Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi en laihdu?!

auttakaanytjoku!

Vaikka olen vähentänyt huomattavasti syömistä ja lisännyt runsaasti liikuntaa. Olen aina ennen ollut hoikka, mutta nyt yhtäkkiä vuoden aikana lihoin 25kg, ja vaikka olen nyt 3kk yrittänyt laihduttaa niin olen vain lihonut 6kg, kilpirauhasissa ei vikaa kokeet on otettu... Ja ikää tosiaan vasta 20, keho pilalla ja täynä verestäviä raskausarpia......

11

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerro lisää

      Pituus, paino, sukupuoli?

    • Ylimääräistä15kg

      Lakkaa stressaamasta! Stressihormoonit lihottaa. Itse lopetin stressaamisen ja painoa tippui heti(noin viikossa) 1,5kg. Aikaisemmin paino vain jumitti. Oletko ottanut mittoja itsestäsi? Mietin jos olet hommannut lihaksia läskin tilalle ja lihakset painaa enemmän kuin läski. Ilmoita myös millaista liikuntaa viikon aikana harrastat ja mitä olet nyt syönyt. Pystyy paremmin auttamaan.

    • aloittaja3

      Pituuteni on 161cm ja paino 82kg, ja olen tosiaan nainen. Ja mun vatsa ei oo semmonen löysä vaan tosi kova iso pallo, raskaana en ole. Jalat taas on tosi löysää selluliittia. Harrastan hölkkää ja kuntopyöräilyä päivittäin. Syön yleensä salaatteja, lihoja sekä ruisleipää ja hedelmiä.

      • Noilla tiedoilla

        Olet 3 kk yrittänyt laihduttaa ja vain lihonut?

        Ala laatimaan ruokapäiväkirjaa. Jokainen muru sinne ylös, ja laske niistä kalorit.

        Liikut liian vähän ja syöt liikaa. Näinhän se menee. Kun lasket syömäsi kalorit, niiistä tuleekin aivan valtavasti. Muista laskea myös esim. ketsuppi, siinäkin on kaloreita. Jos hölkkäät 10 km tai poljet kuntopyörällä 25 km, niin se on jo ihan hyvä, mutta jotenkin tuosta sun vastauksestasi voisi päätellä ettet kovin montaa tuntia noihin kuluta.

        Itse syön tosi tarkasti, ja silti tulee 2200 kcal ihan liian helposti päivittäin, joskus jopa 3000. Vaikka kulutankin liikunnalla 300 - 1500 kcal pvä, laihtuminen on hyvin hidasta.

        Tsekkaa Jutan dieetti. Siinä on hyvä pohja syömisille. Lisäät siihen kourallisen pähkinöitä vaikka välipalalle, niin se on siinä. Vertaa sitten omiin syömisiisi, niin näet missä mättää. Olet voinut myös syödä kroppasi ja aineenvaihduntasi sekaisin. Juttailussa on säännölliset ruoka-ajat, ota siitä mallia.

        Jutan dieetti on ainakin tuolla Muut dieetit -saitilla.


      • CappuCiino
        Noilla tiedoilla kirjoitti:

        Olet 3 kk yrittänyt laihduttaa ja vain lihonut?

        Ala laatimaan ruokapäiväkirjaa. Jokainen muru sinne ylös, ja laske niistä kalorit.

        Liikut liian vähän ja syöt liikaa. Näinhän se menee. Kun lasket syömäsi kalorit, niiistä tuleekin aivan valtavasti. Muista laskea myös esim. ketsuppi, siinäkin on kaloreita. Jos hölkkäät 10 km tai poljet kuntopyörällä 25 km, niin se on jo ihan hyvä, mutta jotenkin tuosta sun vastauksestasi voisi päätellä ettet kovin montaa tuntia noihin kuluta.

        Itse syön tosi tarkasti, ja silti tulee 2200 kcal ihan liian helposti päivittäin, joskus jopa 3000. Vaikka kulutankin liikunnalla 300 - 1500 kcal pvä, laihtuminen on hyvin hidasta.

        Tsekkaa Jutan dieetti. Siinä on hyvä pohja syömisille. Lisäät siihen kourallisen pähkinöitä vaikka välipalalle, niin se on siinä. Vertaa sitten omiin syömisiisi, niin näet missä mättää. Olet voinut myös syödä kroppasi ja aineenvaihduntasi sekaisin. Juttailussa on säännölliset ruoka-ajat, ota siitä mallia.

        Jutan dieetti on ainakin tuolla Muut dieetit -saitilla.

        Tuo 25 kilon lihominen vuodessa pitäisi selvittää, sillä se on todella paljon.

        Oletko aloittanut kenties jonkin lääkityksen?


      • helicoheli
        CappuCiino kirjoitti:

        Tuo 25 kilon lihominen vuodessa pitäisi selvittää, sillä se on todella paljon.

        Oletko aloittanut kenties jonkin lääkityksen?

        Ja pinkeä pallomaha voisi viestiä mm. helicosta. Onko otettu kokeet? Läskiin helico ei tietääkseni? vaikuta, mutta turvonneeseen mahaan kylläkin. Siskolla oli helico ja hänen mahansa reagoi lähes kaikkeen mitä hän söi turpoamalla. Kipuja ei välttämättä ollut. Maha vaan turposi kuin raskausmasuksi.


    • 67876

      pähkinöitä nyt ei ainakaan kantsi syödä, yhessä pussissa 1200 kcal, 250 g pussi, että siitä vaan, sama kun pizzassa.

      • ffghjkl

        Tuo lääkejuttu oli ihan hyvä heitto. Kun aloitin erään psyykenlääkkeen, lihoin 25 kg. Nyt olen onneksi sen jälkeen saanut 8 kg pois, mutta se on ollut kahden ja puolen kuukauden hikinen urakka.


    • kilpparin vajis

      Tuliko tuo 25kg mässäilemällä vai lihoitko muuttamatta ruokailu- ja muita elintapojasi? Jos lihoit muuttamatta tapojasi, kilpirauhassessasi on 95%:n varmuudella vikaa. Jos lääkärisi otatti vain kokeen nimeltä TSH (mihin moni terveyskeskuslääkäri syyllistyy), tulos ei vielä kerro luotettavasti, etteikö sinulla olisi kilpirauhasen vajaatoiminta. On otettava vähintään TSH ja T4-V. Harvinaisemmissa kipirauhassairauksissa vielä nämäkään kokeet eivät anna varmaa tulosta vaan lisätutkimuksia tarvitaan. Kilpirauhasssairauksiin on perinnöllinen taipumus. Jos suvussasi on kilpirauhas- tai muita autoimmuunisairauksia kuten nivelreuma, 1-tyypin diabetes etc., se lisää todennäköisyyttä sairastumiseen.

      Etsi käsiisi kilpirauhaskoetuloksesi ja siirry niiden ja tuon 25 kilon lihomisen kanssa suomi24:n Kilpirauhassairaudet-keskusteluosastolle. Lue myös kilpirauhasen vajaatoiminnan oireista netistä. Jos podet muitakin "vajiksen" oireita kuin äkillinen lihominen, on yhä todennäköisempää, että sinulla on kilpirahasen vajaatoiminta. Oireiden kirjo on valtava. Siinä tapauksessa tilaa aika yksityiselle sisätautilääkärille, mieluummin endokrinologille.

      Alussa kilpirauhasen vajaatoimintaan potevan kilpirauhasarvot saattavat olla viitteiden sisällä vuosiakin, vaikka vajaatoiminta on tosiasia. Usein yleislääkäri ei vielä silloin uskalla kirjoittaa reseptiä koelääkitykselle ja tauti pahenee. Diagnoosia tehtäessä on otettava huomioon sekä labra-arvot että oireet. Erikoislääkärit kirjoittavat koelääkityksen helpommin. Vajaatoiminnan aiheuttaa yleisimmin kilpirauhasen autommuunitulehdus, joka voidaan todeta verikoeesta TPOAb ja varmimmin ohutneulabiobsialla.

      Hoitamatonta kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavan laihduttaminen ei onnistu. Vähäkalorinen laihduttaminen pahentaa asiaa, se hidastaa kilpirauhasta entisestään. Muillakin vähäkalorinen laihduttaminen surkastuttaa lihaksia ja hidastaa aineenvaihduntaa pysyvästi!

      Katso kalorilaskurista, mikä kokoisesi naisen kulutus on ja vähennä siitä 800-1000kcal päivässä tai vähemmän - etenkin, jos kulutuksesi on alle 2200kcl.
      http://www.sydanliitto.fi/energiantarve1
      (Laskurin kulutusmäärästä kannattaa vähentää max. 20%, koska aineenvaihduntasi on hidastunut.)
      Jos syöt vähintään 1200kcal päivässä, saat ruoasta tarvittavan määrän vitamiineja ja hivenaineita. Pienemmällä ravinnon määrällä se ei onnistu ja elimistö menee säästöliekille -> et laihdu.

      Jotkut psyykelääkkeet vaikuttavat sokeriaineenvaihduntaan ja lihottavat. Toisaalta kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa masennusta ja monet kilpirauhasen vajaatoimintaa potevat ovat ennen diagnosia voineet syödä masennuslääkkeitä jopa vuosia, vaikka masennus olisi alunperin ollut poistettavissa kilpirauhaslääkityksellä.

    • Learntolovetheburn

      Itsekin ennen olin aina ollut hoikka mutta viime vuosien aikana lihonut yli 10kg mikä on minulle paljon ja kunto meni todella huonoksi. Rupesin pari kuukautta sitten käymään säännöllisesti 6-7 krt viikossa n.50min pyörälenkillä lisäsin sitten siihen n.45min hölkkä/kävelylenkin lisäksi nyt oon pari viikkoa crosstrainerilla täysillä tehoilla 30min treenannut. Jätin myös kaikki mehut ja limsat pois vaikka vkloppuisin kyllä välillä sortuu mutta muuten juon vettä. Yksi herkkupvä viikossa vaikka kyllä välillä keskellä viikkoakin oon sortunu.. Painoin 61kg olen 168cm nyt 55.8kg.. Pelottaa että on vaa nesteitä lähteny..kunto on kyllä parantunu ihan sen puolesta suosittelen!!

    • Palautuminen tärkeää

      Lihakset tarvitsevat lepoa palautuakseen. Jos haluat, että lihaksesi ovat terveet myös tulevaisuudessa, treenaa maksimissaan kuutena päivänä viikossa ja yhtenä anna lihastesi levätä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe