Voisiko joku kertoa, mitä kaikkea TG:n harjoituksissa tehdään? Missä vaiheessa aletaan harjoitella puolivoltteja ja voltteja? Kuinka paljon harjoitetaan voimaa ja liikkuvuutta?
Kyselee joukkuevoimistelija, joka kaipaa enemmän "temppuilua"ja miettii lajin vaihtoa.
TeamGym
2
540
Vastaukset
- voimistelijatyttö
TeamGymin treenit ovat melko samanlaisia kuin mitä mun omat joukkuevoimistelu treenit oli. Oon siis harrastanut 8 vuotta JV:tä ja vaihdoin sitten TeamGymiin. TG:n harjotuksiin itselläni ainakin kuuluu alkuverkka esim lenkki tai jotain millä saadaan lämpö päälle. Sit on voimaa aika paljon, tietysti enemmän peruskuntokaudella kuin kilpailukaudella, mutta melmein joka treeneissä sitä tehdään.
Sitten on usein telinekohtaisia treenejä just esim. trampettilla ja volttiradalla omien taitojen mukaan. Ja sit saatetaan tehä esim vapaaohjelman eri osia tai jotain tällästä. Usein alkuverkan jälkeen tehään nopeet venyttelyt ja ihan treenien lopuksi venyttelyt/pitkät venyttelyt. Voltteja ja puolivoltteja aletaan tehä melkein heti joko valkun avustuksella tai ilman. Jos ei entuudestaan ole tehnyt mitään "temppuja" aloitetaan trampetilla ihan vaan jännehypyistä ja kerähypyistä ja siirrytään pikkuhiljaa vaikeampiin ja volttiradalla kuperkeikoista joita yritetään hiljalleenmuuttaa voltiksi (esim: kuperkeikka -> kuperkeikka ilman käsiä -> lentokuperkeikka -> kerävoltti) jne. Itse oon tykännyt TG:stä paljon :)
Toivottavasti sait jotain selkoa mun selityksistä. Ja jos oot harrastanut JV:tä niin saat siitä hyvän pohjan TG:lle :)- Tehotar
Kiitos perusteellisesta vastauksesta! Toi monipuolisuus just kiehtoo TG:ssä. Kiva kuulla että noin pitkällä jv-taustalla voi vaihtaa lajia, että niitä temppuja voi tosiaan oppia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1507870Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?1007310Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit317202Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t216838Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht26526Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t756374Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv236104Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik1126062Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?475478Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa845380