Haasta itsesi muiden tuella 2kk!

Ylimääräistä15kg

Haasta itsesi 2kk ajaksi! Haaste voi olla painonpudotus, kiinteytyminen, ruokavalion muutos, liikunnan lisääminen, lihaksien kasvattaminen, jne. Kyseessä voi esim. olla myös karkkilakko. Sinä itse päätät haasteestasi ja ketjun kautta voi kysellä vinkkejä ja tukea haasteesta selviämiseen.

Itselle otan haasteeksi painonpudotuksen ja kiinteytymisen sillä alan olla normaalipainoinen jo niin mitään suurta muutosta ei varmaan painon puolella tule tapahtumaan. Alan siis senttejä laskemaan enemmän. :D

Olen siis 25 v. nainen. Pituus 166cm ja tänään paino oli 68,7kg. Tavoite painoni on 57kg mutta tyydyn myös 60kg koska haluan lihaksia. Kuntosali ei ole omajuttuni. Tykkään mielummin käydä pitkillä kävelylenkeillä ja tehdä lihaskuntoa kotona.

Omat haasteeni 2kk
- Kävelylenkit ainakin 3krt/vko
- Lihaskuntoa 2-3krt/vko
- Painosta 1-2kg pois (L.paino 68,7kg)
- Lantiosta 2cm pois (L.leveys 113,5cm)

Tule mukaan ja haasta itsesi!!

61

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onzx

      Nainen.20 vee . 175/80.. Saa nähdä paljon lähtis parissa kuukaudessa :D olis kiva näyttää hyvälle mut ruoka on se suurin ongelma mulle :s

    • Ylimääräistä15kg

      Mikä ruuassa tuottaa ongelmaa? Määrä vai laatu?

      • onzx

        Ehkä just se liian suuri määrä...


      • Ylimääräistä15kg
        onzx kirjoitti:

        Ehkä just se liian suuri määrä...

        Vinkkinä kannattaa kokeilla että n. 15min ennen ruokailua juot ison lasin vettä (3-5dl) (jos et pidä veden mausta lisää vaikka sitruunaa tuomaan makua, sitruuna poistaa myös ylimääräistä vettä kehosta). Ruokailun aikana pureskelet ruuan kunnolla ja kun lautanan on tyhjä (älä ota heti suurta lautasellista ruokaa) juot jälleen lasin vettä (n. 1,5-2dl). Odota hetki sillä mahasta ei lähde heti tieto aivoihin että täyttä on. Menee n. 2-7min viestillä ennen kuin saavuttaa aivot. Jos on vielä nälkä se tarkoittaa ettet syönyt tarpeeksi eli ravintovarastoista uupuu jotain. Ota lisälautasellinen mutta ota aluksi vain 1/4 osa lautasta ja kun olet syönyt odota jälleen hetki. Opetin itseni näin pienempi ruokaiseksi. :) Huomaat kuinka päivä kerrallaan annoskokosi pienenee. Muista myös lautasmalli, puolet lautasesta oltava vihanneksia/kasviksia.

        Toinen vinkki on että muista syödä 5 kertaa päivässä. Aamupala on kaikista tärkein! Jos jätät aamupalan ja lounaan vähäiselle iskee illalla älytön nälkä! Kokemusta löytyy! :D


      • onzx
        Ylimääräistä15kg kirjoitti:

        Vinkkinä kannattaa kokeilla että n. 15min ennen ruokailua juot ison lasin vettä (3-5dl) (jos et pidä veden mausta lisää vaikka sitruunaa tuomaan makua, sitruuna poistaa myös ylimääräistä vettä kehosta). Ruokailun aikana pureskelet ruuan kunnolla ja kun lautanan on tyhjä (älä ota heti suurta lautasellista ruokaa) juot jälleen lasin vettä (n. 1,5-2dl). Odota hetki sillä mahasta ei lähde heti tieto aivoihin että täyttä on. Menee n. 2-7min viestillä ennen kuin saavuttaa aivot. Jos on vielä nälkä se tarkoittaa ettet syönyt tarpeeksi eli ravintovarastoista uupuu jotain. Ota lisälautasellinen mutta ota aluksi vain 1/4 osa lautasta ja kun olet syönyt odota jälleen hetki. Opetin itseni näin pienempi ruokaiseksi. :) Huomaat kuinka päivä kerrallaan annoskokosi pienenee. Muista myös lautasmalli, puolet lautasesta oltava vihanneksia/kasviksia.

        Toinen vinkki on että muista syödä 5 kertaa päivässä. Aamupala on kaikista tärkein! Jos jätät aamupalan ja lounaan vähäiselle iskee illalla älytön nälkä! Kokemusta löytyy! :D

        Aww kiitos sulle :) voisin kokeilla jo huomenna!


    • Hei!

      Nainen, 35 v, 169 cm/ 79,6

      Mukana ollaan :)

      olin myös tuossa aikasemmassa ketjussa, nyt uusiks
      tavoitteeni on hieman pidempi tähtäiminen

      * lähtöpaino 79,6 kg
      * pudotusta joulukuun alkuun 3-4 kg, eli jos painoni on joulukuun alussa välillä 75-76 kg olen tyytyväinen :)
      * Liikunnan lisäys tapaturmien jälkeen
      * Katsoa tarkemmin mitä syön
      * Kalorilaskenta mukaan tähän 1500 kcal/vrk

    • fölissä

      Täältä tullaan :)
      Nainen 28vuotta pituus 157cm ja paino 75kg
      Tavoite on pidemmälle tähtäimelle pois täytyisi saada vuodessa 23-27kg.
      Hiilareita seurailen (alle30g/vrk) ja liikuntaa lisäillen yritän tavoitteeseeni päästä.

      On muuten eka kerta ketjussa mukana niin ei anneta tämän kaatua unholaan :)

      • Ylimääräistä15kg

        Tervetuloa mukaan! Teen aina 2 kuukauden välein uuden ketjun. Pysyy into paremmin mukana ja kun tarkasteleen 2kk ajan kuinka elintavat vaikuttavat painoon osaa ottaa oppia seuraavalle kahdelle kuukaudelle. Eikä ketju pääse liian pitkäksi niin jaksaa sitä lukea ja kirjoitella :D


    • Ylimääräistä15kg

      Huomenta!

      Punnitsen itseni aina joko sunnuntai tai maanantai ja tänään aamupaino oli 68,3kg. Eli -0,4kg viime torstaista. Viikonlopun taisin mennä liian pienillä kaloreilla. Varaudun pieneen painonnousuun viikon aikana. Ja lantion leveys tänään oli 114cm eli 0,5cm mutta se nousee aina vähäksi aikaa kävelylenkkien jälkeen ja eilen istuin n.4 tuntia autossa niin saattaa olla siitäkin pientä turvotusta.

      Viime viikolla tuli kävelylenkki tehtyä 3krt/vko ja lihaskuntoa vain 1krt (nappasin ihanasti pienen flunssan) matkustelun vuoksi.

      Hyvää alkanutta viikkoa ja olkaa tiukkoja! Juon kupin kahvia ja lähden sitten 5km aamulenkille :)

    • fölissä

      Aamu paino 74,5 alkaa nesteet lähtemään liikkeelle. Itse en lenkille ole päässyt (lapsi kipeänä) mutta olen tehnyt pilatesta sekä lihaskuntoa vuorotellen.
      Mittailu taitaa olla vielä melko turhaa kun tässä on vasta parit päivät edes katsottu mitä on tullut syötyä :)

    • Moi! Ensimmäinen viikko takana ja pudotusta 79,6-->78,7 kg eli 1,1kg, liikuntaa on tullut joka päivä, syödyn ruuan määrä on vähentynyt, tuo reiluhko pudotus varmasti johtuu osittain myös nesteiden positumisella (menkat) hiljalleen eteenpäin. Matkustelu/ istuminen nostaa kylllä painoa ainakin mulla

      Stemppiä projektiin / muutokseen kaikille

    • Ylimääräistä15kg

      Hei!

      Eilen tosiaan sain tehtyä 5km kävelylenkin. Tänään tein Inch loss combat dvd:ltä main working osuuden ja tietysti alkulämmittelyt venytykset. Lisäksi tein eilen löytämäni Victoria Secret Series vatsa, kädet ja ihan kokeilin takapuolen videota (ajattelin huomenna tehdä sen).

      On muuten kädet ihan poikki! Samoin vatsalihakset. :D Tiedän että lihakseni ovat ihan olemattomat ja olen miettinyt jopa että omistanko sellaisia :D :D En vatsalihasosuudessa saanut itseäni nousemaan selinmakuulta istumaan käyttäen vain vatsalihaksia! Ei mitään toivoa ollut :D :D Tämä oli kyllä kunnon tilannetarkistus lihaksien kunnon puolelta ja oli kyllä ihan tarpeen. Nyt tiedän että pitää lihaskuntoon ruveta kiinnittämään kunnolla huomiota. Katsotaan josko kuun vaihteessa olisi jo toivoa nousta edes yhden kerran istumaan vatsalihaksilla

      eli uusi haaste 2kk muiden lisäksi
      - pääse istumaan selinmakuulta vatsalihaksilla edes 1krt :D

      Tässä muuten linkki videoihin joita tein. Sivuilla on myös tulostettava versio videon liikkeistä jos ohjaaja tuntuu ärsyttävän pirteältä kaikkea muutakin löytyy sivuilta (sivut ovat englanninkieliset).

      http://www.blogilates.com/victoriasecretseries

    • fölissä

      Paino tänään 74.1 eli vielä on nesteet liikkeellä.
      Salilla oli sircuit jossa kävin ja kyllä oli kiitettävän raskasta, tuntee taas tehnees jotain.
      Iltapalaksi vielä pilates niin tulee huolella venyteltyä ja sit saunaan lepäilemään :)

      Muutin omaa diettiäni hieman ja kokeilun nimi on sit nyt warrior diet. Syynä tähän on että en halua olla "laiha läski" ja tällä dietillä on hyvät mahdollisuudet kasvattaa myös lihasta vaikka polttaakin enemmän rasvaa.

    • Ylimääräistä15kg

      Hei!

      Tänään jätin liikunnan väliin väsymyksen ja flunssan oireiden vuoksi. Olen ihmetellyt sitä pitkään että miksi aina erittäin kovan treenin jälkeen olen seuraavana päivänä flunssassa. Äsken googlettamalla löysin muita kohtalontovereita ja syy löytyi. Ylikunto! Niin hassulta kuin se kuulostaakin niin oireet täsmäävät täysin.

      Tässä linkki artikkeliin jos kiinnostaa lukea:

      http://kiloklubi.fi/artikkelit/Ylikunto-voi-vaivata-tavallistakin-liikkujaa/789/

      Eli olen lähtenyt liian rajusti liikkeelle tai ainakin eilinen treeni kokonaisuudessaan taisi olla liian raskas. No tästä otan opiksi eli nyt parantelen itseäni vähän aikaa. Olen luultavasti jo huomenna kunnossa kuten viimeksikin riitti vain yksi lepopäivä.

      Tulevaisuudessa pidän 5km lenkkipäivän jälkeen kokonaisen lepopäivän (ehkä seuraavana aamuna max.20min rauhallinen kävely) eli ei lihastreenejä tai muutakaan samana tai seuraavana päivänä. Jos teen lihastreenin niin teen sen koko keholle ja saman päivän aikana saa käydä n.30min kävelylenkillä alkulämmittelyksi. Liikuntojen välipäivinä voisin yrittää venytellä itseäni.

      Tämä on siis toimintasuunnitelmani. Toivottavasti saatte selvää ja toivottavasti tekstissä on jotain loogisuutta. Olo on niin tukkoinen ettei ajatus kulje kunnolla..

      • fölissä

        Hei tuohon ettei flunssa tulisi kannattaisi aina juoda palautusjuoma! Itse salillakäynnin aloitettuani en uskonut saliohjaajaa ekalla kerralla kun ajattelin etten nyt niin raskasta treeniä edes tehnyt ja flunssahan siitä tuli. Sen jälkeen en ole vaivasta kärsinyt, en jätä palautusjuomaa enään kertaakaan kotiin.

        Itsellä oli aamupaino tänään 73.5 ja tämän päivän intervalli treenin jälkeen huomenna paukkuu varmana yli 74kg.
        Yllättävän hyvin jaksoin treenin vetää dietistä huolimatta, oli ihan positiivinen yllätys.


      • Ylimääräistä15kg
        fölissä kirjoitti:

        Hei tuohon ettei flunssa tulisi kannattaisi aina juoda palautusjuoma! Itse salillakäynnin aloitettuani en uskonut saliohjaajaa ekalla kerralla kun ajattelin etten nyt niin raskasta treeniä edes tehnyt ja flunssahan siitä tuli. Sen jälkeen en ole vaivasta kärsinyt, en jätä palautusjuomaa enään kertaakaan kotiin.

        Itsellä oli aamupaino tänään 73.5 ja tämän päivän intervalli treenin jälkeen huomenna paukkuu varmana yli 74kg.
        Yllättävän hyvin jaksoin treenin vetää dietistä huolimatta, oli ihan positiivinen yllätys.

        Aah! Kiitos vinkistä! En ole palautusjuomia juonut sitten kilpavoimistelun jälkeen. Olin silloin vielä ala-asteella ja vanhempien käskystä join ilman mitään suurempaa syytä tai kyselyjä aina treenin jälkeen. Tiedän että palautusjuomia on monenlaisia(nähnyt kaupan hyllyllä) mutta osaisitko suositella jotain tai mitä ei kannata juoda? :)


      • fölissä
        Ylimääräistä15kg kirjoitti:

        Aah! Kiitos vinkistä! En ole palautusjuomia juonut sitten kilpavoimistelun jälkeen. Olin silloin vielä ala-asteella ja vanhempien käskystä join ilman mitään suurempaa syytä tai kyselyjä aina treenin jälkeen. Tiedän että palautusjuomia on monenlaisia(nähnyt kaupan hyllyllä) mutta osaisitko suositella jotain tai mitä ei kannata juoda? :)

        Moi itse olen hakenut ihan tarjoustalosta näitä QNT delicious shake protein juomia koska ne on vähä hiilihydraattisin ja rasvasin mitä itse olen löytänyt tältä paikkakunnalta. Maku ei tietty ole niin hyvä kuin monessa muussa juomassa.


      • fölissä
        fölissä kirjoitti:

        Moi itse olen hakenut ihan tarjoustalosta näitä QNT delicious shake protein juomia koska ne on vähä hiilihydraattisin ja rasvasin mitä itse olen löytänyt tältä paikkakunnalta. Maku ei tietty ole niin hyvä kuin monessa muussa juomassa.

        Niin joo ja en nyt suoraan osaa sanoa mitä ei kannata juoda en todellakaan ole mikään hirveän kokenut olen vain katsellut ja etsinyt mikä sopisi minulle parhaiten esim en tykkää ottaa salille mitään jauheita mukaani mutta en mene sanomaan ettei ne kuitenkin olisi sisällöltään kunnon tavaraa. Minä valitsin varmastikkin tuon qnt:n koska yritän vältellä hiilareita kuin ruttoa, jonkin lainen päähänpinttymä mulla :)


    • Ylimääräistä15kg

      Pitääpä ruveta katsomaan kunnolla juomia kaupassa :D

      Tänään jostain syystä paino 68,2kg. On jotenkin sellainen olo että se nousee kilolla ensi viikolla. Olen ehkä jotenkin pessimistinen painon kanssa. Olen nyt yrittänyt etten liikaa huolehdi painostani vaan että tuijotaisin enemmänkin niitä senttejä koska olen normipainonpuolella. No pessimisti ei koskaan pety mutta elää köyhemmän elämän kuin optimisti. Luin jostain näin :D

      Tänään on vielä vähän tukkoinen olo niin jätän suosiosta liikunnat pois ja ampaisen kauppaan tuijottamaan palautusjuomia :)

    • Pyörätuolilainen

      Kaikki sanoo, että: "mene lenkille ja liiku enemmän". No entä jos on niinkun minä. Ylipainoinen liikuntarajoitteinen pääasiassa pöyrätuolin varassa. Pääsen toki luhyitä matkoja sisätiloissa enimmäkseen rollaattorilla, tai kainalosauvojen avulla liikkumaan. Mistä siis minä saisin hyvät laihdistusvinkit?

      • .,.,.,.,.,.,.,.,.,.,

        En uskalla neuvoa sinua muuten kuin että hakeutuisit ravitsemusterapeutille jolta saisit ruoka ohjeet joita noudattaa. Liikunnassa uskoisin että parhaiten olisi apua fysioterapeutista heillä on yllättävän paljon erinlaisia ideoita ollut ainakin minun tyttärelleni.


      • Ylimääräistä15kg

        Uinti, vesijuoksu, erilaisia jumppatunteja järjestää invaliidiliitto erityyppisille liikuntarajoitteisille henkilöille myös reumaliitto järjestää näitä jos liikuntarajoituksesi johtuu reumasta, kela järjestää kuntoutuskursseja eri liikuntakeskuksissa. Kannattaa ottaa lääkärin, terveydenhoitajan tai fysioterapeuttisi kanssa puheeksi halusi laihduttaa. He osaavat ohjata oikean henkilön luo jos eivät itse osaa auttaa. Voit myös pyytää lähetettä kuntoutusohjaajalle jonka avulla löytäisit esim. kotiin laitteita joilla voit kuntoilla. Kuitenkin suurin vaikuttava tekijä laihdutuksessa on ruokavalio johon saat apua ravitsemusterapeutilta.

        Keinoja löytyy kyllä miten voit laihduttaa. Masentuneessa mielentilassa niitä ei itse välttämättä huomaa. Henkilökohtaisesta kokemuksesta voin sanoa että kyllä sinä pystyt siihen. Itse vammauduin oikeasta kädestä yli vuosi sitten. Olen oikea kätinen enkä kykene juuri työskentelemään tai suoriudu enää kotitöistä kunnolla voimakkaan hermokivun ja käden toimimattomuuden vuoksi. En ole noin vuoteen pystynyt tekemään mitään koska olen aina tehnyt kaikki oikealla kädellä. Tilanne aiheutti minulle voimakkaan masennuksen sillä opintoni keskeytyivät alalle jota rupesin opiskelemaan ensimmäisen ammattini työkyvyttömyyden vuoksi. Sairastan myös reumaa joka paheni koska en päässyt urheilemaan käden kipuilun vuoksi. Tein kuitenkin päätöksen etten aio käden estää minua elämästä elämääni niin kuin haluan. En vain voi tehdä asioita niin kuin ennen mutta mikään ei estä minua eikä sinua tekemästä asioita toisin kuin ennen. Koskaan ei ole liian myöhäistä tehdä muutoksia paitsi kuolleena ja sitä ennen keksii vain tekosyitä tai valehtelee itselleen miksi ei voi tehdä muutoksia. Joten jokainen voi laihtua mutta ei välttämättä samalla tavalla urheilla. Esim. poika joka pelasi paljon koripalloa mutta halvaantui jaloista mopo-onnettomuudessa pelaa nyt koripalloa pyörätuolista. Itse olen harrastanut maalausta ja piirtelyä pienen ikäni rupean nyt harjoittelemaan vasen kätiseksi jotta voin jatkaa harrastustani. Usko siis itseesi! Sinä pystyt tekemään samoja asioita kuin muutkin. Teet ne vain eritavalla.


      • Ylimääräistä15kg
        Ylimääräistä15kg kirjoitti:

        Uinti, vesijuoksu, erilaisia jumppatunteja järjestää invaliidiliitto erityyppisille liikuntarajoitteisille henkilöille myös reumaliitto järjestää näitä jos liikuntarajoituksesi johtuu reumasta, kela järjestää kuntoutuskursseja eri liikuntakeskuksissa. Kannattaa ottaa lääkärin, terveydenhoitajan tai fysioterapeuttisi kanssa puheeksi halusi laihduttaa. He osaavat ohjata oikean henkilön luo jos eivät itse osaa auttaa. Voit myös pyytää lähetettä kuntoutusohjaajalle jonka avulla löytäisit esim. kotiin laitteita joilla voit kuntoilla. Kuitenkin suurin vaikuttava tekijä laihdutuksessa on ruokavalio johon saat apua ravitsemusterapeutilta.

        Keinoja löytyy kyllä miten voit laihduttaa. Masentuneessa mielentilassa niitä ei itse välttämättä huomaa. Henkilökohtaisesta kokemuksesta voin sanoa että kyllä sinä pystyt siihen. Itse vammauduin oikeasta kädestä yli vuosi sitten. Olen oikea kätinen enkä kykene juuri työskentelemään tai suoriudu enää kotitöistä kunnolla voimakkaan hermokivun ja käden toimimattomuuden vuoksi. En ole noin vuoteen pystynyt tekemään mitään koska olen aina tehnyt kaikki oikealla kädellä. Tilanne aiheutti minulle voimakkaan masennuksen sillä opintoni keskeytyivät alalle jota rupesin opiskelemaan ensimmäisen ammattini työkyvyttömyyden vuoksi. Sairastan myös reumaa joka paheni koska en päässyt urheilemaan käden kipuilun vuoksi. Tein kuitenkin päätöksen etten aio käden estää minua elämästä elämääni niin kuin haluan. En vain voi tehdä asioita niin kuin ennen mutta mikään ei estä minua eikä sinua tekemästä asioita toisin kuin ennen. Koskaan ei ole liian myöhäistä tehdä muutoksia paitsi kuolleena ja sitä ennen keksii vain tekosyitä tai valehtelee itselleen miksi ei voi tehdä muutoksia. Joten jokainen voi laihtua mutta ei välttämättä samalla tavalla urheilla. Esim. poika joka pelasi paljon koripalloa mutta halvaantui jaloista mopo-onnettomuudessa pelaa nyt koripalloa pyörätuolista. Itse olen harrastanut maalausta ja piirtelyä pienen ikäni rupean nyt harjoittelemaan vasen kätiseksi jotta voin jatkaa harrastustani. Usko siis itseesi! Sinä pystyt tekemään samoja asioita kuin muutkin. Teet ne vain eritavalla.

        Jos liikuntarajoitteesi johtuu jaloista voit esim. tehdä kotona tuolijumppaa. Netistä löytyy paljon ohjeita ja varmasti myös videoita. Kirjastoissa olen nähnyt tuolijumppa dvd:tä ja kirjoja. Käsille löytyy myös pöytäpolkimet. Vaikka harjoittaisit vain käsiä sulaa rasvaa myös muualtakin kuin yläkehosta. Ei välttämättä yhtä nopeasti kuin yläraajoista. Netti on pullollaan ohjeita ja varmasti joku liikuntarajoitteinen kirjoittaa blogia kuntoilustaan tai vierailee/kirjoittaa keskustelupalstoille.


    • Ylimääräistä15kg

      Huomenta kaikille!

      Aamupaino oli tänään 67,6kg!!!Mitä ihmettä??!!! Mietin että jos johtuu nestevajauksesta niinpä otin mitat vyötäröstä ja lantiosta. Vyötäröstä on lähtenyt 2,5cm ja lantiosta 1cm :D Kuitenkin paino tippuu nyt mielestäni liian nopeasti niin pitää nyt katsoa tarkemmin mitä syön ja varautua pieneen painon nousuun kuten jo eilen ilmaisin asian. :)

    • Hei! Tänä aamuna painoa 79.2 kg eli viikossa vähennystä 0,400 g ja olen ihan tyytyväinen, hiljalleen hyvä tulee :) Pian aukeaa uimahalli ja kuntosalikin joten sinne sitten

      Stemppiä kaikille

    • fölissä

      En ole viittinyt edes käydä puntarilla kun on tullut sen verran raskaita treenejä. Nyt otin itselle lisää haastetta. Lokakuuhun mennessä pääsen tabata treenin kuudella ohjelmalla läpi ilman että joudun keskeyttämään mitään kesken.
      On nyt onneksi edistystä tullut itsellekkin navankohtaa on lähtenyt kolmesenttiä vaikka kokoa löytyykin edelleen 102cm :/ mutta eiköhän se siittä pienene enne 7/2014 kun pitäisi kaasona mennä alttarille siskon tueksi :)

      • Ylimääräistä15kg

        Kyllä varmasti ja olet aloittanut tarpeeksi ajoissa liikunnan niin varmasti olet kapea vyötäröinen kaasona :)


    • Ylimääräistä15kg

      Tänään käyty pienellä kävelylenkillä (hölkkäsin osan) 20min. Lisäksi tein kunnolla lihaskuntoa. Katsotaan miltä aamulla jälleen tuntuu. :)

    • fölissä

      En olis uskonut että paino on nyt 72.8! Viime jouluna paino oli kuitenkin huimat 86.7kg. Katselin tuota painoindeksiä ja olen tullut alaspäin vaikeasta lihavuudesta nyt lievään lihavuuteen. Oli ihan pakko hehkuttaa, seuraavan kerran juhlin kun pääsen normaalipainon rajojen paremmalle puolelle :)

      • Ylimääräistä15kg

        Hieno juttu! Oon onnellinen sun puolesta! :D


    • Ylimääräistä15kg

      Huomenta! Otin tänään itsestäni mitat koko vartalosta. Aloitin mittaamisen 6.4. ja tällä aikavälillä on lähtenyt olkavarsista -1,5cm, rinnanympärys -3cm, navan kohdalta -12,5cm, lantiosta -4,5cm, reisistä n -3cm, sääristä -1,5cm ja painosta -4,3kg. Olen tuloksiin ihan tyytyväinen. Välillä olen kuitenkin ollut liikkumatta ja syönyt vähän miten sattuu. Jotain on kuitenkin tapahtunut kehossa joten olen tyytyväinen. :)

    • fölissä

      Onnistuin juostessa telomaan polveni, nyt sitten miettimään miten jatkaa urheilua polvella joka ei enään taivu ilman kipua. Taitaa jäädä kyykyt huomen aamulla tekemättä :/

      • Ylimääräistä15kg

        Pystytkö kyljelläsi olemaan ja nostaan jalkaa? Tai sitten iso haara-asento ja sivukyykkyä terveen jalan puolelle? Tai yhden jalan kyykkyä siten et kipeä jalka on nostettuna eteen suorana (kokeile ensin kipeä jalka ilmassa jos tekee kipeää niin laita kipeän jalan alle jotain liukuvaa kuten kertakäyttölautanen tai pyyhe ja annat jalan liukua vähän eteenpäin terveellä jalalla kyykätessä. Hyvää huomenta -liikekin kehittää pakaroita ilman jalkojen kyykistymistä.

        Tai teet polven sairastelun ajan ylävartalo treenejä.

        Älä ajattele mitä et voi tehdä, vaan mihin vielä pystyt! :)


    • Ylimääräistä15kg

      Hyvää huomenta! Kuten jo aikaisemmin kerroin oikean käteni tilanteesta olen alkanut ihmettelemään kuinka positiivinen jaksan oikein olla. Olen kohta "valvonut" viisi yötä käteni kanssa eli olen joko saanut unta vasta kahdelta yöllä tai/ja herännyt n. tunnin välein käden puutumisen vuoksi. Tekee muutes pikkasen kipeää kun kädestä on puutunut puolet (eli kämmen puoli ylös päin ja keskisormi puoliksi kohto kyynärpäätä ja siitä vähän ylöspäin) niin liikuttaa. Pitää varmaan vähentää vielä oikean käden treeniä jos se auttais saamaan unta. Silti täällä hymysuin kirjoitan tekstiä. :)

      Eilen tein 5km kävelylenkin ja vs vatsa ja käsi -ohjelmat. Join ennen lenkille lähtöä Hartsport energy-juomaa 5dl ja kyllä tuli energinen olo! Jaksoin vetää lenkin vähän kovemmalla sykkeellä ja tuntui tosi hyvältä. Ainoa virhe oli etten ottanut sitä mukaan yhtään ja sitä pitäisi juoda n.30min ekan annoksen jälkeen pari viime metriä piti vähän pinnistää :D Join sitten ennen "lihastreenejä" saman määrän ja ennen suihkussa käyntiä join palautusjuoman. Nyt on ihan pientä kurkkukipua mutta se voi johtua ihan astmastani koska en muistanut imuroida viime viikolla ja täällä kotona on nyt paljon pölyä! Odottelen kuitenkin vielä pari tuntia ennen kuin alan imuroimaan. Kerrostalo on kuitenkin kerrostalo.

      Ai niin, aamupainoni on 66,9kg. Pakko lisätä syömistä. Paino tippuu mielestäni liian nopeasti ja tulee pian kolminkertaisena takaisin :D

    • Pippuri

      Olin mukana aikaisemmassa viestiketjussa, mutta lomani vuoksi laitan vasta nyt tietojani.
      Eli 58v nainen, painan oman vaa'an mukaan 74 ja lähtöpainoni oli 76, joten painoa pudonnut vaivaiset 2 kiloa. Onneksi ei koko lomani aikana tullut mitään lisää.
      Tarkoitus olisi vuoden loppuun mennessä saada 5 kiloa pois, jolloin painon lukema alkaisi 6:lla. Toivossa on hyvä elää.
      En sairasta mitään tautia, paitsi lorvikataria, mutta lenkille tai jumppaan lähteminen on aluksi vaivaista. Kunhan siihenkin taas tottuu, niin se menee tosi hyvin. Joskus kuitenkin päkiään sattuu, enkä meinaa kunnollisia lenkkareita löytää. Aina kun matka kestää yli tunnin, alkaa vaivat. Joten lenkin pituus riippuu nyt siitä eikä kunnosta.
      Ilmottaudun tällä viikolla johonkin jumppaan tai venyttelyyn, riippu, minkä vuoron saan. Lisäksi yritän käydä vähintään kerran viikossa tavallisella kävelylenkillä. Ja pienet kotityöt lisäksi. Nyt on tullut jonkin verran liikutuksi marjametsässä, mutta kilometrejä ei kylläkään tullut paljoa, kun oli sen verran hyvät marikot.

      Oliko tarkoitus tehdä jokaiselta laihduttajalta yhteenveto kuten oli aiemmin vai miten nimimerkki Ylimääräistä15kg?

    • Pippuri

      Laitan vielä omat lähtötietoni aikaisemmasta viestiketjusta

      Pippuri: Lähtöpaino:76/170cm; Nyt 74 (-2), tav 65 kg (-10 kg)

    • Ylimääräistä15kg

      Hei Pippuri ja tervetuloa mukaan!

      Mitä mieltä muut ovat? Olemme kahdessa edellisessä tehneet tuon näköistä listaa minkä Pippuri viestissään esittää. Minulle käy että tehdään listaa mutta käy myös näinkin. :)

    • liha4
    • Ylimääräistä15kg

      Tänään tehty inch loss combat 36min 316kcal ja lihaskuntoa vatsa, jalat ja kädet. Ihan kiitettävän poikkiolo. Tuntuu oikein että annoin kaikkeni :) Nyt päivällisen tekoon! Pakko lisätä ruuanmäärää sillä kulutus on noussut sen verran että painotippuu mielestäni liian nopeasti. Olen kohta pudottanut jo 2 kiloa alle kahdessa viikossa. Ei hyvä on oma mielipide.

    • Hei!

      Hiljalleen eteenpäin :)

      Kaksi viikkoa takana tänä aamuna painoa 79 kg, eli kaikkiaan painosta saatu pois 600 g. Punnitsen itseni keskimäärin 2 x vko ti ja pe voivat toki vaihdellakin.

      Liikuntaa olen onnistunut lisäämään ja syömisiäkin tarkkailemaan.
      Eteenpäin mennään. Yksi asia mua häiritsee kun esimerkiksi menee lääkäriin niin esimmäisenä kysytään painoa. Itse teen niin kun olen vastaanotolle menossa mittaan painoni herättyänija kerron sen, no sitä ei aina uskota vaan mittaavat kaikesta huolimatta ja sehän näyttää vaatteet päällä enemmän. Luotan enemmän omaan mittariini ja sen mukaan menen

      stemppiä mukana oleville

      • Ylimääräistä15kg

        Multa on kans kysytty ja kerran punnittiin silti mutta spirometriaa varten. Hoitaja vähensi kuitenkin kilon painosta vaatteiden vuoksi. :) Katsotaan mitä torstaina sanotaan ku lähetteellä kesti niin kauan että painosta on ehtinyt pudota ainakin neljä kiloa. :D


    • fölissä

      Täällä paino on edelleen samoissa 72,8kg polvi vihoittelee joten liikunta on ollut todella varovaista jalkojen osalta mutta yläkroppa on saanut kyytiä senkin edestä.

    • Ziva´s

      Heips kaikki,
      täällä nainen 45vee ja tänään on sitten se päivä jolloin kuurini alkaa:) Viime yö tuli nukuttua levottomasti, kun jännittää niin kovasti se että onnistunko vai en? Kestänkö nälän tunteen? Pysynkö erossa ruoasta? No, mutta tästä se lähtee.
      Ylipainoa mukavasti, eli syytä olisi onnistua:) Pituus 174cm ja paino 101,5kg. Yleensä onnistun n. 2kk pysymään kuosissa mutta kun pitäisi jaksaa painaa ainakin 4kk jotta saisin vähintään 20kg pois.
      Oma ratkaisuni miten tai millä laihdutan on Nutrilett, olen sillä jo 2v sitten saanut 17kg pois jotka eivät myöskään takaisin ole tulleet. Nutrilett on raaka tyyli mutta sopii minulle hyväksi startiksi. Yritän pysyä Nutraajana vähintään kuukauden ja sen jälkeen ilta-aterian korvaan jo kiinteällä ruoalla.
      Suunnitelmat on kovat, mutta katsotaan kuinka akan käy?

      • Ylimääräistä15kg

        Suosittelisin mielummin aamupalan tai päivällisen vaihtoa kiinteäksi. Laihduttajan olisi hyvä olla syömättä kolme tuntia ennen nukkumaan menoa (ainakin runsas hiilihydraattipitoisen) koska keho ei ehdi polttaa ruokaa pois ennen nukkumaan menoa ja ne mitä ei kuluteta siirretään rasvavarastoon. Iltapalaksi voi toki syödä vaikka jogurtin tai pienen leivän jotta saa nukuttua. Itse juon ison lasin maitoa n. 1h ennen nukkumaan menoa. Ai niin, tervetuloa mukaan! :)


    • fölissä

      Täällä paino ei ole pudonnut yhtään mutta kunto on kohonnut senkin edestä.
      En enään jaksa seurata puntaria niin tiuhaan, jatkan vain samaa rataa kuin nyt ja nautin tunteesta kun joka päivä pääsen hiukan lujempaa tai taivun hieman vielä lisää.
      Ihanaa syksyistä aamua kaikille! Nyt lähden juoksemaan :)

    • Ylimääräistä15kg

      Huomenta kaikille! Kävin perjantaina vähän juhlimassa ja la menikin krapulassa. Kaikki tuo näkyi aamupainossa eli 68,4kg näytti vaaka. Kuitenkin lantio on kaventunut puolella sentillä että taitaa painokin tipahtaa taas ens viikon aikana kun saa ylimääräiset nesteet pois. :)

    • Ylimääräistä15kg

      Aamupaino oli muistaakseni 68,3kg että heh heh! :D Tänään kuitenkin käyty jälleen 5km kävelemässä ja tein jaloille ja käsille lihastreenit. Jalat päästin vähän helpommalla koska lenkillä kuitenkin kävin. Pitäisi muutenkin pitempien lenkkien vuoksi jättää jalat niiltä päiviltä treenaamatta koska ei meinaa jalat oikein jaksaa. Ankaran käsitreenin kuitenkin sain tehtyä(oikea käsi oli pakko päästää kevyemmin mutta treenaan sitäkin). Vaikka paino nousikin ei esim. lantiolle ole tullut sentin senttiä takasin. :)

    • Ylimääräistä15kg

      Oli jotenkin ihmeellisen virkeä olo aamulla joten kävin 5km kävelylenkillä ja nipistin eilisestä ajasta melkein 3minuuttia. Lisäksi tein aivan killer jalkatreenin. Kyllä jalat tärisi treenin jälkeen mutta tunne oli miellyttävä. Huomasin myös että takapuoleni on pyöristynyt lättäisyydestä huomattavasti. Kiitos kuuluu varmasti pitkille kävelylenkeille :)

    • Onzx

      Hei oon se Onzx tosta palstan alusta. Pitikin sanoa, että sain lisää motivaatiota kun olin luullut olevani 20vee 80kg/175 pitkä. Paino olikin 75.5 eli fiilis laihduttamiseen on noussut koska en ole ees huomannut laihtuneeni 4.5 kg yhtääkkiä! Ruokavaliota en ole hirveästi tarkkaillut, mutta ei ne päiväkalorit paljon yli 1500 ole voinut mennä. Päivittäin olen lenkkeilyä kävellen sen puol tuntia - 40 min ja pyöräillyt että syke nousee sen 40 min. Kuulin ystäviltäni, että olen laihtunut! :) innolla odotan mitä se vaaka näyttää tiistaina. :) tarkoitus tänään ja huomenna vielä polkea 40 min että hiki lentää! :) sitten viikonlopun viettoon!! :)


      -Onzx

    • Ylimääräistä15kg

      Huomenta!

      Tänään aamupaino 67,2kg. Olen tyytyväinen :) Tällä viikolla olen käynyt jo neljänä päivänä 5km kävelylenkillä ja 2päivänä treenannu kädet ja yhtenä jalat jos ei maanantain kokeilua lasketa. Tänään vietän vapaa päivän liikunnasta. On vähän flunssanen olo ja muutenkin jalkoja on nyt rasitettu joka päivä niin pitää vähän levätä :)

      • Kolme kuukautta...

        Terve!
        Täällä tavoitteena painonpudotusta joulukuuhun mennessä, reissuun ollaan lähdössä eikä miellytä ajatus katsella myöhemmin valokuvia itsestä bikineissä jos olen tässä kunnossa...
        Aamupaino tänään 60,1kg, tyytyväinen olisin jos paino putoisi 55kiloon siihen joulukuuhun mennessä, mutta päätavoite on kuitenkin päästä takaisin alkuvuoden painooni mikä oli 53kg. Eli aika paljon olen keväällä ja kesällä painoa kerännyt... Ei hyvä!!!
        Ihana lukea teidän muiden painonpudotuksesta ja kuinka kilot lähtevät alaspäin, saas katsoa kuinka itsellä luonaa :)


    • facebookryhmäkö

      Perustetaanko facebook ryhmä niin saadaan vertaistuki toimimaan reaaliajassa?

    • Ylimääräistä15kg

      Jee! Aamupaino 66,4kg!! :)

    • Pippuri

      Paino ei vain laske vaikka kuinka yrittää. Tosin lenkille en ole ehtinyt kuin yhden kerran viime viikolla. Viikonloppuna 'piti' kaitsea 1,5 v lastenlasta eikä siinä kovin paljon paikalla olla, tosin ei kyllä lenkilläkään, kun ei ollut rattaita.
      Olen kokeillut 2/5 tuokailua, mutta se ei ole vielä jäänyt päälle. Pitäisi etukäteen laske paljonko on kaloreita suunnitellussa ruuassa. Jälkikäteen kun laskee, meni jo yli. Joten se 'kuuri ' ei heti mennyt nappiin.
      Minulla on kuukauden päästä etelän matka, mutta siihen nyt ei paljon ehdi mitään tapahtua.
      eli 170/74 edelleen
      Olisiko kuukauden vaihde sopiva hetki tehdä taas uusi viestiketju? Ja viimeiseksi tähän ketjuun uuden alkamisen maininta

    • Ylimääräistä15kg

      Joo, mietin samaa jo eilen. On tullut jo aika pitkäksi viestiketju. Teen 1.9. uuden ja kirjoitan tänne nimen.

      • tiukkaa tekee

        Olen 158pitkä painoa 90.kg.jätin kuukausi sitten turhat hiilarit pois vettä juon paljon syön aamulla rahkaa mehukeiton ja vehnäleseen kanssa päivällä kanaa lihaa kasviksia tai salaattia illalla raejuustoa leikkeleitä jne paino junnaa paikallaan polvivamman takia en saa kuntoilla kuuteen viikkoon kun Sais jouluun mennessä kymmenen kiloa pois olisin tyytyväinen


    • Hei ! Tuo facebook ois hyvä idea :) ketjun aloittaja olisiko se mahdollinen?

    • Mä kans haluan kukaan. En vaan ole aikaisemmin ollut mukana tai edes kirjoitellut, mutta nyt tarvis motivaattoria. Elikkä 35vnainen ja pudotettavaa olis se 15 kg ainakin näin alkuun. 5kg on jo saavutus kun makea niin maistuu. Pituutta 174 ja paino sen 89.1 tänä aamuna. Olen opetellut syömään vähähiilarista ruokaa ja rahkaa menee paljon. Pudotettu 3 viikon aikana 5kg. Nestetita kaiketi suurin osa. Juoksumoton crosstrainerin ja tollasen monitoimivehkeen lihaksille omistan, kuhan sais vielä jostain motivaation niitä käyttää. Mutta toivon niin paljon että motivaatio jostain löytys. Tsemppiä teille muillekkin.

      • Ylimääräistä15kg

        Tervetuloa mukaan :)


    • pippuri

      Periaatteessa en vastusta facebookkia, mutta minulla ei sitä ole, enkä ihan helposti meinaa avatakaan, joten silloin omalta kohdaltani saa jäädä.
      painoni ilmoittelen taas ensi maanantaina.

    • Ylimääräistä15kg

      Huomenta kaikille!

      Uusi ketju on Haasta itsesi muiden tuella 2kk! osa 2

      Keksin kuukauden päästä jonkun kivan otsikon kun teen uuden kahden kk ketjun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe