Nousukahvat?

hybridisti

Mikä noiden nousukahvojen ajatus on.

30

3870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppo asentaa

      Jyrkkää mäkeä poljettaessa niistä saa tukevamman otteen, kun kämmenet pystyasennossa. Itse käytän niitä myös pitkillä suorilla. Ovat hyvät ja halvat.

    • WilsonKurwa

      Video kertoo kenties enemmän kuin tuhat sanaa. http://www.youtube.com/watch?v=CQuGdQ6PkmI

      Jos siis jätetään kaatuilut ja douppaukset sikseen niin videosta voit oivaltaa hyvän tavan mäkien nousuun. Kun kämmenet saa tuohon asentoon niin putkelta ajaessa kahvoja voi tavallaan painaa sisäänpäin jolloin saa koko yläkropan mukaan tehon tuottamiseen. Tavallisella tangolla tämä ei oikein onnistu.

      Tasamaan ajossa nousukahvoilla saa myös yhden lisäotteen jota voi vuorotella "tavallisen" asennon kanssa.

    • Joo, siis ei

      Jonka jälken voidaan taas kysyä, miksi ihmeessä on ostettu suora- eikä droppitankoinen pyörä? Ei kai vain kauppias ole myynyt hybridiä - joka ei sovi mihinkään tarkoitukseen - ja sitä paikkaillaan nyt kahvoilla. Eli jälleen on pissitty öögaan aloittelijaa.

      • alkup.ajattelija

        No kaikki ei aja kilpaa mäkiä ylös. Yritä ymmärtää, että valtaosa pyöräilijöistä ei aja kilpaa tai kuvittele olevansa maantiepyöräilijöitä.

        Oudon rajoittunut katsomus sinulla.


      • Joo, siis ei
        alkup.ajattelija kirjoitti:

        No kaikki ei aja kilpaa mäkiä ylös. Yritä ymmärtää, että valtaosa pyöräilijöistä ei aja kilpaa tai kuvittele olevansa maantiepyöräilijöitä.

        Oudon rajoittunut katsomus sinulla.

        Minkä vuoksi pitää ostaa polkupyörä, jota on epämielyttävä ajaa? Maantiepyörä on mielyttävämpi ajaa adsfaltilla kuin hybridi. En vain ymmärrä miksi pitäisi maksimoida kurjuutta lenkkeillessä.


      • Joo, siis ei
        alkup.ajattelija kirjoitti:

        No kaikki ei aja kilpaa mäkiä ylös. Yritä ymmärtää, että valtaosa pyöräilijöistä ei aja kilpaa tai kuvittele olevansa maantiepyöräilijöitä.

        Oudon rajoittunut katsomus sinulla.

        Muu, kuin kilpaajo maantiellä on ns tuulipukansan työmatkajoa ja on turhaa. Katseeni on rajoittunut ainoastaan kilpaajossa pitkässä nousussa, kun katselen ajolasien läpi siintävää maalia.


      • 25,87
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Minkä vuoksi pitää ostaa polkupyörä, jota on epämielyttävä ajaa? Maantiepyörä on mielyttävämpi ajaa adsfaltilla kuin hybridi. En vain ymmärrä miksi pitäisi maksimoida kurjuutta lenkkeillessä.

        Entäs sit kun poiketaankin kavereiden( jos on) yhtäkkiä juurakkopolulle niin miten sitten toimitaan? Tuoko vaimo (jos on) sitten vaikka täysjouston(noin 3000e) autolla ja jääkö maantiepyörä odottamaan mahdollista paluuta?

        Vai onko sinkula ratkaisu ja eri ratasvaihtoehdot siihen vastaus?
        Pyydät kavereita(jos on)odottamaan pyörän/rattaiden vaihtoa maksimoiden kavereiden(jos on) kurjuutta.


      • NäinMeillä
        25,87 kirjoitti:

        Entäs sit kun poiketaankin kavereiden( jos on) yhtäkkiä juurakkopolulle niin miten sitten toimitaan? Tuoko vaimo (jos on) sitten vaikka täysjouston(noin 3000e) autolla ja jääkö maantiepyörä odottamaan mahdollista paluuta?

        Vai onko sinkula ratkaisu ja eri ratasvaihtoehdot siihen vastaus?
        Pyydät kavereita(jos on)odottamaan pyörän/rattaiden vaihtoa maksimoiden kavereiden(jos on) kurjuutta.

        "Entäs sit kun poiketaankin kavereiden( jos on) yhtäkkiä juurakkopolulle niin miten sitten toimitaan?"

        Ostetaan cyclocrossari niin saadaan maantiepyörän mukavuus mutta hybridin monikäyttöisyys.


      • WilsonKurwa

        "Jonka jälken voidaan taas kysyä, miksi ihmeessä on ostettu suora- eikä droppitankoinen pyörä?"

        Yksinkertaista kun hieman mietit.

        Droppitankojen alaote on hyödytön/tarpeeton valtaosalle ihmisistä. Tämän lisäksi droppitankoihin kuuluvat sti-vaihtajat nostavat pyörän hintaa merkittävästi.

        Nousutangoilla saa selvästi lisättyä hybridin ym. suoratankoisen ajomukavuutta minimaalisin kustannuksin.


      • Joo, siis ei
        WilsonKurwa kirjoitti:

        "Jonka jälken voidaan taas kysyä, miksi ihmeessä on ostettu suora- eikä droppitankoinen pyörä?"

        Yksinkertaista kun hieman mietit.

        Droppitankojen alaote on hyödytön/tarpeeton valtaosalle ihmisistä. Tämän lisäksi droppitankoihin kuuluvat sti-vaihtajat nostavat pyörän hintaa merkittävästi.

        Nousutangoilla saa selvästi lisättyä hybridin ym. suoratankoisen ajomukavuutta minimaalisin kustannuksin.

        Jonka jälkeen tuli ensimmäinen vastatuulipäivä....


      • WilsonKurwa
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Jonka jälkeen tuli ensimmäinen vastatuulipäivä....

        Tavallaan pitää olla aika onneton pyöräilijä jos ei kykene käsittelemään vastatuulta ilman droppitankoa.


      • totuus sattuu
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Minkä vuoksi pitää ostaa polkupyörä, jota on epämielyttävä ajaa? Maantiepyörä on mielyttävämpi ajaa adsfaltilla kuin hybridi. En vain ymmärrä miksi pitäisi maksimoida kurjuutta lenkkeillessä.

        Miksi pitää markkinoida kurjuutta lukemalla sinun textejäsi.


      • totuus sattuu
        totuus sattuu kirjoitti:

        Miksi pitää markkinoida kurjuutta lukemalla sinun textejäsi.

        Heh. Maksimoida ja viesti siis multinikille.


      • ent. kilpaurheilija
        WilsonKurwa kirjoitti:

        Tavallaan pitää olla aika onneton pyöräilijä jos ei kykene käsittelemään vastatuulta ilman droppitankoa.

        Jotkut ei taida kestää haasteita eikä pientä epämukavuutta. Ei ole tolla asenteella helppoa elämässä.


      • alkup.tuna
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Jonka jälkeen tuli ensimmäinen vastatuulipäivä....

        Eikö niiden nousukahvojen idea juurikin ole, että ajoasentoa saadaan matalemmaksi (pidemmäksi). Eikö se sitten auta myös vastatuuleen poljettaessa? Tyyli on tietysti vapaa, mutta en minä ainakaan tuulen vuoksi ala nenä kiinni kannattimessa ajamaan. Normaali etukeno asento riittää, välitykset ne on millä tuulet voitetaan.


      • 34,22
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Entäs sit kun poiketaankin kavereiden( jos on) yhtäkkiä juurakkopolulle niin miten sitten toimitaan?"

        Ostetaan cyclocrossari niin saadaan maantiepyörän mukavuus mutta hybridin monikäyttöisyys.

        "Ostetaan cyclocrossari niin saadaan maantiepyörän mukavuus mutta hybridin monikäyttöisyys."

        Eli hybridi onkin monikäyttöinen? vai?


      • LZ 127
        totuus sattuu kirjoitti:

        Heh. Maksimoida ja viesti siis multinikille.

        Totuus on tosiaan tainnut sattua sinua aika pahasti viime aikoina.

        Haukut toisia multinikeiksi samalla kun itse vaihdat nimimerkkiä jatkuvasti ja lisäksi apinoit toisten nimimerkkejä. Vastaat omiin viesteihisi muka toisena henkilönä. Mitään hyödyllistä ja/tai aiheeseen liittyvää sanottavaa sinulla ei koskaan ole.


      • NäiNMeillä
        34,22 kirjoitti:

        "Ostetaan cyclocrossari niin saadaan maantiepyörän mukavuus mutta hybridin monikäyttöisyys."

        Eli hybridi onkin monikäyttöinen? vai?

        On toki. Mutta cyclocross on vielä paljon monipuolisempi.


      • NäinMeillä
        alkup.tuna kirjoitti:

        Eikö niiden nousukahvojen idea juurikin ole, että ajoasentoa saadaan matalemmaksi (pidemmäksi). Eikö se sitten auta myös vastatuuleen poljettaessa? Tyyli on tietysti vapaa, mutta en minä ainakaan tuulen vuoksi ala nenä kiinni kannattimessa ajamaan. Normaali etukeno asento riittää, välitykset ne on millä tuulet voitetaan.

        Nousukahvojen suurin ongelma on siinä että se tehokkain ajoasento on sellainen josta ei ole suoraa otetta jarruille tai vaihteenvaihtajille. Maantiepyörän tai cyclocrossin droppitangossa taas ne tehokkaat ajoasennot, eli ns. kahvoilta ajo ja alaote, antavat molemmat kuitenkin suoran otteen jarruihin ja vaihteenvaihtajiin.

        Suoralla tangolla siis nousukahvat ovat enemmän vain lisä erikoistilanteisiin, droppitangolla taas on monta hyvää erilaista ajoasentoa.


      • NäinMeillä
        NäinMeillä kirjoitti:

        Nousukahvojen suurin ongelma on siinä että se tehokkain ajoasento on sellainen josta ei ole suoraa otetta jarruille tai vaihteenvaihtajille. Maantiepyörän tai cyclocrossin droppitangossa taas ne tehokkaat ajoasennot, eli ns. kahvoilta ajo ja alaote, antavat molemmat kuitenkin suoran otteen jarruihin ja vaihteenvaihtajiin.

        Suoralla tangolla siis nousukahvat ovat enemmän vain lisä erikoistilanteisiin, droppitangolla taas on monta hyvää erilaista ajoasentoa.

        Ja lisättäköön vielä edelliseen että itse ajan sekä suoratangollisella että droppitangollisella. Aikaisemmin olin aika skeptinen siihen että droppitanko voisi olla mukava muillekin kuin kisakuskeille. Muutama vuosi harastelua maantiepyöräilyn parissa on kuitenkin kääntänyt pään ja nyt pidän droppitangon monipuolisuudesta. Suora tanko on toki paikallaan vaikka kaupungissa ja tietysti maastossa.


      • totuus sattuu
        LZ 127 kirjoitti:

        Totuus on tosiaan tainnut sattua sinua aika pahasti viime aikoina.

        Haukut toisia multinikeiksi samalla kun itse vaihdat nimimerkkiä jatkuvasti ja lisäksi apinoit toisten nimimerkkejä. Vastaat omiin viesteihisi muka toisena henkilönä. Mitään hyödyllistä ja/tai aiheeseen liittyvää sanottavaa sinulla ei koskaan ole.

        Nyt olet kyllä todella sekaisin. Olen kirjoittanut vain ja ainoastaan tällä samalla nimimerkillä. Sinä taas kummasti vastaat toiselle kirjoittajallle tarkoitettuun kritiikkiin :)


      • alkup.tuna
        NäinMeillä kirjoitti:

        Nousukahvojen suurin ongelma on siinä että se tehokkain ajoasento on sellainen josta ei ole suoraa otetta jarruille tai vaihteenvaihtajille. Maantiepyörän tai cyclocrossin droppitangossa taas ne tehokkaat ajoasennot, eli ns. kahvoilta ajo ja alaote, antavat molemmat kuitenkin suoran otteen jarruihin ja vaihteenvaihtajiin.

        Suoralla tangolla siis nousukahvat ovat enemmän vain lisä erikoistilanteisiin, droppitangolla taas on monta hyvää erilaista ajoasentoa.

        Tuo on totta. Tosin droppitangolla tulee sama ongelma, kun ajaa keskiotteella, niin jarrut ja vaihteet ei ole käsien ulottuvilla. On tietysti olemassa lisäjarrukahvoja, mutta itse en niistä pidä. Taitaapi olla, että jos olisi yksi ylivoimaisesti paras tankomalli, kaikki käyttäisivät vain sitä.


      • totuus sattuu
        alkup.tuna kirjoitti:

        Tuo on totta. Tosin droppitangolla tulee sama ongelma, kun ajaa keskiotteella, niin jarrut ja vaihteet ei ole käsien ulottuvilla. On tietysti olemassa lisäjarrukahvoja, mutta itse en niistä pidä. Taitaapi olla, että jos olisi yksi ylivoimaisesti paras tankomalli, kaikki käyttäisivät vain sitä.

        Toi viimeinen lause on niin totta mutta koska näin ei ole niin ihmiset ajavat ja tulevat aina ajamaan omiin mieltymyksiinsä parhaiten sopivimmilla pyörällä, jossa on itselle sopivin runko, renkaat, tanko, satula jne.


      • LZ 127
        totuus sattuu kirjoitti:

        Nyt olet kyllä todella sekaisin. Olen kirjoittanut vain ja ainoastaan tällä samalla nimimerkillä. Sinä taas kummasti vastaat toiselle kirjoittajallle tarkoitettuun kritiikkiin :)

        "Nyt olet kyllä todella sekaisin. Olen kirjoittanut vain ja ainoastaan tällä samalla nimimerkillä."

        En löydä täältä aiemmin tuolla nimimerkillä kirjoitettuja viestejä. On epätodennäköistä, että olisit tullut vasta palstalle ja ehtinyt jo muodostaa vahvat mielipiteet keskustelijoista.

        "Sinä taas kummasti vastaat toiselle kirjoittajallle tarkoitettuun kritiikkiin :)"

        Hmm. Kuvitteletko kenties olevasi jonkinlainen palstajumala, joka päättää, kuka saa vastata mihinkin viesteihin.


      • LZ 127
        WilsonKurwa kirjoitti:

        Tavallaan pitää olla aika onneton pyöräilijä jos ei kykene käsittelemään vastatuulta ilman droppitankoa.

        Sinä varmaan pystytkin tuottamaan jaloillasi tarvittaessa vaikka kokonaisen planeetan höyrystämiseen tarvittavan tehon, mutta tavallisille kuolevaisille, mukaan lukien ammattiurheilijat, droppitanko on hyvin hyödyllinen varuste mm. vastatuulissa.


      • totuus sattuu
        LZ 127 kirjoitti:

        "Nyt olet kyllä todella sekaisin. Olen kirjoittanut vain ja ainoastaan tällä samalla nimimerkillä."

        En löydä täältä aiemmin tuolla nimimerkillä kirjoitettuja viestejä. On epätodennäköistä, että olisit tullut vasta palstalle ja ehtinyt jo muodostaa vahvat mielipiteet keskustelijoista.

        "Sinä taas kummasti vastaat toiselle kirjoittajallle tarkoitettuun kritiikkiin :)"

        Hmm. Kuvitteletko kenties olevasi jonkinlainen palstajumala, joka päättää, kuka saa vastata mihinkin viesteihin.

        Olen seurannut palstaa n. puoli vuotta ja eilen kirjoitin ensimmäisen kommentin. Itsekkin epäilin tiettyjä väittämiä tietyistä keskustelijoista mutta olen huomannut ne oikeiksi. En ole jumala mutta et totisesti ole sinäkään, ethän?


      • LZ 127
        totuus sattuu kirjoitti:

        Olen seurannut palstaa n. puoli vuotta ja eilen kirjoitin ensimmäisen kommentin. Itsekkin epäilin tiettyjä väittämiä tietyistä keskustelijoista mutta olen huomannut ne oikeiksi. En ole jumala mutta et totisesti ole sinäkään, ethän?

        Epätodennäköistä mutta mahdollista.


      • totuus sattuu kirjoitti:

        Toi viimeinen lause on niin totta mutta koska näin ei ole niin ihmiset ajavat ja tulevat aina ajamaan omiin mieltymyksiinsä parhaiten sopivimmilla pyörällä, jossa on itselle sopivin runko, renkaat, tanko, satula jne.

        Ei voi kun ihmetellä ketkä viitsivät kinastella onko pyörässä kippurat vai suorat sarvet.
        Eiköhän se ole jokaisen oma asia mistä tykkää. Tätä palstaa vois käyttää asiallisemmin infon antamiseen ei kokemattomien harrastajien mollaamiseen.
        En ole vielä näiltä palstoilta löytänyt sellaista tuotekeskustelua, jossa tuotetta käsiteltäisiin asiallisesti eikä kommentoitaisi miten sattuu.
        Hyviä pyöräilykeliä kaikille ajoittepa sitten ilman vaihteita tai vaihteiden kera, kippurassa tai suorassa, ojassa tai allikossa.


      • entinen kilpaurheilija
        LZ 127 kirjoitti:

        Sinä varmaan pystytkin tuottamaan jaloillasi tarvittaessa vaikka kokonaisen planeetan höyrystämiseen tarvittavan tehon, mutta tavallisille kuolevaisille, mukaan lukien ammattiurheilijat, droppitanko on hyvin hyödyllinen varuste mm. vastatuulissa.

        Enpäs kuules pysty mutta jos ei ilman droppitankoa pysty ajamaan vastatuulessa, niin huonosti on asiat.


      • WilsonKurwa
        LZ 127 kirjoitti:

        Sinä varmaan pystytkin tuottamaan jaloillasi tarvittaessa vaikka kokonaisen planeetan höyrystämiseen tarvittavan tehon, mutta tavallisille kuolevaisille, mukaan lukien ammattiurheilijat, droppitanko on hyvin hyödyllinen varuste mm. vastatuulissa.

        >>droppitanko on hyvin hyödyllinen varuste mm. vastatuulissa.

        Kukin tavallaan. Ajelen muutama tuhat kilometriä vuosittain ja käytän droppeja käytännössä vain jos vedän nopeilla porukkalenkeillä. No yhdellä Norjan pyöräretkellä tuli vietettyä pidempi tovi alaotteella mutta olosuhteet ja vastatuuli oli toki vähän eri kuin Suomessa.. Niin ja pitkissä alamäissä tulee toisinaan käytettyä alaotetta jos sattuu halajamaan lisävauhtia.

        Vastatuulen yllättäessä soololenkeillä annan yleensä vain kyynärpäiden joustaa jolloin asento laskee ja ilmanvastus pienenee ja siitä taas ylös kun haluaa vaihtaa asentoa. Aika harvoin on soololenkeillä niin kiire että olisi pakottava tarve laskeutua dropeille asti.. Mutta meitä on moneksi, ainakin täällä Helsingissä näkee usein työmatkapyöräilijöitä jotka ajavat koko ajan vain ja ainoastaan dropeilta - go figure. Mielessäni kyllä yhdistän nämä siihen että kun on hankittu kallis maantiepyörä niin totta hitossa silloin ajetaan vain alaotteelta.

        Dropit on kyllä mainio keksintö mutta olen edelleen sitä mieltä että parin huntin premium-lisä niiden olemassaolosta saattaapi olla tarpeetonta peruskuntoilijalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      149
      6459
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      32
      2312
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2089
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1333
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      82
      1263
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1067
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1047
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      25
      987
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      951
    10. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      10
      838
    Aihe