Porkkanakakkua.
Leivon
33
154
Vastaukset
- mokkamäster
Mokkapalat on parempia
Ei voi tietää vielä, sillä tuota ei ole maistettu.
Pieni epävarmuus kosteuden suhteen, sillä ehdotettu paistoaika oli liian lyhyt ja pidin sitä ehkä kuitenkin liian kauan uunissa.
Harkitsen kostuttamista.
Päälle tulee kaksi marsipaaniporkkanaa, jotka juuri muotoilin.- ssici
Mä pidän enemmän porkkanakakusta, kunhan siinä on porkkanaa tarpeeksi karkeana raasteena ja oikeanlainen tuorejuustokuorrutus. Mokkapalatkin on kyllä hyviä ei siinä.
ssici kirjoitti:
Mä pidän enemmän porkkanakakusta, kunhan siinä on porkkanaa tarpeeksi karkeana raasteena ja oikeanlainen tuorejuustokuorrutus. Mokkapalatkin on kyllä hyviä ei siinä.
Tässä on aika reilusti porkkanaa.
Testinä sitruunarahkakuorrutus.- ssici
buddy-love kirjoitti:
Tässä on aika reilusti porkkanaa.
Testinä sitruunarahkakuorrutus.Sitruuna sopii porkkanan kanssa. Mitä tykkäsit?
ssici kirjoitti:
Sitruuna sopii porkkanan kanssa. Mitä tykkäsit?
Sitruunarahka käy siihen hyvin, mutta on vetelyytensä takia hiukan hankalaa.
Pitänee paksuntaa, tai sitten tehdä kakkuun laidat.
Mä leivon älyttömän hyviä suklaaruutuja, vaikka muuten en mikään huippuleipoja olekaan. Niissä on salainen ainesosa...
Ok, hyvä.
Suklaa auttaa kaikkiin vaivoihin.
(itse teen suklaakakkuja, kuten jotkut täällä ehkä muistavat)- 1.8.2013 01:19
buddy-love kirjoitti:
Ok, hyvä.
Suklaa auttaa kaikkiin vaivoihin.
(itse teen suklaakakkuja, kuten jotkut täällä ehkä muistavat)Tää palsta on kyl semmonen paikka et jos tänne tullessa ei viiraa niin laitetaan viiraamaan.
1.8.2013 01:19 kirjoitti:
Tää palsta on kyl semmonen paikka et jos tänne tullessa ei viiraa niin laitetaan viiraamaan.
"me ollaan hulluja kaikki, kun oikein silmiin katsotaan"
- Viola.
Onnistuiko porkkanakakku testikuorrutuksen kera? Joko maistoit? Onko kostutus kohdallaan?
Jos onnistui, hienoa (aploodit). Jos ei, aloita alusta. :DJuuri laitan rahkaa päälle.
Maistaminen odottaa huomista, eli tänään ei vielä voi sanoa mitään.
(en ole koskaan näihin täysin tyytyväinen, eli aina uudelleen ja uudelleen (ja muutenkin porkkanakakkutestit ovat vielä aika alussa))
Valmis ja meni juuri jääkaappiin.
Pitää siis säilyttää huomiseen, eikä maistaa tänään, sillä useimmissa kakuissa maku tasaantuu säilytyksessä. Riippuu tietysti kakusta miten pitkään kannattaa odottaa. Suklaakakku on ehkä vasta kolmantena päivänä valmista.
Tähän meni kostukkeeksi hiukan mantelilikööriä, joten emulgoituminenkin vaatii hiukan säilytysaikaa. Pinta oli siis hiukan kuivahkon oloinen ja päätin varmistaa kosteuden.
Syö nyt ylimääräisen porkkanaraasteen pois.- umh...
pääsisinpä joskus maistamaan...
umh... kirjoitti:
pääsisinpä joskus maistamaan...
Erakoitumiseni haittaa tarjoilutilaisuuksien järjestämistä.
- kiitän...
resepti olis kiva ylläri. :)
Lähipiirissäni on porkkanakakkutykkääjä ja voisin hänelle joskus tehdä. Niin, siis jos kakusta tuli suussasulava... - leipomistaitoni:
Leivon kahta rusinapullaa
Minulla on pieni pullaongelma, sillä en saa niihin oikein sellaista nahkamaista pintaa kuin mikä onnistuu äidiltäni. Teen ne kuulemma liian nopeasti.
Mä leivon sua kohta pataan!
Ihan kohtuullinen tuli.
Seuraavalla kerralla mantelit hiukan pienemmäksi rouheeksi.
Sitruunarahka on hiukan herkkää valumaan, eli paksumpi aine tekisi siistimmän jäljen.
Kosteus lähellä oikeaa ja pieni kostutus oli siis tarpeen.
Resepti:
2 munaa
1,5 dl fariinisokeria
1tl leivinjauhetta
2tl kanelia
0,5tl inkiväärijauhetta
1 tl vaniljasokeria
2dl vehnäjauhoja
3dl raastettua porkkanaa
1dl rypsiöljyä
50g mantelimurskaa
päälle 1,5 dl sitruunarahkaa ja pekaani mantelirouhetta
Munat ja sokeri vatkataan.
Kuivat siivilöidään sekaan
Porkkana ja öljy sekoitetaan, ja sekoitetaan varovaisesti taikinaan.
Paistetaan 200 asteessa.
Ohje sanoo että 40 minuuttia, mutta se on tällä uunilla liian vähän.
Resepti on jostakin lehdestä ja tässä hiukan sovellettuna.
Lisäkostutus oli siis mantelilikööriä ja vettä.
Tein omani tuplana, mikä ehkä lisäsi paistontarvetta.- Kiitos♥
Menee kokeiluun! Vaikka "kohtuullinen" ei kuulostakaan aivan unelmatuotteelta...
Kiitos♥ kirjoitti:
Menee kokeiluun! Vaikka "kohtuullinen" ei kuulostakaan aivan unelmatuotteelta...
Kohtuullinen on lähellä arvosteluasteikkoni yläreunaa.
(en minä ole näihin ikinä täysin tyytyväinen ja muutokset ovat jatkuva prosessi)Kyllä sen pitää olla appelsiinirahkaa.. ja porkkanaraasteesta puolet karamellisoituna. Rypsiöljyn (pyäk) sijaan voisulaa.
- ja...
almameedio kirjoitti:
Kyllä sen pitää olla appelsiinirahkaa.. ja porkkanaraasteesta puolet karamellisoituna. Rypsiöljyn (pyäk) sijaan voisulaa.
kuinkas se karamellisointi tehdään?
- Kyöstix
Onneksi kaupoista saa valmiina!
- Kyöstix
buddy-love kirjoitti:
Kaupoista saa harvoin kunnollisia kakkuja.
Kaikki eivät ole huippuleipureita kuten sinä...tyydymme made in keski-eurooppa kakkuihin.
- kuules,
Kyöstix kirjoitti:
Kaikki eivät ole huippuleipureita kuten sinä...tyydymme made in keski-eurooppa kakkuihin.
leipominen on heleppoa.
Ja sillä saa.
Jos epäonnistuukin, niin säälistä.
- ohjeillaan
buddy yrittää lihotttaa palstalaisia
- nälkä odotellessa
buddyn seuraava ohje?
- fruitcakepuppeli
buddy keksii pian skunkoilcaken:/
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381289
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35820Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46587- 14580
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27576Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24511
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .15472Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472