näin jokun auton takaikunassa tarran
"uskotko vieläkin satuihin, eroa kirkosta"
kuka tietää, mitä satujen merkitys on lapselle?
mitä kirkolla on merkitystä, maailmassa muutakun tarinoiden kertominen, avustaminen, kuunteleminen, nuorten auttaminen, monia muitakin kuin uskoa johonkin suurempaa.
joskus suriallakin on oikeus uskoa, ylimaallisiin olentoihin, ilman että sinut leimataan hulluksi.
hädässä olevalla pelastuksen, että joku on kuuntelemassa.
kuinka moni miettii pintaa syvemmälle asiaa, mitä me verorahoilla avustetaan.
se on sama kuin punaisenristin lippaaseen pudottaa kolikon eli kysyn miksi? tältä mainostajalle, miksi erota kirkosta?
erittäin turhaa, uhmaa
25
217
Vastaukset
- Moraalin vartija
kysytään vielä lisäksi, eikö mainostaja nyt pilkkaa uskontoa?
Minusta vapaa-ajattelijoiden taannoinen "Entäpä, jos jumalaa ei olekaan"-kampanja oli oikein mainio. Ei ateistisen varma (joka sekin on mielestäni hölmöyttä) vaan skeptinen asiaa kohtaan, jota ei voi varmasti todistaa.
Noin muuten minusta uskontoja voi vallan mainiosti pilkata. Ei jumalat tai uskonnot mitään lainsuojaa tarvitse. Uskovaiset ihmiset onkin sitten aivan eri juttu, mutta eivät hekään nauti mitään erityisoikeuksia muihin ryhmiin verrattuna.
Sanottakoon vielä, että minusta uskovaiset tai lähinnä uskontokuntiin kuuluvat saavat antaa niille niin paljon rahaa kuin ikinä haluavat. Mutta kun edellämainitut pakottavat lainsäätäjän avustuksella yritykseet ja julkisyhteisötkin maksamaan uskomustensa ja niiden harjoittamisen kustannuksia ja se on minusta väärin.- Moraalin vartija
Ratikkakuski kirjoitti:
Minusta vapaa-ajattelijoiden taannoinen "Entäpä, jos jumalaa ei olekaan"-kampanja oli oikein mainio. Ei ateistisen varma (joka sekin on mielestäni hölmöyttä) vaan skeptinen asiaa kohtaan, jota ei voi varmasti todistaa.
Noin muuten minusta uskontoja voi vallan mainiosti pilkata. Ei jumalat tai uskonnot mitään lainsuojaa tarvitse. Uskovaiset ihmiset onkin sitten aivan eri juttu, mutta eivät hekään nauti mitään erityisoikeuksia muihin ryhmiin verrattuna.
Sanottakoon vielä, että minusta uskovaiset tai lähinnä uskontokuntiin kuuluvat saavat antaa niille niin paljon rahaa kuin ikinä haluavat. Mutta kun edellämainitut pakottavat lainsäätäjän avustuksella yritykseet ja julkisyhteisötkin maksamaan uskomustensa ja niiden harjoittamisen kustannuksia ja se on minusta väärin.ketään ei ole pakotettu maksamaan koska eroominen on ihan vapaaehtoista.
mutta pilkaaminen on minusta törkeää.
sillä pilkataa heidän tukemaa aatetta. Moraalin vartija kirjoitti:
ketään ei ole pakotettu maksamaan koska eroominen on ihan vapaaehtoista.
mutta pilkaaminen on minusta törkeää.
sillä pilkataa heidän tukemaa aatetta.Yrittäjänä maksan kaksinkertaista kirkollisveroa. Vaikka itse eroaisin kirkosta niin mun 100%:sti omistama yhtiö joutuu silti maksamaan kirkollisveron.
Ja se on arsesta.- Moraalin vartija
relaxed_eyes kirjoitti:
Yrittäjänä maksan kaksinkertaista kirkollisveroa. Vaikka itse eroaisin kirkosta niin mun 100%:sti omistama yhtiö joutuu silti maksamaan kirkollisveron.
Ja se on arsesta.on näköjään päättäjillä näppinsä ollut väärällä napilla.
olisiko se automaatista?
-jos henkilö on kirkossa perustaa yrityksen, jolloin meneekö automaattisesti?
entä jos kirkkoon" ei kuuluva" perustaa yrityksen, meneekö silloin kirkollisveroa ?? Moraalin vartija kirjoitti:
on näköjään päättäjillä näppinsä ollut väärällä napilla.
olisiko se automaatista?
-jos henkilö on kirkossa perustaa yrityksen, jolloin meneekö automaattisesti?
entä jos kirkkoon" ei kuuluva" perustaa yrityksen, meneekö silloin kirkollisveroa ??Yritys, firman koosta riippumatta joutuu aina maksaa kirkollisveron. Kuuluvat sen omistajat sitten kirkkoon tai eivät.
- Moraalin vartija
relaxed_eyes kirjoitti:
Yritys, firman koosta riippumatta joutuu aina maksaa kirkollisveron. Kuuluvat sen omistajat sitten kirkkoon tai eivät.
sittenhän kirkolla ei ole huolen häivää. voi, että kerkesitte jo säikäyttää 8)
- Moraalin vartija
Moraalin vartija kirjoitti:
sittenhän kirkolla ei ole huolen häivää. voi, että kerkesitte jo säikäyttää 8)
EI VAIS, kyllä minusta sanan vapaus pitää olla maksaako vai ei.
mun oli ihan vähän pakko kiusia.
jotenkin paha tapa tullut. 8) - -Palstan Miehet-
Moraalin vartija kirjoitti:
EI VAIS, kyllä minusta sanan vapaus pitää olla maksaako vai ei.
mun oli ihan vähän pakko kiusia.
jotenkin paha tapa tullut. 8)Helppo raha ja yrittäjien kiusiminen naurattaa. Ymmärrämme. Mitä muita pahoja tapoja teille on kehittynyt?
- moraalin vartija
-Palstan Miehet- kirjoitti:
Helppo raha ja yrittäjien kiusiminen naurattaa. Ymmärrämme. Mitä muita pahoja tapoja teille on kehittynyt?
no mutta muuta pahaa en ole oppinut koska olen korkea moraalinen, jolloin tämä on paheeni, että pieni valkoinen vale jonka suoristan heti vain nähdäkseni toisen hölmistyneen ilmeen:oletko ihan tosissasi ja itselleni vain pientä hupia. narraus on osittain mukavaa saada uskoon ihmisten maailman kummallisuuksia niinkuin kerran pikku siskoni kysyi mitä pillereitä syöt niin sanoin ehkäisypillereitä että ehkäisen itseni tekemästä mitä kadun ja ehkäisee karvojen kasvua ja kerroin että katumuspillereitä syödään että joutuu katuumaan, ettei joudu vankilaan katumaan.
maailma on kummallinen paikka jos joku lulee olevansa täysin puhdas kuin pulmunen, kääntäköön toisenkin poskensa minulle.
sairaat ihmiset ei minua kiinnosta tai mitkään hullun kiillot silmissä olevat.
niinkuin sanoin miehelleni sinun pitää opiskella paljon,että tulen rakastamaan sinua enemmän koska hänen pitää olla minua viisaampi. ehkä minussa alkaa kohta haista ylpeys joka on synti niinkuin ahneus.
no no nyt leikit seis. oli minulla asiaakin. - moraalin vartija
moraalin vartija kirjoitti:
no mutta muuta pahaa en ole oppinut koska olen korkea moraalinen, jolloin tämä on paheeni, että pieni valkoinen vale jonka suoristan heti vain nähdäkseni toisen hölmistyneen ilmeen:oletko ihan tosissasi ja itselleni vain pientä hupia. narraus on osittain mukavaa saada uskoon ihmisten maailman kummallisuuksia niinkuin kerran pikku siskoni kysyi mitä pillereitä syöt niin sanoin ehkäisypillereitä että ehkäisen itseni tekemästä mitä kadun ja ehkäisee karvojen kasvua ja kerroin että katumuspillereitä syödään että joutuu katuumaan, ettei joudu vankilaan katumaan.
maailma on kummallinen paikka jos joku lulee olevansa täysin puhdas kuin pulmunen, kääntäköön toisenkin poskensa minulle.
sairaat ihmiset ei minua kiinnosta tai mitkään hullun kiillot silmissä olevat.
niinkuin sanoin miehelleni sinun pitää opiskella paljon,että tulen rakastamaan sinua enemmän koska hänen pitää olla minua viisaampi. ehkä minussa alkaa kohta haista ylpeys joka on synti niinkuin ahneus.
no no nyt leikit seis. oli minulla asiaakin.vaikka mieheni palvoo maata jalkojeni alla hän on vakavissaan että 4 riittää olisin halunnut vielä viidennen.
hänen suuntauksena on nyt ura ja voih minäkin tahdon, tahdon viidennenkin kuin oottaa että olisin työssä (en halu kesken työ uraa enään tehdä lapsia mutta kehoni sanoo myös KUITTI? ?tressaa kun ei sovi ehkäisyt ja solmut olisi parhain ehkäisy! mutta en halu streliiniksi - moraalin vartija
moraalin vartija kirjoitti:
vaikka mieheni palvoo maata jalkojeni alla hän on vakavissaan että 4 riittää olisin halunnut vielä viidennen.
hänen suuntauksena on nyt ura ja voih minäkin tahdon, tahdon viidennenkin kuin oottaa että olisin työssä (en halu kesken työ uraa enään tehdä lapsia mutta kehoni sanoo myös KUITTI? ?tressaa kun ei sovi ehkäisyt ja solmut olisi parhain ehkäisy! mutta en halu streliiniksielämän reiluus ei ole kivaa mutta sanoin jo miehelle jos hän rupeaa kun ei halu enempää ja menee siemenestettään säästöön pistään jos vie yhtä haluaa.
hän olisi valmis: jos tarjoan hänelle auttavaa kättä, mutta en halu hänenkään tehdä itseään steeriiliksi vain kun sanon kun toivo sitä itsellenikään koen että olen hyödytön jos en voi lisääntyä. mutta pelkään että menetän sen kiillon itsestäni kun tieto päässä, etten voi enään lisääntyä entä jos ei tuo halu enään minua, olisin ihan yksin.
Kirkko, uskonto ja isänmaa= KD, RKP ja Kokoomus. Muut uskovat näiden satuihin.
- Moraalin vartija
no mutta jonkun pitää ottaa se vastuu ja nämä puolueet ovat menneet, kasvonsa menettään kansan edessä.
mediakin vaikuttaa kovasti, mitä pienemmästä äänestä manipuloida kansaan vai saadakseen lukioita.
kukaan ei ole koskaa tyytyväinen päättäjiin, vaikka todelliset päättäjät ovat näiden henkilöiten takana piilossa meiltä. - -Palstan Miehet-
Moraalin vartija kirjoitti:
no mutta jonkun pitää ottaa se vastuu ja nämä puolueet ovat menneet, kasvonsa menettään kansan edessä.
mediakin vaikuttaa kovasti, mitä pienemmästä äänestä manipuloida kansaan vai saadakseen lukioita.
kukaan ei ole koskaa tyytyväinen päättäjiin, vaikka todelliset päättäjät ovat näiden henkilöiten takana piilossa meiltä.Lukioita, homeettomia sellaisia, tarvitaan ehdottomasti lisää. Myös alakouluja. Tosin rahaa ei ole.
- Pikku Possu
Satujen merkitys lapsille = paremmat unet
- 66688
Satujen ja leikkien merkitys lienee valmistaa lasta oikeaan maailmaan.
Ihan teoriassa, jos kirkolta poistettaisiin verotusoikeus ja ihmiset joutuisivat maksamaan jäsenmaksuja, kirkon jäsenmäärä varmasti romahtaisi. Jos avustaminen, kuunteleminen ja nuorten auttaminen tuntuvat aloittajalle mielekkäiltä syiltä maksaa kirkollisveroa, eikö voisi ajatella olla kohtuullisempaa ja tasa-arvon kannalta mukavampaa maksaa nämä vaikkapa korkeampana kunnallisverona? Mikäli kirkolta ei siis apua nuorille tai muille tarvitseville heru, kai nuo jonkin tahon järjestettäväksi Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa jäävät - eli kunnille.
Jokainen hyväntekeväisyyden vuoksi kirkkoon kuuluva voi tietysti harkita eroavansa ja laittavansa verotuksesta säästyvät rahat yksityisesti hyväntekeväisyyteen.- Moraalin vartija
minä en halua vastata tähän mitään, koska jätät tulkisematta sitä osaa mitä muualta ei saa rahalla uskoa.
uskomalla ihminen pärjää parhaiten. - -Palstan Miehet-
Moraalin vartija kirjoitti:
minä en halua vastata tähän mitään, koska jätät tulkisematta sitä osaa mitä muualta ei saa rahalla uskoa.
uskomalla ihminen pärjää parhaiten.Kaikkea ei kannata kuitenkaan uskoa.
- 66688
Moraalin vartija kirjoitti:
minä en halua vastata tähän mitään, koska jätät tulkisematta sitä osaa mitä muualta ei saa rahalla uskoa.
uskomalla ihminen pärjää parhaiten.Uskoako ei voi kuulematta kirkkoon?
Kuinka moni kirkkoon kuuluva OIKEASTI uskoo apostolisen uskontunnustuksen mukaan Jeesukseen Kristukseen, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista...?! Ruumiin ylösnousemiseen ja iankaikkiseen elämään?
Miten uskominen vaatii sen kirkkoon kuulumisen - ei mitenkään, se on ihmisen laumasieluisuus, halutaan ottaa se Jeesus paimenekseen, heittää aivot narikkaan ja hurmioitua joukon mukana joulukirkossa, vaikka saman lähes uskonnollisen fiiliksen saa hyvän bändin keikalla yleisön seassa. Ei se teidänkään Jumalanne kirkkorakennuksissa asu, niinhän Hän itsekin ilmoittaa, vaan kivien alla ja kantojen koloissa.
Yhteisöverosta oli puhetta. Kirkollehan kuuluu osuus myös esim. kebab-paikkojen islamilaisten omistajien tuloista. Tuntuu varmaan kivalta heistäkin rahoittaa väärän jumalan ylläpitoa.
- -Palstan Miehet-
Kirkon kannattaa alkaa miettimään miten tulee toimeen ilman rahaa.
Moni eroaa kirkosta sen takia, että tuntee kirkon edustamat arvot etäiseksi itselleen, kokee maksavansa tyhjästä jne. Jokaisella kirkosta eroavalla on omat syynsä erota eikä syyt muille kuulu. Suomessa on onneksi oikeus itse päättää uskooko vai ei, kuuluuko kirkkoon vai ei.
Kirkosta eroaminen olisi kuitenkin hyvä miettiä rauhassa loppuun, jotta eroaa oikeista syistä eikä esim sen takia mitä joku Räsänen on laukonut. Olisi tärkeää osata erottaa asiat toisistaan, jotta ei tule syyttäneeksi kirkkoa aiheettomasti jonkun yksittäisen ihmisen teoista tai sanoista.
Kirkko tekee tosiaan paljon hyvää lasten ja nuorten, vähävaraisten tms hyväksi ja se on arvokasta työtä. Olin nuorempana aktiivisemminkin mukana seurakunnan toiminnassa esim, toimimalla isosena kesäleireillä ja minulla on positiivinen mielikuva siitä, mitä seurakunnat tekee ruohonjuuritasolla. Arvostan myös sitä, ettei uskon asioita tuputeta ja toiminnassa on maalaisjärki mukana. Ymmärrän kuitenkin sen, että moni muu näkee asian eri tavalla kuin minä.- 17+5
Korostaisin asiaa : uskominen ja kirkkoon kuuluminen ovat kaksi eri asiaa.
En ole kuulunut kirkkoon, enkä käynyt edes rippikoulua. Uskon Jumalaan varauksetta.
Kun minusta väistämättä tulee parin vuoden kuluttua yrittäjä, koen vääryytenä, että jodun maksamaan kyseiselle organisaatiolle jotain. Olen tähän mennessä antanut ja auttanut aina, jopa vähistäni, mutta suoraan. Olen myös havainnut, että kirkko (ja muut isot organisaatiot) huolehtivat ensin kaikesta muusta...sitten vasta köyhistään.
En kuitenkaan halua, että tässä asiassa mentäisiin USA:n malliin. Siellähän yritys voi suoraan vähentää verotuksessa hyväntekeväisyyden osuuden, jolloin "hyväntekeväisyydestä" on tullut bisnes. (Muuten sama rakenne ruokkii nälkäongelmaa ym. edelleen maailmassa)
Tämä asia pitäisi ratkaista toisin. Ei kunnallisveron kautta (koska suurin köyhyys on aina paikallista) vaan valtion rahoituksen kautta.
Ja EI kirkon maksuille. Kirkoilla olisi ollut varaa vaikka mihin jo edellisen laman aikana. - se on..
17+5 kirjoitti:
Korostaisin asiaa : uskominen ja kirkkoon kuuluminen ovat kaksi eri asiaa.
En ole kuulunut kirkkoon, enkä käynyt edes rippikoulua. Uskon Jumalaan varauksetta.
Kun minusta väistämättä tulee parin vuoden kuluttua yrittäjä, koen vääryytenä, että jodun maksamaan kyseiselle organisaatiolle jotain. Olen tähän mennessä antanut ja auttanut aina, jopa vähistäni, mutta suoraan. Olen myös havainnut, että kirkko (ja muut isot organisaatiot) huolehtivat ensin kaikesta muusta...sitten vasta köyhistään.
En kuitenkaan halua, että tässä asiassa mentäisiin USA:n malliin. Siellähän yritys voi suoraan vähentää verotuksessa hyväntekeväisyyden osuuden, jolloin "hyväntekeväisyydestä" on tullut bisnes. (Muuten sama rakenne ruokkii nälkäongelmaa ym. edelleen maailmassa)
Tämä asia pitäisi ratkaista toisin. Ei kunnallisveron kautta (koska suurin köyhyys on aina paikallista) vaan valtion rahoituksen kautta.
Ja EI kirkon maksuille. Kirkoilla olisi ollut varaa vaikka mihin jo edellisen laman aikana.niin että Jumala haluaa, että maksat yhteisöverosi ihan kitisemättä.
- On sillä väliä
Satuihin?
Kerronko tarinan oikeasta perheestä?
Jos en olisi lapsena kuullut tarinoita enkeleistä ja kuinka ne verjelevat lapsia ja kuuntelevat, niin voi olla etten....
Kukas sitten elleivät enkelit olisi suojelleet ja kulkeneet mukana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 93535
- 65531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437