Kaikentietävät lestadiolaiset voisivat varmaankin antaa vastauksen minua kauan vaivanneeseen kysymykseen: Oliko Aatami mukana synnytyksessä?
Kysymys lestadiolaisille
18
555
Vastaukset
- Oli se siinä
ko se suojeli Eevaa leijonilta ja myrkkykäärhmeiltä.
- voi mahoton
Se minua on kauan askarruttanut, että miten lestajussit eli lestatiolaiset saa tehä uskon varjolla mitä haluaa, olen aikasemminki tätä samaa kysynyt, mutta heti ketju poistettiin, minusta en loukkaa tällä kirjotuksella heitä ja heän uskontoa. Minusta on kamalaa että nainen pukataan paksuksi joka vuosi, ku uskonto kieltää ehkäsyn
- vastuuta miehet
jestas sentään.niin on.....kamalaa....jos joka vuosi synnyttää....entä heän tulevaisuus...kun nyt jo maalima on tälläinen kuin se on....työttömiä ja sun muita täynnä!
- järki käteen
Niin miksi helvetissä te aliarvioitte naisia ei naiset ole mikään kone, joka nappia painamalla heti synnyttää, teän pittää tajuta että ei se synnytys niin maailman helpoin asia ole eikä kivuton ja esim. sanon että muutampi vanhoillis lestatiolainen on kuollut synnytyspöydälle
- on on se kala
ja on aika vähän tullut nuita lohia tänäkesänä.
- JJJJJJJJIIIIIIIIIIOO
kalaksiko se muuttu,vau mikä " onni"?
- kärmes666
miksi muuten miehellä kaulassa olevaa kilpirauhassysteemiä sanotaan aatamin omenaksi? se vissiin perustuu jotenkin siihen että kun aatami ja eeva olivat omenavarkaissa ja juuri kun aatami otti ison haukun niin jumala hyppäsi puskasta huutaen vaikka että VOI PERSHEEN SUTI JA PYLLYN PENSSELI MITÄ TE OLETTA MENNY TEKEHMÄÄN?!?! ja aatami vissiin säikähti ja veti omenan kappaleen väärään kurkkuun. Näin mie tämän asian olen aatellu.
- Ja mikä on maailman
ensimmäisin kello ? no se on Aatamin kakskivinen joka seisoo silloin tällöin.
- lestajussit
Ja mikä on maailman kirjoitti:
ensimmäisin kello ? no se on Aatamin kakskivinen joka seisoo silloin tällöin.
eikös täällä koko muoniota hallitte yks lestajussi suku. Ei täällä olt muutaman vuoen päästä ku mie ja lestatiolaiset ja lissää haalivat tänne porukkaa
- leeeeeeeeeeeestat
Itut ne mitään maha, rautsat. Kattokaa valtuutettuja, ei montaa lahkolaista. Katoavaa ja kuolevaa kamsanperinnettä-onneksi.
- apoinen
Satu Aatamista ja Eevasta on oman aikansa höpötyksiä ja selityksiä. Nykyään tiedämme vähän enemmän ihmisen kehityksestä tähän päivään ja muutoinkin pikku maapallomme tapahtumista. Uskonlahkoissa pyörivät tyypit eivät pysty sisäistämään mitään muuta kuin mitä just heiän uskonsa kertoo ja se tekee maapallosta vaarallisen paikan elää. Joka päivä näemme uutisista ns. uskonsotia eri puolilla maapalloa. Yksi Usko sanoo että pitää pyllistää itään ja toinen länteen ja sitten kiistellään mikä taho on oikea ja vielä tapetaan se jonka uskotaan pyllistävän väärään suuntaan.
- TOTUUS TULI
Käskeekö se heän uskonto lasten tehä kaikki pirruuet, mitä maa päällänsä kantaa ja onko siinä uskonnossa semmonen kohta, että asunnot saa hajottaa tuhannen p.......n pärheeksi, pöljä vuokrasin heile omakotitalon ja piti laittaa kartanolle ku alko talo hajoaan ku syötiin seinät. Kalliiksi tuli. TÄMÄ EI OLE KATEUTTA TÄMÄ ON TOSI ASIA
- Näitäkin sattuu
Lestariolainen, kun avioituu. Hän ei voi erota aviopuolisostaan ja eroamiseen täytyy olla vain syynä aviopuolison vakava rikos. Eräitä on syyllistynyt vakavan rikoksen ilmoittamiseen poliisille aviopuolisostaan perättömästi ja onkin tullut itse tuomituksi oikeudessa valehtelusta, kovaan rangaistukseen.
- helppistä
Kenenkään Suomessa asuvan ei ole pakko olla avioliitossa eikä edes asua kenenkään kanssa ellei itse sitä halua. Uskonto ei voi kieltää eroamasta ja syytä ei tarvitse edes enää ilmoittaa. Eropaperin voi kirjoittaa koska vain ja laittaa allekirjoituksen ja jätää sitten viranomaiselle. Päätös tulee postissa.
- ?????????
helppistä kirjoitti:
Kenenkään Suomessa asuvan ei ole pakko olla avioliitossa eikä edes asua kenenkään kanssa ellei itse sitä halua. Uskonto ei voi kieltää eroamasta ja syytä ei tarvitse edes enää ilmoittaa. Eropaperin voi kirjoittaa koska vain ja laittaa allekirjoituksen ja jätää sitten viranomaiselle. Päätös tulee postissa.
Jos ei uskonto kiellä eroamista, niin kieltääkö se sitte että lapsille ei saa pittää kuria, kyllä jokaiselle lapselle piää opettaa käytännnnöt säännöt, että ei saa rikkoa toisen omaisuutta, mutta ei lestalaiset tartte ees vuokriakaan maksaa.
- tohelo5
????????? kirjoitti:
Jos ei uskonto kiellä eroamista, niin kieltääkö se sitte että lapsille ei saa pittää kuria, kyllä jokaiselle lapselle piää opettaa käytännnnöt säännöt, että ei saa rikkoa toisen omaisuutta, mutta ei lestalaiset tartte ees vuokriakaan maksaa.
Joko se yks lestajussi on saanut sen talon valmiiksi, vai vileäkö se sitä rakentaa. Taitaa olla perin vittumoinen suku
- totuus
eikö niillä lestatiolaisilla oo vähä niinkö pakko avioliittoa, että vieraissa saa käyä, mutta se jonka kans mennee naimisiin ei saa erota vaikka haluaiski.
- raamatun lukija
Uskonto sallii kaikki pahat jopa huoraamisen, mutta ei salli ehkäsyä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172403
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42776
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694