Täällä on Raamatun tekstejä kopioimalla esitetty väitteitä siitä kuinka Jumalan sana erehtyy. Kävi ilmi että tällaisia väitteitä esittänyt henkilö ei tiennyt mitään siitä, mistä Raamatussa puhutaan noissa jakeissa.
Raamattu on siitä ihmeellinen kirja, että se on kokonaan salattu (koodattu) sellaisita ihmisiltä, jotka luulevat olevansa viisaita. Raamattu avautuu vain niille jotka tunnustavat sen, etteivät he ymmärrä mitään ihmeellistäkin ihmeellisemmästä Jumalastaan, joka on luonut maailmankaikkeuden. Kun tämän on tunnustanut (= nöyrtynyt Jumalan edessä) ja pyytää apua Jumalalta, niin silloin Pyhä Henki avaa vähitellen useampien vuosikymmenien kuluessa käsittämään Raamatun tekstejä.
Raamatun ymmärtäminen ei ole tahdon ja ymmärryksen asia.
Aivan samalla talla kun sinä et voi siittää itseäsi alkuun, etkä hallita elämääsi, et voi tulla myöskään Jumalaasi käsittämään, ellei sitä anneta sinulle, - YLHÄÄLTÄ..
Raamattu kirja joka kertoo tien pelastukseen. Lankeemus on vienyt ihmisiltä kokonaan ymmärryksen siitä, mikä on oikein ja mikä on väärin. Himo ja halu tulla Jumalan kaltaiseksi, vei ihmisen kadotukseen. Tämän synnin nimi on YLPEYS.
Ihminen joka luulee pienen pääkallonsa sisällä olevan klimpin kaikivaltiaaksi Jumalaksi, on Jumalan sanan mukaisesti hullu. Miksi ihminen ei tajua oman aivokapasiteettinsa rajallisuutta? Siksi koska ylpeys estää häntä tajuamasta.
Ihmiset on aivopesty ateistien kehittämissä kouluissa luulemaan omasta tietämisestään ja yleensäkin ihmisen tietämisestä täysin mahdottomia.
Ihmiset eivät kunnoita Luojaansa joka on m iljardeja kertoja viisaampi kuin koko ihmiskunta yhteensä. Yksi näyttö Jumalan viisaudesta ja voimasta on tuntemamme maailmankaikkeus planeettoineen. Aika yllättävän tyhmä on sellainen ihminen joka ei polvistu tämän Herran suuruuden ja viisauden edessä.
Kun ei tunneta Raamattua
8
55
Vastaukset
- epäiletkö Jumalaasi
Jaak. 1:5-8
Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta,
joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä;
sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa,
kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.- näin on käynyt
Ps. 53:2 Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa."
Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on.
Kiitos kun omistat minulle ihan oman avauksen. Tässä onkin hyvä kommentoida noita harhojasi ja itsestäsi esittämiäsi suuria luuloja.
"väitteitä esittänyt henkilö ei tiennyt mitään siitä, mistä Raamatussa puhutaan noissa jakeissa"
Tuo on vain oma perustelematon miepiteesi.
"Raamattu on siitä ihmeellinen kirja, ... edessä) ja pyytää apua Jumalalta, niin silloin Pyhä Henki avaa vähitellen"
Normaalia diipadaapaa, jolla peitä oman tietämättömyytesi.
"vähitellen useampien vuosikymmenien kuluessa käsittämään Raamatun tekstejä."
Jotenkinhan nämä rajoitukset on muotoiltava siten, että itse mahdut näiden itse rakentamiesi karsinoiden sisään mutta mahdollisimman moni muu jää ulkopuolelle.
Loppu onkin sitten taas perustelematonta tuubaa.
"Ihmiset eivät kunnoita Luojaansa joka on m iljardeja kertoja viisaampi kuin koko ihmiskunta yhteensä."
Olisi ollut monta tuhatta vuotta aikaa näyttää ylivertainen viisautensa. Mutta sen sijaan - tarujenne mukaan - hän on välillä massamurhannut ihmisiä, välillä muutellut mieltään, välillä ei ole tiennyt asioita, joita kaikkivaltiaan takuulla tulisi tietää. Ja kaiken hyvän lisäksi, ihmisistä jota hän tarun mukaan rakasti yli kaiken, ei pystynyt pelastamaan kuin pienen murto-osan.
Ja tätä sanotaan kaikkivaltiaaksi. Anna mun kaikki...
"Yksi näyttö Jumalan viisaudesta ja voimasta on tuntemamme maailmankaikkeus planeettoineen"
Maailmankaikkeuden synnyssä jumalat ovat täysin tarpeettomia oletuksia. Asiasta ei vielä tiedetä kaikkea, mutta jumalille jääneet aukot pienevät huimaa vauhtia.- Miksi valehtelet?
Minä en luule mitään itsestäni. Siksi minä JUmalan armosta osalliseksi tulleena uskon kautta elän ja kuolen Jeesuksessa Kristuksessa minun Herrassani ja Vapahtajassani.
Jos minä luulisin jotakin itsestäni, niin olisin yhtä jumalaton ja tyhmä niin kuin sinäkin olet. Sori nyt, mutta projektiosi ei onnistu minuun Jeesus on omiensa puolella aina ja kaikkialla, petät JUmalan sanaa vastustamalla ainoastaan itseäsi.
Ihan noin tyhmäksi en osannut arvata sinua. Olethan tietääkseni helluntailaisten jälkeläisiä kuitenkin? Mutta eihän ihmisen pääkallon sisällä paljon tavaraa ole, ja senkin vähän saa'tana on ominut syntiinlankeemuksessa itselleen leikkikaluksi.
Kun tuo nyppi on ihmisen Jumalana, niin koomistahan sitä on seurata.
Kuinka sinä kehtaat tulla tänne näkevien pariin esittelemään tuollaista herraasi joka vetellee sinua narusta ihan minne tahtoo? :-) Oikea sätkynulle. - Elämän lahja
Miksi valehtelet? kirjoitti:
Minä en luule mitään itsestäni. Siksi minä JUmalan armosta osalliseksi tulleena uskon kautta elän ja kuolen Jeesuksessa Kristuksessa minun Herrassani ja Vapahtajassani.
Jos minä luulisin jotakin itsestäni, niin olisin yhtä jumalaton ja tyhmä niin kuin sinäkin olet. Sori nyt, mutta projektiosi ei onnistu minuun Jeesus on omiensa puolella aina ja kaikkialla, petät JUmalan sanaa vastustamalla ainoastaan itseäsi.
Ihan noin tyhmäksi en osannut arvata sinua. Olethan tietääkseni helluntailaisten jälkeläisiä kuitenkin? Mutta eihän ihmisen pääkallon sisällä paljon tavaraa ole, ja senkin vähän saa'tana on ominut syntiinlankeemuksessa itselleen leikkikaluksi.
Kun tuo nyppi on ihmisen Jumalana, niin koomistahan sitä on seurata.
Kuinka sinä kehtaat tulla tänne näkevien pariin esittelemään tuollaista herraasi joka vetellee sinua narusta ihan minne tahtoo? :-) Oikea sätkynulle.On sääli seurata näitä ihmisparkoja, kuinka he hoippuvat omasta kallostaan Jumalaa etsien kohti ikuista hel'vettiä. Näin käy jokaiselle, joka ei nöyrry Jumalan sanan eteen polvilleen.
Tämä koskee hengellistä elämää ja iankaikkista tulevaisuutta. Ihmisinä he voivat olla, ja usein ovatkin fiksuja ihmisiä, - ettei tule mitään väärinkäsityksiä. Elämän lahja kirjoitti:
On sääli seurata näitä ihmisparkoja, kuinka he hoippuvat omasta kallostaan Jumalaa etsien kohti ikuista hel'vettiä. Näin käy jokaiselle, joka ei nöyrry Jumalan sanan eteen polvilleen.
Tämä koskee hengellistä elämää ja iankaikkista tulevaisuutta. Ihmisinä he voivat olla, ja usein ovatkin fiksuja ihmisiä, - ettei tule mitään väärinkäsityksiä."Minä en luule mitään itsestäni."
Luuletpas: näkeväksi, Jumalan lapseksi, armoitetuksi, synnit anteeksi saaneeksi, taivaaseen menijäksi...
Luulet esimerkiksi olevasi jollakin ihmeellisellä tavalla näkevä vaikka olet ihan yhtä umpisokea kuin kaikki muutkin kaltaisesi.
"Ihan noin tyhmäksi en osannut arvata sinua"
On herttaisen yhdentekevää pidätkö minua tyhmänä vai viisaana. Joka toisia haukkuu se on ite, lällällää! :)
"Olethan tietääkseni helluntailaisten jälkeläisiä kuitenkin?"
Pitää paikkansa. Molemmat vanhempani ovat edelleenkin helluntailaisia. Etkö sinäkin edusta käsitystä, jonka mukaan usko on henkilökohtainen asia? Vanhemmat voivat opettaa uskoon ja uskontoon liittyviä asioita tiettyyn rajaan asti, sen jälkeen heidän vaikutusmahdollisuutensa yleensä vähenevät. Oletko itse kokenut tätä sekä lapsena että vanhempana ollessasi? Minulta tuo jälkimmäinen kokemus puuttuu.
Nytkin tuossa edellä omistat paljon tekstiä uskonnollisten itsestäänselvyyksien luetteloimiseen ja minun oletetun tyhmyyteni esittelemiseen. kokeilepa huviksesi vasta esittämiini asiaväitteisiin. Jos siis uskallat.
- su***
Miten todistetaan mikä on Jumalan sana? Miten on kuullut Jumalan puhuvan?
Vaikuttaako Jumala ihmiseen siten, että hän sanoo sen Jumalan sanomaksi.
Kaikki hyvä on Jumalasta, mutta ei sen tarvitse olla kaikki sitä mitä apostolit ovat kirjoittaneet. Siinä on ollut myös mukana heidän oma näkemys hyvästä ja pahasta. Kuten me kaikki ihmiset sen näemme ja tajuamme, eli sanotaan nyt, että pyhän moraalin. Jumala on ns. Pyhä Henki meissä, jos vaan otamme siitä vaarin. Pahahenki on houkutteleva kiero ja paha kaveri meissä. Se on vain näin yksinkertaista.
Jos mennään Jumala persoonassa, jos sitä yleensä on siihen, että kuten teu kirjoitti, että Jumala opetti Aatamin lukemaan. Mennään jo sille tasolle, että se vaatii hirmuisen mielikuvituksen ja uskon omaan juttuunsa. Kenelle hän kirjoitti. Eevalleko, silloin olisi Jumala pitänyt opettaa Eeva lukemaan. Ajatelkaas uudestaan luomiskertomuksen totuus!
Jumala on hyvä, ei saisi leikkiä hänen sanoillaan ja teoillaan perättömästi."Jumala on hyvä, ei saisi leikkiä hänen sanoillaan ja teoillaan perättömästi."
Varsinkin kun pitä pönkittää raamatun horjuvaa arvovaltaa, silloin kaikki keinot on sallittu, mielikuvitus saa lentää vapaasti ja älyllinen rehellisyys nakataan romukoppaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81288- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031047Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51913Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62797- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli170667- 35659
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42613