…jo minunkin puolestani, sillä eihän siitä näy mitään tulevan. Hallituksen sisälläkin on sellaista ristivetoa, joka sillä kokoonpanolla oli odotettavissakin. Siihen kokoonpanoon jouduttiin, kun suurin vaalivoittaja persut kieltäytyi tulemaan mukaan hallitukseen ja suurin häviäjä kepu kannatuksensa kannalta viisaasti jättäytyi sivuun, kun siellä tiedettiin tulevat vaikeudet.
Kataisen takki näkyy olevan jo tyhjä. Ei ihme, sillä aivan liian kovaan paikkaan joutui jo varsin kokenut, mutta sittenkin vielä kovissa liemissä keittämätön poliitikko. Kepujohtoisessa hallituksessa hän pääsi helpolla, kun kepu melkein söi hänen kädestään, eivätkä hallituksen virheet tulleet hänen kontolleen. Mutta nyt hallitusta johtaessaan hallituskumppanit ovat olleet vaikeammin käsiteltäviä ja hänestä ja hallituksestakin riippumattomat vaikeudet ovat kulminoituneet häneen..
Hallituksen tärkeimmissä tavoitteissa, kuten sote- ja kuntauudistuksessa hallituskaan ei ole päässyt tarvittavaan yksimielisyyteen. Ja kun kepu on maan kannalta ehdottomasti tarpeellisia hallituksen pyrkimyksiä kiivaasti vastustanut, niin kyllä nyt pitäisi antaa kepulle mahdollisuus näyttää, miten se asiat hoitaisi. Kepulle tarjoutuisi siten myös näytön paikka siinä, miten se hoitaisi osamme EU:n kriisimaiden suhteen; olisiko se nyt toista mieltä kuin hallitusta johtaessaan, jolloin se piti niiden tukemista etujemme kannalta välttämättömänä eikä demareiden tapaan edes höperihtinyt vaatimaan tuellemme mitään vakuuksia.
Jo jonkin aikaa mieleeni on hiipinyt epäilys, että hallitus ei kunnialla selviä niistä vaikeuksista, joita sen tiellä on. En ole lainkaan varma, että niistä sen paremmin selviäisi mikään muukaan hallitus, mutta pitäisi antaa halukkaiden yrittää. Ennenaikaiset vaalit siihen kai tarvittaisiin, kun presidentillä ei ole nykyisin valtaa hajottaa hallituksia ja ”runnata” uusia, kuten Kekkonen teki.
Itseäni noissa asioissa tietävämpinä pitämieni mielipiteet ovat vain vahvistaneet tätä käsitystäni. Noissa linkeissä sellaisia mielipiteitä on:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/61383-taystyrmays-hallituksen-sisalta-taydellinen-katastrofi-uhkaa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013080917352330_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013080917350391_uu.shtml
Alan olla jopa samaa mieltä kuin Mauri Pekkarinen, melkoisesti samoilla perusteilla (huomatkaa tämä minua kepukaunaajaksi nimittelevät):
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013081317364481_uu.shtml
On toki vastuullisuuden kannalta arvostettavaa, että Katainen yrittää tämän hallituksen avulla saada asioita paremmalle tolalle, mutta puolueensa kannatuksen kannalta se ei ole viisasta. Miksipä yrittää kattaa mahdollisimman valmis pöytä kepulle, joka mielipidemittausten mukaan kuitenkin pääsee seuraavan hallituksen muodostamaan.
Minä Kataisena löisin hanskat tiskiin nyt ja alkaisin valmistautua eurokomisaarin tehtävään, joka lienee parempipalkkainenkin kuin Suomen pääministerin virka, ja varmaan helpompi. Katainen olisi sen hyvin ansainnut. Todella toivon, että Katainen antaisi kepun yrittää nyt heti Sipilän johdolla. Mutta persujen pitäisi nyt ehdottomasti tulla hallitukseen. Jos he vielä sivuun jättäytyisivät, se olisi vastuun pakoilua, ja silloin viimeistään kansan luulisi ymmärtävän puolueen olevan vain Timo Soini-show.
Eihän noiden kahden puoleen varaan silti saataisi enemmistöhallitusta, joten ainakin pikkupuolueet tarvittaisiin mukaan, ja hallituksesta tulisi taas samanlainen tilkkutäkki kuin nykyisestäkin. Siksipä kepun kentällä mielipidetutkimuksen mukaan pidetään kepun ensisijaisena hallituskumppanina demareita. Muistot punamullasta siellä ovat kaihoisat. Samaa kaihoa taitaa olla demareillakin, jotka ovat alkaneet nokitella kokoomusta. Paavo Lipponen sitä varmaan seuraa synkin katsein.
Demarit hyvinkin saattaisivat suostua hallitukseen vedoten vastuuntuntoonsa. Kokoomuksen on helpompikin jättäytyä sivuun, kun kepun kentän mielestä kokoomus olisi vähiten mieluinen kumppani noista suuremmista puolueista. Ja sitten seuraavaksi Suomi saisi taas kokoomusjohtoisen hallituksen. Luultavasti jo ennenaikaisilla vaaleilla.
Tämä hallitus saisi mennä…
84
218
Vastaukset
- Hyvä päivä tänään?
No mutta mikäs nyt Kapi ressukkaa noin korpea että kaksi vuotta erinomaiseksi kehumaansa hyvää hallitusta on erottamassa ?
Kun täällä on kerrottu totuus hallituksen heikkoudesta, eli tuo jonka nyt sinäkin olet huomannut, niin olet tapojesi mukaan törkyillyt sellaista esittäneille ja kehunut kuinka hyvä pääministeri ja miten erinomainen ja kaukaa viisas valtionvarainministeri meillä on.
Eilen olit aivan sekaisin, onko tänään sitten se järkevä päivä. Pahalta alkaa pääsi alati pahenena sairauden tila näyttää kun noin suurta heittelyä (eilinen täyssekopäivä vs järkipäivä tänään) ajatustoiminnassasi esiintyy. Toivotaan, että tämä älykkyyden puuska ei jää pelkäksi ohimeneväksi tilaksi - Sapiens dux
Huomenta HV!
Lähden tänään Vikingillä Tallinnaan. Voi tulla moikkaamaan terminaaliin koska olisi kiva jutella.
Lähtö on 11.30 ja voisit olla vaikka ulko-oven vieressä. Niin sisäpuolella tietysti.- Vai Tallinnassa
Onko ensimmäinen ulkomaan matkasi? Onhan sinulla se parempi puku päälläsi? Se tuulipuku. Myös Hankkijan lippis.
Olet kai saanut sossusta läppärin,kun sieltä matkalta olet tänäänkin palstalle kirjoitellut.
- Näin oN
Jaaaa'aaa vai söi Kataisen kädestä:D
Taitaa olla höttöä:d
Mietippä....Keskusta sai vaalilupauksensa täyettyä Kahdessa vuodessa.
Kokoomuksen vaalipaukset, jos edes oli sen Prändikampanjan takana jäi täysin toteuttamatta. Ei tullut Sari- Sairaanhoitajalle sitä Kokoomuksen lupaamaa palkkatason korotusta vaikka lakkoilemalla kokeiltiin. Katiasen Akan poika jätti Sari- Sairaanhoitajan Yksin tappelemaan palkkatason korotuksesta. Vetäytyi katselemaan sivusta.
Kokoomuksen vaalipulpaukset
-Sari sairaanhoitajan palkkatason korotus
-????
Kerroppa Yksi (1) asia Kokoomuksen vaalilupauksista joka toteutui Vanhasen hallituksen aikana. - :))))))))))))
Munakarvakapi alkaa oppia. Kyllä heikkolahjainen evp aliupseerikin oppii, kun sitä hieman potkii...;)
Muutama on yrittänyt tarttua avaukseni asiaankin, mutta vain sen sivulauseeseen ja siinäkin vain lapsellisesti vinoille, joten eipä minun tarvitse heille erikseen vastata. Kaikille heille yhteisesti vain totean, että en minä ole poliittisilta käsityksiltäni mitenkään muuttunut. Ainahan olen ollut puolueisiin täysin sitoutumaton, villi ja vapaa. Moniakin puolueita olen eri vaaleissa äänestellyt, kulloinkin asiaperusteella.
Kun nyt viime vaaleissa kannattamani puolue ja sen pääkumppani, jota myös olen joskus äänestellyt, eivät näy onnistuvan tavoitteissaan, mielelläni suon mahdollisuuden yrittää niiden, jotka uskovat paremmin onnistuvan. Isänmaallisena suomalaisena voisin seuraavissa vaaleissa kannatta vaikka kepua, jos uskoisin sen pystyvän parempaan maan ja kansalaisten hyväksi. Mutta siihen en usko. Se pitäisi ymmärtää avaukseni viimeisestä kappaleesta:
>>Demarit hyvinkin saattaisivat suostua hallitukseen vedoten vastuuntuntoonsa. Kokoomuksen on helpompikin jättäytyä sivuun, kun kepun kentän mielestä kokoomus olisi vähiten mieluinen kumppani noista suuremmista puolueista. Ja sitten seuraavaksi Suomi saisi taas kokoomusjohtoisen hallituksen. Luultavasti jo ennenaikaisilla vaaleilla.- :))))))))))))))))
No, no Rautavaaran korven äpärä, eipäs pullistella.
Rottakoulupohjalta ei kovin korkealle ponnisteta, korkeintaan kyetään omia munakarvojaan kuvaamaan ja julkaisemaan kuvia tällä pastalla. Heikkolahjainen evp aliupseeri pysyköön lestissään, vai mitä kaponen? :)))))))))))))))) kirjoitti:
Rottakoulupohjalta ei kovin korkealle ponnisteta, korkeintaan kyetään omia munakarvojaan kuvaamaan ja julkaisemaan kuvia tällä pastalla. Heikkolahjainen evp aliupseeri pysyköön lestissään, vai mitä kaponen?Kuulepa, pikkurakki! Se ”rottakoulu” oli vain ensimmäinen, perustutkinto siihen ammattiin, jollaiseen sinua ei olisi kelpuutettu. Sen jälkeen siinäkin ammatissa tarvittiin paljon lisää koulutusta ja opiskelua, jotta ammatin huipulle pääsi. Perustutkinnon suoritin sitten toiseenkin ammattiini, ja siinäkin tarvittiin paljon lisäkoulutusta ja opiskelua, jotta laillani menestyin. Opiskelu on ollut minulle aina helppoa, ja siksipä sitä olen koko ikäni harrastanut, monilla eri areenoilla ja eri tasoilla. Useampi vieras kielikin on tullut opituksi, muutamassa kielitutkinnonkin olen suorittanut.
Mutta sinun ”ammattiisi” palstapäivystäjänä ei vaadita esikoulukaan, leikkikoulu siihen hyvin riittää. Ja kaikesta päätellen siihen ovat ”opintosi” jääneetkin. Isätön lapsuus minulla tosiaan oli, mutta oli hyvä ukki. Sinulla ei näy olleen isää eikä muutakaan peräänkatsojaa. Kehnoinkin sellainen olisi pitänyt huolta siitä, ettei kaitsettavasta tule tuollainen tyhjänpäiväinen paskiainen.- :))))))))))))))
harmajapantteri kirjoitti:
Kuulepa, pikkurakki! Se ”rottakoulu” oli vain ensimmäinen, perustutkinto siihen ammattiin, jollaiseen sinua ei olisi kelpuutettu. Sen jälkeen siinäkin ammatissa tarvittiin paljon lisää koulutusta ja opiskelua, jotta ammatin huipulle pääsi. Perustutkinnon suoritin sitten toiseenkin ammattiini, ja siinäkin tarvittiin paljon lisäkoulutusta ja opiskelua, jotta laillani menestyin. Opiskelu on ollut minulle aina helppoa, ja siksipä sitä olen koko ikäni harrastanut, monilla eri areenoilla ja eri tasoilla. Useampi vieras kielikin on tullut opituksi, muutamassa kielitutkinnonkin olen suorittanut.
Mutta sinun ”ammattiisi” palstapäivystäjänä ei vaadita esikoulukaan, leikkikoulu siihen hyvin riittää. Ja kaikesta päätellen siihen ovat ”opintosi” jääneetkin. Isätön lapsuus minulla tosiaan oli, mutta oli hyvä ukki. Sinulla ei näy olleen isää eikä muutakaan peräänkatsojaa. Kehnoinkin sellainen olisi pitänyt huolta siitä, ettei kaitsettavasta tule tuollainen tyhjänpäiväinen paskiainen.No nythän Rautavaaran äpärä on äreänä. Kansakoulu ja rottakoulu ei ole mitään.
Ehkä sulla on rippikoulu lisäopintoina.
Opiskelleilla on kunnon ammatit ja AMMATTIJÄRJESTÖNÄ AKAVA, kuten minulla....:) - Näin oN
Eipä toetenkään:d Kun tähän ei ole vastausta:D
"Jaaaa'aaa vai söi Kataisen kädestä:D
Taitaa olla höttöä:d
Mietippä....Keskusta sai vaalilupauksensa täyettyä Kahdessa vuodessa.
Kokoomuksen vaalipaukset, jos edes oli sen Prändikampanjan takana jäi täysin toteuttamatta. Ei tullut Sari- Sairaanhoitajalle sitä Kokoomuksen lupaamaa palkkatason korotusta vaikka lakkoilemalla kokeiltiin. Katiasen Akan poika jätti Sari- Sairaanhoitajan Yksin tappelemaan palkkatason korotuksesta. Vetäytyi katselemaan sivusta.
Kokoomuksen vaalipulpaukset
-Sari sairaanhoitajan palkkatason korotus
Kerroppa Yksi (1) asia Kokoomuksen vaalilupauksista joka toteutui Vanhasen hallituksen aikana. " - Erehdyt henkilöstä
:)))))))))))))))) kirjoitti:
Rottakoulupohjalta ei kovin korkealle ponnisteta, korkeintaan kyetään omia munakarvojaan kuvaamaan ja julkaisemaan kuvia tällä pastalla. Heikkolahjainen evp aliupseeri pysyköön lestissään, vai mitä kaponen?Se toinen rottakoulun käynyt, kepulainen spanien hups on jäänyt sille pohjalle ja aliupseerina pysynyt. Kapi on käynyt korkeampai sotilakouluja ja päässyt kapteeniksi armeijassakin. Isommaksi herraksi sitten sivilissä.
- Herää, mäntti!
:)))))))))))))) kirjoitti:
No nythän Rautavaaran äpärä on äreänä. Kansakoulu ja rottakoulu ei ole mitään.
Ehkä sulla on rippikoulu lisäopintoina.
Opiskelleilla on kunnon ammatit ja AMMATTIJÄRJESTÖNÄ AKAVA, kuten minulla....:)Sinä kuulut vain sosiaaliapujärjestöön. Siellä avun saajana. Kapin järjestö, Päällystöliitto kuuluu oikeasti Akavaan
http://www.paallystoliitto.fi/
Eikö siellä sossussa ole sinulle sitä kerrottu? - harmajahinttari
Kuulepa, pikkurakki! Se ”rottakoulu” oli vain ensimmäinen, perustutkinto siihen ammattiin, jollaiseen sinua ei olisi kelpuutettu. Sen jälkeen siinäkin ammatissa tarvittiin paljon lisää koulutusta ja opiskelua, jotta ammatin huipulle pääsi. Perustutkinnon suoritin sitten toiseenkin ammattiini, ja siinäkin tarvittiin paljon lisäkoulutusta ja opiskelua, jotta laillani menestyin. Opiskelu on ollut minulle aina helppoa, ja siksipä sitä olen koko ikäni harrastanut, monilla eri areenoilla ja eri tasoilla. Useampi vieras kielikin on tullut opituksi, muutamassa kielitutkinnonkin olen suorittanut.
Mutta sinun ”ammattiisi” palstapäivystäjänä ei vaadita esikoulukaan, leikkikoulu siihen hyvin riittää. Ja kaikesta päätellen siihen ovat ”opintosi” jääneetkin. Isätön lapsuus minulla tosiaan oli, mutta oli hyvä ukki. Sinulla ei näy olleen isää eikä muutakaan peräänkatsojaa. Kehnoinkin sellainen olisi pitänyt huolta siitä, ettei kaitsettavasta tule tuollainen tyhjänpäiväinen paskiainen.Kautta harmaiden harvojen munakarvojeni vannon, että olen kouluja käynyt aliupseeri.
Tosin mulla on vain paperit rottakoulusta, niitä on repullinen. (osa on kopioita, mukana myös eräältä sotmestarilta saamani sähke!) - :)))))))))))))))))))
Herää, mäntti! kirjoitti:
Sinä kuulut vain sosiaaliapujärjestöön. Siellä avun saajana. Kapin järjestö, Päällystöliitto kuuluu oikeasti Akavaan
Eikö siellä sossussa ole sinulle sitä kerrottu?HEhehehheee
Herää, mäntti! kirjoitti:
Sinä kuulut vain sosiaaliapujärjestöön. Siellä avun saajana. Kapin järjestö, Päällystöliitto kuuluu oikeasti Akavaan
Eikö siellä sossussa ole sinulle sitä kerrottu?Saanen tehdä pienen korjauksen sanomaasi, kun tällä korjauksella ei voitane pitää minun nostavan omaa häntääni. Akavalainen Päällystöliitto on palveluksessa olevien järjestö, minä kuulun Päällystöliiton evp-yhdistykseen.
http://www.evp-yhdistys.fi/
Mutta kyllä meillä tiivis yhteys on Päällystöliittoon, jonka puheenjohtaja oli mukana nytkin kesäpäivillämme Haukiputaalla. Ja toimimme yhdessä myös muiden akavalaisten eläkeläisten kanssa, mm. VENK:ssä ja eräissä muissakin yhteisöissä.
(Ja olenhan minäkin tuon linkkini etusivun kuvassa arvokkaassa akavalaisten eläkeläisten seurassa kutsuvieraspöydässä Lappeenrannan upseerikerholla, vierelläni Päällystöopiston entinen johtaja eversti evp A.A.)- Ev/Akava/evp
Saanen tehdä pienen korjauksen sanomaasi, kun tällä korjauksella ei voitane pitää minun nostavan omaa häntääni. Akavalainen Päällystöliitto on palveluksessa olevien järjestö, minä kuulun Päällystöliiton evp-yhdistykseen.
http://www.evp-yhdistys.fi/
Mutta kyllä meillä tiivis yhteys on Päällystöliittoon, jonka puheenjohtaja oli mukana nytkin kesäpäivillämme Haukiputaalla. Ja toimimme yhdessä myös muiden akavalaisten eläkeläisten kanssa, mm. VENK:ssä ja eräissä muissakin yhteisöissä.
(Ja olenhan minäkin tuon linkkini etusivun kuvassa arvokkaassa akavalaisten eläkeläisten seurassa kutsuvieraspöydässä Lappeenrannan upseerikerholla, vierelläni Päällystöopiston entinen johtaja eversti evp A.A.)Niinpä eivät heikkolahjaiset evp aliupseerit Akavaan kuulu. Kansakoulupohjalta se ei edes ole mahdollista. Lusiessaan aliupseerina suojatyöpaikoissaan kapi kuului aliupseeriliittoon ja se taas ei kuulunut kattojärjesö Akavaan.
Kapin suurin saavuts onkin päästä kuokkavieraana Akavalaisten pöytään. - Sapiens dux
Ho hoo, ho hoo! Et HV uskaltanut sittenkään kohdata minua silmästä silmään vaikka odotin lähes laivan lähtöön saakka?
- harmajahinttari
Sapiens dux kirjoitti:
Ho hoo, ho hoo! Et HV uskaltanut sittenkään kohdata minua silmästä silmään vaikka odotin lähes laivan lähtöön saakka?
Kautta harmaiden munakarvojeni vannon, että olin terminaalissa, repussani rottakoulun paperit ja eräältä sotmestarilta saamani sähke. Niillä olisin tyrmännyt sinut kättelyssä.
- Sapiens dux
Voi Sinua HV taas!
Sinun ihan turha uhota. Se on katteetonta koska eihän kukaan täysjärkinen ei sanojasi vakavasti ota.
Siis: Lopeta tuo uhmaikäisen käyttäytyminen ja yritä MIEHISTYÄ!
- Känä-Aulis
Sinä vittun rysssäpunikki viimeksi toivot hallituksen kaatumista. Raakaile vain nysämunasi ympäristöä - siinä olet omimmillasi.
Kun yhdelle pikkurakille vastasin, täytyy vastata sinullekin, jotta et tulisi kateelliseksi. Keskusta ilmoittaa olevansa myös sivistysliike. Tyhjää puhetta sekin kuten kaikki muu kepusta tuleva. Vai tuottaako se kepun antama sivistys tuollaista???
- pid'ä keput kuumina
Kun yhdelle pikkurakille vastasin, täytyy vastata sinullekin, jotta et tulisi kateelliseksi. Keskusta ilmoittaa olevansa myös sivistysliike. Tyhjää puhetta sekin kuten kaikki muu kepusta tuleva. Vai tuottaako se kepun antama sivistys tuollaista???
Samalle sinä vastailet, reppanalla ei ole elämää ilman sinua. Ei noita oikein sääliäkään voi, itse ovat valintansa tehneet, se vähän ihmetyttää, kun jotkut puhuvat "taloinpoikaisesta sivistyksestä", sithän ihmettelit Savon Sanomissakin ja se on sentään kepulainen aviisi.. Pahin mitä sinä voit näille tehdä, on pitkä matka jonnekin, et usko sitä kaipausta mikä täällä on silloin, suorastaan parkuvat hätäänsä;-)
- Tosi on
Munakarvojesi esittely politiikan palstalla on sinun luuserin sivistystä, se on nähty.
pid'ä keput kuumina kirjoitti:
Samalle sinä vastailet, reppanalla ei ole elämää ilman sinua. Ei noita oikein sääliäkään voi, itse ovat valintansa tehneet, se vähän ihmetyttää, kun jotkut puhuvat "taloinpoikaisesta sivistyksestä", sithän ihmettelit Savon Sanomissakin ja se on sentään kepulainen aviisi.. Pahin mitä sinä voit näille tehdä, on pitkä matka jonnekin, et usko sitä kaipausta mikä täällä on silloin, suorastaan parkuvat hätäänsä;-)
Saattaa olla niin, että vain yksi ja sama tyhjäpää-turhimus siinä kuluttaa tyhjän elämänsä joutilaisuutta tuottamalla vain sitä, mihin hänenkin ”kykynsä” riittävät.
En minä muuten ihmetellyt tuota sanomaasi Savon Sanomissa, vaan lehti ihmetteli minun noilta tyhjäpäiltä saamiani vastauksia. Kyllä siellä kepulaisessa lehdessä varmaankin oltiin niistä häpeissään, kun selvää oli, miltä taholta sellaiset tulivat.
Joo, eiväthän nuo voi matkustella, vaikka akateemisia porvareita kertovat olevansa, kun palstan päivystäminen on heidän vaativa työnsä. Kyllä siinä akateemisuus hukkaan menee, esikouluakaan ei tarvittaisi, leikkikoulu siihen hyvin riittäisi.
Eipä minun enää tällä erää tarvitse heitä kuumina pitää, kun ovat jo sytyttäneet nuotion avaukseni eteen, lämmitelkööt sillä vaikka koko yön. Ja niin he varmaan tekevätkin.
"Minä Kataisena löisin hanskat tiskiin nyt ja alkaisin valmistautua eurokomisaarin tehtävään, joka lienee parempipalkkainenkin kuin Suomen pääministerin virka, ja varmaan helpompi."
Vai käpykaartia Kataiselle suosittelet, ja palkinnoksi "liittoutuneiden puolesta taistelleelle" vielä palkkiovirkaa. Sekö oli armeijassa aliupseerien toimintamalli; vaikeuksien edessä pakoon.
Rehnin esimerkki on kyllä se, ettei komissaari todellakaan helpolla pääse, Ehkä joku vaatimattomampi posti menisi
Katainen on kokoomusta ajanut pääministeripuolueeksi ja onnistui siinä. Hän osoitti vastuuttomutta jo viime vaaleissa jättämällä kepun yksin puolustamaan hallituksen linjaa. Tai kok oli silloin jo päättänyt linjan muuttamista kovemmaksi.
En usko uusiin vaaleihin Kataisella ja Urpilaisella ei yksinkertaisesti ole varaa uskottavuuden takia heittää pyyhettä kehään. Se olisi molempien uran loppu ja puolueilleen sekasorron aika. Se on pois suljettu vaihtoehto.
Hallitus on enemmistöhallitus, ei oppositio voi mitenkään estää tai häiritäkkään . Kunta ja sote asiat ovat vain ja ainoastaan hallituksen käsissä.
Mitä seuraaviin vaaleihin tulee heittäydyn ennustajaeukoksi ja ennustan, että meillä tulee olemaan neljä aika tasavahvaa puoluetta. Soini on fiksu mies ja on ollut Vennamon opissa eikä varmaankaan tee Vennamon virheitä. Siitä oli jo osoituksena kova ehdokkaiden sitouttaminen persuihin joten hän estää ryhmän hajoamisen mallia SMP. Kun SMP:n lopullinen loppu alkoi hallitukseen menosta, niin ennustan ettei Soini hallitukseen suostu. Se olisi helpoilla sloganeilla suosion saaneen puolueen romahdus.
Jos persut jäävät pois hlaskuista on vain kolmen muun ison puolueen tai sikspäkin vaihtoehdot. Tämä kaksi vuotta on näyttänyt ettei tällä pohjalla tai näillä henkilöillä tule hallitsemisesta mitään. Tässä on vielä vähän aikaa toimia, viimeinen puoli vuotta menee kuitenkin jo seuraaviin vaaleihin valmistautumisessa.
Suomen talous menee alas ja kovaa, voi vain toivoa että Katainen ja Urpilainen pystyisivät nousemaan tehtäviensä tasalle. Viimeinen mitä nyt kaivataan on uudet vaalit, sehän halvaannuttaisi päätäksen teon täysin kuukausiksi.Ei Kataisen pääministerin tehtävästä poistuminen olisi käpykaartilaisuutta, sehän olisi vain isänmaan parhaan ajattelemista, mikäli on uskominen kepupoliitikkoja ja palstan kepulaisiakin, jotka ovat kauan vaatineet hallituksen eroa ja nyt jo iloitsevat sen varmasta tapahtumisesta. Varmaan eurokomisaarinkin tehtävä on vaativa, mutta ei siinä kotimaan rakkikoirien kaluttavana ole siten kuin pääministerinä, melko rauhassa rakeilta Rehnkin on saanut olla. Ja komisaarin palkka on kai todella parempi kuin Suomen pääministerin; kyllä minä Kataisena sanoisin, että ”ei tupata, kun ei tykätä”.
Kyllä niissä aliupseerienkin kouluissa kuten myös RUK:ssa ja myöhemmissä sotakouluissani korostettiin isänmaan puolesta toimimista. Sitähän Kataisen väistyminen siis olisi kepulaisten mielestä.
Tuota en ymmärrä alkuunkaan, että Katainen olisi viime vaalien jälkeen jättänyt kepun yksin puolustamaan hallituksen linjaa. Sinähän käännät asian aivan nurinniskoin! Kepuhan on tehnyt parhaansa kaikin tavoin vastustaessaan hallituksen linjaa.
Voit olla oikeassa tuossa
>>En usko uusiin vaaleihin Kataisella ja Urpilaisella ei yksinkertaisesti ole varaa uskottavuuden takia heittää pyyhettä kehään. Se olisi molempien uran loppu ja puolueilleen sekasorron aika. Se on pois suljettu vaihtoehto.harmajapantteri kirjoitti:
Ei Kataisen pääministerin tehtävästä poistuminen olisi käpykaartilaisuutta, sehän olisi vain isänmaan parhaan ajattelemista, mikäli on uskominen kepupoliitikkoja ja palstan kepulaisiakin, jotka ovat kauan vaatineet hallituksen eroa ja nyt jo iloitsevat sen varmasta tapahtumisesta. Varmaan eurokomisaarinkin tehtävä on vaativa, mutta ei siinä kotimaan rakkikoirien kaluttavana ole siten kuin pääministerinä, melko rauhassa rakeilta Rehnkin on saanut olla. Ja komisaarin palkka on kai todella parempi kuin Suomen pääministerin; kyllä minä Kataisena sanoisin, että ”ei tupata, kun ei tykätä”.
Kyllä niissä aliupseerienkin kouluissa kuten myös RUK:ssa ja myöhemmissä sotakouluissani korostettiin isänmaan puolesta toimimista. Sitähän Kataisen väistyminen siis olisi kepulaisten mielestä.
Tuota en ymmärrä alkuunkaan, että Katainen olisi viime vaalien jälkeen jättänyt kepun yksin puolustamaan hallituksen linjaa. Sinähän käännät asian aivan nurinniskoin! Kepuhan on tehnyt parhaansa kaikin tavoin vastustaessaan hallituksen linjaa.
>>En usko uusiin vaaleihin Kataisella ja Urpilaisella ei yksinkertaisesti ole varaa uskottavuuden takia heittää pyyhettä kehään. Se olisi molempien uran loppu ja puolueilleen sekasorron aika. Se on pois suljettu vaihtoehto.mutta juuri sitähän vaativat kepupoliitikot ja palstan kepulaiset täällä jo kovasti riemuitsevat siitä, että niin tulee käymään. Sinähän kumma kepulainen olet!
Korjaus tuohon EN OLE kepulainen
Muusta myöhemminharmajapantteri kirjoitti:
Ei Kataisen pääministerin tehtävästä poistuminen olisi käpykaartilaisuutta, sehän olisi vain isänmaan parhaan ajattelemista, mikäli on uskominen kepupoliitikkoja ja palstan kepulaisiakin, jotka ovat kauan vaatineet hallituksen eroa ja nyt jo iloitsevat sen varmasta tapahtumisesta. Varmaan eurokomisaarinkin tehtävä on vaativa, mutta ei siinä kotimaan rakkikoirien kaluttavana ole siten kuin pääministerinä, melko rauhassa rakeilta Rehnkin on saanut olla. Ja komisaarin palkka on kai todella parempi kuin Suomen pääministerin; kyllä minä Kataisena sanoisin, että ”ei tupata, kun ei tykätä”.
>>En usko uusiin vaaleihin Kataisella ja Urpilaisella ei yksinkertaisesti ole varaa uskottavuuden takia heittää pyyhettä kehään. Se olisi molempien uran loppu ja puolueilleen sekasorron aika. Se on pois suljettu vaihtoehto."Tuota en ymmärrä alkuunkaan, että Katainen olisi viime vaalien jälkeen jättänyt kepun yksin puolustamaan hallituksen linjaa. Sinähän käännät asian aivan nurinniskoin! Kepuhan on tehnyt parhaansa kaikin tavoin vastustaessaan hallituksen linjaa."
Sinulla meni kaksi eri hallitusta täysin sekaisin, Kiviniemen ja Kataisen!
Mitä kepun puheisiin tulee, ainahan oppositio on hallitusta kaatamassa. Välikysymysten tarkoitus on kaataa hallitus. Se ettei se onnistu enemmistöhallitusten suhteen on eri juttu.
Paljonko olet muuten juonut tänään kun yrität ajatella mitä kepulaiset ajattelevat?
Palataan huomenna asiaan kun olet selvinnyt ja kankkunen alkaa helpottaa
- Moninikkinen
Olen aina haukkunut Kapia, mutta nyt asiassa ei ole sanottavaa, vaikka eri mieltäkin voi olla. Asiaa kuitenkin on. Joten vastaaan asiallisesti. Pliis.
Ps. Jutta kehui suhdettaan Kokomukseen hyväksi? Mitä mieltä Kapi on siitä.Mitäpä mieltä minä voisin tai minun tarvitsisikaan olla Jutan ja Kataisen työsuhteesta. Mutta kai se hyvä on. Tänäisessä Hesarissa oli kyselty eräiden demrien kansanedustajien mielipiteitä kokoomuksesta ja kokoousedustajien mielipiteitä demareista. Hyväksi ja toimivaksi demaritkin kehuivat työsuhdetta, joskin olivat varautuneita siksi, että katsoivat olevansa ideologisesti melko kaukana kokoomuksesta. Kokoomusedustajat näkivät suhteen toimivan varauksettomammin.
- harmajahinttari
Vaikka minulla omasta mielestäni on hyvä koulupää, onnistuin käymään vain kansa- ja rottakoulun.
Tiedän kyllä, että on monta toimiupseeria, jotka lukivat työn ohella ylioppilastukinnon ja sen jälkeen valmistuivat upseereiksi kadettikoulusta. Minusta ei siihen ollut. - KauKe...
Onko Kapi vaihtanut konjamiini merkkiä, vai mistä johtuu noinkin asiallinen avaus keskustaa kohtaan. Kun me ei olla tälläkertaa tuon kamalampia, kiitos siitä.
Hallituksen kaatuminen ei kumminkaan korjaisi juuri mitään lyhyellä tähtäimellä.
Pitkän aikavälin korjauksia olisi nolla palkka ratkaisu, työ ajan pidentäminen alusta ja varsinkin lopusta.
Kuntauudistus on niin iso muutos että se pakostakin vie hieman enempi aikaa, mutta on silti pakollinen, vaikka se keskustan kannatusta tilapäisesti hieman heikentää. Vaikka moni keskustalainen pelkää sitä turhaan, sillä itsekin olen suurimman osan elämästäni asunut kaupungissa, vain lomat maalla mökillä pienen metsätilan taimikoita hoitaen.
Tuosta pääministeri Kataisesta olen kanssasi täysin samaa mieltä, paperit vetämään EU,komissaarin virkaan heti kun paikka aukeaa. Noin fiksu ja asiallinen ministeri ansaitsee paljon parempaa, kuin olla punamedian sylky kuppina suomessa. Palkka on parempi ja työt rennompia kun ei sosialistit ole koko ajan kyttäämässä pepun takana.
Demareilla on kai halu olla seuraavassa hallituksessa keskustan kanssa, heidän mediansa on taas kääntänyt asian päälaelleen, kuten tapana on.
Kyllä keskustassa muistetaan pitkään demarien törkeydet, Mielestäni kommunistit, ja sosialisti demarit ovat viimeisinä keskustan hallitus kumppaneina.Johdon täytyy se vain toistaisesti kieltää ettei demarit usuttaisi hallitsemaansa mediaa kimppuumme.
Demari Pagmanin tölväisy presidentti Niinistölle oli ala arvoinen teko. Mielestäni Niinistö on ollut liian hiljaa ja varovainen sanoissaan. Hänen pitäisi ryhdistäytyä huomattavasti, ja pitää sossuille pienet sulkeiset, ja opettaa heille taakse poistumista pari tuntia. He ovat oppineet liian pitkään sossu presidentti kauteen, josta aina haettiin apua että saatiin tahto läpi mistä vain.Tuo näkyy tulleen samanaikaisesti kuin jätin edellisen viestini, ja tällä välillä kahvit keitettyäni ja juotuani vielä vastaan tuohon, kun koneeni jäi auki.
Kyllä minun näkemykseni kepusta on aina ollut asiallinen, samoin luottamukseni siihen. Eli se on sellainen, mikä ilmenee avaukseni viimeisestä kappaleesta, sen viimeisiltä riveiltä. Mutta täytyyhän kepun antaa yrittää ja näyttää osaamistaan, ja varmaan se näyttö sitten on sellainen, että taas tarvitaan kokoomusta.
Kyllä siihen punamultaan taitaa olla kaipuuta demareissakin, ja varmaan Paavo Lipponen katselee sitä synkästi, mutta minkäs voi. Mutta enemmän kai sitä kaipuuta on kepussa, ainakin kepun kentässä juuri tehdyn mielipidetutkimuksen mukaan, sillä demarit siellä nähtiin mieluisammaksi kummapniksi noista suuremmista puolueista, persut jäivät kakkoseksi ja kokoomus oli epämieluisin. Tutkimuksen tuloksesta on kerrottu Hesarissa ja mainittiin siitä tv-uutisissakin (vai olikohan A-studiossa); luulisi kepulehdissökin siitä kerrotun.
Hallituksen kaatuminen ei kai korjaisi mitään, mutta täällähän kepulaiset riemuitsevat sen jo varmana nähden ja uskovat sen heille taivaan avaavan.
Kantasi kuntauudistukseen on järkevä. Sama kanta ei näy olevan monellakaan kepulaisella täällä eikä valitettavasti kepupoliitikoillakaan.
Kiva, että olet Kataisesta tuota mieltä. Niin olen minäkin. Mutta eivät kokoomuskansanedustajat näe olevansa demareiden sylkykuppeina, kun tänäisessä Hesarissa he antavat demarikollegoistaan kovin myönteisiä arvioita.
Tarkoittanet tuolla Pagmanilla demariryhmyri Jouni Backmania? En tiedä, miten hän on Niinistöä tölväissyt, en ole sattunut sellaista huomaamaan. Mutta jos niin on tehnyt, minun täytyy sanoa, että fiksumpana minä olen Backmania pitänyt.- Ihmeiden aika?
Yli 10 vuotta palstaa pitkiä päiviä päivystäneeltä Kapilta tuli sitten ensimmäinen asiallisena pidettävä avaus. Jos ei konjamiini merkki niin ainakin Gini on vaihtunut laadukkaammaksi, tuskin muu selittää tapahtunutta
Historiallinen hetki jokatapuksessa, vaikka tuossa ennen kahta onkin jo normaalilla tavallaan joutunut perinteisell'ä Kapi-törkyilyllä maanittelemaan sitä tavanomaista huomiota itselleen. Sitä sitten saanutkin.
Tämän hallituksen lukkiutumisen syy on demareissa. Onnettomiksi osoittautuneet vaalilupaukset joihin Urpilainen hirttäytyy, vasemmistoliiton vänkääminen väkisin hallitukseen muka omaksi tuekseen, siinä pari perustekijää jotka ovat demareita vaivanneet ja estäneet vastuullisen politiikan teon lyhytnäköisen populismin sijaan.
Backmannin tölv'äisyt Niinistölle kuten muutkin puheet osoittavat miehen olevan töysin pihalla maan asioista. Valitettavasti demarissa on noita Backmanneja vähän liikaa. Käsittääkseni Katainen on tieten tahtoen pääministeriksi halunnut. Sen verran on politiikassa ollut mukana että on varmasti tiennyt mihin ryhtyy, joten turha säälitellä
Ihmeiden aika? kirjoitti:
Yli 10 vuotta palstaa pitkiä päiviä päivystäneeltä Kapilta tuli sitten ensimmäinen asiallisena pidettävä avaus. Jos ei konjamiini merkki niin ainakin Gini on vaihtunut laadukkaammaksi, tuskin muu selittää tapahtunutta
Historiallinen hetki jokatapuksessa, vaikka tuossa ennen kahta onkin jo normaalilla tavallaan joutunut perinteisell'ä Kapi-törkyilyllä maanittelemaan sitä tavanomaista huomiota itselleen. Sitä sitten saanutkin.
Tämän hallituksen lukkiutumisen syy on demareissa. Onnettomiksi osoittautuneet vaalilupaukset joihin Urpilainen hirttäytyy, vasemmistoliiton vänkääminen väkisin hallitukseen muka omaksi tuekseen, siinä pari perustekijää jotka ovat demareita vaivanneet ja estäneet vastuullisen politiikan teon lyhytnäköisen populismin sijaan.
Backmannin tölv'äisyt Niinistölle kuten muutkin puheet osoittavat miehen olevan töysin pihalla maan asioista. Valitettavasti demarissa on noita Backmanneja vähän liikaa.Asiallinenhan olen aina ollut, mutta kiva, että sinäkin nyt sen huomaat ja annat tunnustusta. Ehkä sinua on hämännyt se, että saan niin paljon asiattomia vastineita. Eikä minun näkemykseni kepun suhteen ole muuksi muuttuneet. Hyvä, että sinäkin olet nyt samaa mieltä kanssani mm. näistä avauksessani sanomistani:
>>Kepulle tarjoutuisi siten myös näytön paikka siinä, miten se hoitaisi osamme EU:n kriisimaiden suhteen; olisiko se nyt toista mieltä kuin hallitusta johtaessaan, jolloin se piti niiden tukemista etujemme kannalta välttämättömänä eikä demareiden tapaan edes höperihtinyt vaatimaan tuellemme mitään vakuuksia.>En ole lainkaan varma, että niistä sen paremmin selviäisi mikään muukaan hallitus, mutta pitäisi antaa halukkaiden yrittää.>On toki vastuullisuuden kannalta arvostettavaa, että Katainen yrittää tämän hallituksen avulla saada asioita paremmalle tolalle, mutta puolueensa kannatuksen kannalta se ei ole viisasta. Miksipä yrittää kattaa mahdollisimman valmis pöytä kepulle, joka mielipidemittausten mukaan kuitenkin pääsee seuraavan hallituksen muodostamaan.>Demarit hyvinkin saattaisivat suostua hallitukseen vedoten vastuuntuntoonsa. Kokoomuksen on helpompikin jättäytyä sivuun, kun kepun kentän mielestä kokoomus olisi vähiten mieluinen kumppani noista suuremmista puolueista. Ja sitten seuraavaksi Suomi saisi taas kokoomusjohtoisen hallituksen. Luultavasti jo ennenaikaisilla vaaleilla.>>>Kuntauudistus on niin iso muutos että se pakostakin vie hieman enempi aikaa, mutta on silti pakollinen, vaikka se keskustan kannatusta tilapäisesti hieman heikentää. Vaikka moni keskustalainen pelkää sitä turhaan, sillä itsekin olen suurimman osan elämästäni asunut kaupungissa,
Tuo näkyy tulleen samanaikaisesti kuin jätin edellisen viestini, ja tällä välillä kahvit keitettyäni ja juotuani vielä vastaan tuohon, kun koneeni jäi auki.
Kyllä minun näkemykseni kepusta on aina ollut asiallinen, samoin luottamukseni siihen. Eli se on sellainen, mikä ilmenee avaukseni viimeisestä kappaleesta, sen viimeisiltä riveiltä. Mutta täytyyhän kepun antaa yrittää ja näyttää osaamistaan, ja varmaan se näyttö sitten on sellainen, että taas tarvitaan kokoomusta.
Kyllä siihen punamultaan taitaa olla kaipuuta demareissakin, ja varmaan Paavo Lipponen katselee sitä synkästi, mutta minkäs voi. Mutta enemmän kai sitä kaipuuta on kepussa, ainakin kepun kentässä juuri tehdyn mielipidetutkimuksen mukaan, sillä demarit siellä nähtiin mieluisammaksi kummapniksi noista suuremmista puolueista, persut jäivät kakkoseksi ja kokoomus oli epämieluisin. Tutkimuksen tuloksesta on kerrottu Hesarissa ja mainittiin siitä tv-uutisissakin (vai olikohan A-studiossa); luulisi kepulehdissökin siitä kerrotun.
Hallituksen kaatuminen ei kai korjaisi mitään, mutta täällähän kepulaiset riemuitsevat sen jo varmana nähden ja uskovat sen heille taivaan avaavan.
Kantasi kuntauudistukseen on järkevä. Sama kanta ei näy olevan monellakaan kepulaisella täällä eikä valitettavasti kepupoliitikoillakaan.
Kiva, että olet Kataisesta tuota mieltä. Niin olen minäkin. Mutta eivät kokoomuskansanedustajat näe olevansa demareiden sylkykuppeina, kun tänäisessä Hesarissa he antavat demarikollegoistaan kovin myönteisiä arvioita.
Tarkoittanet tuolla Pagmanilla demariryhmyri Jouni Backmania? En tiedä, miten hän on Niinistöä tölväissyt, en ole sattunut sellaista huomaamaan. Mutta jos niin on tehnyt, minun täytyy sanoa, että fiksumpana minä olen Backmania pitänyt.Mahtaako minkään puolueen kenttäväki pitää kokoomusta mieluisampana hallituskumppaninaan? Ehkä RKP ja kristillisdemokraatit, mutta kun nyt taas käy kuumana tämä pakkoruotsikeskustelu ja kokoomuslaiset ovat persujen jälkeen innokkaimpia siitä luopumaan, luulisin rkp-läistenkin antipatioiden kokoomusta kohtaan lisääntyneen.
Kepulaisten haluttomuus hallitusyhteistyöhön kokoomuksen kanssa johtunee osittain puolueen masinoimasta kuntauudistuksesta mutta myös sen taitavuudesta hallituspolitiikan pyörittämisessä oman mielensä mukaan. Sen keskusta sai kokea viime hallituskaudella, mutta niin ovat saaneet kokea myös demarit tällä kaudella. Molemmissa punamultapuolueissa on halua pistää kokoomus nöyrtymään oppositioon.
Kokoomus on tosin saanut tukea kannoilleen myös valtioneuvoston virkamiehiltä. Siellä pitäisi suorittaa puhdistus ennen kuin punamulta pystyy toimimaan omilla ehdoillaan. ;-)dv8_nightmare kirjoitti:
Käsittääkseni Katainen on tieten tahtoen pääministeriksi halunnut. Sen verran on politiikassa ollut mukana että on varmasti tiennyt mihin ryhtyy, joten turha säälitellä
Huomasin tuon jo eilen illalla, mutta kun en viitsinyt täällä viipyillä, jätin vastaamatta. Vastaan nyt. Onko mielestäsi säälittelyä, jos toivon hyvän miehen siirtyvän helpompiin hommiin nykyistä paremmalla palkalla? Mielestäni Katainen on sen hyvin ansainnut.
Tämän vastaukseni kirvoitti se, kun vasta nyt huomasin tuolta ylempää tuon eilisen typerän törkyilysi minun muka juomisestani. Siitä on hyvin monia vuosia, kun olen viimeksi itseni humalaan asti juonut. Täytyy jo toistamiseen todeta, että fiksumpana olen sinua pitänyt. Mutta ihminen on erehtyväinen, sanotaan, ja minäkin huomaan erehtyneeni käsityksessäni sinusta.harmajapantteri kirjoitti:
Huomasin tuon jo eilen illalla, mutta kun en viitsinyt täällä viipyillä, jätin vastaamatta. Vastaan nyt. Onko mielestäsi säälittelyä, jos toivon hyvän miehen siirtyvän helpompiin hommiin nykyistä paremmalla palkalla? Mielestäni Katainen on sen hyvin ansainnut.
Tämän vastaukseni kirvoitti se, kun vasta nyt huomasin tuolta ylempää tuon eilisen typerän törkyilysi minun muka juomisestani. Siitä on hyvin monia vuosia, kun olen viimeksi itseni humalaan asti juonut. Täytyy jo toistamiseen todeta, että fiksumpana olen sinua pitänyt. Mutta ihminen on erehtyväinen, sanotaan, ja minäkin huomaan erehtyneeni käsityksessäni sinusta.Kyllä se on säälittelyä ja rintamakarkuruutta. Katainen on tehnyt hyvää työtä ja kovasti saadakseen kokoomuksen suurimmaksi puolueeksi ja pääministeri puolueeksi. Ja hänen pitäisi mielestäsi luovuttaa kesken vaalikauden opposition puheiden takia. Vaalikauden jälkeen sitten, onhan hän ollut jo aika pitkään kokoomuksen vetäjänä.
En ymmärrä ajatustasi, ainahan oppositio on hallituksen tekemiset haukkunut. Heinäluoman johtama SDP oli kyllä ennätyksellisen äänekäs. Nyky oppositio on ollut lähes flekmaattinen siihen nähden.
Kirjoitit eilen vähän sekaisesti, joka ei ole ollut tapaistasi mm. väitit minua kepulaisekai, joka ei pidä paikkaansa.
Loppu oli toteamus vähän sekavasta kirjoittelunsa. Luulin, että ymmärrät huumoriakin,ainakaan itseesi kohdistuvaa. Mutta erehdyin , voin toistaa loppusi tähän, mutten viitsiPystyyn_kuollut kirjoitti:
>>>Kuntauudistus on niin iso muutos että se pakostakin vie hieman enempi aikaa, mutta on silti pakollinen, vaikka se keskustan kannatusta tilapäisesti hieman heikentää. Vaikka moni keskustalainen pelkää sitä turhaan, sillä itsekin olen suurimman osan elämästäni asunut kaupungissa,
Hallituksen kuntauudistuksen tavoitteita en edes tunne, onkohan niitä esitettykkään. Pieten köyhien kuntien yhteen liittäminen ei muuta niitä rikkaiksi, hyötyä tulee vain jos pikkukylät jätetään autioksi ja väki siirretään keskuksiin.
Seuraan oikeastaan Vantaalaisen vain pk- seudun metropoli hanketta. Näyttää varsin selvältä, että Helsinkiä, Espoota ja Vantaata ei saada yhteen, enkä ole ymmärtänyt sen tarkoitustakaan. Jo nyt päätöksenteko on kaukana tavis ihmisen tarpeista. Viimeisin malli oli joku päivä sitten hesarissa esillä. sen mukaan jokainen kaupunki kerää itselleen "pikkukuntia" ympäriltään mitä hyötyä siitä on, en ymmärrädv8_nightmare kirjoitti:
Kyllä se on säälittelyä ja rintamakarkuruutta. Katainen on tehnyt hyvää työtä ja kovasti saadakseen kokoomuksen suurimmaksi puolueeksi ja pääministeri puolueeksi. Ja hänen pitäisi mielestäsi luovuttaa kesken vaalikauden opposition puheiden takia. Vaalikauden jälkeen sitten, onhan hän ollut jo aika pitkään kokoomuksen vetäjänä.
En ymmärrä ajatustasi, ainahan oppositio on hallituksen tekemiset haukkunut. Heinäluoman johtama SDP oli kyllä ennätyksellisen äänekäs. Nyky oppositio on ollut lähes flekmaattinen siihen nähden.
Kirjoitit eilen vähän sekaisesti, joka ei ole ollut tapaistasi mm. väitit minua kepulaisekai, joka ei pidä paikkaansa.
Loppu oli toteamus vähän sekavasta kirjoittelunsa. Luulin, että ymmärrät huumoriakin,ainakaan itseesi kohdistuvaa. Mutta erehdyin , voin toistaa loppusi tähän, mutten viitsiMeni vähän väärin tuo loppu, piti olla:
Luulin, että ymmärrät huumoriakin. Mutta erehdyn, et ymmärrä ainakaan sinuun itseesi kohdistuvaa. Ehkäpä sotilaat ovat kovin tosikkoja, kuulunee ammattiin- harmajahinttari
dv8_nightmare kirjoitti:
Meni vähän väärin tuo loppu, piti olla:
Luulin, että ymmärrät huumoriakin. Mutta erehdyn, et ymmärrä ainakaan sinuun itseesi kohdistuvaa. Ehkäpä sotilaat ovat kovin tosikkoja, kuulunee ammattiinInsinöörit ne vasta tosikkoja ovat ja kuulemma kovia runkkaamaan.
- Kapin huumorista
dv8_nightmare kirjoitti:
Meni vähän väärin tuo loppu, piti olla:
Luulin, että ymmärrät huumoriakin. Mutta erehdyn, et ymmärrä ainakaan sinuun itseesi kohdistuvaa. Ehkäpä sotilaat ovat kovin tosikkoja, kuulunee ammattiinKapin huumorintaju, kuten muukin sosiaalinen osaaminen on heikkoa. Sotilastausta näkyy, vai olisiko niin, että juuri tuon tyyppiset tosikot ja tunneälyä omaamattomat hakeutuvat sotilasammatteihin. Siellä kun muodollisella asemalla on paljon enemmän merkitystä kuin varsinaisilla työtehtävillä. Armeijassa sosiaalinen vuorovaikutus on useimmiten yksisuuntaista, esimies määrittää tehtävän alaisen toteutettavaksi yleensä jonkun valmiin ohjesäänön mukaisesti. Sotilaan huumori on pikkulasten puujalkavitsejä yhdistettynä sovinistisiin "miesten" juttuihin. Kapin itsestään esittämä kuva massintähkä/omenat haaroissaan on juuri tuollaista hyvin lapsellista ja mautonta huumoria joka lähinnä säälittää muita kuin sotilaita
dv8_nightmare kirjoitti:
Hallituksen kuntauudistuksen tavoitteita en edes tunne, onkohan niitä esitettykkään. Pieten köyhien kuntien yhteen liittäminen ei muuta niitä rikkaiksi, hyötyä tulee vain jos pikkukylät jätetään autioksi ja väki siirretään keskuksiin.
Seuraan oikeastaan Vantaalaisen vain pk- seudun metropoli hanketta. Näyttää varsin selvältä, että Helsinkiä, Espoota ja Vantaata ei saada yhteen, enkä ole ymmärtänyt sen tarkoitustakaan. Jo nyt päätöksenteko on kaukana tavis ihmisen tarpeista. Viimeisin malli oli joku päivä sitten hesarissa esillä. sen mukaan jokainen kaupunki kerää itselleen "pikkukuntia" ympäriltään mitä hyötyä siitä on, en ymmärräMonien pikkukuntia hamuavien kaupunkien johtajat ovat perustelleet asiaa kuta kuinkin seuraavasti:
"Kaupunkimme nousisi kaupunkien suuruusvertailussa pari pykälää ylöspäin, mikä parantaisi vetovoimaamme yritysmaailman silmissä". :-D- harmajahinttari
Kapin huumorista kirjoitti:
Kapin huumorintaju, kuten muukin sosiaalinen osaaminen on heikkoa. Sotilastausta näkyy, vai olisiko niin, että juuri tuon tyyppiset tosikot ja tunneälyä omaamattomat hakeutuvat sotilasammatteihin. Siellä kun muodollisella asemalla on paljon enemmän merkitystä kuin varsinaisilla työtehtävillä. Armeijassa sosiaalinen vuorovaikutus on useimmiten yksisuuntaista, esimies määrittää tehtävän alaisen toteutettavaksi yleensä jonkun valmiin ohjesäänön mukaisesti. Sotilaan huumori on pikkulasten puujalkavitsejä yhdistettynä sovinistisiin "miesten" juttuihin. Kapin itsestään esittämä kuva massintähkä/omenat haaroissaan on juuri tuollaista hyvin lapsellista ja mautonta huumoria joka lähinnä säälittää muita kuin sotilaita
Niin, mutta ottakaapa huomioon, että olen Rautavaaran korvessa äpäränä syntynyt.
Älyä annettiin kansakoulun verran ja siitä pinnistelin itseni aliupseerin toimeen. Melkoinen saavutus vai mitä reppanat?Ja mitä sotilashuumoriin tulee, sen voittaa vain vielä parempi sotilashuumori, kuten munakarvakuvistani olette ehkä huomanneetkin.
- Kempeleen ukki.
Munakarva-aliupseeri yrittää vain mieluilla. Yksinkertainen evp aliupseeri ei muuta , vaikka sen voissa paistaisi. Näin on näreet????
- Syksy tuloo
kun kapilla on maaninen vaihe menossa.
Kevät ja syksyhän ovat tunnetusti mielenvikaisille
vaikeata aikaa. - Ja heti..
Lopetappa munakarva-au tuo törkyily, runkkipuku päälle ja kirppuiseen punkkaan mars!
- Kempeleen ukki.
Ei kapin kolutus vähänen ole. Palheinän paksu poika on ponnistanut kansakoulupohjalta impotentiksi.
Siihen ei kepureppanat pysty. On se aivan ihmeellistä, miten tänne on kerääntynyt tuollainen viisaiden ja asiantuntijoiden joukko! Akateemisesti oppineita ja siis Akavan jäseniä he tietysti kaikki ovat. Ja kun ovat poikkeuksellisen hyviä ihmistuntijoita ja erinomaiset sosiaaliset taidot omaavia, ei ihme, että heistä on tullut everstejä, menestyneitä johtajia, muita suuruuksia ja tietysti hyvin varakkaita kaikki. Ja lisäksi nuo menestyneet suuruudet ovat niin käteviä, että ovat itse rakentaneet omat komeat talonsa ja jopa niiden kalusteet. Tietysti he ovat kaikki myös hyvin komeita miehiä. Heidän joukossaan on myös kauniita ja hienoja naisia.
Olen monipolvisessa elämässäni tullut tuntemaan hyvin paljon ihmisiä monilta eri aloilta. Niiden joukossa, toimintaympäristössäni ja lähipiirissänikin on myös akateemisesti oppineita ja alallaan menestyneitä ja rikastuneitakin. Olen tuntenut myös monia kauniita ja hienoja naisia, muutamia oikein läheisestikin. Mutta näin vanhaksi piti elää ja kepupalsta löytää, ennen kuin tulin tuntemaan tuollaisen poikkeuksellisen joukon! Ja kuinka vaatimattomia he kuitenkin ovat! Jottemme me tavalliset tulisi kateellisiksi, eivät he halua esitellä itseään, näyttää kuvaansa, eivät edes rekisteröityä, jottei heidän suuruutensa saattaisi paljastua kaikessa täyteydessään!
Kyllä minä olen hyvin ylpeä siitä, kun nuo suuruudet, komeudet ja kauneudet niin innokkaasti pyrkivät läheisyyteeni. Siinä tarkoituksessa he kallista aikaansa uhraten päivystävät palstaa aamusta ensimmäisinä ja illasta viimeisinä, jopa öisinkin. Ihmeellistä, kun he tietävät, että minä olen vain kapteeni ja entinen isännöitsijä ja ulkoisestikin vain tällainen ihan tavallisen näköinen vanha mies! Miten ihmeessä tällainen mitättömyys on edes jotenkuten pärjännyt töissään ja elämässään yleensäkin, miten ihmeessä monet yhteisöt ovat halunneet minut edusmiehekseen, vaikkei minulla ole edes sosiaalisia taitoja? Akavalaiseksi tosin pääsin - tai sain ainakin Akava-kalenterin ja oikeuden eräisiin akavalaisten jäsenetuihin - vasta eläkeläisjärjestössä, Päällystöliiton evp-yhdistyksen jäsenenä. Niin ”epäkäteväkin” olen, että nytkin jouduin teettämään pationikin ammattimiehellä ja maksamaan siitä melkoisesti, vaikka näin vähävarainenkin olen.
Kyllä minua nyt hävettää, kun joskus nuoruudessani kuulin eräiden ikäisteni stadilaisten puhuvan landepaukuista, enkä siihen puuttunut. Luulin olleeni fiksu, kun jo nuorena lähdin pois landelta, jottei minusta olisi tullut sellaista landepaukkua. Tuollainen erinomaisuus kun voi kehittyä ihmisessä vain siellä, missä ei ole sellaisia turhia ulkopuolisia vaikutteita kuin täällä. Minua lisäksi on pilannut myös muu suuri maailma, jossa olen paljon reissannut ja vuosiakin viettänyt. Olisi pitänyt pysyä siellä, minne satuin syntymäänkin, niin ehkä minustakin olisi tullut tuollainen suuruus. Ehkä olisin oppinut kirjoittamaankin yhtä hyvin ja käyttämään yhtä sivistynyttä kieltä kuin he. Ehkäpä olisin yhtä kiinnostunut heistä, kuin he minusta, haarovälien karvoitusta myöten.
Siellä maaseudun rauhassa, turhien ulkopuolisten vaikutteiden häiritsemättä minäkin olisin voinut löytää sen ainoan oikean metodin, oman pään tuottaman, jolla nuo ovat tuollaisiksi suuruuksiksi kehittyneet. Jaa - mutta eihän se vielä myöhäistä ole! Nyt mä vasta sen hokasin! Heureka! Ja niinpä minäkin noilta suuruuksilta esimerkin saatuani ryhdyn nyt samanlaiseksi kuin hekin! En tietenkään pysty omaksumaan heitä erityisesti innoittavia kiinnostuksen kohteita enkä heidän kieltään ja kirjoitustaitoaan, mutta oppineisuutensa, osaamisensa ja monipuolisen asiantuntemuksensa kyllä.
Välittömästi laitoin uuden profiilikuvankin, jossa esittelen itseni sellaisena kuin nyt olen. Millainen olen, se selviää ihan kirjoitettuna, kun avaatte koko kuvan. Katsokaapa ja ihailkaapa ja toivottakaa tervetulleeksi joukkoonne!- kapi.k.korhonen.
Unohtui palstan aihe taas, kun oli päiväitkun aika. Normaalia kapia,eipä siinä muuta.
- Oikea akavalainen
Jaa, että akavan kalenterilla se heikkolahjainen evp aliupseeri itsensä aateloi...;)
- :)))))))))))))
Muistappa kapi, että itse olet munakarvakuvasi ottanut ja palstalle postannut.
Sinun haarovälisi ei kiinnosta ketään ei edes vanhoja homoja. Kiinnostaa vain millainen tomppeli on evp aliupseeri joka moista harrastaa...;) - Sapiens dux
Ho hoo, ho hoo HV!
Kyllä me olemme kaikki ihan erilaisilla ominaisuuksilla liikkeellä. Se on todellisuutta.
Minä olen vankan yleisjohtajakoulutuksen saanut ja oppinut myös siitä jotakin/aika helvetisti pitkän urani aikana.
Sinä HV olet vienyt pilkunnussimisen äärilaitaansa ja et siksi ymmärrä todellisuutta.
Tervetuloa! - Mestari on mestari
Suurmestari olet myös vit tuilun hienossa kansainvälisessä lajissa. Yli hilseen se kuitenkin viipottaa keputolloilta. Pystyvät vastaamaan vain puhumalla munakarvoista. Ja sitte yrittävät väittää,että ne eivät heitä kiinnosta. ;-D
- oikea Akavalainen
rottakoulu ei riitä Akavan jäsenyyteen, mikä lie armonpala ollut eläkeläisille.
Mestari on mestari kirjoitti:
Suurmestari olet myös vit tuilun hienossa kansainvälisessä lajissa. Yli hilseen se kuitenkin viipottaa keputolloilta. Pystyvät vastaamaan vain puhumalla munakarvoista. Ja sitte yrittävät väittää,että ne eivät heitä kiinnosta. ;-D
Ei, ei, olen vain satunnainen harrastelija. Suuruus riippuu siitä, mihin vertaa. Kieltämättä voin näyttää suurelta siinäkin lajissa noiden verrokkieni rinnalla.
Mutta sanomaasi monipuolisempi sentään on heidän repertuaarinsa, kuuluuhan siihen myös rottakoulu ja Rautavaaralla syntynyt äpärä. Ja jokin muukin menneisyyteen liittyvä teema, sillä menneisyyshän on pysyvä olotila sellaiselle, joka mieltää itsensä ”kerran kepulainen, aina kepulainen”.
Eikä tuo ollut minulta v-tuiluaa, se oli vain kevyttä huumoria, kuten on myös uusi profiilikuvani, josta myös on tainnut tulla väärinymmärrystä. Huumorintaju on henkevyyden puntari.
Rankemman huumorin harjoittaja on Hesarin piirtäjä Karlsson, jonka huumori tässä on kyllä hieman kyseenalaista, mutta niin yksiselitteitä, että se ehkä mennee perille noillekin:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1175500_10151806434459182_398151012_n.jpg
Ilmeisesti (tuosta hymiöstä päätellen) Hämeenlinnan suunnasta tullut viestisi on kuitenkin asiallinen, joten vastasin siihen ennen kuin alan taas katsoa tv:sta urheilua, jollaiseen tyhjänpäiväisyyteen ei varmaan hukkaa kallista aikaansa palstapäivystäjä, joka sentään välillä malttaa juosta luonnonvesissä;))- heh heh
Ei, ei, olen vain satunnainen harrastelija. Suuruus riippuu siitä, mihin vertaa. Kieltämättä voin näyttää suurelta siinäkin lajissa noiden verrokkieni rinnalla.
Mutta sanomaasi monipuolisempi sentään on heidän repertuaarinsa, kuuluuhan siihen myös rottakoulu ja Rautavaaralla syntynyt äpärä. Ja jokin muukin menneisyyteen liittyvä teema, sillä menneisyyshän on pysyvä olotila sellaiselle, joka mieltää itsensä ”kerran kepulainen, aina kepulainen”.
Eikä tuo ollut minulta v-tuiluaa, se oli vain kevyttä huumoria, kuten on myös uusi profiilikuvani, josta myös on tainnut tulla väärinymmärrystä. Huumorintaju on henkevyyden puntari.
Rankemman huumorin harjoittaja on Hesarin piirtäjä Karlsson, jonka huumori tässä on kyllä hieman kyseenalaista, mutta niin yksiselitteitä, että se ehkä mennee perille noillekin:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1175500_10151806434459182_398151012_n.jpg
Ilmeisesti (tuosta hymiöstä päätellen) Hämeenlinnan suunnasta tullut viestisi on kuitenkin asiallinen, joten vastasin siihen ennen kuin alan taas katsoa tv:sta urheilua, jollaiseen tyhjänpäiväisyyteen ei varmaan hukkaa kallista aikaansa palstapäivystäjä, joka sentään välillä malttaa juosta luonnonvesissä;))Pään sairaudeksi olen kepulaisuutta luullut.
- Anonyymi
Sapiens dux kirjoitti:
Ho hoo, ho hoo HV!
Kyllä me olemme kaikki ihan erilaisilla ominaisuuksilla liikkeellä. Se on todellisuutta.
Minä olen vankan yleisjohtajakoulutuksen saanut ja oppinut myös siitä jotakin/aika helvetisti pitkän urani aikana.
Sinä HV olet vienyt pilkunnussimisen äärilaitaansa ja et siksi ymmärrä todellisuutta.
Tervetuloa!Samaa mieltä edelleen. HO HOO, HO HOO!
- Mitäh?
Kapi miksi sinä aina katsot kameraa kun olet lukevenasi kirjaa? Olet useimmpia tämmösiä kuvia esittänyt. Yritätkö vakuuttaa lukijoille, että rottakoulupohjalta osaat lukea?
Kiitos noille räille, jotka ovat halunneet todistaa, miten oikeassa olin tässä:
>>Ja kuinka vaatimattomia he kuitenkin ovat! Jottemme me tavalliset tulisi kateellisiksi, eivät he halua esitellä itseään, näyttää kuvaansa, eivät edes rekisteröityä, jottei heidän suuruutensa saattaisi paljastua kaikessa täyteydessään!>En tietenkään pysty omaksumaan heitä erityisesti innoittavia kiinnostuksen kohteita enkä heidän kieltään ja kirjoitustaitoaan.- :)))))))))))))))
Niin sinähän olet vain Rautavaaralainen äpärä, joka on kansakoulun jälkeen kyennyt lusimaan vain rottakoulun. Se pätevöittää vain munakarvojen valokuvaukseen.
Mene vaan luuseri kampaamaan munakarvojasi, muuhun sinusta reppanasta ei ole...;) - Mene jo luuseri
Munakarva-au asento!Palstalta poistukaa! Mars,mars!
- Ja tuo
vitunhomo jaksaa määkiä ja määkiä saitilla loputtomasti?
- Vitunhomo?
Ja tuo kirjoitti:
vitunhomo jaksaa määkiä ja määkiä saitilla loputtomasti?
Siis lesboko? Ei muita vitunhomoja voi olla. Homomiehet ei tykkää vituista, ne tykkää toisten miesten munista. Kiihottuu jopa munakarvoista, nähdään täällä.
- Etkö sinä
Vitunhomo? kirjoitti:
Siis lesboko? Ei muita vitunhomoja voi olla. Homomiehet ei tykkää vituista, ne tykkää toisten miesten munista. Kiihottuu jopa munakarvoista, nähdään täällä.
vitunhomo ymmärrä mistään mitään?
- Keskustaporvari
Kurjaksi on harmajan pantterin elämä mennyt, kun hallitus, joka vielä joitakin aikoja sitten oli niin mahdottoman hyvä, onkin nyt niin huono että joutaisi mennä.
Tämä hallitus oli kuitenkin suorastaan ohjelmoitu epäonnistumaan muustakin kuin siitä syystä, että siltä puuttuu "ideologinen liima", kuten Soini sanoi. Tämä hallitus nimittäin ryhtyi aivan toivottomaan ja hulluun projektiin. Ei se vaan mene niin, että kuntien rajoja ryhdytään piirtämään Helsingistä käsin. Ei onnistu.
Eikä harmajan pantterin murheet jää pelkästään hallituksen epäonnistumiseen. Toinenkin epäjumala on joutunut yhä pahempaan vastatuuleen.
http://www.hs.fi/talous/Professori ehdottaa euroeron kiihkotonta selvittämistä/a1376541344697Minunko elämä mennyt kurjaksi? Elämäni on kaikin tavoin varsin mukavaa, kurjuus on kaukana siitä. Luulen, että monen täällä palstalla debatoivan elämä on paljon kurjempaa kuin minun. Eikä hallituksen vaihtuminen elämääni hetkauttaisi vähääkään. Jos elämäni perusteet horjuisivat tai tulisivat nykyistäkin vahvemmiksi, se kyllä johtuisi tekijöistä, joihin millään puolueella ei ole minkäänlaista vaikutusta.
Mutta kun olen puoluepoliittisesti villi ja vapaa, en tietenkään kehu hallitusta enää, jos en näe sen kehujani ansaitsevan, vaikka sitä johtaakin puolue, jonka edustajaa vaaleissa kannatin. Hallitus ei näy pystyvän pääsemään tavoitteisiinsa, joita minäkin pidän tärkeinä. Mielelläni soisin kepun pääsevän näyttämään, miten se pystyy nykyhallitusta paremmin hoitamaan meidät ulos vaikeuksistamme. Ja jos se siinä onnistuisi, olisin valmis antamaan sille tunnustukseni.
Mutta avaukseni tarkkaan lukemalla näet, että en kyllä usko kepun pystyvän yhtään parempaan kuin nykyhallituksenkaan. Kun vaikeuksiemme syyt ovat enimmäkseen sellaisia, johon kotimaan politiikalla ei paljon pystytä vaikuttamaan. Eikä kepu voisi edes sanella sitä hallituspolitiikkaakaan, kun vain nykyisen kaltaisen sateenkaarihallituksen sekin pystyisi kokoamaan. Vaikka et nähdäkseni ole ollutkaan niitä kepulaisia, jotka uskovat mahdollisen kepuhallituksen meille taivaan aukaisevan, varaudu vain sinäkin pettymykseen.
Luin kyllä suoraan Hesarista nuo Kannisen näkemykset, eikä asiantuntemukseni riitä niitä kumoamaan. Minulla kun ei ole tapana turvautua tuollaisissa - eikä muissakaan - asioissa vain oman pääni tuottamaan. Mutta olen kyllä nähnyt professoritasolta myös kovin toisenlaisia mielipiteitä. Kummatko lienevätkään enemmän oikeassa; ehkä aika näyttää, mutta nyt sitä ei vielä tiedetä.- Stadis bunkkaan
Minunko elämä mennyt kurjaksi? Elämäni on kaikin tavoin varsin mukavaa, kurjuus on kaukana siitä. Luulen, että monen täällä palstalla debatoivan elämä on paljon kurjempaa kuin minun. Eikä hallituksen vaihtuminen elämääni hetkauttaisi vähääkään. Jos elämäni perusteet horjuisivat tai tulisivat nykyistäkin vahvemmiksi, se kyllä johtuisi tekijöistä, joihin millään puolueella ei ole minkäänlaista vaikutusta.
Mutta kun olen puoluepoliittisesti villi ja vapaa, en tietenkään kehu hallitusta enää, jos en näe sen kehujani ansaitsevan, vaikka sitä johtaakin puolue, jonka edustajaa vaaleissa kannatin. Hallitus ei näy pystyvän pääsemään tavoitteisiinsa, joita minäkin pidän tärkeinä. Mielelläni soisin kepun pääsevän näyttämään, miten se pystyy nykyhallitusta paremmin hoitamaan meidät ulos vaikeuksistamme. Ja jos se siinä onnistuisi, olisin valmis antamaan sille tunnustukseni.
Mutta avaukseni tarkkaan lukemalla näet, että en kyllä usko kepun pystyvän yhtään parempaan kuin nykyhallituksenkaan. Kun vaikeuksiemme syyt ovat enimmäkseen sellaisia, johon kotimaan politiikalla ei paljon pystytä vaikuttamaan. Eikä kepu voisi edes sanella sitä hallituspolitiikkaakaan, kun vain nykyisen kaltaisen sateenkaarihallituksen sekin pystyisi kokoamaan. Vaikka et nähdäkseni ole ollutkaan niitä kepulaisia, jotka uskovat mahdollisen kepuhallituksen meille taivaan aukaisevan, varaudu vain sinäkin pettymykseen.
Luin kyllä suoraan Hesarista nuo Kannisen näkemykset, eikä asiantuntemukseni riitä niitä kumoamaan. Minulla kun ei ole tapana turvautua tuollaisissa - eikä muissakaan - asioissa vain oman pääni tuottamaan. Mutta olen kyllä nähnyt professoritasolta myös kovin toisenlaisia mielipiteitä. Kummatko lienevätkään enemmän oikeassa; ehkä aika näyttää, mutta nyt sitä ei vielä tiedetä.Aikamoinen tomppeli olet mieheksesi kun kannatat tuon kokoomuksen kaltaista joukkoa.
Et sitäpaitsi mikään stadilainen ole. Olet jutuistasi päätellen hyvin yksinkertainen landeapina. - Kapin määkiminen
Minunko elämä mennyt kurjaksi? Elämäni on kaikin tavoin varsin mukavaa, kurjuus on kaukana siitä. Luulen, että monen täällä palstalla debatoivan elämä on paljon kurjempaa kuin minun. Eikä hallituksen vaihtuminen elämääni hetkauttaisi vähääkään. Jos elämäni perusteet horjuisivat tai tulisivat nykyistäkin vahvemmiksi, se kyllä johtuisi tekijöistä, joihin millään puolueella ei ole minkäänlaista vaikutusta.
Luin kyllä suoraan Hesarista nuo Kannisen näkemykset, eikä asiantuntemukseni riitä niitä kumoamaan. Minulla kun ei ole tapana turvautua tuollaisissa - eikä muissakaan - asioissa vain oman pääni tuottamaan. Mutta olen kyllä nähnyt professoritasolta myös kovin toisenlaisia mielipiteitä. Kummatko lienevätkään enemmän oikeassa; ehkä aika näyttää, mutta nyt sitä ei vielä tiedetä.saitilla jatkuu yötä päivää viikosta toiseen.
Eikö tuolle määkivälle lampaalle jo vois tehdä jotain, eihän sillä ole mitään muuta elämää jäljellä? - kapi käpykaartissa
Luin kyllä suoraan Hesarista nuo Kannisen näkemykset, eikä asiantuntemukseni riitä niitä kumoamaan. Minulla kun ei ole tapana turvautua tuollaisissa - eikä muissakaan - asioissa vain oman pääni tuottamaan. Mutta olen kyllä nähnyt professoritasolta myös kovin toisenlaisia mielipiteitä. Kummatko lienevätkään enemmän oikeassa; ehkä aika näyttää, mutta nyt sitä ei vielä tiedetä.Käpykaarti au:n ilta itku tuli taas vakiona
- Keskustaporvari
Luin kyllä suoraan Hesarista nuo Kannisen näkemykset, eikä asiantuntemukseni riitä niitä kumoamaan. Minulla kun ei ole tapana turvautua tuollaisissa - eikä muissakaan - asioissa vain oman pääni tuottamaan. Mutta olen kyllä nähnyt professoritasolta myös kovin toisenlaisia mielipiteitä. Kummatko lienevätkään enemmän oikeassa; ehkä aika näyttää, mutta nyt sitä ei vielä tiedetä."Luin kyllä suoraan Hesarista nuo Kannisen näkemykset, eikä asiantuntemukseni riitä niitä kumoamaan."
Jos noin on, niin silloin niitä on pidettävä totena ainakin siihen saakka, kunnes joku ne uskottavasti kumoaa.
"Minulla kun ei ole tapana turvautua tuollaisissa - eikä muissakaan - asioissa vain oman pääni tuottamaan."
Kyllä oman pään tuotoksiin kannattaa rohkeasti luottaa. Esim. näissä euro asioissa olen alusta asti luottanut omaan päähäni. Ja ilokseni sain huomata, että niinkin raskaan sarjan talousasiantuntija kuin Vesa Kanniainen on tullut ikään kuin "minun linjoilleni" tässä euro kysymyksessä. Ja jos Kanniaisen (ja minun) perusväittämää eli sitä, että kelluva markka olisi edelleen paras vaihtoehto Suomelle, pysty kukaan uskottavasti kumoamaan, voin todeta olleeni oikeassa ja Suomen poliittisen ja taloudellisen eliitin enemmistö väärässä.
"Mutta olen kyllä nähnyt professoritasolta myös kovin toisenlaisia mielipiteitä."
Niin minäkin. Ja kun sellaisia näkee, kannattaa pysähtyä miettimään, miksi tuo puhuu niin kuin puhuu.
"Kummatko lienevätkään enemmän oikeassa; ehkä aika näyttää, mutta nyt sitä ei vielä tiedetä."
Kannattaa seurata keskustelua. Jos Kanniaisen perusväittämä (kelluva markka olisi edelleen paras vaihtoehto Suomelle) kyetään uskottavasti osoittamaan vääräksi, ovat euron kannattajat oikeassa. Jos Kanniaisen keskustelunavaus yritetään tukahduttaa ja vaieta kuoliaaksi tai hänen lausuntojaan yritetään vääristellä tai ymmärtää tahallaan väärin, voi siitäkin päätellä jotain.
- Näin on näreet???
Jahans munakarva-au on vielä iltahämärissä käynyt törkyilemäsä palstalla.
Ei ole kehumista yksinäisen reppanan elossa murjussaan. - Kepureppana
Kapi reppana yksin vain palstalla määkii,
kepureppanat vaatii munakarva-au pää kii.
Ei punikki ruuna ohjeista piitta,
vaan urheesti kantaa hän pellen viittaa... - munakarva-au
pää kii ;)))
- :))))))))))))))))))
Taas viime yöä harmajahinttari käynyt kuikuilemassa palstaa. Hetken malttanut päivystää puskasta....;)
- harmajahinttari
Myönnetään eilen 23.02 kävin pistelehtimäsä palstalla, samalla kun vaihdoin kuivan vaipan itselleni.
- harmajahinttari
Huomenta taas kepureppanat.
Nyt olen taas täällä ja edelleen seisoo vain järki. Munakarvat ovat entiselleen, pistän uuden kuvan jos muutosta ilmenee. - :))))))))))))))
Uudessa profiilikuvassaan hömelö kapi pitää taas kädessään kirjaa, muttei lue sitä.
Rottakouluko syynä tähän? Silmät on luotu tavaiseen ja kapi moittii taivaan isää siitä, ettei antanut evp aliupseerille enemmän järkeä, jotta munakarvakuvat olisivat jääneet julkaisematta....;) - .,;;..
....
- Jaahas, Kapille
niin rakas ylläpito onkin siivonnut tollon määkimisiä kovalla kädellä. Eihän niillä tosiaankaan ole mitään tekemistä politiikan kanssa.
- harmajahinttari
Ilmoitus lukijoille: Koska olen jo saavuttanut korkean iän evp aliupseeriksi käytän munakarvoistani nimitystä manakarvat. Manan majat ovat jo niin lähellä.
Nyt menen taas kampaamaan manakarvojani, mutta palaan jos aihetta ilmaantuu... - Kapin velipuoli
Nyt kapi on hirttätynyt munakarvoihinsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191732
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy441066Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38881Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37750