Voiko ihoa rasvata liikaa??

Rasvaaja.

Käytän kasvoihin Yves Rocherin kosteuttavaa Pure calmille pävä- ja yövoidetta. Olen alkanut miettimään että voiko ihoa rasvata liikaa? Mulla on pieniä huomaamattomia näppyjä poskien ja leukaluun kohdalla, saattaako liika rasvaus vain tehdä niistä pysyvämpiä?
Rasvaan kasvot aamuin illoin, käytänkö voidetta liikaa kun joskus kasvot jäävät hieman tahmeahkoksi, ja joskus kun satun heräämään yöllä niin naamani kiiltää. Aamulla herätessäni taas ei enään. Aamuisin rasvattuani kasvot eivät päivän mittaan kiillä. Olisikohan mun parempi alkaa käyttämään voidetta vain kerran päivässä?

17

3872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • less is more

      Jotkuthan käyttävät yöllä pelkkää kasvovettä. Voiteita ei kannata laittaa kovin isoa määrää kerralla koska iho ei pysty ottamaan vastaan kovin suurta määrää kerralla. Mulle kosmetologi sanoi kerran että useat käyttävät liikaa kosteusvoidetta.

    • Rasvaaja.

      Ehkä mun pitäisi siis rasvata vain aamuisin. Ja iltaisin vain puhdistaisin. Käytän saman tuotesarjan puhdistusaine/kasvovettä.

    • sdfrgthyjukiloöplkjh

      Nimenomaan iltaisin on kannattavampaa kosteuttaa ihoa kuin aamuisin. Ja kyllä voit rasvata liikaa. Hommaa omalle ihotyypillesi oikeanlainen rasva.

      • Rasvaaja.

        Okei. Mistä päättelit ettei nykyinen rasva sovi minulle?


      • lkjgogfn
        Rasvaaja. kirjoitti:

        Okei. Mistä päättelit ettei nykyinen rasva sovi minulle?

        Niistä näpyistä ehkä? Tai sitten puhdistustuote ei ole tarpeeksi tehokas? Tai sitten jokin ainesosa ärsyttää ihoasi?

        Enkä kyllä tiedä, rasvaatko liikaa, jos kerran aamulla tai päivällä ei enää kiiltele iho. Äläkä laita sitä rasvaa liikaa, jos sitä epäilet. Kesällä muutenkin käytetään yleensä kevyempiä tuotteita kuin talvella. Ja jos meikkaa, niin meikkipohjan alle pitäisi laittaa kosteusvoide.


    • Rasvaaja.

      Niitä näppyjä on ollut ennen kuin olin ikinä koskenutkaan kosteusvoiteeseen. Luulin että näpyt johtuivat ihon kuivuudesta mutta ei ainakaan kosteusvoide tunnu auttavan. Näpyt ovat kuitenkin sen verran pieniä ettei niitä edes huomaa kuin tarkasti katsomalla. Asiaan liittyen käväisen varmaan kosmetologilla syksyn aikana. Näppyihin olen kyllä käyttänyt paikallishoitona acnicyl voidetta joka kyllä auttaa mutta jostakin ihmeestä niitä näppyjä ilmestyy uudestaan. En kuitenkaan usko että se johtuu tuosta rasvasta koska niitä oli ennen sitä.

      Jos nyt vain koitan rasvata ihoa pelkästään iltaisin niin katson miltä iho tuntuu.

    • Dalida

      Veikkaisin että näpyt ovat liiallista talin eritystä, mutta nuo voiteet voivat ylläpitää niitä.

      Katsopa voiteen INCI-listaa; jos sielät löytyy esim. Myristyl myristate tai vastaava, se on tukkiva aine, ja entäs onko tuotteessa hydrogenoitua kasviöljyä, siinä olis toinen tukkija.

      Siinä tapauksessa vaihda voide sekaiholle sopivammalle.

    • Rasvaa tihruu ihrast

      Osta, madame, rasvaa! Älä osta sitä väärää rasvaa, jota olet tyhmyyttäsi käyttänyt. Osta OIKEATA, tietenkin SOPIVAA, kauneutta edistävää RASVAA. Rasvaa on niin lukemattomia lajeja myytävänänä. Voit, madame, kokeilla!

    • Kanebo.

      Rocherilla on ihan pas-ka tuotteet.

    • Vaikee sanoo

      Itse en ole koskaan käytänyt mitään rasvoja enkä voiteita,turhia kaikki.

    • 3+7

      Mulle tulee nyppyjä Rocherin rasvoista.

    • 1234.

      Vaida voiteita ja merkkiä. Eikä ole pakko koko ajan olla yövoidetta jos tuntuu että tulee liikaa. Laittaa välillä kevyempää yöksi. Voiko koko vartaloa voidella liikaa?

    • seborrooinen ihottum

      Tottakai. Iholla voi olla liikaa rasvaa ilman rasvaamistakin.

    • miumiu7

      Itselläni pienet näppylät hävisivät, kun vaihdoin markettien kasvovoiteet Hydrolan-perusvoiteeseen. Tätä suositteli ihotautilääkärini, ja näppylät katosivat. Sanoi, että usein kasvovoiteet tukkivat ihoa liian paljon, mutta perus apteekista ostettava rasva on tarpeeksi kevyttä kasvoille. Rasvaan kasvoni aamuin ja illoin, ja hyvässä kunnossa on.

    • ...

      Johtuu merkistä, jota käytät.

    • linti

      joo notota mulla on kuiva iho rasvaan aamuin illoin

    • Anonyymi

      Itse mulla on atooppinen ihottuma ja käytän decubalia. Aivan täydellinen rasva ei kirvele tai ärsytä ihoa yhtään. Laitan sitä aina suihkun jälkeen ja aamusin laitan kasvovettä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe