Vertaistukea!!

Pikaisesti

Hei vain! Pakko oli nyt tänne kirjoittaa ja viimein myöntää itselleni että olen ylipainoinen enkä omin avuin saa painoa putoamaan! Tässä meni hetki ennen kuin pystyin tämän itselleni myöntämään...

Eli olen 25 vuotias nainen. Sain reilu vuosi sitten ihanat kaksoistytöt.
Raskaudesta jäi kuitenkin reippaasti kiloja, mitä en vain saa pois.
Olen 160 cm ja painan varmaan lähemmäs 80 kg, en ole uskaltanut yksinkertaisesti punnita itseäni kun pelkään lukemaa ja sitä että masennun lisää.
Olen kokeillut muuttaa ruokavaliota ja myös näitä nutrilett pirtelöitä, mutta aina olen epäonnistunut.
Eli siis kaikki vinkit ja tuki tulisi nyt tarpeeseen. Mieluiten muuttaisin enemmin Ruokatapojani, urheilulle ei vain yksinkertaisesti jää aikaa tai ole sitä jaksamista.
Omistan kuntolaitteen että sinänsä olisi helppo treenata kotona, mutta kun saan tyttöni viimein päiväunille niin olen jotenkin niin poikki että pakko kellahtaa vain sohvalle vaikka tiedän että pitäisi tehdä jotain muuta!!!tärkeämpää!!

Riittäisi näin alkuun Kun saisi edes sen 10 kg pois! Minulla on läskit ns oikeissa paikoissa niin en sinänsä näytä niin lihavalta kun oikeasti olen.
Olen huomannut että tämä painoasia on kokoajan mielessä ja vetää mielen matalaksi. Ennentykkäsin käyttää kivoja vaatteita jne, nyt hyvä jos kehtaa peilistä katsoa:(
Miestäni ei kuulemma haittaa että olen lihonut, mutta vähintään häntä harmittaa kun näkee miten rikki olen tämän asian kanssa.

Anteeksi tosi sekava teksti, mutta kirjoitan autosta, oli vain pakko purkaa tämä johonkin ja ymmärtää että tarvitsen jotain ulkopuolista tukea/ vinkkejä?!
Eli olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa ihan miten vain.
Kysykää mitä vain jos tulee mieleen..

6

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CappuCiino

      Olet ottanut ensimmäisen askeleen kohti laihtumista, kun myönnät asian. Hienoa, nyt lopetat stressaamisen ja alat johdonmukaisesti muuttaa ruokailua ja lisäät liikuntaa.

      Tiedän, että se vaakaa pelottaa mutta kannattaa selvittää lähtötilanne ja sitten asettaa tavoite.

      Nutrilettin tuotteista minusta täyttävimpiä ja parhaimpia ovat ne valmiit Hunger Control juomat, niillä korvaa helposti yhden aterian.

      Jos haluat tukea, niin tule mukaan tuohon paino alas ketjuun. Meitä on siellä nyt aktiivisena kaksi laihduttajaa. Itse olen 176 pitkä ja painoa tänään 111,8.

    • - 12 kg

      Kun kerran olet jo kokeillut ateriakorvikkeita, niin tutustu Gambridge ohjelmaan. Heillä on todella hyvänmakuisia pirtelötä, patukoita ,keittoja ym. Niillä sain tiputettua painoani 12 kg ja samalla korjattua ruokavalion terveelliseksi. Tuotteita saa ostaa ainoastaan ohjaajilta .Samalla tulee säännölisesti käytyä puntarissa ja mitattua kehonkoostumus rasvaprosentteineen. Itselleni oli hinoa huomata nopea muutos painossa ja myös kolesteroliarvojen parantuminen. Suosittelen lämpimästi tutustumaan.

      • kiinnostunut

        Missä ajassa tiputit tuon 12 kiloa?


    • Vanha Jojo

      Paino putoaa ihan tavallisella ruualla, kunhan syöt säännöllisesti ja katsot, että syöt tarpeeksi kasviksia ja saat ruuastasi tarpeeksi proteiinia (koska proteiini pitää parhaiten nälän poissa). Mitään poppakonsteja tai erikoisvalmisteita ei tarvita, pienet muutokset arkielämään riittävät.

      Olet varmaan yrittänyt liian äkkinäisiä muutoksia ja asettanut itsellesi epärealistiset tavoitteet, nämä ovat yleisimpiä syitä laihdutuksen epäonnistumiseen. Ota tällä kertaa rauhallisesti, koska mitäs väliä sillä on, kuinka kauan kilojen tippuminen kestää, jos ne eivät siitä koskaan enää tule takaisin? Pyri siihen, että paino putoaa korkeintaan kaksi kiloa kuukaudessa.

      Parhaat ohjeet on minusta antanut Patrik Borg, esimerkiksi täällä:

      http://www.kki.likes.fi/pages/UserFiles/File/Materiaalit/Tartu_tilaisuuteen.pdf

      http://patrikborg.blogspot.fi/2011/09/laihdutus-pysyvasti-tehdaan-nain.html

      Liikunta ei ole laihdutuksen vuoksi välttämätöntä, mutta siitä on terveydelle muuten niin paljon hyötyä, että sitä kannattaisi kyllä harrastaa. On ikävää, että ihmiset ajattelevat liikuntaa pelkästään laihdutuskeinoksi, kun se on itse asiassa keino ehkäistä ennalta sairastumista, pitää yllä toimintakykyä ja parantaa mielialaa.

    • Pullukka*

      Itsellä ei ole lapsia, mutta ollaan suurinpiirteen saman pituisia ja painoisia. Aloitin tänään Cambridge ohjelman. Tavoitteena on laihtua 15-20kg. En vielä tiedä miten tä toimii, mutta motivaatiota on :).

      • onnea matkaan

        Cambridge-ohjelma oli pari vuotta sitten kovasti otsikoissa maailmalla ja täällä Suomessakin.

        Ilmeisesti jotain epäpuhtauksia oli näissä valmisteissa, koska >Briteissä jouduttiin tekemään jopa maksansiirtoja joillekin. Lievempiä tapauksia satamäärin, joissa oli maksa/munuaiset häiriintyneet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1193
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      839
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      839
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      824
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    8. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe