellä on vain harvinaisia tapauksia ja niidenkään kohdalla ei voida sanoa onko ongelma kyseessä olevasta lääkkestä tai hoidosta johtuva. Totuus on, että ihmisten tulisi ottaa tosissaan niiden ihmisten varoituksen, jotka ovat ansaa astuneet, ottaneet asioista selvää ja saaneet tietää totuuden ja ovat siitä muita varoittamassa. - Yhtä hlvettiä
"Ei enää sumussa"!Allekirjoitan täysin kokemuksesi tuosta myrkystä!!
Minulle tuli täysin samat olot kuin kerrot!
Kaikkea hlvetin ydinjätettä ne yrittää ihmisille syöttää!
Pakolliset kauppa ym käynnit hoidan bentsoilla joita onneksi
saan vielä asiansa osaavalta psyykenlääkäriltä!
Suuntaus suomessa näyttää olevan se että lääkärit lopettavat
bentsojen määräämisen,tilalle näitä kalliita ja erittäin huonoja
SSRI lääkkeitä!Liekö syynä se että bentsot ovat erittäin halpoja!!
Virosta ja kadulta ainakin saa ilman reseptiä!
Pettynyt lääketieteen saavutuksiin ko asiassa! - -69
"ei enää sumussa",itselläni täysin samat tuntemukset joten lopetin myrkkyjen käytön!
- Akatisiatappaa-
Sivusto jossa valistetaan akatisiasta:
https://missd.co/ Akatisiassa on vahva yhteys itsetuhoisiin ajatuksiin joten se tulee ottaa vakavasti!
Se voi liittyä myös SSRI - lääkkeisiin vaikka yleisimmin liittyy antipsykootteihin. Voi tulla myös vaikkapa vieroitusoireena rauhoittavista lääkkeistä, bentsodiatsepiineista. Tämä on ironista, koska bentsoja saatetaan käyttää akatisian hoidossa mutta niihin liittyy tämä negatiivinen puoli..
- se voi alkaa erityisesti annosta muutettaessa (nosto, lasku), lääke aloitettaessa ja lopetettaessa vieroitusoireita potiessa. Jos on akatisiaa jonkun lääkkeen seurauksena, annoksen nostaminen voi olla erityisen tuhoisaa. Aina lääkärit ei tunnista akatisiaa ja diagnosoivat sen esimerkiksi psykoosiksi.
Voimia kaikille jotka ovat joutuneet tuon kamalan tilan läpi elämään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172393
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42776
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44745Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164732Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130684