Mä en oikeesti nyt ymmärrä tota kysymystä mikä harvassa profiilissa lukee. Siis jos naisen ikä on vaikkapa 24v niin se todennäköisesti ettii itteensä vanhempaa muutaman vuoden marginaalilla. Niin kuka 27v ei pärjää omillaan? Asuuko joku 27v mies vielä kotona?
Pärjäänkö mä ite 25v omillaan kun en omista pesukonetta(olen opiskelija) ja rahojen säästämiseksi völjään ne ennemin kotia äitmuorille kun maksulliseen pesutupaan jonne saa ajan 2 viikon päähän? Jos luen tuon kysymyksen sana tarkasti uudelleen ja vertaan sitä tähän pyykki asiaan niin vastaus on että en pärjää.
Vai mitä hitto tuolla nyt tarkotetaan?
"Miehen pitää pärjätä omillaan"?
10
494
Vastaukset
- 33445566
Nuo on tulkinnanvaraisia juttuja ja varmasti yksi tarkoittaa yhtä ja toinen toista.
Omasta mielestäni on pieni ero siinä, käytätkö äitisi pesukonetta pyykkiesi pesemiseen vai pesetätkö ne äidilläsi. Ekaa vaihtoehtoa voisi verrata vaikka tilanteeseen, jossa lainaat joltain kaveriltasi jotain mitä sinulla ei itselläsi ole. Eli siinä ei ole mitään "ihmeempää".
Toisessa vaihtoehdossa teetät äidilläsi asian, jonka aikuisen, omillaan toimeen tulevan miehen pitäisi tehdä ja hoitaa itse. "Pärjää omillaan" saattaa tarkoittaa myös taloudellista toimeentuloa. Siis sitä, että ihminen osaa järjestellä raha-asiansa itsenäisesti niin, ettei joudu turvautumaan vanhempiinsa, kavereihinsa tai pikavippeihin. Usko pois: kaikille tämä ei ole mikään itsestäänselvyys.
Sanottakoon myös, että on taatusti olemassa ihmisiä, jotka eivät pärjää niin hyvin omillaan, vaikka yksinään asuisivatkin. On nuoria miehiä ja naisia, jotka eivät koskaan imuroi tai pese lattioita, tiskaavat tiskit hyvä jos parin viikon välein tai elävät pelkillä mikropitsoilla koska eivät osaa muutakaan laittaa. Kyllähän he ehkä yksinään pystyvät elämään, mutta harva haluaa parisuhdetta sellaisen ihmisen kanssa, jolta arjen pienet taidot ja rutiinit ovat jääneet oppimatta.- no,miten se ny ottaa
"on nuoria miehiä ja naisia, jotka eivät koskaan imuroi tai pese lattioita, tiskaavat tiskit hyvä jos parin viikon välein tai elävät pelkillä mikropitsoilla koska eivät osaa muutakaan laittaa."
Nojaaa, ei se nyt aivan noinkaan ole...siis jos ihmisen luona käy harvoin vieraita,kavereita yms. niin ei sen kämpän tarvitse kiiltää kaiken aikaa.Ja yksin asuvalle nyt vain voi olla helpompi heittää mikroon jotain.
Ja kyse on siis nimenomaan siitä että, osaako tehdä.Itse osaan nuo ja vähän enemmänkin.Aina vain huvita siivota tai vääntää ruokaa niin voi keksiä jotain muuta,fiiliksen mukaan.
Ja ap:lle; Tuolla taitavat naiset hakea ettei a)asu enään kotona b) pystyy huolehtimaan arkisista asioista,joihin kuuluu edellä mainitut siivoaminen,
ruoanlaitto,laskujen maksamisen yms.
Vaikka,eipä se ole niin sanottua että vain miehet olisivat tollasia,tiedän
nimittäin erään 25v nuoren neidin joka asuu vanhempiensa omistamassa kämpässä,josta maksaa mitätöntä n.1/3 osa oikeasta vuokrastaan.Äiti kävi siivoamassa kun tyttär oli ulkomailla lomailemassa.
Neiti on kuitenkin täysipäiväisesti töissä.Vanhemmat ovat normi palkkatuloisia.
- 6+12
Jos äitisi pesee pyykkisi, et pärjää omillasi. Jos viet pesuaineet mukanasi ja peset ja silität pyykit itse, se on ok.
Jos käyt vanhemmillasi säännöllisesti syömässä tai he ostavat sinulle säännöllisesti ruokaa, et pärjää omillasi. Jos perheessänne on tapana kokoontua sunnuntaisin yhdessä syömään, se on ok.
Jos huolehdit asuntosi siisteydestä, peset ikkunat itse, osaat kokata perusaterioita, se on ok. Jos äitisi käy silloin tällöin siivoamassa ja hoitaa ikkunanpesut ja suursiivoukset, et pärjää omillasi.
Jos pärjäät omilla tuloillasi, olet omillasi toimeen tuleva. Jos vippaat vähän väliä rahaa vanhemmiltasi tai kavereilta tai pikavipeistä, et pärjää omillasi. - hjvonk
en ole töissä en saa vuokra-asuntoa. syy miksi en ole töissä on se että on rahaa kuin paskaa. en vain halua asua omistusasunnossa.vähä sama juttu
- Naisen ei tarvi!!!
Niin ihmeelliseltä kun asia kuullostaakin tässä muka tasa arvon maassa niin tuo kysymyksesi koskee vain ja ainoastaan miehiä. On normaalia että nainen ei pärjää omillaan mutta se on myös yleisesti hyväksyttyä. Mies joka ei pärjää kutsutaan häntä ivallisesti peräkammarin pojaksi mutta samaa leimaa taas ei saa nainen joka ei pärjää omillaan.
Olen seurustellut tähän kolmekyt ikään mennessä vaikka kuinka monien naisten kanssa (ikäisteni) ja ainoastaan yhdestä voin sanoa että hän pärjää omillaan ja on moni osaaja. Kotitöiden lisäksi, hoitui auton huollot, lapset, remontit ja metsästipä hän myös joten elävästä elukasta kulminoitui mitä maittavampia ruokia. Eipä hänellä jäänyt sormi suuhun juuri missään asiassa.
Mutta nämä toiset. Voi hyvää päivää mitä tapauksia mutta olen huomannut että suurimmasta osasta naisia voisi kutsua nimellä peräkammarin tyttö.
Lapset on tehty mutta vapailla lastenhoito sysätään useinmiten vanhemmille jotka myös ruokkivat lapsenlapsensa tietenkin hyvällä koti ruoalla. Neidin kun on päästävä viihteelle. No kotona ei sitten osata edes ruokaa laittaa vaan samaa pasta ja jauheliha sörsseliä tai valmis aterioita useinmiten syöttävät lapsilleen. Kun avustukset tulee mennään porukalla pitsalle.
Aikaa olisi mutta siivota ei ehdi vaan äiti usein jo eläkkeellä oleva tulee tyttärelleen puunaamaan paikkoja ja isä asentelee tauluja seinille sekä laittelee pyykinpesukoneen tiivisteitä tai säätää digiboxia.
Niin ja tällaiset neidit matkustelee useinmin kun keskiverto palkansaaja. "Me lähetään taas äidin ja isän kans jenkkeihin ja lapset menee isälleen"
Herää kysymys millä rahalla matkustellaan kun työtkään ei kiinnosta?
"Siis kumpaa bensaa tähän mun autoon laitetaan? Tuosta mustasta vai vihreästä letkusta?"
Kuultu myös edellä mainittu.
Esimerkkejä olisi vaikka kuinka mutta edellä mainittu on normaalia eikä herätä mitään kenessäkään että miksi tuo käyttäytyy noin. Auta armias jos mies toimisi edellä mainituin esimerkein hän olisi niin alemmantason peräkammarinpoika kun olla ja voi!
Että tällaista.- ...
Sen siitä saa, kun tapailee bailaavia prinsessoja.
- Naisen ei tarvi!!!
... kirjoitti:
Sen siitä saa, kun tapailee bailaavia prinsessoja.
Kuule kyllä ne prinsessat on tavattu ihan muualta käsin useinmiten kun baarista bailaamasta. Osa sieltäkin mutta osa tuttavien kautta, sattumalta ja jopa netistä.
Mutta näemmä suurinosa on näitä bailaavia prinsessoja jotka kultalusikka suussa syntyneenä ei vähääkään välitä muusta kun omaan napaan tuijottamisesta.
- Nelikymppinen nainen
Kyllä niitä peräkamarin tyttöjä ja poikia on olemassa, jotka eivät käy töissä, eivätkä opiskele ja vanhemmat elättävät. Itse tulkitsen omillaan pärjäämisen, ettei kumppanin tarvitse elättää... Jos olisin nuorempi ja toinen vielä opiskelisi, niin voisin mukavaa miestä jonkin aikaa elättääkin ;)
- sinkku.
Minä pärjään omillani. Omistan oman pesukoneen ja pesen pyykkini itse. Enkä ole koskaa ottanut pikavippejä vaikka työttömyyskin vaivaa. On taulu tv tä ja pleikkaria ja kuntosali jäsenyyskin. 13 vuotta olen asunut samas kämpässä joten eikä se tarkoita että pärjään enkä ole hunninkolla. Penniäkään en ole vanhemmilta rahaa saanut ikinä.
Se että nainen sanoo että pitää pärjää omillaan niin se tarkoittaa että on rahaa ja säännölliset tulot ja että nainen ei ala miehelle ruokaa laittamaan jos ei ole rahaa ostaa itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803