Onko käyttö JOKA PÄIVÄ, jos käy 1-3 kertaa viikossa salilla, vai onko sen proteiinijauheen käyttö ainoastaan palauttavana kun on käyny salilla?
Proteiinijauhe
10
2988
Vastaukset
- Ihan turhaa
Riippuu siitä, osaatko syödä oikein. Jos saat proteiinia tarpeeksi ruuastasi, et tarvitse proteiinilisää. Liika proteiinikin lihottaa.
Jos käyt salilla vain 1-3 kertaa viikossa, et tarvitse proteiinilisiä. Jos treenaa kovaa ja usein, palautusjuoman käyttö voi olla suotavaa. Massaa kasvattavat ovat eri asia, etenkin jos lähtevät oikein läskikuurille. En ole koskaan ymmärtänyt tätä liikamättämistä, sillä tulosta tulee vähemmälläkin syömisellä yhtä hyvin, kun vaan tietää mitä syö.
Palalutusjuomaksi käy parhaiten maito."Palalutusjuomaksi käy parhaiten maito. "
-Ei todellakaan pidä paikkaansa.
Jos se palkkari ei sisällä hydrolisoitua proteiinia (mitä maito EI sisällä) ja sekä pitkä ja lyhytketjuisia hiilareita, ni se on varsin turha.
Ei mielipideasia vaan FAKTA.
Aina ne samat amatöörit täällä paukuttaa päätään tästä(kin) aiheesta, josta eivät ymmärrä hevon helvettiäkään. XD- Ihan turhaa
TheOne kirjoitti:
"Palalutusjuomaksi käy parhaiten maito. "
Jos se palkkari ei sisällä hydrolisoitua proteiinia (mitä maito EI sisällä) ja sekä pitkä ja lyhytketjuisia hiilareita, ni se on varsin turha.
Aina ne samat amatöörit täällä paukuttaa päätään tästä(kin) aiheesta, josta eivät ymmärrä hevon helvettiäkään. XDOkei. Niille toi palkkari toimii, jotka treenaa kovaa. Mutta vain murto-osa puntilla kävijöistä treenaa niin että tuosta olisi mitään hyötyä. Turha mättää naamariinsa liikaa energiaa jollei mitään kulutakaan eikä edes lihas rasitu. Siinä vaan lihoo. Toki näyttää treenaajalta ja asiantuntevalta kun kävelyttää shakeria ympäri salia ja hörppii siitä raajojen heilutuksen lopuksi.
Mistä johtuu, että mulla on aikas komeet lihakset naiseksi, vaikka olen vanha ja juonut vain maitoa heraprotskua palkkariksi? Eli ei yhtään lisättyä maltoa. On siinä ravinnonkin pitänyt osua, ei se lihas muuten kasva.
Ei ole kauaa, kun jossain oli tehty tutkimus jossa maito voitti palautusjuomat palautumisessa. Ihan turhaa kirjoitti:
Okei. Niille toi palkkari toimii, jotka treenaa kovaa. Mutta vain murto-osa puntilla kävijöistä treenaa niin että tuosta olisi mitään hyötyä. Turha mättää naamariinsa liikaa energiaa jollei mitään kulutakaan eikä edes lihas rasitu. Siinä vaan lihoo. Toki näyttää treenaajalta ja asiantuntevalta kun kävelyttää shakeria ympäri salia ja hörppii siitä raajojen heilutuksen lopuksi.
Mistä johtuu, että mulla on aikas komeet lihakset naiseksi, vaikka olen vanha ja juonut vain maitoa heraprotskua palkkariksi? Eli ei yhtään lisättyä maltoa. On siinä ravinnonkin pitänyt osua, ei se lihas muuten kasva.
Ei ole kauaa, kun jossain oli tehty tutkimus jossa maito voitti palautusjuomat palautumisessa."Ei ole kauaa, kun jossain oli tehty tutkimus jossa maito voitti palautusjuomat palautumisessa. "
-Ei pidä paikkaansa. Lueppa kyseinen tutkimus huolella. ;)
"Mistä johtuu, että mulla on aikas komeet lihakset naiseksi, vaikka olen vanha ja juonut vain maitoa heraprotskua palkkariksi? Eli ei yhtään lisättyä maltoa. "
-Kuka tässä on mitään maltosta puhunut..?!?! Kannattaa päivittää tietojaan. ;)
Maltolla ei tee yhtään mitään. Siinä sun palkkarissa se hera on se olennainen asia. Maito ei tuossa yhtälössä vaikuta palautumisnopeuteen vähimmässäkään määrin.
Ja syytä pitää myös mielessä, että ei se palkkarikaan mikään taikajuoma ole. Jos ei OIKEASTI treenaa kovaa ja ravintopuoli ole kunnossa ja saa tarpeeksi lepoa, ni mikään maailman palkkari ei sitten enää siinä yhtälössä paina yhtikäs mitään. X)- Ihan turhaa
TheOne kirjoitti:
"Ei ole kauaa, kun jossain oli tehty tutkimus jossa maito voitti palautusjuomat palautumisessa. "
-Ei pidä paikkaansa. Lueppa kyseinen tutkimus huolella. ;)
"Mistä johtuu, että mulla on aikas komeet lihakset naiseksi, vaikka olen vanha ja juonut vain maitoa heraprotskua palkkariksi? Eli ei yhtään lisättyä maltoa. "
-Kuka tässä on mitään maltosta puhunut..?!?! Kannattaa päivittää tietojaan. ;)
Maltolla ei tee yhtään mitään. Siinä sun palkkarissa se hera on se olennainen asia. Maito ei tuossa yhtälössä vaikuta palautumisnopeuteen vähimmässäkään määrin.
Ja syytä pitää myös mielessä, että ei se palkkarikaan mikään taikajuoma ole. Jos ei OIKEASTI treenaa kovaa ja ravintopuoli ole kunnossa ja saa tarpeeksi lepoa, ni mikään maailman palkkari ei sitten enää siinä yhtälössä paina yhtikäs mitään. X)Mun heraproteiinissa ei ole kuin 4 g / 100 g hiilareita, ja niistäkin 3 g laktoosia.
Mikä siis on se hiilarilähde, jota pidät tärkeänä mutta et viitsinyt viestissäsi kertoa?
Miksi sinä olet tulkinnut maito vs. palkkaritutkimuksen erilailla kuin asiantuntijat?
"Ja syytä pitää myös mielessä, että ei se palkkarikaan mikään taikajuoma ole. Jos ei OIKEASTI treenaa kovaa ja ravintopuoli ole kunnossa ja saa tarpeeksi lepoa, ni mikään maailman palkkari ei sitten enää siinä yhtälössä paina yhtikäs mitään. "
Enkös minä juuri noin kirjoittanut, eri sanoilla vaan. - XD XD
TheOne kirjoitti:
"Palalutusjuomaksi käy parhaiten maito. "
Aina ne samat amatöörit täällä paukuttaa päätään tästä(kin) aiheesta, josta eivät ymmärrä hevon helvettiäkään. XDJaahas, täällä on taas trollit liikkeellä. Että ihan hydrolysoitua pitää proteiinin olla että kehittyy, ei jumalauta sentään. Kunnon hymiömies taas asialla. XD ja faktaa XD
Paljonko on lihat kasvaneet hydrolysoidun proteiinin ansiosta? XD XD
Ei ole mielipideasiaa XD kun faktaa XD.
- NumNuts
Siinäpä se onki ku en kovin paljoo ruoasta saa sitä proteiinia, ja vähä ajattelinki että kuulostaa aika tyhmältä vetää sitä proteiinijauhetta joka päivä vaikka ei käviskään salilla.
Ja heraproteiinia otan jonkin verran aina reenien jälkeen koska kuulemma nopeuttaa palautumista.
En siis tosiaan mitään älyttömiä määriä vedä sitä jauhoa, ei oo mitään "2 kuukaudessa 8kiloa lisää" tavoitteita, ku nyt oon 82-85kg
Joskus aikasemmin pääsin ilman mitään lisäravinteita 90kg, mutta sillon olinki työtön ja oli enemmän aikaa. - Oiketa ruokaa
Kannattaisi vain laittaa ruokakailuasiat kuntoon. Jotain terveellistä muonaa kolmen tunnin välein. Vaikkapa urheilijan lautasmallia mukaillen. Jauhoihin menee rahaa ja niillä helposti korvataan oikeata ruokaa. Ravintolisille todellisempi nimi olisi ravintokorvike.
"Jauhoihin menee rahaa ja niillä helposti korvataan oikeata ruokaa. "
-Jauhoilla ei pysty ikinä korvaamaan oikeaa ruokaa. Ainoa asia missä ns oikea ruoka ei toimi on palkkarissa. Tämäkin vain koska missään oikeassa ruuassa ei proteiini ole hydrolisoidussa muodossa.
Siksi puhutaankin ravintoLISISTÄ...eikä ravintokorvikkeista. ;)
Jos lähtee oikeaa ruokaa korvaamaan jauhoilla, ni menee pidemmän päälle metsään ja pahasti. Toki jos päivässä joutuu syömään se 5-6 ateriaa, max 2 niistä voidaa korvata, ainakin osittain, jauhoilla.
Mutta tätä suurempi määrä johtaakin sitten jo helposti metabolian hidastumiseen.- SeYksi
TheOne kirjoitti:
"Jauhoihin menee rahaa ja niillä helposti korvataan oikeata ruokaa. "
-Jauhoilla ei pysty ikinä korvaamaan oikeaa ruokaa. Ainoa asia missä ns oikea ruoka ei toimi on palkkarissa. Tämäkin vain koska missään oikeassa ruuassa ei proteiini ole hydrolisoidussa muodossa.
Siksi puhutaankin ravintoLISISTÄ...eikä ravintokorvikkeista. ;)
Jos lähtee oikeaa ruokaa korvaamaan jauhoilla, ni menee pidemmän päälle metsään ja pahasti. Toki jos päivässä joutuu syömään se 5-6 ateriaa, max 2 niistä voidaa korvata, ainakin osittain, jauhoilla.
Mutta tätä suurempi määrä johtaakin sitten jo helposti metabolian hidastumiseen.Siinä natumies puhuu palautumisesta. Hydrolysoitua sen olla pitää, kun ei muuten palaudu! XD
Mitä olet saavuttanut tuolla hydrolysoidulla proteiinilla? Tuliko hauikseen huippu? Xo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6014948Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?252784HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652371- 1251700
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271453Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3461358Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101193- 121085
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73926- 100853