Hybridit ilman lokasuojia?

Roiskuukos

Kaikki laadukkaimmat hybridit myydään ilman lokasuojia, miksi? Takanahan pakko olla, muuten ravassa ja vedessä persuksista niskaan. Tuo etupää taitaa mennä ilmankin, koska runkoputki monissa niin leveä, että suojaa roiskeilta? Valaiskaapa asiasta tyhmää, hybridiä harkitsevaa.

31

4226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • www1

      Niitä voi sitten itse varustaa mielensä mukaan kiinteillä tai pikalokareilla ja laittaa vaikka tarakan.

      Lukkokin täytyy hommata.

    • kuivana

      Runkoputki suojaa varsin kehnosti roiskeilta. Etulokaria tarvitaan pätkä myös emäputken etupuolella jollei halua kaiken moskan lentävän naamariinsa.

      • Ei muotitietoinen

        Mitä niissä nuukailemaan. Kunnon täyspitkät lokarit eteen ja taakse, niin on jotain hyötyä. Jos edessä on muodinmukainen lyhyt läppä, niin kyllä ne ravat kuorruttavat eturattaat varsin tehokkaasti. Ei ne lokarit niin paljon vaikuta tavisten keskinopeuteen. Tourit on sitten erikseen.


      • Joo, siis ei
        Ei muotitietoinen kirjoitti:

        Mitä niissä nuukailemaan. Kunnon täyspitkät lokarit eteen ja taakse, niin on jotain hyötyä. Jos edessä on muodinmukainen lyhyt läppä, niin kyllä ne ravat kuorruttavat eturattaat varsin tehokkaasti. Ei ne lokarit niin paljon vaikuta tavisten keskinopeuteen. Tourit on sitten erikseen.

        Lokarit ovat tarpeen, kun ajelee puku päällä. Muuten aika tarpeeton varuste polkupyörässä.


      • koreteksit erikseen
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Lokarit ovat tarpeen, kun ajelee puku päällä. Muuten aika tarpeeton varuste polkupyörässä.

        Samalla tavalla rapa ja vesi imeytyvät takapuolen vakoon puvun ja urheiluhuosujen kankaan läpi.


      • Anonyymi
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Lokarit ovat tarpeen, kun ajelee puku päällä. Muuten aika tarpeeton varuste polkupyörässä.

        Kyllä ne lokarit tarpeen on aikuisille, eivät ole enää kurahousuiässä,,,😁


      • Anonyymi
        koreteksit erikseen kirjoitti:

        Samalla tavalla rapa ja vesi imeytyvät takapuolen vakoon puvun ja urheiluhuosujen kankaan läpi.

        mutta kun se tuntuu niin mukavalta kun persvako kastuu


    • Osta erikseen

      Itse hankin biltemasta muoviset kiinteät kevye lokasuojat. Oli helppo laittaa kiinni. Maksoi muistaakseni 11,-

    • Kjhvvg

      Tässä pyörässä on mallikelpoiset lokarit

      http://www.specialized.com/fi/en/bikes/globe/daily/daily1uk

      Lokareissa pitää olla riittävästi pituutta, varsinkin edessä, jotta rapa ei lennä voimansiirtoon. Tuollaiset mallikohtaiset lokarit ovat lisäksi paljon paremman näköiset kuin muoviset tarvikelokarit tai irrotettavat härpäkkeet.

    • syklonikrossi 1500e

      miksi ihmeessä hybridi? ei hyvä missään. ei hyvä metsässä eikä tasasella, ei sovi kiripyöräksikään, sotkee vaan selän likaseksi. mä luulen että sulle sopis oikean kokoinen syklonikrossi hintaluokassa 1500e paremmin.

      • 455454

        Kiripyörä !!!!!!!!!


      • Anonyymi

        Cyclocross on menneen talven lumia. Nykyään sorapyörä, eli gravel-pyörä (gravel bike) on se juttu.

        "Grävel" pyörä on cyclocrossista jalostettu versio jossa tilaa leveimmille renkaille ja hivenen pystympi ajoasento.


    • qweqwewe

      kyllä se on hyvä olla edessäkin lokari. jopa hiekoitussepeli tulee syliin/naamalle vaikka rengas on "melk slicksi".

      • Alkup. Maantiepyöräi

        Kura-aikana käytettävä pyörä kannattaa varustaa lokareilla. Kun ostaa pikakiinitteisen lokarin, voi valinnan tehdä tarpeen vaatiessa.

        Britit laittavat talveksi maantiepyöriinsä usein lokasuojat, joten ei se niin tavatonta ole:

        http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=924

        Itse käytän lokareita vain retkiajossa. Silloin ei ole joka päivä mahdollista pestä vaatteita.

        qweqwewe on oikeassa silmien suojaamisesta. Itse käytän nykyään urheilulaseja. Pyöräillessä silmiin osuu paljon muutakin kuin rapaa omasta renkaasta. Parhaat merkit ovat Oakley ja Adidas.

        http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/sunglasses/sport-sunglasses?


    • Anonyymi

      Diivailua?

    • Anonyymi

      Lokareita ei tartte jos ajaa vain kauniina päivänä urheiluvaatteissa.

      • Anonyymi

        Kovat jätkät ei tartte lokareita.

        Mitä pidempi ja leveämpi soravana /c:ssä ja selässä, sitä kovempi jätkä. Vain mammarit ovat huolestuneita siitä, kuinka pyörä ja kuljettaja huonossa säässä voivat. Sitä paitsi jokainen gramma jonka fillarista voi riisua, nopeuttaa perille pääsyä...


      • Anonyymi

        Urheiluvaatteet menee pesuun lenkin jälkeen joka tapauksessa.


    • Anonyymi

      Samaa ihmettelen kun suunnittelen sähköpyärän hankintaa. Kyllä lokasuoja tarvitaan myös etupyärälle. Tuollaiset suojattomat pyörät ovat käyttökelvottomia ilman lokasuojia, lyhytnäköistä pyöränvalmistajilta, selitykseksi ei käy että voihan ne erikseen hankkia, haluamme käyttövalmiuta pyöriä. Myykää sitten halvemmalla niitä ei ajokuntoisia. Ehkä vielä löytyy lokasuojallisiakin, nuo lokasuojattomat jäävät automaattisesti pois hankinnatavaihtoehdoista.

      • Anonyymi

        Kauppiaat voivat antaa "alennusta", kun laittavat ne lokasuojat kaupan päälle. Heille noiden lokareiden hinta on pieni, eikä asiakas jaksa enää tingata oikeasti merkittävää hinnanalennusta.


    • Anonyymi

      Tarakka ja seisontajalka kannattaa myös tingata samalla

      • Anonyymi

        kannattaa tinkiä myös lukko


    • Anonyymi

      Jos käyttöpyöräksi hankkii lokasuojattoman pyörän, sen keskiöiden ym elinikä on max 3 vuotta. Sitten saa vaihtaa kaikki ravan pilaamat osat.

      Etenkin kevät ja kostea suola "tappaa" pyörän, kuskin vaatteista puhumattakaan.

      • Anonyymi

        Nykyaikaisten poljinkeskiöiden ole tarkoituskaan kestää. Tosin ovat myös nopeita ja yksinkertaisia vaihdettavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikaisten poljinkeskiöiden ole tarkoituskaan kestää. Tosin ovat myös nopeita ja yksinkertaisia vaihdettavia.

        Itsellä asennettu 2017 nelikanttikeskiö jolla ajettu 10thkm, pyörii kuin rasvattu eikä klappia. Ainoa mikä huolettaa että tuliko laitettua rasvaa kierteisiin riittävästi että vielä aukeaakin kun vaihdon aika tulee.
        Nykyaikaset on tosiaan helppo vaihtaa eikä tarvitse äheltää samalla voimalla kuin nelikanttien kanssa. Suosin nykyaikaista vaikka kesto olisikin lyhyempi.


      • Anonyymi

        Eli tulonsiirto Kiinalle. Kiina tuhoaa meidät taloudellisesti meidän kehittämällä teknologialla. Sitten sotilaallisesti meidän kehittämällä teknologialla.


    • Anonyymi

      Tämä on Kaliforniasta maastopyörien mukana tullut trendi. Siellä kun ei juuri sada eikä toisaalta pyöriä käytetä hyötyliikunnassa kelissä kuin kelissä.

      Nykyään sama lokasuojattomuus näkyy monissa muissakin meille tuotavissa pyörätyypeissä. Ikävä kyllä monet jälkiasennettavat lokasuojat ovat niin lyhyitä, ettei niistä ole paljoa hyötyä. Toisaalta hyvä jälkirahastuskohde myyjille samoin kuin tavaratelineet.

    • Anonyymi

      Joo, tää on ihme kusetusta nykyään.

      Aikoinaan fillarin kuin fillarin mukana (pl.maantiepyörät) tuli lokarit, tarakka yms. "Nyt kuluttajalla on mahdollisuus valita oman pyöränsä varusteet"

      - Mutta kun ei ole, samat vitun muovipaskalokarit on tyrkyllä joka (!):n kivijalkakaupassa, ja se tarakkakin on laadukkaan rst:n tai alumiinin sijaan jotain mustaksi sudittua patarautaa, joko kukkii jo puolen vuoden jälkeen jos sille ulkoilmaa erehtuu näyttämään.

      Ikävä on niitä aikoja, kun pyörät oli mitoitettu eri kokoisille ajajille (ihan oikeasti), vaihteita oli tarpeeksi, rungot olivat laadukasta terästä jne.

      • Anonyymi

        Jokainen varustaa pyöränsä, kuten haluaa. Hommataan lokarit, jos halutaan. Hommataan, tarkakka, jos tarvitaan. Hommataan sopiva satula, koska mukana toimitettu ei useimmiten sovi omaan takamukseen. Hommataan sopivat polkimet. Hommataan seisontatuki yms. varusteet, jotka kokee tarvitsevansa. Ei ole mikään ihmeellinen asia.


    • Anonyymi

      jos lokkarit kiinnostaa, suosittelen hankkimaan bmc 257 hybridi pyörän.
      kaikissa lokkarit valmiina.

    • Anonyymi

      Aisalliset lokasuojat saattavat olla hankalasti jälkiasennettavia. Lokarien aisat myös vääntyvät käytössä. Kuinka monesta pyörästä ylipäätään löytyy ruuvipaikat aisoille? Minusta mainitut: 'vitun muovipaskalokarit' ovat parempia kuin aisalliset lokarit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      117
      1709
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      38
      1448
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1286
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      145
      1236
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      149
      1201
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1175
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1101
    10. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      989
    Aihe