Ihmisten kehittelemiin satuihin luottava pettyy päivittäin. Ei voi kuin ihmetellä jumalattomien elämää, kun mediasta lukee heidät uskonsa tuottamaa hedelmää.
Jumalan sanaan varauksetta luottava ei pety ikinä
25
77
Vastaukset
- 5+7#
Niinpä meissä jokaisessa asuu oma pieni farisealainen.
- su***
Niimpä. kaikki me oletamme olevamme apostolien kaltaisia oman sanan julistajia.
"Ei voi kuin ihmetellä jumalattomien elämää, kun mediasta lukee heidät uskonsa tuottamaa hedelmää."
Eikös aika menekin hyvin tästä johtuvassa hyvänolontunteessa kieriskellen?"Ihmisten kehittelemiin satuihin luottava pettyy päivittäin"
Aivan totta. Siksi lakkasinkin luottamasta raamattuun kun siinä luvatut asiat eivät toteudu ja luonnontiede on osoittanut siinä kerrotut ihmeet pääosin saduiksi, tarinoiksi ja vilkkaan mieliikuvituksen tuotteiksi.
Vaikka sadut olisivat miten vanhoja ja kunnioitettuja, ne ovat satuja ja pysyvät sellaisina. Tätähän tarkloitit, eikö vaan?- voi luopioita
Kaikki mitä Raamatussa on luvattu, toteutuu. Epäuskoisilla on hirvittävääkin hirvittävämpi ikuinen tuska edessään. Syy, he eivät uskoneet vaan pitivät JUmalan sanaa satuna
voi luopioita kirjoitti:
Kaikki mitä Raamatussa on luvattu, toteutuu. Epäuskoisilla on hirvittävääkin hirvittävämpi ikuinen tuska edessään. Syy, he eivät uskoneet vaan pitivät JUmalan sanaa satuna
"Kaikki mitä Raamatussa on luvattu, toteutuu."
Osa asioista, joiden olisi jo pitänyt tapahtua, ei ole toteutunut. Todistettavasti.- Näin tapahtuu
exhellari86 kirjoitti:
"Kaikki mitä Raamatussa on luvattu, toteutuu."
Osa asioista, joiden olisi jo pitänyt tapahtua, ei ole toteutunut. Todistettavasti.Kaikki tapahtuu, mitään sellaista asiaa jonka JUmalan sanan mukaisesti olisi pitänyt tapahtua, ei ole jäänyt tapahtumatta. Eipä ollut luopiollakaan yhtään sellaista esitettävänään, kunhan vain valehtelet ja jauhat tyjää pääkallosi tuottamaa ulostetta.
En ihmettele että huonosti menee sinun elämäsi ja katastrofiin tulee elämäsi päättymään, ellet nöyrry Jumalan rautaisen ruoskan kuritettavaksi.
Nimimerkistäsi päätellen olet vielä ylpeydestä pursuileva killipoika (lapsi), mutta kun Jumala alkaa puhumaan sinulle, niin voi vielä tapahtua muutoskin, - tietenkin. Näin tapahtuu kirjoitti:
Kaikki tapahtuu, mitään sellaista asiaa jonka JUmalan sanan mukaisesti olisi pitänyt tapahtua, ei ole jäänyt tapahtumatta. Eipä ollut luopiollakaan yhtään sellaista esitettävänään, kunhan vain valehtelet ja jauhat tyjää pääkallosi tuottamaa ulostetta.
En ihmettele että huonosti menee sinun elämäsi ja katastrofiin tulee elämäsi päättymään, ellet nöyrry Jumalan rautaisen ruoskan kuritettavaksi.
Nimimerkistäsi päätellen olet vielä ylpeydestä pursuileva killipoika (lapsi), mutta kun Jumala alkaa puhumaan sinulle, niin voi vielä tapahtua muutoskin, - tietenkin."Kaikki tapahtuu, mitään sellaista asiaa jonka JUmalan sanan mukaisesti olisi pitänyt tapahtua, ei ole jäänyt tapahtumatta."
Jumalan valtakunnan maan päälle piti toteutua ryminällä, ja osan läsnäolijoista vielä eläessä:
Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." (Matt. 16:28)
Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa". (Mark. 9:1)
Tarkasteltaessa sanottua ihan normaalin arkijärjen valossa on aivan selvää mitä on tarkoitettu: lupaukset alkavat toteutua näkyvällä tavalla läsnäolijoiden eläessä, tai ainakin osan heistä. Totta kai aina voidaan yrittää kiertää selvä merkitys muuttamalla konkreettinen teksti allegoriaksi, mutta mistä voit päätellä sanojan tarkoittaneen niin?
Sama koskee Mark. 16:17-18: "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
"huonosti menee sinun elämäsi"
Ei mielestäni ollenkaan. Mistä niin päättelet?- Hejäjä unestasi
exhellari86 kirjoitti:
"Kaikki tapahtuu, mitään sellaista asiaa jonka JUmalan sanan mukaisesti olisi pitänyt tapahtua, ei ole jäänyt tapahtumatta."
Jumalan valtakunnan maan päälle piti toteutua ryminällä, ja osan läsnäolijoista vielä eläessä:
Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." (Matt. 16:28)
Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa". (Mark. 9:1)
Tarkasteltaessa sanottua ihan normaalin arkijärjen valossa on aivan selvää mitä on tarkoitettu: lupaukset alkavat toteutua näkyvällä tavalla läsnäolijoiden eläessä, tai ainakin osan heistä. Totta kai aina voidaan yrittää kiertää selvä merkitys muuttamalla konkreettinen teksti allegoriaksi, mutta mistä voit päätellä sanojan tarkoittaneen niin?
Sama koskee Mark. 16:17-18: "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Ei mielestäni ollenkaan. Mistä niin päättelet?Jumalan valtakunta tuli täydessä voimassaan maan päälle juuri sillä hetkellä, kun Jeesus nousi ylös taivaisiin ja Pyhä Henki helluntaina laskeutui keskuuteemme.
Sinä ressukka olet yksi tällainen vaarallinen myrkkykäärme, monien muiden joukossa. Te kylvätte uskossaan heikoille kuolettavaaa myrkkyä, eli epäuskoa ja epäluottamusta Jumalan iankikkisesti pysyvään sanaan. Se tie vie hel'vettiin, sinnekö sinä ihan oikeasti haluat?
Ei mene hyvin sen ihmisen elämä, joka on kieltänyt Luojansa sanan, ja kieltäytynyt Jeesuksen veren pesosta, sovituksesta Jumalan kanssa.
Kakakrana omnipotenttius on hyvin tavallista niillä jotka eivät tunne Jumalaansa.
Totuus paljastuu vasta matkan varrella (matkalla Jerusalemista Jerikoon).
Seuraavat 50 vuotta kertovat sinulle tämän saman minkä nyt kerron sinulle, ei mene ihmispoloisella hyvin.
Kunnpa ymmärtäisit ihmisraukka sulkea suuren suusi, avata korvasi totuudelle ja nöyrtyä kuuntelemaan kun sinua viisaammat kokeneet kristityt opettavat sinua Jumalan sanan kautta elämän tietä tuntemaan ja kulkemaan. Hejäjä unestasi kirjoitti:
Jumalan valtakunta tuli täydessä voimassaan maan päälle juuri sillä hetkellä, kun Jeesus nousi ylös taivaisiin ja Pyhä Henki helluntaina laskeutui keskuuteemme.
Sinä ressukka olet yksi tällainen vaarallinen myrkkykäärme, monien muiden joukossa. Te kylvätte uskossaan heikoille kuolettavaaa myrkkyä, eli epäuskoa ja epäluottamusta Jumalan iankikkisesti pysyvään sanaan. Se tie vie hel'vettiin, sinnekö sinä ihan oikeasti haluat?
Ei mene hyvin sen ihmisen elämä, joka on kieltänyt Luojansa sanan, ja kieltäytynyt Jeesuksen veren pesosta, sovituksesta Jumalan kanssa.
Kakakrana omnipotenttius on hyvin tavallista niillä jotka eivät tunne Jumalaansa.
Totuus paljastuu vasta matkan varrella (matkalla Jerusalemista Jerikoon).
Seuraavat 50 vuotta kertovat sinulle tämän saman minkä nyt kerron sinulle, ei mene ihmispoloisella hyvin.
Kunnpa ymmärtäisit ihmisraukka sulkea suuren suusi, avata korvasi totuudelle ja nöyrtyä kuuntelemaan kun sinua viisaammat kokeneet kristityt opettavat sinua Jumalan sanan kautta elämän tietä tuntemaan ja kulkemaan."Jumalan valtakunta tuli täydessä voimassaan maan päälle juuri sillä hetkellä, kun Jeesus nousi ylös taivaisiin ja Pyhä Henki helluntaina laskeutui keskuuteemme."
Matt. 16: 28: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Vaatii melkoisesti älyllistä akrobatiaa jos väittää tätä muuksi kuin Kristuksen toisen tulemisen ennustukseksi, täysin fyysisellä tavalla. Mutta pakkohan sinun on väittää, koska muuten joudut tunnustamaan tämän(kin) kohdan pelkäksi virheelliseksi osoittautuneeksi ennustukseksi. Samaa menettelyähän joudutaan käyttämään nk. ihmeidenkin osalta (paitsi tietysti teuta, joka kiltisti uskoo kaiken krijaimellisesti).
Miten usein tiedät uskovan selviytyneen kuolettavan myrkyn juomisesta?
Onko sinulla yhtä kritiikitön arviointi kaikissa muissakin asioissa?
"sinua viisaammat kokeneet kristityt opettavat sinua Jumalan sanan kautta elämän tietä tuntemaan ja kulkemaan."
Eivät suuret sanat suuta halkaise. Ja sitä paitsi, lausuit mielipiteenäsi, että ihmisten kehittelemiin satuihin luottava pettyy päivittäin. Ja minä kommentoin tätä mielipidettäsi.
Sinun on nyt vain pakko tottua siihen, että mielipiteitäsi kommentoidaan tällä julkisella palstalla. Ja saattaa esiintyä mielipiteitä jotka ovat täysin vastakkaisia kuin sinun mielipiteesi. Eikö se ole mielestäsi normaalia?- voi järkiparkaa
exhellari86 kirjoitti:
"Jumalan valtakunta tuli täydessä voimassaan maan päälle juuri sillä hetkellä, kun Jeesus nousi ylös taivaisiin ja Pyhä Henki helluntaina laskeutui keskuuteemme."
Matt. 16: 28: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Vaatii melkoisesti älyllistä akrobatiaa jos väittää tätä muuksi kuin Kristuksen toisen tulemisen ennustukseksi, täysin fyysisellä tavalla. Mutta pakkohan sinun on väittää, koska muuten joudut tunnustamaan tämän(kin) kohdan pelkäksi virheelliseksi osoittautuneeksi ennustukseksi. Samaa menettelyähän joudutaan käyttämään nk. ihmeidenkin osalta (paitsi tietysti teuta, joka kiltisti uskoo kaiken krijaimellisesti).
Miten usein tiedät uskovan selviytyneen kuolettavan myrkyn juomisesta?
Onko sinulla yhtä kritiikitön arviointi kaikissa muissakin asioissa?
"sinua viisaammat kokeneet kristityt opettavat sinua Jumalan sanan kautta elämän tietä tuntemaan ja kulkemaan."
Eivät suuret sanat suuta halkaise. Ja sitä paitsi, lausuit mielipiteenäsi, että ihmisten kehittelemiin satuihin luottava pettyy päivittäin. Ja minä kommentoin tätä mielipidettäsi.
Sinun on nyt vain pakko tottua siihen, että mielipiteitäsi kommentoidaan tällä julkisella palstalla. Ja saattaa esiintyä mielipiteitä jotka ovat täysin vastakkaisia kuin sinun mielipiteesi. Eikö se ole mielestäsi normaalia?Minä tiedän jo, ettei Kristus ole sinun kuninkaasi ja sinä olet ulkopuolella hänen valtakunnastaan, joka on ollut täydessä voimassaan jo 2000 vuotta. Mistäkö tiedän? Olet itse tämän todistanut sadoissa viesteissäsi. Käyttäydyt naivisti kuin kusiainen jättiläisen saappaan edessä.
Epäuskosi ja kuviteltu viisautesi on pettänyt sinut ja erottanut sinut Jumalasta ja hänen valtakunnastaan.
Luulitkosinä ihan tosissasi, että Kristuksen (joka on kaikkivaltias Pyhä Jumala) kuninkuus toteutisi vasta silooin kun on tuomiopäivä ja Tellus muuttuu atomeiksi avaruuteen? MInä tiedän sen, että helluntaiseurakunnassa ei näitä lopun aikaan liittyviä asioita käsitetä oikein, järjen valo ja tunteiden palo ei riitä näissä asioissa.
En esitä täällä mielipiteitäni pelastukseen liittyvistä asioista. Kenenkään mielipiteistä ei ole kenellekään mitään hyötyä, kun lähtöhetki tulee.
Minä todistan kuninkaastani, Herrastani ja Vapahtajastani Jeesuksesta Kristuksesta, joka on perustanut valtakuntansa ihmisten keskuuteen.
Tämän valtakunnan kansalaisena, Jumalan huoneenhaltijana olen velvoitettu sanomaan sinullekin totuuden. Myy koko järkikapasiteettisi, tuo joka vie sinua
kohti he'lvettiä. Tee parannus usko evankeliumi.
Isä meidän rukouksessa me rukoilemme joka päivä, että tulkoon sinun valtakuntasi, anna syntimme anteeksi, ja tapahtukoon sinun tahtosi.
Nimenomaan älyllinen agrobatia on viemässä sinut hyvää vauhtia kadotukseen. Kuinka ihminen voikin olla noin tyhmä, kaikkivaltiaan Jumalnsa edessä?
Sen tähden rukoilemme: »Tulkoon sinun valtakuntasi», että sinä hallitsisit meitä emmekä me itse. Sillä meissä ei ole mitään vaarallisempaa kuin järkemme ja tahtomme. Ja siinä on Jumalan korkein ja ensimmäinen teko meissä sekä paras harjoitus, että jätämme omat tekomme, vapaudumme järjestämme ja tahdostamme, lepäämme ja jättäydymme Jumalan huomaan kaikissa asioissa, erittäinkin jos ne ovat hengellisiä ja näyttävät kauniilta.
Meidän järkemme esimerkiksi sanoo erehtymättömän varmasti, että kolme ynnä seitsemän on kymmenen, mutta se ei voi ilmaista, mistä syystä niin on, eikä kuitenkaan voi väittää, että se olisi väärin. Sillä järkemme on totuuden valtaama ja pikemminkin totuuden tuomarivallan alainen kuin itse arvosteltava.
Sama merkitys on kirkossakin järjellä, joka arvostelee ja hyväksyy opinkappaleita Hengen valistamana, jota järki ei voi todistaa, mutta josta se kuitenkin on aivan varma.
Sillä niin kuin filosofiassa kukaan ei arvostele yleiskäsitteitä, vaan kaikkea arvostellaan niiden mukaan, niin meidänkin keskuudessamme kaikki riippuu Hengestä, joka arvostelee kaiken ja jota kukaan ei arvostele, niin kuin apostoli sanoo (1. Kor. 2:15). voi järkiparkaa kirjoitti:
Minä tiedän jo, ettei Kristus ole sinun kuninkaasi ja sinä olet ulkopuolella hänen valtakunnastaan, joka on ollut täydessä voimassaan jo 2000 vuotta. Mistäkö tiedän? Olet itse tämän todistanut sadoissa viesteissäsi. Käyttäydyt naivisti kuin kusiainen jättiläisen saappaan edessä.
Epäuskosi ja kuviteltu viisautesi on pettänyt sinut ja erottanut sinut Jumalasta ja hänen valtakunnastaan.
Luulitkosinä ihan tosissasi, että Kristuksen (joka on kaikkivaltias Pyhä Jumala) kuninkuus toteutisi vasta silooin kun on tuomiopäivä ja Tellus muuttuu atomeiksi avaruuteen? MInä tiedän sen, että helluntaiseurakunnassa ei näitä lopun aikaan liittyviä asioita käsitetä oikein, järjen valo ja tunteiden palo ei riitä näissä asioissa.
En esitä täällä mielipiteitäni pelastukseen liittyvistä asioista. Kenenkään mielipiteistä ei ole kenellekään mitään hyötyä, kun lähtöhetki tulee.
Minä todistan kuninkaastani, Herrastani ja Vapahtajastani Jeesuksesta Kristuksesta, joka on perustanut valtakuntansa ihmisten keskuuteen.
Tämän valtakunnan kansalaisena, Jumalan huoneenhaltijana olen velvoitettu sanomaan sinullekin totuuden. Myy koko järkikapasiteettisi, tuo joka vie sinua
kohti he'lvettiä. Tee parannus usko evankeliumi.
Isä meidän rukouksessa me rukoilemme joka päivä, että tulkoon sinun valtakuntasi, anna syntimme anteeksi, ja tapahtukoon sinun tahtosi.
Nimenomaan älyllinen agrobatia on viemässä sinut hyvää vauhtia kadotukseen. Kuinka ihminen voikin olla noin tyhmä, kaikkivaltiaan Jumalnsa edessä?
Sen tähden rukoilemme: »Tulkoon sinun valtakuntasi», että sinä hallitsisit meitä emmekä me itse. Sillä meissä ei ole mitään vaarallisempaa kuin järkemme ja tahtomme. Ja siinä on Jumalan korkein ja ensimmäinen teko meissä sekä paras harjoitus, että jätämme omat tekomme, vapaudumme järjestämme ja tahdostamme, lepäämme ja jättäydymme Jumalan huomaan kaikissa asioissa, erittäinkin jos ne ovat hengellisiä ja näyttävät kauniilta.
Meidän järkemme esimerkiksi sanoo erehtymättömän varmasti, että kolme ynnä seitsemän on kymmenen, mutta se ei voi ilmaista, mistä syystä niin on, eikä kuitenkaan voi väittää, että se olisi väärin. Sillä järkemme on totuuden valtaama ja pikemminkin totuuden tuomarivallan alainen kuin itse arvosteltava.
Sama merkitys on kirkossakin järjellä, joka arvostelee ja hyväksyy opinkappaleita Hengen valistamana, jota järki ei voi todistaa, mutta josta se kuitenkin on aivan varma.
Sillä niin kuin filosofiassa kukaan ei arvostele yleiskäsitteitä, vaan kaikkea arvostellaan niiden mukaan, niin meidänkin keskuudessamme kaikki riippuu Hengestä, joka arvostelee kaiken ja jota kukaan ei arvostele, niin kuin apostoli sanoo (1. Kor. 2:15)."Minä tiedän jo, ettei Kristus ole sinun kuninkaasi"
So what? Oletpa sinä neropatti kun olet tuon havainnut. Onnitteluni.
"Käyttäydyt naivisti kuin kusiainen"
Selvästikin on mielipidekysymys, kuka käyttvytyy naiivisti ja kuka ei.
"Luulitkosinä ihan tosissasi...tuomiopäivä ja Tellus muuttuu atomeiksi avaruuteen?"
En luullut. Koska mitään jumalaa ja Kristusta siinä merkityksessä kuin sinä kerrot ei ole olemassa, ei ole olemassa heidän nimeään kantavaa valtakuntaakaan. Eikä sellainen voi näin ollen edes tulla.
"MInä tiedän sen, että helluntaiseurakunnassa ei näitä lopun aikaan liittyviä asioita käsitetä oikein"
Niin minäkin tiedän. Heillä on kummallisia käsityksiä jostain konkreettisesta tuhatvuotisesta valtakunnasta, jotka ovat täysin yhtä irrelevantteja kuin sinunkin käsityksesi. Mutta oikeassa olet, metsässä he ovat. Ehkä eri metsässä kuin sinä mutta kuitenkin.
"En esitä täällä mielipiteitäni pelastukseen liittyvistä asioista."
Esitätpäs. Ja tiedoksesi, että kristikunnassa (mm. helluntailaisissa, katolisissa, ortodokseissa...) on lukuisia ihmisiä joilla on ihan erilainen mielipide kuin sinulla. Esittämäsi on siis vain yksi mielipide muiden joukossa.
"Tämän valtakunnan kansalaisena, Jumalan huoneenhaltijana olen velvoitettu sanomaan sinullekin totuuden."
Jahas. Ja minä tevejärkinen tavallinen suomalainen olen velvollinen muistuttamaan sinua harhoistasi, joihin yrität viedä muitakin. Luovu harhoistasi ja käytä tervettä järkeäsi jota sinulla kuitenkin on yllin kyllin - jos käytät sitä.
" jätämme omat tekomme, vapaudumme järjestämme ja tahdostamme"
Olen kyllä huomannut sinun luopuneen järkikullastasi. Nähtävästi pystyt kuitenkin vielä hoitamaan päivittäiset asiasi, tai sitten olet avohoidossa. Ihan tasan samaa järkeä, mitä käytät päivittäisten ongelmiesi ratkomiseen, voit käyttää näissäkin asioissa.
Tiedän uskovia jotka suorastaan ylpeilevät sillä, että pystyvät sivuuttamaan aistiensa todistukset ja sanomaan että jos he vaikkapa näkevät mustan olevan valkoista mutta raamatun mukaan se on mustaa, niin se on sitten mustaa. Kuulutko sinä näihin?
"Meidän järkemme esimerkiksi sanoo erehtymättömän varmasti, että kolme ynnä seitsemän on kymmenen, mutta se ei voi ilmaista, mistä syystä niin on, eikä kuitenkaan voi väittää, että se olisi väärin.
Älähän nyt. Jos lähdet siitä, että arkielämän itsestäänselvyyksiä pitäisi alkaa todistella, olet hakoteillä. Matemaatikot pystyvät kyllä kertomaan sinulle, miksi 3 7 = 10 jos tarvitset sellaista. Ja sinulla on asiasta aistiesi kiistaton todistus. Vai eikö ole?
"Sama merkitys on kirkossakin järjellä, joka arvostelee ja hyväksyy opinkappaleita Hengen valistamana, jota järki ei voi todistaa, mutta josta se kuitenkin on aivan varma."
No kun ei ole. Tämä "Hengen valistus" ei suinkaan ole mikään universaali, kiistaton asia, vaan kokemus on osoittanut, että tämä valistus valistaa hyvin eri tavalla eri paikoissa ja eri aikoina. Sen sijaan perusmatematiikka (miten satuitkaan ottamaan juuri sen esimerkiksi) on universaalia, hyväksytty kaikkialla maailmassa ja kaikissa kulttuureissa. Ja jopa uskonnoista riippumatta.
Uskonnossa ei ole tällaisia kaikkialla yleispäteviä käsitteitä vaan lähes kaikki on kiistanalaista.- 5+7#
exhellari86 kirjoitti:
"Kaikki tapahtuu, mitään sellaista asiaa jonka JUmalan sanan mukaisesti olisi pitänyt tapahtua, ei ole jäänyt tapahtumatta."
Ei mielestäni ollenkaan. Mistä niin päättelet?exhellari86 7.8.2013 06:54 kuuntele löytyykö tuon linkin takaa vastaus asiaasi.
Joka tapauksessa kiitoksia hyvän paikan löytymisestä. :)
"Jumalan valtakunnan maan päälle piti toteutua ryminällä, ja osan läsnäolijoista vielä eläessä:
Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." (Matt. 16:28) "
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/rkk-ohjelmat?ut[0]=6 5+7# kirjoitti:
exhellari86 7.8.2013 06:54 kuuntele löytyykö tuon linkin takaa vastaus asiaasi.
"Jumalan valtakunnan maan päälle piti toteutua ryminällä, ja osan läsnäolijoista vielä eläessä:
Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." (Matt. 16:28) "
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/rkk-ohjelmat?ut[0]=6Tässä ystävämme pastori Norvannon selitys joka liittyy samaan aiheeseen (älyllinen vaikeus uskoa Raamatun sanaan):
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/rkk-ohjelmat?vt[0]=26
Sananlaskujen 8.luku pysäytti minut aikoinaan totaalisesti, ja sai minut palaamaan Jumalan kämmenelle.- Κέρβερος
5+7# kirjoitti:
exhellari86 7.8.2013 06:54 kuuntele löytyykö tuon linkin takaa vastaus asiaasi.
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/rkk-ohjelmat?ut[0]=6Hmmm.... löytyy vajaa 80 kpl, eli koko Matteuksen evankeliumi. Tuon kuuntelemiseen ei aika riitä :(
Κέρβερος kirjoitti:
Hmmm.... löytyy vajaa 80 kpl, eli koko Matteuksen evankeliumi. Tuon kuuntelemiseen ei aika riitä :(
Hmm.hmm. Sieltä löytyy koko Raamattu kannesta kanteen. Funtsipas miten kauan tuon satsin tekemisen on mennyt.
- Κέρβερος
tyhmelin kirjoitti:
Hmm.hmm. Sieltä löytyy koko Raamattu kannesta kanteen. Funtsipas miten kauan tuon satsin tekemisen on mennyt.
Ehkä 12#:tu halutessaan täsmentää raamatunpaikkaa Matteuksesta.
Tuon Sananlaskujen 8:n kerkesin lukemaan. Jakeet 35-36 olivat mielenkiintoisia.
Ei tuollaista satsia tehdä ihan yht'äkkiä. Jo nauhalle lukemiseen menee kauan ja opiskeluun ja tutkimiseen ja mielipiteiden muodostamiseen menee oma aikansa. Veikkaan, että ei tuollaista tavallinen ihminen tee alle kymmenessä vuodessa lähtötietoineen.
P.S. Saan koh'tikään erään TT:n kirjan ja suosittelen sitä, mikäli siihen tulokseen tulen. - 5+7#
Κέρβερος kirjoitti:
Ehkä 12#:tu halutessaan täsmentää raamatunpaikkaa Matteuksesta.
Tuon Sananlaskujen 8:n kerkesin lukemaan. Jakeet 35-36 olivat mielenkiintoisia.
Ei tuollaista satsia tehdä ihan yht'äkkiä. Jo nauhalle lukemiseen menee kauan ja opiskeluun ja tutkimiseen ja mielipiteiden muodostamiseen menee oma aikansa. Veikkaan, että ei tuollaista tavallinen ihminen tee alle kymmenessä vuodessa lähtötietoineen.
P.S. Saan koh'tikään erään TT:n kirjan ja suosittelen sitä, mikäli siihen tulokseen tulen.Κέρβερος
7.8.2013 21:12 Kun jäljellä noin 10 minuuttia, niin tulee selitys exhellarin esittämään asiaan toteutumattomasta ennustuksesta. Koko juttu on noin 25minuuttia.
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/matteuksen-evankeliumi/258 - Κέρβερος
5+7# kirjoitti:
Κέρβερος
7.8.2013 21:12 Kun jäljellä noin 10 minuuttia, niin tulee selitys exhellarin esittämään asiaan toteutumattomasta ennustuksesta. Koko juttu on noin 25minuuttia.
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/matteuksen-evankeliumi/258Kiitos! :-)
Kun toit asian esille, niin panin merkille sanat " eivät olleet lainkaan varautuneet siihen..."
Isäni kuolinvuoteen vieressä ollessani toivoin että tapahtuisi paraneminen ja en voinut ymmärtää lopputulemaa. Vakavan sairauden edessä kaikki tiesivät mitä tapahtuu, mutta kuolinhetken jälkeen huomasi olleeni täysin varautumaton tähän tilanteeseen, vaikka olin seurannut sitä liki puoli vuotta. Se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. "eivät olleet lainkaan varautuneet"................. - Κέρβερος
5+7# kirjoitti:
Κέρβερος
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/matteuksen-evankeliumi/258Hmm.. Jeesuksen lähellä saa myös erehtyä...
- 1+2oliskojopa3
exhellari86 kirjoitti:
"Minä tiedän jo, ettei Kristus ole sinun kuninkaasi"
So what? Oletpa sinä neropatti kun olet tuon havainnut. Onnitteluni.
"Käyttäydyt naivisti kuin kusiainen"
Selvästikin on mielipidekysymys, kuka käyttvytyy naiivisti ja kuka ei.
"Luulitkosinä ihan tosissasi...tuomiopäivä ja Tellus muuttuu atomeiksi avaruuteen?"
En luullut. Koska mitään jumalaa ja Kristusta siinä merkityksessä kuin sinä kerrot ei ole olemassa, ei ole olemassa heidän nimeään kantavaa valtakuntaakaan. Eikä sellainen voi näin ollen edes tulla.
"MInä tiedän sen, että helluntaiseurakunnassa ei näitä lopun aikaan liittyviä asioita käsitetä oikein"
Niin minäkin tiedän. Heillä on kummallisia käsityksiä jostain konkreettisesta tuhatvuotisesta valtakunnasta, jotka ovat täysin yhtä irrelevantteja kuin sinunkin käsityksesi. Mutta oikeassa olet, metsässä he ovat. Ehkä eri metsässä kuin sinä mutta kuitenkin.
"En esitä täällä mielipiteitäni pelastukseen liittyvistä asioista."
Esitätpäs. Ja tiedoksesi, että kristikunnassa (mm. helluntailaisissa, katolisissa, ortodokseissa...) on lukuisia ihmisiä joilla on ihan erilainen mielipide kuin sinulla. Esittämäsi on siis vain yksi mielipide muiden joukossa.
"Tämän valtakunnan kansalaisena, Jumalan huoneenhaltijana olen velvoitettu sanomaan sinullekin totuuden."
Jahas. Ja minä tevejärkinen tavallinen suomalainen olen velvollinen muistuttamaan sinua harhoistasi, joihin yrität viedä muitakin. Luovu harhoistasi ja käytä tervettä järkeäsi jota sinulla kuitenkin on yllin kyllin - jos käytät sitä.
" jätämme omat tekomme, vapaudumme järjestämme ja tahdostamme"
Olen kyllä huomannut sinun luopuneen järkikullastasi. Nähtävästi pystyt kuitenkin vielä hoitamaan päivittäiset asiasi, tai sitten olet avohoidossa. Ihan tasan samaa järkeä, mitä käytät päivittäisten ongelmiesi ratkomiseen, voit käyttää näissäkin asioissa.
Tiedän uskovia jotka suorastaan ylpeilevät sillä, että pystyvät sivuuttamaan aistiensa todistukset ja sanomaan että jos he vaikkapa näkevät mustan olevan valkoista mutta raamatun mukaan se on mustaa, niin se on sitten mustaa. Kuulutko sinä näihin?
"Meidän järkemme esimerkiksi sanoo erehtymättömän varmasti, että kolme ynnä seitsemän on kymmenen, mutta se ei voi ilmaista, mistä syystä niin on, eikä kuitenkaan voi väittää, että se olisi väärin.
Älähän nyt. Jos lähdet siitä, että arkielämän itsestäänselvyyksiä pitäisi alkaa todistella, olet hakoteillä. Matemaatikot pystyvät kyllä kertomaan sinulle, miksi 3 7 = 10 jos tarvitset sellaista. Ja sinulla on asiasta aistiesi kiistaton todistus. Vai eikö ole?
"Sama merkitys on kirkossakin järjellä, joka arvostelee ja hyväksyy opinkappaleita Hengen valistamana, jota järki ei voi todistaa, mutta josta se kuitenkin on aivan varma."
No kun ei ole. Tämä "Hengen valistus" ei suinkaan ole mikään universaali, kiistaton asia, vaan kokemus on osoittanut, että tämä valistus valistaa hyvin eri tavalla eri paikoissa ja eri aikoina. Sen sijaan perusmatematiikka (miten satuitkaan ottamaan juuri sen esimerkiksi) on universaalia, hyväksytty kaikkialla maailmassa ja kaikissa kulttuureissa. Ja jopa uskonnoista riippumatta.
Uskonnossa ei ole tällaisia kaikkialla yleispäteviä käsitteitä vaan lähes kaikki on kiistanalaista.JA siis tuollaisen rämpsyn sait aikaan ilman mitään asiaa !
Onnitteluni ja syvä kumarrukseni ! 1+2oliskojopa3 kirjoitti:
JA siis tuollaisen rämpsyn sait aikaan ilman mitään asiaa !
Onnitteluni ja syvä kumarrukseni !"JA siis tuollaisen rämpsyn sait aikaan ilman mitään asiaa !"
Tottapa töriset. Vastaukseni asiapitoisuus on suorassa suhteessa kommentoitavan aivopierun asiapitoisuuteen. Koita siitä sitten repiä asiaa.
- Κέρβερος
Ei lauseen lausetta järkevää.
"Jumalan sanaan varauksetta luottava ei pety ikinä"
-Ihmisen mieli ei toimi noin. Jumalaan (isolla) luottava kokee elämässään myös pettymyksiä, jos on ns. normaali ihminen.
"Ihmisten kehittelemiin satuihin luottava pettyy päivittäin."
-Arvattavasti tarjoat saduiksi tieteellisiä havaittuja tosiasioita. Ei sellaisista voi pettyä. Tiede edustaa parasta saatavaa näkemystä havaituista asioista. Ja kyyyllä se voi muuttuakin uusien havaintojen myötä. Mutta onko se mielestäsi tieteen vika tai saatanallisuus? En usko, että vanha vihtahousu tekisi nähtäväksemme jotain sellaista, mikä vieraannuttaisi meidät jumaluuksista vain sentähden, että se olisi uskonnosta vieroittavaa. Ja varsinkin, kun ei sellaisesta ole mitään havaintoja. Lie onko mahdollista saadakaan sellaista havaintoa?
"...Ei voi kuin ihmetellä jumalattomien elämää, kun mediasta lukee heidät uskonsa tuottamaa hedelmää...."
-Mediaa lukiessa ei kannattaisi valita niitä rusinoita pullasta ja perustaa näkemyksiään niihin, jos sellaisen asian esittää yleispätevänä. En nyt edes mainitse tehtyjä ja olemassaolevia rikollisuustilastoja meidän "ateististen" kontra uskovien välillä, koska siihen vaikuttaa todella monet erilaiset syyt, mutta väitän, että et tule ikinä löytämään sellaista tilastollista tietoa, missä jumalattomat todettaisiin enemmän lakia rikkoviksi kuin uskovat.
-Niin ja meni tuossakin pikkuisen metsään: "heidät uskonsa tuottamaa hedelmää."
-Sellaisilla jumalattomilla arvattavasti ei ole mitään uskontoa.- muuttis
Matt. 16: 28: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan"
En nyt kuunnellut mitä Norvanto sanoo tuosta paikasta, mutta ajattelen Jeesuksen tarkoittaneen heitä, jotka tullaan alkuseurakunnan aikaan tappamaan uskonsa takia. Eivät siis kuolleet luonnollisesti. Jeesus tuli heitä vastaanottamaan Kuninkaana. Saatan olla hyvinkin väärässä.
- Κέρβερος
Norvanto puhuu Ihmisen Pojan tulemisesta nimenomaan valtakuntansa kuninkaana ja Jeesuksen kirkastumisesta. Siis tarkoittanee taivaassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262668
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562137Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.241721- 1291528
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641288- 681283
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711210- 891055
- 90979
- 128931