Kannattaako

allu18

Haluaisin aloittaa yleisurheilun mutta olen jo 13 vuotias ja haluaisin oppia juoksemaan ja hyppäämään pituutta.Mitä te olette mieltä

13

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tero66

No mee hyppää ja hanki valmentaja! :D

• Näin se on

Ei muuta, kun aloitat vaan. Markus Pöyhönenkin aloitti juoksemisen tosissan vasta 20-vuotiaana ja oli silti Suomen huippuja.

• kukalie4

Ehdottomasti kannattaa aloittaa. Ja jos meinaat ihan huipulle tähdätä, niin kannattaa hommata valmentaja. Ei muuta ku armoton treeni päälle vaan, niin aikahan se sitte näyttää että kuin lahjakas tyyppi sinä oot.

• 14th IAAF World Cham

Varmaan kannattaa. Huipulle jos on lahjoja ja ennenkaikkea omaa rahaa satsata.

Byrokraatit ja virkamiehet on pilanneet urheilut hyvin pitkälle tässä maassa.
      Valtio ei satsaa, eikä eu:n takia ole kohta enää mitään mitä edes satsata.

Kiinnostuneet nuoret yleisurheilua kohtaan vähenee. Yksi kiitos maksukanaville, kun valtaväestö ei näe enää urheilua normi kanavilta.

Moskovan kisoja kun katsoo, suomalaisia 10 kpl mukana. Pikkuinen Viro menee kovaa kyytiä ohi tasollisestikin verrattuna.
      Ruotsin joukkueessa vielä 24. Jamaikalla yli 40 urheilijaa 200 kilsaa pitkältä saarelta...Trinidadista melekein 30 urheilijaa eli 1 joka kilometriltä koko saaren leveydeltä.

• kukalie4

Kyllähän se tosiaan näin on että nuoria ei enää kiinnosta yleisurheilu takavuosien tavoin. Sille asialle pitäisi oikeasti tehdä jotain. Saa nähdä mitä se uusi huippu-urheiluryhmä saa aikaiseksi vai saako mitään.

• 14th IAAF World Cham

Olikohan keyse siitä "huippu-urheilun muutosryhmästä", missä on Kojonkoskea yms.
        mukana?
        Muistan lukeneeni tästä. Ryhmällä oli mm. 10.000 € kuukausipalkka kulut ja autoetu. Minäkin haluaisin kernaasti mukaan moiseen ryhmään vaikka vuoden päiviksi.

Moiset summat olisi pitänyt satsattu lyhentämättömänä suoraan itse urheilijoihin.

• sori typot
        14th IAAF World Cham kirjoitti:

Olikohan keyse siitä "huippu-urheilun muutosryhmästä", missä on Kojonkoskea yms.
        mukana?
        Muistan lukeneeni tästä. Ryhmällä oli mm. 10.000 € kuukausipalkka kulut ja autoetu. Minäkin haluaisin kernaasti mukaan moiseen ryhmään vaikka vuoden päiviksi.

Moiset summat olisi pitänyt satsattu lyhentämättömänä suoraan itse urheilijoihin.

Olikohan kyse siitä "huippu-urheilun muutostyöryhmästä", missä oli Kojonkoskea yms. mukana?

Muistan lukeneeni tästä. Ryhmällä oli mm. 10.000 € kuukausipalkka kulut (haastattelut yms.) ja lisänä autoetu. Minäkin haluaisin kernaasti mukaan moiseen ryhmään vaikka vuoden päiviksi.

Moiset summat olisi pitänyt satsata lyhentämättömänä suoraan itse urheilijoihin ja valmentajiin.

• 14th IAAF World Cham
        sori typot kirjoitti:

Olikohan kyse siitä "huippu-urheilun muutostyöryhmästä", missä oli Kojonkoskea yms. mukana?

Muistan lukeneeni tästä. Ryhmällä oli mm. 10.000 € kuukausipalkka kulut (haastattelut yms.) ja lisänä autoetu. Minäkin haluaisin kernaasti mukaan moiseen ryhmään vaikka vuoden päiviksi.

Moiset summat olisi pitänyt satsata lyhentämättömänä suoraan itse urheilijoihin ja valmentajiin.

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/sk-selvitti-nain-huippu-urheilun-muutosryhma-torsasi-kopioi-ja-petti-lupauksensa

• kukalie4

• jou3

Kannattaa!

• aloita!

Kannattaa ehdottomasti! Mene lähimpään YU-seuraan, niin saat uusia kavereita samalla. Ja siellä löytyy niitä valmentajia myös!

• ddr-suomi

Parempi olisi, että valmentaja ei ole entinen maajoukkueurheilija, dopingin järjestelmällisyydestä aiempina vuosikymmeninä on esitetty arveluja ja onhan noita turoja jäänyt kiitettävästi kiinnikin. Kannattaa valita seuransa.

Lajitietoutta löytää itsekin ja se onkin tie menestykseen, kun löytää itselleen sopivan tavan treenata. Valmentautuminen on se tärkeä sana, kyse on yksilöurheilusta ja oma tahdonvoima on avainasia.

• swim

Ei kannata aloittaa.

Yleisurheilevia nuoria ei lähetetä Suomesta enää edes nuorten olympiakisoihin. Muissa lajeissa pääsee kansainvälisiin arvokisoihin, ryhdy vaikka uimariksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4747
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2063
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1752
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      174
      1390
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1251
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1086
    7. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      16
      987
    8. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      983
    9. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      966
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      288
      940
    Aihe